abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:10:35 #241
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_111424032
Vreemd dat hier een Joodse organisatie voor nodig is, een nazi herdenken doe je als Nederlander met eer niet, punt uit.
pi_111424216
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:03 schreef Jian het volgende:

[..]

Als je wil kan je om e.e.a. wat structuur te geven, bij wijze van spreken morgen een vereniging (met beperkte rechtsbevoegdheid) in het leven roepen en officieel maken en kun je, je doelen gaan nastreven, bijvoorbeeld het bevorderen van openbare herdenkingsdiensten t.b.v. gesneuvelde Duitse soldaten in de 2e Wereldoorlog, ik noem maar iets. Wat is het probleem?
Mijn probleem is dat iemand die ik niet ken en ook eigenlijk helemaal niet wil kennen zich toch als vertegenwoordiger van mijn belangen kan opwerpen. Zonder mij dat te vertellen, laat staan toestemming te vragen.
Lid worden van de postduivenvereniging moet nadrukkelijk een wilsbesluit zijn van zowel de vereniging als het lid, maar deze mafklapper mag zich zo maar opwerpen als vertegenwoordiger van Raoul Heertje?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111424273
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Vreemd dat hier een Joodse organisatie voor nodig is, een nazi herdenken doe je als Nederlander met eer niet, punt uit.
No true Scotsman? Je lijkt wel een jood die voor mij wil uitmaken wie ik mag herdenken of niet.

Ik weet toch wel een SS'er die ik best zou willen gedenken.

http://www.gelderlander.n(...)derens-kippenhok.ece
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:23:37 #244
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_111424555
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

No true Scotsman? Je lijkt wel een jood die voor mij wil uitmaken wie ik mag herdenken of niet.

Ik weet toch wel een SS'er die ik best zou willen gedenken.

http://www.gelderlander.n(...)derens-kippenhok.ece

Maar Gerstein is dan ook niet als nazi gestorven.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:24:15 #245
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_111424578
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je lijkt wel een jood
Van jou accepteer ik dat als een compliment.

Nu geloof ik niet zo in het verbieden hoor, als jij met wat vrienden op zeg 8 Mei een nazi wil herdenken dan heb ik daar geen moeite mee, maar de overheid moet zich daar verre van houden.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:24:41 #246
241662 Jian
Well, well, well
pi_111424602
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mijn probleem is dat iemand die ik niet ken en ook eigenlijk helemaal niet wil kennen zich toch als vertegenwoordiger van mijn belangen kan opwerpen. Zonder mij dat te vertellen, laat staan toestemming te vragen.
Lid worden van de postduivenvereniging moet nadrukkelijk een wilsbesluit zijn van zowel de vereniging als het lid, maar deze mafklapper mag zich zo maar opwerpen als vertegenwoordiger van Raoul Heertje?
Als ik samen met jou een vereniging opricht en 5 Poolse arbeiders worden lid en wij stellen ons ten doel het verdedigen van de belangen van Poolse arbeiders in Nederland dan is er geen hond die er wat aan doet als wij namens die Poolse arbeiders naar de rechter stappen, zo is het nu eenmaal. Ik snap je overigens wel hoor!
Ter verduidelijking er staat dus: FJN behartigt sinds jaar en dag belangen van joden in Nederland ..... van Joden dus, niet alle Joden, maar wel van Joden, wellicht wel een stuk of 10 ?!

[ Bericht 3% gewijzigd door Jian op 11-05-2012 16:33:42 ]
pi_111424974
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:24 schreef Jian het volgende:

[..]

Als ik samen met jou een vereniging opricht en 5 Poolse arbeiders worden lid en wij stellen ons te doel het verdedigen van de belangen van Poolse arbeiders in Nederland dan is er geen hond die er wat aan doet als wij namens die Polen naar de rechter stappen, zo is het nu eenmaal. Ik snap je overigens wel hoor!
Ter verduidelijking er staat dus: FJN behartigt sinds jaar en dag belangen van joden in Nederland van Joden dus, niet alle Joden, maar wel van Joden, wellicht wel een stuk of 10 ?!
Ja, dat is waar en de rechter heeft duidelijk niet de kans gehad (genomen) om dat dieper te bestuderen, het is een vonnis met nogal wat slagen om de arm.

Dat kan volgende jaar nog grappig worden. Ik zou als ik jood was best eens een geding tegen FJN willen voeren om hen te verbieden namens mij te spreken. En ik zal wel niet de enige zijn: Raoul Heertje moest er ook al niks van hebben.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:40:41 #248
241662 Jian
Well, well, well
pi_111425246
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat is waar en de rechter heeft duidelijk niet de kans gehad (genomen) om dat dieper te bestuderen, het is een vonnis met nogal wat slagen om de arm.

Dat kan volgende jaar nog grappig worden. Ik zou als ik jood was best eens een geding tegen FJN willen voeren om hen te verbieden namens mij te spreken. En ik zal wel niet de enige zijn: Raoul Heertje moest er ook al niks van hebben.
Punt is dan dat zij niet namens jou spreken, maar namens de Joden die zij vertegenwoordigen. Dat is alleen niet zo duidelijk. De rechter heeft voor alle duidelijkheid ook gewoon hun eis afgewezen natuurlijk. De rechter heeft eigenlijk alleen de Rechtspersoon Gemeente een beperking opgelegd. Ik denk dat de rechter daar wijs aan heeft gedaan. Je moet de Gemeente in dit geval zien als een vertegenwoordiger van de overheid. Wat het standpunt van de overheid hier in het algemeen in is, is mij nog steeds niet geheel duidelijk, dus ik denk dat rechter hier vooral enige terughoudendheid heeft betracht en terecht volgens mij.
pi_111425365
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:40 schreef Jian het volgende:

[..]

Punt is dan dat zij niet namens jou spreken, maar namens de Joden die zij vertegenwoordigen. Dat is alleen niet zo duidelijk. De rechter heeft voor alle duidelijkheid ook gewoon hun eis afgewezen natuurlijk. De rechter heeft eigenlijk alleen de Rechtspersoon Gemeente een beperking opgelegd. Ik denk dat de rechter daar wijs aan heeft gedaan. Je moet de Gemeente in dit geval zien als een vertegenwoordiger van de overheid. Wat het standpunt van de overheid hier in het algemeen in is, is mij nog steeds niet geheel duidelijk, dus ik denk dat rechter hier vooral enige terughoudendheid heeft betracht en terecht volgens mij.
Geheel eens.
Ik vind het een heel afgewogen uitspraak waarin geprobeerd wordt recht te doen aan alle gevoeligheden.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:36:55 #250
3542 Gia
User under construction
pi_111427385
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Er wonen ook nabestaanden van Duitse soldaten in Nederland.
pi_111431456
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:53 schreef Jian het volgende:

[..]

De rechter heeft daartoe besloten op grond van het BW, onrechtmatige daad. De motivatie staat in het vonnis.
O ja?

In het vonnis kan ik alleen vinden dat de rechter in punt 4.5 stelt dat het herdenken van deze Duitsers op 4 mei niet "passend" en daarom "onrechtmatig" is. Maar als je kijkt naar wat volgens het BW een onrechtmatige daad nou eigenlijk is:
quote:
Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of laten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt.
Dat iets niet "passend" is, lijkt mij niet voldoende om te spreken van een onrechtmatige daad.

Een boer laten bij het eten is ook niet "passend" maar daarmee ook nog niet onrechtmatig.
pi_111431719
Bovendien wordt ook nog niet eens beargumenteerd waarom verzoening op 4 mei niet "passend" zou zijn. Ja, er wordt beargumenteerd dat

"dit niet onmiddellijk – binnen een week na bekend worden ervan - ook bij oudere generaties algehele instemming zou oproepen"

en dat

"de opzet waarbij het aan de aanwezigen zelf wordt overgelaten om zich aan het eind van de ceremonie op te splitsen en ofwel langs de gebruikelijke weg huiswaarts te keren ofwel achter de burgemeester en het comité aan langs de Duitse graven te lopen, kan in plaats van de beoogde “verbroedering en verzoening“ niet anders dan tot verwarring en verdeeldheid leiden".

Dat is geen rechtspraak, dat is een rechter die zijn eigen fantasieën tot waarheid verkaart.

Edit:
Ten derde gaat het hele onrechtmatige-daad-verhaal in het BW over schadevergoedingen. Nou is het voor de hand liggend dat je via een kort geding kan proberen te voorkomen dat er überhaupt schade wordt aangericht. Maar op welke manier ontstaat er schade (die vergoed zou kunnen worden) bij de klager, als de burgemeester wel langs het graf van de Duitsers zou zijn gelopen? Emotionele schade? Maar ik lees niet meer dan dat er een gebrek aan "algehele instemming" zou zijn en dat er bij nabestaanden mogelijkerwijs sprake van "grote moeite" zou kunnen zijn.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2012 19:45:49 ]
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:33:39 #253
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_111432163
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Er wonen ook nabestaanden van Duitse soldaten in Nederland.
Dat zijn de nazaten van staatsvijanden, daar hebben wij geen speciale aandacht aan te besteden.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:49:09 #254
3542 Gia
User under construction
pi_111432874
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:33 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat zijn de nazaten van staatsvijanden, daar hebben wij geen speciale aandacht aan te besteden.
Dat moeten wij zelf weten.
En die nabestaanden ook.
pi_111433490
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:33 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Oh, dan hoeven we de gesneuvelde Engelse bevrijders ook niet te herdenken; in een nóg grijzer verleden waren we immers min of meer in oorlog met Engeland. (trefwoord: boerenoorlog)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 20:26:38 #256
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_111435044
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Oh, dan hoeven we de gesneuvelde Engelse bevrijders ook niet te herdenken; in een nóg grijzer verleden waren we immers min of meer in oorlog met Engeland. (trefwoord: boerenoorlog)
De bevrijders die wij herdenken waren natuurlijk over het algemeen niet dezelfde Engelsen, een beetje nadenken hoor.

Jij hoeft trouwens niemand te herdenken, dat maak je er zelf van.
pi_111443371
Wat een ontzettende achterlijkheid van deze idiote Jodenclub. Misselijkmakend pisvolkje is het toch ook eigenlijk. Voortaan herdenk ik vooral nog Duitsers en geen Joden meer. Ik zal naar begraafplaatsen gaan waar Duitsers liggen en lang stil gaan staan bij hun graven. Kransje leggen en dan eens kijken wat die idioten willen doen.
  Admin vrijdag 11 mei 2012 @ 23:07:28 #258
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111443514
Op de Duitse begraafplaats in IJsselstein-2008
http://nos.nl/audio/1174-(...)-in-ijsselstein.html
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_111443636
De achterlijke rechters in Nederland kennende, zal die Loonstein ook nog wel gelijk krijgen.
  Admin vrijdag 11 mei 2012 @ 23:10:52 #260
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111443665
http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=4788
Ysselsteyn, prachtige begraafplaats btw.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

vrijdag 11 mei 2012 @ 23:29:40 #261
3542 Gia
User under construction
pi_111444548
Ik herdenk sowieso niemand, want in onze families is niemand gesneuveld in de oorlog of erna.
  Admin vrijdag 11 mei 2012 @ 23:32:44 #262
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111444714
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:07 schreef yvonne het volgende:
Op de Duitse begraafplaats in IJsselstein-2008
http://nos.nl/audio/1174-(...)-in-ijsselstein.html
Dit soort programma's kunnen dus eik ook niet meer?

pi_111445243
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:04 schreef Nielsch het volgende:
Wat een ontzettende achterlijkheid van deze idiote Jodenclub. Misselijkmakend pisvolkje is het toch ook eigenlijk. .
niks geleerd van de holocaust ?
door dit soort haat werd dat mogelijk
  Admin vrijdag 11 mei 2012 @ 23:45:07 #264
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111445327
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

niks geleerd van de holocaust ?
door dit soort haat werd dat mogelijk
Ik kan er nog wel wat noemen die met haat zitten }:|

pi_111446427
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:23 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar Gerstein is dan ook niet als nazi gestorven.
Maar de leden van de joodse raad wel als verrader.
pi_111446581
Naar aanleiding van mijn gesprek met Jian: als ik nou eens een clubje Federatief Vorden oprichtte? (Ik weet amper waar het dorp ligt, maar dat maakt kennelijk niet uit.)
Ik claim sinds jaar en dag de belangen van bewoners van Vorden te behartigen en klaag FJN aan wegens smaad subsidiair laster. Immers: de tekst "Vorden is fout" is erg grievend voor Vordenaars (of Vorderers of Vorderanen) die goed waren in de oorlog. Onrechtmatige daad!!
pi_111446735
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik kan er nog wel wat noemen die met haat zitten }:|
ik ook.....
maar maak jij maar geen zorgen om mij hoor. ... ik haat niet hele bevolkingsgroepen en wie dat wel doen geef ik geen ruimte op sites waar ik verantwoordelijk voor ben...
vind jij nu zelf ook niet dat de jodenhaat in deze topicserie de pan uitvliegt
  Admin zaterdag 12 mei 2012 @ 00:24:14 #268
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111446966
Laten we maar ophouden, als je zo gaat beginnen ben ik wel klaar met je.

pi_111447035
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik ook.....
maar maak jij maar geen zorgen om mij hoor. ... ik haat niet hele bevolkingsgroepen en wie dat wel doen geef ik geen ruimte op sites waar ik verantwoordelijk voor ben...
vind jij nu zelf ook niet dat de jodenVordenhaat in deze topicserie de pan uitvliegt
Doorstreping en vet van mij.

Ik heb even een schrijffout hersteld.
Niks ergs hoor, kan de beste gebeuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kees22 op 12-05-2012 00:46:54 (Onbegrip bij de lezer.) ]
pi_111447166
leg het gewoon duidelijk uit wat je pointe is... zo'n citaatvervalsing is niet helder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')