abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 8 mei 2012 @ 16:10:44 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111293037
De belangenorganisatie Federatief Joods Nederland wil een algeheel verbod op het herdenken van Duitse militairen bij Nederlandse dodenherdenkingen op 4 mei. Dat heeft advocaat Herman Loonstein laten weten.

Volgens de FJN is het herdenken van omgekomen Duitse soldaten een 'onrechtmatige daad tegenover slachtoffers, dood en levend'. De organisatie denkt een verbod af te kunnen dwingen op basis van de uitspraak in een kort geding op 4 mei jongstleden, zo meldt het NRC Handelsblad. Toen werd het gemeentelijke ambtsdragers tijdens de dodenherdenking te Vorden door de rechter verboden langs de graven van tien Duitse militairen te lopen.

Ook op Schiermonnikoog liggen Duitsers begraven. Daar wordt tijdens de dodenherdenking traditioneel ook het Duitse volkslied gespeeld. Loonstein wil desnoods via een rechtszaak een einde aan deze praktijk maken. "We gaan op Schiermonnikoog eerst in gesprek", aldus de advocaat.

De FJN wil van alle dodenherdenkingen de programma's in handen krijgen. Als er Duitsers worden herdacht, zal de organisatie in actie komen. "De uitspraak in de zaak-Vorden moet gevolgen hebben voor toekomstige dodenherdenkingen. Deze was zo duidelijk, dat ik me niet kan voorstellen dat we andere zaken verliezen", stelt de raadsman.

Bron: Joodse organisatie: Duitsers herdenken verboden

Het moet niet gekker worden.
Een belangenorganisatie die denkt dat ze de lakens kunnen gaan uitdelen wie wel en wie niet herdacht worden. :r
Ik ken een Joodse en die kotst hier op. *O*

De vorige lopende discussie: Joodse 'actie uit de lucht' bij herdenking Vorden

[ Bericht 4% gewijzigd door yvonne op 08-05-2012 17:05:35 ]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:13:44 #2
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_111293144
We hebben dan ook niks geleerd... :N Is dit serieus of gewoon een wannabe Mosco die denkt een makkelijk publiciteit slaatje te kunnen slaan?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:14:27 #3
287789 il_Tonno
voer de eendjes, geen oorlog
pi_111293172
net als dat de surinaamse Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij een verbod op de benaming negerzoen afdwong.
"When you poop in your dreams, you poop for real"
(Peter Griffin)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:21:46 #4
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_111293475
Wat een reacties weer.
Je snapt toch wel dat joden de enige waren die stierven in de 2e WO :N
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:22:03 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_111293493
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:14 schreef il_Tonno het volgende:
net als dat de surinaamse Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij een verbod op de benaming negerzoen afdwong.
quote:
Op 19 december 2006 werd bekendgemaakt dat de rel rond de naamsverandering een actie was van de marketingafdeling van de fabrikant. Er werd hierdoor heel veel aandacht besteed aan de Zoenen, maar flinke omzetstijgingen bleven uit. De omzet daalde zelfs iets doordat er consumenten waren die door de naamsverandering het product links lieten liggen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_111293494
Nogal kansloos initiatief. Laat iedereen juist de vrijheid hebben om te herdenken wie men wil.

Daar zijn al die militairen en verzetsstrijders e.d. toch ook niet voor gestorven, voor dit soort ideeën...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:22:11 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_111293496
De vraag is wiens belangen ze verdedigen. Ik meen gelezen te hebben dat die club niemand vertegenwoordigt en puur voor eigen parochie preekt. Kom ook geen website van ze tegen op Google.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_111293534
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:21 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat een reacties weer.
Je vergeet zigeuners Roma's verstandelijk gehandicapten etc
The world of SKA music
pi_111293567
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:23 schreef strikeforce het volgende:

[..]

Je vergeet zigeuners Roma's verstandelijk gehandicapten etc
Dit specifieke belangenclubje denkt daar waarschijnlijk anders over.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:24:20 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111293590
Wat een vervelende club is dat toch.
The truth was in here.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:25:15 #11
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_111293628
Walgelijke club is dat :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_111293662
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:14 schreef il_Tonno het volgende:
Dat was dus een soort van publiciteitsstunt van Buijs, de fabrikant van die krengen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:27:42 #13
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_111293739
Wat een walgelijk clubje we mogen toch zelf kiezen wie wij herdenken.

quote:
Volgens de FJN is het herdenken van omgekomen Duitse soldaten een 'onrechtmatige daad tegenover slachtoffers, dood en levend'
Alsof elke dienstplichtige soldaat, vrijwilliger in het duitse leger een slechterik was.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_111293775
Negerzoenen zijn negerinnentetten maar verder belachelijke actie inderdaad. :N
Ура для россии
pi_111293885
Wie is die club eigenlijk? Zijn het niet vier idioten bij elkaar die alle persaandacht krijgen?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:32:46 #16
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_111293940
Flikker toch op, ik herdenk wie ik wil.
Al zijn het alle cavia's die door een bombardement zijn gedood, mag ik toch zelf weten?
pi_111294302
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:22 schreef SicSicSics het volgende:
Op 19 december 2006 werd bekendgemaakt dat de rel rond de naamsverandering een actie was van de marketingafdeling van de fabrikant. Er werd hierdoor heel veel aandacht besteed aan de Zoenen, maar flinke omzetstijgingen bleven uit. De omzet daalde zelfs iets doordat er consumenten waren die door de naamsverandering het product links lieten liggen.
Ik heb sindsdien nooit meer een negerzoen gegeten. Aanvankelijk vanwege de doorgeslagen politieke correctheid, maar het misbruiken van slavernijslachtoffers voor een marketingstunt is net zo verwerpelijk. Mooi dat hun omzet eronder heeft geleden.
pi_111294365
Zo kweek je geen goodwill.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:44:03 #19
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_111294370
Eigenlijk moet FJN per direct ontbonden moeten worden voor het aanzetten van discriminatie en racisme.

Ik heb het gehad met dit soort autoritaire clubjes dat meent feestdagen en herdenkingen te kunnen orchestreren.
pi_111294540
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:10 schreef Netsplitter het volgende:
.... De organisatie denkt een verbod af te kunnen dwingen op basis van de uitspraak in een kort geding op 4 mei jongstleden, zo meldt het NRC Handelsblad. Toen werd het gemeentelijke ambtsdragers tijdens de dodenherdenking te Vorden door de rechter verboden langs de graven van tien Duitse militairen te lopen.
De burgemeester van Bronckhorst (de gemeente waar Vorden in ligt) is daar trouwens zeer ontstemd over. Gelijk heeft hij.

quote:
Burgemeester gelast radiostilte over Vorden
VORDEN - Burgemeester Henk Aalderink van Bronckhorst heeft een week radiostilte ingelast over de commotie rond de dodenherdenking op 4 mei in Vorden, dat onder zijn gemeente valt.

Daarna beslist hij welke stappen hij wil ondernemen tegen de uitspraak van de voorzieningenrechter in Zutphen, die hem verbood langs het graf van Duitse soldaten te lopen. Dat meldde een woordvoerster van Aalderink dinsdag.

De herdenking in het Achterhoekse Vorden trok veel aandacht omdat het plaatselijke Comité 4 Mei na de plechtigheid ook langs het Duitse graf wilde lopen. Dat leidde tot verontwaardiging in met name joodse kringen, die naar de rechter stapten.

Rechter
Enkele uren voor de herdenking besloot de Zutphense rechtbank tot woede van Aalderink dat hij en andere vertegenwoordigers van de gemeente niet langs het Duitse graf mochten lopen. Volgens de burgemeester kon de rechter hem dat helemaal niet verbieden. Aalderink zei vrijdag al dat hij het er niet bij wilde laten zitten. Volgens zijn woordvoerster zal hij volgende week bekendmaken welke actie hij onderneemt.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)iostilte-vorden.html

Triest, maar tegelijk misschien ook wel goed dat deze zaak onder de rechter wordt gebracht. Wat mij betreft is het een zaak met ongeveer even veel gewicht als de rechtszaak tegen Geert Wilders, die gelukkig werd vrijgesproken.

Toen ging het om vrije meningsuiting en in deze zaak eigenlijk ook. De vraag of een bepaalde belangengroepering jou het recht mag ontzeggen om te gedenken wie je wilt gedenken, is een vrij essentiële in een - naar eigen zeggen - vrij land als Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 16:48:52 ]
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 16:55:54 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_111294796
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:22 schreef Ferdo het volgende:
Nogal kansloos initiatief. Laat iedereen juist de vrijheid hebben om te herdenken wie men wil.

Daar zijn al die militairen en verzetsstrijders e.d. toch ook niet voor gestorven, voor dit soort ideeën...
Mee eens.
Deze club zorgt er juist voor dat de mensen die toch al haten daar nu reden voor gaan krijgen. Erg fout van ze.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:55:57 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_111294799
Ik voorspel dat dit precies het tegenovergestelde effect heeft dan hetgeen deze organisatie voor ogen heeft. Volgend jaar meer aandacht voor de gevallen Duitse soldaat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:58:48 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_111294918
Is er eigenljk nog een reactie gekomen vanuit andere joodse organisaties in Nederland?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:00:18 #24
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_111294979
Bah :r

En:

zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_111294990
quote:
Wie herdenken we op 4 mei?

Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
Bron: http://www.4en5mei.nl
Daar horen dus ook Duitse militairen bij.
Slotje.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 17:06:15 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111295239
Op aangepast met linkje naar vorige discussies.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 17:06:57 #27
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111295271
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bron: http://www.4en5mei.nl
Daar horen dus ook Duitse militairen bij.
Slotje.
Lees deze discussie eens, verschillende meningen.
Joodse 'actie uit de lucht' bij herdenking Vorden
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_111295416
Mijn god zeg, wie zijn hier de fascisten?
Slachtoffers waren er aan beide zijden. Dat is bij iedere oorlog zo. We herdenken niet alleen de burgerslachtoffers en met name de mensen die in de kampen gemarteld en vermoord werden, maar zeker ook de soldaten. Ik vind het normaal om niet alleen hen die gestorven zijn voor onze vrijheid te herdenken, maar ook de mensen die toevallig aan de verkeerde kant stonden en zijn geindoctrineerd door een misdadig systeem. Naar mijn idee is dat net zo goed een tragedie.
pi_111295420
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:06 schreef yvonne het volgende:
Lees deze discussie eens, verschillende meningen.
Joodse 'actie uit de lucht' bij herdenking Vorden
Ik heb in dit geval geen andere meningen nodig. Mijn mening is prima.
Maar toch bedankt voor de tip.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111295571
Te zot voor woorden om mensen die gevochten hebben in een oorlog niet te herdenken :') Like they had a choice.
Rustig aan.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:17:10 #31
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_111295701
Ik ben het er wel mee eens hoor, je gaat toch geen volk herdenken die het zelf veroorzaakt hebben. :r
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_111295735
Een aantal joodse organisaties proberen de herdenking te gijzelen door hun eigen dogma's. Met andere woorden: Het moet vooral om de joodse slachtoffers draaien en blijven draaien. Mogelijk om de slachtofferrol in leven te kunnen houden en dit op z'n tijd te vermarkten. Het spijt me dat ik dit zeg, maar dit heb ik eerder gezien in de geschiedenis. Vanuit een bepaalde leepheid weten bepaalde joodse organisaties hun positie hiermee te versterken.
Ik ben van mening dat er wel degelijk aandacht besteed moet- en kan worden aan de slachtoffers van de andere zijde. Dat maakt het verhaal van deze oorlog namelijk compleet. Ook zij, en hun families hebben verschrikkelijk geleden.
Net zo goed dat we de Russen en Polen als bevrijders mogen beschouwen, als de Amerikanen en Canadezen.

Het is tenslotte dodenherdenking, geen jodenherdenking.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 17:18:05 #33
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111295748
Dan stop ik toch met het herdenken van joden. Ik discrimineer niet dus voor iedereen dezelfde regels.
  Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 17:18:27 #34
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111295768
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik heb in dit geval geen andere meningen nodig. Mijn mening is prima.
Maar toch bedankt voor de tip.
Zo was het ook niet bedoeld :)

pi_111295798
Die joden waren toch zwaar in de minderheid qua aantal slachtoffers? Waarom geven we die lui uberhaupt een stem?
pi_111295807
Heb het in een van de eerdere topics gemeld, maar laat ze dan lekker ergens op 4 mei een nationale Jodenherdenking houden. De nationale dodenherdenking is voor alle slachtoffers van alle oorlogen waar wij bij betrokken zijn geweest sinds mei 1940. Dus ook de Duitsers.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:19:34 #37
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111295828
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:32 schreef lipjes het volgende:
Flikker toch op, ik herdenk wie ik wil.
Al zijn het alle cavia's die door een bombardement zijn gedood, mag ik toch zelf weten?
Vergeet al die cavias die elk jaar in Peru opgegeten worden niet!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_111295876
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:18 schreef Wokkel het volgende:
Die joden waren toch zwaar in de minderheid qua aantal slachtoffers? Waarom geven we die lui uberhaupt een stem?
Zes miljoen zal geen minderheid zijn hoor.

Maar het was ook zeker geen meerderheid.
pi_111296002
Overigens was hier pakweg de helft van de oorlogslachtoffers joods; in Duitsland zijn er 7,5 miljoen slachtoffers gevallen, waarvan 160.000 joods. Er zijn in de oorlog meer niet-Joodse Duitsers omgekomen, dan Joden. Ik stel voor dat we naar rato gaan herdenken, en met de ruim 72 miljoen slachtoffers betekend het dus dat we voor ca. 10% duitsers herdenken, voor zo'n 7% joden, en en 83 procent overige slachtoffers.
pi_111296057
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nog geen 10% van de slachtoffers was Jood. Ze hebben nu wel praatjes voor 100.
  Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 17:25:48 #41
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111296094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vreemd genoeg is dat getal al aangepast,het waren er eerst11 of 12 miljoen.

pi_111296219
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat is een interessant fenomeen.

Ik refereerde er al aan: Wellicht heeft ook dit te maken met het vermarkten van bepaalde interpretatie van de geschiedenis.
Ik heb nog een vraag aan je: Is er al eens iemand geweest die een grondig onderzoek heeft verricht naar het aantal slachtoffers van de holocaust?
pi_111296251
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik ben het er wel mee eens hoor, je gaat toch geen volk herdenken die het zelf veroorzaakt hebben. :r
Dus je bent als soldaat altijd schuldig als je in de oorlog vecht tegen de ''vijand'' ?
Rustig aan.
pi_111296257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat de holocaust totaal 12 miljoen het leven kostte, waarvan zo'n 6 miljoen dus Joods waren.
pi_111296311
quote:
Je herdenkt ook geen "volk"; je herdenkt individuen. En of die nu Meir, Francois, Mohammed, Henk, Andreii of Heinrich heten, dat maakt niet uit.
Ook de "bevrijders" hebben gemoord, verkracht en geplunderd. Waarom herdenken we die wel en de "bezetter" niet? Lijkt me nogal hypocriet.
pi_111296352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat de holocaust totaal 12 miljoen het leven kostte, waarvan zo'n 6 miljoen dus Joods waren.
72 miljoen, waarvan 5,5 miljoen joods. Aldus de wiki. Meeste slachtoffers in de Sovjet-uni en China.
pi_111296399
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De holocaust is toch de Jodenvervolging?
Misschien bedoel je het totaal aantal slachtoffers in vernietigings-en concentratiekampen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:34:37 #48
38179 Bas_in_het_Veldt
Speelt met zijn ...
pi_111296467
Wat een bizarre unie... :{
pi_111296508
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

72 miljoen, waarvan 5,5 miljoen joods. Aldus de wiki. Meeste slachtoffers in de Sovjet-uni en China.
Kunnen we beter de slachtoffers in Sovjet-uni en China gaan herdenken lijkt me dan.

Daarnaast is het natuurlijk volledig belachelijk. Net als die gerechterlijke verbieding in Vorden. Als je er niet langs wilt lopen, doe je het niet. Wil je het wel, ga je er wel langs. Geef mensen een keuze, zo zorg je er alleen maar voor dat er minder begrip ontstaat voor die clubjes.
pi_111296514
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Misschien bedoel je het totaal aantal slachtoffers in vernietigings-en concentratiekampen.
Dat dus :)
pi_111296560
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je herdenkt ook geen "volk"; je herdenkt individuen. En of die nu Meir, Francois, Mohammed, Henk, Andreii of Heinrich heten, dat maakt niet uit.
Ook de "bevrijders" hebben gemoord, verkracht en geplunderd. Waarom herdenken we die wel en de "bezetter" niet? Lijkt me nogal hypocriet.
Wat ik bv ontzettend treurig vind: ik kom vaker bij een heel oud duits vrouwtje, die haar broer is kwijtgeraakt in WO2. Op z'n zestiende moest hij naar Rusland en hij is nooit meer teruggekomen.
Denk je dat die iets te kiezen had? Ze weten niet wat er met hem gebeurd is.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:37:16 #52
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_111296589
quote:
Voor het overgrote deel van de Duitse militairen was het de keuze tussen vechten of de kogel. De meesten waren doodnormale jongens en mannen, geen hardcore nazi's.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 17:39:27 #53
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111296682
Ik heb sowieso vraagtekens bij het aantal omgekomen slachtoffers door de vernietigingskampen. Er is een getal, maar ik heb geen idee hoe ze daaraan gekomen zijn. Onderzoek ernaar is volgens mij heel schaars, omdat niemand beschuldigd wil worden dat hij of zij de holocaust bagatelliseren.
  Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 17:39:53 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111296700

Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 17:40:11 #55
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111296710
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb sowieso vraagtekens bij het aantal omgekomen slachtoffers door de vernietigingskampen. Er is een getal, maar ik heb geen idee hoe ze daaraan gekomen zijn. Onderzoek ernaar is volgens mij heel schaars, omdat niemand beschuldigd wil worden dat hij of zij de holocaust bagatelliseren.
En daarom rust er een taboe op gedegen onderzoek.

pi_111296760
quote:
De nazi's hielden best een goede administratie bij hoor.
  Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 17:42:07 #57
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111296771
En als je verder gaat zoeken kom je op hele enge sites terecht, tering, malloten aan alle kanten hoor.

pi_111296790
En Nederland hield de bevolking ook al bij toen.
pi_111296817
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Daarom konden de duitsers zo makkelijk zoveel joden vervoeren.
Was toendertijd niet zo positief dus dat we alles zo goed bijhielden.
Rustig aan.
pi_111296823
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:40 schreef yvonne het volgende:

[..]

En daarom rust er een taboe op gedegen onderzoek.
Ahmadinejad (Iraans staatshoofd) heeft eens hardop gevraagd: Waarom mag er niet een diepgaand onderzoek komen naar het aantal joodse slachtoffers van de holocaust? En daarna de vraag: Waarom moeten we Duitsland blijven gijzelen door haar verleden?

Uiteraard is hij vlak daarna met de grond gelijk gemaakt door hem te besmeuren met de (verzonnen) uitspraak dat Israël van de kaart geveegd zou moeten worden.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:45:25 #61
33189 RM-rf
1/998001
pi_111296872
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

mogelijk verwar je hier het woord Shoah (Jidisch) met Holocaust (van griekse oorsprong als woord)..

Shoah betreft inderdaad enkel de slachtoffers van Joodse afkomst onder alle holocaust slachtoffers...

de Holocaust is de systematische wijze waarop het Nazi-regime allerhande tegenstanders, of burgers die hen tegenstonden interneerde in kampen, steriliseerde en voortplanting poogde te voorkomen en ook euthaniseerde en later op industriele wijze poogde te doden via vergassing...

Het eerste dodingsprogramma was de Aktion T4 uit 1938, een programma dat gedwongen euthanasie oplegde aan geestelijk gehandicapten, die voor de nazi's 'minderwaardig' waren..
al vanaf 1934 werden die ook aktief gesteriliseerd om voortplanting te voorkomen..
later begonnen de nazi's ook met vergassing via mobiele wagens (waarbij uitlaatgassen in een vrachtwagen geleid werd) waar vooral krijgsgevenagene en ook gehandicapten slachtoffer van werden in kampen wanneer er plaatsgebrek was of men slechte hygienische omstandigheden begon te vrezen.

Het is inderdaad realistisch als totale aantal dodelijke slachtoffers van de Holocaust tegen de 11 miljoen te noemen, waarvan zeker minimaal zo'n 5,5 miljoen joodse doden (Yad vashem heeft een uitgebreidde documentatie waarin 5,5 miljoen persoonlijke verhalen van vermoorde joden gedocumenteerd zijn)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_111296878
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:21 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat een reacties weer.
Haha, ja, dat is ook iets wat ik niet begrijp eigenlijk. :') Er wordt altijd en vaak gesproken over de Joden maar kijk eens naar hoeveel verstandelijk gehandicapten er zijn omgebracht. En homo's.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 17:46:26 #63
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111296904
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dan zou ik nog steeds graag een onderzoek willen lezen hoe ze dat nagegaan zijn en hoe ze dat onderbouwd hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:42 schreef yvonne het volgende:
En als je verder gaat zoeken kom je op hele enge sites terecht, tering, malloten aan alle kanten hoor.
Ik snap het wel. Als historicus van naam is dat toch spelen met vuur.
pi_111296998
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:43 schreef Chooselife het volgende:

[..]

(Iraans staatshoofd) heeft eens hardop gevraagd: Waarom mag er niet een diepgaand onderzoek komen naar het aantal joodse slachtoffers van de holocaust? En daarna de vraag: Waarom moeten we Duitsland blijven gijzelen door haar verleden?

Uiteraard is hij vlak daarna met de grond gelijk gemaakt door hem te besmeuren met de (verzonnen) uitspraak dat Israël van de kaart geveegd zou moeten worden.
Waarom maakt Ahmadinejad zich eigenlijk zo druk om de holocaust? Er zijn overal op de wereld helaas zo veel genocides en massaslachtingen geweest.
En wie gijzelt Duitsland? Duitsland staat er supergoed voor in deze wereld.

En heeft hij volgens jou echt niet gezegd dat Israel van de kaart moet worden geveegd? Eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo...
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 17:49:21 #65
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111297004
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:45 schreef Ziba het volgende:

[..]

Haha, ja, dat is ook iets wat ik niet begrijp eigenlijk. :') Er wordt altijd en vaak gesproken over de Joden maar kijk eens naar hoeveel verstandelijk gehandicapten er zijn omgebracht. En homo's.
Dat deden ze voornamelijk buiten concentratiekampen in Duitsland zelf. Die waren eerder aan de beurt dan de joden. Door de druk van de katholieke kerk ging het programma ondergronds verder. Vrijwel niemand die erbij betrokken was is veroordeeld. (Aktion T4).
pi_111297038
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Met dank aan IBM.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:50:26 #67
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_111297050
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waarom maakt Ahmadinejad zich eigenlijk zo druk om de holocaust? Er zijn overal op de wereld helaas zo veel genocides en massaslachtingen geweest.
En wie gijzelt Duitsland? Duitsland staat er supergoed voor in deze wereld.
Omdat Duitsland vaak aan hun verleden wordt herdacht.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 17:53:26 #68
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111297149
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nederland heeft in deze kwestie niet een klontje boter maar een hele voorraad boter op het hoofd.

† In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 17:56:55 #69
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111297297
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:53 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nederland heeft in deze kwestie niet een klontje boter maar een hele voorraad boter op het hoofd.
Ik las ooit in een proefschrift over de tweede wereld oorlog dat er een duidelijk verband was te trekken dus de economische kracht van Nederland en het verzet. Blijkbaar kwam men hier pas in verzet toen Nederlanders er zelf veel hinder van gingen ondervinden.

Aantal mensen in overheidsdiensten die net na de overdracht van de macht aan Duitsland weigerden te werken: 0.

Dat geeft toch te denken over de gemiddelde Nederlander toen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:58:36 #70
117098 Hathor
Effe niet
pi_111297367
quote:
Ben jij er zo een die dan een gat in de lucht gaat springen als het er maar 59000000 blijken te zijn?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 17:59:35 #71
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111297405
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben jij er zo een die dan een gat in de lucht gaat springen als het er maar 59000000 blijken te zijn?
Wat is dat voor domme opmerking?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:59:36 #72
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_111297406
Wat een onzin. Alsof bijvoorbeeld een Duitse puber van 16 die toentertijd weinig andere keuze had dan het leger ingaan en is gesneuveld herdenken de Joodse slachtoffers onrecht aandoet... De commandanten en dergelijke horen zeker niet herdacht te worden, maar ik zie niet hoe de gemiddelde Duitse voetsoldaat bijna 70 jaar later nog iets te verwijten valt. Laten we eerlijk zijn, die voetsoldaat zal heus geen ergere dingen gedaan hebben dan de gemiddelde hedendaagse Amerikaans danwel Nederlandse soldaat in Irak of Afghanistan.

Overigens waren er ook andere slachtoffers dan Joden, wat dit soort organisaties maar al te graag lijken te vergeten.
pi_111297416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:56 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik las ooit in een proefschrift over de tweede wereld oorlog dat er een duidelijk verband was te trekken dus de economische kracht van Nederland en het verzet. Blijkbaar kwam men hier pas in verzet toen Nederlanders er zelf veel hinder van gingen ondervinden.

Aantal mensen in overheidsdiensten die net na de overdracht van de macht aan Duitsland weigerden te werken: 0.

Dat geeft toch te denken over de gemiddelde Nederlander toen.
Je weet niet hoe het ging.
Rustig aan.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 18:00:26 #74
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111297444
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je weet niet hoe het ging.
Gelukkig niet.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:01:30 #75
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_111297484
quote:
Een groot deel zal gebaseerd zijn op de administratie van die kampen. Die werd namelijk gewoon bijgehouden door de Duitsers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')