abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111210457
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:22 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Zijnde?
Dat ik me wel schaam voor Joran en dat ik me daar wel graag van distantieer. Jij doet dat niet, omdat jij dat (kennelijk) niet nodig vind. Ik denk daar dus anders over en dat maakt dus het verschil.

quote:
[..]

Nee dat verzin je geheel zelf.

Ik geef aan dat het aan genoeg zaken kan liggen buiten een verotte opvoeding :)
Ik zet mijn reactie even bij je andere post.
  zondag 6 mei 2012 @ 16:56:52 #202
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111210527
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat ik me wel schaam voor Joran en dat ik me daar wel graag van distantieer. Jij doet dat niet, omdat jij dat (kennelijk) niet nodig vind. Ik denk daar dus anders over en dat maakt dus het verschil.
Het verschil is het verschil.

Bedankt voor dit stukje inzicht.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_111210797
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:55 schreef stopnaald het volgende:
Maar je schaamt je niet voor het feit dat je Nederlander bent toch? In dat kader kan ik niet helemaal plaatsen waarom je de reactie van Jelle zo goed vindt.
  zondag 6 mei 2012 @ 17:10:17 #204
3542 Gia
User under construction
pi_111211127
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leer mij de ouders van deze lieden kennen. Uitzonderingen daargelaten, maar de meeste ouders hebben geen enkele inhoudelijke betrokkenheid bij de opvoeding van hun koters. Dat heeft ook te maken met de beperkte sociale controle die wij hier kennen in Nederland - iets wat in Marokko geheel anders is. Als je daar dit soort zaken flikt dan hang je de volgende de dag zelf aan de hoogste boom. Die ouders kunnen niet omgaan met dat verschil (en dat is wat mij betreft te wijten aan een vorm van incompetentie, aangezien er genoeg ouders aan te wijzen zijn die wél met dat verschil om kunnen gaan).
Zou daar nu niet wat aan gedaan kunnen worden vanuit de Marokkaanse gemeenschap?
Misschien via de moskee.

Wij hebben hier het consultatieburo waar a.s. en nieuwe moeders advies en zorg krijgen. Die kunnen echter niet de jonge Marokkaanse moeders voorlichten over de opvoeding, omdat er vaak een taalprobleem is. Veel van die vrouwen komen pas uit Marokko en zijn die cultuur gewend. Gevolg, ook de volgende generatie blijft met dit probleem zitten.

Heel vervelend voor Nederland, maar niet minder voor deze ouders en desastreus voor die kinderen.
pi_111211253
Zijn die ratten al een keer gepakt? Kunnen ze mooi 15 jaar de cel in en linea recta terug naar Marokko.
Beneath the gold, the bitter steel
  zondag 6 mei 2012 @ 17:14:44 #206
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111211322
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:13 schreef Kirov het volgende:
Zijn die ratten al een keer gepakt? Kunnen ze mooi 15 jaar de cel in en linea recta terug naar Marokko.
Dat laatste verraadt weer een mond die veel groter is dan het verstand. Blijft toch jammer.
pi_111211369
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Zou daar nu niet wat aan gedaan kunnen worden vanuit de Marokkaanse gemeenschap?
Misschien via de moskee.

Wij hebben hier het consultatieburo waar a.s. en nieuwe moeders advies en zorg krijgen. Die kunnen echter niet de jonge Marokkaanse moeders voorlichten, omdat er vaak een taalprobleem is. Veel van die vrouwen komen pas uit Marokko en zijn die cultuur gewend. Gevolg, ook de volgende generatie blijft met dit probleem zitten.

Heel vervelend voor Nederland, maar niet minder voor deze ouders en desastreus voor die kinderen.
Het aantal Marokkaanse importbruiden heden ten dage is minimaal, zeker ten opzichte van een aantal decennia terug. Het taalprobleem zal zich dus hopelijk vanzelf oplossen. De moskee zit niet net zoals de kerk vroeger "in de woonkamer" - neemt niet weg dat ze inderdaad een rol kunnen spelen bij de voorlichting of integratie van dit soort ouders. De Marokkaanse gemeenschap is ruwweg te verdelen tussen een 1e generatie die wel een educatie in land van herkomst heeft gehad (die ouders kunnen vaak lezen, schrijven, spreken bijv. Frans, Spaans veelal). In de praktijk doen die het heel erg goed in Nederland, kunnen goed meekomen spreken ook wel de NL taal redelijk (begrijpen het en kunnen zich verstaanbaar maken, plus ze weten hoe de maatschappij in elkaar steekt). Daarnaast is er een 1e generatie ouders die geen enkele educatie heeft gehad. De echte fabrieks/landbouwarbeiders van vroeger. Kunnen niet lezen, schrijven. Daar zit doorgaans de kern van het probleem. Die hebben geen idee wat hun kinderen flikken buiten het huis om en ze nemen ook niet de verantwoordelijkheid om hun kinderen op het rechte pad te brengen.
pi_111211570
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:14 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Dat laatste verraadt weer een mond die veel groter is dan het verstand. Blijft toch jammer.
Deze jongeren zijn niet meer te redden en als ze er zo trots op Marokko zijn dan mogen ze van mij daar naar toe gaan en daar blijven.
Het is jammer dat jonge recidivisten niet hard aangepakt worden in dit land. Ze moeten maar de ouders het voogdij ontnemen en die kinderen in een internaat pleuren tot ze een MBO opleiding hebben gehaald.
  zondag 6 mei 2012 @ 17:22:07 #209
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_111211616
Ik was eens getuige van een groepje Nederlandse jongens die een jongen in elkaar sloegen op het station, omdat hij een bepaald sjaaltje van een bepaalde voetbalclub droeg en laat dat nou net niet de voetbalclub geweest zijn waar zij supporters van waren :'( ...
Die jongen maar roepen: what are u talking about?
Hij was maar toerist, begreep er niks van, Amerikaan of Engelse jongen die het sjaaltje van iemand had gekregen...
De politie was gelukkig in de buurt en snel ter plaatse, waardoor het allemaal nog goed af liep.
Volgens mij heb je dit in allerlei soorten en maten.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  zondag 6 mei 2012 @ 17:23:50 #210
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111211680
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:21 schreef Kirov het volgende:

[..]

Deze jongeren zijn niet meer te redden en als ze er zo trots op Marokko zijn dan mogen ze van mij daar naar toe gaan en daar blijven.
Kan.

Maar ze erheen sturen kun je wel vergeten.

quote:
Het is jammer dat jonge recidivisten niet hard aangepakt worden in dit land. Ze moeten maar de ouders het voogdij ontnemen en die kinderen in een internaat pleuren tot ze een MBO opleiding hebben gehaald.
Ja, internaten zijn inderdaad een geweldige plek voor jongeren.
pi_111211822
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:23 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Ja, internaten zijn inderdaad een geweldige plek voor jongeren.
Mja desnoods een pleeggezin of een andere oplossing, dan hebben ze in ieder geval kans op een toekomst.
  zondag 6 mei 2012 @ 17:30:59 #212
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111211997
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:26 schreef Kirov het volgende:

[..]

Mja desnoods een pleeggezin of een andere oplossing, dan hebben ze in ieder geval kans op een toekomst.
Ben met je eens dat er een gerichte aanpak nodig is en niet alleen straf.
pi_111212061
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:30 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Ben met je eens dat er een gerichte aanpak nodig is en niet alleen straf.
Vooral omdat, zoals Mutant aangeeft, de ouders niet eens hun kinderen op kunnen voeden.
pi_111212264
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik was eens getuige van een groepje Nederlandse jongens die een jongen in elkaar sloegen op het station, omdat hij een bepaald sjaaltje van een bepaalde voetbalclub droeg en laat dat nou net niet de voetbalclub geweest zijn waar zij supporters van waren :'( ...
Die jongen maar roepen: what are u talking about?
Hij was maar toerist, begreep er niks van, Amerikaan of Engelse jongen die het sjaaltje van iemand had gekregen...
De politie was gelukkig in de buurt en snel ter plaatse, waardoor het allemaal nog goed af liep.
Volgens mij heb je dit in allerlei soorten en maten.
wat een idiote kleremakers weer :N trieste laffe sukkels
gelukkig was de politie er :7
pi_111212371
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:38 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

wat een idiote kleremakers weer :N trieste laffe sukkels
gelukkig was de politie er :7
De oorzaak zal bij de cultuur en de religie liggen en de Hollandse gemeenschap moet er wat aan doen, of niet?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111212530
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De oorzaak zal bij de cultuur en de religie liggen en de Hollandse gemeenschap moet er wat aan doen, of niet?
weet niet of hooligan gedrag verweten kan worden aan religie :N
pi_111212595
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:45 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

weet niet of hooligan gedrag verweten kan worden aan religie, maar aan cultuur wel :7
En wat ga jij daaraan doen dan? Het is toch jouw cultuur?
pi_111212625
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

heus niet :( kuthooligans
pi_111212686
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar je schaamt je niet voor het feit dat je Nederlander bent toch? In dat kader kan ik niet helemaal plaatsen waarom je de reactie van Jelle zo goed vindt.
Dat zal je dus verbazen. Ik schaam me wel degelijk voor het feit dat ik mijn nationaliteit deel met een monster als Joran. Hoewel ik me op geen enkele manier verantwoordelijk voel voor zijn daden.

Ik heb het zo goed mogelijk proberen uit te leggen door aan te geven wat het verschil is tussen rationeel kader en emotioneel kader. Iets of iemand kan rationeel gezien nog zo gelijk hebben, maar ondertussen emotioneel helemaal fout zitten. Zoiets. Kan het verder niet goed onder woorden brengen.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het enorm waardeer als iemand op zo'n manier over zijn/haar eigen schaduw heen kan springen. Dat vergt lef en een zekere mate van geestelijke/emotionele groei. Ik kan me nog heel goed een dergelijke situatie herinneren. Het was net na de bomaanslagen in Madrid. Toen zag ik ook een post/priksel van een marokkaanse prikker, waarin hij vertelde erg ontdaan te zijn en zich enorm te schamen dat deze terroristen van marokkaanse afkomst waren. Hij werd daarop van alle kanten daarop aangesproken. Veel namen het hem zijn woorden erg kwalijk en sommigen beschuldigden hem bijna van verraad. In ieder geval werd de benamig nestbevuiler regelmatig gebruikt.

Ik snap(te) dat niet en vond het niet terecht. Ik was nou juist heel erg ontroerd door zijn gebaar. Net zoals ik het gebaar van Jelle erg waardeer. Geen moment wordt dit door mij (of door anderen denk ik) opgevat als een erkenning/ontkenning van verantwoordelijkheid. Veeleer wordt dit (iig door mij) opgepakt als een uiting van empathie en sympathie. Iets waar nog niemand ooit slechter van geworden is. En hoewel het Jelle geen cent gekost heeft, heeft hij daarmee toch een kostbaar geschenk gegeven.

Dat jij dat niet kunt begrijpen is jammer, maar maakt verder niet uit.
pi_111212688
quote:

[..]

sleutelwoord is weer, ZOALS ALTIJD: kuddegedrag :r kuddegedrag in haar puurste vorm
binnensluiting is buitensluiting is kleremakerij
pi_111212970
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja inderdaad! De voetbalhooligans zijn inderdaad (ook) een gevolg/resultaat van de nederlandse cultuur. En ja, de nederlandse gemeenschap (maar de betreffende ouders voorop) moet daar wat aan doen. Dat kan varieren van taakstraf, uit huis plaatsing, training/hulpverlening tot aan gevangenis. Wat maar passend is en helpt om de samenleving als geheel te beschermen.
pi_111213007
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:45 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

weet niet of hooligan gedrag verweten kan worden aan religie :N
De verering van sommige voetballers danwel clubs kan anders aardig religieuze vormen aannemen...
  zondag 6 mei 2012 @ 17:56:41 #223
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111213058
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

De verering van sommige voetballers danwel clubs kan anders aardig religieuze vormen aannemen...
Die overdreven verering van voetballers staat over het algemeen juist haaks op de hooligancultuur.

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:54 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ja inderdaad! De voetbalhooligans zijn inderdaad (ook) een gevolg/resultaat van de nederlandse cultuur.
Kun je hier iets meer over vertellen?
pi_111213164
quote:

[..]

Ik kom niet uit het westen dus het is mijn cultuur niet :P
pi_111213586
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:47 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

heus niet :( kuthooligans
Ik snap je niet, je hoort bij dezelfde groep genaamd autochtone Nederlanders? Waarom loop je weg voor je verantwoordelijkheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')