abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:08:55 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111149173
Google Adsense & dergelijke: Deel 40 tijd voor de Belastingdopic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Succesvolle Adsense projecten

Verstandige mensen lezen de regels van Adsense, anders krijg je dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,

Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.

We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

:( :( :( :( :(
Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_111149237
Niet geweldig, er moet fantastisch staan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:10:08 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_111149249
¤ 120,67
Volgende betaling

Altijd fijn zo per maand voor een paar kut video's op youtube.
pi_111149391
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:13:00 #5
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111149420
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:10 schreef blup het volgende:
¤ 120,67
Volgende betaling

Lekker :P had afgelopen 2 week rond de 3 euro voor 1 filmpje :P
pi_111150245
¤ 262,28
Afgelopen maand

Definitieve inkomstenDetails »
¤ 255,81

Hoeveel % wordt er bij jullie afgekeurd. Vind persoonlijk 3% aardig hoog. Heb maanden mee gemaakt waar bij het 0 tot 1 % was het verschil tussen "verdient" en uitbetaald krijgen.
pi_111158922
Sinds 2 dagen bezig om een website op te zetten over 1 product (affiliate). Ik heb er nog maar 2 artikelen op staan, nog geen analytics oid. Nu al een paar bezoekers via Google :o

Nog niks gedaan aan backlinking oid.
pi_111160766
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:49 schreef xaban06 het volgende:
Sinds 2 dagen bezig om een website op te zetten over 1 product (affiliate). Ik heb er nog maar 2 artikelen op staan, nog geen analytics oid. Nu al een paar bezoekers via Google :o

Nog niks gedaan aan backlinking oid.
en het gebruikte zoekwoord is niet toevallig de url?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_111163618
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 07:55 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

en het gebruikte zoekwoord is niet toevallig de url?
We've got a winner! :)
pi_111164113
Ik irriteer me serieus aan het feit dat de TT niet klopt ;(
pi_111164782
quote:
¤ 120,67
Volgende betaling

Niceeeeee.
Ik moet ook eens wat met Youtube gaan doen, maar totaal geen idee wat :(
pi_111164896
Definitieve inkomsten
¤ 695,51

Uiterste betaaldatum 31 mei 2012

Vreemd opeens kreeg ik een melding dat m'n bankrekening niet goed was enzo en nu zijn betalingen ingehouden dus ik krijg binnenkort een leuk bedragje :P
Facts don't care about your feelings
pi_111165070
Lekker bezig Yoshi :P
pi_111167327
Nah dat zijn dus 2 maanden volgens mij. Op zich nog niet slecht eigenlijk. Ik ga deze maand misschien ook een recordje halen. Heb wat banners erbij gezet op andere plekken (op advies van jdx ;) ) en ik zie nu al een stijging in inkomsten :P
pi_111172297
quote:
¤ 120,67
Volgende betaling

¤ 119,38
Volgende betaling
Uiterste betaaldatum 31 mei 2012

Toch lekker zo, voor niks :D
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:27:54 #16
366118 GTL_
Gym, Tan & Laundry
pi_111172628
Misschien het verkeerde topic om dit te vragen:
Kent iemand een goed alternatief voor Adsense gericht op een adultwebsite?
You gotta GTL everyday to make sure you're looking your best bro. If your shirt looks bad it makes the whole product look bad.
pi_111173373
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:27 schreef GTL_ het volgende:
Misschien het verkeerde topic om dit te vragen:
Kent iemand een goed alternatief voor Adsense gericht op een adultwebsite?
Adsense gericht adult? Je bedoeld PPC?
Ken ik niet, alleen CPA (AWEmpire) of VPScash

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 17:52:11 ]
pi_111173796
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:52 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Adsense gericht adult? Je bedoeld PPC?
Ken ik niet, alleen CPA (AWEmpire) of VPScash
Ik gebruikte vroeger altijd cashmaster.
pi_111178356
Het wordt steeds meer & Dergelijke, aangezien hier meer webdesigners en mensen met ideëen zitten een vraagje aan jullie:

Ik werk momenteel wekelijks op de Markt (AGF), zij zitten op 5/6 markten per week. Nu hoor ik dat het volk op de markten steeds meer begint af te nemen.
Nu zie ik ook dat zowat achter elke groentekraam of fruitkraam een man van minimaal 30-40 staat heeft staan die meestal niet heel modern etc zijn. Vaak vader op zoon overgedragen/familiebedrijf etc. weinig geschoold.

Nu vraag ik mezelf af of het zinvol is om als marktkoopman in de AGF sector een eigen website te hebben. Met daarop informatie, mooie foto's, duidelijke uitleg qua producten evt. recepten. En eventueel een mogelijkheid tot bestellen?

Ik wil hier graag jullie mening over weten, heeft zoiets zin? Denken jullie dat hier een markt in zit? Stel je zou dan een website beginnen, wat zouden jullie hier graag op zien? Hoe kan ik mijn idee het best op papier zetten zodat het voor een conservatieve marktkoopman met weinig tot geen verstand van computers interessant te maken? Als ik het namelijk zo zou vertellen zouden de reacties meteen zijn als: Ach daar heb ik geen tijd voor, Dat begrijp ik niet etc.

Toch ben ik vanuit mezelf redelijk overtuigd dat het een kans van slagen heeft?
Of saté?
pi_111182057
@Hamster, wat is het verband met Adsense?

Ontopic: bij mij zit er de laatste week echt een verbetering in. Van rond de ¤1,50 op een gemiddelde dag naar ongeveer ¤4,00+. Dan te bedenken dat ik Adsense pas 2 maanden gebruik en mijn project iets langer actief is en steeds meer bezoekers trekt.
pi_111188805
Ben nu bezig met een simpele Mulitie site Worpress installatie voor een rits "parking" domeinnamen.

Maar welke plugin gebruiken jullie voor adsense?
  zondag 6 mei 2012 @ 08:50:23 #22
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_111195729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:18 schreef De-Hamster het volgende:
Het wordt steeds meer & Dergelijke, aangezien hier meer webdesigners en mensen met ideëen zitten een vraagje aan jullie:

Ik werk momenteel wekelijks op de Markt (AGF), zij zitten op 5/6 markten per week. Nu hoor ik dat het volk op de markten steeds meer begint af te nemen.
Nu zie ik ook dat zowat achter elke groentekraam of fruitkraam een man van minimaal 30-40 staat heeft staan die meestal niet heel modern etc zijn. Vaak vader op zoon overgedragen/familiebedrijf etc. weinig geschoold.

Nu vraag ik mezelf af of het zinvol is om als marktkoopman in de AGF sector een eigen website te hebben. Met daarop informatie, mooie foto's, duidelijke uitleg qua producten evt. recepten. En eventueel een mogelijkheid tot bestellen?

Ik wil hier graag jullie mening over weten, heeft zoiets zin? Denken jullie dat hier een markt in zit? Stel je zou dan een website beginnen, wat zouden jullie hier graag op zien? Hoe kan ik mijn idee het best op papier zetten zodat het voor een conservatieve marktkoopman met weinig tot geen verstand van computers interessant te maken? Als ik het namelijk zo zou vertellen zouden de reacties meteen zijn als: Ach daar heb ik geen tijd voor, Dat begrijp ik niet etc.

Toch ben ik vanuit mezelf redelijk overtuigd dat het een kans van slagen heeft?
Ik zou het zelf interresant vinden als ik op de site kan bestellen en het dan betaald klaar ligt op de markt om af te halen..
  zondag 6 mei 2012 @ 09:12:21 #23
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111195825
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 00:20 schreef Eris het volgende:
Ben nu bezig met een simpele Mulitie site Worpress installatie voor een rits "parking" domeinnamen.

Maar welke plugin gebruiken jullie voor adsense?
Ik gebruik geen plugin, gewoon de html code van Adsense plakken en klaar :)

Verder stijgt mijn CTR al weken lichtjes maar de CPC daalt. Beetje vreemd maar al met al zijn de opbrengsten wel aan het stijgen. Wie herkent dit? Bij een zelfde CPC waren de opbrengsten nog hoger.
  zondag 6 mei 2012 @ 11:36:03 #24
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_111197868
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 08:50 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Ik zou het zelf interresant vinden als ik op de site kan bestellen en het dan betaald klaar ligt op de markt om af te halen..
misschien als je van alle kraampjes tegelijkertijd op 1 punt op kan halen. Maar anders moet je alsnog alle kraampjes af om je spullen op te halen. En dan zie je daar van ze hebben echt mooie haring deze week dus koop je alsnog allemaal extra dingen en heb je dus teveel. Ik denk dat het niet echt interessant is voor marktkooplui. Alleen een soort albert die zijn spullen van de markt haalt. Maar dat is wel lastig omdat het aanbod steeds verandert. Plus mensen die eten bestellen doen dat wel bij de supermarkt en niet op de markt.
pi_111201219
Het heeft nog niks met Adsense te maken, maar ik hoor vaker dat dit meer een webmaster ontmoetingsplek is dan enkel en alleen adsense dus daarom vroeg ik jullie advies.

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 08:50 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een leuk idee maar niet geheel realistisch ben ik bang. De prijzen van het groente en fruit fluctueert wekelijks zo niet meerdere malen per week. Voor die arme man wordt het dan een dagtaak om de prijzen op internet aan te passen. Een bestellijst zou wel mogelijk zijn als de klant dit bij een van de 6 aanwezige markten in de week wil afhalen en dáár dan betaald.

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:36 schreef borbit het volgende:

[..]

misschien als je van alle kraampjes tegelijkertijd op 1 punt op kan halen. Maar anders moet je alsnog alle kraampjes af om je spullen op te halen. En dan zie je daar van ze hebben echt mooie haring deze week dus koop je alsnog allemaal extra dingen en heb je dus teveel. Ik denk dat het niet echt interessant is voor marktkooplui. Alleen een soort albert die zijn spullen van de markt haalt. Maar dat is wel lastig omdat het aanbod steeds verandert. Plus mensen die eten bestellen doen dat wel bij de supermarkt en niet op de markt.
Het is ook niet iets wat als service voor de hele markt geldt, gewoon een service van hun eigen AGF marktkraam om de concurrentie voor te zijn. Want geen enkele marktkoopman doet iets aan marketing of innovatie lijkt het. Een website met bestelfunctie zou al heel wat zijn, dat zegt genoeg neem ik aan.

Ik snap dat de supermarkt steeds meer terrein wint van de weekmarkt. Door onder andere de steeds ruimere openingstijden, een groter, uitgebreid en totaal aanbod aan boodschappen en natuurlijk het overdekte. Dus het is juist zoeken naar een idee om de weekmarkt en in het bijzonder die kraam van mijn baas populairder te maken.
Of saté?
  zondag 6 mei 2012 @ 20:39:04 #26
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111220092
Al iets meer dan ¤5 in een weekend, terwijl dat de slechtste dagen zijn voor mij. Komende week eens zien wat het effect is om meer op afbeeldingen te richten dan teksten.
pi_111246323
Ik ben van plan om een project van een blog te starten
Maar het grote probleem ligt in het kiezen van de juiste naam
pi_111248290
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 13:50 schreef electrocrash het volgende:
Ik ben van plan om een project van een blog te starten
Maar het grote probleem ligt in het kiezen van de juiste naam
De naam is belangrijk, maar de inhoud is veel belangrijker :)

Wat maakt het lastig, dat ze allemaal bezet zijn, of?
  maandag 7 mei 2012 @ 15:54:55 #29
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111251302
Ik heb sinds een uur een Statcounter draaien op mijn forum omdat ik sterke twijfels heb over het aantal clicks dat Google aangeeft en wat er bij mij als exit-link wordt aangeklikt.

Er vanuit gaan dat er voor 15:00 niemand op mijn forum een ad heeft aangeklikt zou ik nu 5 clicks vanaf mijn website moeten hebben en vanaf 15:00 3 vanaf mijn forum dus totaal 8. De Adsense-teller staat op 6... is de teller niet up-to-date? Soms zijn er momenten dat er plots een aantal clicks bij komen (meest extreme dat ik heb meegemaakt waren er 5). Weet iemand hoe vaak Adsense de clicks, etc. update?
pi_111253446
je weet dat er een verwerkingstijd is van ongeveer 4 uur voor accurate data?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 7 mei 2012 @ 16:54:12 #31
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111253731
Dat wist ik niet, is dat alleen met het aantal clicks of ook met de CPC?

Inmiddels is het verschil 3 clicks met de link activity en de weergave van Adsense. Ongeldige clicks reken ik niet mee (bv. 2 clicks in dezelfde seconde vanaf één IP-adres kan niet kloppen).

- edit: waarschijnlijk zit de oplossing in het voorkomen van crawlerfouten -

[ Bericht 38% gewijzigd door WebBeestje op 08-05-2012 12:06:33 ]
pi_111256182
Hoe kan ik de performance zien van YT video's? Heb een serie video's met totaal bijna half miljoen views. Helaas nooit geld verdienen aan gezet. Nu dus wel gedaan, maar ik kan niet vinden waar ik dat kan zien. Wel vandaag Gehoste AdSense voor inhoud en daar klikken op gekregen en weergaves. Maar is dat Youtube? En kan ik niet per video zien hoe de performance is?
pi_111256664
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:10 schreef Skiet het volgende:
Hoe kan ik de performance zien van YT video's? Heb een serie video's met totaal bijna half miljoen views. Helaas nooit geld verdienen aan gezet. Nu dus wel gedaan, maar ik kan niet vinden waar ik dat kan zien. Wel vandaag Gehoste AdSense voor inhoud en daar klikken op gekregen en weergaves. Maar is dat Youtube? En kan ik niet per video zien hoe de performance is?
Activiteit via YouTube kun je inderdaad bij Adsense vinden onder 'Gehoste AdSense voor inhoud'. Voor informatie per video moet je bij 'Analytics' van je YouTube-account kijken. Tegenwoordig is daar ook informatie over 'earnings' te vinden.
Get stoned
  maandag 7 mei 2012 @ 19:57:43 #34
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111260046
Inmiddels 20 exit links via mijn Statcounter te zien naar ads van Google en slechts 9 in het overzicht bij Adsense... héél vreemd.

- edit: waarschijnlijk zit de oplossing in het voorkomen van crawlerfouten -

[ Bericht 31% gewijzigd door WebBeestje op 08-05-2012 12:06:09 ]
  maandag 7 mei 2012 @ 20:33:55 #35
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111261855
:( Ik word gek, enkele dagen geleden liet ik hier al in het vorige topic weten dat ik crawlerfouten heb en waarschijnlijk zorgen die ervoor dat niet alle clicks door Adsense worden opgemerkt. Heeft iemand hiervoor een oplossing?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:46:34 #36
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111279369
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door WebBeestje op 08-05-2012 12:05:29 ]
pi_111279794
Ik denk eerder de helft ongeveer, ligt er een beetje aan wie er klikt en hoe vaak. Maar merk inderdaad vaak genoeg dat ze niet alles tellen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:05:00 #38
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111283948
Dom, dom, dom... ik denk dat de schuld bij mezelf ligt want ik heb net een url kunnen fixen waar een crawlerfout voor stond aangegeven en dit waren ongeveer 75 foutmeldingen. Daardoor worden volgens mij de clicks niet goed bijgehouden en dus de inkomsten ook niet maar de schuld ligt bij mijzelf.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat een crawlerfout wordt 'opgeschoond'?
pi_111284193
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:05 schreef WebBeestje het volgende:
-vraag 31 -
Wordt het niet tijd dat je een eigen topic krijgt? Help WebBeestje door adsense heen!!

Maar goed, afhankelijk van je populariteit, ergens tussen een dag en 2 weken :) maar je kunt gewoon de bots van google pingen per pagina, en dan is mijn ervaring een verwerkingstijd van max 48 uur, maar soms ook 5 minuten
pi_111288761
Nou, dat Youtube brengt ook amper geld in het laatje. Ik denk dat het ook ligt aan het onderwerp. Ontzettend lage CPC/CPM of hoe ze ook afrekenen bij Youtube. 5 kliks en 8 cent en gisteren ook kliks van 1-2 cent in mijn dashboard bij gehoste gedoe.

Dat schiet toch niet op lol
pi_111288870
YouTube is bij mij ook echt niks, soms een keer 1 tot 3 cent per dag. Gewone ads gaan wel lekker nu, verdien nog steeds ruk met m'n blogjes, maar wel 3 statische sites in de top 10, hoop ooit een keer 10 euro te halen op 1 dag.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:35:21 #42
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111289211
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:22 schreef Skiet het volgende:
Nou, dat Youtube brengt ook amper geld in het laatje. Ik denk dat het ook ligt aan het onderwerp. Ontzettend lage CPC/CPM of hoe ze ook afrekenen bij Youtube. 5 kliks en 8 cent en gisteren ook kliks van 1-2 cent in mijn dashboard bij gehoste gedoe.

Dat schiet toch niet op lol
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:25 schreef JDx het volgende:
YouTube is bij mij ook echt niks, soms een keer 1 tot 3 cent per dag. Gewone ads gaan wel lekker nu, verdien nog steeds ruk met m'n blogjes, maar wel 3 statische sites in de top 10, hoop ooit een keer 10 euro te halen op 1 dag.
Hier gemiddeld 30 cent per dag :P, schiet inderdaad niet heel erg hard op. Hoeveel views hebben jullie filmpjes ongeveer?
Hier nu ongeveer 25K met 8 filmpjes, waarvan één met 17000, en ongeveer 100/120 views per dag.

Daarnaast staat nog 1 van mijn video's op pending, iemand een idee hoelang het maximaal duurt voordat hij is goedgekeurd?
pi_111289623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:35 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

Hier gemiddeld 30 cent per dag :P, schiet inderdaad niet heel erg hard op. Hoeveel views hebben jullie filmpjes ongeveer?
Hier nu ongeveer 25K met 8 filmpjes, waarvan één met 17000, en ongeveer 100/120 views per dag.

Daarnaast staat nog 1 van mijn video's op pending, iemand een idee hoelang het maximaal duurt voordat hij is goedgekeurd?
Vooral in het begin waren de CPC's van mijn video's steeds rond de ¤0,01. Dat ging echt nergens over. De laatste tijd lijkt de CPC te klimmen, en leveren kliks toch nog wel wat op, hoewel ik nog maar enkele tientallen views per dag op mijn account heb (ik heb dus ook niet zo veel kliks per week).

Sommige video's bleven hier ook hangen in de pending-mode. De oplossing was via YouTube elke van deze video's even te 'de-monetisen', en daarna weer een 'monetize'-verzoek te versturen. Gek genoeg werden deze video's dan binnen enkele minuten wel goedgekeurd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hinder op 08-05-2012 14:54:34 (voor de duidelijkheid) ]
Get stoned
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:56:30 #44
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111289985
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:47 schreef Hinder het volgende:

[..]

Vooral in het begin waren de CPC's van mijn video's steeds rond de ¤0,01. Dat ging echt nergens over. De laatste tijd lijkt de CPC te klimmen, en leveren kliks toch nog wel wat op, hoewel ik nog maar enkele tientallen views per dag op mijn account heb (ik heb dus ook niet zo veel kliks per week).

Sommige video's bleven hier ook hangen in de pending-mode. De oplossing was via YouTube elke van deze video's even te 'de-monetisen', en daarna weer een 'monetize'-verzoek te versturen. Gek genoeg werden deze video's dan binnen enkele minuten wel goedgekeurd.
Werkte hier niet, ik wacht nog wel even een paar dagen en anders probeer ik eens contact te zoeken :D
Kent iemand goede screencapture software? heb nog wel een leuke gadget die ik wil reviewen maar de software met een camera op een pc scherm is zo fail :)
pi_111290643
Camtasia studio :)
pi_111292869
Xsplit.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:32:04 #47
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111293908
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:11 schreef Geo4kant het volgende:
Camtasia studio :)
Thanks, dat werkte tenminste in één keer goed.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:07 schreef CasB het volgende:
Xsplit.
Zal daar ook nog even naar kijken :D Camtasia is maar 30 dagen te gebruiken :D
pi_111293944
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:35 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

Ik heb een kanaal met 8 video's waar ik, stom van mij, pas deze week verdiensten op heb aangezet. Totaal views zit bijna op een half miljoen. Best aardig dus.
pi_111294008
Ik heb dus net software thuis geïnstalleerd daarvoor, maar laat ik nou even niet meer weten welke. Ik zal thuis eens kijken, werkt heel goed in ieder geval.

Xsplit gebruik ik eigenlijk alleen voor het livestreamen van MW3 games.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:36:50 #50
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111294093
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:25 schreef JDx het volgende:
Ik was hard op weg naar de 10 euro per dag totdat er plots crawlerfouten kwamen. Nu heb ik de url's zo aangepast dat er geen ads van Adsense op komen te staan en Adsense geeft nu nog meer crawlerfouten met de melding 'pagina niet gevonden'. Dat kan kloppen omdat de ads er niet meer staan.

Klopt het dat Adsense eerst nog meer errors aangeeft omdat ze de url's niet kunnen indexeren en dat één dezer dagen de crawlerfouten weg moeten zijn?

Deze maand zit ik voorlopig op ongeveer 4 euro per dag maar de laatste dagen gaan wat slecht mede door de crawlerfouten die ik probeer op te lossen.
pi_111294191
Adsense geeft toch geen crawlerfouten, dat zie je toch bij analytics?
pi_111294324
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:39 schreef CasB het volgende:
Webmaster tools :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:11:34 #53
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111295453
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:39 schreef CasB het volgende:
Bij het tabblad 'startpagina' staat 'accountinstellingen' en als je daarop klikt zie je bijna helemaal onderaan 'crawlertoegang'. Ik hoop dat de fouten snel weg zijn want de aangegevens url's hebben geen ads meer en dan komt Google volgens mij ook niet op die pagina. Kan nog even duren maar dan schieten de clicks weer omhoog. Gisteren heb ik er ongeveer 30 gemist door deze fouten en met een CPC ergens tussen de 30ct en 50ct scheelt dat nogal per dag (laat staan per maand).

Mocht dit niet de oplossing zijn dan ga ik er maar een belonong op zetten voor wie het kan oplossen ;)

Edit: vandaag heb ik er al ongeveer 15 gemist :(
pi_111295764
ik quote even een andere user:

Je hebt wel door dat je hardop in jezelf praat in dit topic?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:52:24 #55
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111297116
Niet verschuilen achter andere users ;) waar die dat dan ook heeft gezegd. Dat ik aangeef dat er een probleem is met crawlerfouten kun je ook negeren maar ieder zijn ding.
pi_111297147
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:52 schreef WebBeestje het volgende:
Niet verschuilen achter andere users ;) waar die dat dan ook heeft gezegd. Dat ik aangeef dat er een probleem is met crawlerfouten kun je ook negeren maar ieder zijn ding.

En kap eens met je dagboek posts ja.
Of ben je de kloon van Razor? :D (heeft hij een ban?)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 17:57:58 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:58:33 #57
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111297363
:') goh en zelfs daar is de oplossing niet te vinden, zelfs niet op het webmasterforum van Google Adsense :')

Sounds like some kids are jealous or can't read 8)7
pi_111297672
Zeker.. mirrin' dem crawl errors :9~ :@
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:02:25 #59
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111310314
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:32 schreef Skiet het volgende:

[..]

Ik heb een kanaal met 8 video's waar ik, stom van mij, pas deze week verdiensten op heb aangezet. Totaal views zit bijna op een half miljoen. Best aardig dus.
Lekker, verdient het al een beetje :)?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:47 schreef Hinder het volgende:

[..]

Zal de reden zijn dat ik deze maand het bedrag voor verificatie heb gehaald en daardoor moet wachten op de bevestiging? Dat bedacht ik net pas :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:22:37 #60
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_111311649
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:53 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Of ben je de kloon van Razor? :D (heeft hij een ban?)
Volgens mij geen ban maar liefdesverdriet..

En over die crawlerfouten, is dit wel een probleem van google? Doe je zelf niet iets fout?
Waarom ben jij de eerste en de enige die ik hier over hoor ;)
pi_111312449
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:02 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zal de reden zijn dat ik deze maand het bedrag voor verificatie heb gehaald en daardoor moet wachten op de bevestiging? Dat bedacht ik net pas :P
Lijkt me niet. Dit staat volgens mij helemaal los van uitbetalingen etc. De goedkeuring voor 'monitizing' van een video is gewoon afhankelijk van de rechten die erop van toepassing zijn. Het zou kunnen dat het bij de video's twijfelachtig is of je de juiste rechten bezit, en dat het daardoor langer duurt.

Toen één van mijn video's ten onrechte werd afgekeurd, kon ik contact opnemen met YouTube via de volgende URL: https://support.google.com/youtube/bin/request.py?hl=nl_NL&contact_type=revenue_share&video_id=<idvanjevideo>. Misschien kun je daar iets mee.
Get stoned
pi_111322232
quote:
En over die crawlerfouten, is dit wel een probleem van google? Doe je zelf niet iets fout?
Waarom ben jij de eerste en de enige die ik hier over hoor ;)
Ze staan bij mij in mijn Adsense overzicht en misschien ben ik de enige hier met dat probleem omdat de meeste alleen Adsense gebruiken op een website maar ik ook op een forum.

Ik heb eigenlijk nog een vraag voor de Adsense gebruikers hier. Ik neem aan dat de meesten hier de inkomsten bovenop hun baan hebben. Deze inkomsten moet je dan toch bij de rest van je inkomen optellen om te bepalen in welke schijf je terecht komt? Omdat er belasting afgedragen moet worden over de Adsense inkomsten (als deze hoger zijn dan de uitgaven) kun je ook een aantal aftrekposten van de inkomsten afhalen. Hoe ver gaat dat, webhosting/domeinregistratie kan volledig maar een smartphone, laptop, internetverbinding, etc.. zijn ook noodzakelijk. Kun hiervan een percentage als aftrekpost gebruiken? Ik zeg hier percentage omdat de genoemde aftrekposten waarschijnlijk door de meesten ook deels voor privé worden gebruikt.
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:10:26 #63
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_111322277
Ik kreeg ook zo'n mailtje in mijn Gmail. Heb alleen nog geen adsense account. Heb ik er zo een nodig om inkomsten te kunnen genereren?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_111322353
quote:
5s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kreeg ook zo'n mailtje in mijn Gmail. Heb alleen nog geen adsense account. Heb ik er zo een nodig om inkomsten te kunnen genereren?
Wat bedoel je precies? Kreeg je een mail om Adsense te kunnen gaan gebruiken op een website o.i.d. van jou? Als je maandelijks een mooi aantal bezoekers trekt is het zeker aan te raden.
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:20:10 #65
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_111322386
Ik kreeg een mail van youtube om inkomsten te genereren. Maar ik heb nog geen Google Adsense account.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_111322429
quote:
toen ik dit opzette ging de kat met d'r kont naar me toeliggen met oortjes plat :)
doei!
pi_111322450
quote:
3s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:20 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kreeg een mail van youtube om inkomsten te genereren. Maar ik heb nog geen Google Adsense account.
Als je unieke content hebt en/of de rechten op de filmpjes zijn van jezelf dan zou ik het gaan proberen.
pi_111324606
quote:
3s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:20 schreef SEMTEX het volgende:
Dan moet je inderdaad een AdSense account aanmaken, gebruik wel even een goede site van jezelf als referentie, als je alleen filmpjes hebt willen ze het nog wel eens niet accepteren.

Vriend van me had ook zo'n mail en best veel views, maar uiteindelijk accepteerden ze hem niet als AdSense partner.
pi_111335967
Weet iemand of elke click op een ad ook iets oplevert? Bij veel affiliate programma's worden veel clicks niet betaald omdat ze alleen wat opleveren als iemand gegevens achterlaat of als iemand iets afneemt/koopt. Is dit bij Adsense ook zo of is elke click ook een vergoeding?
pi_111336410
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:06 schreef WebBeestje het volgende:
Weet iemand of elke click op een ad ook iets oplevert? Bij veel affiliate programma's worden veel clicks niet betaald omdat ze alleen wat opleveren als iemand gegevens achterlaat of als iemand iets afneemt/koopt. Is dit bij Adsense ook zo of is elke click ook een vergoeding?
http://support.google.com(...)y?hl=en&answer=35872
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_111336977
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:06 schreef WebBeestje het volgende:
Je klikt waarschijnlijk gewoon zelf of je ouders of vrienden waar je ooit bent ingelogd, bij mij thuis, bij m'n ouders huis en op m'n werk kan ik klikken wat ik wil, maar die worden niet geteld. Ik stuurde laatste via gChat een link naar een bekende, hij klikte en ook die werd niet geteld.

Gewoon blij zijn met de clicks die je betaald krijgt ;)
pi_111337485
ik vraag me ook af of er een minimale waarde moet zijn van een cpc..

Zelf adverteer ik ook in het display netwerk, maar veel van mijn zoekwoorden heb ik op max cpc van 1 of 2 cent staan opbrengst voor uitgever is 68% ( http://adsense.blogspot.com/2010/05/adsense-revenue-share.html ) maar het lijkt me niet dat je 068 cent krijgt, ze zullen het vast ergens afronden, of zie ik dat verkeerd?
pi_111337686
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:32 schreef JDx het volgende:

[..]

Je klikt waarschijnlijk gewoon zelf of je ouders of vrienden waar je ooit bent ingelogd, bij mij thuis, bij m'n ouders huis en op m'n werk kan ik klikken wat ik wil, maar die worden niet geteld. Ik stuurde laatste via gChat een link naar een bekende, hij klikte en ook die werd niet geteld.

Ik klik never nooit niet op mijn eigen ads. Veel te gevaarlijk, het is niet zo dat Google echt voorzichtig is met de banhammer.
pi_111338097
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:45 schreef RanTheMan het volgende:
ik vraag me ook af of er een minimale waarde moet zijn van een cpc..

Zelf adverteer ik ook in het display netwerk, maar veel van mijn zoekwoorden heb ik op max cpc van 1 of 2 cent staan opbrengst voor uitgever is 68% ( http://adsense.blogspot.com/2010/05/adsense-revenue-share.html ) maar het lijkt me niet dat je 068 cent krijgt, ze zullen het vast ergens afronden, of zie ik dat verkeerd?
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet, ik zie namelijk ook wel eens verschillen in de stats van 1 cent. Bijvoorbeeld op de site van Google zelf bij de afzonderlijke ads en het totaal. Ik denk dat ze die 68 cent onthouden en zo gauw als je 2 kliks hebt 1 euro, 3 kliks hebt zit je op 2 euro, etc...
pi_111338176
ik had het over 0,68 cent ergens moeten ze afronden natuurlijk
pi_111338281
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:04 schreef RanTheMan het volgende:
ik had het over 0,68 cent ergens moeten ze afronden natuurlijk
Ohja, dat bedoel ik, maar maakt ook verder niet uit, kan hetzelfde principe gebruikt worden toch? Dat ze 0,68 cent onthouden en bij 2 kliks (1,34) krijgt diegene 1 cent, bij 3 kliks (2,04) 2 cent.

Ik denk dat ik namelijk soms bij de ene ad iets van 60,3 cent heb en bij de andere ad 50,4 bijvoorbeeld, wat je ziet staan is 60 cent en 50 cent = 1,11 bij totaal.
pi_111339153
Idee voor een adsense site, maar mijn voorkeur-domeinnaam's .com extensie is al bezet. Wat zouden jullie doen? Beginnen met .net extensie, of het woordje 'blog' toevoegen aan de naam?

Bod van 200 dollar op .com domeinnaam was niet genoeg, ook al is het een soort van bijnaam (geen supergoed keyword, maar wel makkelijk te onthouden). Kan ik later eventueel hoger op bieden.
pi_111341172
Geen idee. Zo boeiend is een domeinnaam niet, ik gebruik bijna alleen maar subdomeinen van m'n eigen domeinen.

Over AdSense nog even, ik heb niet alleen het idee dat de stats achterlopen, maar ook nog maar enkele keren per dag worden geupdate, meer mensen die dat ervaren? Ik schiet steeds van 1 naar 4 en van 4 naar 9 kliks, nooit geleidelijk meer.
pi_111341498
ik zie datzelfde terug in analytics.. Sinds de betaalde versie uitgekomen is van analytics vertrouw ik de moment opnamen niet meer, want iedere keer loopt het achter tov zeg een half jaar terug... Als ik de dag van gisteren bekijk dan kan ik iedere keer weer opgelucht adem halen :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 17:27:19 #80
330085 ToshiArai
is een aapje
pi_111341623
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:29 schreef vincm het volgende:
Idee voor een adsense site, maar mijn voorkeur-domeinnaam's .com extensie is al bezet. Wat zouden jullie doen? Beginnen met .net extensie, of het woordje 'blog' toevoegen aan de naam?

Bod van 200 dollar op .com domeinnaam was niet genoeg, ook al is het een soort van bijnaam (geen supergoed keyword, maar wel makkelijk te onthouden). Kan ik later eventueel hoger op bieden.
Ik heb een paar zeer succesvolle sites met .net, is volgens mij niet veel slechter dan .com.
pi_111342210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:32 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik klik nooit zelf op mijn ads en bij familie log ik nooit in o.i.d laat staan dat ze weten welke website en welk forum ik beheer. Nog mooier, de meeste clicks komen uit België en daar heb ik geen vrienden, kennissen, familie, etc. wonen. Ik mis dagelijks meer dan de helft van de clicks maar ik ben bezig om wat errors op te lossen en een robots.txt bestand geeft nu ook toegang tot een groot deel van het forum.
pi_111342358
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:40 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik klik nooit zelf op mijn ads en bij familie log ik nooit in o.i.d laat staan dat ze weten welke website en welk forum ik beheer. Nog mooier, de meeste clicks komen uit België en daar heb ik geen vrienden, kennissen, familie, etc. wonen. Ik mis dagelijks meer dan de helft van de clicks maar ik ben bezig om wat errors op te lossen en een robots.txt bestand geeft nu ook toegang tot een groot deel van het forum.
Mogelijke redenenen waarom clicks niet geteld worden:
- Eigen gedane clicks
- Clicks door gebruiker die ook al op andere ad geklikt heeft
- Clicks door gebruiker die direct na click site weer afsloot
- CPM advertentie
- Andere redenen dat google de click afkeurt
pi_111342532
Op zich logische redenen, zeker de eerste. De tweede vind ik wat discutabel, hoeveel tijd moet er dan tussen zitten? Verder maakt Google Adsense 'reclame' met het betalen per click en dat blijkt niet te kloppen.

Toch bijzonder dat van de 37 clicks er tot nu toe 11 clicks zijn geregistreerd. Maar de adverteerders krijgen de clicks ook niet in rekening gebracht dan, toch? ;)
pi_111342999
Geen idee, zal wel niet, maar kijk for god sakes gewoon op AdSense en niet in je eigen scriptje of wat dan ook, niemand kan je hiermee helpen.
pi_111343003
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:48 schreef WebBeestje het volgende:
Op zich logische redenen, zeker de eerste. De tweede vind ik wat discutabel, hoeveel tijd moet er dan tussen zitten? Verder maakt Google Adsense 'reclame' met het betalen per click en dat blijkt niet te kloppen.

Toch bijzonder dat van de 37 clicks er tot nu toe 11 clicks zijn geregistreerd. Maar de adverteerders krijgen de clicks ook niet in rekening gebracht dan, toch? ;)
Heb je de eerder geposte link gelezen:
http://support.google.com(...)y?hl=en&answer=35872

Daarin staat duidelijk dat ze CPC en CPM ads hebben.
pi_111345961
Heeft iemand al eens naar Daisycon gekeken? Ik heb er al een account en het kan gewoon naast Adsense worden gebruikt. Enkele voordelen zijn dat je zelf de reclames kunt bepalen en een bannerpool kunt 'ontwerpen' èn sommige verdiensten zijn behoorlijk goed (stel iemand sluit een verzekering af dan verdien je enkele tientjes). Het grootste nadeel is denk ik dat de clicks weinig opleveren maar verkoop je een keer iets via een reclame dan maakt dat veel goed.
pi_111346585
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:16 schreef WebBeestje het volgende:
Heeft iemand al eens naar Daisycon gekeken? Ik heb er al een account en het kan gewoon naast Adsense worden gebruikt. Enkele voordelen zijn dat je zelf de reclames kunt bepalen en een bannerpool kunt 'ontwerpen' èn sommige verdiensten zijn behoorlijk goed (stel iemand sluit een verzekering af dan verdien je enkele tientjes). Het grootste nadeel is denk ik dat de clicks weinig opleveren maar verkoop je een keer iets via een reclame dan maakt dat veel goed.
Je vraagt echt alles de hele dag door, dit is het AdSense topic, probeer het eens en meldt het ons ;)

Ik ga dat binnenkort ook eens proberen, maar nu te lui voor, nu eerst een nieuwe site bouwen. Subdomeintje weer.
pi_111347030
@JDx, lees eens de titel van het topic :)

"Google Adsense & dergelijke: ..."

Open dan een "Google Adsense" topic ;)

...en wat betreft Daisycon proberen, lees nog eens goed want ervaringen (voor- en nadelen) heb ik genoemd dus het proberen is al gelukt :)

[ Bericht 26% gewijzigd door WebBeestje op 09-05-2012 19:49:00 ]
pi_111347427
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:40 schreef WebBeestje het volgende:
@JDx, lees eens de titel van het topic :)

"Google Adsense & dergelijke: ..."

Open dan een "Google Adsense" topic ;)
Ik meende dat men bedoelde Analytics, Webmaster Tools, etc, maar ben benieuwd, die vraag is al vaker voorbij gekomen, weinig doen er iets mee.
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:52:59 #90
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_111347667
Zo ben ik weer! Afgelopen 2 weken druk geweest (privé). Mijn relatie is ook weer ^O^ dus heb er weer zin in.

Na mijn oproep om mee te helpen aan doordouwer punt nl een hoop reacties ontvangen. Heb één user een mail terug verstuurd wacht zijn reactie nog af. Wellicht dat ik binnenkort nog een beroep doe op 1 a 2 personen. Groot redactie team nodig.

De fundamenten zijn gemaakt :

- Wordpress geinstalleerd (NL).
- Noodzakelijke plugins
- Analytics / Webmaster hulpprogramma geactiveerd.

Nu doen komende dagen :

- Mooie (gratis) NL theme kiezen. Stap toch af van arras (ondanks de succesen).
- Juiste koers kiezen met mijn weblog wat wil ik doen*
- Rubrieken samenstellen.

Hierna kan ik artikelen gaan plaatsen.

* het gaat dus in de stijl van DDKIN dus ik post van alles en nog wat ik leuk vind. Zoals leuke (eigen geschreven artikelen) en leuke filmpjes etc.

Heb alleen nog even een goede titel voor mijn blog nodig : Doordouwer punt nl.......<invullen> in een aantal woorden samenvatten waar het over gaat.

Vanaf nu zal ik ook weer dagelijks proberen te posten in het Adsense topic. Ik heb het blog gevoel weer in mijn buik en heb er super veel zin in :D
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_111348155
Gefeliciteerd met je relatie, als dat de motivatie zo verhoogd, dan moet ik ook maar op zoek :P maar beter dat dat weer goed is haha.

Ik vraag me alleen af, waarom doordouwer, wat moet dat voorstellen? En nooit gedacht aan statische sites?

Ik weet niet hoeveel kliks je had altijd (beetje hoge CTR?), maar zou me in ieder geval wel weer op dat SBS6 publiek richten :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:07:32 #92
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_111348465
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:01 schreef JDx het volgende:
Gefeliciteerd met je relatie, als dat de motivatie zo verhoogd, dan moet ik ook maar op zoek :P maar beter dat dat weer goed is haha.

Ik vraag me alleen af, waarom doordouwer, wat moet dat voorstellen? En nooit gedacht aan statische sites?

Ik weet niet hoeveel kliks je had altijd (beetje hoge CTR?), maar zou me in ieder geval wel weer op dat SBS6 publiek richten :P
Ga me inderdaad ook richten op dat publiek. Begin gewoon met schrijven over eigen ervaringen wat ik mee maak in de trein :')

Met een dergelijk artikel was DDKIN geboren. Maar ga dit weblog lekker algemeen houden dus kan posten over van alles en nog wat.

Houd jullie op de hoogte. Het eerste artikel staat online. Gaat mij goed af schrijven of je eigen ding. Dus niet meer afhankelijk zijn van tv series etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door Razor21 op 09-05-2012 20:22:15 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_111349881
quote:
Dit weblog zal zich met name richten op het SBS publiek. Mede dankzij dit publiek heb ik eerdere succes gehad met mijn vorig weblog dat Dit Kan in Nederland.
_O-

Ps. maak ook veel dingen mee in de trein, jammer dat het illegaal is om foto's te nemen (van vreemden en dan online te plaatsen), zo ook hier op straat trouwens, zie echt de gekste dingen altijd :P
pi_111354045
Zojuist de laatste bugs uit m'n nieuwe Android App gehaald. Binnen een paar dagen op de market zetten en een beetje promoten. Als er uiteindelijk genoeg gebruikers zijn adsense erin zetten en hopen dat het iets opbrengt :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:07:25 #95
330085 ToshiArai
is een aapje
pi_111355566
Hoe gaan de inkomsten van iedereen deze maand? Bij mij iets tegenvallend maar mag niet klagen: ¤133,28 Deze maand tot dusver
pi_111356879
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:32 schreef JDx het volgende:

[..]

_O-

Ps. maak ook veel dingen mee in de trein, jammer dat het illegaal is om foto's te nemen (van vreemden en dan online te plaatsen), zo ook hier op straat trouwens, zie echt de gekste dingen altijd :P
Zou dat echt illegaal zijn? Een trein is een openbare gelegenheid en ik heb begrepen dat daarom John van den Heuvel en Alberto Stegeman mensen vaak op straat aanspreken en filmen, etc. Anderzijds... vaak genoeg worden ze gecensureerd en dat zal niet zomaar zijn :)
pi_111368182
Ik ben maar weer afgestapt van text banners het leverde te weinig op en minder klikken. (Lees een ctr van 0.1 % en een CPC van 5 cent.

Maar blijf ondanks dat wel stabiel op de 10 euro zitten...
pi_111368707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:29 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Zou dat echt illegaal zijn? Een trein is een openbare gelegenheid en ik heb begrepen dat daarom John van den Heuvel en Alberto Stegeman mensen vaak op straat aanspreken en filmen, etc. Anderzijds... vaak genoeg worden ze gecensureerd en dat zal niet zomaar zijn :)
Je hebt ook nog je portretrecht waardoor je niet iedereen mag filmen of fotograferen en op internet mag plaatsen. Tenzij het duidelijk een algemene foto van een publiek is.
Of saté?
pi_111372201
Ik denk de laatste weken aan een nieuw project en het ene idee heb ik van tafel geschoven maar een ander wordt denk ik serieus opgepakt maar ik kan het niet alleen. Wie wil er eventueel van gedachten wisselen want de opbrengsten kunnen denk ik behoorlijk goed zijn. Een wat technische (ICT) achtergrond is wel mooi meegenomen :)

Oja voor wie niet tegen teveel vragen kan moet dit overslaan maar hebben jullie ook tussen 9:00 en 12:00/13:00 weinig clicks en dat het daarna begint te lopen? Ik heb vaak in verhouding in de nachtelijke uren meer clicks dan tussen 9:00 en 12:00. Misschien kan het wat te maken hebben met de CPM die pas vanaf een aantal bezoekers gaan tellen.

[ Bericht 29% gewijzigd door WebBeestje op 10-05-2012 12:16:52 ]
pi_111375000
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:07 schreef ToshiArai het volgende:
Hoe gaan de inkomsten van iedereen deze maand? Bij mij iets tegenvallend maar mag niet klagen: ¤133,28 Deze maand tot dusver
Ik ga sowieso de 70 euro halen deze maand en dat vind ik al wat in 1 maand, zal voor mij de eerste keer worden.

Met een beetje geluk de 100 (wat mijn streven was, eigenlijk mijn doel op langere termijn, maar als het deze maand al lukt, super). Mede door 2 keer bijna 8 euro op 1 dag. Helaas ook nog steeds dagen van 1 euro ertussen.

Maar gemiddeld gezien gaat het voorspoedig.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:49:46 #101
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_111375813
Zijn er eigenlijk mensen die echt kunnen leven van AdSense?
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:59:51 #102
131603 Afwazig
Serious business
pi_111376171
Vast wel, maar niet in dit topic :P.
pi_111376211
quote:
5s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:49 schreef McCandless het volgende:
Duizenden
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:17:16 #104
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_111376709
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:01 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Duizenden
In Amerika etc wellicht, ik neem aan dat het aantal Nederlanders wat hier van leeft toch wel een stuk lager zal zijn.
pi_111376748
quote:
Nou d'r zijn zat hier die 10 euro per dag verdienen, breng dat naar 30/35 en je kan er al van leven.

Dus het is best mogelijk lijkt mij, al lijkt het me ergens wel saai om geen baan te hebben en dag en nacht in je eentje sites te maken :P
pi_111377461
quote:
Ik kon er 2 maanden van leven (verdiende toen meer dan 1000 euro per maand).
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_111377621
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:37 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

En toen? Want daar zou ik vooral bang voor zijn als het je fulltime baan is, wat als het inzakt... wat was de oorzaak?
pi_111377683
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:42 schreef JDx het volgende:

[..]

En toen? Want daar zou ik vooral bang voor zijn als het je fulltime baan is, wat als het inzakt... wat was de oorzaak?
Of als je gebanned wordt..
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:49:09 #109
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_111377864
Het lijkt mij vooral mooi om AdSense als achter de handje te hebben. Vaste inkomsten die je weer kan besteden aan andere projecten. Maarja, daar heb je dus wel wat succesvolle sites voor nodig..
pi_111379970
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:37 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Echt van leven kun je dat niet noemen. Er gaat voor het gemak nog ongeveer 40% belasting vanaf dus 600 per maand. Als je student bent kun je er misschien net van rond komen.

Bij mij wisselen de dagen ook behoorlijk af, ene dag rond de 4 euro en dan weer 8 euro. Al met al stijgen de inkomsten de laatste weken redelijk door en plots trek ik veel meer bezoekers, misschien goed geïndexeerd door Google (anders kan ik het niet verklaren).
pi_111380074
Als je 1000 per maand verdient dan gaat er hoogstens 200 euro van af aan belasting, eerst nog belastingvrije voet en daarna slechts 33% over de rest.

Als je AdSense als bijverdiensten hebt, dan gaat er al gauw 42% af ja.
pi_111380181
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:49 schreef McCandless het volgende:
Het lijkt mij vooral mooi om AdSense als achter de handje te hebben. Vaste inkomsten die je weer kan besteden aan andere projecten. Maarja, daar heb je dus wel wat succesvolle sites voor nodig..
Ik heb wel een projectje in gedachten maar dat is Engels en 100% foutloos ben ik niet met mijn Engels. De afzetmarkt (het bereik) is vele malen groter dan alleen Nederlandstalig.
pi_111380221
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:45 schreef JDx het volgende:
Als je 1000 per maand verdient dan gaat er hoogstens 200 euro van af aan belasting, eerst nog belastingvrije voet en daarna slechts 33% over de rest.

Als je AdSense als bijverdiensten hebt, dan gaat er al gauw 42% af ja.
Maar gelukkig zijn er ook nog aftrekposten :D
pi_111382040
Het is mooi voor erbij, webhosting en andere kosten kan je natuurlijk van je winst aftrekken, maar dat zal niet heel schokkend zijn meestal. De BTW is in ieder geval verlegd dus je hoeft niet nog eens 19% (binnenkort 21%) btw af te dragen erover. Als zelfstandig ondernemer met een eenmanszaak betaal je niet zoveel belasting door aftrekposten, maar dan moet het wel je fulltime werk zijn dus combineren met iets anders in computers misschien.

Als je alleen 1 website hebt en daarvan leeft en je eigenlijk maar 1 dag per week aan onderhoud bezig bent dan is het lastig omdat je dan vaak een baan ernaast hebt dus verder geen zelfst.aftrek e.d. en dan betaal je vrijwel direct het tarief dat voor jou dan geldt (meestal 42%).
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:40:23 #115
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_111384824
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:32 schreef JDx het volgende:

[..]

_O-

Razor! Fijn dat je er weer bent!! :)
Geweldig dat het ook echt op het weblog staat "sbs-publiek" Maar ik zou het er weer afhalen. Ik zou wegklikken, vind "sbs"publiek een belediging ;) (kijk trouwens ook nooit, beetje hetzelfde als "telegraaf"lezer :P)

Na een jaar meelezen op dit forum ,zal binnen kort ook eens een boekje opendoen, ben met mijn zwager een paar projecten aan het starten (alle twee via werk SEO / web ervaring e.d.), naast mijn "knutselsites" die ik meer gebruik voor experimenten.

Klein tipje van de sluier:
We praten nu over 16 sites (gaat groeien), in verschillende gebieden, statisch, dynamisch, en user content driven. 1 ervan is een soort weblog zoals Razor beschrijft :) En 1 andere ook, maar dan niet voor "SBS publiek" :P

Het doel is toch wel met een jaar meerdere honderden euries per maand er van te vangen. We zijn hiervoor ook een plan van aanpak over aan het maken, inc verdienmodel, marketing strategie en dat soort zaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door DuracellPower op 10-05-2012 18:14:43 ]
pi_111386333
Ik heb weer advertenties verkocht via adverteerdirect punt nl en hopelijk is dat een goed alternatief voor Adsense. Ik heb me voor nog een soort van adverteerdirect aangemeld met een groter bereik, etc. Nu blijkt dat Adsense niet enorm loont (ca. 20%/25% van de clicks wordt maar als betaalde click geregistreerd en de CPM is laag) ben ik verder aan het kijken. Als ik nog iets interessants tegen kom dan laat ik het weten.
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:30:15 #117
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_111386701
@DuracellPower bedankt voor je feedback heb de tekst aangepast in "jong publiek". Leuk dat je een soortgelijk weblog gaat beginnen. Bij deze ook veel succes gewenst!

Mocht er nog iemand willen helpen in mijn team laat het even weten. Helaas heb ik geen reactie meer ontvangen van de diverse aanmeldingen.
pi_111386730
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:42 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik werd gebanned :')
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:34:14 #119
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_111386828
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:31 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Herkenbaar. In september alweer een jaar. Weet nog precies waar ik was die avond (zo lam als een konijn). En toen zag ik het mailtje en toen :X :r :( meer zuipen lol.

Vorig jaar om deze tijd zat ik nog rond de 800 a 900 euro per maand :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:37:42 #120
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_111386944
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:31 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Waarom dan?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_111388435
Ja, waarom mensen gebanned zijn is me nog steeds niet duidelijk, wel valt het op dat het diegene zijn met de meeste inkomsten.
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:21:07 #122
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_111388661
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:15 schreef JDx het volgende:
Ja, waarom mensen gebanned zijn is me nog steeds niet duidelijk, wel valt het op dat het diegene zijn met de meeste inkomsten.
Ik kreeg in mijn mail de melding "Ongeldige activeiten". Volgens mij kwam het omdat ik voor een particulier een betaalde Casino banner had geplaatst.

Bezwaar is 1 x afgewezen de rest van mijn mails aan Google hebben tot dusver niet geholpen.
pi_111389357
@Razor21, contact met Google is sowieso erg slecht. Als je wilt adverteren is er een telefoonnummer, ben je publisher dan moet je het maar uitzoeken.

Ondertussen bezig om bij Daisycon een bannerpool te maken en die ga ik binnenkort eens testen voor 1 à 2 weken. Als dat loopt dan ga ik er mee uitbreiden i.c.m. adverteerdirect.
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:42:48 #124
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_111389735
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:15 schreef JDx het volgende:
Dat viel mij ook al op ja. Als het ze teveel wordt moet je maar weg. :P
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:06:25 #125
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_111391022
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:35 schreef WebBeestje het volgende:
@Razor21, contact met Google is sowieso erg slecht. Als je wilt adverteren is er een telefoonnummer, ben je publisher dan moet je het maar uitzoeken.

Ondertussen bezig om bij Daisycon een bannerpool te maken en die ga ik binnenkort eens testen voor 1 à 2 weken. Als dat loopt dan ga ik er mee uitbreiden i.c.m. adverteerdirect.
Ja klopt communiceren met Google is eigenlijk onmogelijk. Misschien dat ik eens een recruiter ga mailen uit Ierland die in mijn Linkedin profiel staat. Maar dat zet waarschijnlijk ook geen zoden aan de dijk.

Met Daisycon (bedrijf zit bij mij op de hoek) nooit iets verdiend. Hetzelfde geldt voor andere affliates. Adsense blijft toch het beste dat is mijn ervaring.
pi_111391281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:06 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ja klopt communiceren met Google is eigenlijk onmogelijk. Misschien dat ik eens een recruiter ga mailen uit Ierland die in mijn Linkedin profiel staat. Maar dat zet waarschijnlijk ook geen zoden aan de dijk.

Met Daisycon (bedrijf zit bij mij op de hoek) nooit iets verdiend. Hetzelfde geldt voor andere affliates. Adsense blijft toch het beste dat is mijn ervaring.
Een website over TV progamma's is dan ook geen website voor verkoop (affiliates).
Als je met affiliates wilt verdienen moet je je meer richten op producten.

Zo heb ik bijvoorbeeld nu een website gemaakt met info over 1 bepaald product. Affiliates erop gezet en nu is het afwachten :)

Website is nu sinds een ~1 week live. Geen backlinks, geen marketing, 0.0 iets aan gedaan kwa reklame. Dus het kost nog wel wat tijd voordat de bezoekers er komen, maar heb inmiddels al wel wat affiliate kliks :) Nu nog hopen dat ze ook daadwerkelijk wat gaan kopen.
pi_111392086
kun je hier mee echt bijv. 450 euro per maand verdienen, of gewoon maar 3 euro per week ofzo?
Op woensdag 23 mei 2012 23:14 schreef aspirantspierbundel het volgende: als hij van onder kwam was de wereld omgedraaid
pi_111392178
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:25 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
kun je hier mee echt bijv. 450 euro per maand verdienen, of gewoon maar 3 euro per week ofzo?
Wat denk je zelf?

Het is overigens niet zo dat je even een domeinnaam regged, iets over je huisdier online gooit en 450 euro binnenharkt.
pi_111392534
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:27 schreef Skiet het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

Het is overigens niet zo dat je even een domeinnaam regged, iets over je huisdier online gooit en 450 euro binnenharkt.
niet?

Hangt erg af van je soort huisdier en of je er een webcam op richt denk ik....
pi_111393407
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:25 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
Ik zit vandaag op "maar" 2,86 terwijl ik daar jaren lang van droomde, het is echt moeilijk, maar als je eenmaal bezig bent is het verslavend, het leukste vind ik als een site eenmaal loopt om hem aan te passen en telkens de statistieken te bekijken en zien wat er gebeurde na wijzigingen.

Inkomsten bijna kunnen verdriedubbelen bij 2 sites door slechts banners te wijzigen van plek, formaat en type.

Wat het niet is, is snel geld verdienen, je moet er wel tijd in steken en je moet het echt leuk vinden om te doen. Denk als ik alle tijd bij elkaar tel wat ik erin steek, dat ik beter in het weekend bij de benzinepomp kan gaan werken of vakkenvullen voor wat extra centjes.
pi_111397689
Het is inderdaad veel tijd er in steken en bezoekers zien te trekken. De bezoekers heb ik wel maar deze doelgroep klikt niet veel. Van de andere kant heb ik nu pas twee maanden Adsense in gebruik en wekelijks stijgen de opbrengsten. Van alle inkomsten levert advertentieruimte verkopen het meeste op in verhouding, nu al ongeveer 40% van het totaal.
pi_111402643
Heeft iemand van jullie handige tutorials om via Photoshop tot een uiteindelijke template te komen?
Of saté?
pi_111404416
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:48 schreef De-Hamster het volgende:
Heeft iemand van jullie handige tutorials om via Photoshop tot een uiteindelijke template te komen?
Het is gewoon croppen, weet niet wat voor PS Tutorial je wilt?
Dat croppen is zo gedaan, je moet het vervolgens omzetten naar CSS, dat is de kunst :)
pi_111405170
Totaal offtopic maar ik zie de volgende entry in de apache log:
quote:
66.249.72.35 - - [10/May/2012:22:50:14 +0200] "GET /ktktrjhon.html HTTP/1.1" 404 227 "-" "Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)"
Zoals je ziet een 404, logisch ook want ktktrjhon.html bestaat niet. Echter hoe komt Google daaraan? ktktrjhon.html heeft nooit bestaan, geen verwijzing er naar etc.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:59:34 #135
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111410507
@xaban06, dat lijkt op een probleem waar ik ook tegen aan loop. Ik heb een url met een 404 melding en die zou dan toch genegeerd moeten worden? Nu geeft Adsense aan dat ze geen toegang tot de url hebben. Zie je het bij webmastertools of bij Adsense?
pi_111410521
Zou het niet kunnen dat iemand gisteren om 22:50 zelf deze URL heeft ingetypt, om welke reden dan ook, waardoor je de 404 error in je log hebt staan?
Of saté?
pi_111411926
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:00 schreef De-Hamster het volgende:
Zou het niet kunnen dat iemand gisteren om 22:50 zelf deze URL heeft ingetypt, om welke reden dan ook, waardoor je de 404 error in je log hebt staan?
Je ziet duidelijk dat het de Google bot is, maar ik begrijp niet hoe Google aan het URL komt
  vrijdag 11 mei 2012 @ 11:02:25 #138
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_111412133
En dankzij dit soort dingen heb je elke 2 video's eerst een niet weg te klikken reclamefilmpje uit te kijken, waarna je tijdens het filmpje zelf OOK nog een keer een banner onderin te zien krijgt. Weliswaar weg te klikken maar dat vergt steeds een extra handeling.
Het hele kijkplezier wordt vergald zo.
How can I make this topic about me?
pi_111417318
Net even in het overzicht van AdSense gekeken op 2 dimensies, Advertentieblokken en Advertentietypes (tekst/afbeeldingen/etc).

Nu heb ik geordend op CTR en ook even gekeken op CPM, bij bijna alle advertentieblokken stond tekst stijf bovenaan behalve bij de grote skyscrapers aan de linkerkant, daar leverden afbeeldingen iets meer op. Daar heb ik dan ook afbeeldingen/tekst laten staan, bij de rest alles op tekst gezet, is dit een juiste redenering?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:38:24 #140
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111417571
@JDx, dat viel mij ook op. Tekst doet het niet slecht en heeft bij mij regelmatig veel CPM...ongeveer 8ct tot soms 30ct per M dus met ruim 150.000 pageviews per week best goed scorend.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:10:31 #141
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_111420115
Haha, wie is dat hier? :P

Trouwens een gemiddelde van 5 euro per dag de afgelopen maand en gister opeens maar 3 euro en vandaag maar 17 cent. Iets gigantisch veranderd?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 15:32:18 #143
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_111422420
Nicheziekte.nl nog vrij jongens?
pi_111423404
Nou het is hier helemaal over met de klikjes, ging 14 dagen geweldig, gistermiddag stond ik op 2,86 en niets meer bijgekomen, alsof iemand een succesvolle advertentiecampagne stop heeft gezet.
pi_111427917
Ik had vorige maand met een site ¤199 inkomsten, nu deze maand al ¤130 dus zal een recordje worden hoop ik. Denk dat het komt doordat ik een banner links heb geplaatst (op advies van JDx ;) ) zoals ook hier op Fok. Valt idd wel erg op.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 18:04:33 #146
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_111428533
quote:
Natuurlijk kan dat, ik verdien er m'n boterham mee.
Heb overigens ook sites die echt maar enkele euro's per maand opleveren, maar de content bepaald uiteindelijk of het werkt of niet. :)
pi_111431492
quote:
Ik heb de laatste tijd weer wat single-productnamen verzameld. Is dat een symptoom? :)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 20:08:43 #148
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111434015
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:04 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat, ik verdien er m'n boterham mee.
Heb overigens ook sites die echt maar enkele euro's per maand opleveren, maar de content bepaald uiteindelijk of het werkt of niet. :)
Mag ik vragen hoeveel uren per week je ongeveer zoet bent met het vullen/bijhouden/ontwikkelen van de sites :)?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 21:44:48 #149
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111439558
Ik kom net achter iets opvallends in de statistieken. Bij advertentietypen kun je zien welke soorten advertenties hoeveel opbrengen. Als ik over de laatste 30 dagen kijk zie ik dat rich-media slechts 0,1% van de inkomsten geeft...kortom (bijna) niks. Bij wie is dit ook zo? De advertenties worden toch redelijk wat in dit formaat weergegeven. Dan kan ik ze beter weghalen om zo ruimte te geven aan de andere soorten advertenties...tenzij google het verkeerd aangeeft bij weergegeven advertenties.
pi_111441383
Bij mij ongeveer 5%, maar wel de hoogste RPM adv.verzoek ¤ 1,17 ... wat dat ook wezen mag :')
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:28:51 #151
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111441751
Ik ben benieuwd naar anderen, die rich-media is misschien dus helemaal niet effectief :)

Die RPM adv. verzoek is simpel, per 1000 pageviews/bannervertoningen krijg je dan ¤1,17 en dat is niet slecht want mijn hoogste is rond de ¤0,30. Heb je veel bezoekers?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:39:59 #152
300360 Hinder
Go home
pi_111442324
De laatste 30 dagen is het aantal weergegeven Rich media-advertenties hier maar 4% van het totaal, maar heeft dit wel het op één na hoogste CPM (¤1,41). Het lijkt er dus op dat er bij mij wel relatief veel geklikt wordt wanneer dit type wordt weergegeven.
Get stoned
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:47:03 #153
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111442638
@Hinder, wat zijn de opbrengsten dan van de rich-media advertenties t.o.v. het totaal? Bij mij zijn er niet veel weergaves van dit type.
pi_111442690
Dat zegt hij toch 4%... beetje zelfde als bij mij dus. Bij mij is het gemeten over 4.034.986 advertentieverzoeken.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:56:02 #155
300360 Hinder
Go home
pi_111442993
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:47 schreef WebBeestje het volgende:
@Hinder, wat zijn de opbrengsten dan van de rich-media advertenties t.o.v. het totaal? Bij mij zijn er niet veel weergaves van dit type.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat zegt hij toch 4%... beetje zelfde als bij mij dus. Bij mij is het gemeten over 4.034.986 advertentieverzoeken.
Die 4% zijn de weergaven ten opzichte van het totaal aantal weergaven van alle typen ;).

Ik heb lang niet zoveel advertentieverzoeken als jullie, maar bij mij levert dit type dus relatief veel op. De opbrengsten zijn alleen laag doordat dit type nauwelijks wordt weergegeven (die 4% van de tijd dus).
Get stoned
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:03:15 #156
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111443313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik lees "De laatste 30 dagen is het aantal weergegeven Rich media-advertenties hier maar 4% van het totaal." Dus 4% van het totaal aantal weergegeven advertenties is rich-media.

Verder ga ik denk ik toch maar tekstadvertenties weer allemaal aanzetten:

Concurrentie verhogen
Kies voor de weergave van zowel tekst- als beeldadvertenties.

Beeldadvertenties en tekstadvertenties concurreren in dezelfde veiling om uw advertentieruimte. Wanneer u er dus voor kiest zowel tekst- als beeldadvertenties weer te geven, vergroot u hiermee de concurrentie voor de weergave van advertenties op uw site wat tot meer inkomsten kan leiden.
pi_111447145
Nou ik moet de komende tijd 3 tot 5 euro per dag steady gaan draaien, dan kan ik straks mijn droomauto kopen, want die kost verzekering + wegenbelasting iets van 120-150/maand lol.
pi_111452061
Zo veel is dat niet :P maar dan heb je benzine, onderhoud en boetes niet meegerekend :P
pi_111452620
Haha, nee maar heb ook een OV kaart voor trein, tram en bus van Leiden naar Den Haag en in heel Leiden en Den Haag, vroeger altijd zuinige auto's gehad vanwege werk, kan nu eens sparen voor een hobby bak. En dat AdSense dan betaalt dat ie stil staat in de garage zou mooi zijn ;)
pi_111453964
Hier waren er nog wat die de rich-media eruit hebben gemikt omdat het niks/weinig opleverde:

Google Adsense & dergelijke: Deel 25: domeinhandel ook in trek

Ik sta nu op 5% van de pageviews t.o.v. gisteren en op 33% van de inkomsten van gisteren 8)7
  zaterdag 12 mei 2012 @ 11:55:47 #161
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_111454751
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:08 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoeveel uren per week je ongeveer zoet bent met het vullen/bijhouden/ontwikkelen van de sites :)?
Gemiddeld zo'n 50 uur in de week, niet eens omdat het anders compleet zou instorten want net zoals hier op Fok! hebben we voldoende mensen die actief de site beheren en nieuwe content plaatsen.
Maar het is vooral bezig zijn op de achtergrond, ik plaats amper nog artikelen/nieuwe content en ben eigenlijk vooral bezig met het doorontwikkelen, nieuwe functies implementeren en een hoop zaken testen (servers, functies etc.) en daarnaast natuurlijk zorgen voor nieuwe sponsoren die grotendeels de acties (gratis shirts, goodies etc) financieren.

Uiteindelijk wil je toch weer groter, sneller en beter worden als website en meer verdienen aan de website dan je al doet.
Ben wel bezig om het e.e.a uit te besteden aan derden zodat het iets minder vrije tijd opslokt, want af en toe komt er echt niets van m'n studie terecht. :')
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:47:01 #162
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_111464477
Een nieuwe naam in deze reeks, heb de afgelopen 10 topics wel al gevolgd, maar uiteindelijk toch maar besloten me aan te melden omdat ik een vraag heb en hier experts zitten.

Allereerst: ik heb een tijdje een banner via adsense gehad waar een telefoonnummer in stond. Die heb ik uiteindelijk maar geblokkeerd, want niemand klikt daarop wanneer ze geïnteresseerd zijn in het product, althans, dat denk ik. Iemand die een soortgelijke ervaring heeft?

Nu mijn echte probleem: ik heb een statische site met inmiddels zo'n 50 artikelen van 1000 woorden elk, elk gericht op een verschillend keyword. Density rond de 3%, want ik wilde het niet te gek maken voor de lezer. Inmiddels ben ik twee maanden bezig met de site en heb ik rond de 15/20 bezoekers per dag, maximum was 28. Daarnaast is mijn CTR laag, ongeveer 0,5%, waardoor ik uiteraard niets verdien.

Nu is dat laatste niet een enorm groot probleem, want ik vind het design belangrijker dan de advertentieinkomsten, maar vraag me af waarom ik zo weinig bezoekers krijg?

Backlinks heb ik af en toe zelf gemaakt, no-follow voornamelijk. Heb er nu een stuk of 20 en krijg er af en toe eentje van andere sites die mij toevallig hebben gevonden.

Keywords heb ik geresearched, per keyword zijn er meestal rond de 500 exact per maand. Dat zouden dus 25.000 exacte zoekopdrachten per maand zijn voor alle artikelen bij elkaar. Daarvan heb ik er dus zo'n 500, dat is dus 2% van alle personen die exact erop zoeken (al krijg ik ze vrijwel allemaal door toevallige woordcombinaties met het keyword).

Daarnaast zijn mijn google-rankings (zoals te verwachten is) dramatisch, ondanks het feit er niet heel veel concurrentie in mijn niche is. Meestal staan zelfs nieuwsberichten nog voor mijn site in de zoekresultaten en kom ik rond pagina 15 eens naar boven.

Ik begrijp dat ik in mijn niche geen honderdduizenden bezoekers per maand kan vangen, maar 1000 per dag was mijn streven voordat ik begon. Dat zou dus betekenen dat ik ongeveer 2500 artikelen van 1000 woorden moet schrijven om dat te redden... Twee-en-een-half-miljoen woorden!

Iemand enig idee wat ik fout doe? Wordt dit vanzelf beter wanneer mijn domeinnaam ouder is? Ligt het aan het geringe aantal backlinks (20)? Is het geheel iets anders?
pi_111468999
Welkom Thvd, banners met telefoonnummers blokkeer ik ook want ik denk er hetzelfde over. Iemand wil eerst wat meer lezen, etc. voordat er gelijk gebeld moet worden dus weg ermee. Is je statische site gemaakt met bv. Wordpress of een ander programma? Het aantal bezoekers is inderdaad wat laag en dit komt mede door de lage rankings bij zoekresultaten. Gebruik je (meta) tags bij je berichten, etc.? In welke richting moeten wij denken voor jouw 'project'? Misschien helpt het om alles wat te optimaliseren voor zoekmachines en ik weet niet of het helpt maar ik heb het wel gedaan: aanmelden voor zoekmachines. Alvast succes!

Oja... mijn stats van vandaag zijn best vreemd. Aantal bezoekers is ongeveer 30% van gisteren maar de inkomsten zijn ongeveer 25% hoger dan gisteren. Misschien helpt het al direct dat ik rich-media advertenties heb weg gedaan en ook de tekstadvertenties weer heb aangezet :) Als ik komende week met de drukste dagen een zelfde RPM als vandaag ga halen dan gaat het hier hard.
pi_111469873
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:47 schreef JortK het volgende:
Na drie weken dip maar weer wat aan mijn sites gedaan :')
Hier ook een dip, maar niets veranderd aan mijn sites en nog evenveel bezoekers, heel vaag...
pi_111471241
Gek genoeg zit ik nog bijna op mijn normale adsenseniveau, ook al heb ik andere conversiemogelijkheden toegevoegd, die ook nog eens converteren.
pi_111472467
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:00 schreef WebBeestje het volgende:
Welkom Thvd, banners met telefoonnummers blokkeer ik ook want ik denk er hetzelfde over. Iemand wil eerst wat meer lezen, etc. voordat er gelijk gebeld moet worden dus weg ermee.
Nouja, ik heb meer het idee dat dit soort adverteerders wel klanten willen voor hun bedrijf maar niet voor clicks willen betalen. Dat soort advertenties wil ik niet op mijn site omdat ik niet aan gratis adverteren doe, al zullen ze daar (met mijn 20 bezoekers per dag) niet erg rouwig om zijn denk ik :P

quote:
Is je statische site gemaakt met bv. Wordpress of een ander programma? Het aantal bezoekers is inderdaad wat laag en dit komt mede door de lage rankings bij zoekresultaten. Gebruik je (meta) tags bij je berichten, etc.? In welke richting moeten wij denken voor jouw 'project'?
Ik gebruik wordpress, wel de .org versie (eigen domein dus).

Om eerlijk te zijn wist ik niet dat ik meta tags per bericht kon instellen? Is dat het 'tags' vakje in het admin-panel? Ik dacht dat dat enkel werd gebruikt om tags bij berichten weer te geven? Daarnaast geloof ik dat Google (en meer dan 90% gebruikt toch Google) daar geen waarde aan hecht?

Mijn project is juridisch getint.

quote:
Misschien helpt het om alles wat te optimaliseren voor zoekmachines en ik weet niet of het helpt maar ik heb het wel gedaan: aanmelden voor zoekmachines. Alvast succes!
Ik heb in zoverre geoptimaliseerd voor zoekmachines dat ik netjes in de kopjes en in de titel het keyword heb laten terugkomen. Daarnaast word ik binnen een paar minuten door Google geïndexeerd bij een nieuw bericht, dus dat zit wel goed geloof ik?
  zaterdag 12 mei 2012 @ 21:22:37 #168
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_111472552
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:20 schreef Thvd het volgende:

[..]

Deze omschrijving snap ik niet. Het is allemaal hetzelfde.
pi_111472681
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Deze omschrijving snap ik niet. Het is allemaal hetzelfde.
je hebt WordPress.com waar je hem dus niet zelf host. En de versie van .org waar je hem zelf host.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 21:31:12 #170
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_111472815
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:27 schreef RPG het volgende:

[..]

je hebt WordPress.com waar je hem dus niet zelf host. En de versie van .org waar je hem zelf host.
Oh die com versie nooit naar gekeken, dacht dat hij verschil zag tussen de NL en EN versie.
pi_111473172
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Oh die com versie nooit naar gekeken, dacht dat hij verschil zag tussen de NL en EN versie.
Nee, het is dus inderdaad dat je wordpress.org zelf moet installeren op je webserver, terwijl wordpress.com werkt als Blogger.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 21:43:53 #172
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_111473241
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:41 schreef Thvd het volgende:

[..]

Nee, het is dus inderdaad dat je wordpress.org zelf moet installeren op je webserver, terwijl wordpress.com werkt als Blogger.
Ik heb hem ook zelf geïnstalleerd op mijn server ja.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:42:28 #173
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_111475186
quote:
0s.gif

Om eerlijk te zijn wist ik niet dat ik meta tags per bericht kon instellen? Is dat het 'tags' vakje in het admin-panel? Ik dacht dat dat enkel werd gebruikt om tags bij berichten weer te geven? Daarnaast geloof ik dat Google (en meer dan 90% gebruikt toch Google) daar geen waarde aan hecht?

Mijn project is juridisch getint.

[..]
Nee dat zijn ander tags, meta tags moet je ff een plugin in voor installeren, ik adviseer bijv: Wordpress seo door joast

Die geeft je ook meteen iet wat inzicht hoe je zit met je zoekwoorden
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:47:19 #174
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_111475352
Trouwens,

Dit is een weblog van mijn zwager: http://paulg.nl/ Over SEO..

Is een soort van spam, maar wat is spam?. Ik post hem omdat ik oprecht denk dat mensen hier het interessante artikelen vinden, het is toevallig mijn zwager, maar als ik hem niet gekend had had ik deze site waarschijnlijk ook gepost in dit topic. ;). En er staan geen adds op :P Dat bij elkaar, vind ik het geen spam.

Zo dat was even een zaterdagavond hardopdenken post na een joint ;)
pi_111475433
Staan idd geen ads op :P zie je niet vaak tegenwoordig.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:51:14 #176
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_111475509
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Staan idd geen ads op :P zie je niet vaak tegenwoordig.
Hij (we) heeft meerdere sites, de meeste met adds, het doel van deze site is niet om geld te verdienen, maar om bekender als iemand die met o.a. SEO bezig is zeg maar..;) En ook gewoon een hobby projectje ;)
pi_111475597
Zijn zoveel van die sites, al die info kennen we ze langzamerhand wel.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:55:41 #178
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_111475674
Als ik deze topics lees, kent niet iedereen deze info ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door DuracellPower op 12-05-2012 23:24:09 ]
pi_111512622
Ahhh danke danke danke, na 2 compleet ingestorte dagen dacht ik dat het helemaal over was, maar vandaag weer eens 6 euro, ik moet niet te vaak kijken en meer op de lange termijn kijken, kan soms een topdag tussen zitten en soms een prutdag, als het gemiddelde over een maand gezien maar tussen de 3 a 4 euro ligt, dan ben ik blij!
pi_111512776
Ja snap ook niet waarom mensen altijd zo'n haast hebben en op basis van 1 dag conclusies gaan trekken. Bij mij heeft het een jaar geduurd voordat ik er überhaupt ads op plaatste, je staat niet goed in google van de ene op de andere dag. Je ziet (bij mij tenminste) al heel snel de schommelingen tussen weekend en gewone werkdagen. Blijkbaar zitten mensen toch minder achter hun pc in het weekend en surfen ze vaak onder werktijd :P
pi_111512830
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:28 schreef WebBeestje het volgende:
Ik ben benieuwd naar anderen, die rich-media is misschien dus helemaal niet effectief :)

Die RPM adv. verzoek is simpel, per 1000 pageviews/bannervertoningen krijg je dan ¤1,17 en dat is niet slecht want mijn hoogste is rond de ¤0,30. Heb je veel bezoekers?
Dat moet toch wel beter kunnen? Mijn beste sites hebben een RPM van 59 euro, 16,70 en 4,50 :@

quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja snap ook niet waarom mensen altijd zo'n haast hebben en op basis van 1 dag conclusies gaan trekken. Bij mij heeft het een jaar geduurd voordat ik er überhaupt ads op plaatste, je staat niet goed in google van de ene op de andere dag. Je ziet (bij mij tenminste) al heel snel de schommelingen tussen weekend en gewone werkdagen. Blijkbaar zitten mensen toch minder achter hun pc in het weekend en surfen ze vaak onder werktijd :P
Werktijd, vooral onder werktijd, idee dat je een paar uur niet gekeken hebt, staat er, last visit: 55min ago _O-
pi_111515019
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:13 schreef JDx het volgende:

[..]

Dat moet toch wel beter kunnen? Mijn beste sites hebben een RPM van 59 euro, 16,70 en 4,50 :@

Tering :') Ik kom nauwelijks boven de 2,5 euro uit.
pi_111517375
Vorige maand was het respectievelijk, 31 euro, 12,70 en 5,30 op diezelfde sites. Misschien zijn het betere ads ofzo?

Op www.nvus.nl is mijn RPM 1,66 deze maand en was het vorige maand 1,73 en die site zit ik aan te denken om mee te stoppen omdat het idee had dat het niks opleverde. Nog zo slecht niet dus, of die anderen zijn extreem goed...
pi_111519490
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:30 schreef JDx het volgende:
Vorige maand was het respectievelijk, 31 euro, 12,70 en 5,30 op diezelfde sites. Misschien zijn het betere ads ofzo?

Op www.nvus.nl is mijn RPM 1,66 deze maand en was het vorige maand 1,73 en die site zit ik aan te denken om mee te stoppen omdat het idee had dat het niks opleverde. Nog zo slecht niet dus, of die anderen zijn extreem goed...
Ik zou eens gaan klagen bij flexwebhosting, je website is super traag.
pi_111519682
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad. Ik heb een website, met enkele artikelen, werk ik nooit bij. Maar aan de bezoekers aantalen zie je wel dat het groeit, zonder dat ik er iets voor. Het heeft dus gewoon zijn tijd nodig om hoger op te komen bij Google.

pi_111520387
Via Sitedeals door een enquete/eindscriptie in te vullen een gratis domeinnaam mogen uitzoeken via http://www.sitedeals.nl/d(...)en-mijn-enquete.html

Nu nog een idee uitwerken voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of saté?
pi_111530536
¤ 70,06
Deze maand tot dusver

Yeahhh, mijn eerste maand sinds 2005 dat ik weer een betaling in 1 maand haal!

En de maand loopt nog, 100 is m'n doel, gaat wel lukken denk ik.

:D
  maandag 14 mei 2012 @ 13:33:31 #188
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_111530590
Wat voor video's maken jullie allemaal? Ik heb tot nu toe maar 20,00 in 2-3 maanden...
pi_111531015
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:33 schreef Coenehv het volgende:
Wat voor video's maken jullie allemaal? Ik heb tot nu toe maar 20,00 in 2-3 maanden...
Meeste mensen hebben gewoon een blog, mensen met video's volgens mij vooral van games. Minecraft, AD nogwat, een of ander vaag spel met een jaartal :') en Starcraft geloof ik.
  maandag 14 mei 2012 @ 13:46:28 #190
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_111531034
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:45 schreef JDx het volgende:

[..]

Meeste mensen hebben gewoon een blog, mensen met video's volgens mij vooral van games. Minecraft, AD nogwat, een of ander vaag spel met een jaartal :') en Starcraft geloof ik.
Ow okee haha, ik upload gewoon een beetje hiphop. :)
pi_111531896
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:45 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik ga vanavond misschien proberen om een LoL potje te recorden. Eens kijken of dat een succes wordt. :')
  maandag 14 mei 2012 @ 15:01:43 #192
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111533772
quote:

Die RPM is belachelijk hoog, geen idee hoe je het voor elkaar krijgt. Als ik dat zou hebben met mijn (ruim) 125.000 pageviews per week dan verdien ik erg goed met 1 website. Een adverteerder betaald normaal gesproken een paar euro per 1000 bannervertoningen, om en nabij 5 euro is volgens mij realistisch.

Ik heb veel adverteerders die waardeloos betalen 8)7 ik zie weer ruim 30 clicks en 6 zijn er als betaald opgenomen in Adsense. Van de andere kant, ik ben pas 2 maanden bezig en pas 2 weken serieuzer bezig met het plaatsen van de ads, etc. De meesten hier zijn denk ik langer bezig terwijl mijn sector toch redelijk goed zou moeten zijn qua betalen. Gelukkig verkoop ik ook advertentieruimtes die mij heel wat meer opleveren dan Adsense :)
  maandag 14 mei 2012 @ 16:17:11 #193
340341 Blester
Membre très utile
pi_111536581
Hallo,

Even een vraagje, ik heb AdSense geplaats op onderstaande website : http://iturl.nl/snalxN

Echter lijkt dat alles goed is en het heeft toch wel wat bezoekers per dag, ik zie er alleen niets bijkomen. Hoe kan ik testen of deze AdSense werken, aangezien ik er zelf niet op mag klikken? Misschien dat jullie daar een goede manier voor hebben.

Met vriendelijke groet
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_111537028
Je mag maar 3 adsense units op je pagina hebben. Ik tel er zo 5.
  maandag 14 mei 2012 @ 16:40:04 #195
340341 Blester
Membre très utile
pi_111537634
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:26 schreef CasB het volgende:
Je mag maar 3 adsense units op je pagina hebben. Ik tel er zo 5.
Ik dacht per weergave dat je hebt 3 units? Dus mag bijvoorbeeld maar op 3 pagina's 1 ad weergeven?
pi_111538069
Yup, je kan trouwens zoveel plaatsen als je wil, alleen de eerste 3 worden getoond.
  maandag 14 mei 2012 @ 18:10:06 #197
340341 Blester
Membre très utile
pi_111541408
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:50 schreef JDx het volgende:
Yup, je kan trouwens zoveel plaatsen als je wil, alleen de eerste 3 worden getoond.
Dus ik kan het zo laten staan?
pi_111552714
Jaoh, maar niet echt netjes, ook niet handig om te tracken welke banners het nou goed doen, beter is maximaal 3 op 1 pagina, soms werken 2 zelfs beter.
  maandag 14 mei 2012 @ 22:17:40 #199
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111556277
Vandaag ook maar eens begonnen met het maken van een site. Eerst vooral ter informatie maar als ik af en toe ook nog wat geld binnen krijg is het alleen maar leuk :)

Mag je naast google adds ook affilite links op je site gebruiken?

Op Youtube heb ik nu toch even een dip :P, van gemiddeld 50 cent per dag terug gevallen naar 18 cent in de laatste week :) Gisteren er weer een nieuw filmpje op gezet ben benieuwd wanneer ik die aan kan melden voor inkomsten.
Krijg nu alleen deze melding:
quote:
500 Internal Server Error

Sorry, something went wrong.

A team of highly trained monkeys has been dispatched to deal with this situation.

If you see them, show them this information:
Ik wacht nu al een paar uur maar ze zijn er nog niet ;(
pi_111558449
Ik ben begonnen met 2 nieuwe projectjes, een statische site en een blog, waarbij wat vrienden van me tegen vergoeding stukjes gaan schrijven (echt 0,01 cent per view ofzo hoor, maar gaat om het idee), als die site niet werkt qua adsense is het altijd een mooie verzameling content om reclame op te maken voor andere sites. Ook NVus weer even een paar posts gegeven, zodat die ook up to date blijft.

Vraag me trouwens af hoe Google ziet of iets een gewone site is of een blog, als ik iets post op www.nvus.nl dan staat dat in 2 minuten geindexeerd op Google, bij statische sites is dat niet zo. Zou Google een trucje gebruiken om te kijken of het om een blog gaat of zouden echt mensen sites aanmerken als een blog, waar posts meteen geindexeerd moeten worden (net zoals bij nieuws sites)?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:00:10 #201
300360 Hinder
Go home
pi_111562569
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:51 schreef JDx het volgende:

[..]

Vraag me trouwens af hoe Google ziet of iets een gewone site is of een blog, als ik iets post op www.nvus.nl dan staat dat in 2 minuten geindexeerd op Google, bij statische sites is dat niet zo. Zou Google een trucje gebruiken om te kijken of het om een blog gaat of zouden echt mensen sites aanmerken als een blog, waar posts meteen geindexeerd moeten worden (net zoals bij nieuws sites)?
Ik heb precies hetzelfde bij mijn website. Ik kan wel meerdere mogelijke oorzaken bedenken: de 'Update Services' van WordPress geven het door, het wordt ontdekt via de sitemap, de al vele aanwezige berichten/pagina's zorgen ervoor dat je website vaker gecrawld wordt, en de kans groot is dat er op dat moment een Googlebot aanwezig is, en de verandering meteen opgemerkt wordt, etc.

Het is overigens sowieso al mogelijk dat Google ziet dat het een WordPress-blog/-website betreft door de aanwezige meta-tag in de HTML-code van elke pagina. Grote kans dat de crawlsnelheid daar ook mede door bepaald wordt.
Get stoned
pi_111569445
Ik heb in ieder geval gemerkt dat het niet verkeerd is om 1 of 2 grote blogs te hebben, ook al leveren ze niets op, ze nestelen je wel in Google met meer en meer artikelen en als je links zet op je blogs naar je statische sites, dan worden ze sneller en beter geindexeerd.

Ps. theoretisch/statistisch gezien zou vandaag een nieuwe record dag moeten worden. Tenminste ik de gemiddelde lijn een beetje aanhoudt, de verbeteringen meeneem van afgelopen weekend en het feit dat de dinsdag en de woensdag vaak de beste dagen van de week zijn, met dinsdag vaak als uitschieter.

Record dag is 8,24 btw.

[ Bericht 19% gewijzigd door JDx op 15-05-2012 10:48:08 ]
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:55:12 #203
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111573749
quote:
Ps. theoretisch/statistisch gezien zou vandaag een nieuwe record dag moeten worden. Tenminste ik de gemiddelde lijn een beetje aanhoudt, de verbeteringen meeneem van afgelopen weekend en het feit dat de dinsdag en de woensdag vaak de beste dagen van de week zijn, met dinsdag vaak als uitschieter.

Record dag is 8,24 btw.
Ik verwacht eigenlijk één dezer dagen ook mijn recorddag. Mij was het ook opgevallen dat de dinsdag en de woensdag goed scoren en de zaterdag doet het qua RPM ook behoorlijk. Jammer dat je niet kunt zien welke advertentie wat oplevert, etc. Van de andere kant is er genoeg af te stemmen en dan resultaat afwachten.
pi_111575706
ff een succesje melden: op mijn belangrijkste keyword van 1 van mijn sites rank ik sinds vorige week P1 R1 , 1.400.000 resultaten voor dat trefwoord, concurrentie moordend en ook nog eens met een .eu domein :) *O* *O* *O*

Traffic met 1800% gestegen afgelopen week!
pi_111580297
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:49 schreef RanTheMan het volgende:
ff een succesje melden: op mijn belangrijkste keyword van 1 van mijn sites rank ik sinds vorige week P1 R1 , 1.400.000 resultaten voor dat trefwoord, concurrentie moordend en ook nog eens met een .eu domein :) *O* *O* *O*

Netjes, gefeliciteerd! Waar zat je voor vorige week dan? Is die enorme stijging van bezoekers te danken aan een aantal pagina's vooruit of een paar plekken op de eerste pagina?

Hier overigens ook een recorddag, ik ga voor het eerst over de 30 bezoekers per dag heen :')
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:49:17 #206
340341 Blester
Membre très utile
pi_111580468
Had nog niet de juiste adres gegevens ingevoerd @ Google en bleek dat nu opeens de pincode al verstuurd was en dus niet naar het juiste adres. Moet ik nu vier weken wachten?
pi_111581352
Ik vind het bizar hoe snel Google je website indexeert.
Ben bezig met het opzetten van een webserver en een beetje aan het trial and error-en.
Had laatst Apache geinstalleerd en de DNS op orde en binnen 1,5 minuut (!!!!) kwam Google al onderzoeken wat er allemaal te vinden was. (nog niets natuurlijk..)
pi_111581516
Vroeger kon je ook bij Alles over Google je site insturen om gecrawled te worden, kan dat nu niet meer?

URL aanmelden ofzo was dat.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:20:49 #209
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_111581618
404. That’s an error.

The requested URL /intl/nl/add_url.htmls was not found on this server. That’s all we know.

Edit: oh wacht http://www.google.nl/intl/nl/add_url.html

Zo te zien kan je net zo goed meteen naar deze:

https://www.google.com/we(...)&submit=Voeg+URL+toe
pi_111581753
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:21 schreef JDx het volgende:
404. That’s an error.

The requested URL /intl/nl/add_url.htmls was not found on this server. That’s all we know.

Edit: oh wacht http://www.google.nl/intl/nl/add_url.html

Zo te zien kan je net zo goed meteen naar deze:

https://www.google.com/we(...)&submit=Voeg+URL+toe
in webmastertools je sitemap indienen en klaar
pi_111582921
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:45 schreef Thvd het volgende:

[..]

Netjes, gefeliciteerd! Waar zat je voor vorige week dan? Is die enorme stijging van bezoekers te danken aan een aantal pagina's vooruit of een paar plekken op de eerste pagina?

Ik moet het specificeren, het gaat over traffic op dat bepaalde zoekwoord dat zo gestegen is.. en kwam van P1 R9 en daar hing ik al een maandje of 2
  dinsdag 15 mei 2012 @ 16:07:19 #213
340341 Blester
Membre très utile
pi_111583486
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:49 schreef Blester het volgende:
Had nog niet de juiste adres gegevens ingevoerd @ Google en bleek dat nu opeens de pincode al verstuurd was en dus niet naar het juiste adres. Moet ik nu vier weken wachten?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 17:50:01 #214
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_111588127
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 16:07 schreef Blester het volgende:

[..]

Ja, dat duurt even ja/
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:57:50 #215
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_111590698
quote:
Inderdaad in Webmasters :

http://gyazo.com/70873d2f4a36da1d55350ccc191f77cf (ff klikken voor plaatje).
  dinsdag 15 mei 2012 @ 19:38:29 #216
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111592507
Op dit moment ruim voorbij de 3.000 bezoekers vandaag en een veelvoud aan pageviews, vorige week een recorddag gehad maar misschien kom ik er vandaag boven :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:03:01 #217
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111593921
quote:

Dat klinkt goed, een link op een andere blog/site of iets dergelijks :D?

Mag je naast google adsense ook nog affilite links/banners op je site gebruiken of is dat verboden :)?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:22:12 #218
340341 Blester
Membre très utile
pi_111595138
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:38 schreef WebBeestje het volgende:
Op dit moment ruim voorbij de 3.000 bezoekers vandaag en een veelvoud aan pageviews, vorige week een recorddag gehad maar misschien kom ik er vandaag boven :)
Welke website? :-)

Helaas maar vier weekjes wachten dan, maar flink sparen ondertussen. Nieuw project staat alweer in de rij waar ik snel mee van start ga.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:22:13 #219
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111595140
quote:
Mag je naast google adsense ook nog affilite links/banners op je site gebruiken of is dat verboden :)?
Dat mag maar het levert niet snel wat op volgens mij. Je kunt ook eens kijken bij www.adverteerdirect.nl en via daar je Adsense invoeren om eventueel ernaast bannerruimte te verkopen.
pi_111596385
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:22 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Dat mag maar het levert niet snel wat op volgens mij. Je kunt ook eens kijken bij www.adverteerdirect.nl en via daar je Adsense invoeren om eventueel ernaast bannerruimte te verkopen.
Is dat adverteerdirect van jou ofzo, je maakt er om de haverklap reclame voor?

Ik heb een site met een RPM van 30 euro gemiddeld over de laatste maand, vandaag 1200 pageviews (waarschijnlijk gelinkt op een forum ofzo), maar helaas maar een RPM van 4 euro. Jammer is dat altijd :P
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:49:16 #221
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111596689
Ik maak er geen reclame voor want ik heb er geen belangen maar het concept is ideaal voor wie ook Adsense heeft.

Maar hoe zit het met die belachelijk hoge RPM? Tenzij er dure goederen door worden verkocht anders is het niet logisch.
pi_111598158
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:49 schreef WebBeestje het volgende:
Ik maak er geen reclame voor want ik heb er geen belangen maar het concept is ideaal voor wie ook Adsense heeft.

Maar hoe zit het met die belachelijk hoge RPM? Tenzij er dure goederen door worden verkocht anders is het niet logisch.
Weinig bezoekers en veel kliks. Iets van 30 bezoekers per dag en er klikken altijd wel 1 of 2 mensen.

Ik heb trouwens een goeie dag, 5,96 momenteel, maar het record van 8,24 ga ik niet meer halen denk ik, misschien morgen ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door JDx op 15-05-2012 21:26:19 ]
  woensdag 16 mei 2012 @ 01:17:42 #223
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_111610542
tvp
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 16 mei 2012 @ 01:21:42 #224
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_111610639
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Nah dat zijn dus 2 maanden volgens mij. Op zich nog niet slecht eigenlijk. Ik ga deze maand misschien ook een recordje halen. Heb wat banners erbij gezet op andere plekken (op advies van jdx ;) ) en ik zie nu al een stijging in inkomsten :P
wat is je site?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 16 mei 2012 @ 02:04:57 #225
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_111611263
Booyaka booyaka :7

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 16 mei 2012 @ 02:06:13 #226
77130 star_gazer
pi_111611277
quote:

^O^

ook even gecontroleerd met de '&pws=0' parameter om alle personalisaties uit te zetten?
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 16 mei 2012 @ 02:08:09 #227
77130 star_gazer
pi_111611294
-werving en selectie doe je maar ergens anders-

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2012 06:45:06 ]
-
  woensdag 16 mei 2012 @ 08:15:20 #228
340341 Blester
Membre très utile
pi_111612588
Straks overdracht van een van mijn website's naar een nieuwe eigenaar, heb hem namelijk verkocht. Betekend dat ik weer een nieuw projectje ga maken waar ik uiteindelijk AdSense op zal plaatsen. Makkelijk is dat ik geen van het werk bij het opstarten van een website hoef uit te besteden :)
  woensdag 16 mei 2012 @ 08:48:24 #229
340341 Blester
Membre très utile
pi_111613033
Hoe voeg je eigenlijk AdSense aan Youtube toe? En welke soort videos zijn een beetje goede voor die markt?
pi_111613313
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2012 02:06 schreef star_gazer het volgende:

[..]

^O^

ook even gecontroleerd met de '&pws=0' parameter om alle personalisaties uit te zetten?
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik gebruik altijd 3 proxy websites en tor om een ranking te checken, en dat geeft wel een betrouwbaar beeld lijkt mij
pi_111613408
Ik gebruik nu meestal http://www.hidebyus.com
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:10:42 #232
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_111617149
quote:
6s.gif Op woensdag 16 mei 2012 02:04 schreef star_gazer het volgende:

[ afbeelding ]
Jezus.
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_111617873
quote:

[ afbeelding ]
Lekker man! :)

Dat bericht wat weggehaald is, ging dat over dezelfde functie als laatst?
pi_111618901
Lijkt me wel he, iedereen weet het al, maar ik ben bang dat ik niet goed genoeg ben als ik zulke bedragen zie, of is dat van het hele bedrijf? :P
pi_111619162
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:53 schreef JDx het volgende:
Lijkt me wel he, iedereen weet het al, maar ik ben bang dat ik niet goed genoeg ben als ik zulke bedragen zie, of is dat van het hele bedrijf? :P
als we samen solliciteren en de functie uitvoeren :)
pi_111625762
En je vriendin vind het goed als je naar Sydney gaat? ;)
pi_111626039
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:56 schreef JDx het volgende:
En je vriendin vind het goed als je naar Sydney gaat? ;)
Die heeft niets te zeggen thuis..
pi_111626093
quote:

[ afbeelding ]
Gvd, wat geil.
pi_111626690
'The Man' gaat wel op voor Ran _O_
  woensdag 16 mei 2012 @ 15:28:37 #240
77130 star_gazer
pi_111626963
quote:
Dit is mijn prive account. Goudmijntje aangeboord een jaar of twee geleden ;)
-
pi_111627496
quote:
maar ik ben bang dat ik niet goed genoeg ben
Beter dan gemiddeld hier denk ik :)
  woensdag 16 mei 2012 @ 16:24:30 #242
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_111629014
Misschien een domme vraag maar gebruiken jullie uitsluitend eigen domeinen om je blog/site op te hosten? Zo ja, welk hostbedrijf gebruken jullie? Sites als blogger.com en wordpress.com ondersteunen immers ook adsense, maar daar hoor je eigenlijk niemand over. Is dit niet interessant mbt SEO oid?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_111629259
flexwebhosting ^O^
pi_111629893
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:24 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Misschien een domme vraag maar gebruiken jullie uitsluitend eigen domeinen om je blog/site op te hosten? Zo ja, welk hostbedrijf gebruken jullie? Sites als blogger.com en wordpress.com ondersteunen immers ook adsense, maar daar hoor je eigenlijk niemand over. Is dit niet interessant mbt SEO oid?
Ik gebruik enkel eigen domeinen (heb er wel maar 3, waarvan 2 actief). Mijn keuze voor eigen domeinen was snel gemaakt, aangezien het professionaliteit uitstraalt, het veel gemakkelijker te onthouden is, je meer kunt aanpassen, het beter voor SEO is (al maakt dat voor mijn namen niet veel uit) en aangezien je ze kunt verkopen. Daarnaast is een eigen domein niet echt duur, dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Het is natuurlijk wel zo dat je bij een eigen domein meer moet regelen en het erg handig is als je kennis van html en zo hebt, maar dat had ik voordat ik begon met mijn sites ook niet. Als je een beetje handig bent leer je dat met trial (en heel veel) error...

Ik zit bij Neostrada btw.

Gisteren voor het eerst 47 bezoekers op een dag, na een vorige top van 28. Adsense inkomsten: 0,00... :(
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:11:54 #245
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_111631159
quote:
2s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:29 schreef RanTheMan het volgende:
flexwebhosting ^O^
Deze kende ik nog niet ^O^ 16eur/jaar voor nl domein + hosting is echt vies goedkoop.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:44 schreef Thvd het volgende:

[..]

Ik gebruik enkel eigen domeinen (heb er wel maar 3, waarvan 2 actief). Mijn keuze voor eigen domeinen was snel gemaakt, aangezien het professionaliteit uitstraalt, het veel gemakkelijker te onthouden is, je meer kunt aanpassen, het beter voor SEO is (al maakt dat voor mijn namen niet veel uit) en aangezien je ze kunt verkopen. Daarnaast is een eigen domein niet echt duur, dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Het is natuurlijk wel zo dat je bij een eigen domein meer moet regelen en het erg handig is als je kennis van html en zo hebt, maar dat had ik voordat ik begon met mijn sites ook niet. Als je een beetje handig bent leer je dat met trial (en heel veel) error...

Ik zit bij Neostrada btw.

Gisteren voor het eerst 47 bezoekers op een dag, na een vorige top van 28. Adsense inkomsten: 0,00... :(
Hm ok, het is dus niet zo dat blogsites over het algemeen beter ranken? Ik weet dat het vooral gaat om content, maar dingen zoals attributen mbt linkbuilding zijn neem ik aan vaak al door de blogsites zelf geregeld (en heb je dus geen omkijken naar).
pi_111631457
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:11 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Deze kende ik nog niet ^O^ 16eur/jaar voor nl domein + hosting is echt vies goedkoop.

[..]

Hm ok, het is dus niet zo dat blogsites over het algemeen beter ranken? Ik weet dat het vooral gaat om content, maar dingen zoals attributen mbt linkbuilding zijn neem ik aan vaak al door de blogsites zelf geregeld (en heb je dus geen omkijken naar).
Zolang je geen backlink vanaf de homepage van bijvoorbeeld blogger hebt (en die heb je niet, want niemand heeft die), kun je ook niet meeliften op het succes van andere blogs of van blogger zelf. Je zult dus toch zelf je linkbuilding moeten doen.

Bijvoorbeeld: Wanneer www.google.nl/afbeeldingen geen backlink heeft van www.google.nl, zal er ook geen gunstig effect optreden omdat www.google.nl erg succesvol is.
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:42:41 #247
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_111632407
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:20 schreef Thvd het volgende:

[..]

Zolang je geen backlink vanaf de homepage van bijvoorbeeld blogger hebt (en die heb je niet, want niemand heeft die), kun je ook niet meeliften op het succes van andere blogs of van blogger zelf. Je zult dus toch zelf je linkbuilding moeten doen.

Bijvoorbeeld: Wanneer www.google.nl/afbeeldingen geen backlink heeft van www.google.nl, zal er ook geen gunstig effect optreden omdat www.google.nl erg succesvol is.
Ik doelde meer op het gebruik van metatags icm SEO en het gebruik van attributen als nofollow en dofollow om blackhat SEO technieken te weren. Sites als blogspot, blogger of wordpress hebben dit (neem ik aan) allemaal al zelf tot in de puntjes geoptimaliseerd. Als je zelf een site maakt moet je dit allemaal zelf gaan doen? Of hebben jullie daar gewoon tooltjes oid voor?
pi_111632822
» 250 MB schijfruimte
» 10 GB dataverkeer p/maand

Dat is toch ruim voldoende voor een blog? Het wordt op deze manier wel erg interessant om een domein + hosting te kopen. :p
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:55:05 #249
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_111632930
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:52 schreef Rnnz het volgende:
» 250 MB schijfruimte

Dat is toch ruim voldoende voor een blog? Het wordt op deze manier wel erg interessant om een domein + hosting te kopen. :p
Bij freehostia.com heb je gratis hosting, betaal je alleen voor het domein :P (mijn ervaringen met hun zijn nogal slecht though).
pi_111633140
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:42 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het gebruik van metatags icm SEO en het gebruik van attributen als nofollow en dofollow om blackhat SEO technieken te weren. Sites als blogspot, blogger of wordpress hebben dit (neem ik aan) allemaal al zelf tot in de puntjes geoptimaliseerd. Als je zelf een site maakt moet je dit allemaal zelf gaan doen? Of hebben jullie daar gewoon tooltjes oid voor?
De sites die je noemt zijn sowieso gemakkelijker in gebruik dan een zelfbouw-site om de site op te zetten, want je hoeft geen kennis te hebben. SEO zul je echter gewoon zelf moeten doen (backlinks maken op andere sites, goede content schrijven, keywords, etc.)

Voor je eigen domein ga je gewoon naar wordpress.org (zie het verschil met .com op de vorige pagina) en installeer je deze op je website en klaar. Download een (gratis) thema, installeer dat en je hebt een volledig functionele blog naar eigen wensen, inclusief no-follow attribuut. Het is enkel zo dat wanneer je iets wil aanpassen, dat vaak lastiger is dan wanneer je een gratis blog op blogger of zo hebt.

Met wordpress is een blog op eigen domein relatief gemakkelijk te maken. Je moet even wat meer moeite doen, maar dan heb je ook wat.

Vandaar: als je het serieus wil aanpakken ga je voor een eigen domein met wordpress.org.
  woensdag 16 mei 2012 @ 18:11:34 #251
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_111633457
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:52 schreef Rnnz het volgende:
» 250 MB schijfruimte

Antagonist hier voor 30 euro per jaar en klaar : www.antagonist.nl
  woensdag 16 mei 2012 @ 18:26:04 #252
340341 Blester
Membre très utile
pi_111633943
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 08:48 schreef Blester het volgende:
Hoe voeg je eigenlijk AdSense aan Youtube toe? En welke soort videos zijn een beetje goede voor die markt?
pi_111634058
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:26 schreef Blester het volgende:

[..]

http://support.google.com(...)l=en&answer=72866#IE staat als goed is alle informatie.
pi_111635846
This can be my lucky day! :D
pi_111636391
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:11 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Antagonist hier voor 30 euro per jaar en klaar : www.antagonist.nl
Ook erg goedkoop inderdaad, vraag me alleen af of het niet overdreven veel is voor me. Het zal gaan om een beginnende website. Heb vroeger wel eens wat websites gehad, maar dat is niets vergeleken met de huidige wereld van webdeveloping. Voor mij is het dus vooral een 'instapje'.
pi_111638943
Ahhh crap, stond op 7,13 maar nu opeens op 6,37, ging hard op weg naar m'n record.

Wist dat het kon, maar nog nooit daadwerkelijk gezien dat een klik later weer gewist wordt, vraag me af waarom.
pi_111640780
Ik heb nu al evenveel verdiend deze maand dan wat ik normaal verdiende. Gaat dus ook een recordje worden :P bezoekers zijn vrijwel gelijk gebleven dus moet wel door de banner links komen.
pi_111642237
Ik zit bij webruimtehosting.nl snelle helpdesk en ook erg goedkoop.
Of saté?
pi_111645295
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb nu al evenveel verdiend deze maand dan wat ik normaal verdiende. Gaat dus ook een recordje worden :P bezoekers zijn vrijwel gelijk gebleven dus moet wel door de banner links komen.
Netjes ;) zelfde verhaal als bij mij dus, door banners te verplaatsen en andere formaten e.d. meer inkomsten met dezelfde bezoekers.
pi_111651141
Weet iemand of het zin heeft om bepaalde pagina's op je website die al een tijdje bestaan nog te optimaliseren voor zoekmachines?

@JDX, tot ongeveer 17:00 ging het hier ook hard en daarna rustiger. Waarschijnlijk geen recorddag maar wel op naar een recordweek.
pi_111651338
Mwoh dat ga ik niet redden, mijn record week was 39,85 en ik zit nu op 32 nog wat.
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:36:57 #262
340341 Blester
Membre très utile
pi_111658934
Net begonnen met AdSense en sta nu op 14,81 (klein weekje)
pi_111661088
Een goed begin is het halve werk ;)
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:00:37 #264
340341 Blester
Membre très utile
pi_111669895
Jup, website waarmee ik dat heb gedaan heb ik nu van de hand gedaan voor een goed bedrag, ik wil namelijk graag een hele andere kant op qua AdSense websites.
pi_111679740
Wie weet wat beter is:

- hoog scoren in Google met een trefwoord waar veel op wordt gezocht maar met weinig concurrentie;

of

- hoog scoren in Google met een trefwoord waar minder op wordt gezocht maar met veel concurrentie.

De verhouding in zoekopdrachten per maand is ongeveer x4 voor het woord met weinig concurrentie.
pi_111680309
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:44 schreef WebBeestje het volgende:
Wie weet wat beter is:

- hoog scoren in Google met een trefwoord waar veel op wordt gezocht maar met weinig concurrentie;

of

- hoog scoren in Google met een trefwoord waar minder op wordt gezocht maar met veel concurrentie.

De verhouding in zoekopdrachten per maand is ongeveer x4 voor het woord met weinig concurrentie.
zowiezo de bovenste :')
pi_111681276
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:44 schreef WebBeestje het volgende:
Wie weet wat beter is:

of

Ik raad je het boek 'Online trolling for dummies' aan.. :')
pi_111681633
Ik bedoelde het serieus :) want zijn adverteerders niet bereid meer te betalen op basis van bv. RPM als er meer concurrentie is? Als jouw website tussen de concurrentie uitspringt dan ben je volgens mij interessant om op te adverteren. Of zit ik mis?
pi_111682359
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:23 schreef WebBeestje het volgende:
Ik bedoelde het serieus :) want zijn adverteerders niet bereid meer te betalen op basis van bv. RPM als er meer concurrentie is? Als jouw website tussen de concurrentie uitspringt dan ben je volgens mij interessant om op te adverteren. Of zit ik mis?
Zet er dat dan de volgende keer bij, nu leek je vraag me te gaan over conversie van aantal bezoekers krijgen uit de SERPS.

Maar er is vaak niet een simpel antwoord. Want misschien is de CTR van A veel hoger dan B en levert het per 1000 bezoekers meer op.
pi_111695530
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:23 schreef WebBeestje het volgende:
adverteerders adverteren wanneer t nodig is he.. ik adverteer me suf in alle vormen middels google en het intersseert me niet waar het staat en wat het kost, zolang het maar meer oplevert dan het kost..
pi_111695925
Iedereen trouwens gister een crappy dag? :')

Vandaag zal trouwens ook wel niet super worden, je merkt toch dat veel mensen vrij zijn. Ga uit van een aantal magere dagen en dan volgende week weer knallen hopelijk.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 11:27:03 #272
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111698154
quote:
Zet er dat dan de volgende keer bij, nu leek je vraag me te gaan over conversie van aantal bezoekers krijgen uit de SERPS.

Maar er is vaak niet een simpel antwoord. Want misschien is de CTR van A veel hoger dan B en levert het per 1000 bezoekers meer op.
Bedankt, het blijft toch lastig maar ik denk dat ik me dan meer ga richten op de zoekterm die 4x meer wordt gezocht en een lage concurrentie heeft.

Verder had ik gisteren de op één na beste dag sinds ik met Adsense bezig ben en dat voor hemelvaart en het aantal bezoekers lager was dan normaal. De RPM lag op ruim ¤0,50 dus ik ben best tevreden. Ik heb geen idee welke gegevens je wel en niet mag communiceren naar buiten maar mijn rvenue grafiek gaat de goede kant op. 1,5 maand geleden nog rond de ¤1 per dag en nu de laatste dagen ongeveer 5x meer.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:27:46 #273
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_111700044
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 09:43 schreef JDx het volgende:
Iedereen trouwens gister een crappy dag? :')
Viel mee, afgelopen zondag was een absoluut dieptepunt. :')
Momenteel valt er gewoon (te) weinig te melden over het onderwerp, in dat soort periodes heb ik nog steeds zo'n 80 procent van m'n gemiddelde unieke bezoekers maar ruim 70 procent blijft maar enkele ogenblikken hangen. :')
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:10:53 #274
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111701413
Vandaag lijkt nog nergens op, normaal op elke 1.000 pageviews een click en nu op 5.000 nog niks... al blijf ik genoeg exitlinks zien naar Adsense :)
pi_111702059
Haha zo grappig is dat, ik heb nog niet eens 1000 pageviews per dag in totaal en verdien ook gemiddeld 3-4 euro per dag.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 14:18:11 #276
340341 Blester
Membre très utile
pi_111703311
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:35 schreef JDx het volgende:
Haha zo grappig is dat, ik heb nog niet eens 1000 pageviews per dag in totaal en verdien ook gemiddeld 3-4 euro per dag.
3-4 euro per dag is ook niet heel veel toch? Bij de website die ik verkocht hebt was het 1,50 per klik gemiddeld. Ben benieuwd bij het nieuwe project.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 14:53:36 #277
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111704466
Voorlopig nog geen click in Adsense maar wel 17 clicks te zien via Statcounter van 8:00 tot 10:45. Ik blijf erbij dat Adsense veel niet uitbetaald maar natuurlijk wel in rekening brengt bij adverteerders. Geen wonder dat ze jaarlijks enorme winsten maken. Google maar eens op "adsense scam", genoeg over te lezen.
pi_111704525
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 14:53 schreef WebBeestje het volgende:
Voorlopig nog geen click in Adsense maar wel 17 clicks te zien via Statcounter van 8:00 tot 10:45. Ik blijf erbij dat Adsense veel niet uitbetaald maar natuurlijk wel in rekening brengt bij adverteerders. Geen wonder dat ze jaarlijks enorme winsten maken. Google maar eens op "adsense scam", genoeg over te lezen.
Tjah, dan stap je toch lekker over op iets anders? Het loopt lekker, veel geld voor relatief weinig bezoekers. Dat krijg ik niet voor elkaar met rechtstreeks adverteren voor bedrijven.

Ja hallo, ik heb 60 bezoekers per dag, ik wil graag 50 euro per maand voor uw banner op mijn site, dat doet niemand denk ik.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:06:20 #279
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111704913
Scheelt dat ik ongeveer 40% van mijn inkomsten van adverteerders heb buiten Adsense om. Overstappen naar iets anders is niet echt een optie omdat Google zo goed als een monopolie heeft maar er zijn naïeve mensen die dat niet inzien :)
pi_111704998
Het zou best kunnen dat ze niet alles tellen, maar dat heb je hier al 10x gezegd, wij kunnen dat ook niet veranderen. Begin zelf een alternatief voor AdSense ;)
pi_111705125
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:06 schreef WebBeestje het volgende:
Scheelt dat ik ongeveer 40% van mijn inkomsten van adverteerders heb buiten Adsense om. Overstappen naar iets anders is niet echt een optie omdat Google zo goed als een monopolie heeft maar er zijn naïeve mensen die dat niet inzien :)
Totdat je heel groot bent, dan komen de adverteerders wel die meer betalen dan Google met hun kut monopolie.
pi_111705154
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:08 schreef JDx het volgende:
Het zou best kunnen dat ze niet alles tellen, maar dat heb je hier al 10x gezegd, wij kunnen dat ook niet veranderen. Begin zelf een alternatief voor AdSense ;)
Gaat bijna niet man, denk als je alle adsense alternatieve bij elkaar zou stoppen dat je nog geen kans maakt. Als je een serieuze bedreiging bent kopen ze je wel op..

Alleen Apple/Microsoft e.d. zouden het wellicht kunnen. Of FB.
pi_111705181
Ik zou op zich best een systeempje willen maken, maar dan moet je wel eerst adverteerders hebben, misschien beginnen met iets van: Adverteer hier vanaf 1 cent ofzo.

Wellicht speciaal voor NL markt.
pi_111705347
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:13 schreef JDx het volgende:
Ik zou op zich best een systeempje willen maken, maar dan moet je wel eerst adverteerders hebben, misschien beginnen met iets van: Adverteer hier vanaf 1 cent ofzo.

Wellicht speciaal voor NL markt.
Ja en op welke publishers richt je je dan? De publishers met een Adsense ban? Want denk je dat mensen met Adsense het vervangen met jouw systeem wat 1 cent.. betaald? Ongeacht welke niche.

Zijn er genoeg (geweest) die 5cent per klik bieden, maar daar mee kun je niet concurreren met Google.
pi_111705409
Nee precies, dat probeerde ik ook duidelijk te maken, ook al zouden ze niet alles tellen (wat me dom lijkt, want stel je voor je bent zelf adverteerder én publisher, dan kan je het wel checken), AdSense levert altijd nog lekker geld op.

Dus niet mokken, lekker wokken, ehhh ;)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:22:25 #286
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111705572
Yahoo heeft toch ook Ads? Misschien ga ik dat ook eens testen. Verder heb je nog buysandsells.com o.i.d.
pi_111705735
ik ben net ook begonnen met een site, met nog vrij weinig bezoekers, hoop dat het er binnenkort wat meer worden :) als ik rond de 1/2 euro per dag wil verdienen. hoeveel bezoekers heb ik nodig dan ongeveer?
pi_111705841
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:26 schreef Arjann21 het volgende:
ik ben net ook begonnen met een site, met nog vrij weinig bezoekers, hoop dat het er binnenkort wat meer worden :) als ik rond de 1/2 euro per dag wil verdienen. hoeveel bezoekers heb ik nodig dan ongeveer?
Onmogelijk om te zeggen. Er zijn mensen met 100 bezoekers die meerdere euro's verdienen. En mensen met 1000 bezoekers die maar 1 euro verdienen.

Het hangt van de markt, bezoekers, clickgedrag, advertenties, advertentie locatie en nog veel meer factoren af.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:43:14 #289
340341 Blester
Membre très utile
pi_111706352
Hmmm, ik heb even hulp nodig voor het plaatsen van AdSense op een positie in mijn Wordpress template, wellicht dat iemand daar verstand van heeft mij even een DM kan sturen?
pi_111706361
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:28 schreef RPG het volgende:

[..]

Onmogelijk om te zeggen. Er zijn mensen met 100 bezoekers die meerdere euro's verdienen. En mensen met 1000 bezoekers die maar 1 euro verdienen.

Het hangt van de markt, bezoekers, clickgedrag, advertenties, advertentie locatie en nog veel meer factoren af.
En dat ligt puur aan wat voor reclame op je site hebt?
pi_111706490
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:43 schreef Blester het volgende:
Hmmm, ik heb even hulp nodig voor het plaatsen van AdSense op een positie in mijn Wordpress template, wellicht dat iemand daar verstand van heeft mij even een DM kan sturen?
Al geprobeerd in wordpress topic? En zo moeilijk is aanpassen van je theme niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:43 schreef Arjann21 het volgende:

[..]

En dat ligt puur aan wat voor reclame op je site hebt?
Nee het ligt dus puur aan je content, je bezoekers, je niche, bezoekers klik gedrag.

Als voorbeeld: FOK! heeft veel bezoekers. Maar veel van die bezoekers zijn dagelijks terugkerend. Meeste van die mensen zullen niet eens kijken naar de advertenties laat staan klikken op een advertentie. Dus stel dat FOK! 1000 bezoekers per dag heeft zal die mogelijk veel minder verdienen dan een website specifiek gericht op een niche met maar 500 bezoekers.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:54:24 #292
340341 Blester
Membre très utile
pi_111706741
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:46 schreef RPG het volgende:

[..]

Al geprobeerd in wordpress topic? En zo moeilijk is aanpassen van je theme niet.

[..]

Nee het ligt dus puur aan je content, je bezoekers, je niche, bezoekers klik gedrag.

Als voorbeeld: FOK! heeft veel bezoekers. Maar veel van die bezoekers zijn dagelijks terugkerend. Meeste van die mensen zullen niet eens kijken naar de advertenties laat staan klikken op een advertentie. Dus stel dat FOK! 1000 bezoekers per dag heeft zal die mogelijk veel minder verdienen dan een website specifiek gericht op een niche met maar 500 bezoekers.
Het gaat om het volgende:

Bij een post wil ik graag linksboven een AdSense plaatsen en dat de tekst dan na de AdSense begint:

Waar plaats ik die code?
pi_111706996
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:54 schreef Blester het volgende:

[..]

Het gaat om het volgende:

Bij een post wil ik graag linksboven een AdSense plaatsen en dat de tekst dan na de AdSense begint:

[ afbeelding ] Waar plaats ik die code?
Dat kan je dus het beste in het wordpress topic plaatsen. Dit topic is daar niet voor bedoeld.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:05:57 #294
340341 Blester
Membre très utile
pi_111707186
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:00 schreef RPG het volgende:

[..]

Dat kan je dus het beste in het wordpress topic plaatsen. Dit topic is daar niet voor bedoeld.
Ik dacht dat je net zei dat aanpassingen heel makkelijk waren? Had je dit ook even kunnen zeggen.
pi_111707204
Jammer dat Adsense niet een affiliate functie heeft, dan kreeg er nog wat voor terug.. Nu ben je alleen maar mensen aan het helpen en vervolgens zie je ze nooit meer terug.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:16:04 #296
340341 Blester
Membre très utile
pi_111707538
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:06 schreef Geo4kant het volgende:
Jammer dat Adsense niet een affiliate functie heeft, dan kreeg er nog wat voor terug.. Nu ben je alleen maar mensen aan het helpen en vervolgens zie je ze nooit meer terug.
Korte vragen beantwoorden zal toch geen probleem moeten zijn? Ik help andere leden daar ook weer voor terug :)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 19:10:49 #297
340341 Blester
Membre très utile
pi_111714268
Wat verdiend nou eigenlijk meer, tekstlinks of afbeeldingen? En wat is een goede manier om keywords te vinden voor mijn website zodat ik daar met SEO op in kan spelen?
  vrijdag 18 mei 2012 @ 19:36:07 #298
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111715354
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 19:10 schreef Blester het volgende:
Wat verdiend nou eigenlijk meer, tekstlinks of afbeeldingen? En wat is een goede manier om keywords te vinden voor mijn website zodat ik daar met SEO op in kan spelen?
Zie de topics over Adsense en SEO hier op Fok :)

Ik krijg de indruk dat mijn 'click-verlies' misschien komt omdat ik via een adverteerprogramma mijn Adsense codes moet invoeren en een nieuwe code krijg om in te voeren. Zo zit er wat tussen en die partij is waardeloos om mee te communiceren, misschien dat zij soms een eigen Adsense code er voor in de plaats zetten?!
pi_111715681
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 19:36 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Zie de topics over Adsense en SEO hier op Fok :)

Ik krijg de indruk dat mijn 'click-verlies' misschien komt omdat ik via een adverteerprogramma mijn Adsense codes moet invoeren en een nieuwe code krijg om in te voeren. Zo zit er wat tussen en die partij is waardeloos om mee te communiceren, misschien dat zij soms een eigen Adsense code er voor in de plaats zetten?!
Een quote van mijzelf uit een ander topic die eigenlijk ook relevant is voor dit:
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:56 schreef RPG het volgende:
Ik gebruik nooit plugins om adsense te tonen. Vooral omdat er dan altijd de mogelijkheid kan bestaan dat de maker van de plugin je advertentie aanpast en je daarvoor een ban kan krijgen (of hij de inkomsten kan krijgen) Plus zo moeilijk is het niet om je adsense code in een text widget of ergens in je theme te plaatsen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 20:09:50 #300
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111717054
@RPG, maar aantonen kunnen we niet al is het vermoeden er wel. Ik heb het in dit geval over adverteerdirect.nl en vanavond haal ik hun codes er vanaf en voer de originele codes in. Als er dan merkbaar verschil is dan weet ik genoeg. Volgens die website werken ze samen met Adsense en daarom zou Adsense dit accepteren.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 20:23:31 #301
340341 Blester
Membre très utile
pi_111717695
Nieuwe reeks :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')