8.5? Ik heb die film na een uur uitgezet, wat een saaie kutfilm.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:27 schreef ArtistA het volgende:
The Day the Earth Stood Still (2008)
[ afbeelding ]
A remake of the 1951 classic sci-fi film about an alien visitor and his giant robot counterpart who visit Earth.
Regie: Scott Derrickson
Cast: Keanu Reeves, Jennifer Connelly and Kathy Bates
Een remake dus van een van de eerste -of misschien wel dé eerste- science fiction films uit de geschiedenis.
Ik kan me nog herinneren dat ik deze destijds in de bioscoop heb gezien en er toen heel positief over was. Het was dus inmiddels 4 jaar geleden toen ik de film weer eens keek en de indruk die de film maakte was er zeker niet minder op geworden.
De film is op IMDb zeer ondergewaardeerd in mijn ogen, of ik heb gewoon een slechte smaak.
Voor iemand die niks heeft met science fiction vind ik dit wel een uitblinker in het genre.
Goed, smaken verschillen enorm op dit gebied dus ga niet teveel af op mijn waardering en beslis voor jezelf wat je ervan vindt.
Waardering:
IMDb: 5.5
Moi: 8.5
Ik zit idd 4 meter van een 42" en dan is het verschil tussen 720/1080p bijna niet te zien, scheelt aardig wat download tijd en ruimte.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:16 schreef mschol het volgende:
[..]
afhankelijk van hoe groot je scherm is en hoe ver je er vanaf zit zou 720p ook volstaan
Ook net even gekeken, en inderdaad leuk vermaak.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:40 schreef allesbeterweter het volgende:
[ afbeelding ]
Deze nieuwe film Get the Gringo ,vond ik toch wel weer een lekkere ouderwetse geweldige actiefilm en het zag er een stuk beter uit dan de laatste recentere actiefilms die ik in de laatste jaren heb gezien, deze film beschikt wederom over een gigantisch acteur die in het verleden al vele huzarenstukjes heeft gemaakt en geproduceerd. Het verhaal is goed gecentreerd rond de naamloze crimineel driver. Die in de eindaftiteling ook zo staat vermeld, deze mysterieuze hoofdrolspeler wordt gespeeld door Mel Gibson.
Hij is een keiharde carrière crimineel, met een zeer vaag verleden, die wel in de film verder word uitgediept aan een kleine jongen. Ik houd van een uitgebreide hoeveelheid sarcasme in een film en bij dezen was het ook wederom weer geslaagd. In de klassieke vorm van harde actie. Na te zijn opgepakt na een wilde achtervolging door Amerikaanse politie agenten vliegt hij door de grensafrastering en word door corrupte Mexicaanse politie mensen opgepakt onder het toe ziende oog van Amerikaanse politie agenten en komt hij terecht in een smerige Mexicaanse gevangenis, met veel corrupte en slechte achtervolgers die hun geld terug willen hebben $4.000.000. Wordt een kat en muis spelletje op een slinkse wijze uitgespeeld tegen schaamteloze misdadigers en deze maffiosi die het bedrag snel terug willen hebben.
Van mij krijgt deze film een 8,5
Ik heb bij deze kutfilm bij hoge uitzondering hardop mijn ongenoegen laten blijken in de Londense bios. Net als de anderen om me heen, dus het gaf niet zo.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:06 schreef tech4u het volgende:
[..]
8.5? Ik heb die film na een uur uitgezet, wat een saaie kutfilm.
Volgens mij is deze serie niet echt bekend op Fok! en in Nederland..quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:22 schreef Timo20 het volgende:
Afgekeken:
2 Broke Girls - Season 1
Leuke en frisse nieuwe comedy serie over de serveerster/oppas Max, die weinig geld heeft. Haar nieuwe collega Caroline is juist het tegenovergestelde: ze was steenrijk maar heeft recent alles verloren en is totaal wereldvreemd. Ze moeten eerst niets van elkaar hebben maar langzaam maar zeker ontdooit Max wat en probeert Caroline haar zover te krijgen een eigen cupcake zaak te beginnen...
Kat Dennings en Beth Behrs zijn een heel leuk en geloofwaardig koppel.
Het is allemaal niet wereldschokkend maar kijkt, mede door de vele woordgrappen, wel erg lekker weg. Het wordt soms wel heel flauw en plat en naar het einde van het seizoen toe wordt het wat minder maar over het algemeen heb ik me er erg mee vermaakt. Hoop dat er een seizoen twee komt
7,5/10
Ik vond het te gemaakt, wel leuk om te kijken, maar nooit echt lachen. Van die voorbereide grapjes allemaal, zo van, ff wachten... ja lachen... eens met je 7.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:23 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Volgens mij is deze serie niet echt bekend op Fok! en in Nederland..
Ik vind de eerste 12 aflevering tof, daarna wordt het wel veel van het zelfde.
Cijfer: 7.
Een film welke meer bekend is wat het voor effect heeft gehad op de hoofdrolspelers dan de film zelf, en dat verbaasd me niet. Een 13-in-een-dozijn film is het geworden terwijl het iets goeds had kunnen zijn.quote:John en Jane Smith (Brad Pitt en Angelina Jolie) zijn een gewoon koppel met een gewoon huwelijk, waar de pit een beetje uit is. Beiden hebben echter een groot geheim: ze behoren, zonder dat de ander het weet, tot de beruchtste en meest gevraagde huurmoordenaars ter wereld, en zijn bovendien in dienst bij concurrerende bedrijven. Wanneer beiden een nieuwe opdracht krijgen en ontdekken dat ze elkaars doelwit zijn, zijn de poppen aan het dansen.
Heb `t ook bij toeval ontdekt: de pilot zat in `t on-flight entertainment op de terug vlucht van NYC naar huis. Die vond ik erg leuk, heb toen de rest gedownload. Idd. veel van t zelfde op het einde maar vond t wel geinigquote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:23 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Volgens mij is deze serie niet echt bekend op Fok! en in Nederland..
Ik vind de eerste 12 aflevering tof, daarna wordt het wel veel van het zelfde.
Cijfer: 7.
Indifilmquote:Op zaterdag 12 mei 2012 05:54 schreef Schenkstroop het volgende:
God Bless America
Oordeel: goeie indifilm.
7
Die was tof ja. Laatste half uur vond ik wel wat minder though..kakte een beetje in.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Gisteren The Revenant gekeken.
De film opent met een scene die bijna los lijkt te staan van de rest van de film maar wel een ontzettende hook heeft.
Daarna zien we het verhaal van de hoofdpersoon ontvouwen, met echt hilarische scene's die gewoon erg scherp geschreven zijn. De invulling van het genre mag ook rustig orgineel genoemd worden.
Ik geef hem een dikke 7
Amanda Seyfried kun je ook toevoegen aan het lijstjequote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:30 schreef Roces18 het volgende:
Rachel McAdams en Channning Tatum worden zo'n beetje altijd getypecast voor die semi-tearjerkers. Al moet ik wel zeggen dat Dear John een stuk beter is dan the Vow. En no-homo maar Channing heeft wel een goed lijf
quote:Op zondag 13 mei 2012 19:32 schreef tech4u het volgende:
The Book of Eli
Erg mooie sfeer in de film gecreeerd en vette actiescenes. Denzel Washingtonen Mila Kunis
![]()
Imdb 6.8
Ik 8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
is het een beetje een actie film?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:29 schreef .aeon het volgende:
[ afbeelding ]
Coriolanus
Moderne versie van Shakespeare's Coriolanus. Komt prima uit de verf, goede cast (oa. Gerard Butler, Ralph Fiennes, Brian Cox en Vanessa Redgrave) en de setting is ook mooi gedaan. Het speelt zich af in het Rome van nu waarin de generaal Caius Martius de Volsces (en hun leider Aufidius) bevecht die de stad proberen aan te vallen, maar ook binnen de muren van Rome moet hij zich verdedigen. Ze gebruiken de originele tekst van Shakespeare dus het was af en toe moeilijk te volgen zonder ondertiteling, maar het geeft de film wel wat meer grandeur.
IMDB:6.8
Zelf: 7.5
quote:Op zondag 13 mei 2012 19:49 schreef Roces18 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 13 mei 2012 19:58 schreef tech4u het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
Indipendant (juno, dirtygirl, etcetera)quote:
quote:Op zondag 13 mei 2012 19:58 schreef tech4u het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
Er zitten actiemomenten in (bijvoorbeeld als ze in Coriolanus vechten), maar het blijft een dramafilm.quote:
Grappig, ik liep Chronicle uit en vond het idd een zeer geslaagde Akira-verfilming zonder de franchise.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:44 schreef HostiMeister het volgende:
Gisteren gezien:
Akira
[ afbeelding ]
Tja, ik neem aan dat iedereen hier wel weet hoe die gaat, zo niet moet je m maar zien (Eigenlijk is dit hetzelfde verhaal van Chronicle, maar dan beter en in een andere setting). Deze film is verplichte kost voor iedereen die van sci-fi of manga houdt. Prachtig artwork, sterk verhaal goede soundtrack echt een toppertje.
Imdb: 7.9
Ik: 8
Het is een verwijzing naar de Toren van Babel. Net als in dat bijbelverhaal, liggen in de film communicatieproblemen dicht bij de bron waarom het drama ontstaat in de verschillende verhaallijnen. Brad Pitt spreekt geen Arabisch, de Mexicaanse oppas nauwelijks Engels, het dove meisje alleen gebarentaal.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:51 schreef El_Matador het volgende:
PS: De betekenis van de titel is me ook niet duidelijk...
Als ik Chronicle kut vind, is Akira dan wel leuk? Ik vond de reactie en het hele eind van Chronicle vrij slecht namelijk maar het concept van de film is wel leuk.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:01 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Grappig, ik liep Chronicle uit en vond het idd een zeer geslaagde Akira-verfilming zonder de franchise.Ik vond het wel jammer dat tweederde van het boek zo'n beetje weggelaten wordt, dat had IMO nog veel meer impact...
Ja zeker, als je van wat hardere sci-fi houdt en het niet vervelend vindt om manga te kijken.quote:Op maandag 14 mei 2012 09:59 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Als ik Chronicle kut vind, is Akira dan wel leuk? Ik vond de reactie en het hele eind van Chronicle vrij slecht namelijk maar het concept van de film is wel leuk.
Ik vind Manga als Naruto e.d. iets te ver gaan maar Avatar en DB e.d. vind ik wel leuk. En vrijwel alle Ghibli films zijn ook awesome.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:05 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja zeker, als je van wat hardere sci-fi houdt en het niet vervelend vindt om manga te kijken.
Independentquote:Op zondag 13 mei 2012 20:18 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Indipendant (juno, dirtygirl, etcetera)
Sorry mevrouw de puristquote:Op maandag 14 mei 2012 10:13 schreef Lithia het volgende:
Manga is om te lezen, anime is om te kijken.
Dan moet je deze en Ghost in the shell sowieso eens checken. In mijn ogen de koningen van dit genre.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:08 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind Manga als Naruto e.d. iets te ver gaan maar Avatar en DB e.d. vind ik wel leuk. En vrijwel alle Ghibli films zijn ook awesome.
Gisteren ook gezien. Vond het toch wel een aardige film nog... leuk plaatje trouwensquote:Op maandag 14 mei 2012 10:43 schreef planethugo het volgende:
Man on a Ledge
[ afbeelding ]
aardige thriller, af en toe best spannend maar (voor tegen het eind) de over de top momenten zorgen ervoor dat dit geen geweldige film is, die desondanks toch wel vermaakt
6.8
Helemaal mee eens. Die over de top momenten waren nogal jammer.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:43 schreef planethugo het volgende:
Man on a Ledge
[ afbeelding ]
aardige thriller, af en toe best spannend maar (voor tegen het eind) de over de top momenten zorgen ervoor dat dit geen geweldige film is, die desondanks toch wel vermaakt
6.8
was het eerste plaatje dat ik tegenkwam bij google dus dat was makkelijk kiezenquote:Op maandag 14 mei 2012 10:54 schreef resque het volgende:
[..]
Gisteren ook gezien. Vond het toch wel een aardige film nog... leuk plaatje trouwenszij mocht er zeker wezen in de film
Wat bedoel je met te ver gaan?quote:Op maandag 14 mei 2012 10:08 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind Manga als Naruto e.d. iets te ver gaan maar Avatar en DB e.d. vind ik wel leuk. En vrijwel alle Ghibli films zijn ook awesome.
quote:Op zondag 13 mei 2012 22:14 schreef Wootism het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen het deco van de dame was niet echt functioneel :-)quote:Op maandag 14 mei 2012 10:54 schreef resque het volgende:
[..]
Gisteren ook gezien. Vond het toch wel een aardige film nog... leuk plaatje trouwenszij mocht er zeker wezen in de film
Ah so, dank je. Die communicatieproblemen had ik er uitgehaald. De bijbel nooit gelezen maar nu je het zegt idd.quote:Op maandag 14 mei 2012 09:46 schreef Gorro het volgende:
[..]
Het is een verwijzing naar de Toren van Babel. Net als in dat bijbelverhaal, liggen in de film communicatieproblemen dicht bij de bron waarom het drama ontstaat in de verschillende verhaallijnen. Brad Pitt spreekt geen Arabisch, de Mexicaanse oppas nauwelijks Engels, het dove meisje alleen gebarentaal.
Ay Dios Mio, wat een mooie latina is dat.. Mooi dat er weer wat meer aanvoer is dan alleen Salma Hayek. Verder wel een vermakelijke thriller. Jamie Bell doet het ook wel goed in de film.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:43 schreef planethugo het volgende:
Man on a Ledge
[ afbeelding ]
6.8
kan me niet meer herinneren dat het beweerd werd maar wikipedia zegt:quote:Op maandag 14 mei 2012 18:40 schreef rioolheffing het volgende:
Fargo is niet echt gebeurd, is alleen voor dramatisch effect gezegd van wel.
Heerlijke film trouwensquote:Fact vs. fiction
Fargo opens with the following text:
THIS IS A TRUE STORY. The events depicted in this film took place in Minnesota in 1987. At the request of the survivors, the names have been changed. Out of respect for the dead, the rest has been told exactly as it occurred.
Although the film itself is completely fictional, the Coen brothers claim that many of the events that take place in the movie were actually based on true events from other cases that they threw together to make one story. Joel Coen noted:
"We weren't interested in that kind of fidelity. The basic events are the same as in the real case, but the characterizations are fully imagined...If an audience believes that something's based on a real event, it gives you permission to do things they might otherwise not accept."[3]
The Coens claim the actual murders took place, but not in Minnesota.[4] The main reason for the film's setting is the fact that the Coens were born and raised in St. Louis Park, a suburb of Minneapolis.[5]
On the special edition DVD's trivia track for Fargo, it is revealed that the main case for the movie's inspiration was based on the infamous 1986 murder of Helle Crafts from Connecticut at the hands of her husband, Richard, who killed her and disposed of her body through a wood chipper.[6]
The end credits bear the standard "all persons fictitious" disclaimer for a work of fiction.[7]
Dat jaaa, heel de tijd:quote:Op maandag 14 mei 2012 19:41 schreef planethugo het volgende:
[..]
kan me niet meer herinneren dat het beweerd werd maar wikipedia zegt:
[..]
Heerlijke film trouwens
Inderdaad, 1 van de weinige films die ik niet heb afgekeken. Samen met have fun with dick and jane en the butchers wifequote:Op donderdag 10 mei 2012 22:06 schreef tech4u het volgende:
[..]
8.5? Ik heb die film na een uur uitgezet, wat een saaie kutfilm.
Hij was wel vermakelijk.. maar ik zat ook dicht tegenaan om hem uit te zetten. Net zoals met The Grey, die heb ik ook afgezet na minder dan een uur.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 06:29 schreef starla het volgende:
[..]
Inderdaad, 1 van de weinige films die ik niet heb afgekeken. Samen met have fun with dick and jane en the butchers wife
The Grey heb ik in de bios gezien... was niet zo sterk nee.. Ik dacht dat ie goed was omdat ik hier toch een aantal goede recenties had gelezen..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:55 schreef invine het volgende:
[..]
Hij was wel vermakelijk.. maar ik zat ook dicht tegenaan om hem uit te zetten. Net zoals met The Grey, die heb ik ook afgezet na minder dan een uur.
Mee eens!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:49 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren afgekeken:
Game Of Thrones - Season 1
Wat een geniale serie is dit, HBO op z`n best!! Grootse sets, een prachtige aankleding en een geweldige cast,alles klopt eraan.
Wel duurt het een paar afleveringen voordat je, door de veelvoud aan personages, door hebt wie wie is en hoe alles in elkaar zit. Maar laat je meeslepen in deze geweldige en (vooral ook)geweldadige serie, die trouwens niet voor mensen met een zwakke maag is aan te raden, en je bent getuige van 10 uur lang top televisie.
Kom maar door met seizoen 2!
9,5/10
Leuken film inderdaad.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:49 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren afgekeken:
Game Of Thrones - Season 1
Wat een geniale serie is dit, HBO op z`n best!! Grootse sets, een prachtige aankleding en een geweldige cast,alles klopt eraan.
Wel duurt het een paar afleveringen voordat je, door de veelvoud aan personages, door hebt wie wie is en hoe alles in elkaar zit. Maar laat je meeslepen in deze geweldige en (vooral ook)geweldadige serie, die trouwens niet voor mensen met een zwakke maag is aan te raden, en je bent getuige van 10 uur lang top televisie.
Kom maar door met seizoen 2!
9,5/10
Ik denk dat Akira je dan wel zal bevallen.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:08 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dacht dat ik de enige was!quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:25 schreef Cheiron het volgende:
Alleen wel moeten wennen aan hoeveel François Cluzet op Dustin Hoffman lijkt. Wow!
En de verkrachting-scene wat korter....quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:03 schreef summer2bird het volgende:
I spit on your grave
http://www.imdb.com/title/tt1242432/
[ afbeelding ]
Ik was opzoek naar een vermakelijke film, die heb ik gevonden.
Hij is makkelijk weg te kijken. Ik had wel het idee dat er hier en daar wat beter ingeleefd zou kunnen worden, maar het blijft een vermakelijke film.
De trailer verraad echter alles. Dat is nogal jammer want ik zat tegen het einde aan nog te wachten op de draai in de film.
Maar ja. Het wraakactie stuk had wat uitgebreider gekund.
6.2 op IMDB,
6.8 van mij
Op vrijdag 18 mei 2012 13:30 schreef ZodiaX het volgende:
Hmm weet niet of dat echt een spoiler was maar heb het maar even weggehaald.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:51 schreef Tim86 het volgende:
]Laatste stuk van je verhaal is wel een spoiler..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |