nee joh, het is wachten op de eerste dode en dan wordt het hele zwikkie verbodenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:17 schreef -Dries- het volgende:
Tis echt maar de vraag of die pas 2013 gaat halen met al die slechte ervaringen en media aandacht...
Dit denk ik ook. Als de wietpas mislukt kan het twee kanten op met het softdrugsbeleid en als je kijkt naar de nieuwe wetgevingen van de afgelopen 10 jaar zie ik dat niet in het voordeel van de wietgebruiker uitpakken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:22 schreef Re het volgende:
[..]
nee joh, het is wachten op de eerste dode en dan wordt het hele zwikkie verboden
Zou echt een schande zijn als je indenkt hoe Nederland internationaal als een van de weinig landen wordt gezien als een liberaal en progressief land waar een burger zonder al te veel gejank gewoon een stickie kan opsteken. Bah. Terug naar de middeleeuwen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:22 schreef Re het volgende:
[..]
nee joh, het is wachten op de eerste dode en dan wordt het hele zwikkie verboden
Ach ja, de nederlander is zijn persoonlijke vrijheden zat en de politiek maakt daar maar al te graag gebruik van.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:51 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zou echt een schande zijn als je indenkt hoe Nederland internationaal als een van de weinig landen wordt gezien als een liberaal en progressief land waar een burger zonder al te veel gejank gewoon een stickie kan opsteken. Bah. Terug naar de middeleeuwen.
Een natie vol met laffe jaknikkers en mishandelde huisvrouwen die maar al te graag het handje wordt vastgehouden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:55 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ach ja, de nederlander is zijn persoonlijke vrijheden zat en de politiek maakt daar maar al te graag gebruik van.
Dat was niet bij de grass op spoorlaan neem ik aan? Want ben daar vorige week eens langsgegaan voor goede uitleg, maar werd mij verteld dat het wel degelijk werd ingescand..quote:Op maandag 7 mei 2012 15:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een collega van me had zich afgelopen weekend ingeschreven bij 1 van de 2 shops in tilburg die nog open is, en hij was nummer 67..
Bij die shop keken ze alleen naar je gba en wordt je naam op een lijst gezet en mag je een handtekening zetten volgens hem werd er niets gescand of gekopierd.
Dat was idd niet bij de grass maar bij die tent op de korvelseweg, ik weet de naam daar niet van.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:28 schreef theKiD het volgende:
[..]
Dat was niet bij de grass op spoorlaan neem ik aan? Want ben daar vorige week eens langsgegaan voor goede uitleg, maar werd mij verteld dat het wel degelijk werd ingescand..
Max of level?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat was idd niet bij de grass maar bij die tent op de korvelseweg, ik weet de naam daar niet van.
Dat is nu net het hele punt van de wietpas. Dat ze dat moeten vanuit overheidswege...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dat inscannen van mijn GBA en ID dat vind ik dan weer een vreemd verhaal, want daarvoor moeten ze toch toestemming van het CBP vragen omdat ze niet zomaar persoonsgegeven mogen opslaan zonder dat deze ook goed beschermd worden.
Ik denk het welquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:43 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. Als de wietpas mislukt kan het twee kanten op met het softdrugsbeleid en als je kijkt naar de nieuwe wetgevingen van de afgelopen 10 jaar zie ik dat niet in het voordeel van de wietgebruiker uitpakken.
Moeten vanuit overheidswege is leuk, maar dan moet het CBP er ook nog toestemming voor verlenen en moeten er duidelijk richtlijnen zijn hoe mijn gegeven door de gedoogde dealers worden opgeslagen en wie er nog meer inzage in mag hebben en wat er daarna mee gebeurd. Zolang daar geen duidelijk over is zal mijn naam niet op zo'n lijst terecht gaan komen, en al helemaal niet met gescande documenten van mij.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:38 schreef theKiD het volgende:
[..]
Dat is nu net het hele punt van de wietpas. Dat ze dat moeten vanuit overheidswege...
Die afbeelding van Oversight werd hier in een coffeeshop gebruikt als voorbeeld van het verplichte identificatiebewijs.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:50 schreef Basp1 het volgende:
Of ik zou zo'n paspoort als die gast van fok moeten hebben dat ik er als een clown op sta.
Dat denk ik ook. "Zie je nou wel wat een criminele bende het is" zal de reactie dan zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:22 schreef Re het volgende:
[..]
Dat NU.nl zich zo voor het karretje van overheidspropaganda laten spannen. De titel zou juist moeten in maastricht zijn 170 meldingen door drugsgerelateerde overlast geweest afgelopen week.quote:Burgemeester positief over nieuwe regels coffeeshops
Laatste update: 8 mei 2012 14:23 info.
MAASTRICHT - Mensen die in de buurt van coffeeshops in Maastricht wonen, zijn positief gestemd over het nieuwe coffeeshopbeleid.
Voor burgemeester Onno Hoes is dat een van aanwijzingen dat de strengere regels voor coffeeshops werken. ''Het systeem is werkbaar'', zei hij.
De burgemeester gaf toe dat hij niet weet of de positieve signalen ook te maken hebben met de vrijwillige sluiting van 13 van de 14 coffeeshops in Maastricht uit protest tegen het nieuwe beleid.
.
Hoes zei dinsdag tijdens een terugblik op de eerste week met het nieuwe coffeeshopbeleid dat er 20 straatdealers zijn opgepakt. Dat zijn er meer dan voorheen.
De afgelopen drie weken zijn er 170 meldingen binnengekomen van drugsgerelateerde overlast, vooral in buitenwijken. De meeste klachten gaan over dealen, drugsrunners en overlast van kopers. Dat leidde tot extra inzet van politie, aldus Hoes.
Afgenomen
Volgens Hoes is het aantal buitenlandse bezoekers fors afgenomen. De straatoverlast zou minder zijn als de coffeeshops open waren gebleven, aldus Hoes.
Hoes verwacht dat blowers die in Nederland wonen geleidelijk lid zullen worden van een coffeeshop. Op termijn zal het systeem van de ledenlijsten wel functioneren, denkt hij. In de praktijk weigeren veel mensen lid te worden omdat ze vrezen dat hun privacy dan geschonden wordt.
Kort geding
De Maastrichtse coffeeshops blijven dicht tot de uitkomst van een kort geding dat coffeeshopeigenaar Marc Josemans aanspant tegen de gemeente. Zijn coffeeshop Easy Going moet vanaf vrijdag een maand dicht wegens overtreding van de nieuwe regels, zei Hoes.
Maar wel de conclusie al klaar hebbenquote:De burgemeester gaf toe dat hij niet weet of de positieve signalen ook te maken hebben met de vrijwillige sluiting van 13 van de 14 coffeeshops in Maastricht uit protest tegen het nieuwe beleid.
Onze media laten zich ook voor het karretje spannen zoals ik al melde zou de titel bij NU.nl gewoon totaal anders geweest moeten zijn, en nogmaals hoes nabellen en hem lekker onderuit laten gaan met zulke ongefundeerde uitspraken. Maar nee als iets van de overheid af komt zal het wel kloppen en nemen we het klakkeloos over, waar blijft de kritische media in deze zaak.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd in de oorlog tegen de drugs.
De meeste media zijn lui.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onze media laten zich ook voor het karretje spannen zoals ik al melde zou de titel bij NU.nl gewoon totaal anders geweest moeten zijn, en nogmaals hoes nabellen en hem lekker onderuit laten gaan met zulke ongefundeerde uitspraken. Maar nee als iets van de overheid af komt zal het wel kloppen en nemen we het klakkeloos over, waar blijft de kritische media in deze zaak.
De media zit er voor het geld niet om de waarheid te vertellen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onze media laten zich ook voor het karretje spannen zoals ik al melde zou de titel bij NU.nl gewoon totaal anders geweest moeten zijn, en nogmaals hoes nabellen en hem lekker onderuit laten gaan met zulke ongefundeerde uitspraken. Maar nee als iets van de overheid af komt zal het wel kloppen en nemen we het klakkeloos over, waar blijft de kritische media in deze zaak.
Hij zit ook te zeiken dat er overlast zou zijn toen de coffeeshops nog open waren. Eerst kwam ik sowieso 2x per maand in Maastricht en sinds 1,5 jaar werk ik in Maastricht in het centrum en ik heb nooit overlast gehadquote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:25 schreef rubbereend het volgende:
http://goedemorgennederla(...)zijn_de_drugsrunners
Hoes van ochtend in debat met v/d Ham.je merkt gewoon dat hij het alleen doet voor Opstelten
ja mensen kunnen weer voor de deur parkerenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef megamandy het volgende:
[..]
Hij zit ook te zeiken dat er overlast zou zijn toen de coffeeshops nog open waren. Eerst kwam ik sowieso 2x per maand in Maastricht en sinds 1,5 jaar werk ik in Maastricht in het centrum en ik heb nooit overlast gehad
In Eindhoven ligt om de hoek bij mijn vriend een coffeeshop, ja soms stond er een Poolse wagen en moest ik 2m verder rijden om mijn auto te parkeren maar verder niets
Daarnaast kun je in het echte centrum in Maastricht sowieso de auto niet voor de deur parkeren want daar zijn helemaal geen parkeerplaatsen waar al die coffeeshops liggen en mag je langs de Maas tijdens winkeltijden ook niet met een auto komen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja mensen kunnen weer voor de deur parkerenals dat alle overlast is dan moet je wat doen aan je parkeerbeleid
Ook al neem je hem mee dan nog zal hij het toch anders zien en blijft het de schuld van de shops/ dealers/gebruikers door het beleid kan het niet komen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:38 schreef megamandy het volgende:
[..]
Daarnaast kun je in het echte centrum in Maastricht sowieso de auto niet voor de deur parkeren want daar zijn helemaal geen parkeerplaatsen waar al die coffeeshops liggen en mag je langs de Maas tijdens winkeltijden ook niet met een auto komen.
Op het laatste moment zegt Hoes ook dat in o.a. Sittard helemaal geen overlast zou zijn sinds de invoering van de wietpas, maar dan adviseer ik hem om eens vanaf het station richting de stad de lopen.
Heb echt de neiging om die man persoonlijk aan te spreken als ik hem weer in de stad zie lopen
"Er zijn 170 klach,,, ehhh meldingen binnengekomen"quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:25 schreef rubbereend het volgende:
Hoes van ochtend in debat met v/d Ham.je merkt gewoon dat hij het alleen doet voor Opstelten
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:27 schreef bloodymary1 het volgende:
We do not have a problem. There are no American soldiers in Irak!
or mexico!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:27 schreef bloodymary1 het volgende:
We do not have a problem. There are no American soldiers in Irak!
Ik hoorde het vanochtend, wat een homo.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:25 schreef rubbereend het volgende:
hehe.. mooie idd!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:03 schreef arucard het volgende:
[..]
"Er zijn 170 klach,,, ehhh meldingen binnengekomen"
Dan is het drugsprobleem in 1 klap opgelostquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:22 schreef Re het volgende:
[..]
Ja johquote:Op woensdag 9 mei 2012 00:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is het drugsprobleem in 1 klap opgelost
Nee, dat is een kwestie van twee maanden intensieve handhaving en dán is het opgelost.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals in Mexico waar ze het leger inzettenquote:Op woensdag 9 mei 2012 00:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, dat is een kwestie van twee maanden intensieve handhaving en dán is het opgelost.
Weinig kans.. Daarvoor zit dat plantje te ver ingewortelt in onze samenleving.....quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, dat is een kwestie van twee maanden intensieve handhaving en dán is het opgelost.
Wat is eigenlijk het probleem?quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zelfbeschikking, de menselijke natuur en fascistische politici.quote:
Als dat het probleem is: maak het legaal! Binnen 1 minuut is het probleem kosteloos opgelost. Of je bent de meest trieste CDA stemmer of de vraag ontgaat je een beetje.quote:
preciesquote:Op woensdag 9 mei 2012 00:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als dat het probleem is: maak het legaal!
Hoezo ben ik een CDA mens?quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Damn dit onderwerp trekt echte CDA mensen aan die echt zo dom zijn dus weet ik veel. Sorry.
Normaliter worden bestuurders altijd op hun vingers getikt omdat regels niet goed getoetst zijn, maar deze nieuwe regels zijn er dus gewoon doorheen gedrukt zonder dat er uberhaubt tijd genomen is voor die toetsing. Ik noem datt onbehoorlijk bestuur, maar helaas blijven die brassers er mee weg komen.quote:Symbolische sanctie voor Tilburgse coffeeshop
Laatste update: 9 mei 2012 05:13 info.
TILBURG - Burgemeester Peter Noordanus overweegt om de Tilburgse coffeeshop Toermalijn één dag te sluiten als symbolische sanctie vanwege overtreding van de nieuwe gedoogcriteria.
Foto: ANP
Een zwaardere sanctie is voor een proefproces bij de bestuursrechter niet nodig, vermoedt hij.
De burgemeester gunt de coffeeshop bovendien nog de gewenste strafzaak, heeft hij woensdag gezegd.
De Tilburgse coffeeshop is uit op een proefproces en hoopte op een strafzaak. De officier van justitie besloot vorige week dat die er vooralsnog niet komt. Burgemeester Noordanus vindt dat nog 'een goed gesprek waard' in het overleg met politie en justitie dat hij regelmatig heeft, vertelde hij.
Getoetst
Noordanus zegt dat Toermalijn een punt heeft en dat de nieuwe regels breed getoetst moeten kunnen worden. ''Ik zou ook niet weten waarom een strafzaak niet mogelijk is.'' Het overleg met politie en justitie staat nog deze week gepland.
Bij controles is geconstateerd dat coffeeshop Toermalijn wiet heeft verkocht aan Belgen en geen ledenlijst heeft. De coffeeshop houdt zich sinds dinsdag wel aan de nieuwe regels.
Noordanus is een PVDA'er die zou tenminste nog wel een grote mond kunnen opzetten. Dat uit maatstricht, Hoes VVD, en die CDA'er uit venlo hun mond niet durven open te doen vanwege kadaver discipline kan ik me wel voorstellen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:15 schreef dekilo het volgende:
ALsof de burgemeesters er blij met zijn.
Zij moeten ook gewoon naar hun baas luisteren!
En daarnaast kunnen ze geen grote mond opzetten ivm partij belangen.
Dure shop dan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:10 schreef dekilo het volgende:
Ik zit er persoonlijk niet mee als de shops weg zijn.
15 ¤voor een gram ze zijn helemaal achterlijk geworden.
Ik heb weer een fijne thuiskweker\dealer gevonden voor 5¤ per gram en dat is echt toppie kwaliteit.
Afhankelijk wat je wilt kopen, er zijn ook icolator hashsoorten die ik op de menukaart voor 30 euro de gram het zien staan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:15 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dure shop dan.
Zoveel betaal ik bij lange na niet.
Ik rook gewoon ouderwets White Widow.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afhankelijk wat je wilt kopen, er zijn ook icolator hashsoorten die ik op de menukaart voor 30 euro de gram het zien staan.
Maar de betere haze soorten in tilburg vragen ze bij shops ook tussen de 11 en 15 euro.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)r-de-brug-zijn.dhtmlquote:(...) Burgemeester Onno Hoes maakte in Maastricht gisteren de balans op. "De publiciteitsgolf heeft geholpen. Drugstoeristen weten dat ze hier niet meer terecht kunnen", meldt hij tijdens een persconferentie. Hoes heeft nog geen cijfers over de daling, maar gaat af op de waarneming van bewoners. "Zij kunnen weer voor de deur parkeren. Kinderen kunnen weer buiten spelen. Oude dames kunnen weer veilig hun vuilnis buiten zetten."
Maar op een steenworp afstand, aan de Maaskade, is het binnen vijf minuten twee keer raak. De coffeeshopboten Smoky en Mississippi zijn dicht, maar straathandelaars vullen het gat. De twintiger met het leren jack vertelt dat hij deze week begonnen is met zijn handeltje. Glimlachend: "Voor ons is de wietpas goed." Een man van middelbare leeftijd - wit haar, brilletje - is de tweede die wiet wil slijten.
(...)
Hoe krijgt ie het zijn bek uit.quote:"Zij kunnen weer voor de deur parkeren. Kinderen kunnen weer buiten spelen. Oude dames kunnen weer veilig hun vuilnis buiten zetten."
Waren dit nu echt alle overlastklachten die de reden waren om de wietpas in te voeren.quote:Zij kunnen weer voor de deur parkeren. Kinderen kunnen weer buiten spelen. Oude dames kunnen weer veilig hun vuilnis buiten zetten
Dit kan hij toch niet menen?quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:42 schreef Ringo het volgende:
Onnoe Hoes, wat een leugenachtige relnicht is het ook.
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)r-de-brug-zijn.dhtml
De politie surveilleren al enige tijd rondom 'verdachte' plaatsen, dus dat laatste is achterhaald uit je tekst.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waren dit nu echt alle overlastklachten die de reden waren om de wietpas in te voeren.![]()
Ik heb deze kwantificatie niet eerder gehoord waarom kan men het nu opeens wel zeggen. Dan weten we ook meteen dat het merendeel van deze klachten gewoon van die oude wijven die de hele dag uit het raam zitten te kijken klachten zijn.
Hebben we al eens gehoord van een blower die een oude dame overviel die haar vuilnis ging buiten zetten.![]()
Hebben we al eens gehoord dat kinderen zich aan de joints prikten, en daardoor niet konden buiten spelen.![]()
De shops die ik in maatstricht ken zitten lang de maasboulevard waar geen kind wil spelen, of in de binnenstad waar ook de kinderen niet tussen het winkelend publiek kunnen spelen.
En parkeeroverlast daarvoor hebben de politie maar die komt niet als je daarvoor belde, maar als je nu belt voor drugsdealser moeten we wel geloven dat ze meteen met het hele corps aan komen.
De "verdachte" plaatsen verplaatsen zich natuurlijk op dit moment constant, een coffeeshop verplaats je niet zo makkelijk, maar straatdealers die hebben zo een andere plek gevonden.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:25 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
De politie surveilleren al enige tijd rondom 'verdachte' plaatsen, dus dat laatste is achterhaald uit je tekst.
Die Knops wil eigenlijk gewoon zien waar en bij wie hij nu zonder een wietpas zijn hasj kan halen..quote:Knops peilt drugsoverlast in Venlo
CDA Tweede Kamerlid Raymond Knops loopt twee dagen mee met de politie in Venlo om de effecten van de invoering van de wietpas met eigen ogen te zien.
Knops rijdt bijvoorbeeld met surveillances mee. Het Kamerlid uit Hegelsom praat in Venlo ook met verschillende mensen over grensoverschrijdende criminaliteit.
De overlast van drugsrunners zou bijvoorbeeld in Venlo-Zuid zijn toegenomen. De PvdA riep eerder een meldpunt voor leefbaarheid & veiligheid in het leven. Daar kan drugsoverlast worden gemeld.
Ik weet nu al de uitkomst, er is niets aan de hand (terwijl hij van alles zal meemaken) , want een CDA'er moet gewoon meedoen met deze propaganda.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:45 schreef Tism het volgende:
[..]
Die Knops wil eigenlijk gewoon zien waar en bij wie hij nu zonder een wietpas zijn hasj kan halen..
Precies wat ik ook denk..quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik weet nu al de uitkomst, er is niets aan de hand (terwijl hij van alles zal meemaken) , want een CDA'er moet gewoon meedoen met deze propaganda.
Dus straathandel mag gewoon zolang het de openbare orde maar niet verstoord, of mag ik dat niet hieruit concluderen.quote:'Minder drugstoeristen bij coffeeshops'
Laatste update: 9 mei 2012 10:12 info.
DEN HAAG - De politie in zuid Nederland ziet een afname van het aantal drugstoeristen bij coffeeshops. Dat meldt een politiewoordvoerder.
Sinds het begin van deze maand gelden in Brabant, Zeeland en Limburg strengere gedoogcriteria voor coffeeshops. Wie wiet wil kopen, moet lid worden van een shop. Buitenlanders worden geweerd.
Volgens de politie heeft de handhaving van het aangescherpte beleid vooralsnog geen 'onverwachte problemen' opgeleverd.
.
"Het straatbeeld is wel iets onrustiger, maar dat verschilt ook plaatselijk", aldus de woordvoerder namens de zes politiekorpsen in de drie zuidelijke provincies.
Ook is er een aantal meldingen over meer straathandel binnengekomen, maar dat zou niet hebben geleid tot verstoring van de openbare orde
Het ergste vind ik of is dan ook dat Henk & Ingrid dit soort berichten (ja, want wat in de media beweerd wordt is altijd zo...echt waar hoor!) als zoete koek naar binnen schrokken..quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus straathandel mag gewoon zolang het de openbare orde maar niet verstoord, of mag ik dat niet hieruit concluderen.![]()
De propagandisten blijven wel flink bezig in ieder geval als we zien hoeveel verschillende persberichten hoe goed het systeem wel niet zou werken er per dag wel niet de ether ingeslingerd worden. Ik heb bijna het idee dat ze hier in dit topic meelezen en zo snel mogelijk weer een ander bericht de media in slingeren alleen maar om het publiek de onzin te laten geloven en er niet achte te laten komen dat ze de boel bij elkaar aan het liegen en verzinnen zijn.
En wat dacht je dan van al die opgesloten kinderen die niet buiten konden spelen!quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Echt he, dat "oude dames kunnen weer veilig de vuilnis buiten zetten"![]()
Dat niemand daar iets van zegt tegen hem wat een onzin dit is. Alsof die vrouwtjes dan van zes jaar de vuilnis nog binnen hadden staan omdat ze niet naar buiten konden.
Kindertjes die nog nooit het daglicht gezien hebbenquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat dacht je dan van al die opgesloten kinderen die niet buiten konden spelen!
Maar niet overalquote:Wietpas zorgt voor rust in Centrum-Oost Etten-Leur
Auteur: door Rob Musters r.musters@bndestem.nl | woensdag 09 mei 2012 | 08:34 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 09 mei 2012 | 09:45
ETTEN-LEUR - Het is een stuk rustiger in de wijk Centrum-Oost sinds de invoering van de zogeheten wietpas.
Volgens buurtbewoners blijven de buitenlanders massaal weg sinds de regels voor coffeeshops zijn aangescherpt.
"De parkeerplaats aan de Julianalaan stond meestal vol met Belgische kentekens. Vanaf 1 mei staat er niet een meer", zegt Frans van Ginneken. "Logisch eigenlijk. Als je weet dat je de coffeeshop niet binnen mag, dan heeft het geen enkele zin om naar Nederland te rijden."
Wijkagent Peter Smaardijk bevestigt dat. Smaardijk: "Het klopt. Belgen blijven weg en daarnaast constateer ik ook dat de straathandel niet is toegenomen. Het systeem werkt."
De toegenomen rust in de wijk is een van de gespreksonderwerpen tijdens de wijkwandeling gistermiddag door Centrum-Oost met wethouder Jan van Hal, enkele medewerkers van de gemeente, de wijkagent, Surplus Welzijn en de wijkvereniging van Centrum-Oost. Van Hal gaat vooral mee op pad om de problemen in het openbaar gebied te bekijken. En dat zijn er nogal wat.
quote:PvdA Nijmegen: 'Stop met de wietpas'
woensdag 09 mei 2012 | 07:43 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 09 mei 2012 | 15:52
NIJMEGEN – De Nijmeegse PvdA-fractievoorzitter Rutger Zwart is niet blij met de wietpas en de gevolgen voor zijn stad. „Het is een ondoordachte maatregel die zo snel mogelijk teruggedraaid moet worden. De burgemeester heeft steeds gewaarschuwd dat het beperken van de toegang tot coffeeshops niet zal werken.”
Hubert Bruls, nu nog burgemeester van Venlo en vanaf 21 mei burgervader van Nijmegen: ”Wij hebben heel wat keren in Den Haag aangegeven dat de wietpas op hetzelfde moment in heel Nederland geïntroduceerd zou moeten worden. Minister Ivo Opstelten heeft echter anders besloten.”
In Venlo, waar de wietpas wel al is ingevoerd, heeft het nieuwe beleid volgens Bruls nog niet tot ernstige problemen geleid. „We zien nu in Venlo-Zuid op beperkte schaal wat illegale handel op straat.”
De gemeente Nijmegen heeft aangekondigd de ontwikkelingen scherp in de gaten te houden en zo nodig maatregelen te nemen. Waarnemend burgemeester Dijkstra verwacht dat de coffeeshops alles zullen doen om overlast te voorkomen. „Bij overlast in of rond een zaak zullen we onmiddellijk sluiten.”
De PvdA in Venlo is maandag een meldpunt begonnen voor overlast van drugsrunners. De PvdA in Nijmegen voelt daar ook wel voor. Zwart: ” Maar als iedereen het erover eens is dat de wietpas niet werkt, moet het beleid gewoon zo snel mogelijk teruggedraaid worden.”
Ik ben tegen de wietpas, dus sla niet zo'n oppositie aan, wil je?quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De "verdachte" plaatsen verplaatsen zich natuurlijk op dit moment constant, een coffeeshop verplaats je niet zo makkelijk, maar straatdealers die hebben zo een andere plek gevonden.
Als dat achterhaald zou zijn waarom hebben ze dan 170 drugsklachten gehad ja er zaten ok een paar positieve berichten tussen aldus onno cq pinnokio hoes .
Dat mag je helemaal niet concluderen, straathandel is bij wet verboden en wordt ook niet gedoogd. Wat hier wel van belang is, is een verband tussen straathandel en verstoring van openbare orde, en dat verband is (tijdelijk) ontkracht. Het enige wat je dus kan concluderen, staat al in de zin nl. dat straathandel niet de openbare orde (zwaar) heeft verstoord.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus straathandel mag gewoon zolang het de openbare orde maar niet verstoord, of mag ik dat niet hieruit concluderen.![]()
De propagandisten blijven wel flink bezig in ieder geval als we zien hoeveel verschillende persberichten hoe goed het systeem wel niet zou werken er per dag wel niet de ether ingeslingerd worden. Ik heb bijna het idee dat ze hier in dit topic meelezen en zo snel mogelijk weer een ander bericht de media in slingeren alleen maar om het publiek de onzin te laten geloven en er niet achte te laten komen dat ze de boel bij elkaar aan het liegen en verzinnen zijn.
Ook al ben je voor of tegen die pas dat is toch geen argument waarom ik dan niet een gechargeerde zin met een knipoog zou kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:13 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Ik ben tegen de wietpas, dus sla niet zo'n oppositie aan, wil je?
Ik stel alleen dat jouw argument invalide is, en dat klopt ook. Natuurlijk verplaatsen drugsdealers zich, maar doen agenten dit niet dan? Wat denk jij eigenlijk dat agenten doen? Die zijn getraind en krijgen ook opdrachten, agenten zijn dynamisch.
Wat bedoel je trouwens met een drugsklacht? Ik kan ook drugsklachten gaan indienen met een achterliggende gedachte, namelijk zodat het lijkt alsof er veel overlast is. Ik denk dat deze drugsklachten hoofdzakelijk gebaseerd zijn op fictie en valse aannames, gewoon om de realiteit een andere richting te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |