abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111190341
In memoriam, Pim Fortuyn.

Ook al was ik het niet met hem eens, een politicus (of wie dan ook) die het loodje legt vanwege zijn of haar mening is vreselijk , dus hierbij de herdenkingtopic.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 mei 2012 @ 01:16:39 #2
862 Arcee
Look closer
pi_111191129
Fortuyn. _O_

Blijft eeuwig zonde.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_111191286
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 01:16 schreef Arcee het volgende:
Fortuyn. _O_

Blijft eeuwig zonde.
Politiek gezien niet, als mens wel , voor zijn omgeving.
  zondag 6 mei 2012 @ 01:31:30 #4
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_111191739
:') laten we het nu niet spannender maken dan dat het is. Een idioot die een bomenknuffelaar afschoot. Meer was het niet. Het was nu niet direct een aanslag op Pim Fortuyn zelf (ook al legde hij het loodje erbij).
pi_111191787
quote:
Het was nu niet direct een aanslag op Pim Fortuyn zelf
Iemand op klaarlichte dag een paar kogels door zn knarretje jagen kwalificeert wel voor aanslag lijkt me :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_111191804
Nee de bomenknuffelaar schoot de idioot en niet andersom. Al vond ik Pimmetje geen idioot maar een amusante relnicht.
  zondag 6 mei 2012 @ 01:34:26 #7
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_111191845
quote:
3s.gif Op zondag 6 mei 2012 01:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Iemand op klaarlichte dag een paar kogels door zn knarretje jagen kwalificeert wel voor aanslag lijkt me :)
Wanneer is iets een aanslag? Volkertje wilde een statement maken door een speerpunt van de bomendivisie uit te schakelen. Als het Pimmetje niet was geweest was het wel een ander geweest. Dus van een aanslag is amper te spreken. Wel een mooi doelsaldo btw, de gemiddelde agent scoort een stuk slechter bij hun testen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 mei 2012 @ 01:34:41 #8
862 Arcee
Look closer
pi_111191858
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 01:20 schreef De_Guidance het volgende:
Waarom politiek gezien niet?

We zullen nooit weten wat Pim neergezet zou hebben.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_111192026
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 01:34 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Wanneer is iets een aanslag? Volkertje wilde een statement maken door een speerpunt van de bomendivisie uit te schakelen. Als het Pimmetje niet was geweest was het wel een ander geweest. Dus van een aanslag is amper te spreken. Wel een mooi doelsaldo btw, de gemiddelde agent scoort een stuk slechter bij hun testen.
quote:
Aanslag

Het woord aanslag kan verschillende betekenissen hebben:

• Een misdrijf met als doel een persoon van hoge status te vermoorden, zie aanslag en bomaanslag
• Een politiek gemotiveerde actie zonder specifieke personen te willen vermoorden, met het doel zoveel mogelijk dood en verderf bij de "vijand" te zaaien; zie terreuraanslag
• Dat onderdeel van een apparaat of machine, waar iets tegenaan moet worden gehouden of gedrukt; zie aanslag (techniek).
• In het belastingrecht: de formele vaststelling door een belastinginspecteur van het aan belasting verschuldigde bedrag, zie belastingaanslag
• "Ernstige benadeling", bijvoorbeeld in de zin "Roken is een aanslag op de gezondheid."
Aanslag van toetsen of snaren (muziek), maar ook bij typen worden toetsen aangeslagen, zie aanslag (muziek)
• Een laag vuil die ergens op neerslaat.
Nouja het was imo een aanslag. Van een terreuraanslag kan je niet echt spreken imo :)
vosss is de naam,
  zondag 6 mei 2012 @ 01:55:56 #10
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_111192591
Ok, dan was het een aanslag, maar het was niets persoonlijks.
Als het onze minderjarige Marokkaanneukertje niet was geweest was het wel een ander geweest.
  zondag 6 mei 2012 @ 01:57:14 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_111192635
Ik wacht op de heiligverklaring van die domme populist.

Natuurlijk had ie niet vermoord moeten worden, maar de idolatie van hem is wel erg overdreven.
Het was een foute populist!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_111192655
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 01:55 schreef TheThirdMark het volgende:
Als het onze minderjarige Marokkaanneukertje niet was geweest was het wel een ander geweest.
Maakt dat het minder erg?
vosss is de naam,
pi_111192691
Wat is een bomendivisie dan
  zondag 6 mei 2012 @ 02:06:24 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_111192915
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 01:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Maakt dat het minder erg?
Ja.
  zondag 6 mei 2012 @ 02:19:30 #15
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111193241
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 01:34 schreef Arcee het volgende:

[..]

Niet veel goeds vrees ik. De man wou macht en had er alles voor over die macht in handen te krijgen.

Fortuyn is en blijft slachtoffer van een moord, en dat is triest. Maar de idolatie van de man heb ik ook nooit begrepen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_111193398
Allerlei ideeën van Fortuyn worden inmiddels door andere partijen overgenomen. In dat opzicht leeft hij voort. Bovendien had de man meer intellectueel niveau in zijn pink dan populisten als Wilders in hun hele lichaam. De man wist te nuanceren en wist veel zaken correct te benoemen, zonder over te gaan tot platte discriminatie.
pi_111193458
Eigenlijk heeft Fortuyn het ook maar overgenomen van Hans Janmaat, Hansie was de echte visionair in de Nederlandse politiek. Hij kon het alleen slecht verkopen.
pi_111193656
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 02:26 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk heeft Fortuyn het ook maar overgenomen van Hans Janmaat, Hansie was de echte visionair in de Nederlandse politiek. Hij kon het alleen slecht verkopen.
Het oeuvre van Janmaat beperkte zich vooral tot buitenlanders. Zijn opmerkingen waren zeker niet geheel onterecht, maar de man kwam niet verder dan "vol = vol" en zijn partij was overduidelijk racistisch.

Fortuyn had op veel meer zaken een visie. Een probleem benoemen is wat anders dan visionair zijn. Juist daar verschillen Janmaat en Fortuyn essentieel.
  zondag 6 mei 2012 @ 03:31:11 #19
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_111194646
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 01:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

'Moral High Ground' :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_111195429
ik heb een "simpele" overzichtspagina gemaakt met o.a. de beelden van het journaal en barend en van dorp http://fortuyn.hole1988.nl/
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  zondag 6 mei 2012 @ 08:36:15 #21
66825 Reya
Fier Wallon
pi_111195667
Edit

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2012 09:56:19 (Doe dit maar niet...) ]
pi_111195829
quote:
Ik ben het met je eens.

Het ophemelen kan wel wat minder, wat meer bescheidenheid is op zijn plaats. Men vergeet al heel gauw dat hij Marokkaanse kindertjes paalde for a living. Een bekende uitspraak van hem was dan ook:

Je moet die Marokkaanse jongetjes eerst neuken en daarna allemaal het land uitschoppen

Dus maak die man niet heiliger dan hij was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marlan op 06-05-2012 09:21:58 ]
  zondag 6 mei 2012 @ 09:18:51 #23
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111195865
quote:
Zou weleens willen weten of je in het openbaar ook zo onrespectvol je bek open durft te trekken. Mensen die dit soort dingen toendertijd riepen zijn indirect schuldig aan zijn dood, met al dat smerige gedemoniseer.

De man was een uitstekend politicus en debater, en omdat links niet kon omgaan met iemand die aan hun politiek correcte zaakjes morrelde door eindelijk eens zaken openbaar te benoemen, moest hij gewoon de vergeettrommel in. Toch handig dat een man als Volkert van der G. dan de trekker overhaalt, terwijl die nooit ook maar iets van Fortuyn gelezen had, alleen alle haatberichten in kranten en daarop z'n daad baseerde. Niemand, links of rechts, homo of hetero, verdient zo'n lot.

RIP Pim, je zal nooit vergeten worden.
pi_111195893
Ook racistische relnichten verdienen een herdenkingstopic.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 6 mei 2012 @ 10:09:03 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111196305
Achter iedere grote bek van links zit een enorm verkeerd keelgat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 mei 2012 @ 10:09:57 #26
374549 XSurenas
Hier zijn we weer
pi_111196315
Fortuyn was een ware intellectueel. R.I.P.
Leve Feijenoord.
pi_111196548
Die dag vergeet ik niet gauw meer.

Eerst dat interview op 3FM en dan daarna horen dat hij is neergeschoten :{

Geen politicus die mijn stem had gekregen, maar hij had wel stijl en klasse.
En sowieso is iemand vermoorden omdat je het niet met hem eens bent ernstig zwak.
Neil LOVES Carrots!
pi_111196683
Pim Fortuyn, Requiescat In Pace!

Een groot intellectueel en een politicus met veel potentie.

Ik weet het nog als de dag van gisteren. En de krokodillentranen van de linkse kerk zal ik ook nooit meer vergeten. Stel hypocrieten. Ze waren blij dat vraagstuk Fortuyn was opgelost. Ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was...:

Gerrit Kromrij schreef er het volgende gedicht over:

De zittende politicus

Hij heeft nog nooit gedanst. Hij kent zijn doel.
Nog nooit is op zijn vale klerkensmoel
Zomaar een lach verschenen, maar die nacht,
Nadat de gek de nar had omgebracht,
Kroop hij zijn bed uit, glimmend van de pret,
En maakte hij onbespied een pirouette.
Dank, dank, riep hij, het monster is geveld.
Hij oefende het woord 'geschokt' voor morgen
En sliep als twintig ossen kunnen slapen.
Straks is hij, voor de camera, vol zorgen.
Natuurlijk is hij zwaar tegen geweld.
Daar klinkt verdomd weer zijn belegen lied.
Hij loopt op straat, ondragelijk rechtschapen,
En ziet nog steeds het echte monster niet.
  zondag 6 mei 2012 @ 10:53:06 #29
104871 remlof
Europees federalist
pi_111196904
quote:

[..]

Een nog grotere puinhoop dan dat ie nu heeft gedaan.

Maar goed, deze moord valt niet goed te praten.
pi_111197108
Ik kan me nog een gesprek met een militair herinneren. Een groot fan van Pim Fortuyn. Toen ik vroeg hoe hij aankeek tegen het feit dat Fortuyn de landmacht en luchtmacht wilde afschaffen en integreren in de marine werd hij woedend. Ik zou leugens verkopen en Pim in een kwaad daglicht willen stellen. Zoiets zou Pim namelijk nooit willen. :')
PWBF
pi_111197939
quote:
15s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:28 schreef Gitank2 het volgende:
Die dag vergeet ik niet gauw meer.

Eerst dat interview op 3FM en dan daarna horen dat hij is neergeschoten :{

Bijzondere dag inderdaad. Heb dat interview toen ook geluisterd en vlak daarna dat nieuws ;(
pi_111198672
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:18 schreef BigSmurf het volgende:

De man was een uitstekend politicus en debater, en omdat links niet kon omgaan met iemand die aan hun politiek correcte zaakjes morrelde door eindelijk eens zaken openbaar te benoemen, moest hij gewoon de vergeettrommel in.
Rechts kon er ook niet mee omgaan. Het is immers hun massa-immigratie ten bate van het goedkoop houden van arbeid. Dat moest dan aan het volk verkocht worden als een zegen voor het land zonder nadelen.

Beide zijn toen in de kramp geschoten, links uit angst voor het racisme wat hij zo losmaken met zijn niet-racistische ideeën. Die vrees is ook niet helemaal onterecht gebleken, om het zacht uit te drukken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111198705
Rechts was dikke maatjes met Pim, vooral Dijkstal. Haha.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 6 mei 2012 @ 12:14:52 #34
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111198746
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Achter iedere grote bek van links zit een enorm verkeerd keelgat.
....

Aan dit soort generalisaties hebben we natuurlijk niets.
  zondag 6 mei 2012 @ 12:15:41 #35
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111198769
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:04 schreef Nielsch het volgende:
Ik kan me nog een gesprek met een militair herinneren. Een groot fan van Pim Fortuyn. Toen ik vroeg hoe hij aankeek tegen het feit dat Fortuyn de landmacht en luchtmacht wilde afschaffen en integreren in de marine werd hij woedend. Ik zou leugens verkopen en Pim in een kwaad daglicht willen stellen. Zoiets zou Pim namelijk nooit willen. :')
Tja , mensen worden wel vaker agressief als je vragen stelt over hun Messias.
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2012 @ 12:19:51 #36
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_111198881
Zoals altijd kunnen mensen een loopje nemen met de hersenspinsels van dooie mensen, ze krijgen toch geen weerwoord.

Als je iets wil met die gedachten, pak dan een boek, een column of andere dingen die hij heeft geschreven en ga niet vervallen in 'lijntjes met Pim'. Dat is gewoon kansloos.
Carpe Libertatem
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 mei 2012 @ 12:35:04 #37
862 Arcee
Look closer
pi_111199288
quote:

De_Guidance?
pi_111199407
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

De_Guidance?
Nou met een beetje logisch nadenken en zijn uitgebreide geschiedenis van ruzie zoeken en met conflicten vertrekken lijkt die aanname me niet geheel onlogisch :P
pi_111199486
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou met een beetje logisch nadenken en zijn uitgebreide geschiedenis van ruzie zoeken en met conflicten vertrekken lijkt die aanname me niet geheel onlogisch :P
Dit dus. Pim had niks voor elkaar kunnen boksen. Punt.
pi_111199725
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:18 schreef BigSmurf het volgende:
Zou weleens willen weten of je in het openbaar ook zo onrespectvol je bek open durft te trekken. Mensen die dit soort dingen toendertijd riepen zijn indirect schuldig aan zijn dood, met al dat smerige gedemoniseer.
Fortuyn was zelf niet vies van demoniseren, sterker nog, hij vond dat de grondwet aangepast moest worden om dit verregaander mogelijk te maken.

quote:
De man was een uitstekend politicus
Kan je dat onderbouwen? Terugkijkend op zijn carriere is het maar zeer de vraag of hij met de LPF wel opeens iets structureels op poten kon zetten. We zullen het nooit weten, maar zijn verleden doet vermoeden.

quote:
...en debater
Niet echt. Hoewel hij het debat nog wel aanging (dit itt tot bv een Wilders), liep hij regelatig boos weg als het vuur hem aan de schenen werd gelegd in het debat. En dat waren echt niet alleen maar aanvallen op de persoon.

quote:
, en omdat links niet kon omgaan met iemand die aan hun politiek correcte zaakjes morrelde door eindelijk eens zaken openbaar te benoemen, moest hij gewoon de vergeettrommel in.
Ja ja, de kogel kwam van links... blaat.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_111200191
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus. Pim had niks voor elkaar kunnen boksen. Punt.
Niets is overdreven hij zou zeker gezorgd hebben voor meer cabaret in het parlement :P
  zondag 6 mei 2012 @ 13:09:50 #42
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111200266
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

De_Guidance?
Zelfs de mensen die het dichts bij hem stonden zeggen nu dat hij vaak snel boos werd en als beledigde dame reageerde.

Daar red je het niet mee in de politiek, met alle respect verder.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 mei 2012 @ 13:21:32 #43
862 Arcee
Look closer
pi_111200593
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:09 schreef De_Guidance het volgende:
Zelfs de mensen die het dichts bij hem stonden zeggen nu dat hij vaak snel boos werd en als beledigde dame reageerde.

Daar red je het niet mee in de politiek, met alle respect verder.
Zonde dat we dat niet mee hebben mogen maken, toch?

Nu zijn er alleen maar vragen over.
  zondag 6 mei 2012 @ 13:23:57 #44
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111200665
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:50 schreef ijdod het volgende:

[..]

Fortuyn was zelf niet vies van demoniseren, sterker nog, hij vond dat de grondwet aangepast moest worden om dit verregaander mogelijk te maken.

[..]

Kan je dat onderbouwen? Terugkijkend op zijn carriere is het maar zeer de vraag of hij met de LPF wel opeens iets structureels op poten kon zetten. We zullen het nooit weten, maar zijn verleden doet vermoeden.

[..]

Niet echt. Hoewel hij het debat nog wel aanging (dit itt tot bv een Wilders), liep hij regelatig boos weg als het vuur hem aan de schenen werd gelegd in het debat. En dat waren echt niet alleen maar aanvallen op de persoon.

[..]

Ja ja, de kogel kwam van links... blaat.

Dit stuk zegt voor mij meer dan alle woorden die over de man gesproken worden. Een man met passie voor z'n idealen, iemand die van Nederland hield en iemand die uitsprak wat veel mensen dachten, maar niet durfden te zeggen.

Ik heb nooit gezegd dat de kogel van links kwam. Dat ik dat diep van binnen best wil geloven is één, maar iedereen is onschuldig zolang tegendeel is bewezen. Zowel links als ook deels de gevestigde rechtse partijen hadden met Fortuyn een groot politiek probleem, en ze waren maar wat blij dat ze van hem af waren. De huichelarij achteraf met al die krokodillentranen op TV, ik kots er nog steeds van als ik het zie. :r

"Maar wat hij zegt is racisme, regel 1 in de grondwet, mimimi. :'( " Vrijheid van meningsuiting heet dat, punt. Ik moet gewoon kunnen zeggen wat ik wil, en als dat voor anderen kwetsend is, dan is dat heel jammer, maar mijn goed recht. Wat dat aan gaat vind ik het jammer dat hij soms wegliep uit een debat als hij zich gekwetst voelde, zijn enige politieke manko in mijn ogen. Maar wel eindelijk een volksvertegenwoordiger in plaats van een politicus, met een scherpe tong.

[ Bericht 2% gewijzigd door BigSmurf op 06-05-2012 13:29:48 ]
pi_111200676
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zonde dat we dat niet mee hebben mogen maken, toch?

Nu zijn er alleen maar vragen over.
Voor de politiek had hij niet zoveel toe te voegen gehad natuurlijk. Dus inhoudelijk is er weinig gemis.
  zondag 6 mei 2012 @ 13:32:00 #46
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_111200943
Het mooie is dat we na 10 jaar terug kijken toch wel redelijk rationeel naar het geheel kunnen kijken en kunnen zien hoe rampzalig hij is geweest voor de Nederlandse politiek en samenleving.
Kijk de filmpjes van 10 jaar geleden terug en voel de rilling over je rug lopen.

Als we het dan toch over lijntjes met Pim e.d. hebben, ik heb het sterke vermoeden dat Pim daar zelf niet heel tevreden over zou zijn geweest :+
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 mei 2012 @ 13:38:12 #47
862 Arcee
Look closer
pi_111201133
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:24 schreef 99.999 het volgende:
Voor de politiek had hij niet zoveel toe te voegen gehad natuurlijk. Dus inhoudelijk is er weinig gemis.
Ik had dat liever gewoon mee willen maken in plaats van dat hij vermoord werd en we er alleen maar naar kunnen raden. Daar gaat het om. Eeuwig zonde dat die erg interessante tijd zo abrupt werd afgebroken en Fortyun z'n leven werd afgenomen.
  zondag 6 mei 2012 @ 13:44:18 #48
45206 Pietverdriet
pi_111201359
quote:
19s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:32 schreef kingmob het volgende:
Het mooie is dat we na 10 jaar terug kijken toch wel redelijk rationeel naar het geheel kunnen kijken en kunnen zien hoe rampzalig hij is geweest voor de Nederlandse politiek en samenleving.

Neen, rampzalig is het beleid geweest van de regeringen van pappen en nathouden en allerlei problemen in de samenleving niet aanpakten waardoor Pim, LPF, PVV, SP, PvdD en andere protestpartijen zo konden groeien.
Rampzalig was de mislukte integratie te erkennen, het migratiebeleid, de ghettovorming, het laten wegglijden van wijken, het steeds verder groeien van een overheid, etc etc
pi_111201757
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:38 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik had dat liever gewoon mee willen maken in plaats van dat hij vermoord werd en we er alleen maar naar kunnen raden. Daar gaat het om. Eeuwig zonde dat die erg interessante tijd zo abrupt werd afgebroken en Fortyun z'n leven werd afgenomen.
Dat sowieso.
  zondag 6 mei 2012 @ 13:56:17 #50
45206 Pietverdriet
pi_111201811
Pim zijn grootste verdienste is dat iedereen weer bezig is met politiek.
  zondag 6 mei 2012 @ 14:00:39 #51
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111201967
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Helemaal waar. De reden dat ik zo geïnteresseerd raakte in politiek kwam door Fortuyn. De debatten werden weer spannend, er werden nieuwe strategieën toegepast en de politici van toen moesten veranderen.
pi_111202138
quote:
Daar heb je een punt, hij heeft de boel wat dat betreft flink opgeschud.
  zondag 6 mei 2012 @ 14:10:15 #53
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_111202307
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neen, rampzalig is het beleid geweest van de regeringen van pappen en nathouden en allerlei problemen in de samenleving niet aanpakten waardoor Pim, LPF, PVV, SP, PvdD en andere protestpartijen zo konden groeien.
Rampzalig was de mislukte integratie te erkennen, het migratiebeleid, de ghettovorming, het laten wegglijden van wijken, het steeds verder groeien van een overheid, etc etc
In al die tijd zijn de 'protestpartijen' regelmatig aan de macht geweest en dansen alle rechtse partijen naar de pijpen van hun kiezers. In deze tijd zijn alle regeringen gevallen, zijn we in totaal meerdere jaren onbestuurd geweest en zijn er bijzonder weinig concrete veranderingen gebracht.

Het hele concept van 'protest' is door hem bedacht en nu inmiddels tot waarheid verheven, de puinhopen van Paars waren een duidelijk verzinsel, de puinhopen van 10 jaar Fortuynistische politiek niet.

Door Fortuyn is er een volledige generatie opgegroeid die denkt in links/rechts en denkt dat deze scheidingslijn loopt bij de immigratiekwestie. Bovendien wordt dat denken gekenmerkt door goed en fout en dat soort absoluten, waar je vooral in een kamp zit alsof het een voetbalclub is en je onder geen beding iets van het andere kamp kan goedkeuren. Niets aan dit hele gebeuren is goed of constructief, het zou beter geweest zijn voor het land als dergelijke kiezers apatisch waren gebleven.
  zondag 6 mei 2012 @ 14:10:53 #54
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_111202335
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Helemaal waar. De reden dat ik zo geïnteresseerd raakte in politiek kwam door Fortuyn. De debatten werden weer spannend, er werden nieuwe strategieën toegepast en de politici van toen moesten veranderen.
Het was vervolgens Balkenende die 8 jaar (!) aan de macht raakte he.
pi_111202404
quote:
19s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:32 schreef kingmob het volgende:
Kijk de filmpjes van 10 jaar geleden terug en voel de rilling over je rug lopen.
Ik denk dat media-sering van de politiek daar de grootste schuld aan heeft. En die media-sering is natuurlijk wel door Pim in gang gezet. Alles moesten one-liners worden. Je moest elkaar ineens uitschelden om je punt te kunnen maken. Kleine incidenten die vroeger amper de kranten haalden werden nu dag in dag uit op voorpagina's geplaatst. En met de opkomst van internet komt helemaal alles wat er in NL gebeurt direct de huiskamer in. En aangezien goed nieuws geen nieuws is, denkt iedereen dat het land de afgrond indondert.

Met 80% minder media en meer polderpolitiek was iedereen ongetwijfeld een stuk gelukkiger geweest.

quote:
Alleen jammer, dat een groot deel van de 'iedereen' de ballen verstand heeft en zich alleen door de onderbuik laat leiden. Liever gehad dat die mensen zich gewoon wentelend in onwetendheid op de partij van paps en mams bleven stemmen. Zou voor veel meer rust hebben gezorgd.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 6 mei 2012 @ 14:14:18 #56
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111202438
quote:
19s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:10 schreef kingmob het volgende:

Het was vervolgens Balkenende die 8 jaar (!) aan de macht raakte he.
Helaas wel, maar de manier van campagne voeren veranderde wel aardig toen Fortuyn op het toneel verscheen. Hij boorde een nieuwe groep kiezers aan die voorheen geen interesse hadden in de politiek.
  zondag 6 mei 2012 @ 14:30:20 #57
45206 Pietverdriet
pi_111203078
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:13 schreef Knipoogje het volgende:

.

[..]

Alleen jammer, dat een groot deel van de 'iedereen' de ballen verstand heeft en zich alleen door de onderbuik laat leiden. Liever gehad dat die mensen zich gewoon wentelend in onwetendheid op de partij van paps en mams bleven stemmen. Zou voor veel meer rust hebben gezorgd.
Ah. Kijk, iemand die eigen geen democratie wil maar een kindermeisje staat die je precies verteld hoe en wat, en vind dat mensen die nu eindelijk eens ( hoe bot dan ook) laten weten dat het zo niet langer kan hun muil moeten houden omdat dit voor onrust zorgt.
pi_111203355
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:13 schreef Knipoogje het volgende:

Rust lijkt me niet zo heel belangrijk, zeker niet als er onder de oppervlakte van alles broeit. Ik ben vrij progressief en de meesten in mijn omgeving ook, maar ik woonde 1 week in Amsterdam-Oost en het viel me al op dat de kleur en dan met name het lichtgetinte op straat een stuk minder werd naarmate je meer naar het (rijke) centrum ging. Dat stuit mij dan tegen de borst, maar de progressieven uit mijn omgeving waren niet zo gediend van dergelijke observaties. Liever doen alsof het allemaal hartstikke goed ging met de immigranten. Ironisch genoeg moest iemand die zeker sociaal-economisch gezien aan de rechterkant zat zijn mond opentrekken tegen het ontstaan van een onderklasse.

Een paar jaar daarvoor had je Bolkestein met zijn beruchte brief, en ik weet nog wel dat ik het daar op zich niet zo mee eens was maar wel vond dat je bij immigratie moest rekening houden met hoeveel een samenleving tegelijk kon opnemen aan immigranten. (Dat massa-immigratie een rechts trucje is om de positie van werknemers te ondermijnen had ik toen nog niet eens door.) Als je dan ziet wat voor opgetrokken wenkbrauwen je kreeg als je überhaupt die vraag durfde te stellen in discussies met D66-politici en zo dan was er echt een taboesfeer. Mensen waren zo bang voor de onderbuik dat ze het hoofd ook uitschakelden. Eentje wilde dan wel toegeven dat er een maximum kon zijn wat betreft het opnamevermogen van de samenleving, maar dat was dan nog láng niet bereikt natuurlijk.

De politiek was bezig een schijnwerkelijkheid in stand te houden, en dat kan duurzaam natuurlijk niet. Er moest een keer tegenstand komen.
pi_111203531
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah. Kijk, iemand die eigen geen democratie wil maar een kindermeisje staat die je precies verteld hoe en wat, en vind dat mensen die nu eindelijk eens ( hoe bot dan ook) laten weten dat het zo niet langer kan hun muil moeten houden omdat dit voor onrust zorgt.
Je kunt democraat zijn en tegelijkertijd ruiterlijk toegeven dat niet alle verkiezingsuitslagen even wenselijk zijn. Het getuigt wel van enorme politieke correctheid om te zeggen dat de kiezer per definitie gelijk heeft.

Ik heb wat interviews herlezen die Fortuyn gaf in zijn prime. Hij had wat steekhoudende punten, maar er zat vooral een hoop rotzooi bij. Hij heeft het simplisme in de politiek tot norm verheven. Uitspraken als 'Marokkanen beroven geen Marokkanen, maar alleen christenhonden zoals u en ik' spreken boekdelen wat dat betreft. Fortuyn was ook pedofiel en zijn partij bestond uit een stel asocialen dat elkaar de tent uit vocht - ook niet erg democratisch, trouwens. Zijn enige positieve kanten waren zijn humor en charisma
Sum es est, sumus estis sunt
  zondag 6 mei 2012 @ 14:45:17 #60
45206 Pietverdriet
pi_111203706
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:41 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Je kunt democraat zijn en tegelijkertijd ruiterlijk toegeven dat niet alle verkiezingsuitslagen even wenselijk zijn. Het getuigt wel van enorme politieke correctheid om te zeggen dat de kiezer per definitie gelijk heeft.
Oh, de kiezer mag alleen maar stemmen wat jij goed vindt.
quote:
Ik heb wat interviews herlezen die Fortuyn gaf in zijn prime. Hij had wat steekhoudende punten, maar er zat vooral een hoop rotzooi bij. Hij heeft het simplisme in de politiek tot norm verheven. Uitspraken als 'Marokkanen beroven geen Marokkanen, maar alleen christenhonden zoals u en ik' spreken boekdelen wat dat betreft. Fortuyn was ook pedofiel en zijn partij bestond uit een stel asocialen dat elkaar de tent uit vocht - ook niet erg democratisch, trouwens. Zijn enige positieve kanten waren zijn humor en charisma
Ga vooral verder niet in op de redenen waarom mensen op Fortuyn gingen stemmen maar lekker weer schuimbekkend op de persoon spelen. Maakt echt goed duidelijk dat je discussie aankan.
pi_111204244
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, de kiezer mag alleen maar stemmen wat jij goed vindt.

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat de kiezer het bij het verkeerde eind kan hebben. Jij verkeert blijkbaar in de veronderstelling dat zoiets onmogelijk is.

quote:
Ga vooral verder niet in op de redenen waarom mensen op Fortuyn gingen stemmen maar lekker weer schuimbekkend op de persoon spelen. Maakt echt goed duidelijk dat je discussie aankan.
Ho ho, vrind. Dit is gewoon inhoudelijke kritiek. De enige die hier schuimbekt ben jij zelf.
  zondag 6 mei 2012 @ 14:59:20 #62
45206 Pietverdriet
pi_111204322
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:57 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat de kiezer het bij het verkeerde eind kan hebben. Jij verkeert blijkbaar in de veronderstelling dat zoiets onmogelijk is.

[..]

Ho ho, vrind. Dit is gewoon inhoudelijke kritiek. De enige die hier schuimbekt ben jij zelf.
Ik zie nog steeds geen enkele inhoudelijk argumentatie.
pi_111204447
quote:
11s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niets is overdreven hij zou zeker gezorgd hebben voor meer cabaret in het parlement :P
In de VK stond gisteren een overzicht van de LPF-Kamerleden. Niet om het een of ander, maar in vergelijking met de huidige lichting PVV'ers, waren dat nog best degelijke figuren. Op papier althans.
  zondag 6 mei 2012 @ 15:09:21 #64
45206 Pietverdriet
pi_111204771
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de VK stond gisteren een overzicht van de LPF-Kamerleden. Niet om het een of ander, maar in vergelijking met de huidige lichting PVV'ers, waren dat nog best degelijke figuren. Op papier althans.
Tja, Geert Wilders is ook eerder een parodie op fortuyn.
pi_111205392
Ik mis em wel. Hij was verbaal een kanon en kon dingen mooi zeggen.
pi_111205442
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Hij was verbaal een kanon en kon dingen mooi zeggen.
Daar sluit ik me bij aan.
pi_111205453
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:41 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ik denk dat stemmen en een mening geven wat teveel met elkaar worden verward, met name sinds Fortuyn. Een verkiezingsuitslag bepaalt de machtsverhoudingen en dat is het dan. Daar moet je geen redenering of argument van proberen te maken, zoals politici vaak in hun eigen belang doen, en in die zin is er dan ook geen gelijk.

Ik zou het wenselijk vinden dat ook de kiezer zich wat meer als kiezer ging gedragen, stem vanuit je belang en/of een grove overtuiging van welke kant het uit moet, en doe niet alsof je elke problematiek doorgrondt of zou moeten doorgronden. Natuurlijk moeten politici luisteren naar het volk, maar niet luisteren in de zin van gehoorzamen. Ik denk dat we juist heel veel ongewenst stemgedrag hebben te danken aan Henk en Ingrid die wel eens even zullen vertellen hoe de wereld in elkaar zit en die mening geven in het stemhokje.

quote:
Ik heb wat interviews herlezen die Fortuyn gaf in zijn prime. Hij had wat steekhoudende punten, maar er zat vooral een hoop rotzooi bij. Hij heeft het simplisme in de politiek tot norm verheven. Uitspraken als 'Marokkanen beroven geen Marokkanen, maar alleen christenhonden zoals u en ik' spreken boekdelen wat dat betreft.
Mwah, hij kon zomaar even een kwartier lang praten over wat er mis was met de EU en wat er moest veranderen. Oppervlakkig was hij niet.

quote:
Fortuyn was ook pedofiel en zijn partij bestond uit een stel asocialen dat elkaar de tent uit vocht - ook niet erg democratisch, trouwens.
Zwak verhaal.

quote:
Zijn enige positieve kanten waren zijn humor en charisma
Charisma had hij wel ja, en dat zeg ik niet snel. Wat echter vooral bij de kiezer overkwam, charisma komt namelijk niet door op tv, is zijn overtuigingskracht en die had weer heel veel te maken met zijn overtuiging. Veel politici missen dat doordat ze dankzij de partijstructuren en partijgeschiedenis niet volledig vanuit hun overtuiging kunnen praten.
pi_111205466
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders houdt z'n mensen in het parlement redelijk onder controle, Fortuyn had meer ongeleide projectielen :P
pi_111205742
Alleen Geert komt nog een beetje in de buurt bij het verbale kanon. :)
pi_111205775
Hoe gaan jullie Pim herdenken om 18:06?
  zondag 6 mei 2012 @ 15:34:59 #71
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_111205819
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik breng wel even de hitlergroet.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_111205835
Lief zijn!
pi_111205836
Dit is wel een aardige link. Foto's van de voorpagina's van de verschillende kranten de dag na de moord

http://www.nrc.nl/inbeeld(...)oord-op-pim-fortuyn/

pi_111205844
quote:
Niet, wat een onzin.
pi_111205894
quote:
Ik gooi bij VS een taart met daarin een hondendrol in z'n smoel onderwijl ik at your service schreeuw.
pi_111205905
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet, wat een onzin.
Ik vind dat we het wel moeten doen. Nederland verloor immers een groot man.
pi_111205926
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik gooi bij VS een taart met daarin een hondendrol in z'n smoel.
Zal VS op Pim lijken?
pi_111205982
quote:
11s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zal VS op Pim lijken?
In de verste verten niet.
pi_111206036
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de verste verten niet.
Ik vond Pim altijd wel een mooie verschijning. Zijn uitspraken waren nog mooier, zo van "Mens gaat toch koken. Veel beter!" _O_
pi_111206058
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind dat we het wel moeten doen. Nederland verloor immers een groot man.
Een man met een grote mond, dat is toch wel iets anders.
pi_111206093
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vond Pim altijd wel een mooie verschijning. Zijn uitspraken waren nog mooier, zo van "Mens gaat toch koken. Veel beter!" _O_
Hij had best humor inderdaad.
pi_111206137
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een man met een grote mond, dat is toch wel iets anders.
Hij durfde en was niet laf. :)
  zondag 6 mei 2012 @ 15:49:54 #83
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111206593
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik gooi bij VS een taart met daarin een hondendrol in z'n smoel onderwijl ik at your service schreeuw.
_O-
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_111206895
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gelukkig hoef ik aan jouw zwart-wit geneuzel geen aandacht te schenken. Mensen die alleen maar in zwart of wit denken snappen het vaak zelf niet zo goed.
pi_111207667
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Rust lijkt me niet zo heel belangrijk, zeker niet als er onder de oppervlakte van alles broeit. Ik ben vrij progressief en de meesten in mijn omgeving ook, maar ik woonde 1 week in Amsterdam-Oost en het viel me al op dat de kleur en dan met name het lichtgetinte op straat een stuk minder werd naarmate je meer naar het (rijke) centrum ging. Dat stuit mij dan tegen de borst, maar de progressieven uit mijn omgeving waren niet zo gediend van dergelijke observaties. Liever doen alsof het allemaal hartstikke goed ging met de immigranten. Ironisch genoeg moest iemand die zeker sociaal-economisch gezien aan de rechterkant zat zijn mond opentrekken tegen het ontstaan van een onderklasse.
Het mag misschien niet zo lijken, maar nog nooit integreerden immigranten van totaal verschillende culturen zo snel als in de huidige westerse maatschappij. Vroeger was er vaak na eeuwen nog niet geintegreerd. Volgens mij duurde het 100 jaar voor de Ieren enigszins voor vol werden aangezien in de VS en die hadden dan nog vrijwel dezelfde taal/cultuur. Assimilatie is nu eenmaal een kwestie van lange adem. Daar gaan generaties over heen. En vaak heel wat meer dan we pas hebben gehad. En toch dalen de geboortecijfers van Niet-westerse migranten op ongekende wijze, neemt de ontkerking toe binnen de islam en stijgt het aantal hoger opgeleide migranten-met-een-tintje spectaculair. Migranten zijn in elke samenleving de nieuwe onderklasse en dat zal -lijkt mij- altijd wel zo blijven. Er zal altijd behoefte zijn aan laag geschoold werk en naarmate de autochtone bevolking hoger opgeleid raakt, komt de nieuwe onderklasse hun huizen schoonmaken en de billen van oma schoonvegen.

Maar as usual, het enige nieuws is slecht nieuws. En ergens terecht natuurlijk. Ome Henk heeft last van de kutmarokkanen in zijn straat en niet van Mo met zijn doctoraat.
pi_111208010
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:35 schreef 99.999 het volgende:
Dit is wel een aardige link. Foto's van de voorpagina's van de verschillende kranten de dag na de moord

http://www.nrc.nl/inbeeld(...)oord-op-pim-fortuyn/

[ afbeelding ]
Was het toen ook al normaal om lekker pontificaal een lijk op de voorpagina te zetten? :r Helemaal vergeten.
pi_111209254
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het mag misschien niet zo lijken, maar nog nooit integreerden immigranten van totaal verschillende culturen zo snel als in de huidige westerse maatschappij. Vroeger was er vaak na eeuwen nog niet geintegreerd. Volgens mij duurde het 100 jaar voor de Ieren enigszins voor vol werden aangezien in de VS en die hadden dan nog vrijwel dezelfde taal/cultuur. Assimilatie is nu eenmaal een kwestie van lange adem. Daar gaan generaties over heen.
Daar moet je dan dus het tempo van immigratie op aanpassen. Assimilatie hoeft van mij niet, maar harmonie natuurlijk wel. Verhoudingen maken daarvoor ook heel veel uit, bij 50/50 zul je bijvoorbeeld vaak juist twee groepen krijgen die zich tegen elkaar gaan afzetten.

quote:
En vaak heel wat meer dan we pas hebben gehad. En toch dalen de geboortecijfers van Niet-westerse migranten op ongekende wijze, neemt de ontkerking toe binnen de islam en stijgt het aantal hoger opgeleide migranten-met-een-tintje spectaculair.
Dat is lekker shoppen in misschien wel met oa dat doel bereikte statistieken. Het begrip hogeropgeleid stelt niks meer voor, en het lijkt me zelfs dat de immigranten daaraan hebben bijgedragen.

quote:
Migranten zijn in elke samenleving de nieuwe onderklasse en dat zal -lijkt mij- altijd wel zo blijven. Er zal altijd behoefte zijn aan laag geschoold werk en naarmate de autochtone bevolking hoger opgeleid raakt, komt de nieuwe onderklasse hun huizen schoonmaken en de billen van oma schoonvegen.
En dat arbeidsaanbod op niveau houden zodat de werknemers een slechtere onderhandelingspositie krijgen. Het lijkt me niet dat er juist in het laaggeschoolde werk een tekort aan arbeidskrachten was. Het is dus ook een kwestie van wat voor immigranten je binnenhaalt.

Daar zie je dus duidelijk een klassenkwestie in, in wezen zijn het toch de hooggeschoolden die geen concurrentie voor de eigen groep binnenhalen, maar voor een andere groep. Zij hebben dus goedkoper een schoonmaker, profiteren van de lagere loonkosten door een groter arbeidsaanbod via aandelen, pensioen en hun eigen werk, en de lasten ervan komen bij de benedenmodalen.

quote:
Maar as usual, het enige nieuws is slecht nieuws. En ergens terecht natuurlijk. Ome Henk heeft last van de kutmarokkanen in zijn straat en niet van Mo met zijn doctoraat.
Ja, dus naast het economische nadeel wordt ook het sociale nadeel bij de benedenmodalen neergelegd. En die last is er natuurlijk wel, het is makkelijker om als hogeropgeleide met een buitenlandse hogeropgeleide samen te leven dan met een buitenlandse lageropgeleide, en voor een Nederlandse lageropgeleide is dat nog lastiger.

Dus ik kan me eigenlijk maar moeilijk voorstellen hoe iemand met een linkse inslag van daaruit het immigratiebeleid verdedigt.
  zondag 6 mei 2012 @ 16:36:08 #88
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111209447
quote:
Alleen Geert komt nog een beetje in de buurt bij het verbale kanon. :)
Wat een lariekoek. Qua oproer veroorzaken wel, maar qua intelligentie en onderbouwing van standpunten is Wilders niks vergeleken met Fortuyn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')