Iemand op klaarlichte dag een paar kogels door zn knarretje jagen kwalificeert wel voor aanslag lijkt mequote:Het was nu niet direct een aanslag op Pim Fortuyn zelf
Wanneer is iets een aanslag? Volkertje wilde een statement maken door een speerpunt van de bomendivisie uit te schakelen. Als het Pimmetje niet was geweest was het wel een ander geweest. Dus van een aanslag is amper te spreken. Wel een mooi doelsaldo btw, de gemiddelde agent scoort een stuk slechter bij hun testen.quote:Op zondag 6 mei 2012 01:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Iemand op klaarlichte dag een paar kogels door zn knarretje jagen kwalificeert wel voor aanslag lijkt me
Waarom politiek gezien niet?quote:Op zondag 6 mei 2012 01:20 schreef De_Guidance het volgende:
Politiek gezien niet, als mens wel , voor zijn omgeving.
quote:Op zondag 6 mei 2012 01:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wanneer is iets een aanslag? Volkertje wilde een statement maken door een speerpunt van de bomendivisie uit te schakelen. Als het Pimmetje niet was geweest was het wel een ander geweest. Dus van een aanslag is amper te spreken. Wel een mooi doelsaldo btw, de gemiddelde agent scoort een stuk slechter bij hun testen.
Nouja het was imo een aanslag. Van een terreuraanslag kan je niet echt spreken imoquote:Aanslag
Het woord aanslag kan verschillende betekenissen hebben:
• Een misdrijf met als doel een persoon van hoge status te vermoorden, zie aanslag en bomaanslag
• Een politiek gemotiveerde actie zonder specifieke personen te willen vermoorden, met het doel zoveel mogelijk dood en verderf bij de "vijand" te zaaien; zie terreuraanslag
• Dat onderdeel van een apparaat of machine, waar iets tegenaan moet worden gehouden of gedrukt; zie aanslag (techniek).
• In het belastingrecht: de formele vaststelling door een belastinginspecteur van het aan belasting verschuldigde bedrag, zie belastingaanslag
• "Ernstige benadeling", bijvoorbeeld in de zin "Roken is een aanslag op de gezondheid."
Aanslag van toetsen of snaren (muziek), maar ook bij typen worden toetsen aangeslagen, zie aanslag (muziek)
• Een laag vuil die ergens op neerslaat.
Maakt dat het minder erg?quote:Op zondag 6 mei 2012 01:55 schreef TheThirdMark het volgende:
Ok, dan was het een aanslag, maar het was niets persoonlijks.
Als het onze minderjarige Marokkaanneukertje niet was geweest was het wel een ander geweest.
Niet veel goeds vrees ik. De man wou macht en had er alles voor over die macht in handen te krijgen.quote:Op zondag 6 mei 2012 01:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom politiek gezien niet?
We zullen nooit weten wat Pim neergezet zou hebben.
Het oeuvre van Janmaat beperkte zich vooral tot buitenlanders. Zijn opmerkingen waren zeker niet geheel onterecht, maar de man kwam niet verder dan "vol = vol" en zijn partij was overduidelijk racistisch.quote:Op zondag 6 mei 2012 02:26 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk heeft Fortuyn het ook maar overgenomen van Hans Janmaat, Hansie was de echte visionair in de Nederlandse politiek. Hij kon het alleen slecht verkopen.
'Moral High Ground'quote:Op zondag 6 mei 2012 01:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Politiek gezien niet, als mens wel , voor zijn omgeving.
Ik ben het met je eens.quote:Op zondag 6 mei 2012 01:55 schreef TheThirdMark het volgende:
Als het onze minderjarige Marokkaanneukertje niet was geweest was het wel een ander geweest.
Zou weleens willen weten of je in het openbaar ook zo onrespectvol je bek open durft te trekken. Mensen die dit soort dingen toendertijd riepen zijn indirect schuldig aan zijn dood, met al dat smerige gedemoniseer.quote:Op zondag 6 mei 2012 01:55 schreef TheThirdMark het volgende:
Een nog grotere puinhoop dan dat ie nu heeft gedaan.quote:Op zondag 6 mei 2012 01:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bijzondere dag inderdaad. Heb dat interview toen ook geluisterd en vlak daarna dat nieuwsquote:Op zondag 6 mei 2012 10:28 schreef Gitank2 het volgende:
Die dag vergeet ik niet gauw meer.
Eerst dat interview op 3FM en dan daarna horen dat hij is neergeschoten
Rechts kon er ook niet mee omgaan. Het is immers hun massa-immigratie ten bate van het goedkoop houden van arbeid. Dat moest dan aan het volk verkocht worden als een zegen voor het land zonder nadelen.quote:Op zondag 6 mei 2012 09:18 schreef BigSmurf het volgende:
De man was een uitstekend politicus en debater, en omdat links niet kon omgaan met iemand die aan hun politiek correcte zaakjes morrelde door eindelijk eens zaken openbaar te benoemen, moest hij gewoon de vergeettrommel in.
....quote:Op zondag 6 mei 2012 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Achter iedere grote bek van links zit een enorm verkeerd keelgat.
Tja , mensen worden wel vaker agressief als je vragen stelt over hun Messias.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:04 schreef Nielsch het volgende:
Ik kan me nog een gesprek met een militair herinneren. Een groot fan van Pim Fortuyn. Toen ik vroeg hoe hij aankeek tegen het feit dat Fortuyn de landmacht en luchtmacht wilde afschaffen en integreren in de marine werd hij woedend. Ik zou leugens verkopen en Pim in een kwaad daglicht willen stellen. Zoiets zou Pim namelijk nooit willen.
De_Guidance?quote:Op zondag 6 mei 2012 01:34 schreef Arcee het volgende:
Nou met een beetje logisch nadenken en zijn uitgebreide geschiedenis van ruzie zoeken en met conflicten vertrekken lijkt die aanname me niet geheel onlogischquote:
Dit dus. Pim had niks voor elkaar kunnen boksen. Punt.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou met een beetje logisch nadenken en zijn uitgebreide geschiedenis van ruzie zoeken en met conflicten vertrekken lijkt die aanname me niet geheel onlogisch
Fortuyn was zelf niet vies van demoniseren, sterker nog, hij vond dat de grondwet aangepast moest worden om dit verregaander mogelijk te maken.quote:Op zondag 6 mei 2012 09:18 schreef BigSmurf het volgende:
Zou weleens willen weten of je in het openbaar ook zo onrespectvol je bek open durft te trekken. Mensen die dit soort dingen toendertijd riepen zijn indirect schuldig aan zijn dood, met al dat smerige gedemoniseer.
Kan je dat onderbouwen? Terugkijkend op zijn carriere is het maar zeer de vraag of hij met de LPF wel opeens iets structureels op poten kon zetten. We zullen het nooit weten, maar zijn verleden doet vermoeden.quote:De man was een uitstekend politicus
Niet echt. Hoewel hij het debat nog wel aanging (dit itt tot bv een Wilders), liep hij regelatig boos weg als het vuur hem aan de schenen werd gelegd in het debat. En dat waren echt niet alleen maar aanvallen op de persoon.quote:...en debater
Ja ja, de kogel kwam van links... blaat.quote:, en omdat links niet kon omgaan met iemand die aan hun politiek correcte zaakjes morrelde door eindelijk eens zaken openbaar te benoemen, moest hij gewoon de vergeettrommel in.
Niets is overdreven hij zou zeker gezorgd hebben voor meer cabaret in het parlementquote:Op zondag 6 mei 2012 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Pim had niks voor elkaar kunnen boksen. Punt.
Zelfs de mensen die het dichts bij hem stonden zeggen nu dat hij vaak snel boos werd en als beledigde dame reageerde.quote:
Zonde dat we dat niet mee hebben mogen maken, toch?quote:Op zondag 6 mei 2012 13:09 schreef De_Guidance het volgende:
Zelfs de mensen die het dichts bij hem stonden zeggen nu dat hij vaak snel boos werd en als beledigde dame reageerde.
Daar red je het niet mee in de politiek, met alle respect verder.
quote:Op zondag 6 mei 2012 12:50 schreef ijdod het volgende:
[..]
Fortuyn was zelf niet vies van demoniseren, sterker nog, hij vond dat de grondwet aangepast moest worden om dit verregaander mogelijk te maken.
[..]
Kan je dat onderbouwen? Terugkijkend op zijn carriere is het maar zeer de vraag of hij met de LPF wel opeens iets structureels op poten kon zetten. We zullen het nooit weten, maar zijn verleden doet vermoeden.
[..]
Niet echt. Hoewel hij het debat nog wel aanging (dit itt tot bv een Wilders), liep hij regelatig boos weg als het vuur hem aan de schenen werd gelegd in het debat. En dat waren echt niet alleen maar aanvallen op de persoon.
[..]
Ja ja, de kogel kwam van links... blaat.
Voor de politiek had hij niet zoveel toe te voegen gehad natuurlijk. Dus inhoudelijk is er weinig gemis.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zonde dat we dat niet mee hebben mogen maken, toch?
Nu zijn er alleen maar vragen over.
Ik had dat liever gewoon mee willen maken in plaats van dat hij vermoord werd en we er alleen maar naar kunnen raden. Daar gaat het om. Eeuwig zonde dat die erg interessante tijd zo abrupt werd afgebroken en Fortyun z'n leven werd afgenomen.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:24 schreef 99.999 het volgende:
Voor de politiek had hij niet zoveel toe te voegen gehad natuurlijk. Dus inhoudelijk is er weinig gemis.
Neen, rampzalig is het beleid geweest van de regeringen van pappen en nathouden en allerlei problemen in de samenleving niet aanpakten waardoor Pim, LPF, PVV, SP, PvdD en andere protestpartijen zo konden groeien.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:32 schreef kingmob het volgende:
Het mooie is dat we na 10 jaar terug kijken toch wel redelijk rationeel naar het geheel kunnen kijken en kunnen zien hoe rampzalig hij is geweest voor de Nederlandse politiek en samenleving.
Dat sowieso.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik had dat liever gewoon mee willen maken in plaats van dat hij vermoord werd en we er alleen maar naar kunnen raden. Daar gaat het om. Eeuwig zonde dat die erg interessante tijd zo abrupt werd afgebroken en Fortyun z'n leven werd afgenomen.
Helemaal waar. De reden dat ik zo geïnteresseerd raakte in politiek kwam door Fortuyn. De debatten werden weer spannend, er werden nieuwe strategieën toegepast en de politici van toen moesten veranderen.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Pim zijn grootste verdienste is dat iedereen weer bezig is met politiek.
Daar heb je een punt, hij heeft de boel wat dat betreft flink opgeschud.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
In al die tijd zijn de 'protestpartijen' regelmatig aan de macht geweest en dansen alle rechtse partijen naar de pijpen van hun kiezers. In deze tijd zijn alle regeringen gevallen, zijn we in totaal meerdere jaren onbestuurd geweest en zijn er bijzonder weinig concrete veranderingen gebracht.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neen, rampzalig is het beleid geweest van de regeringen van pappen en nathouden en allerlei problemen in de samenleving niet aanpakten waardoor Pim, LPF, PVV, SP, PvdD en andere protestpartijen zo konden groeien.
Rampzalig was de mislukte integratie te erkennen, het migratiebeleid, de ghettovorming, het laten wegglijden van wijken, het steeds verder groeien van een overheid, etc etc
Het was vervolgens Balkenende die 8 jaar (!) aan de macht raakte he.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Helemaal waar. De reden dat ik zo geïnteresseerd raakte in politiek kwam door Fortuyn. De debatten werden weer spannend, er werden nieuwe strategieën toegepast en de politici van toen moesten veranderen.
Ik denk dat media-sering van de politiek daar de grootste schuld aan heeft. En die media-sering is natuurlijk wel door Pim in gang gezet. Alles moesten one-liners worden. Je moest elkaar ineens uitschelden om je punt te kunnen maken. Kleine incidenten die vroeger amper de kranten haalden werden nu dag in dag uit op voorpagina's geplaatst. En met de opkomst van internet komt helemaal alles wat er in NL gebeurt direct de huiskamer in. En aangezien goed nieuws geen nieuws is, denkt iedereen dat het land de afgrond indondert.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:32 schreef kingmob het volgende:
Het mooie is dat we na 10 jaar terug kijken toch wel redelijk rationeel naar het geheel kunnen kijken en kunnen zien hoe rampzalig hij is geweest voor de Nederlandse politiek en samenleving.
Kijk de filmpjes van 10 jaar geleden terug en voel de rilling over je rug lopen.
Alleen jammer, dat een groot deel van de 'iedereen' de ballen verstand heeft en zich alleen door de onderbuik laat leiden. Liever gehad dat die mensen zich gewoon wentelend in onwetendheid op de partij van paps en mams bleven stemmen. Zou voor veel meer rust hebben gezorgd.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Helaas wel, maar de manier van campagne voeren veranderde wel aardig toen Fortuyn op het toneel verscheen. Hij boorde een nieuwe groep kiezers aan die voorheen geen interesse hadden in de politiek.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:10 schreef kingmob het volgende:
Het was vervolgens Balkenende die 8 jaar (!) aan de macht raakte he.
Ah. Kijk, iemand die eigen geen democratie wil maar een kindermeisje staat die je precies verteld hoe en wat, en vind dat mensen die nu eindelijk eens ( hoe bot dan ook) laten weten dat het zo niet langer kan hun muil moeten houden omdat dit voor onrust zorgt.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:13 schreef Knipoogje het volgende:
.
[..]
Alleen jammer, dat een groot deel van de 'iedereen' de ballen verstand heeft en zich alleen door de onderbuik laat leiden. Liever gehad dat die mensen zich gewoon wentelend in onwetendheid op de partij van paps en mams bleven stemmen. Zou voor veel meer rust hebben gezorgd.
Rust lijkt me niet zo heel belangrijk, zeker niet als er onder de oppervlakte van alles broeit. Ik ben vrij progressief en de meesten in mijn omgeving ook, maar ik woonde 1 week in Amsterdam-Oost en het viel me al op dat de kleur en dan met name het lichtgetinte op straat een stuk minder werd naarmate je meer naar het (rijke) centrum ging. Dat stuit mij dan tegen de borst, maar de progressieven uit mijn omgeving waren niet zo gediend van dergelijke observaties. Liever doen alsof het allemaal hartstikke goed ging met de immigranten. Ironisch genoeg moest iemand die zeker sociaal-economisch gezien aan de rechterkant zat zijn mond opentrekken tegen het ontstaan van een onderklasse.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:13 schreef Knipoogje het volgende:
Alleen jammer, dat een groot deel van de 'iedereen' de ballen verstand heeft en zich alleen door de onderbuik laat leiden. Liever gehad dat die mensen zich gewoon wentelend in onwetendheid op de partij van paps en mams bleven stemmen. Zou voor veel meer rust hebben gezorgd.
Je kunt democraat zijn en tegelijkertijd ruiterlijk toegeven dat niet alle verkiezingsuitslagen even wenselijk zijn. Het getuigt wel van enorme politieke correctheid om te zeggen dat de kiezer per definitie gelijk heeft.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah. Kijk, iemand die eigen geen democratie wil maar een kindermeisje staat die je precies verteld hoe en wat, en vind dat mensen die nu eindelijk eens ( hoe bot dan ook) laten weten dat het zo niet langer kan hun muil moeten houden omdat dit voor onrust zorgt.
Oh, de kiezer mag alleen maar stemmen wat jij goed vindt.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:41 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Je kunt democraat zijn en tegelijkertijd ruiterlijk toegeven dat niet alle verkiezingsuitslagen even wenselijk zijn. Het getuigt wel van enorme politieke correctheid om te zeggen dat de kiezer per definitie gelijk heeft.
Ga vooral verder niet in op de redenen waarom mensen op Fortuyn gingen stemmen maar lekker weer schuimbekkend op de persoon spelen. Maakt echt goed duidelijk dat je discussie aankan.quote:Ik heb wat interviews herlezen die Fortuyn gaf in zijn prime. Hij had wat steekhoudende punten, maar er zat vooral een hoop rotzooi bij. Hij heeft het simplisme in de politiek tot norm verheven. Uitspraken als 'Marokkanen beroven geen Marokkanen, maar alleen christenhonden zoals u en ik' spreken boekdelen wat dat betreft. Fortuyn was ook pedofiel en zijn partij bestond uit een stel asocialen dat elkaar de tent uit vocht - ook niet erg democratisch, trouwens. Zijn enige positieve kanten waren zijn humor en charisma
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat de kiezer het bij het verkeerde eind kan hebben. Jij verkeert blijkbaar in de veronderstelling dat zoiets onmogelijk is.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, de kiezer mag alleen maar stemmen wat jij goed vindt.
Ho ho, vrind. Dit is gewoon inhoudelijke kritiek. De enige die hier schuimbekt ben jij zelf.quote:Ga vooral verder niet in op de redenen waarom mensen op Fortuyn gingen stemmen maar lekker weer schuimbekkend op de persoon spelen. Maakt echt goed duidelijk dat je discussie aankan.
Ik zie nog steeds geen enkele inhoudelijk argumentatie.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:57 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat de kiezer het bij het verkeerde eind kan hebben. Jij verkeert blijkbaar in de veronderstelling dat zoiets onmogelijk is.
[..]
Ho ho, vrind. Dit is gewoon inhoudelijke kritiek. De enige die hier schuimbekt ben jij zelf.
In de VK stond gisteren een overzicht van de LPF-Kamerleden. Niet om het een of ander, maar in vergelijking met de huidige lichting PVV'ers, waren dat nog best degelijke figuren. Op papier althans.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niets is overdreven hij zou zeker gezorgd hebben voor meer cabaret in het parlement
Tja, Geert Wilders is ook eerder een parodie op fortuyn.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de VK stond gisteren een overzicht van de LPF-Kamerleden. Niet om het een of ander, maar in vergelijking met de huidige lichting PVV'ers, waren dat nog best degelijke figuren. Op papier althans.
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Hij was verbaal een kanon en kon dingen mooi zeggen.
Ik denk dat stemmen en een mening geven wat teveel met elkaar worden verward, met name sinds Fortuyn. Een verkiezingsuitslag bepaalt de machtsverhoudingen en dat is het dan. Daar moet je geen redenering of argument van proberen te maken, zoals politici vaak in hun eigen belang doen, en in die zin is er dan ook geen gelijk.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:41 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Je kunt democraat zijn en tegelijkertijd ruiterlijk toegeven dat niet alle verkiezingsuitslagen even wenselijk zijn. Het getuigt wel van enorme politieke correctheid om te zeggen dat de kiezer per definitie gelijk heeft.
Mwah, hij kon zomaar even een kwartier lang praten over wat er mis was met de EU en wat er moest veranderen. Oppervlakkig was hij niet.quote:Ik heb wat interviews herlezen die Fortuyn gaf in zijn prime. Hij had wat steekhoudende punten, maar er zat vooral een hoop rotzooi bij. Hij heeft het simplisme in de politiek tot norm verheven. Uitspraken als 'Marokkanen beroven geen Marokkanen, maar alleen christenhonden zoals u en ik' spreken boekdelen wat dat betreft.
Zwak verhaal.quote:Fortuyn was ook pedofiel en zijn partij bestond uit een stel asocialen dat elkaar de tent uit vocht - ook niet erg democratisch, trouwens.
Charisma had hij wel ja, en dat zeg ik niet snel. Wat echter vooral bij de kiezer overkwam, charisma komt namelijk niet door op tv, is zijn overtuigingskracht en die had weer heel veel te maken met zijn overtuiging. Veel politici missen dat doordat ze dankzij de partijstructuren en partijgeschiedenis niet volledig vanuit hun overtuiging kunnen praten.quote:Zijn enige positieve kanten waren zijn humor en charisma
Wilders houdt z'n mensen in het parlement redelijk onder controle, Fortuyn had meer ongeleide projectielenquote:Op zondag 6 mei 2012 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de VK stond gisteren een overzicht van de LPF-Kamerleden. Niet om het een of ander, maar in vergelijking met de huidige lichting PVV'ers, waren dat nog best degelijke figuren. Op papier althans.
Ik gooi bij VS een taart met daarin een hondendrol in z'n smoel onderwijl ik at your service schreeuw.quote:
Zal VS op Pim lijken?quote:Op zondag 6 mei 2012 15:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik gooi bij VS een taart met daarin een hondendrol in z'n smoel.
In de verste verten niet.quote:
Ik vond Pim altijd wel een mooie verschijning. Zijn uitspraken waren nog mooier, zo van "Mens gaat toch koken. Veel beter!"quote:
Een man met een grote mond, dat is toch wel iets anders.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind dat we het wel moeten doen. Nederland verloor immers een groot man.
Hij had best humor inderdaad.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vond Pim altijd wel een mooie verschijning. Zijn uitspraken waren nog mooier, zo van "Mens gaat toch koken. Veel beter!"
Hij durfde en was niet laf.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een man met een grote mond, dat is toch wel iets anders.
quote:Op zondag 6 mei 2012 15:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik gooi bij VS een taart met daarin een hondendrol in z'n smoel onderwijl ik at your service schreeuw.
Gelukkig hoef ik aan jouw zwart-wit geneuzel geen aandacht te schenken. Mensen die alleen maar in zwart of wit denken snappen het vaak zelf niet zo goed.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah. Kijk, iemand die eigen geen democratie wil maar een kindermeisje staat die je precies verteld hoe en wat, en vind dat mensen die nu eindelijk eens ( hoe bot dan ook) laten weten dat het zo niet langer kan hun muil moeten houden omdat dit voor onrust zorgt.
Het mag misschien niet zo lijken, maar nog nooit integreerden immigranten van totaal verschillende culturen zo snel als in de huidige westerse maatschappij. Vroeger was er vaak na eeuwen nog niet geintegreerd. Volgens mij duurde het 100 jaar voor de Ieren enigszins voor vol werden aangezien in de VS en die hadden dan nog vrijwel dezelfde taal/cultuur. Assimilatie is nu eenmaal een kwestie van lange adem. Daar gaan generaties over heen. En vaak heel wat meer dan we pas hebben gehad. En toch dalen de geboortecijfers van Niet-westerse migranten op ongekende wijze, neemt de ontkerking toe binnen de islam en stijgt het aantal hoger opgeleide migranten-met-een-tintje spectaculair. Migranten zijn in elke samenleving de nieuwe onderklasse en dat zal -lijkt mij- altijd wel zo blijven. Er zal altijd behoefte zijn aan laag geschoold werk en naarmate de autochtone bevolking hoger opgeleid raakt, komt de nieuwe onderklasse hun huizen schoonmaken en de billen van oma schoonvegen.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rust lijkt me niet zo heel belangrijk, zeker niet als er onder de oppervlakte van alles broeit. Ik ben vrij progressief en de meesten in mijn omgeving ook, maar ik woonde 1 week in Amsterdam-Oost en het viel me al op dat de kleur en dan met name het lichtgetinte op straat een stuk minder werd naarmate je meer naar het (rijke) centrum ging. Dat stuit mij dan tegen de borst, maar de progressieven uit mijn omgeving waren niet zo gediend van dergelijke observaties. Liever doen alsof het allemaal hartstikke goed ging met de immigranten. Ironisch genoeg moest iemand die zeker sociaal-economisch gezien aan de rechterkant zat zijn mond opentrekken tegen het ontstaan van een onderklasse.
Was het toen ook al normaal om lekker pontificaal een lijk op de voorpagina te zetten?quote:Op zondag 6 mei 2012 15:35 schreef 99.999 het volgende:
Dit is wel een aardige link. Foto's van de voorpagina's van de verschillende kranten de dag na de moord
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)oord-op-pim-fortuyn/
[ afbeelding ]
Daar moet je dan dus het tempo van immigratie op aanpassen. Assimilatie hoeft van mij niet, maar harmonie natuurlijk wel. Verhoudingen maken daarvoor ook heel veel uit, bij 50/50 zul je bijvoorbeeld vaak juist twee groepen krijgen die zich tegen elkaar gaan afzetten.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het mag misschien niet zo lijken, maar nog nooit integreerden immigranten van totaal verschillende culturen zo snel als in de huidige westerse maatschappij. Vroeger was er vaak na eeuwen nog niet geintegreerd. Volgens mij duurde het 100 jaar voor de Ieren enigszins voor vol werden aangezien in de VS en die hadden dan nog vrijwel dezelfde taal/cultuur. Assimilatie is nu eenmaal een kwestie van lange adem. Daar gaan generaties over heen.
Dat is lekker shoppen in misschien wel met oa dat doel bereikte statistieken. Het begrip hogeropgeleid stelt niks meer voor, en het lijkt me zelfs dat de immigranten daaraan hebben bijgedragen.quote:En vaak heel wat meer dan we pas hebben gehad. En toch dalen de geboortecijfers van Niet-westerse migranten op ongekende wijze, neemt de ontkerking toe binnen de islam en stijgt het aantal hoger opgeleide migranten-met-een-tintje spectaculair.
En dat arbeidsaanbod op niveau houden zodat de werknemers een slechtere onderhandelingspositie krijgen. Het lijkt me niet dat er juist in het laaggeschoolde werk een tekort aan arbeidskrachten was. Het is dus ook een kwestie van wat voor immigranten je binnenhaalt.quote:Migranten zijn in elke samenleving de nieuwe onderklasse en dat zal -lijkt mij- altijd wel zo blijven. Er zal altijd behoefte zijn aan laag geschoold werk en naarmate de autochtone bevolking hoger opgeleid raakt, komt de nieuwe onderklasse hun huizen schoonmaken en de billen van oma schoonvegen.
Ja, dus naast het economische nadeel wordt ook het sociale nadeel bij de benedenmodalen neergelegd. En die last is er natuurlijk wel, het is makkelijker om als hogeropgeleide met een buitenlandse hogeropgeleide samen te leven dan met een buitenlandse lageropgeleide, en voor een Nederlandse lageropgeleide is dat nog lastiger.quote:Maar as usual, het enige nieuws is slecht nieuws. En ergens terecht natuurlijk. Ome Henk heeft last van de kutmarokkanen in zijn straat en niet van Mo met zijn doctoraat.
Wat een lariekoek. Qua oproer veroorzaken wel, maar qua intelligentie en onderbouwing van standpunten is Wilders niks vergeleken met Fortuyn.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Alleen Geert komt nog een beetje in de buurt bij het verbale kanon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |