abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110969223
dat zijn ze ook :D :D en net zo goed als je hele stomme automobilisten heb, heb je ook hele domme vrachtwagenchauffeurs, evenals hele domme politieagenten in auto's of taxichauffers........ hell zelfs ambulancechauffers daar heb je ook echt minkukels tussen zitten.
pi_110969270
op die sbs variant van blik op de weg was een chauffeur met container welke uitstak en waarbij de 'beugel' (zodat auto's zichzelf niet onder de container kapot rijden) niet uitschuifbaar was (dus teveel uitsteek van de container). dat vind ik echt kwalijk en mogen ze van mij flink aanpakken :( asociale lul / bedrijf.
pi_110969371
quote:
14s.gif Op maandag 30 april 2012 18:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Imho is het erger wanneer een professionele bestuurder een regel overtreedt dan wanneer een amateur dit doet.
Nou ergens heeft ie ook wel een punt hr. Niemand heeft er in dit topic moeite mee om bepaalde groepen bestuurders compleet af te zeiken/verbaal te lynchen (soms ook terecht) maar als het om beroepschauffeurs gaat is het opeens ongepast en krijg je meteen een aantal mensen over je heen.
pi_110977684
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:16 schreef H-D het volgende:

[..]

Nou ergens heeft ie ook wel een punt hr. Niemand heeft er in dit topic moeite mee om bepaalde groepen bestuurders compleet af te zeiken/verbaal te lynchen (soms ook terecht) maar als het om beroepschauffeurs gaat is het opeens ongepast en krijg je meteen een aantal mensen over je heen.
D'r zullen vast een aantal klootzakken tussenzitten, maar het meeste wat door de amateur-bestuurder als irritant/gevaarlijk wordt gezien is meestal een noodzakelijke actie van een professional. Een stukje onbegrip dus. Heb ik het niet alleen over een vrachtwagenchauffeur, maar ook over een politieagent, bus- of taxichauffeur...

Ik heb geleerd om een aantal stappen vooruit te denken, en de meest economische beslissing te maken. En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_110978198
ik ben geen professioneel bestuurder maar vind vrachtwagens vaak erg netjes rijden. knipperlicht naar links voor inhalen zou iets eerder mogen vaak (omdat het snelheidsverschil best hoog is), en tja inhalen is ff wachten voor wat erachter rijdt. maar ja niemand wil blijven hangen achter zijn voorganger als hij harder wilt. verder geven ze itt luxe wagens vaak ruimte om in te voegen, zie je ze vaak staan als er een auto in de brand staat / hoge nood op de vluchtstrook. wel irritant is als ze slingeren en je ziet vervolgens dat ze zitten te bellen oid. zeker met zo'n gewicht onder je handen mag je jezelf wel wat meer discipline opleggen ivm de extra verantwoordelijkheid die je draagt op dat moment.
pi_110978912
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:07 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat doet de rest hier wel voor me. Vrachtwagenchauffeurs lijken hier wel heilig verklaard die alles mogen doen wat God verboden heeft. Onder het mom van: als zij het doen, zullen ze er wel een goede reden voor hebben, want het zijn zulke sociale heren M/V in het verkeer.
Klinkt als een trauma. Wil je erover praten?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 30 april 2012 @ 23:14:23 #32
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_110980180
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:
maar het meeste wat door de amateur-bestuurder als irritant/gevaarlijk wordt gezien is meestal een noodzakelijke actie van een professional. Een stukje onbegrip dus.
Hinder en gevaar is artikel 5. Maar los daarvan: wat is de noodzaak voor rechts inhalen, inhaalverboden negeren en structureel te hard rijden? Je hebt het over een noodzakelijke actie. Ontploft er anders een bom in de truck als je die actie niet uitvoert? Er is simpelweg geen noodzaak. De trucker wil gewoon zo hard mogelijk rijden.
quote:
En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
De ware aard van de trucker: het overige verkeer past zich maar aan.
  maandag 30 april 2012 @ 23:16:07 #33
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_110980265
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Klinkt als een trauma. Wil je erover praten?
Je lijkt niet open te staan voor kritiek. Problemen gehad in je jeugd?
  maandag 30 april 2012 @ 23:18:08 #34
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_110980333
Tijdje geleden al: maar ik moest er ineens aan denken toen ik dezelfde auto weer zag:

Tweebaans 70 weg (voor de Zwollenaren: weg naar Genemuiden 's Heerenbroek).
Ik ben een LESAUTO aan het inhalen... (iets van Rijschool Abdul; Turkse naam in ieder geval). Voor de lesauto rijdt een bejaarde in een Matiz met 50km ofzo.
Lesauto gooit m zonder ook maar te knipperen, kijken oid mijn baan op; waardoor ik flink in de rem moet om m te ontwijken.....

Okay; denk je dan: lesauto.... trage instructeur, onervaren lesser.... MAAR NEE!!! Het was %$#@ Abdul zelf!!! o|O
(Turkse man die in z'n eentje in de lesauto zat tenminste)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_110980517
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

D'r zullen vast een aantal klootzakken tussenzitten, maar het meeste wat door de amateur-bestuurder als irritant/gevaarlijk wordt gezien is meestal een noodzakelijke actie van een professional. Een stukje onbegrip dus. Heb ik het niet alleen over een vrachtwagenchauffeur, maar ook over een politieagent, bus- of taxichauffeur...

Ik heb geleerd om een aantal stappen vooruit te denken, en de meest economische beslissing te maken. En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Fijn dat is jouw mening. Prima. Mijn indruk van het topic is anders :)

Bijv. mensen die 'haastig' rijden of leaserijders/luxe auto rijders worden hier zo vaak generaliserend gebashed terwijl als je een keer iets hebt mbt chauffeurs is het eens een noodzakelijke actie en wordt het meteen goed gepraat hier. Mja verder prima als mensen daar blij van worden.

Tuurlijk zijn er veel kut leaserijders. Maar vaak zat dat ik ook zo'n 'professional' een klote actie zie uitvoeren.
Dus af en toe komt de toon enigzins hypocriet over. Dat ben ik met OEM eens.
pi_110985577
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 23:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Hinder en gevaar is artikel 5.
Weinig kans, mijn acties kan ik altijd verantwoorden.
quote:
Maar los daarvan: wat is de noodzaak voor rechts inhalen, inhaalverboden negeren en structureel te hard rijden? Je hebt het over een noodzakelijke actie. Ontploft er anders een bom in de truck als je die actie niet uitvoert? Er is simpelweg geen noodzaak. De trucker wil gewoon zo hard mogelijk rijden.
Ik word per uur betaald. Ik zou dan gek zijn als ik 'm continu in de begrenzer trap. cc op 82/83 en ik kan een half uurtje per dag meer pakken.
quote:
De ware aard van de trucker: het overige verkeer past zich maar aan.
Geen probleem als een luxe wagen 75 rijdt bij trajectcontroles, het wordt wel een probleem als de auto op rijstrook 2 blijft. Dan onderneem ik actie.
Er is ook een verschil in rijstijl tussen aso-stijl-rechts-inhalen en gewoon rechts inhalen. Beide mogen niet, maar het laatste valt makkelijker uit te leggen als ik staande gehouden word.
Ik ga ervan uit dat iedereen weet hoe het moet, dus ik ga ook geen schoolmeester spelen, als in, toeteren en met groot licht seinen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 23:16 schreef OEM het volgende:

[..]

Je lijkt niet open te staan voor kritiek. Problemen gehad in je jeugd?
Je kwam met gestrekt been het vorige topic binnen. Mag ik dan ook even mijn zegje doen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_110985839
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb geleerd om een aantal stappen vooruit te denken, en de meest economische beslissing te maken. En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Hier hetzelfde. Ik rij al jaren met zware aanhangers waarvan zo een 10.000 kilometer per jaar met paarden achter de auto. Ik weet dat ik een hinderlijke automobilist ben als ik op pad ben met levende have, dat ben ik niet voor mijn lol maar dat moet ik wel zijn omdat ik altijd plan, b, c, en misschien wel d uit moet kunnen voeren als iemand anders een verkeersfout maakt. Heel eerlijk, soms betekend dat wel eens dat iemand wat creatiever met de verkeersregels om moet gaan voor ieders veiligheid.......... een stel loslopende paarden over de a12 heeft niemand wat aan.

Ik heb ook heel lang een Audi TT als tweede auto gehad, en dan rij je echt heel, heel anders kan ik je verzekeren.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 07:50:59 #38
258802 Yreal
henk..!
pi_110986235
net effe Zoetermeer -> schiphol gedaan om 5.15.

Valt me op dat hoewel vooral truckers rustig inhalen en iedereen belachelijk hard rijdt, het me allemaal niet irriteert of iets. Ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat het wel lekker door rijdt rond die tijd.

Het inhaalverbod in combinatie met een vmax van 80 op de a4 bij leiden daarin tegen :') :') :') 8)7 8)7 8)7 :') :')
  dinsdag 1 mei 2012 @ 08:01:11 #39
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_110986346
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 07:50 schreef Yreal het volgende:
net effe Zoetermeer -> schiphol gedaan om 5.15.

Valt me op dat hoewel vooral truckers rustig inhalen en iedereen belachelijk hard rijdt, het me allemaal niet irriteert of iets. Ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat het wel lekker door rijdt rond die tijd.

Het inhaalverbod in combinatie met een vmax van 80 op de a4 bij leiden daarin tegen :') :') :') 8)7 8)7 8)7 :') :')
Als het rustig is op de weg kan je nou eenmaal makkelijker afstand van elkaar en elkaars gedrag nemen.

Dat stuk waar je niet in mag halen op de a4 is toch maar heel kort? Maar die 80km/h daar is inderdaad heel irritant en ze schijnen er redelijk enthousiast te controleren. }:|
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 08:04:09 #40
258802 Yreal
henk..!
pi_110986380
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 08:01 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Als het rustig is op de weg kan je nou eenmaal makkelijker afstand van elkaar en elkaars gedrag nemen.

Dat stuk waar je niet in mag halen op de a4 is toch maar heel kort? Maar die 80km/h daar is inderdaad heel irritant en ze schijnen er redelijk enthousiast te controleren. }:|
Klopt, maar echt opbokken met die 80 :') is de file weg, kunnen we nog niet hard doorrijden :')

Verderop op de a4 maakte ze net zulke kronkels met 120 en 5 banen 8)7

Volgens mij heb ik trouwens een bonnentje binnen getikt, ze stonden bij de afrit hoogmade :')
pi_110986553
Vandaag heerlijk rustig naar het werk kunnen rijden. ^O^

OEM kunnen we trouwens het beste gewoon negeren, die gast zit óf keihard te trollen, óf heeft zo'n zwaar trauma opgelopen dat alleen professionele hulp nog kan werken.

Was een keer tegen een mod aangelopen voor phpbb, dan kon je mensen aanmerken als troll, die konden dan verder gewoon posten, maar andere gebruikers zagen hun posts niet. Dat kon iedereen dan persoonlijk voor zichzelf instellen of forumbreed. Zou dat niet iets zijn tegen OEM?
pi_110986632
Mensen die eerst het knipperlicht naar links uit doen en dan pas gaan kijken of er ruimte is om naar links te gaan :r

Afgelopen zondag drie keer gezien en alle drie de keren waren het (heel toevallig) bejaarden in een Prius :')
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 08:49:46 #43
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110986983
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 08:21 schreef Daeron het volgende:
Vandaag heerlijk rustig naar het werk kunnen rijden. ^O^

OEM kunnen we trouwens het beste gewoon negeren, die gast zit óf keihard te trollen, óf heeft zo'n zwaar trauma opgelopen dat alleen professionele hulp nog kan werken.

Was een keer tegen een mod aangelopen voor phpbb, dan kon je mensen aanmerken als troll, die konden dan verder gewoon posten, maar andere gebruikers zagen hun posts niet. Dat kon iedereen dan persoonlijk voor zichzelf instellen of forumbreed. Zou dat niet iets zijn tegen OEM?
Misschien kun je dat zelf ook even doen dan?

Nog een ergernis trouwens; Die bumperklevende vrachtwagenchauffeurs, elke dag weer.
Is leuk als je weer eens een oprit opkomt en er rijdt een treintje van zo'n 6 vrachtwagens achter elkaar, waar je als auto gewoonweg niet tussen past/komt (sowieso > prop < ik hem liever niet tussen een vrachtwagen, want ze blijven stug dezelfde afstand houden en dat is dan niet zoveel).

Ik heb er een hekel aan om een stukje vluchtstrook te moeten pakken om ze net allemaal even te kunnen inhalen, maar ik heb er ook een hekel aan om 60 te moeten gaan rijden, zodat ze allemaal voorbij gaan en je achter ze kunt gaan invoegen.

Blegh. Daarnaast moet ik er niet aan denken wat er zou gebeuren als de voorste een noodstop moet maken voor weet ik veel wat.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:16:19 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110987244
Ik ga er meestal toch achter wanneer je invoegt terwijl er zo'n colonne vrachtwagens rijdt. Jammer dan dat je even wat gas terug moet nemen, maar beter dan tussen twee vrachtwagens rijden imho.
pi_110987291
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:16 schreef Tijn het volgende:
Ik ga er meestal toch achter wanneer je invoegt terwijl er zo'n colonne vrachtwagens rijdt. Jammer dan dat je even wat gas terug moet nemen, maar beter dan tussen twee vrachtwagens rijden imho.
Dat gaat dus heel vaak niet eens (ik denk serieus dat er hooguit een metertje of 2 tussen zit vaak, echt belachelijk).
Is er wel ruimte en ik zou echt heel veel gas terug moeten nemen, ga ik er toch tussen, maar zorg ik er ook weer voor dat ik er zo tussenuit ben.

Daarstraks zat er ook eentje echt bovenop een kraantje.
En de weg was gewoon leeg, maar de vrachtwagen haalde niet in. Ik snap de logica daar niet van.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:26:21 #47
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110987404
Ach ja, dan halen ze elkaar wel in en dan krijgen ze daar weer gezeur over.

Wat je zegt: je zorgt dat je er zo weer tussenuit bent. Invoegen is altijd een beetje passen en meten toch?
pi_110987561
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

D'r zullen vast een aantal klootzakken tussenzitten, maar het meeste wat door de amateur-bestuurder als irritant/gevaarlijk wordt gezien is meestal een noodzakelijke actie van een professional. Een stukje onbegrip dus. Heb ik het niet alleen over een vrachtwagenchauffeur, maar ook over een politieagent, bus- of taxichauffeur...

Ik heb geleerd om een aantal stappen vooruit te denken, en de meest economische beslissing te maken. En dat het niet altijd even goed uitkomt voor het haastige automobilistje....jammer dan.
Ik had afgelopen vrijdag ook zo'n associale (maar vorlgens jou was hij niet associaal, maar alleen maar bezig een economische beslissing te maken) vrachtwagen chauffeur. Parallelweg naast de ring in Groningen (ring zuid). Brug was net weer open en de rij begon net weer te rijden (km of 5). De weg is smal, wel twee baans (waarbij de tweede baan snel na de brug invoegt op de rechter). Komt er zo'n vrachtwagen voorbij denderen met 50... Scheelde een paar centimeter met de auto voor me (die tegen de linkerstreep stond). Maar zo'n vrachtwagen chaffeur mag dat, want daardoor is hij wel een paar seconden eerder op z'n plaats van bestemming en hoeft hij niet af te remmen...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:49:04 #49
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_110987774
Mensen die blikjes op de weg gooien. Hierdoor voor de dader rijden en plat op de rem. Dat zal hem leren

http://www.l1.nl/nieuws/1(...)ervoort#.T5-VWtnsbKA
pi_110988463
Mensen die door rijden nadat ze een geleidepaal/schildje tegen je auto lanceren :(

Gevolg, lekke band, bumper en alles wat daar achter zit aan gort.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')