abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111171562
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat het gaat over geforceerde arbeid, en niet jouw vooroordelen ten aanzien van prostitutie.

Mensen forceren om dingen te doen die ze niet willen lijkt me sowieso onwenselijk. Of dat nu arbeid, seks, trouwen of het dragen van een hoofddoek is.
Zolang geforceerd prostitutie Hofstadgruppe's ding is vind ik het allemaal best :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:54:29 #242
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111171607
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zolang geforceerd prostitutie Hofstadgruppe's ding is vind ik het allemaal best :')
Persoonlijk zou mij dat zeer verbazen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_111171619
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Persoonlijk zou mij dat zeer verbazen.
Wat precies?
pi_111171669
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uithuwelijken is verboden.
En ik maar denken dat Aisha uitgehuwelijkt was
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:56:33 #245
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111171675
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat precies?
Het zou mij zeer verbazen als gedwongen prostitutie zijn ding is.
pi_111171684
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En ik maar denken dat Aisha uitgehuwelijkt was
En jij maar niet weten.
pi_111171688
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zou mij zeer verbazen als gedwongen prostitutie zijn ding is.
Het valt precies binnen de 'logica' van zijn redenering.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:58:20 #248
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111171723
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het valt precies binnen de 'logica' van zijn redenering.
Het is precies om die reden dat jouw vergelijking kant noch wal raakt. Maar dat zal wel aan mij liggen.
pi_111171792
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, er is overalerd prostitutie, net zoals in Nederland en overal, als Islamitisch misbruik als 'onze' ding wordt gezien door sommige vergevorderde intellectuelen onder ons, dan is -geforceerde- prostitutie toch zijn ding?
Nee want in de islamitische wereld is prostitutie net zo aanwezig als hier terwijl uithuwelijken hier vrijwel niet meer voorkomt.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111171824
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is precies om die reden dat jouw vergelijking kant noch wal raakt. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Als mensenhandel mijn ding is, omdat ik bepaalde dingen gemeen heb met mensen die het wel doen, dan is het prima te concluderen dat geforceerde prostitutie vanuit Nederlands bodem zijn ding is, omdat hij ook gemeenschappelijke dingen heeft met hen.
pi_111171826
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En jij maar niet weten.
Oh ze had er zelf voor gekozen?
pi_111171870
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee want in de islamitische wereld is prostitutie net zo aanwezig als hier terwijl uithuwelijken hier vrijwel niet meer voorkomt.
Niks is exclusief, snap je dat of?
pi_111171902
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh ze had er zelf voor gekozen?
Heb je het leven van Mohammed en Aisha uberhaupt wel gelezen of niet? :')
Toen zij werd beschuldigd van overspel stond Mohammed op het punt om te scheiden van haar, hoe reageerde Aisha daarop? :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:03:54 #254
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111171923
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als mensenhandel mijn ding is, omdat ik bepaalde dingen gemeen heb met mensen die het wel doen, dan is het prima te concluderen dat geforceerde prostitutie vanuit Nederlands bodem zijn ding is, omdat hij ook gemeenschappelijke dingen heeft met hen.
Gedwongen prostitutie wordt door de nederlandse maatschappij op geen enkele manier en vanuit geen enkele hoek goedgekeurd. Hetzelfde kun je niet zeggen van gedwongen uithuwelijking en allerlei andere gedwongen zaken binnen het islamitische geloof (en ook tal van andere geloven).

En zelfs als die zaken wel vergelijkbaar waren, wat ze dus niet zijn, dan is het op z'n best een 'hullie doen t ook' argument.
pi_111171976
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is een bekend feit dat heel veel moslims het niet zo nauw nemen met het niet drinken van alcohol. In Turkije bijvoorbeeld legde men mij uit dat een moslim 'geen druppel' alcohol mag drinken, en dat men daarom de gewoonte had om eerst de verboden druppel uit een glas drank te gooien alvorens de rest op te drinken.
Moslims zijn extreem hypocriet. Zo wordt er veel zware alcohol uit cola flessen gezopen want dan is het cola en geen alcohol....
pi_111172005
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Gedwongen prostitutie wordt door de nederlandse maatschappij op geen enkele manier en vanuit geen enkele hoek goedgekeurd. Hetzelfde kun je niet zeggen van gedwongen uithuwelijking en allerlei andere gedwongen zaken binnen het islamitische geloof (en ook tal van andere geloven).
Gedwongen prostitutie en gedwongen uithuwelijking wordt binnen het Islamitische geloof ook door geen enkele hoek goedgekeurd, der zijn talloze Hadiths en verzen daarover juist, de consequenties zijn fataler dan wat de NLse staat je zou aandoen.
quote:
En zelfs als die zaken wel vergelijkbaar waren, wat ze dus niet zijn, dan is het op z'n best een 'hullie doen t ook' argument.
Wat ze dus wel zijn, integendeel, de selectiviteit en verwijt aankaarten op eigen bodem is heel wat anders dan boehoe.
pi_111172011
Rustig aan.
pi_111172037
Ff het niveau wat opkrikken hier.

Rustig aan.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:11:52 #259
3542 Gia
User under construction
pi_111172166
Ik wacht nog steeds op verwijzingen naar de verzen die de embryonale ontwikkeling beschrijven en de big bang.
pi_111172191
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:11 schreef Gia het volgende:
Ik wacht nog steeds op verwijzingen naar de verzen die de embryonale ontwikkeling beschrijven en de big bang.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:13:18 #261
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111172216
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gedwongen prostitutie en gedwongen uithuwelijking wordt binnen het Islamitische geloof ook door geen enkele hoek goedgekeurd, der zijn talloze Hadiths en verzen daarover juist, de consequenties zijn fataler dan wat de NLse staat je zou aandoen.
Heeft uithuwelijking niet per definitie een gedwongen karakter?

quote:
3s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:06 schreef Triggershot het volgende:
Wat ze dus wel zijn, integendeel, de selectiviteit en verwijt aankaarten op eigen bodem is heel wat anders dan boehoe.
De enige selectiviteit die ik op dit moment zie is dat we wanneer het religieuze misstanden betreft we een stuk minder kritisch zijn.

Tegen gedwongen prostitutie wordt zo veel en zo hard als dat kan opgetreden. Maar laten we nu niet doen alsof dat iets fundamenteel anders is dan andere vormen van gedwongen arbeid.

Zoals gezegd: mensen ergens toe dwingen is nooit goed. Of dat nu arbeid, seks, trouwen of het dragen van hoofddoekjes is.

Wanneer mensen zulke dingen vrijwillig doen zal ik de laatste zijn om ze tegen te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 05-05-2012 17:23:44 ]
pi_111172353
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heet uithuwelijking niet per definitie een gedwongen karakter?

Islamitische wereld is wat anders dan 'binnen het Islamitische geloof', In de Islamitische wereld komt uithuwelijken voor ja, in het Islamitische geloof heeft uithuwelijking geen plaats en is strikt verboden.

quote:
De enige selectiviteit die ik op dit moment zie is dat we wanneer het religieuze misstanden betreft we een stuk minder kritisch zijn.
Ik weet niet of je mijn eerdere posts hebt gelezen, maar daar zei ik dat elk vorm van misbruik één teveel is, of het nu van religieus aard is of niet, doet daar niets aan af.

quote:
Tegen gedwongen prostitutie wordt zo veel en zo hard als dat kan opgetreden. Maar laten we nu niet doen alsof dat iets fundamenteel anders is dan andere vormen van gedwongen arbeid.
Er is geen 'we' in deze tussen jou en mij, gezien we daar fundamenteel anders naar kijken.

quote:
Zoals gezegd: mensen ergens toe dwingen is nooit goed. Of dat nu arbeid, seks, trouwen of het dragen van hoofddoekjes is.
Helemaal mee eens.

quote:
Wanneer mensen zulke dingen vrijwillig doen zal ik de laatste zijn om ze tegen te houden.
Precies.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 17:20:48 ]
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:25:10 #263
3542 Gia
User under construction
pi_111172540
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Laat maar, heb het al gevonden.

Wij scheppen de mens uit een uittreksel van klei....

Sura 23:12

Vergelijk die met Job 10:9 in de bijbel:
Gedenk toch, dat gij mij als leem bereid hebt.....

Puur plagiaat!!! En niets wetenschappelijks aan.

Nou ga ik nog zoeken op de big bang, zal niet anders zijn, denk ik
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:27:24 #264
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111172614
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Islamitische wereld is wat anders dan 'binnen het Islamitische geloof', In de Islamitische wereld komt uithuwelijken voor ja, in het Islamitische geloof heeft uithuwelijking geen plaats en is strikt verboden.
Als je het mij vraagt komt het meer dan sporadisch voor. Ik zou het haast een typisch islamitisch gebruik noemen. Dat maakt het voor mij nogal paradoxaal.

quote:
Ik weet niet of je mijn eerdere posts hebt gelezen, maar daar zei ik dat elk vorm van misbruik één teveel is, of het nu van religieus aard is of niet, doet daar niets aan af.
Eens. Ik wil dan ook juist geen onderscheid maken tussen religieuze en niet-religieuze ideologieen. Ik heb dan ook grote moeite om het onderscheid tussen 'de islam' en 'de islamistische cultuur' te maken zoals jij dat doet. Dat veronderstelt een objectieve kijk ten aanzien van de Islam waarvan ik me niet kan voorstellen dat die kan bestaan. (Het zou dan een wetenschap betreffen, en niet een ideologie.)

De enige Islam die werkelijk bestaat *is* die islamitische cultuur.

quote:
Er is geen 'we' in deze tussen jou en mij, gezien we daar fundamenteel anders naar kijken.

[..]

Helemaal mee eens.

[..]

Precies.
Volgens mij is dat verschil niet zo fundamenteel. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 05-05-2012 17:36:02 ]
pi_111173599
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt komt het meer dan sporadisch voor. Ik zou het haast een typisch islamitisch gebruik noemen. Dat maakt het voor mij nogal paradoxaal.

Ja, ben ik het mee eens, het komt veel meer dan incidenteel voor in de Islamitische wereld, maar iemand die de Islam belijdt ( dus de voorschriften ) , daar komt het helemaal niet in voor, misschien vanwege culturele redenen, maar 'de' Islam heeft zo een daad dan middels ongeveer zo een 15 Hadiths de rug toegekeerd als tegen de wensen van Allah in.

quote:
Eens. Ik wil dan ook juist geen onderscheid maken tussen religieuze en niet-religieuze ideologieen. Ik heb dan ook grote moeite om het onderscheid tussen 'de islam' en 'de islamistische cultuur' te maken zoals jij dat doet. Dat veronderstelt een objectieve kijk ten aanzien van de Islam waarvan ik me niet kan voorstellen dat die kan bestaan. (Het zou dan een wetenschap betreffen, en niet een ideologie.)
Misschien is dat ook tegelijkertijd meteen basis van de vooroordelen richting de Islam, zaken als eerwraak, bloedwraak en uithuwelijking waren al aanwezige tradities in wat we vandaag de Islamitische wereld noemen voor dat Mohammed überhaupt geboren was en er van uit ging dat hij een profeet is, meegenomen dat hij boven genoemde voorbeelden heeft veroordeeld en verboden vraag ik me af in hoeverre je het een Islamitisch 'cultuur' kunt noemen, het enige wat je mijn inziens zou kunnen zeggen is dat de moslims wel Mohammedsboodschap hebben overgenomen in religieus overtuiging, maar ondanks dat, de anti-Islamitische culturele tradities niet hebben verlaten.

quote:
De enige Islam die werkelijk bestaat *is* die islamitische cultuur.
Wel grappig dan dat 'die' Islamitische cultuur haaks slaat op de overtuigingen van de eerste generatie moslims waarin de Hadiths allerdaagse wet vormde en dat Mohammed meerdere malen gedwongen huwelijken ongedaan heeft gemaakt omdat ze in strijd zijn met Islamitische principes.

quote:
Volgens mij is dat verschil niet zo fundamenteel. ;)
Agreed, dat is een persoonlijke opvatting van beide kanten. :)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:01:21 #266
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111173698
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Moslims zijn extreem hypocriet. Zo wordt er veel zware alcohol uit cola flessen gezopen want dan is het cola en geen alcohol....
Check eens wat Katholieken allemaal doen wat ze eigenlijk niet mogen doen en niet doen wat ze wel moeten doen. Niet zo selectief zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:06:53 #267
3542 Gia
User under construction
pi_111173904
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:01 schreef Strani het volgende:

Check eens wat Katholieken allemaal doen wat ze eigenlijk niet mogen doen en niet doen wat ze wel moeten doen. Niet zo selectief zijn.
Klopt, vreemdgaan, bijvoorbeeld. Mag niet, gebeurt toch.
Komt bij alle geloven voor dat regels met voeten getreden worden.

Maar wat doen we niet, wat we wel moeten doen?
Die vat ik effe niet.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:47:42 #268
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_111182124
Woow..is dit sticky geworden? :D en zo snel 11 paginas, ff alles doorlezen, zitten vast wel juicy opmerkingen tussen :P
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:58:38 #269
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_111182578
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:47 schreef Montelly het volgende:
Woow..is dit sticky geworden? :D en zo snel 11 paginas, ff alles doorlezen, zitten vast wel juicy opmerkingen tussen :P
Fijn dat je even komt melden dat je het topic gaat doorlezen.
^O^
Non scire
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:00:29 #270
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111182668
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, vreemdgaan, bijvoorbeeld. Mag niet, gebeurt toch.
Komt bij alle geloven voor dat regels met voeten getreden worden.

Maar wat doen we niet, wat we wel moeten doen?
Die vat ik effe niet.
Netjes naar de kerk gaan doen veel Katholieken amper nog, biechten, mensen behandelen zoals een 'echte' katholiek mensen zou moeten behandelen, et cetera.

Niet alle katholieken laten dit na natuurlijk, dit gaat om een groep. Maar wel een grote.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')