Volgens mij is iemand die een bijzondere maneuvre uitvoert, zoals dat vrouwtje, per definitie fout, tenzij gedwongen ritsen e.d.quote:Op zondag 29 april 2012 19:35 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de vrachtwagenchauffeurs bedoelt?
Enig idee waarom de boete voor niet-links-inhalen een flink stuk duurder is dan de boete voor niet-rechts-houden?
Volledig eigen schuld van vrachtwagenchauffeur nr.3.
In dat specifieke geval is het irritant jaquote:Op maandag 30 april 2012 16:34 schreef Ziba het volgende:
Mensen die geen geduld hebben.Gisteren liet ik de auto uitvallen (doe ik heel af en toe helaas
) en was er zo'n vrouw achter me die dan de hele tijd ongeduldig gaat toeteren waardoor ik d'r nog langer over doe om de auto opnieuw op te starten door zenuwen omdat ik me opgejaagd voel.
En mensen die geen richting aangeven waardoor je bijvoorbeeld wacht op een rotonde en het voor niks blijkt te zijn.
Ik had gewoon terug gegroet denk ik.quote:Op maandag 30 april 2012 16:40 schreef Mwanatabu het volgende:
Jaaaah weer eentje. Gisterenmiddag, geen kip op de weg (N348) en voor me een Peugeot met een geblindeerde achterruit die niet alleen beurtelings 65 en 85 reed maar ook continu nergens om liep te remmen. Nogmaals: geen kip op de weg. Helaas alle stoplichten mee, waar hij tot twee keer toe het volgende geintje uithaalde: eerst remmen (nogmaals: geen kip op de weg) zodat ik vlak voordat ik op de linkerstrook terecht kon mijn vaart kwijt was en dan ervandoor spuiten zodat ik er helemaal niet meer langs kwam (Daihatsuutje).
Toen we de stad weer binnen reden en de eerste kip tegenkwamen in een Ford Ka die 50 reed waar je 70 mag en ik eindelijk een hele linkerstrook erbij kreeg en er dus eindelijk langs wilde, liet meneer ook nog even zien echt niet door te hebben wat er om hem heen gebeurde door hem zonder knipperlicht of wat ineens naar links te janken om in te gaan halen met een snelheidsverschil van een halve kilometer.
Enfin, 3 minuten later was de inhaalmanoeuvre dan eindelijk voltooid en 3 minuten daarna zat ie dus nog steeds op de linkerstrook. Wederom zonder lampje of niks ineens naar rechts (je verwacht het niet) zodat ik uiteindelijk na 10 kilometer bij een stoplicht naast hem stond. Ik verwachtte een oud manneke maar ik staarde dus een ventje van halverwege de twintig met een sik in het wezenloze gezicht dat groetend zijn vinger opstak.
Tot miljoen geteld en niet meer gekeken. Kinderen achterin: "Was dat nou een aso, mama?"
Haha, herkenbaar! Heb hem zo weleens 5x achter elkaar laten afslaanquote:Op maandag 30 april 2012 16:34 schreef Ziba het volgende:
Mensen die geen geduld hebben.Gisteren liet ik de auto uitvallen (doe ik heel af en toe helaas
) en was er zo'n vrouw achter me die dan de hele tijd ongeduldig gaat toeteren waardoor ik d'r nog langer over doe om de auto opnieuw op te starten door zenuwen omdat ik me opgejaagd voel.
...
Haha ja dat eerste heb ik ook. Toen ik net mn rijbewijs had wat problemen gehad met benzine-auto, dus sloeg ook af steeds.quote:Op maandag 30 april 2012 16:34 schreef Ziba het volgende:
Mensen die geen geduld hebben.Gisteren liet ik de auto uitvallen (doe ik heel af en toe helaas
) en was er zo'n vrouw achter me die dan de hele tijd ongeduldig gaat toeteren waardoor ik d'r nog langer over doe om de auto opnieuw op te starten door zenuwen omdat ik me opgejaagd voel.
En mensen die geen richting aangeven waardoor je bijvoorbeeld wacht op een rotonde en het voor niks blijkt te zijn.
Wie juridisch de schuld krijgt is aan de rechter. Zal wel verdeeld worden. Ik bedoel met "eigen schuld" dat de vrachtwagenchauffeur kan verwachten dat ie in de berm gaat belanden als je rechts gaat inhalen.quote:Op maandag 30 april 2012 16:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij is iemand die een bijzondere maneuvre uitvoert, zoals dat vrouwtje, per definitie fout, tenzij gedwongen ritsen e.d.
Flauwerikquote:Op maandag 30 april 2012 16:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Haha ja dat eerste heb ik ook. Toen ik net mn rijbewijs had wat problemen gehad met benzine-auto, dus sloeg ook af steeds.
Probeer dan maar eens kalm te blijven..
Gelukkig gaat het nu beter en doe ik nu soms express langzaam omdat ze zo ongeduldig zijn. Eigen schuld.
Leuk topic trouwens, ga hem volgen
Echt hè, bij jou is het altijd de schuld van de vrachtwagenchauffeur. Echt altijd. Ben je een troll of heb je een ander trauma?quote:Op maandag 30 april 2012 16:52 schreef OEM het volgende:
[..]
Wie juridisch de schuld krijgt is aan de rechter. Zal wel verdeeld worden. Ik bedoel met "eigen schuld" dat de vrachtwagenchauffeur kan verwachten dat ie in de berm gaat belanden als je rechts gaat inhalen.
Als een vrachtwagenchauffeur doelbewust de regels overtreedt en daarmee gevaar of hinder veroorzaakt, dan ga ik dat niet goed praten. Iets waar jullie wel een handje van hebben.quote:Op maandag 30 april 2012 17:48 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Echt hè, bij jou is het altijd de schuld van de vrachtwagenchauffeur. Echt altijd.
Tja soms zit iemand gewoon te dromen en ziet niet dat het groen is geworden..quote:Op maandag 30 april 2012 16:34 schreef Ziba het volgende:
Mensen die geen geduld hebben.Gisteren liet ik de auto uitvallen (doe ik heel af en toe helaas
) en was er zo'n vrouw achter me die dan de hele tijd ongeduldig gaat toeteren waardoor ik d'r nog langer over doe om de auto opnieuw op te starten door zenuwen omdat ik me opgejaagd voel.
En mensen die geen richting aangeven waardoor je bijvoorbeeld wacht op een rotonde en het voor niks blijkt te zijn.
dit soort dagen rijden mensen die relatief weinig rijden. soort als eerste zomervakantie dag, dan zie je ook weer al die weinig-rijders met een caravan erachter. op de 1 of andere manier voelen die spitsen ook altijd rommeliger.quote:Op maandag 30 april 2012 18:10 schreef Yreal het volgende:
wat rijden mensen bezopen vandaag trouwens.
Wel een oudje die wel tof was. Rijdt ie helemaal rechts op zijn strook, bijna in het gras, (1 baans weg) en handje uit het raam, kom er maar langs. Doe ik niet, stel dat het zo'n motorhater is. Volgende vluchthaven duikt ie in zodat ik er langs kan
Nee, maar als een ander de regels overtreedt leg je er toch aanzienlijk minder nadruk op.quote:Op maandag 30 april 2012 17:55 schreef OEM het volgende:
[..]
Als een vrachtwagenchauffeur doelbewust de regels overtreedt en daarmee gevaar of hinder veroorzaakt, dan ga ik dat niet goed praten. Iets waar jullie wel een handje van hebben.
Imho is het erger wanneer een professionele bestuurder een regel overtreedt dan wanneer een amateur dit doet.quote:Op maandag 30 april 2012 18:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, maar als een ander de regels overtreedt leg je er toch aanzienlijk minder nadruk op.
Dat klopt, maar hij voert gewoon een hetze tegen chauffeurs. Ik heb het hem in andere topics ook al zien doen namelijk en ik vraag me af door welk trauma dat komt.quote:Op maandag 30 april 2012 18:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Imho is het erger wanneer een professionele bestuurder een regel overtreedt dan wanneer een amateur dit doet.
Dat doet de rest hier wel voor me. Vrachtwagenchauffeurs lijken hier wel heilig verklaard die alles mogen doen wat God verboden heeft. Onder het mom van: als zij het doen, zullen ze er wel een goede reden voor hebben, want het zijn zulke sociale heren M/V in het verkeer.quote:Op maandag 30 april 2012 18:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, maar als een ander de regels overtreedt leg je er toch aanzienlijk minder nadruk op.
Nou ergens heeft ie ook wel een punt hr. Niemand heeft er in dit topic moeite mee om bepaalde groepen bestuurders compleet af te zeiken/verbaal te lynchen (soms ook terecht) maar als het om beroepschauffeurs gaat is het opeens ongepast en krijg je meteen een aantal mensen over je heen.quote:Op maandag 30 april 2012 18:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Imho is het erger wanneer een professionele bestuurder een regel overtreedt dan wanneer een amateur dit doet.
D'r zullen vast een aantal klootzakken tussenzitten, maar het meeste wat door de amateur-bestuurder als irritant/gevaarlijk wordt gezien is meestal een noodzakelijke actie van een professional. Een stukje onbegrip dus. Heb ik het niet alleen over een vrachtwagenchauffeur, maar ook over een politieagent, bus- of taxichauffeur...quote:Op maandag 30 april 2012 19:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Nou ergens heeft ie ook wel een punt hr. Niemand heeft er in dit topic moeite mee om bepaalde groepen bestuurders compleet af te zeiken/verbaal te lynchen (soms ook terecht) maar als het om beroepschauffeurs gaat is het opeens ongepast en krijg je meteen een aantal mensen over je heen.
Klinkt als een trauma. Wil je erover praten?quote:Op maandag 30 april 2012 19:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat doet de rest hier wel voor me. Vrachtwagenchauffeurs lijken hier wel heilig verklaard die alles mogen doen wat God verboden heeft. Onder het mom van: als zij het doen, zullen ze er wel een goede reden voor hebben, want het zijn zulke sociale heren M/V in het verkeer.
Hinder en gevaar is artikel 5. Maar los daarvan: wat is de noodzaak voor rechts inhalen, inhaalverboden negeren en structureel te hard rijden? Je hebt het over een noodzakelijke actie. Ontploft er anders een bom in de truck als je die actie niet uitvoert? Er is simpelweg geen noodzaak. De trucker wil gewoon zo hard mogelijk rijden.quote:Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:
maar het meeste wat door de amateur-bestuurder als irritant/gevaarlijk wordt gezien is meestal een noodzakelijke actie van een professional. Een stukje onbegrip dus.
De ware aard van de trucker: het overige verkeer past zich maar aan.quote:En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Je lijkt niet open te staan voor kritiek. Problemen gehad in je jeugd?quote:Op maandag 30 april 2012 22:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Klinkt als een trauma. Wil je erover praten?
Fijn dat is jouw mening. Prima. Mijn indruk van het topic is andersquote:Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
D'r zullen vast een aantal klootzakken tussenzitten, maar het meeste wat door de amateur-bestuurder als irritant/gevaarlijk wordt gezien is meestal een noodzakelijke actie van een professional. Een stukje onbegrip dus. Heb ik het niet alleen over een vrachtwagenchauffeur, maar ook over een politieagent, bus- of taxichauffeur...
Ik heb geleerd om een aantal stappen vooruit te denken, en de meest economische beslissing te maken. En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Weinig kans, mijn acties kan ik altijd verantwoorden.quote:
Ik word per uur betaald. Ik zou dan gek zijn als ik 'm continu in de begrenzer trap. cc op 82/83 en ik kan een half uurtje per dag meer pakken.quote:Maar los daarvan: wat is de noodzaak voor rechts inhalen, inhaalverboden negeren en structureel te hard rijden? Je hebt het over een noodzakelijke actie. Ontploft er anders een bom in de truck als je die actie niet uitvoert? Er is simpelweg geen noodzaak. De trucker wil gewoon zo hard mogelijk rijden.
Geen probleem als een luxe wagen 75 rijdt bij trajectcontroles, het wordt wel een probleem als de auto op rijstrook 2 blijft. Dan onderneem ik actie.quote:De ware aard van de trucker: het overige verkeer past zich maar aan.
Je kwam met gestrekt been het vorige topic binnen. Mag ik dan ook even mijn zegje doen?quote:Op maandag 30 april 2012 23:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Je lijkt niet open te staan voor kritiek. Problemen gehad in je jeugd?
Hier hetzelfde. Ik rij al jaren met zware aanhangers waarvan zo een 10.000 kilometer per jaar met paarden achter de auto. Ik weet dat ik een hinderlijke automobilist ben als ik op pad ben met levende have, dat ben ik niet voor mijn lol maar dat moet ik wel zijn omdat ik altijd plan, b, c, en misschien wel d uit moet kunnen voeren als iemand anders een verkeersfout maakt. Heel eerlijk, soms betekend dat wel eens dat iemand wat creatiever met de verkeersregels om moet gaan voor ieders veiligheid.......... een stel loslopende paarden over de a12 heeft niemand wat aan.quote:Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb geleerd om een aantal stappen vooruit te denken, en de meest economische beslissing te maken. En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Als het rustig is op de weg kan je nou eenmaal makkelijker afstand van elkaar en elkaars gedrag nemen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 07:50 schreef Yreal het volgende:
net effe Zoetermeer -> schiphol gedaan om 5.15.
Valt me op dat hoewel vooral truckers rustig inhalen en iedereen belachelijk hard rijdt, het me allemaal niet irriteert of iets. Ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat het wel lekker door rijdt rond die tijd.
Het inhaalverbod in combinatie met een vmax van 80 op de a4 bij leiden daarin tegen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klopt, maar echt opbokken met die 80quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:01 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Als het rustig is op de weg kan je nou eenmaal makkelijker afstand van elkaar en elkaars gedrag nemen.
Dat stuk waar je niet in mag halen op de a4 is toch maar heel kort? Maar die 80km/h daar is inderdaad heel irritant en ze schijnen er redelijk enthousiast te controleren.
Misschien kun je dat zelf ook even doen dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:21 schreef Daeron het volgende:
Vandaag heerlijk rustig naar het werk kunnen rijden.
OEM kunnen we trouwens het beste gewoon negeren, die gast zit óf keihard te trollen, óf heeft zo'n zwaar trauma opgelopen dat alleen professionele hulp nog kan werken.
Was een keer tegen een mod aangelopen voor phpbb, dan kon je mensen aanmerken als troll, die konden dan verder gewoon posten, maar andere gebruikers zagen hun posts niet. Dat kon iedereen dan persoonlijk voor zichzelf instellen of forumbreed. Zou dat niet iets zijn tegen OEM?
Dat gaat dus heel vaak niet eens (ik denk serieus dat er hooguit een metertje of 2 tussen zit vaak, echt belachelijk).quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:16 schreef Tijn het volgende:
Ik ga er meestal toch achter wanneer je invoegt terwijl er zo'n colonne vrachtwagens rijdt. Jammer dan dat je even wat gas terug moet nemen, maar beter dan tussen twee vrachtwagens rijden imho.
Ik had afgelopen vrijdag ook zo'n associale (maar vorlgens jou was hij niet associaal, maar alleen maar bezig een economische beslissing te maken) vrachtwagen chauffeur. Parallelweg naast de ring in Groningen (ring zuid). Brug was net weer open en de rij begon net weer te rijden (km of 5). De weg is smal, wel twee baans (waarbij de tweede baan snel na de brug invoegt op de rechter). Komt er zo'n vrachtwagen voorbij denderen met 50... Scheelde een paar centimeter met de auto voor me (die tegen de linkerstreep stond). Maar zo'n vrachtwagen chaffeur mag dat, want daardoor is hij wel een paar seconden eerder op z'n plaats van bestemming en hoeft hij niet af te remmen...quote:Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
D'r zullen vast een aantal klootzakken tussenzitten, maar het meeste wat door de amateur-bestuurder als irritant/gevaarlijk wordt gezien is meestal een noodzakelijke actie van een professional. Een stukje onbegrip dus. Heb ik het niet alleen over een vrachtwagenchauffeur, maar ook over een politieagent, bus- of taxichauffeur...
Ik heb geleerd om een aantal stappen vooruit te denken, en de meest economische beslissing te maken. En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Het zal die knakker leren ja, die z'n emoties niet kon beheersen en dus maar vol op de rem ging staan. Wat een figuurquote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:49 schreef .Neovo. het volgende:
Mensen die blikjes op de weg gooien. Hierdoor voor de dader rijden en plat op de rem. Dat zal hem leren
http://www.l1.nl/nieuws/1(...)ervoort#.T5-VWtnsbKA
Dit zou een betere oplossing geweest zijnquote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:49 schreef .Neovo. het volgende:
Mensen die blikjes op de weg gooien. Hierdoor voor de dader rijden en plat op de rem. Dat zal hem leren
http://www.l1.nl/nieuws/1(...)ervoort#.T5-VWtnsbKA
Welk gedeelte vanquote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik had afgelopen vrijdag ook zo'n associale (maar vorlgens jou was hij niet associaal, maar alleen maar bezig een economische beslissing te maken) vrachtwagen chauffeur. [....]
heb je niet begrepen?quote:D'r zullen vast een aantal klootzakken tussenzitten...
Ik heb dat in een van de voorgaande topics ook al gelezen. Een automobilist die hier post, die dit bij vrachtwagens en dergelijke deed.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:49 schreef .Neovo. het volgende:
Mensen die blikjes op de weg gooien. Hierdoor voor de dader rijden en plat op de rem. Dat zal hem leren
http://www.l1.nl/nieuws/1(...)ervoort#.T5-VWtnsbKA
Dit deel:quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Welk gedeelte van
[..]
heb je niet begrepen?
ik zat ook te denken om naar de linkerbaan te gaan (ik had honger en wilde naar huis dus ik was een haastig automobilistje). Maar heb het niet gedaan omdat het associaal is. Misschien dacht die vrachtwagenchauffeur wel: ik moet daar voor 1 uur zijn en dit gaat zo niet lukken dus ik druk hem naar de linkerbaan, waar ik eigenlijk niet goed op pas.quote:Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb geleerd om een aantal stappen vooruit te denken, en de meest economische beslissing te maken. En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Ik denk dat ik niet goed begrepen word... Hoe kan ik een chauffeur die mij hindert onderscheiden van een asociale chauffeur als ze me beiden hinderen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:05 schreef Ridocar het volgende:
Nogmaals: --> sommige <--(!) chauffeurs zijn klootzakken, en waarschijnlijk had jij een klootzak met haast voor/naast je.
Als je het nog niet begrepen hebt raad ik je aan het topic nogmaals te lezen. Misschien wordt het dan meer helder...
Die economische beslissing van jou kan mij hinderen (niet goed uitkomen). Dus dan ben je in mijn ogen een asociale chauffeur.quote:Ik heb geleerd om een aantal stappen vooruit te denken, en de meest economische beslissing te maken. En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Gebruik maken van het asfalt is in mijn optiek niet asociaal. 't is hetzelfde als met ritsen, doorrijden tot de pijlen op de weg, of het bord: "ritsen" vanaf hier, wordt vaak gezien als asociaal. Rare gedachte.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dit deel:
[..]
ik zat ook te denken om naar de linkerbaan te gaan (ik had honger en wilde naar huis dus ik was een haastig automobilistje). Maar heb het niet gedaan omdat het associaal is. Misschien dacht die vrachtwagenchauffeur wel: ik moet daar voor 1 uur zijn en dit gaat zo niet lukken dus ik druk hem naar de linkerbaan, waar ik eigenlijk niet goed op pas.
Zelfs als hij er met een gepaste snelheid langs was gereden, was het in mijn ogen een gevaarlijke situatie. De weg is gewoon veel te smal daar (en geen uitwijkmogelijkheden). Maar volgens jou had het dan dus wel gekund omdat het mogelijk een economische beslissing is geweest en ik het blijkbaar verkeerd zie (hij paste toch?)
Nee. "in de weg rijden" is niet per se hinderen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:27 schreef Sounddragon het volgende:
Ah, dus iedereen die jou 'in de weg rijdt' is een aso?
Hangt ervan af hoeveel asfalt er nog over is... 300 meter verderop moest hij er dus in... (en hij zat oorspronkelijk niet ver achter mij). En hij paste daar nauwelijks op de rijbaan...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:39 schreef GX3 het volgende:
[..]
Gebruik maken van het asfalt is in mijn optiek niet asociaal. 't is hetzelfde als met ritsen, doorrijden tot de pijlen op de weg, of het bord: "ritsen" vanaf hier, wordt vaak gezien als asociaal. Rare gedachte.
Als een gebrek aan vrije doorgang het enige criterium is om een andere weggebruiker aso te noemen kun je beter je rijbewijs inleveren bij het CBR.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Die economische beslissing van jou kan mij hinderen (niet goed uitkomen). Dus dan ben je in mijn ogen een asociale chauffeur.
en als die vrouw even niet oplet is ze wellicht dood. Nee mooi dat je even door duwd..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:48 schreef Gummiebeer het volgende:
Niet echt een irritatie, maar eigenlijk toch wel ergens.
Vandaag rijd ik met mijn vrachtwaggel binnen de bebouwde kom. Vrachtwaggel trekt traag op tot frustratie van medeweg gebruikers. Maar goed, ik wou even naar een parkeerplaats om even iets te controleren. Spiegelen, knipperlicht naar links en net op het moment dat ik de manouvre wil uitvoeren komt er zo'n ouwe doos in haar starlet mij ff links inhalen.
Wat zweette dat mens peentjes toen ze erachter kwam dat ik gewoon even doorduw.
Nu heeft ze ook nog platte kantjes op de banden door haar actie.
En dan denk ik.. zo oud, en toch haast.
Bovengenoemde slaat ook op scootmobielrijders en rollator gangers. Je bent niet veilig met al die haastige bejaarden.
Omg... het was gecontroleerd en ik duw door als het KAN.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:57 schreef Matty___ het volgende:
[..]
en als die vrouw even niet oplet is ze wellicht dood. Nee mooi dat je even door duwd..
Duwd.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:57 schreef Matty___ het volgende:
[..]
en als die vrouw even niet oplet is ze wellicht dood. Nee mooi dat je even door duwd..
Zo zo, voel je je nu heel stoer? Gewoon doorduwen, wat kan jouw het ook schelen? Idioot.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:48 schreef Gummiebeer het volgende:
Niet echt een irritatie, maar eigenlijk toch wel ergens.
Vandaag rijd ik met mijn vrachtwaggel binnen de bebouwde kom. Vrachtwaggel trekt traag op tot frustratie van medeweg gebruikers. Maar goed, ik wou even naar een parkeerplaats om even iets te controleren. Spiegelen, knipperlicht naar links en net op het moment dat ik de manouvre wil uitvoeren komt er zo'n ouwe doos in haar starlet mij ff links inhalen.
Wat zweette dat mens peentjes toen ze erachter kwam dat ik gewoon even doorduw.
Nu heeft ze ook nog platte kantjes op de banden door haar actie.
En dan denk ik.. zo oud, en toch haast.
Bovengenoemde slaat ook op scootmobielrijders en rollator gangers. Je bent niet veilig met al die haastige bejaarden.
i know. Gelukkig heeft fok genoeg taalnazis die even voor je controleren of de spelling wel ok is.quote:
wat is er gecontroleerd als zij vol in de ankers moet?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:05 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Omg... het was gecontroleerd en ik duw door als het KAN.
Denk jij nou echt dat ik een dooie op mijn geweten wil hebben?
jouw rijgedrag maakt de kans wel stukken groter. dus onbewust boeit het je te weinig of je begrijpt het niet. of beiden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:05 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Omg... het was gecontroleerd en ik duw door als het KAN.
Denk jij nou echt dat ik een dooie op mijn geweten wil hebben?
Ik ben zo'n kut-leaserijder met structureel haast. Helaas. En heb echt de schurfthekel aan mensen die onzeker rijden / de auto af laten slaan voor een stoplicht / met 50 km per uur de oprit van een snelweg komen oprijden / geen richting aangeven / onregelmatige snelheden rijden (dan weer 95, dan weer 135) / te lang links blijven kleven.quote:Op maandag 30 april 2012 23:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Fijn dat is jouw mening. Prima. Mijn indruk van het topic is anders
Bijv. mensen die 'haastig' rijden of leaserijders/luxe auto rijders worden hier zo vaak generaliserend gebashed terwijl als je een keer iets hebt mbt chauffeurs is het eens een noodzakelijke actie en wordt het meteen goed gepraat hier. Mja verder prima als mensen daar blij van worden.
Tuurlijk zijn er veel kut leaserijders. Maar vaak zat dat ik ook zo'n 'professional' een klote actie zie uitvoeren.
Dus af en toe komt de toon enigzins hypocriet over. Dat ben ik met OEM eens.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:42 schreef kiwiko het volgende:
Ik heb een hekel aan mensen die denkenweten dat ze zelf nooit een fout maken.
Ik ken je probleemquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben zo'n kut-leaserijder met structureel haast. Helaas. En heb echt de schurfthekel aan mensen die onzeker rijden / de auto af laten slaan voor een stoplicht / met 50 km per uur de oprit van een snelweg komen oprijden / geen richting aangeven / onregelmatige snelheden rijden (dan weer 95, dan weer 135) / te lang links blijven kleven.
Van vrachtwagens heb ik eigenlijk zelden last. Meestal zijn het toch de kleine boodschappenwagentjes, de patsertjes en de opa's die voor ergernis zorgen.
Dat eerste zie ik automobilisten chronisch doen. En dat inhalen tijdens een inhaalverbod dan bij voorkeur op een onoverzichtelijke tweebaansweg.quote:Op maandag 30 april 2012 23:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Hinder en gevaar is artikel 5. Maar los daarvan: wat is de noodzaak voor rechts inhalen, inhaalverboden negeren en structureel te hard rijden? Je hebt het over een noodzakelijke actie. Ontploft er anders een bom in de truck als je die actie niet uitvoert? Er is simpelweg geen noodzaak. De trucker wil gewoon zo hard mogelijk rijden.
[..]
De ware aard van de trucker: het overige verkeer past zich maar aan.
Dat is ook zo. Hoe drukker het is hoe sneller mensen zich ergeren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 07:50 schreef Yreal het volgende:
net effe Zoetermeer -> schiphol gedaan om 5.15.
Valt me op dat hoewel vooral truckers rustig inhalen en iedereen belachelijk hard rijdt, het me allemaal niet irriteert of iets. Ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat het wel lekker door rijdt rond die tijd.
Het inhaalverbod in combinatie met een vmax van 80 op de a4 bij leiden daarin tegen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat zat er naast die vrachtwagen dan? Vanuit jouw oogpunt gezien was de weg leeg, maar wat zat er naast hem?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat gaat dus heel vaak niet eens (ik denk serieus dat er hooguit een metertje of 2 tussen zit vaak, echt belachelijk).
Is er wel ruimte en ik zou echt heel veel gas terug moeten nemen, ga ik er toch tussen, maar zorg ik er ook weer voor dat ik er zo tussenuit ben.
Daarstraks zat er ook eentje echt bovenop een kraantje.
En de weg was gewoon leeg, maar de vrachtwagen haalde niet in. Ik snap de logica daar niet van.
Nee, dat was gewoon ronduit asociaal.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik had afgelopen vrijdag ook zo'n associale (maar vorlgens jou was hij niet associaal, maar alleen maar bezig een economische beslissing te maken) vrachtwagen chauffeur. Parallelweg naast de ring in Groningen (ring zuid). Brug was net weer open en de rij begon net weer te rijden (km of 5). De weg is smal, wel twee baans (waarbij de tweede baan snel na de brug invoegt op de rechter). Komt er zo'n vrachtwagen voorbij denderen met 50... Scheelde een paar centimeter met de auto voor me (die tegen de linkerstreep stond). Maar zo'n vrachtwagen chaffeur mag dat, want daardoor is hij wel een paar seconden eerder op z'n plaats van bestemming en hoeft hij niet af te remmen...
Dat afval weg gooien is voor mij eigenlijk wel een hele grote irritatie. Ik snap niet hoe je het in je kop haalt omdat te doen. Parkeerplaatsen en bermen bij klaverbladen liggen vol met rotzooi. Wat is er nou erg aan omdat in je auto te laten liggen en dat thuis of ergens anders in de afvalbak te gooien?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:49 schreef .Neovo. het volgende:
Mensen die blikjes op de weg gooien. Hierdoor voor de dader rijden en plat op de rem. Dat zal hem leren
http://www.l1.nl/nieuws/1(...)ervoort#.T5-VWtnsbKA
Ik ken de situatie daar maar zo smal is het ook weer niet. Dus gevaarlijk wil ik het niet noemen, asociaal wel, want als je de Osloweg opgaat zie je al dat de brug open staat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dit deel:
[..]
ik zat ook te denken om naar de linkerbaan te gaan (ik had honger en wilde naar huis dus ik was een haastig automobilistje). Maar heb het niet gedaan omdat het associaal is. Misschien dacht die vrachtwagenchauffeur wel: ik moet daar voor 1 uur zijn en dit gaat zo niet lukken dus ik druk hem naar de linkerbaan, waar ik eigenlijk niet goed op pas.
Zelfs als hij er met een gepaste snelheid langs was gereden, was het in mijn ogen een gevaarlijke situatie. De weg is gewoon veel te smal daar (en geen uitwijkmogelijkheden). Maar volgens jou had het dan dus wel gekund omdat het mogelijk een economische beslissing is geweest en ik het blijkbaar verkeerd zie (hij paste toch?)
Ga eens een dag met een chauffeur mee, dan zie je gauw genoeg het verschil.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet goed begrepen word... Hoe kan ik een chauffeur die mij hindert onderscheiden van een asociale chauffeur als ze me beiden hinderen?
Nogmaals:
[..]
Die economische beslissing van jou kan mij hinderen (niet goed uitkomen). Dus dan ben je in mijn ogen een asociale chauffeur.
Mag ik vragen waarom leaserijders altijd haast hebben? Dat vraag ik me oprecht af namelijk. Als je een paar jaar rijdt weet je waar de knelpunten liggen en hoe lang je ergens over doet dus daar kun je rekening mee houden met je afspraken, lijkt me. En jullie hebben ook geen last van de rij- en rusttijdenwet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben zo'n kut-leaserijder met structureel haast. Helaas. En heb echt de schurfthekel aan mensen die onzeker rijden / de auto af laten slaan voor een stoplicht / met 50 km per uur de oprit van een snelweg komen oprijden / geen richting aangeven / onregelmatige snelheden rijden (dan weer 95, dan weer 135) / te lang links blijven kleven.
Van vrachtwagens heb ik eigenlijk zelden last. Meestal zijn het toch de kleine boodschappenwagentjes, de patsertjes en de opa's die voor ergernis zorgen.
En dan ook nog van die mensen die dan 80 op de teller rijden op de middelste of meest linkerbaan... Ongelofelijk irritant! Zie het iedere dag weer, rij Utrecht - Amsterdam (A2/A10) iedere dag en dergelijke figuren kom ik er minimaal 10 van tegen per dag.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 07:50 schreef Yreal het volgende:
net effe Zoetermeer -> schiphol gedaan om 5.15.
Valt me op dat hoewel vooral truckers rustig inhalen en iedereen belachelijk hard rijdt, het me allemaal niet irriteert of iets. Ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat het wel lekker door rijdt rond die tijd.
Het inhaalverbod in combinatie met een vmax van 80 op de a4 bij leiden daarin tegen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
vaak heb je aardig wat werk te doen en al de tijd in de auto is verloren tijd. Dus tijd in de auto moet zo kort mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom leaserijders altijd haast hebben? Dat vraag ik me oprecht af namelijk. Als je een paar jaar rijdt weet je waar de knelpunten liggen en hoe lang je ergens over doet dus daar kun je rekening mee houden met je afspraken, lijkt me. En jullie hebben ook geen last van de rij- en rusttijdenwet.
Ah, vandaar. Maar moet dat ten koste van alles en iedereen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:43 schreef Matty___ het volgende:
[..]
vaak heb je aardig wat werk te doen en al de tijd in de auto is verloren tijd. Dus tijd in de auto moet zo kort mogelijk zijn.
Vind ik ook, dus ik rijd door. Maar niet te hard. Daar zit verschil in!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:43 schreef Matty___ het volgende:
[..]
vaak heb je aardig wat werk te doen en al de tijd in de auto is verloren tijd. Dus tijd in de auto moet zo kort mogelijk zijn.
Niet alleen tussen die 2. We hebben in Nederland nou eenmaal de mentaliteit;"IK moet ergens naar toe, IK heb haast dus de rest moet weg."quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:04 schreef tong_poh het volgende:
Gezien de discussies hier en in de voorgaande topics over vrachtwagenchauffeurs en autobestuurders, kan ik heel goed begrijpen waarom er zo vaak agressie is tussen de 2 op de weg.
Mijn mentaliteit is veel simpeler: IK wil me aan de regels kunnen houden en wil niet lastig gevallen worden door iemand die dat niet nodig vindt...quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:17 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Niet alleen tussen die 2. We hebben in Nederland nou eenmaal de mentaliteit;"IK moet ergens naar toe, IK heb haast dus de rest moet weg."
Zolang dat niet verandert blijft het gezellig op de weg.
Ik probeer ook zo sociaal mogelijk te rijden, maar ik heb vaak wel het idee dat ik de enige ben.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:38 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Mijn mentaliteit is veel simpeler: IK wil me aan de regels kunnen houden en wil niet lastig gevallen worden door iemand die dat niet nodig vindt...
Heb ik ook regelmatig gehad met m'n Yaris... Ingehaald worden door zo'n klein autootje doet blijkbaar zeer ofzoquote:Op woensdag 2 mei 2012 09:35 schreef Daeron het volgende:
Gister nog een meneer de belg in zijn SUV die het niet kon hebben dat ik in mijn koekblikje harder ging dan hem.
Meneer rijdt 100-110 ofzo en ik rijd 120 en haal meneer dus in. Even later komt meneer met 140 voorbij gejakkerd, gaat vol in de rem en vliegt gelijk de uitvoegstrook op.
Omdat ik al belachelijk vroeg vertrek om op tijd te zijn en ritten van 6 uur helaas geen uitzondering zijn. En dan is iedere minuut vertraging er een te veel.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom leaserijders altijd haast hebben? Dat vraag ik me oprecht af namelijk. Als je een paar jaar rijdt weet je waar de knelpunten liggen en hoe lang je ergens over doet dus daar kun je rekening mee houden met je afspraken, lijkt me. En jullie hebben ook geen last van de rij- en rusttijdenwet.
Ook als je die ene minuut die je op de snelweg sneller bent in de binnenstad weer kwijt raakt?quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Omdat ik al belachelijk vroeg vertrek om op tijd te zijn en ritten van 6 uur helaas geen uitzondering zijn. En dan is iedere minuut vertraging er een te veel.
Ik rij hele lange stukken en kom eigenlijk nauwelijks in binnensteden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:48 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ook als je die ene minuut die je op de snelweg sneller bent in de binnenstad weer kwijt raakt?
Ik zie het regelmatig gebeuren dat iemand zit te duwen en trekken waar het maar kan die dan uiteindelijk naast me staat bij het stoplicht. Alleen die ander zit dan compleet in de stress en zichzelf zowat op te vreten terwijl ik vrolijk met mijn muziek mee blér en heerlijk relaxed aan kom.
Nee natuurlijk niet. Maar wel als mensen gewoon irritant tergend langzame rijstijl hebben. Als in mensen/bejaarden in vaak kleine auto's die niet opschieten, te langzaam rijden, opeens naar links komen etc.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:49 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Maar moet dat ten koste van alles en iedereen?
Inderdaad. IK heb haast dus voor MIJ gelden de regels niet. Terwijl in 90% van de gevallen gewoon te voorspellen is hoe laat het ergens vastloopt. En in de rest van de gevallen heb je dus een geldig excuus om te laat te komen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:17 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Niet alleen tussen die 2. We hebben in Nederland nou eenmaal de mentaliteit;"IK moet ergens naar toe, IK heb haast dus de rest moet weg."
Zolang dat niet verandert blijft het gezellig op de weg.
Ja maar dan hebben ze een half uur minder slaap, en dat kan echt niet hoor.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Inderdaad. IK heb haast dus voor MIJ gelden de regels niet. Terwijl in 90% van de gevallen gewoon te voorspellen is hoe laat het ergens vastloopt. En in de rest van de gevallen heb je dus een geldig excuus om te laat te komen.
Niks haast, gewoon slecht plannen. Mensen die opstaan en half wakker de deur uitvliegen zonder te ontbijten (ook zo lekker op de weg...) en vervolgens een half uur met de meest onzinnige manoeuvres op de minuut naar hun werk proberen te jakkeren kunnen ook gewoon de wekker een half uurtje vroeger zetten en fris en zen net zo laat aankomen zonder 600 andere weggebruikers in gevaar te brengen.
Hoezo? Op tijd je nest in is ook een keuze?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja maar dan hebben ze een half uur minder slaap, en dat kan echt niet hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |