abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 17:06:15 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111295239
Op aangepast met linkje naar vorige discussies.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 17:06:57 #27
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111295271
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bron: http://www.4en5mei.nl
Daar horen dus ook Duitse militairen bij.
Slotje.
Lees deze discussie eens, verschillende meningen.
Joodse 'actie uit de lucht' bij herdenking Vorden
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_111295416
Mijn god zeg, wie zijn hier de fascisten?
Slachtoffers waren er aan beide zijden. Dat is bij iedere oorlog zo. We herdenken niet alleen de burgerslachtoffers en met name de mensen die in de kampen gemarteld en vermoord werden, maar zeker ook de soldaten. Ik vind het normaal om niet alleen hen die gestorven zijn voor onze vrijheid te herdenken, maar ook de mensen die toevallig aan de verkeerde kant stonden en zijn geindoctrineerd door een misdadig systeem. Naar mijn idee is dat net zo goed een tragedie.
pi_111295420
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:06 schreef yvonne het volgende:
Lees deze discussie eens, verschillende meningen.
Joodse 'actie uit de lucht' bij herdenking Vorden
Ik heb in dit geval geen andere meningen nodig. Mijn mening is prima.
Maar toch bedankt voor de tip.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111295571
Te zot voor woorden om mensen die gevochten hebben in een oorlog niet te herdenken :') Like they had a choice.
Rustig aan.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:17:10 #31
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_111295701
Ik ben het er wel mee eens hoor, je gaat toch geen volk herdenken die het zelf veroorzaakt hebben. :r
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_111295735
Een aantal joodse organisaties proberen de herdenking te gijzelen door hun eigen dogma's. Met andere woorden: Het moet vooral om de joodse slachtoffers draaien en blijven draaien. Mogelijk om de slachtofferrol in leven te kunnen houden en dit op z'n tijd te vermarkten. Het spijt me dat ik dit zeg, maar dit heb ik eerder gezien in de geschiedenis. Vanuit een bepaalde leepheid weten bepaalde joodse organisaties hun positie hiermee te versterken.
Ik ben van mening dat er wel degelijk aandacht besteed moet- en kan worden aan de slachtoffers van de andere zijde. Dat maakt het verhaal van deze oorlog namelijk compleet. Ook zij, en hun families hebben verschrikkelijk geleden.
Net zo goed dat we de Russen en Polen als bevrijders mogen beschouwen, als de Amerikanen en Canadezen.

Het is tenslotte dodenherdenking, geen jodenherdenking.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 17:18:05 #33
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111295748
Dan stop ik toch met het herdenken van joden. Ik discrimineer niet dus voor iedereen dezelfde regels.
  Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 17:18:27 #34
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111295768
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik heb in dit geval geen andere meningen nodig. Mijn mening is prima.
Maar toch bedankt voor de tip.
Zo was het ook niet bedoeld :)

pi_111295798
Die joden waren toch zwaar in de minderheid qua aantal slachtoffers? Waarom geven we die lui uberhaupt een stem?
pi_111295807
Heb het in een van de eerdere topics gemeld, maar laat ze dan lekker ergens op 4 mei een nationale Jodenherdenking houden. De nationale dodenherdenking is voor alle slachtoffers van alle oorlogen waar wij bij betrokken zijn geweest sinds mei 1940. Dus ook de Duitsers.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:19:34 #37
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111295828
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:32 schreef lipjes het volgende:
Flikker toch op, ik herdenk wie ik wil.
Al zijn het alle cavia's die door een bombardement zijn gedood, mag ik toch zelf weten?
Vergeet al die cavias die elk jaar in Peru opgegeten worden niet!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_111295876
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:18 schreef Wokkel het volgende:
Die joden waren toch zwaar in de minderheid qua aantal slachtoffers? Waarom geven we die lui uberhaupt een stem?
Zes miljoen zal geen minderheid zijn hoor.

Maar het was ook zeker geen meerderheid.
pi_111296002
Overigens was hier pakweg de helft van de oorlogslachtoffers joods; in Duitsland zijn er 7,5 miljoen slachtoffers gevallen, waarvan 160.000 joods. Er zijn in de oorlog meer niet-Joodse Duitsers omgekomen, dan Joden. Ik stel voor dat we naar rato gaan herdenken, en met de ruim 72 miljoen slachtoffers betekend het dus dat we voor ca. 10% duitsers herdenken, voor zo'n 7% joden, en en 83 procent overige slachtoffers.
pi_111296057
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nog geen 10% van de slachtoffers was Jood. Ze hebben nu wel praatjes voor 100.
  Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 17:25:48 #41
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111296094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vreemd genoeg is dat getal al aangepast,het waren er eerst11 of 12 miljoen.

pi_111296219
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat is een interessant fenomeen.

Ik refereerde er al aan: Wellicht heeft ook dit te maken met het vermarkten van bepaalde interpretatie van de geschiedenis.
Ik heb nog een vraag aan je: Is er al eens iemand geweest die een grondig onderzoek heeft verricht naar het aantal slachtoffers van de holocaust?
pi_111296251
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik ben het er wel mee eens hoor, je gaat toch geen volk herdenken die het zelf veroorzaakt hebben. :r
Dus je bent als soldaat altijd schuldig als je in de oorlog vecht tegen de ''vijand'' ?
Rustig aan.
pi_111296257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat de holocaust totaal 12 miljoen het leven kostte, waarvan zo'n 6 miljoen dus Joods waren.
pi_111296311
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Je herdenkt ook geen "volk"; je herdenkt individuen. En of die nu Meir, Francois, Mohammed, Henk, Andreii of Heinrich heten, dat maakt niet uit.
Ook de "bevrijders" hebben gemoord, verkracht en geplunderd. Waarom herdenken we die wel en de "bezetter" niet? Lijkt me nogal hypocriet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111296352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat de holocaust totaal 12 miljoen het leven kostte, waarvan zo'n 6 miljoen dus Joods waren.
72 miljoen, waarvan 5,5 miljoen joods. Aldus de wiki. Meeste slachtoffers in de Sovjet-uni en China.
pi_111296399
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De holocaust is toch de Jodenvervolging?
Misschien bedoel je het totaal aantal slachtoffers in vernietigings-en concentratiekampen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:34:37 #48
38179 Bas_in_het_Veldt
Speelt met zijn ...
pi_111296467
Wat een bizarre unie... :{
pi_111296508
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

72 miljoen, waarvan 5,5 miljoen joods. Aldus de wiki. Meeste slachtoffers in de Sovjet-uni en China.
Kunnen we beter de slachtoffers in Sovjet-uni en China gaan herdenken lijkt me dan.

Daarnaast is het natuurlijk volledig belachelijk. Net als die gerechterlijke verbieding in Vorden. Als je er niet langs wilt lopen, doe je het niet. Wil je het wel, ga je er wel langs. Geef mensen een keuze, zo zorg je er alleen maar voor dat er minder begrip ontstaat voor die clubjes.
pi_111296514
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De holocaust is toch de Jodenvervolging?
Misschien bedoel je het totaal aantal slachtoffers in vernietigings-en concentratiekampen.
Dat dus :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')