Dat ik me wel schaam voor Joran en dat ik me daar wel graag van distantieer. Jij doet dat niet, omdat jij dat (kennelijk) niet nodig vind. Ik denk daar dus anders over en dat maakt dus het verschil.quote:
Ik zet mijn reactie even bij je andere post.quote:[..]
Nee dat verzin je geheel zelf.
Ik geef aan dat het aan genoeg zaken kan liggen buiten een verotte opvoeding
Het verschil is het verschil.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat ik me wel schaam voor Joran en dat ik me daar wel graag van distantieer. Jij doet dat niet, omdat jij dat (kennelijk) niet nodig vind. Ik denk daar dus anders over en dat maakt dus het verschil.
Maar je schaamt je niet voor het feit dat je Nederlander bent toch? In dat kader kan ik niet helemaal plaatsen waarom je de reactie van Jelle zo goed vindt.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:55 schreef stopnaald het volgende:
Dat ik me wel schaam voor Joran en dat ik me daar wel graag van distantieer. Jij doet dat niet, omdat jij dat (kennelijk) niet nodig vind. Ik denk daar dus anders over en dat maakt dus het verschil.
Zou daar nu niet wat aan gedaan kunnen worden vanuit de Marokkaanse gemeenschap?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leer mij de ouders van deze lieden kennen. Uitzonderingen daargelaten, maar de meeste ouders hebben geen enkele inhoudelijke betrokkenheid bij de opvoeding van hun koters. Dat heeft ook te maken met de beperkte sociale controle die wij hier kennen in Nederland - iets wat in Marokko geheel anders is. Als je daar dit soort zaken flikt dan hang je de volgende de dag zelf aan de hoogste boom. Die ouders kunnen niet omgaan met dat verschil (en dat is wat mij betreft te wijten aan een vorm van incompetentie, aangezien er genoeg ouders aan te wijzen zijn die wél met dat verschil om kunnen gaan).
Dat laatste verraadt weer een mond die veel groter is dan het verstand. Blijft toch jammer.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:13 schreef Kirov het volgende:
Zijn die ratten al een keer gepakt? Kunnen ze mooi 15 jaar de cel in en linea recta terug naar Marokko.
Het aantal Marokkaanse importbruiden heden ten dage is minimaal, zeker ten opzichte van een aantal decennia terug. Het taalprobleem zal zich dus hopelijk vanzelf oplossen. De moskee zit niet net zoals de kerk vroeger "in de woonkamer" - neemt niet weg dat ze inderdaad een rol kunnen spelen bij de voorlichting of integratie van dit soort ouders. De Marokkaanse gemeenschap is ruwweg te verdelen tussen een 1e generatie die wel een educatie in land van herkomst heeft gehad (die ouders kunnen vaak lezen, schrijven, spreken bijv. Frans, Spaans veelal). In de praktijk doen die het heel erg goed in Nederland, kunnen goed meekomen spreken ook wel de NL taal redelijk (begrijpen het en kunnen zich verstaanbaar maken, plus ze weten hoe de maatschappij in elkaar steekt). Daarnaast is er een 1e generatie ouders die geen enkele educatie heeft gehad. De echte fabrieks/landbouwarbeiders van vroeger. Kunnen niet lezen, schrijven. Daar zit doorgaans de kern van het probleem. Die hebben geen idee wat hun kinderen flikken buiten het huis om en ze nemen ook niet de verantwoordelijkheid om hun kinderen op het rechte pad te brengen.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou daar nu niet wat aan gedaan kunnen worden vanuit de Marokkaanse gemeenschap?
Misschien via de moskee.
Wij hebben hier het consultatieburo waar a.s. en nieuwe moeders advies en zorg krijgen. Die kunnen echter niet de jonge Marokkaanse moeders voorlichten, omdat er vaak een taalprobleem is. Veel van die vrouwen komen pas uit Marokko en zijn die cultuur gewend. Gevolg, ook de volgende generatie blijft met dit probleem zitten.
Heel vervelend voor Nederland, maar niet minder voor deze ouders en desastreus voor die kinderen.
Deze jongeren zijn niet meer te redden en als ze er zo trots op Marokko zijn dan mogen ze van mij daar naar toe gaan en daar blijven.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:14 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Dat laatste verraadt weer een mond die veel groter is dan het verstand. Blijft toch jammer.
Kan.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:21 schreef Kirov het volgende:
[..]
Deze jongeren zijn niet meer te redden en als ze er zo trots op Marokko zijn dan mogen ze van mij daar naar toe gaan en daar blijven.
Ja, internaten zijn inderdaad een geweldige plek voor jongeren.quote:Het is jammer dat jonge recidivisten niet hard aangepakt worden in dit land. Ze moeten maar de ouders het voogdij ontnemen en die kinderen in een internaat pleuren tot ze een MBO opleiding hebben gehaald.
Mja desnoods een pleeggezin of een andere oplossing, dan hebben ze in ieder geval kans op een toekomst.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:23 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Ja, internaten zijn inderdaad een geweldige plek voor jongeren.
Ben met je eens dat er een gerichte aanpak nodig is en niet alleen straf.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:26 schreef Kirov het volgende:
[..]
Mja desnoods een pleeggezin of een andere oplossing, dan hebben ze in ieder geval kans op een toekomst.
Vooral omdat, zoals Mutant aangeeft, de ouders niet eens hun kinderen op kunnen voeden.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:30 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Ben met je eens dat er een gerichte aanpak nodig is en niet alleen straf.
wat een idiote kleremakers weerquote:Op zondag 6 mei 2012 17:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik was eens getuige van een groepje Nederlandse jongens die een jongen in elkaar sloegen op het station, omdat hij een bepaald sjaaltje van een bepaalde voetbalclub droeg en laat dat nou net niet de voetbalclub geweest zijn waar zij supporters van waren...
Die jongen maar roepen: what are u talking about?
Hij was maar toerist, begreep er niks van, Amerikaan of Engelse jongen die het sjaaltje van iemand had gekregen...
De politie was gelukkig in de buurt en snel ter plaatse, waardoor het allemaal nog goed af liep.
Volgens mij heb je dit in allerlei soorten en maten.
De oorzaak zal bij de cultuur en de religie liggen en de Hollandse gemeenschap moet er wat aan doen, of niet?quote:Op zondag 6 mei 2012 17:38 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
wat een idiote kleremakers weertrieste laffe sukkels
gelukkig was de politie er
weet niet of hooligan gedrag verweten kan worden aan religiequote:Op zondag 6 mei 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De oorzaak zal bij de cultuur en de religie liggen en de Hollandse gemeenschap moet er wat aan doen, of niet?
En wat ga jij daaraan doen dan? Het is toch jouw cultuur?quote:Op zondag 6 mei 2012 17:45 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
weet niet of hooligan gedrag verweten kan worden aan religie, maar aan cultuur wel
heus nietquote:Op zondag 6 mei 2012 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En wat ga jij daaraan doen dan? Het is toch jouw cultuur?
Dat zal je dus verbazen. Ik schaam me wel degelijk voor het feit dat ik mijn nationaliteit deel met een monster als Joran. Hoewel ik me op geen enkele manier verantwoordelijk voel voor zijn daden.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar je schaamt je niet voor het feit dat je Nederlander bent toch? In dat kader kan ik niet helemaal plaatsen waarom je de reactie van Jelle zo goed vindt.
sleutelwoord is weer, ZOALS ALTIJD: kuddegedragquote:Op zondag 6 mei 2012 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja inderdaad! De voetbalhooligans zijn inderdaad (ook) een gevolg/resultaat van de nederlandse cultuur. En ja, de nederlandse gemeenschap (maar de betreffende ouders voorop) moet daar wat aan doen. Dat kan varieren van taakstraf, uit huis plaatsing, training/hulpverlening tot aan gevangenis. Wat maar passend is en helpt om de samenleving als geheel te beschermen.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De oorzaak zal bij de cultuur en de religie liggen en de Hollandse gemeenschap moet er wat aan doen, of niet?
De verering van sommige voetballers danwel clubs kan anders aardig religieuze vormen aannemen...quote:Op zondag 6 mei 2012 17:45 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
weet niet of hooligan gedrag verweten kan worden aan religie![]()
Die overdreven verering van voetballers staat over het algemeen juist haaks op de hooligancultuur.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
De verering van sommige voetballers danwel clubs kan anders aardig religieuze vormen aannemen...
Kun je hier iets meer over vertellen?quote:Op zondag 6 mei 2012 17:54 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ja inderdaad! De voetbalhooligans zijn inderdaad (ook) een gevolg/resultaat van de nederlandse cultuur.
Ik kom niet uit het westen dus het is mijn cultuur nietquote:Op zondag 6 mei 2012 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik snap je niet, je hoort bij dezelfde groep genaamd autochtone Nederlanders? Waarom loop je weg voor je verantwoordelijkheid?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |