abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111208129
en als je opgroeit in een milieu waarin vrouwen vrijwel geen rechten en respect krijgen, is het dan een verrassing dat dit gebeurt??
pi_111208202
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:03 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

De gedachte aan Joran zou geen seconde bij me opkomen. De gedachte me er expliciet tegen uit te spreken ook niet.

Wat heb ik met die gozer te maken?
Dit geeft dus heel fraai het verschil tussen ons aan....
pi_111208207
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:11 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

:')

Je hebt geen kut verstand van zaken man, flikker toch op alsjeblieft.
ja jij bent zeker de alwetende :P
pi_111208317
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:05 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Je had ook god weet wat voor psychische problemen kunnen ontwikkelen en alsnog zo eindigen, Hadden we je moeder dan moeten straffen?
Dus al die straatratten hebben psychische problemen? En die zijn van dusdanige aard dat het hun een excuus verschaft om zich ongestraf zo te misdragen? Bedoel je dat soms?
pi_111208543
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:05 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Je had ook god weet wat voor psychische problemen kunnen ontwikkelen en alsnog zo eindigen, Hadden we je moeder dan moeten straffen?
volgens mij zijn psychische problemen wel het laatste wat hier een rol speelt...eerder zijn het sociale problemen...maar dat spreekt voor zich
  zondag 6 mei 2012 @ 16:20:43 #186
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111208627
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:12 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ach toe, geef er eens een paar? Of kun je het alleen bij onliners houden?
Aangezien ik zelf toch een jaar of 6, 7 in een groep heb meegelopen waar verschillende lieden de krant van hebben gehaald (met naam en toenaam) de laatste jaren durf ik wel te stellen dat ik een beetje weet hoe dingen soms werken.

Sommige jongens hebben alles mee, maar voelen zich niet goed over zichzelf. Ze zoeken iets om hun fragiele identiteit mee te verstevigen en ze zoeken vriendschap en acceptatie. Dat is nog een vrij onschuldig zaadje. Maar als je dat bewatert met andere lieden die bijvoorbeeld psychische stoornissen of ontwikkelingsstoornissen hebben en daardoor gevaarlijk zijn, crimineel zijn of gefrustreerd omdat ze 'het' niet voor elkaar krijgen in het leven, etc, etc. Jongens onder elkaar. Stoere jongens. De lat gaat steeds een stukje verder omhoog, geweld wordt normaal, het verwordt tot de standaard, het is wat jij en je vrienden doen en je komt steeds meer in contact met schimmige figuren en groepen en op een dag als alle anderen loopt het een keer echt heel erg fout.

Sommigen komen tijdig tot inkeer. Anderen niet. Ken een jongen, echt een superzachte. Inmiddels verhuisd naar het platteland om zn oude leven te ontlopen. Maar die had zomaar iemand kunnen vermoorden. En dan zou iedereen zeggen "wat een monster". Maar dat is ie niet.

En z'n ouders? Die zaten al die tijd met hun handen in het haar. Wat ga je doen? Het beste wat je kunt doen is hulp zoeken voor zo'n kind, want er zit gewoon iets niet goed waar die persoon zelf niet uitkomt.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  zondag 6 mei 2012 @ 16:21:14 #187
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111208669
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:14 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

ja jij bent zeker de alwetende :P
Nee, maar ik spreek over wat ik wel weet.

Weet niet bij hoeveel Marokkaanse gezinnen jij dagelijks over de vloer komt?
  zondag 6 mei 2012 @ 16:22:01 #188
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111208711
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:13 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dit geeft dus heel fraai het verschil tussen ons aan....
Zijnde?

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:15 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dus al die straatratten hebben psychische problemen? En die zijn van dusdanige aard dat het hun een excuus verschaft om zich ongestraf zo te misdragen? Bedoel je dat soms?
Nee dat verzin je geheel zelf.

Ik geef aan dat het aan genoeg zaken kan liggen buiten een verotte opvoeding :)
  zondag 6 mei 2012 @ 16:22:55 #189
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111208765
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:19 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

volgens mij zijn psychische problemen wel het laatste wat hier een rol speelt...eerder zijn het sociale problemen...maar dat spreekt voor zich
En dit baseer je op...?

Feit is dat bepaalde stoornissen het risico op crimineel gedrag aanzienlijk verhogen.
pi_111208869
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:19 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

Wat is precies het verschil tussen psychische en sociale problemen? Sociale problemen kunnen geen psychische oorzaak hebben, of andersom?
pi_111208945
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:21 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

:|W als de rechtbank dit leest, fock jou. serieus. :|W
wat een softcore shitland is nederland toch altijd
Hoho, commentaar geven op de beslissingen van de onfeilbare rechters maakt jou tot een veel groter gevaar dan deze vrouwentrappers.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111208955
één woord: kuddegedrag :r
herd mentality, nog een mooier woord :r :r
pi_111208987
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:26 schreef .Masturbatron. het volgende:
één woord: kuddegedrag :r
herd mentality, nog een mooier woord :r :r
Het zijn ook net mensen.
pi_111209000
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoho, commentaar geven op de beslissingen van de onfeilbare rechters maakt jou tot een veel groter gevaar dan deze vrouwentrappers.
mwah ach ik was in een lekkere bui vanochtend! :)
pi_111209023
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Een ieder die regelmatig met Marokkanen te maken heeft kan nou niet echt verbaast zijn over hun racisme jegens alles wat niet-Marokkaan/moslim is.
Dit.
pi_111209088
kuddegedrag niet als in met zn allen koninginnedag vieren
kuddegedrag als in bendes en groepjes :r :r :r :r het woord alleen al
stelletje laffe honden
de hond doet blaf en de rest komt eraan
pi_111209154
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:28 schreef .Masturbatron. het volgende:
kuddegedrag niet als in met zn allen koninginnedag vieren
kuddegedrag als in bendes en groepjes :r :r :r :r het woord alleen al
stelletje laffe honden
de hond doet blaf en de rest komt eraan
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zijn ook net mensen.
pi_111210015
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:03 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Zo simpel is de wereld niet vriend. Genoeg ontspoorde gasten die wel degelijk een fatsoenlijke opvoeding hebben genoten.
Leer mij de ouders van deze lieden kennen. Uitzonderingen daargelaten, maar de meeste ouders hebben geen enkele inhoudelijke betrokkenheid bij de opvoeding van hun koters. Dat heeft ook te maken met de beperkte sociale controle die wij hier kennen in Nederland - iets wat in Marokko geheel anders is. Als je daar dit soort zaken flikt dan hang je de volgende de dag zelf aan de hoogste boom. Die ouders kunnen niet omgaan met dat verschil (en dat is wat mij betreft te wijten aan een vorm van incompetentie, aangezien er genoeg ouders aan te wijzen zijn die wél met dat verschil om kunnen gaan).
pi_111210297
ben blij dat de politie er wat aan doet :r weg met die bendes
gelukkig is dit amerika niet
pi_111210338
Net alsof normale jongeren zoiets doen. Het heeft imo vooral te maken met ziekheid.
pi_111210457
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:22 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Zijnde?
Dat ik me wel schaam voor Joran en dat ik me daar wel graag van distantieer. Jij doet dat niet, omdat jij dat (kennelijk) niet nodig vind. Ik denk daar dus anders over en dat maakt dus het verschil.

quote:
[..]

Nee dat verzin je geheel zelf.

Ik geef aan dat het aan genoeg zaken kan liggen buiten een verotte opvoeding :)
Ik zet mijn reactie even bij je andere post.
  zondag 6 mei 2012 @ 16:56:52 #202
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111210527
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat ik me wel schaam voor Joran en dat ik me daar wel graag van distantieer. Jij doet dat niet, omdat jij dat (kennelijk) niet nodig vind. Ik denk daar dus anders over en dat maakt dus het verschil.
Het verschil is het verschil.

Bedankt voor dit stukje inzicht.
pi_111210797
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:55 schreef stopnaald het volgende:
Maar je schaamt je niet voor het feit dat je Nederlander bent toch? In dat kader kan ik niet helemaal plaatsen waarom je de reactie van Jelle zo goed vindt.
  zondag 6 mei 2012 @ 17:10:17 #204
3542 Gia
User under construction
pi_111211127
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leer mij de ouders van deze lieden kennen. Uitzonderingen daargelaten, maar de meeste ouders hebben geen enkele inhoudelijke betrokkenheid bij de opvoeding van hun koters. Dat heeft ook te maken met de beperkte sociale controle die wij hier kennen in Nederland - iets wat in Marokko geheel anders is. Als je daar dit soort zaken flikt dan hang je de volgende de dag zelf aan de hoogste boom. Die ouders kunnen niet omgaan met dat verschil (en dat is wat mij betreft te wijten aan een vorm van incompetentie, aangezien er genoeg ouders aan te wijzen zijn die wél met dat verschil om kunnen gaan).
Zou daar nu niet wat aan gedaan kunnen worden vanuit de Marokkaanse gemeenschap?
Misschien via de moskee.

Wij hebben hier het consultatieburo waar a.s. en nieuwe moeders advies en zorg krijgen. Die kunnen echter niet de jonge Marokkaanse moeders voorlichten over de opvoeding, omdat er vaak een taalprobleem is. Veel van die vrouwen komen pas uit Marokko en zijn die cultuur gewend. Gevolg, ook de volgende generatie blijft met dit probleem zitten.

Heel vervelend voor Nederland, maar niet minder voor deze ouders en desastreus voor die kinderen.
pi_111211253
Zijn die ratten al een keer gepakt? Kunnen ze mooi 15 jaar de cel in en linea recta terug naar Marokko.
Beneath the gold, the bitter steel
  zondag 6 mei 2012 @ 17:14:44 #206
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111211322
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:13 schreef Kirov het volgende:
Zijn die ratten al een keer gepakt? Kunnen ze mooi 15 jaar de cel in en linea recta terug naar Marokko.
Dat laatste verraadt weer een mond die veel groter is dan het verstand. Blijft toch jammer.
pi_111211369
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Zou daar nu niet wat aan gedaan kunnen worden vanuit de Marokkaanse gemeenschap?
Misschien via de moskee.

Wij hebben hier het consultatieburo waar a.s. en nieuwe moeders advies en zorg krijgen. Die kunnen echter niet de jonge Marokkaanse moeders voorlichten, omdat er vaak een taalprobleem is. Veel van die vrouwen komen pas uit Marokko en zijn die cultuur gewend. Gevolg, ook de volgende generatie blijft met dit probleem zitten.

Heel vervelend voor Nederland, maar niet minder voor deze ouders en desastreus voor die kinderen.
Het aantal Marokkaanse importbruiden heden ten dage is minimaal, zeker ten opzichte van een aantal decennia terug. Het taalprobleem zal zich dus hopelijk vanzelf oplossen. De moskee zit niet net zoals de kerk vroeger "in de woonkamer" - neemt niet weg dat ze inderdaad een rol kunnen spelen bij de voorlichting of integratie van dit soort ouders. De Marokkaanse gemeenschap is ruwweg te verdelen tussen een 1e generatie die wel een educatie in land van herkomst heeft gehad (die ouders kunnen vaak lezen, schrijven, spreken bijv. Frans, Spaans veelal). In de praktijk doen die het heel erg goed in Nederland, kunnen goed meekomen spreken ook wel de NL taal redelijk (begrijpen het en kunnen zich verstaanbaar maken, plus ze weten hoe de maatschappij in elkaar steekt). Daarnaast is er een 1e generatie ouders die geen enkele educatie heeft gehad. De echte fabrieks/landbouwarbeiders van vroeger. Kunnen niet lezen, schrijven. Daar zit doorgaans de kern van het probleem. Die hebben geen idee wat hun kinderen flikken buiten het huis om en ze nemen ook niet de verantwoordelijkheid om hun kinderen op het rechte pad te brengen.
pi_111211570
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:14 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Dat laatste verraadt weer een mond die veel groter is dan het verstand. Blijft toch jammer.
Deze jongeren zijn niet meer te redden en als ze er zo trots op Marokko zijn dan mogen ze van mij daar naar toe gaan en daar blijven.
Het is jammer dat jonge recidivisten niet hard aangepakt worden in dit land. Ze moeten maar de ouders het voogdij ontnemen en die kinderen in een internaat pleuren tot ze een MBO opleiding hebben gehaald.
Beneath the gold, the bitter steel
  zondag 6 mei 2012 @ 17:22:07 #209
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_111211616
Ik was eens getuige van een groepje Nederlandse jongens die een jongen in elkaar sloegen op het station, omdat hij een bepaald sjaaltje van een bepaalde voetbalclub droeg en laat dat nou net niet de voetbalclub geweest zijn waar zij supporters van waren :'( ...
Die jongen maar roepen: what are u talking about?
Hij was maar toerist, begreep er niks van, Amerikaan of Engelse jongen die het sjaaltje van iemand had gekregen...
De politie was gelukkig in de buurt en snel ter plaatse, waardoor het allemaal nog goed af liep.
Volgens mij heb je dit in allerlei soorten en maten.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  zondag 6 mei 2012 @ 17:23:50 #210
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111211680
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:21 schreef Kirov het volgende:

[..]

Deze jongeren zijn niet meer te redden en als ze er zo trots op Marokko zijn dan mogen ze van mij daar naar toe gaan en daar blijven.
Kan.

Maar ze erheen sturen kun je wel vergeten.

quote:
Het is jammer dat jonge recidivisten niet hard aangepakt worden in dit land. Ze moeten maar de ouders het voogdij ontnemen en die kinderen in een internaat pleuren tot ze een MBO opleiding hebben gehaald.
Ja, internaten zijn inderdaad een geweldige plek voor jongeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')