Nou ergens heeft ie ook wel een punt hr. Niemand heeft er in dit topic moeite mee om bepaalde groepen bestuurders compleet af te zeiken/verbaal te lynchen (soms ook terecht) maar als het om beroepschauffeurs gaat is het opeens ongepast en krijg je meteen een aantal mensen over je heen.quote:Op maandag 30 april 2012 18:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Imho is het erger wanneer een professionele bestuurder een regel overtreedt dan wanneer een amateur dit doet.
D'r zullen vast een aantal klootzakken tussenzitten, maar het meeste wat door de amateur-bestuurder als irritant/gevaarlijk wordt gezien is meestal een noodzakelijke actie van een professional. Een stukje onbegrip dus. Heb ik het niet alleen over een vrachtwagenchauffeur, maar ook over een politieagent, bus- of taxichauffeur...quote:Op maandag 30 april 2012 19:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Nou ergens heeft ie ook wel een punt hr. Niemand heeft er in dit topic moeite mee om bepaalde groepen bestuurders compleet af te zeiken/verbaal te lynchen (soms ook terecht) maar als het om beroepschauffeurs gaat is het opeens ongepast en krijg je meteen een aantal mensen over je heen.
Klinkt als een trauma. Wil je erover praten?quote:Op maandag 30 april 2012 19:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat doet de rest hier wel voor me. Vrachtwagenchauffeurs lijken hier wel heilig verklaard die alles mogen doen wat God verboden heeft. Onder het mom van: als zij het doen, zullen ze er wel een goede reden voor hebben, want het zijn zulke sociale heren M/V in het verkeer.
Hinder en gevaar is artikel 5. Maar los daarvan: wat is de noodzaak voor rechts inhalen, inhaalverboden negeren en structureel te hard rijden? Je hebt het over een noodzakelijke actie. Ontploft er anders een bom in de truck als je die actie niet uitvoert? Er is simpelweg geen noodzaak. De trucker wil gewoon zo hard mogelijk rijden.quote:Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:
maar het meeste wat door de amateur-bestuurder als irritant/gevaarlijk wordt gezien is meestal een noodzakelijke actie van een professional. Een stukje onbegrip dus.
De ware aard van de trucker: het overige verkeer past zich maar aan.quote:En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Je lijkt niet open te staan voor kritiek. Problemen gehad in je jeugd?quote:Op maandag 30 april 2012 22:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Klinkt als een trauma. Wil je erover praten?
Fijn dat is jouw mening. Prima. Mijn indruk van het topic is andersquote:Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
D'r zullen vast een aantal klootzakken tussenzitten, maar het meeste wat door de amateur-bestuurder als irritant/gevaarlijk wordt gezien is meestal een noodzakelijke actie van een professional. Een stukje onbegrip dus. Heb ik het niet alleen over een vrachtwagenchauffeur, maar ook over een politieagent, bus- of taxichauffeur...
Ik heb geleerd om een aantal stappen vooruit te denken, en de meest economische beslissing te maken. En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Weinig kans, mijn acties kan ik altijd verantwoorden.quote:
Ik word per uur betaald. Ik zou dan gek zijn als ik 'm continu in de begrenzer trap. cc op 82/83 en ik kan een half uurtje per dag meer pakken.quote:Maar los daarvan: wat is de noodzaak voor rechts inhalen, inhaalverboden negeren en structureel te hard rijden? Je hebt het over een noodzakelijke actie. Ontploft er anders een bom in de truck als je die actie niet uitvoert? Er is simpelweg geen noodzaak. De trucker wil gewoon zo hard mogelijk rijden.
Geen probleem als een luxe wagen 75 rijdt bij trajectcontroles, het wordt wel een probleem als de auto op rijstrook 2 blijft. Dan onderneem ik actie.quote:De ware aard van de trucker: het overige verkeer past zich maar aan.
Je kwam met gestrekt been het vorige topic binnen. Mag ik dan ook even mijn zegje doen?quote:Op maandag 30 april 2012 23:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Je lijkt niet open te staan voor kritiek. Problemen gehad in je jeugd?
Hier hetzelfde. Ik rij al jaren met zware aanhangers waarvan zo een 10.000 kilometer per jaar met paarden achter de auto. Ik weet dat ik een hinderlijke automobilist ben als ik op pad ben met levende have, dat ben ik niet voor mijn lol maar dat moet ik wel zijn omdat ik altijd plan, b, c, en misschien wel d uit moet kunnen voeren als iemand anders een verkeersfout maakt. Heel eerlijk, soms betekend dat wel eens dat iemand wat creatiever met de verkeersregels om moet gaan voor ieders veiligheid.......... een stel loslopende paarden over de a12 heeft niemand wat aan.quote:Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb geleerd om een aantal stappen vooruit te denken, en de meest economische beslissing te maken. En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Als het rustig is op de weg kan je nou eenmaal makkelijker afstand van elkaar en elkaars gedrag nemen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 07:50 schreef Yreal het volgende:
net effe Zoetermeer -> schiphol gedaan om 5.15.
Valt me op dat hoewel vooral truckers rustig inhalen en iedereen belachelijk hard rijdt, het me allemaal niet irriteert of iets. Ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat het wel lekker door rijdt rond die tijd.
Het inhaalverbod in combinatie met een vmax van 80 op de a4 bij leiden daarin tegen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klopt, maar echt opbokken met die 80quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:01 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Als het rustig is op de weg kan je nou eenmaal makkelijker afstand van elkaar en elkaars gedrag nemen.
Dat stuk waar je niet in mag halen op de a4 is toch maar heel kort? Maar die 80km/h daar is inderdaad heel irritant en ze schijnen er redelijk enthousiast te controleren.
Misschien kun je dat zelf ook even doen dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:21 schreef Daeron het volgende:
Vandaag heerlijk rustig naar het werk kunnen rijden.
OEM kunnen we trouwens het beste gewoon negeren, die gast zit óf keihard te trollen, óf heeft zo'n zwaar trauma opgelopen dat alleen professionele hulp nog kan werken.
Was een keer tegen een mod aangelopen voor phpbb, dan kon je mensen aanmerken als troll, die konden dan verder gewoon posten, maar andere gebruikers zagen hun posts niet. Dat kon iedereen dan persoonlijk voor zichzelf instellen of forumbreed. Zou dat niet iets zijn tegen OEM?
Dat gaat dus heel vaak niet eens (ik denk serieus dat er hooguit een metertje of 2 tussen zit vaak, echt belachelijk).quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:16 schreef Tijn het volgende:
Ik ga er meestal toch achter wanneer je invoegt terwijl er zo'n colonne vrachtwagens rijdt. Jammer dan dat je even wat gas terug moet nemen, maar beter dan tussen twee vrachtwagens rijden imho.
Ik had afgelopen vrijdag ook zo'n associale (maar vorlgens jou was hij niet associaal, maar alleen maar bezig een economische beslissing te maken) vrachtwagen chauffeur. Parallelweg naast de ring in Groningen (ring zuid). Brug was net weer open en de rij begon net weer te rijden (km of 5). De weg is smal, wel twee baans (waarbij de tweede baan snel na de brug invoegt op de rechter). Komt er zo'n vrachtwagen voorbij denderen met 50... Scheelde een paar centimeter met de auto voor me (die tegen de linkerstreep stond). Maar zo'n vrachtwagen chaffeur mag dat, want daardoor is hij wel een paar seconden eerder op z'n plaats van bestemming en hoeft hij niet af te remmen...quote:Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
D'r zullen vast een aantal klootzakken tussenzitten, maar het meeste wat door de amateur-bestuurder als irritant/gevaarlijk wordt gezien is meestal een noodzakelijke actie van een professional. Een stukje onbegrip dus. Heb ik het niet alleen over een vrachtwagenchauffeur, maar ook over een politieagent, bus- of taxichauffeur...
Ik heb geleerd om een aantal stappen vooruit te denken, en de meest economische beslissing te maken. En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |