Dit geeft dus heel fraai het verschil tussen ons aan....quote:Op zondag 6 mei 2012 16:03 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
De gedachte aan Joran zou geen seconde bij me opkomen. De gedachte me er expliciet tegen uit te spreken ook niet.
Wat heb ik met die gozer te maken?
ja jij bent zeker de alwetendequote:Op zondag 6 mei 2012 16:11 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Je hebt geen kut verstand van zaken man, flikker toch op alsjeblieft.
Dus al die straatratten hebben psychische problemen? En die zijn van dusdanige aard dat het hun een excuus verschaft om zich ongestraf zo te misdragen? Bedoel je dat soms?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:05 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Je had ook god weet wat voor psychische problemen kunnen ontwikkelen en alsnog zo eindigen, Hadden we je moeder dan moeten straffen?
volgens mij zijn psychische problemen wel het laatste wat hier een rol speelt...eerder zijn het sociale problemen...maar dat spreekt voor zichquote:Op zondag 6 mei 2012 16:05 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Je had ook god weet wat voor psychische problemen kunnen ontwikkelen en alsnog zo eindigen, Hadden we je moeder dan moeten straffen?
Aangezien ik zelf toch een jaar of 6, 7 in een groep heb meegelopen waar verschillende lieden de krant van hebben gehaald (met naam en toenaam) de laatste jaren durf ik wel te stellen dat ik een beetje weet hoe dingen soms werken.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:12 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ach toe, geef er eens een paar? Of kun je het alleen bij onliners houden?
Nee, maar ik spreek over wat ik wel weet.quote:
Zijnde?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:13 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dit geeft dus heel fraai het verschil tussen ons aan....
Nee dat verzin je geheel zelf.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:15 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dus al die straatratten hebben psychische problemen? En die zijn van dusdanige aard dat het hun een excuus verschaft om zich ongestraf zo te misdragen? Bedoel je dat soms?
En dit baseer je op...?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:19 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
volgens mij zijn psychische problemen wel het laatste wat hier een rol speelt...eerder zijn het sociale problemen...maar dat spreekt voor zich
Wat is precies het verschil tussen psychische en sociale problemen? Sociale problemen kunnen geen psychische oorzaak hebben, of andersom?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:19 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
volgens mij zijn psychische problemen wel het laatste wat hier een rol speelt...eerder zijn het sociale problemen...maar dat spreekt voor zich
Hoho, commentaar geven op de beslissingen van de onfeilbare rechters maakt jou tot een veel groter gevaar dan deze vrouwentrappers.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:21 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]als de rechtbank dit leest, fock jou. serieus.
![]()
wat een softcore shitland is nederland toch altijd
Het zijn ook net mensen.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:26 schreef .Masturbatron. het volgende:
één woord: kuddegedrag![]()
herd mentality, nog een mooier woord![]()
mwah ach ik was in een lekkere bui vanochtend!quote:Op zondag 6 mei 2012 16:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoho, commentaar geven op de beslissingen van de onfeilbare rechters maakt jou tot een veel groter gevaar dan deze vrouwentrappers.
Dit.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Een ieder die regelmatig met Marokkanen te maken heeft kan nou niet echt verbaast zijn over hun racisme jegens alles wat niet-Marokkaan/moslim is.
quote:Op zondag 6 mei 2012 16:28 schreef .Masturbatron. het volgende:
kuddegedrag niet als in met zn allen koninginnedag vieren
kuddegedrag als in bendes en groepjes![]()
![]()
![]()
het woord alleen al
stelletje laffe honden
de hond doet blaf en de rest komt eraan
quote:
Leer mij de ouders van deze lieden kennen. Uitzonderingen daargelaten, maar de meeste ouders hebben geen enkele inhoudelijke betrokkenheid bij de opvoeding van hun koters. Dat heeft ook te maken met de beperkte sociale controle die wij hier kennen in Nederland - iets wat in Marokko geheel anders is. Als je daar dit soort zaken flikt dan hang je de volgende de dag zelf aan de hoogste boom. Die ouders kunnen niet omgaan met dat verschil (en dat is wat mij betreft te wijten aan een vorm van incompetentie, aangezien er genoeg ouders aan te wijzen zijn die wél met dat verschil om kunnen gaan).quote:Op zondag 6 mei 2012 13:03 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Zo simpel is de wereld niet vriend. Genoeg ontspoorde gasten die wel degelijk een fatsoenlijke opvoeding hebben genoten.
Dat ik me wel schaam voor Joran en dat ik me daar wel graag van distantieer. Jij doet dat niet, omdat jij dat (kennelijk) niet nodig vind. Ik denk daar dus anders over en dat maakt dus het verschil.quote:
Ik zet mijn reactie even bij je andere post.quote:[..]
Nee dat verzin je geheel zelf.
Ik geef aan dat het aan genoeg zaken kan liggen buiten een verotte opvoeding
Het verschil is het verschil.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat ik me wel schaam voor Joran en dat ik me daar wel graag van distantieer. Jij doet dat niet, omdat jij dat (kennelijk) niet nodig vind. Ik denk daar dus anders over en dat maakt dus het verschil.
Maar je schaamt je niet voor het feit dat je Nederlander bent toch? In dat kader kan ik niet helemaal plaatsen waarom je de reactie van Jelle zo goed vindt.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:55 schreef stopnaald het volgende:
Dat ik me wel schaam voor Joran en dat ik me daar wel graag van distantieer. Jij doet dat niet, omdat jij dat (kennelijk) niet nodig vind. Ik denk daar dus anders over en dat maakt dus het verschil.
Zou daar nu niet wat aan gedaan kunnen worden vanuit de Marokkaanse gemeenschap?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leer mij de ouders van deze lieden kennen. Uitzonderingen daargelaten, maar de meeste ouders hebben geen enkele inhoudelijke betrokkenheid bij de opvoeding van hun koters. Dat heeft ook te maken met de beperkte sociale controle die wij hier kennen in Nederland - iets wat in Marokko geheel anders is. Als je daar dit soort zaken flikt dan hang je de volgende de dag zelf aan de hoogste boom. Die ouders kunnen niet omgaan met dat verschil (en dat is wat mij betreft te wijten aan een vorm van incompetentie, aangezien er genoeg ouders aan te wijzen zijn die wél met dat verschil om kunnen gaan).
Dat laatste verraadt weer een mond die veel groter is dan het verstand. Blijft toch jammer.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:13 schreef Kirov het volgende:
Zijn die ratten al een keer gepakt? Kunnen ze mooi 15 jaar de cel in en linea recta terug naar Marokko.
Het aantal Marokkaanse importbruiden heden ten dage is minimaal, zeker ten opzichte van een aantal decennia terug. Het taalprobleem zal zich dus hopelijk vanzelf oplossen. De moskee zit niet net zoals de kerk vroeger "in de woonkamer" - neemt niet weg dat ze inderdaad een rol kunnen spelen bij de voorlichting of integratie van dit soort ouders. De Marokkaanse gemeenschap is ruwweg te verdelen tussen een 1e generatie die wel een educatie in land van herkomst heeft gehad (die ouders kunnen vaak lezen, schrijven, spreken bijv. Frans, Spaans veelal). In de praktijk doen die het heel erg goed in Nederland, kunnen goed meekomen spreken ook wel de NL taal redelijk (begrijpen het en kunnen zich verstaanbaar maken, plus ze weten hoe de maatschappij in elkaar steekt). Daarnaast is er een 1e generatie ouders die geen enkele educatie heeft gehad. De echte fabrieks/landbouwarbeiders van vroeger. Kunnen niet lezen, schrijven. Daar zit doorgaans de kern van het probleem. Die hebben geen idee wat hun kinderen flikken buiten het huis om en ze nemen ook niet de verantwoordelijkheid om hun kinderen op het rechte pad te brengen.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou daar nu niet wat aan gedaan kunnen worden vanuit de Marokkaanse gemeenschap?
Misschien via de moskee.
Wij hebben hier het consultatieburo waar a.s. en nieuwe moeders advies en zorg krijgen. Die kunnen echter niet de jonge Marokkaanse moeders voorlichten, omdat er vaak een taalprobleem is. Veel van die vrouwen komen pas uit Marokko en zijn die cultuur gewend. Gevolg, ook de volgende generatie blijft met dit probleem zitten.
Heel vervelend voor Nederland, maar niet minder voor deze ouders en desastreus voor die kinderen.
Deze jongeren zijn niet meer te redden en als ze er zo trots op Marokko zijn dan mogen ze van mij daar naar toe gaan en daar blijven.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:14 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Dat laatste verraadt weer een mond die veel groter is dan het verstand. Blijft toch jammer.
Kan.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:21 schreef Kirov het volgende:
[..]
Deze jongeren zijn niet meer te redden en als ze er zo trots op Marokko zijn dan mogen ze van mij daar naar toe gaan en daar blijven.
Ja, internaten zijn inderdaad een geweldige plek voor jongeren.quote:Het is jammer dat jonge recidivisten niet hard aangepakt worden in dit land. Ze moeten maar de ouders het voogdij ontnemen en die kinderen in een internaat pleuren tot ze een MBO opleiding hebben gehaald.
Mja desnoods een pleeggezin of een andere oplossing, dan hebben ze in ieder geval kans op een toekomst.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:23 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Ja, internaten zijn inderdaad een geweldige plek voor jongeren.
Ben met je eens dat er een gerichte aanpak nodig is en niet alleen straf.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:26 schreef Kirov het volgende:
[..]
Mja desnoods een pleeggezin of een andere oplossing, dan hebben ze in ieder geval kans op een toekomst.
Vooral omdat, zoals Mutant aangeeft, de ouders niet eens hun kinderen op kunnen voeden.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:30 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Ben met je eens dat er een gerichte aanpak nodig is en niet alleen straf.
wat een idiote kleremakers weerquote:Op zondag 6 mei 2012 17:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik was eens getuige van een groepje Nederlandse jongens die een jongen in elkaar sloegen op het station, omdat hij een bepaald sjaaltje van een bepaalde voetbalclub droeg en laat dat nou net niet de voetbalclub geweest zijn waar zij supporters van waren...
Die jongen maar roepen: what are u talking about?
Hij was maar toerist, begreep er niks van, Amerikaan of Engelse jongen die het sjaaltje van iemand had gekregen...
De politie was gelukkig in de buurt en snel ter plaatse, waardoor het allemaal nog goed af liep.
Volgens mij heb je dit in allerlei soorten en maten.
De oorzaak zal bij de cultuur en de religie liggen en de Hollandse gemeenschap moet er wat aan doen, of niet?quote:Op zondag 6 mei 2012 17:38 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
wat een idiote kleremakers weertrieste laffe sukkels
gelukkig was de politie er
weet niet of hooligan gedrag verweten kan worden aan religiequote:Op zondag 6 mei 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De oorzaak zal bij de cultuur en de religie liggen en de Hollandse gemeenschap moet er wat aan doen, of niet?
En wat ga jij daaraan doen dan? Het is toch jouw cultuur?quote:Op zondag 6 mei 2012 17:45 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
weet niet of hooligan gedrag verweten kan worden aan religie, maar aan cultuur wel
heus nietquote:Op zondag 6 mei 2012 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En wat ga jij daaraan doen dan? Het is toch jouw cultuur?
Dat zal je dus verbazen. Ik schaam me wel degelijk voor het feit dat ik mijn nationaliteit deel met een monster als Joran. Hoewel ik me op geen enkele manier verantwoordelijk voel voor zijn daden.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar je schaamt je niet voor het feit dat je Nederlander bent toch? In dat kader kan ik niet helemaal plaatsen waarom je de reactie van Jelle zo goed vindt.
sleutelwoord is weer, ZOALS ALTIJD: kuddegedragquote:Op zondag 6 mei 2012 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja inderdaad! De voetbalhooligans zijn inderdaad (ook) een gevolg/resultaat van de nederlandse cultuur. En ja, de nederlandse gemeenschap (maar de betreffende ouders voorop) moet daar wat aan doen. Dat kan varieren van taakstraf, uit huis plaatsing, training/hulpverlening tot aan gevangenis. Wat maar passend is en helpt om de samenleving als geheel te beschermen.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De oorzaak zal bij de cultuur en de religie liggen en de Hollandse gemeenschap moet er wat aan doen, of niet?
De verering van sommige voetballers danwel clubs kan anders aardig religieuze vormen aannemen...quote:Op zondag 6 mei 2012 17:45 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
weet niet of hooligan gedrag verweten kan worden aan religie![]()
Die overdreven verering van voetballers staat over het algemeen juist haaks op de hooligancultuur.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
De verering van sommige voetballers danwel clubs kan anders aardig religieuze vormen aannemen...
Kun je hier iets meer over vertellen?quote:Op zondag 6 mei 2012 17:54 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ja inderdaad! De voetbalhooligans zijn inderdaad (ook) een gevolg/resultaat van de nederlandse cultuur.
Ik kom niet uit het westen dus het is mijn cultuur nietquote:Op zondag 6 mei 2012 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik snap je niet, je hoort bij dezelfde groep genaamd autochtone Nederlanders? Waarom loop je weg voor je verantwoordelijkheid?quote:
Niet huilen autistische Oost-Groninger. Als er miljoenen NLers geemigreerd waren naar bv China en daar bekend stonden om hun vervelende en criminele gedrag dan zou ik last hebben van plaatsvervangende schaamte ja.quote:Op zondag 6 mei 2012 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik snap je niet, je hoort bij dezelfde groep genaamd autochtone Nederlanders? Waarom loop je weg voor je verantwoordelijkheid?
Dan kun je vast je lol op met Nederlandse toeristen in elke vakantieperiode. En wat ga je eraan doen, schaamte is gratis, je bent toch verantwoordelijk voor je eigen groep?quote:Op zondag 6 mei 2012 18:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet huilen autistische Oost-Groninger. Als er miljoenen NLers geemigreerd waren naar bv China en daar bekend stonden om hun vervelende en criminele gedrag dan zou ik last hebben van plaatsvervangende schaamte ja.
Andere deskundigheid dan ervaringsdeskundigheid lijkt me jou ook niet gegeven, op geen enkel vlak.quote:Maar ja, normale emotionele gevoelens zijn voor autisten vrij lastig te bevatten, dat weet ik.
Toeristen die, net zoals zovele andere toeristen, zich 2 weken volzuipen en zich daar misdragen EN en hoop geld in het laatje brengen vergelijken met structureel criminele immigranten en hun nazatenquote:Op zondag 6 mei 2012 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan kun je vast je lol op met Nederlandse toeristen in elke vakantieperiode. En wat ga je eraan doen, schaamte is gratis, je bent toch verantwoordelijk voor je eigen groep?
Ik ben tenminste in staat met mensen om te gaan, dat is voor jou al je hele leven teveel gevraagd.quote:Andere deskundigheid dan ervaringsdeskundigheid lijkt me jou ook niet gegeven, op geen enkel vlak.
Ik heb je post even in stukjes geknipt, zodat ik makkelijker kan reageren. Ik ga er vanuit dat je dat niet erg vind.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:20 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Aangezien ik zelf toch een jaar of 6, 7 in een groep heb meegelopen waar verschillende lieden de krant van hebben gehaald (met naam en toenaam) de laatste jaren durf ik wel te stellen dat ik een beetje weet hoe dingen soms werken.
Volgens mij zoeken alle pubers/adolecenten vriendschap en acceptatie. De manier waarop verschilt echter en is een kwestie van eigen verantwoordelijkheid en keuze. Iedereen is vrij om zijn eigen vrienden te kiezen. Met vrijheid komt ook verantwoordelijkheid vind ik.quote:Sommige jongens hebben alles mee, maar voelen zich niet goed over zichzelf. Ze zoeken iets om hun fragiele identiteit mee te verstevigen en ze zoeken vriendschap en acceptatie. Dat is nog een vrij onschuldig zaadje.
Psychische of onwikkelingsstoornissen moeten passend worden aangepakt. Ik ben in dit kader (zeker als het gaat om gevaarlijke personen) voor gedwongen opname in een gesloten inrichting. Dat is beter voor de persoon zelf, maar ik vind ook dat de samenleving het recht heeft om beschermd te worden.quote:Maar als je dat bewatert met andere lieden die bijvoorbeeld psychische stoornissen of ontwikkelingsstoornissen hebben en daardoor gevaarlijk zijn,
Criminelen horen in de gevangenis. Ook hiervoor geldt dat de samenleving het recht heeft om tegen hen beschermd te worden. Wat de gefrustreerden betreft...tja, wat kan ik zeggen. Met inzet, discipline en hard werken kun je een heel eind komen. Met luiheid en gemakzucht een heel stuk minder, maar wiens schuld is dat? Een stukje zelfreflectie en inzicht is geen overbodige luxe in dit geval. Maar ook de ouders hebben daar een aandeel in. Zij horen als eerste die reflectie en inzichten te bieden. En als dat niet voldoende is, horen zij de hulpverlening in te schakelen.quote:crimineel zijn of gefrustreerd omdat ze 'het' niet voor elkaar krijgen in het leven, etc, etc.
Iedereen heeft de vrijheid en verantwoordelijkheid over zijn eigen gedrag. Als jij geweld normaal vind, dan mankeert er nogal wat aan jouw morele kompas. Als het fout gaat, ben jij en niemand anders verantwoordelijk.quote:Jongens onder elkaar. Stoere jongens. De lat gaat steeds een stukje verder omhoog, geweld wordt normaal, het verwordt tot de standaard, het is wat jij en je vrienden doen en je komt steeds meer in contact met schimmige figuren en groepen en op een dag als alle anderen loopt het een keer echt heel erg fout. Sommigen komen tijdig tot inkeer. Anderen niet.
En zo krijg je dus van die uitspraken: "hij was zo'n lieve jongen". Iets wat richting zijn familie/vrienden gerust waar zal zijn, maar wat het monsterachtige richting zijn slachtoffer dus niet teniet doet.quote:Ken een jongen, echt een superzachte. Inmiddels verhuisd naar het platteland om zn oude leven te ontlopen. Maar die had zomaar iemand kunnen vermoorden. En dan zou iedereen zeggen "wat een monster". Maar dat is ie niet.
Allereerst begint de opvoeding van een kind al op de eerste dag na zijn/haar geboorte. Het bijbrengen van moraal is niet iets wat vanzelf "opeens" ontstaat of wat ophoudt na een bepaalde datum/leeftijd.quote:En z'n ouders? Die zaten al die tijd met hun handen in het haar. Wat ga je doen? Het beste wat je kunt doen is hulp zoeken voor zo'n kind, want er zit gewoon iets niet goed waar die persoon zelf niet uitkomt.
autochtone Nederlanders = kuthooligans?quote:Op zondag 6 mei 2012 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik snap je niet, je hoort bij dezelfde groep genaamd autochtone Nederlanders? Waarom loop je weg voor je verantwoordelijkheid?
Je voelt je verantwoordelijk voor je groep waar je door anderen bij wordt ingedeeld of niet natuurlijk. Als je dan de ene Nederlander van Marokkaanse komaf verantwoordelijkheid houdt voor de daden van de ander, waarom hou je jezelf dan niet verantwoordelijk voor de daden van andere autochtonen?quote:Op zondag 6 mei 2012 18:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Toeristen die, net zoals zovele andere toeristen, zich 2 weken volzuipen en zich daar misdragen EN en hoop geld in het laatje brengen vergelijken met structureel criminele immigranten en hun nazatenOnly in a autists mind
En dat normale omgaan wilde je met bovenstaande posts illustreren? Jij was diegene die niet naar de markt durft omdat je er hoofddoekjes tegenkomt?quote:Ik ben tenminste in staat met mensen om te gaan, dat is voor jou al je hele leven teveel gevraagd.
Dus je vindt het niet prettig om verantwoordelijk gehouden te worden voor de daden van een ander?quote:Op zondag 6 mei 2012 18:41 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
autochtone Nederlanders = kuthooligans?
en trouwens, heb ik die sukkels opgevoed? nee. niet mijn verantwoordelijkheid.
het zijn sukkels die hun voetbalclub als een (surrogaat-)religie zien
ik hou van mijn favo hockeyclub maar ik ga me niet als een (cokesnuivende pillenslikkende mentaliteit hebbende) baviaan gedragen omdat iemand anders niet van mn club houdt en een ander sjaaltje draagt
Volgens jouw beleving dus. Mijn beleving is anders. Ik kom anders weinig hooligans tegen in bijv. de ruitersport of onder schakers.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:56 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Die overdreven verering van voetballers staat over het algemeen juist haaks op de hooligancultuur.
[..]
Voetbal is een onderdeel (ik zou bijna zeggen onlosmakelijk onderdeel) van (o.a.) de nederlandse cultuur. Net zoals het levenslied dat is of de elfstedentocht. Niet alle delen van de nederlandse cultuur is iets waar ik trots op ben. Sommige dingen (zoals bijv. de alcoholcultuur) vind ik ronduit verwerpelijk. Desondanks ben ik trots op andere onderdelen van de nederlandse cultuur. Dingen als bijv. Sint Maarten, het koningshuis en drop, om maar een paar dwarsstraten te noemen.quote:Kun je hier iets meer over vertellen?
Hekel hebben aan gelijk stellen aan durven. Het is echt een zware vorm van autisme he? Hoe lang ben je al alleen?quote:Op zondag 6 mei 2012 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je voelt je verantwoordelijk voor je groep waar je door anderen bij wordt ingedeeld of niet natuurlijk. Als je dan de ene Nederlander van Marokkaanse komaf verantwoordelijkheid houdt voor de daden van de ander, waarom hou je jezelf dan niet verantwoordelijk voor de daden van andere autochtonen?
[..]
En dat normale omgaan wilde je met bovenstaande posts illustreren? Jij was diegene die niet naar de markt durft omdat je er hoofddoekjes tegenkomt?
hangt er van af. wie is die "ander"?quote:Op zondag 6 mei 2012 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus je vindt het niet prettig om verantwoordelijk gehouden te worden voor de daden van een ander?
Ik was jaren geleden op vakantie op kreta. Op een dag ging ik mee met zo'n excursie naar dat melaatseneiland. Op de boot was nog vriendelijk verzocht om geen rommel achter te laten. Tijdens het wandelen zag ik dus voor mij een paar nederlanders (ik hoorde ze onderling nederlands praten) en die gooiden lege waterflesjes op de grond. Ik heb de lege fles opgepakt, ben vervolgens naar ze toegelopen, heb ze de fles laten zien en vertelt dat ik hen de fles had zien weggooien. Vervolgens vertelde ik hen dat ik me plaatsvervangend voor ze schaamde en dat ik het walgelijk vond dat ze zich zo slecht gedroegen en dat ze het niet in hun hoofd zouden halen om zoiets in hun eigen huis te doen. Er werd wat gesputterd, maar uiteindelijk hebben ze de fles wel van mij aangepakt en vervolgens in een langs de kant van het pad staande vuilnisbak gegooid.quote:Op zondag 6 mei 2012 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan kun je vast je lol op met Nederlandse toeristen in elke vakantieperiode. En wat ga je eraan doen, schaamte is gratis, je bent toch verantwoordelijk voor je eigen groep?
[..]
.
Ik ben geen voetballiefhebber en voel me in geen enkel opzicht verantwoordelijk voor hun gedrag. Dat neemt niet weg, dat ik als fatsoenlijke nederlander een hooligan wel degelijk op zijn wangedrag zou aanspreken als dat mogelijk is en dat ik me ook plaatsvervangend diep schaam voor het wangedrag van hooligans, zowel hier als in het buitenland.quote:Op zondag 6 mei 2012 18:41 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
autochtone Nederlanders = kuthooligans?
en trouwens, heb ik die sukkels opgevoed? nee. niet mijn verantwoordelijkheid.
het zijn sukkels die hun voetbalclub als een (surrogaat-)religie zien
ik hou van mijn favo hockeyclub maar ik ga me niet als een (cokesnuivende pillenslikkende mentaliteit hebbende) baviaan gedragen omdat iemand anders niet van mn club houdt en een ander sjaaltje draagt
ja aanspreken sowieso. als ik daar ter plekke was had ik ze uit elkaar gehaald natuurlijkquote:Op zondag 6 mei 2012 19:03 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik ben geen voetballiefhebber en voel me in geen enkel opzicht verantwoordelijk voor hun gedrag. Dat neemt niet weg, dat ik als fatsoenlijke nederlander een hooligan wel degelijk op zijn wangedrag zou aanspreken als dat mogelijk is en dat ik me ook plaatsvervangend diep schaam voor het wangedrag van hooligans, zowel hier als in het buitenland.
Dankjewel voor je compliment. Ik ga er bijna van blozen. Maar waarom precies? Waar ben je het wél en waar ben je het níet met mij eens? Ben ik benieuwd naar.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:03 schreef .Masturbatron. het volgende:
stopnaaldownt dit hele topic links rechts midden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |