Vergeet al die cavias die elk jaar in Peru opgegeten worden niet!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:32 schreef lipjes het volgende:
Flikker toch op, ik herdenk wie ik wil.
Al zijn het alle cavia's die door een bombardement zijn gedood, mag ik toch zelf weten?
Zes miljoen zal geen minderheid zijn hoor.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:18 schreef Wokkel het volgende:
Die joden waren toch zwaar in de minderheid qua aantal slachtoffers? Waarom geven we die lui uberhaupt een stem?
Nog geen 10% van de slachtoffers was Jood. Ze hebben nu wel praatjes voor 100.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zes miljoen zal geen minderheid zijn hoor.
Maar het was ook zeker geen meerderheid.
Vreemd genoeg is dat getal al aangepast,het waren er eerst11 of 12 miljoen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zes miljoen zal geen minderheid zijn hoor.
Maar het was ook zeker geen meerderheid.
Dat is een interessant fenomeen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is dat getal al aangepast,het waren er eerst11 of 12 miljoen.
Dus je bent als soldaat altijd schuldig als je in de oorlog vecht tegen de ''vijand'' ?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik ben het er wel mee eens hoor, je gaat toch geen volk herdenken die het zelf veroorzaakt hebben.
Volgens mij is het zo dat de holocaust totaal 12 miljoen het leven kostte, waarvan zo'n 6 miljoen dus Joods waren.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is dat getal al aangepast,het waren er eerst11 of 12 miljoen.
Je herdenkt ook geen "volk"; je herdenkt individuen. En of die nu Meir, Francois, Mohammed, Henk, Andreii of Heinrich heten, dat maakt niet uit.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik ben het er wel mee eens hoor, je gaat toch geen volk herdenken die het zelf veroorzaakt hebben.
72 miljoen, waarvan 5,5 miljoen joods. Aldus de wiki. Meeste slachtoffers in de Sovjet-uni en China.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat de holocaust totaal 12 miljoen het leven kostte, waarvan zo'n 6 miljoen dus Joods waren.
De holocaust is toch de Jodenvervolging?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat de holocaust totaal 12 miljoen het leven kostte, waarvan zo'n 6 miljoen dus Joods waren.
Kunnen we beter de slachtoffers in Sovjet-uni en China gaan herdenken lijkt me dan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
72 miljoen, waarvan 5,5 miljoen joods. Aldus de wiki. Meeste slachtoffers in de Sovjet-uni en China.
Dat dusquote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De holocaust is toch de Jodenvervolging?
Misschien bedoel je het totaal aantal slachtoffers in vernietigings-en concentratiekampen.
Wat ik bv ontzettend treurig vind: ik kom vaker bij een heel oud duits vrouwtje, die haar broer is kwijtgeraakt in WO2. Op z'n zestiende moest hij naar Rusland en hij is nooit meer teruggekomen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je herdenkt ook geen "volk"; je herdenkt individuen. En of die nu Meir, Francois, Mohammed, Henk, Andreii of Heinrich heten, dat maakt niet uit.
Ook de "bevrijders" hebben gemoord, verkracht en geplunderd. Waarom herdenken we die wel en de "bezetter" niet? Lijkt me nogal hypocriet.
Voor het overgrote deel van de Duitse militairen was het de keuze tussen vechten of de kogel. De meesten waren doodnormale jongens en mannen, geen hardcore nazi's.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
En daarom rust er een taboe op gedegen onderzoek.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb sowieso vraagtekens bij het aantal omgekomen slachtoffers door de vernietigingskampen. Er is een getal, maar ik heb geen idee hoe ze daaraan gekomen zijn. Onderzoek ernaar is volgens mij heel schaars, omdat niemand beschuldigd wil worden dat hij of zij de holocaust bagatelliseren.
De nazi's hielden best een goede administratie bij hoor.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb sowieso vraagtekens bij het aantal omgekomen slachtoffers door de vernietigingskampen. Er is een getal, maar ik heb geen idee hoe ze daaraan gekomen zijn. Onderzoek ernaar is volgens mij heel schaars, omdat niemand beschuldigd wil worden dat hij of zij de holocaust bagatelliseren.
Daarom konden de duitsers zo makkelijk zoveel joden vervoeren.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
En Nederland hield de bevolking ook al bij toen.
Ahmadinejad (Iraans staatshoofd) heeft eens hardop gevraagd: Waarom mag er niet een diepgaand onderzoek komen naar het aantal joodse slachtoffers van de holocaust? En daarna de vraag: Waarom moeten we Duitsland blijven gijzelen door haar verleden?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
En daarom rust er een taboe op gedegen onderzoek.
mogelijk verwar je hier het woord Shoah (Jidisch) met Holocaust (van griekse oorsprong als woord)..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De holocaust is toch de Jodenvervolging?
Misschien bedoel je het totaal aantal slachtoffers in vernietigings-en concentratiekampen.
Haha, ja, dat is ook iets wat ik niet begrijp eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:21 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat een reacties weer.
Je snapt toch wel dat joden de enige waren die stierven in de 2e WO
Dan zou ik nog steeds graag een onderzoek willen lezen hoe ze dat nagegaan zijn en hoe ze dat onderbouwd hebben.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De nazi's hielden best een goede administratie bij hoor.
Ik snap het wel. Als historicus van naam is dat toch spelen met vuur.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:42 schreef yvonne het volgende:
En als je verder gaat zoeken kom je op hele enge sites terecht, tering, malloten aan alle kanten hoor.
Waarom maakt Ahmadinejad zich eigenlijk zo druk om de holocaust? Er zijn overal op de wereld helaas zo veel genocides en massaslachtingen geweest.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:43 schreef Chooselife het volgende:
[..]
(Iraans staatshoofd) heeft eens hardop gevraagd: Waarom mag er niet een diepgaand onderzoek komen naar het aantal joodse slachtoffers van de holocaust? En daarna de vraag: Waarom moeten we Duitsland blijven gijzelen door haar verleden?
Uiteraard is hij vlak daarna met de grond gelijk gemaakt door hem te besmeuren met de (verzonnen) uitspraak dat Israël van de kaart geveegd zou moeten worden.
Dat deden ze voornamelijk buiten concentratiekampen in Duitsland zelf. Die waren eerder aan de beurt dan de joden. Door de druk van de katholieke kerk ging het programma ondergronds verder. Vrijwel niemand die erbij betrokken was is veroordeeld. (Aktion T4).quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:45 schreef Ziba het volgende:
[..]
Haha, ja, dat is ook iets wat ik niet begrijp eigenlijk.Er wordt altijd en vaak gesproken over de Joden maar kijk eens naar hoeveel verstandelijk gehandicapten er zijn omgebracht. En homo's.
Met dank aan IBM.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De nazi's hielden best een goede administratie bij hoor.
Omdat Duitsland vaak aan hun verleden wordt herdacht.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom maakt Ahmadinejad zich eigenlijk zo druk om de holocaust? Er zijn overal op de wereld helaas zo veel genocides en massaslachtingen geweest.
En wie gijzelt Duitsland? Duitsland staat er supergoed voor in deze wereld.
Nederland heeft in deze kwestie niet een klontje boter maar een hele voorraad boter op het hoofd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
En Nederland hield de bevolking ook al bij toen.
Ik las ooit in een proefschrift over de tweede wereld oorlog dat er een duidelijk verband was te trekken dus de economische kracht van Nederland en het verzet. Blijkbaar kwam men hier pas in verzet toen Nederlanders er zelf veel hinder van gingen ondervinden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nederland heeft in deze kwestie niet een klontje boter maar een hele voorraad boter op het hoofd.
Ben jij er zo een die dan een gat in de lucht gaat springen als het er maar 59000000 blijken te zijn?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat is dat voor domme opmerking?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ben jij er zo een die dan een gat in de lucht gaat springen als het er maar 59000000 blijken te zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |