Oh ze had er zelf voor gekozen?quote:
Niks is exclusief, snap je dat of?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee want in de islamitische wereld is prostitutie net zo aanwezig als hier terwijl uithuwelijken hier vrijwel niet meer voorkomt.
Heb je het leven van Mohammed en Aisha uberhaupt wel gelezen of niet?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh ze had er zelf voor gekozen?
Gedwongen prostitutie wordt door de nederlandse maatschappij op geen enkele manier en vanuit geen enkele hoek goedgekeurd. Hetzelfde kun je niet zeggen van gedwongen uithuwelijking en allerlei andere gedwongen zaken binnen het islamitische geloof (en ook tal van andere geloven).quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als mensenhandel mijn ding is, omdat ik bepaalde dingen gemeen heb met mensen die het wel doen, dan is het prima te concluderen dat geforceerde prostitutie vanuit Nederlands bodem zijn ding is, omdat hij ook gemeenschappelijke dingen heeft met hen.
Moslims zijn extreem hypocriet. Zo wordt er veel zware alcohol uit cola flessen gezopen want dan is het cola en geen alcohol....quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is een bekend feit dat heel veel moslims het niet zo nauw nemen met het niet drinken van alcohol. In Turkije bijvoorbeeld legde men mij uit dat een moslim 'geen druppel' alcohol mag drinken, en dat men daarom de gewoonte had om eerst de verboden druppel uit een glas drank te gooien alvorens de rest op te drinken.
Gedwongen prostitutie en gedwongen uithuwelijking wordt binnen het Islamitische geloof ook door geen enkele hoek goedgekeurd, der zijn talloze Hadiths en verzen daarover juist, de consequenties zijn fataler dan wat de NLse staat je zou aandoen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gedwongen prostitutie wordt door de nederlandse maatschappij op geen enkele manier en vanuit geen enkele hoek goedgekeurd. Hetzelfde kun je niet zeggen van gedwongen uithuwelijking en allerlei andere gedwongen zaken binnen het islamitische geloof (en ook tal van andere geloven).
Wat ze dus wel zijn, integendeel, de selectiviteit en verwijt aankaarten op eigen bodem is heel wat anders dan boehoe.quote:En zelfs als die zaken wel vergelijkbaar waren, wat ze dus niet zijn, dan is het op z'n best een 'hullie doen t ook' argument.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:11 schreef Gia het volgende:
Ik wacht nog steeds op verwijzingen naar de verzen die de embryonale ontwikkeling beschrijven en de big bang.
Heeft uithuwelijking niet per definitie een gedwongen karakter?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gedwongen prostitutie en gedwongen uithuwelijking wordt binnen het Islamitische geloof ook door geen enkele hoek goedgekeurd, der zijn talloze Hadiths en verzen daarover juist, de consequenties zijn fataler dan wat de NLse staat je zou aandoen.
De enige selectiviteit die ik op dit moment zie is dat we wanneer het religieuze misstanden betreft we een stuk minder kritisch zijn.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:06 schreef Triggershot het volgende:
Wat ze dus wel zijn, integendeel, de selectiviteit en verwijt aankaarten op eigen bodem is heel wat anders dan boehoe.
Islamitische wereld is wat anders dan 'binnen het Islamitische geloof', In de Islamitische wereld komt uithuwelijken voor ja, in het Islamitische geloof heeft uithuwelijking geen plaats en is strikt verboden.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heet uithuwelijking niet per definitie een gedwongen karakter?
Ik weet niet of je mijn eerdere posts hebt gelezen, maar daar zei ik dat elk vorm van misbruik één teveel is, of het nu van religieus aard is of niet, doet daar niets aan af.quote:De enige selectiviteit die ik op dit moment zie is dat we wanneer het religieuze misstanden betreft we een stuk minder kritisch zijn.
Er is geen 'we' in deze tussen jou en mij, gezien we daar fundamenteel anders naar kijken.quote:Tegen gedwongen prostitutie wordt zo veel en zo hard als dat kan opgetreden. Maar laten we nu niet doen alsof dat iets fundamenteel anders is dan andere vormen van gedwongen arbeid.
Helemaal mee eens.quote:Zoals gezegd: mensen ergens toe dwingen is nooit goed. Of dat nu arbeid, seks, trouwen of het dragen van hoofddoekjes is.
Precies.quote:Wanneer mensen zulke dingen vrijwillig doen zal ik de laatste zijn om ze tegen te houden.
Laat maar, heb het al gevonden.quote:
Als je het mij vraagt komt het meer dan sporadisch voor. Ik zou het haast een typisch islamitisch gebruik noemen. Dat maakt het voor mij nogal paradoxaal.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islamitische wereld is wat anders dan 'binnen het Islamitische geloof', In de Islamitische wereld komt uithuwelijken voor ja, in het Islamitische geloof heeft uithuwelijking geen plaats en is strikt verboden.
Eens. Ik wil dan ook juist geen onderscheid maken tussen religieuze en niet-religieuze ideologieen. Ik heb dan ook grote moeite om het onderscheid tussen 'de islam' en 'de islamistische cultuur' te maken zoals jij dat doet. Dat veronderstelt een objectieve kijk ten aanzien van de Islam waarvan ik me niet kan voorstellen dat die kan bestaan. (Het zou dan een wetenschap betreffen, en niet een ideologie.)quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:18 schreef Triggershot het volgende:
Ik weet niet of je mijn eerdere posts hebt gelezen, maar daar zei ik dat elk vorm van misbruik één teveel is, of het nu van religieus aard is of niet, doet daar niets aan af.
Volgens mij is dat verschil niet zo fundamenteel.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:18 schreef Triggershot het volgende:
Er is geen 'we' in deze tussen jou en mij, gezien we daar fundamenteel anders naar kijken.
[..]
Helemaal mee eens.
[..]
Precies.
Ja, ben ik het mee eens, het komt veel meer dan incidenteel voor in de Islamitische wereld, maar iemand die de Islam belijdt ( dus de voorschriften ) , daar komt het helemaal niet in voor, misschien vanwege culturele redenen, maar 'de' Islam heeft zo een daad dan middels ongeveer zo een 15 Hadiths de rug toegekeerd als tegen de wensen van Allah in.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt komt het meer dan sporadisch voor. Ik zou het haast een typisch islamitisch gebruik noemen. Dat maakt het voor mij nogal paradoxaal.
Misschien is dat ook tegelijkertijd meteen basis van de vooroordelen richting de Islam, zaken als eerwraak, bloedwraak en uithuwelijking waren al aanwezige tradities in wat we vandaag de Islamitische wereld noemen voor dat Mohammed überhaupt geboren was en er van uit ging dat hij een profeet is, meegenomen dat hij boven genoemde voorbeelden heeft veroordeeld en verboden vraag ik me af in hoeverre je het een Islamitisch 'cultuur' kunt noemen, het enige wat je mijn inziens zou kunnen zeggen is dat de moslims wel Mohammedsboodschap hebben overgenomen in religieus overtuiging, maar ondanks dat, de anti-Islamitische culturele tradities niet hebben verlaten.quote:Eens. Ik wil dan ook juist geen onderscheid maken tussen religieuze en niet-religieuze ideologieen. Ik heb dan ook grote moeite om het onderscheid tussen 'de islam' en 'de islamistische cultuur' te maken zoals jij dat doet. Dat veronderstelt een objectieve kijk ten aanzien van de Islam waarvan ik me niet kan voorstellen dat die kan bestaan. (Het zou dan een wetenschap betreffen, en niet een ideologie.)
Wel grappig dan dat 'die' Islamitische cultuur haaks slaat op de overtuigingen van de eerste generatie moslims waarin de Hadiths allerdaagse wet vormde en dat Mohammed meerdere malen gedwongen huwelijken ongedaan heeft gemaakt omdat ze in strijd zijn met Islamitische principes.quote:De enige Islam die werkelijk bestaat *is* die islamitische cultuur.
Agreed, dat is een persoonlijke opvatting van beide kanten.quote:Volgens mij is dat verschil niet zo fundamenteel.
Check eens wat Katholieken allemaal doen wat ze eigenlijk niet mogen doen en niet doen wat ze wel moeten doen. Niet zo selectief zijn.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Moslims zijn extreem hypocriet. Zo wordt er veel zware alcohol uit cola flessen gezopen want dan is het cola en geen alcohol....
Klopt, vreemdgaan, bijvoorbeeld. Mag niet, gebeurt toch.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:01 schreef Strani het volgende:
Check eens wat Katholieken allemaal doen wat ze eigenlijk niet mogen doen en niet doen wat ze wel moeten doen. Niet zo selectief zijn.
Fijn dat je even komt melden dat je het topic gaat doorlezen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:47 schreef Montelly het volgende:
Woow..is dit sticky geworden?en zo snel 11 paginas, ff alles doorlezen, zitten vast wel juicy opmerkingen tussen
Netjes naar de kerk gaan doen veel Katholieken amper nog, biechten, mensen behandelen zoals een 'echte' katholiek mensen zou moeten behandelen, et cetera.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, vreemdgaan, bijvoorbeeld. Mag niet, gebeurt toch.
Komt bij alle geloven voor dat regels met voeten getreden worden.
Maar wat doen we niet, wat we wel moeten doen?
Die vat ik effe niet.
Kerk is niet verplicht.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Netjes naar de kerk gaan doen veel Katholieken amper nog, biechten, mensen behandelen zoals een 'echte' katholiek mensen zou moeten behandelen, et cetera.
Niet alle katholieken laten dit na natuurlijk, dit gaat om een groep. Maar wel een grote.
Je maakt het verschil tussen 'doen wat ze niet mogen doen' en 'niet doen wat ze wel moeten doen' te groot in deze discussie. Waar het om gaat is dat ook Katholieken vaak bepaald niet naar de bijbel luisteren.quote:Op zondag 6 mei 2012 01:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Kerk is niet verplicht.
Er is geschreven dat waar 3 of meer in Zijn naam verenigd zijn, Hij in hun midden is.
Biecht is vroeger door de kerk opgelegd, dat is allang afgeschaft. Mensen, die dat willen, biechten alleen nog op hun sterfbed.
En dat laatste is natuurlijk onzin. Dat is 'iets doen wat niet mag' omdraaien alsof je het goed zijn voor mensen nalaat. Zo kan ik het ook!
Daarbij is dat niet objectief vast te stellen. Er zijn geen maatstaven voor.
Dus, nogmaals, wat doen katholieken niet wat door de bijbel is voorgeschreven?
Zoals je binnen de islam allerlei stromingen hebt met eigen regels en gebruiken, heb je dat binnen het Christendom ook.quote:Op zondag 6 mei 2012 02:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Je maakt het verschil tussen 'doen wat ze niet mogen doen' en 'niet doen wat ze wel moeten doen' te groot in deze discussie. Waar het om gaat is dat ook Katholieken vaak bepaald niet naar de bijbel luisteren.
Als je nog een voorbeeld wiltt: Katholieken aanbidden allerlei beeldjes, kruizen, schilderen en noem maar op, terwijl dat zelfs volgens de tien geboden niet mag. Protestanten hebben het wat dat betreft 'beter' voor elkaar.
Toch houden zowel christenen als moslims graag vast aan een beeld van 'het ware christendom' en/of 'de ware islam'. "Ja, maar dat zijn geen echte christenen.. want in de Bijbel staat... <...>".quote:Op zondag 6 mei 2012 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals je binnen de islam allerlei stromingen hebt met eigen regels en gebruiken, heb je dat binnen het Christendom ook.
Wat geldt voor protestanten geldt niet voor Katholieken. Was dat wel zo, dan had je die verschillende geloven niet nodig.
Katholieken vereren ook Maria, en volgens het Katholieke geloof is dat goed.
ze maken echt drama om alles.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Verbaasde mij ook. Kennelijk maak je nogal wat los hier.
hmmm lees een boekquote:Op zondag 6 mei 2012 17:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Voornamelijk om dingen als indoctrinatie en hoe dat precies werkt...
In dat geval ben ik benieuwd of je een mooie hoofddoek hebt kunnen vinden en hoe deze eruit ziet.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:37 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Bekijk het leven van een positieve kant.xxxxx
Maar wel netjes die onzin op hun hoofd. Het zou me niets verbazen als mohamed of een van die andere figuren keihard aan het facepalmen zijn in de wolken.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:14 schreef dustbrain het volgende:
Sommige moslimmeiden lopen gewoon in een strakke broek met halfblote tieten. Doe mij maar meer van die.
Mijn lievelingshoofddoek komt uit Turkije, gekregen van mijn verloofde er staat een Osmaans teken op. Hij zit heel lekker en is van kashmir.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:35 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In dat geval ben ik benieuwd of je een mooie hoofddoek hebt kunnen vinden en hoe deze eruit ziet.
Dit vind ik heel tegenstrijdig, dan kunnen ze net zo goed die hoofddoek af doen. Maarja ieder zijn eigen ding. Hun eigen daden hun eigen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:14 schreef dustbrain het volgende:
Sommige moslimmeiden lopen gewoon in een strakke broek met halfblote tieten. Doe mij maar meer van die.
Mijn bekeerde vriendin is zeker niet mollig.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:56 schreef damirovic het volgende:
Wat mij opvalt is dat die bekeerde moslima's altijd van die mollige vrouwen zijnTenminste mbt nederlandse straatbeeld
Bekeerlingen zijn landverraders. Opbokken ermee. En per defintie eenzame verstotelingen die of daar dan maar een groep vinden om bij te horen of ze vallen voor een vent en moeten het doen. Per definitie kansloos volk, allemaal, stuk voor stuk.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:01 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Mijn bekeerde vriendin is zeker niet mollig.
[ afbeelding ]
hihihii...maar ff serieus, hij heeft wel een punt. 9 vd 10 keer zijn het kansloze Nederlandse wijven die 1. uit een slecht milieu komenquote:Op maandag 7 mei 2012 21:01 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Mijn bekeerde vriendin is zeker niet mollig.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik sta niet op het punt het standpunt van TS te verdedigen, dat mag ze zelf doen.
Het klopt volgens mij inderdaad dat dit niet iets is dat de Koran voorschrijft. Het is meer iets dat algemeen binnen de islamitische cultuur wordt gezien als een manier om te voldoen aan een voorschrift van de Koran: je vroom en kuis gedragen.
Hoe het 1 precies iets met het ander te maken heeft is mij nog niet geheel duidelijk. Kennelijk gaat het niet alleen om vroom/kuis gedrag, maar moet dat ook door middel van een hoofddoek aan de gemeenschap worden bewezen.
In sommige extreme gevallen wordt het niet dragen van een hoofddoek zelfs gezien als een teken dat iemand niet vroom zou zijn.
Wat heeft religie met landverraad te maken? Is men alleen Nederlands als men elke zondag vroom naar de kerk gaat of alle vormen van geloof zonder schaamte uitlacht?quote:Op maandag 7 mei 2012 21:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bekeerlingen zijn landverraders. Opbokken ermee. En per defintie eenzame verstotelingen die of daar dan maar een groep vinden om bij te horen of ze vallen voor een vent en moeten het doen. Per definitie kansloos volk, allemaal, stuk voor stuk.
Oh en zullen we het eens over busted myths gaan hebben qua religie?
huhuuhhuhuhquote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zal je verschillende fatwa's over krijgen, maar in principe is een katholiek geen kafir in de islam.
Een katholiek gelooft ook in God / Allah en is daarom geen kafir / ongelovige.quote:
Christenen en Joden behoren in de Islam tot de 'mensen van het boek' ze zijn niet per definitie kafir, daden zoals het aanbidden van Jezus ipv God en of zijn troon delen met god maakt ze kafir in daad en of 'afgedwaald', 'misleid' van het 'ware' pad, anders dan diegene die Allahs bestaan verwerpt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |