Zal VS op Pim lijken?quote:Op zondag 6 mei 2012 15:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik gooi bij VS een taart met daarin een hondendrol in z'n smoel.
In de verste verten niet.quote:
Ik vond Pim altijd wel een mooie verschijning. Zijn uitspraken waren nog mooier, zo van "Mens gaat toch koken. Veel beter!"quote:
Een man met een grote mond, dat is toch wel iets anders.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind dat we het wel moeten doen. Nederland verloor immers een groot man.
Hij had best humor inderdaad.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vond Pim altijd wel een mooie verschijning. Zijn uitspraken waren nog mooier, zo van "Mens gaat toch koken. Veel beter!"
Hij durfde en was niet laf.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een man met een grote mond, dat is toch wel iets anders.
quote:Op zondag 6 mei 2012 15:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik gooi bij VS een taart met daarin een hondendrol in z'n smoel onderwijl ik at your service schreeuw.
Gelukkig hoef ik aan jouw zwart-wit geneuzel geen aandacht te schenken. Mensen die alleen maar in zwart of wit denken snappen het vaak zelf niet zo goed.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah. Kijk, iemand die eigen geen democratie wil maar een kindermeisje staat die je precies verteld hoe en wat, en vind dat mensen die nu eindelijk eens ( hoe bot dan ook) laten weten dat het zo niet langer kan hun muil moeten houden omdat dit voor onrust zorgt.
Het mag misschien niet zo lijken, maar nog nooit integreerden immigranten van totaal verschillende culturen zo snel als in de huidige westerse maatschappij. Vroeger was er vaak na eeuwen nog niet geintegreerd. Volgens mij duurde het 100 jaar voor de Ieren enigszins voor vol werden aangezien in de VS en die hadden dan nog vrijwel dezelfde taal/cultuur. Assimilatie is nu eenmaal een kwestie van lange adem. Daar gaan generaties over heen. En vaak heel wat meer dan we pas hebben gehad. En toch dalen de geboortecijfers van Niet-westerse migranten op ongekende wijze, neemt de ontkerking toe binnen de islam en stijgt het aantal hoger opgeleide migranten-met-een-tintje spectaculair. Migranten zijn in elke samenleving de nieuwe onderklasse en dat zal -lijkt mij- altijd wel zo blijven. Er zal altijd behoefte zijn aan laag geschoold werk en naarmate de autochtone bevolking hoger opgeleid raakt, komt de nieuwe onderklasse hun huizen schoonmaken en de billen van oma schoonvegen.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rust lijkt me niet zo heel belangrijk, zeker niet als er onder de oppervlakte van alles broeit. Ik ben vrij progressief en de meesten in mijn omgeving ook, maar ik woonde 1 week in Amsterdam-Oost en het viel me al op dat de kleur en dan met name het lichtgetinte op straat een stuk minder werd naarmate je meer naar het (rijke) centrum ging. Dat stuit mij dan tegen de borst, maar de progressieven uit mijn omgeving waren niet zo gediend van dergelijke observaties. Liever doen alsof het allemaal hartstikke goed ging met de immigranten. Ironisch genoeg moest iemand die zeker sociaal-economisch gezien aan de rechterkant zat zijn mond opentrekken tegen het ontstaan van een onderklasse.
Was het toen ook al normaal om lekker pontificaal een lijk op de voorpagina te zetten?quote:Op zondag 6 mei 2012 15:35 schreef 99.999 het volgende:
Dit is wel een aardige link. Foto's van de voorpagina's van de verschillende kranten de dag na de moord
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)oord-op-pim-fortuyn/
[ afbeelding ]
Daar moet je dan dus het tempo van immigratie op aanpassen. Assimilatie hoeft van mij niet, maar harmonie natuurlijk wel. Verhoudingen maken daarvoor ook heel veel uit, bij 50/50 zul je bijvoorbeeld vaak juist twee groepen krijgen die zich tegen elkaar gaan afzetten.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het mag misschien niet zo lijken, maar nog nooit integreerden immigranten van totaal verschillende culturen zo snel als in de huidige westerse maatschappij. Vroeger was er vaak na eeuwen nog niet geintegreerd. Volgens mij duurde het 100 jaar voor de Ieren enigszins voor vol werden aangezien in de VS en die hadden dan nog vrijwel dezelfde taal/cultuur. Assimilatie is nu eenmaal een kwestie van lange adem. Daar gaan generaties over heen.
Dat is lekker shoppen in misschien wel met oa dat doel bereikte statistieken. Het begrip hogeropgeleid stelt niks meer voor, en het lijkt me zelfs dat de immigranten daaraan hebben bijgedragen.quote:En vaak heel wat meer dan we pas hebben gehad. En toch dalen de geboortecijfers van Niet-westerse migranten op ongekende wijze, neemt de ontkerking toe binnen de islam en stijgt het aantal hoger opgeleide migranten-met-een-tintje spectaculair.
En dat arbeidsaanbod op niveau houden zodat de werknemers een slechtere onderhandelingspositie krijgen. Het lijkt me niet dat er juist in het laaggeschoolde werk een tekort aan arbeidskrachten was. Het is dus ook een kwestie van wat voor immigranten je binnenhaalt.quote:Migranten zijn in elke samenleving de nieuwe onderklasse en dat zal -lijkt mij- altijd wel zo blijven. Er zal altijd behoefte zijn aan laag geschoold werk en naarmate de autochtone bevolking hoger opgeleid raakt, komt de nieuwe onderklasse hun huizen schoonmaken en de billen van oma schoonvegen.
Ja, dus naast het economische nadeel wordt ook het sociale nadeel bij de benedenmodalen neergelegd. En die last is er natuurlijk wel, het is makkelijker om als hogeropgeleide met een buitenlandse hogeropgeleide samen te leven dan met een buitenlandse lageropgeleide, en voor een Nederlandse lageropgeleide is dat nog lastiger.quote:Maar as usual, het enige nieuws is slecht nieuws. En ergens terecht natuurlijk. Ome Henk heeft last van de kutmarokkanen in zijn straat en niet van Mo met zijn doctoraat.
Wat een lariekoek. Qua oproer veroorzaken wel, maar qua intelligentie en onderbouwing van standpunten is Wilders niks vergeleken met Fortuyn.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Alleen Geert komt nog een beetje in de buurt bij het verbale kanon.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |