quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:47 schreef WebBeestje het volgende:
@Hinder, wat zijn de opbrengsten dan van de rich-media advertenties t.o.v. het totaal? Bij mij zijn er niet veel weergaves van dit type.
Die 4% zijn de weergaven ten opzichte van het totaal aantal weergaven van alle typenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat zegt hij toch 4%... beetje zelfde als bij mij dus. Bij mij is het gemeten over 4.034.986 advertentieverzoeken.
Ik lees "De laatste 30 dagen is het aantal weergegeven Rich media-advertenties hier maar 4% van het totaal." Dus 4% van het totaal aantal weergegeven advertenties is rich-media.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat zegt hij toch 4%... beetje zelfde als bij mij dus. Bij mij is het gemeten over 4.034.986 advertentieverzoeken.
Gemiddeld zo'n 50 uur in de week, niet eens omdat het anders compleet zou instorten want net zoals hier op Fok! hebben we voldoende mensen die actief de site beheren en nieuwe content plaatsen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:08 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoeveel uren per week je ongeveer zoet bent met het vullen/bijhouden/ontwikkelen van de sites?
Hier ook een dip, maar niets veranderd aan mijn sites en nog evenveel bezoekers, heel vaag...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:47 schreef JortK het volgende:
Na drie weken dip maar weer wat aan mijn sites gedaan
Nouja, ik heb meer het idee dat dit soort adverteerders wel klanten willen voor hun bedrijf maar niet voor clicks willen betalen. Dat soort advertenties wil ik niet op mijn site omdat ik niet aan gratis adverteren doe, al zullen ze daar (met mijn 20 bezoekers per dag) niet erg rouwig om zijn denk ikquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:00 schreef WebBeestje het volgende:
Welkom Thvd, banners met telefoonnummers blokkeer ik ook want ik denk er hetzelfde over. Iemand wil eerst wat meer lezen, etc. voordat er gelijk gebeld moet worden dus weg ermee.
Ik gebruik wordpress, wel de .org versie (eigen domein dus).quote:Is je statische site gemaakt met bv. Wordpress of een ander programma? Het aantal bezoekers is inderdaad wat laag en dit komt mede door de lage rankings bij zoekresultaten. Gebruik je (meta) tags bij je berichten, etc.? In welke richting moeten wij denken voor jouw 'project'?
Ik heb in zoverre geoptimaliseerd voor zoekmachines dat ik netjes in de kopjes en in de titel het keyword heb laten terugkomen. Daarnaast word ik binnen een paar minuten door Google geïndexeerd bij een nieuw bericht, dus dat zit wel goed geloof ik?quote:Misschien helpt het om alles wat te optimaliseren voor zoekmachines en ik weet niet of het helpt maar ik heb het wel gedaan: aanmelden voor zoekmachines. Alvast succes!
Deze omschrijving snap ik niet. Het is allemaal hetzelfde.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:20 schreef Thvd het volgende:
[..]
Ik gebruik wordpress, wel de .org versie (eigen domein dus).
je hebt WordPress.com waar je hem dus niet zelf host. En de versie van .org waar je hem zelf host.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Deze omschrijving snap ik niet. Het is allemaal hetzelfde.
Oh die com versie nooit naar gekeken, dacht dat hij verschil zag tussen de NL en EN versie.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:27 schreef RPG het volgende:
[..]
je hebt WordPress.com waar je hem dus niet zelf host. En de versie van .org waar je hem zelf host.
Nee, het is dus inderdaad dat je wordpress.org zelf moet installeren op je webserver, terwijl wordpress.com werkt als Blogger.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Oh die com versie nooit naar gekeken, dacht dat hij verschil zag tussen de NL en EN versie.
Ik heb hem ook zelf geïnstalleerd op mijn server ja.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:41 schreef Thvd het volgende:
[..]
Nee, het is dus inderdaad dat je wordpress.org zelf moet installeren op je webserver, terwijl wordpress.com werkt als Blogger.
Nee dat zijn ander tags, meta tags moet je ff een plugin in voor installeren, ik adviseer bijv: Wordpress seo door joastquote:![]()
Ik gebruik wordpress, wel de .org versie (eigen domein dus).
Om eerlijk te zijn wist ik niet dat ik meta tags per bericht kon instellen? Is dat het 'tags' vakje in het admin-panel? Ik dacht dat dat enkel werd gebruikt om tags bij berichten weer te geven? Daarnaast geloof ik dat Google (en meer dan 90% gebruikt toch Google) daar geen waarde aan hecht?
Mijn project is juridisch getint.
[..]
Hij (we) heeft meerdere sites, de meeste met adds, het doel van deze site is niet om geld te verdienen, maar om bekender als iemand die met o.a. SEO bezig is zeg maar..;) En ook gewoon een hobby projectjequote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Staan idd geen ads opzie je niet vaak tegenwoordig.
Dat moet toch wel beter kunnen? Mijn beste sites hebben een RPM van 59 euro, 16,70 en 4,50quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:28 schreef WebBeestje het volgende:
Ik ben benieuwd naar anderen, die rich-media is misschien dus helemaal niet effectief
Die RPM adv. verzoek is simpel, per 1000 pageviews/bannervertoningen krijg je dan ¤1,17 en dat is niet slecht want mijn hoogste is rond de ¤0,30. Heb je veel bezoekers?
Werktijd, vooral onder werktijd, idee dat je een paar uur niet gekeken hebt, staat er, last visit: 55min agoquote:Op zondag 13 mei 2012 22:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja snap ook niet waarom mensen altijd zo'n haast hebben en op basis van 1 dag conclusies gaan trekken. Bij mij heeft het een jaar geduurd voordat ik er überhaupt ads op plaatste, je staat niet goed in google van de ene op de andere dag. Je ziet (bij mij tenminste) al heel snel de schommelingen tussen weekend en gewone werkdagen. Blijkbaar zitten mensen toch minder achter hun pc in het weekend en surfen ze vaak onder werktijd
Teringquote:Op zondag 13 mei 2012 22:13 schreef JDx het volgende:
[..]
Dat moet toch wel beter kunnen? Mijn beste sites hebben een RPM van 59 euro, 16,70 en 4,50
Ik zou eens gaan klagen bij flexwebhosting, je website is super traag.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:30 schreef JDx het volgende:
Vorige maand was het respectievelijk, 31 euro, 12,70 en 5,30 op diezelfde sites. Misschien zijn het betere ads ofzo?
Op www.nvus.nl is mijn RPM 1,66 deze maand en was het vorige maand 1,73 en die site zit ik aan te denken om mee te stoppen omdat het idee had dat het niks opleverde. Nog zo slecht niet dus, of die anderen zijn extreem goed...
Inderdaad. Ik heb een website, met enkele artikelen, werk ik nooit bij. Maar aan de bezoekers aantalen zie je wel dat het groeit, zonder dat ik er iets voor. Het heeft dus gewoon zijn tijd nodig om hoger op te komen bij Google.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja snap ook niet waarom mensen altijd zo'n haast hebben en op basis van 1 dag conclusies gaan trekken. Bij mij heeft het een jaar geduurd voordat ik er überhaupt ads op plaatste, je staat niet goed in google van de ene op de andere dag. Je ziet (bij mij tenminste) al heel snel de schommelingen tussen weekend en gewone werkdagen. Blijkbaar zitten mensen toch minder achter hun pc in het weekend en surfen ze vaak onder werktijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of saté?
Meeste mensen hebben gewoon een blog, mensen met video's volgens mij vooral van games. Minecraft, AD nogwat, een of ander vaag spel met een jaartalquote:Op maandag 14 mei 2012 13:33 schreef Coenehv het volgende:
Wat voor video's maken jullie allemaal? Ik heb tot nu toe maar 20,00 in 2-3 maanden...
Ow okee haha, ik upload gewoon een beetje hiphop.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:45 schreef JDx het volgende:
[..]
Meeste mensen hebben gewoon een blog, mensen met video's volgens mij vooral van games. Minecraft, AD nogwat, een of ander vaag spel met een jaartalen Starcraft geloof ik.
Ik ga vanavond misschien proberen om een LoL potje te recorden. Eens kijken of dat een succes wordt.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:45 schreef JDx het volgende:
[..]
Meeste mensen hebben gewoon een blog, mensen met video's volgens mij vooral van games. Minecraft, AD nogwat, een of ander vaag spel met een jaartalen Starcraft geloof ik.
Die RPM is belachelijk hoog, geen idee hoe je het voor elkaar krijgt. Als ik dat zou hebben met mijn (ruim) 125.000 pageviews per week dan verdien ik erg goed met 1 website. Een adverteerder betaald normaal gesproken een paar euro per 1000 bannervertoningen, om en nabij 5 euro is volgens mij realistisch.quote:Dat moet toch wel beter kunnen? Mijn beste sites hebben een RPM van 59 euro, 16,70 en 4,50
Ik dacht per weergave dat je hebt 3 units? Dus mag bijvoorbeeld maar op 3 pagina's 1 ad weergeven?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:26 schreef CasB het volgende:
Je mag maar 3 adsense units op je pagina hebben. Ik tel er zo 5.
Dus ik kan het zo laten staan?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:50 schreef JDx het volgende:
Yup, je kan trouwens zoveel plaatsen als je wil, alleen de eerste 3 worden getoond.
Ik wacht nu al een paar uur maar ze zijn er nog nietquote:500 Internal Server Error
Sorry, something went wrong.
A team of highly trained monkeys has been dispatched to deal with this situation.
If you see them, show them this information:
Ik heb precies hetzelfde bij mijn website. Ik kan wel meerdere mogelijke oorzaken bedenken: de 'Update Services' van WordPress geven het door, het wordt ontdekt via de sitemap, de al vele aanwezige berichten/pagina's zorgen ervoor dat je website vaker gecrawld wordt, en de kans groot is dat er op dat moment een Googlebot aanwezig is, en de verandering meteen opgemerkt wordt, etc.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:51 schreef JDx het volgende:
[..]
Vraag me trouwens af hoe Google ziet of iets een gewone site is of een blog, als ik iets post op www.nvus.nl dan staat dat in 2 minuten geindexeerd op Google, bij statische sites is dat niet zo. Zou Google een trucje gebruiken om te kijken of het om een blog gaat of zouden echt mensen sites aanmerken als een blog, waar posts meteen geindexeerd moeten worden (net zoals bij nieuws sites)?
Ik verwacht eigenlijk één dezer dagen ook mijn recorddag. Mij was het ook opgevallen dat de dinsdag en de woensdag goed scoren en de zaterdag doet het qua RPM ook behoorlijk. Jammer dat je niet kunt zien welke advertentie wat oplevert, etc. Van de andere kant is er genoeg af te stemmen en dan resultaat afwachten.quote:Ps. theoretisch/statistisch gezien zou vandaag een nieuwe record dag moeten worden. Tenminste ik de gemiddelde lijn een beetje aanhoudt, de verbeteringen meeneem van afgelopen weekend en het feit dat de dinsdag en de woensdag vaak de beste dagen van de week zijn, met dinsdag vaak als uitschieter.
Record dag is 8,24 btw.
Netjes, gefeliciteerd! Waar zat je voor vorige week dan? Is die enorme stijging van bezoekers te danken aan een aantal pagina's vooruit of een paar plekken op de eerste pagina?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:49 schreef RanTheMan het volgende:
ff een succesje melden: op mijn belangrijkste keyword van 1 van mijn sites rank ik sinds vorige week P1 R1 , 1.400.000 resultaten voor dat trefwoord, concurrentie moordend en ook nog eens met een .eu domein![]()
![]()
![]()
![]()
Traffic met 1800% gestegen afgelopen week!
in webmastertools je sitemap indienen en klaarquote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:21 schreef JDx het volgende:
404. That’s an error.
The requested URL /intl/nl/add_url.htmls was not found on this server. That’s all we know.
Edit: oh wacht http://www.google.nl/intl/nl/add_url.html
Zo te zien kan je net zo goed meteen naar deze:
https://www.google.com/we(...)&submit=Voeg+URL+toe
Ik moet het specificeren, het gaat over traffic op dat bepaalde zoekwoord dat zo gestegen is.. en kwam van P1 R9 en daar hing ik al een maandje of 2quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:45 schreef Thvd het volgende:
[..]
Netjes, gefeliciteerd! Waar zat je voor vorige week dan? Is die enorme stijging van bezoekers te danken aan een aantal pagina's vooruit of een paar plekken op de eerste pagina?
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:49 schreef Blester het volgende:
Had nog niet de juiste adres gegevens ingevoerd @ Google en bleek dat nu opeens de pincode al verstuurd was en dus niet naar het juiste adres. Moet ik nu vier weken wachten?
Inderdaad in Webmasters :quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:20 schreef Lastpost het volgende:
http://www.google.nl/intl/nl/add_url.html
Dat klinkt goed, een link op een andere blog/site of iets dergelijksquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:49 schreef RanTheMan het volgende:
ff een succesje melden: op mijn belangrijkste keyword van 1 van mijn sites rank ik sinds vorige week P1 R1 , 1.400.000 resultaten voor dat trefwoord, concurrentie moordend en ook nog eens met een .eu domein![]()
![]()
![]()
![]()
Welke website? :-)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:38 schreef WebBeestje het volgende:
Op dit moment ruim voorbij de 3.000 bezoekers vandaag en een veelvoud aan pageviews, vorige week een recorddag gehad maar misschien kom ik er vandaag boven
Dat mag maar het levert niet snel wat op volgens mij. Je kunt ook eens kijken bij www.adverteerdirect.nl en via daar je Adsense invoeren om eventueel ernaast bannerruimte te verkopen.quote:Mag je naast google adsense ook nog affilite links/banners op je site gebruiken of is dat verboden?
Is dat adverteerdirect van jou ofzo, je maakt er om de haverklap reclame voor?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:22 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Dat mag maar het levert niet snel wat op volgens mij. Je kunt ook eens kijken bij www.adverteerdirect.nl en via daar je Adsense invoeren om eventueel ernaast bannerruimte te verkopen.
Weinig bezoekers en veel kliks. Iets van 30 bezoekers per dag en er klikken altijd wel 1 of 2 mensen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:49 schreef WebBeestje het volgende:
Ik maak er geen reclame voor want ik heb er geen belangen maar het concept is ideaal voor wie ook Adsense heeft.
Maar hoe zit het met die belachelijk hoge RPM? Tenzij er dure goederen door worden verkocht anders is het niet logisch.
wat is je site?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Nah dat zijn dus 2 maanden volgens mij. Op zich nog niet slecht eigenlijk. Ik ga deze maand misschien ook een recordje halen. Heb wat banners erbij gezet op andere plekken (op advies van jdx) en ik zie nu al een stijging in inkomsten
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:49 schreef RanTheMan het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik gebruik altijd 3 proxy websites en tor om een ranking te checken, en dat geeft wel een betrouwbaar beeld lijkt mijquote:Op woensdag 16 mei 2012 02:06 schreef star_gazer het volgende:
[..]
ook even gecontroleerd met de '&pws=0' parameter om alle personalisaties uit te zetten?
Jezus.quote:
als we samen solliciteren en de functie uitvoerenquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:53 schreef JDx het volgende:
Lijkt me wel he, iedereen weet het al, maar ik ben bang dat ik niet goed genoeg ben als ik zulke bedragen zie, of is dat van het hele bedrijf?
Die heeft niets te zeggen thuis..quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:56 schreef JDx het volgende:
En je vriendin vind het goed als je naar Sydney gaat?
Dit is mijn prive account. Goudmijntje aangeboord een jaar of twee geledenquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:53 schreef JDx het volgende:
Lijkt me wel he, iedereen weet het al, maar ik ben bang dat ik niet goed genoeg ben als ik zulke bedragen zie, of is dat van het hele bedrijf?
Beter dan gemiddeld hier denk ikquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:53 schreef JDx het volgende:
maar ik ben bang dat ik niet goed genoeg ben
Ik gebruik enkel eigen domeinen (heb er wel maar 3, waarvan 2 actief). Mijn keuze voor eigen domeinen was snel gemaakt, aangezien het professionaliteit uitstraalt, het veel gemakkelijker te onthouden is, je meer kunt aanpassen, het beter voor SEO is (al maakt dat voor mijn namen niet veel uit) en aangezien je ze kunt verkopen. Daarnaast is een eigen domein niet echt duur, dus daarvoor hoef je het niet te laten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:24 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Misschien een domme vraag maar gebruiken jullie uitsluitend eigen domeinen om je blog/site op te hosten? Zo ja, welk hostbedrijf gebruken jullie? Sites als blogger.com en wordpress.com ondersteunen immers ook adsense, maar daar hoor je eigenlijk niemand over. Is dit niet interessant mbt SEO oid?
Deze kende ik nog nietquote:
Hm ok, het is dus niet zo dat blogsites over het algemeen beter ranken? Ik weet dat het vooral gaat om content, maar dingen zoals attributen mbt linkbuilding zijn neem ik aan vaak al door de blogsites zelf geregeld (en heb je dus geen omkijken naar).quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:44 schreef Thvd het volgende:
[..]
Ik gebruik enkel eigen domeinen (heb er wel maar 3, waarvan 2 actief). Mijn keuze voor eigen domeinen was snel gemaakt, aangezien het professionaliteit uitstraalt, het veel gemakkelijker te onthouden is, je meer kunt aanpassen, het beter voor SEO is (al maakt dat voor mijn namen niet veel uit) en aangezien je ze kunt verkopen. Daarnaast is een eigen domein niet echt duur, dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Het is natuurlijk wel zo dat je bij een eigen domein meer moet regelen en het erg handig is als je kennis van html en zo hebt, maar dat had ik voordat ik begon met mijn sites ook niet. Als je een beetje handig bent leer je dat met trial (en heel veel) error...
Ik zit bij Neostrada btw.
Gisteren voor het eerst 47 bezoekers op een dag, na een vorige top van 28. Adsense inkomsten: 0,00...
Zolang je geen backlink vanaf de homepage van bijvoorbeeld blogger hebt (en die heb je niet, want niemand heeft die), kun je ook niet meeliften op het succes van andere blogs of van blogger zelf. Je zult dus toch zelf je linkbuilding moeten doen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:11 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Deze kende ik nog niet16eur/jaar voor nl domein + hosting is echt vies goedkoop.
[..]
Hm ok, het is dus niet zo dat blogsites over het algemeen beter ranken? Ik weet dat het vooral gaat om content, maar dingen zoals attributen mbt linkbuilding zijn neem ik aan vaak al door de blogsites zelf geregeld (en heb je dus geen omkijken naar).
Ik doelde meer op het gebruik van metatags icm SEO en het gebruik van attributen als nofollow en dofollow om blackhat SEO technieken te weren. Sites als blogspot, blogger of wordpress hebben dit (neem ik aan) allemaal al zelf tot in de puntjes geoptimaliseerd. Als je zelf een site maakt moet je dit allemaal zelf gaan doen? Of hebben jullie daar gewoon tooltjes oid voor?quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:20 schreef Thvd het volgende:
[..]
Zolang je geen backlink vanaf de homepage van bijvoorbeeld blogger hebt (en die heb je niet, want niemand heeft die), kun je ook niet meeliften op het succes van andere blogs of van blogger zelf. Je zult dus toch zelf je linkbuilding moeten doen.
Bijvoorbeeld: Wanneer www.google.nl/afbeeldingen geen backlink heeft van www.google.nl, zal er ook geen gunstig effect optreden omdat www.google.nl erg succesvol is.
Bij freehostia.com heb je gratis hosting, betaal je alleen voor het domeinquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:52 schreef Rnnz het volgende:
» 250 MB schijfruimte
» 10 GB dataverkeer p/maand
Dat is toch ruim voldoende voor een blog? Het wordt op deze manier wel erg interessant om een domein + hosting te kopen. :p
De sites die je noemt zijn sowieso gemakkelijker in gebruik dan een zelfbouw-site om de site op te zetten, want je hoeft geen kennis te hebben. SEO zul je echter gewoon zelf moeten doen (backlinks maken op andere sites, goede content schrijven, keywords, etc.)quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:42 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het gebruik van metatags icm SEO en het gebruik van attributen als nofollow en dofollow om blackhat SEO technieken te weren. Sites als blogspot, blogger of wordpress hebben dit (neem ik aan) allemaal al zelf tot in de puntjes geoptimaliseerd. Als je zelf een site maakt moet je dit allemaal zelf gaan doen? Of hebben jullie daar gewoon tooltjes oid voor?
Antagonist hier voor 30 euro per jaar en klaar : www.antagonist.nlquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:52 schreef Rnnz het volgende:
» 250 MB schijfruimte
» 10 GB dataverkeer p/maand
Dat is toch ruim voldoende voor een blog? Het wordt op deze manier wel erg interessant om een domein + hosting te kopen. :p
quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:48 schreef Blester het volgende:
Hoe voeg je eigenlijk AdSense aan Youtube toe? En welke soort videos zijn een beetje goede voor die markt?
http://support.google.com(...)l=en&answer=72866#IE staat als goed is alle informatie.quote:
Ook erg goedkoop inderdaad, vraag me alleen af of het niet overdreven veel is voor me. Het zal gaan om een beginnende website. Heb vroeger wel eens wat websites gehad, maar dat is niets vergeleken met de huidige wereld van webdeveloping. Voor mij is het dus vooral een 'instapje'.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:11 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Antagonist hier voor 30 euro per jaar en klaar : www.antagonist.nl
Netjesquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb nu al evenveel verdiend deze maand dan wat ik normaal verdiende. Gaat dus ook een recordje wordenbezoekers zijn vrijwel gelijk gebleven dus moet wel door de banner links komen.
zowiezo de bovenstequote:Op donderdag 17 mei 2012 20:44 schreef WebBeestje het volgende:
Wie weet wat beter is:
- hoog scoren in Google met een trefwoord waar veel op wordt gezocht maar met weinig concurrentie;
of
- hoog scoren in Google met een trefwoord waar minder op wordt gezocht maar met veel concurrentie.
De verhouding in zoekopdrachten per maand is ongeveer x4 voor het woord met weinig concurrentie.
Ik raad je het boek 'Online trolling for dummies' aan..quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:44 schreef WebBeestje het volgende:
Wie weet wat beter is:
- hoog scoren in Google met een trefwoord waar veel op wordt gezocht maar met weinig concurrentie;
of
- hoog scoren in Google met een trefwoord waar minder op wordt gezocht maar met veel concurrentie.
De verhouding in zoekopdrachten per maand is ongeveer x4 voor het woord met weinig concurrentie.
Zet er dat dan de volgende keer bij, nu leek je vraag me te gaan over conversie van aantal bezoekers krijgen uit de SERPS.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:23 schreef WebBeestje het volgende:
Ik bedoelde het serieuswant zijn adverteerders niet bereid meer te betalen op basis van bv. RPM als er meer concurrentie is? Als jouw website tussen de concurrentie uitspringt dan ben je volgens mij interessant om op te adverteren. Of zit ik mis?
adverteerders adverteren wanneer t nodig is he.. ik adverteer me suf in alle vormen middels google en het intersseert me niet waar het staat en wat het kost, zolang het maar meer oplevert dan het kost..quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:23 schreef WebBeestje het volgende:
Ik bedoelde het serieuswant zijn adverteerders niet bereid meer te betalen op basis van bv. RPM als er meer concurrentie is? Als jouw website tussen de concurrentie uitspringt dan ben je volgens mij interessant om op te adverteren. Of zit ik mis?
Bedankt, het blijft toch lastig maar ik denk dat ik me dan meer ga richten op de zoekterm die 4x meer wordt gezocht en een lage concurrentie heeft.quote:Zet er dat dan de volgende keer bij, nu leek je vraag me te gaan over conversie van aantal bezoekers krijgen uit de SERPS.
Maar er is vaak niet een simpel antwoord. Want misschien is de CTR van A veel hoger dan B en levert het per 1000 bezoekers meer op.
Viel mee, afgelopen zondag was een absoluut dieptepunt.quote:
3-4 euro per dag is ook niet heel veel toch? Bij de website die ik verkocht hebt was het 1,50 per klik gemiddeld. Ben benieuwd bij het nieuwe project.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:35 schreef JDx het volgende:
Haha zo grappig is dat, ik heb nog niet eens 1000 pageviews per dag in totaal en verdien ook gemiddeld 3-4 euro per dag.
Tjah, dan stap je toch lekker over op iets anders? Het loopt lekker, veel geld voor relatief weinig bezoekers. Dat krijg ik niet voor elkaar met rechtstreeks adverteren voor bedrijven.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:53 schreef WebBeestje het volgende:
Voorlopig nog geen click in Adsense maar wel 17 clicks te zien via Statcounter van 8:00 tot 10:45. Ik blijf erbij dat Adsense veel niet uitbetaald maar natuurlijk wel in rekening brengt bij adverteerders. Geen wonder dat ze jaarlijks enorme winsten maken. Google maar eens op "adsense scam", genoeg over te lezen.
Totdat je heel groot bent, dan komen de adverteerders wel die meer betalen dan Google met hun kut monopolie.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:06 schreef WebBeestje het volgende:
Scheelt dat ik ongeveer 40% van mijn inkomsten van adverteerders heb buiten Adsense om. Overstappen naar iets anders is niet echt een optie omdat Google zo goed als een monopolie heeft maar er zijn naïeve mensen die dat niet inzien
Gaat bijna niet man, denk als je alle adsense alternatieve bij elkaar zou stoppen dat je nog geen kans maakt. Als je een serieuze bedreiging bent kopen ze je wel op..quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:08 schreef JDx het volgende:
Het zou best kunnen dat ze niet alles tellen, maar dat heb je hier al 10x gezegd, wij kunnen dat ook niet veranderen. Begin zelf een alternatief voor AdSense
Ja en op welke publishers richt je je dan? De publishers met een Adsense ban? Want denk je dat mensen met Adsense het vervangen met jouw systeem wat 1 cent.. betaald? Ongeacht welke niche.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:13 schreef JDx het volgende:
Ik zou op zich best een systeempje willen maken, maar dan moet je wel eerst adverteerders hebben, misschien beginnen met iets van: Adverteer hier vanaf 1 cent ofzo.
Wellicht speciaal voor NL markt.
Onmogelijk om te zeggen. Er zijn mensen met 100 bezoekers die meerdere euro's verdienen. En mensen met 1000 bezoekers die maar 1 euro verdienen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:26 schreef Arjann21 het volgende:
ik ben net ook begonnen met een site, met nog vrij weinig bezoekers, hoop dat het er binnenkort wat meer wordenals ik rond de 1/2 euro per dag wil verdienen. hoeveel bezoekers heb ik nodig dan ongeveer?
En dat ligt puur aan wat voor reclame op je site hebt?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:28 schreef RPG het volgende:
[..]
Onmogelijk om te zeggen. Er zijn mensen met 100 bezoekers die meerdere euro's verdienen. En mensen met 1000 bezoekers die maar 1 euro verdienen.
Het hangt van de markt, bezoekers, clickgedrag, advertenties, advertentie locatie en nog veel meer factoren af.
Al geprobeerd in wordpress topic? En zo moeilijk is aanpassen van je theme niet.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:43 schreef Blester het volgende:
Hmmm, ik heb even hulp nodig voor het plaatsen van AdSense op een positie in mijn Wordpress template, wellicht dat iemand daar verstand van heeft mij even een DM kan sturen?
Nee het ligt dus puur aan je content, je bezoekers, je niche, bezoekers klik gedrag.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:43 schreef Arjann21 het volgende:
[..]
En dat ligt puur aan wat voor reclame op je site hebt?
Het gaat om het volgende:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:46 schreef RPG het volgende:
[..]
Al geprobeerd in wordpress topic? En zo moeilijk is aanpassen van je theme niet.
[..]
Nee het ligt dus puur aan je content, je bezoekers, je niche, bezoekers klik gedrag.
Als voorbeeld: FOK! heeft veel bezoekers. Maar veel van die bezoekers zijn dagelijks terugkerend. Meeste van die mensen zullen niet eens kijken naar de advertenties laat staan klikken op een advertentie. Dus stel dat FOK! 1000 bezoekers per dag heeft zal die mogelijk veel minder verdienen dan een website specifiek gericht op een niche met maar 500 bezoekers.
Dat kan je dus het beste in het wordpress topic plaatsen. Dit topic is daar niet voor bedoeld.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:54 schreef Blester het volgende:
[..]
Het gaat om het volgende:
Bij een post wil ik graag linksboven een AdSense plaatsen en dat de tekst dan na de AdSense begint:
[ afbeelding ] Waar plaats ik die code?
Ik dacht dat je net zei dat aanpassingen heel makkelijk waren? Had je dit ook even kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:00 schreef RPG het volgende:
[..]
Dat kan je dus het beste in het wordpress topic plaatsen. Dit topic is daar niet voor bedoeld.
Korte vragen beantwoorden zal toch geen probleem moeten zijn? Ik help andere leden daar ook weer voor terugquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:06 schreef Geo4kant het volgende:
Jammer dat Adsense niet een affiliate functie heeft, dan kreeg er nog wat voor terug.. Nu ben je alleen maar mensen aan het helpen en vervolgens zie je ze nooit meer terug.
Zie de topics over Adsense en SEO hier op Fokquote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:10 schreef Blester het volgende:
Wat verdiend nou eigenlijk meer, tekstlinks of afbeeldingen? En wat is een goede manier om keywords te vinden voor mijn website zodat ik daar met SEO op in kan spelen?
Een quote van mijzelf uit een ander topic die eigenlijk ook relevant is voor dit:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:36 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Zie de topics over Adsense en SEO hier op Fok
Ik krijg de indruk dat mijn 'click-verlies' misschien komt omdat ik via een adverteerprogramma mijn Adsense codes moet invoeren en een nieuwe code krijg om in te voeren. Zo zit er wat tussen en die partij is waardeloos om mee te communiceren, misschien dat zij soms een eigen Adsense code er voor in de plaats zetten?!
quote:Op maandag 14 mei 2012 19:56 schreef RPG het volgende:
Ik gebruik nooit plugins om adsense te tonen. Vooral omdat er dan altijd de mogelijkheid kan bestaan dat de maker van de plugin je advertentie aanpast en je daarvoor een ban kan krijgen (of hij de inkomsten kan krijgen) Plus zo moeilijk is het niet om je adsense code in een text widget of ergens in je theme te plaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |