Cherna legde hierboven uit dat met het verdwijnen van het Ziekenfonds een vorm van inkomensherverdeling verdween die niet werd gecompenseerd via een aanpassing van de inkomstenbelasting. Iedereen kan hiervan vinden wat hij wil maar daar hebben de mensen met een hoger inkomen dus van geprofiteerd aangezien de mensen met een lager inkomen nu verhoudingsgewijs meer moesten betalen voor een medische verzekering terwijl de mensen met een hoger inkomen minder hoefde te betalen dan bij de particuliere verzekering ten tijde van het Ziekenfnods (aangepast aan inflatie natuurlijk).quote:Dat is onzin. De hoge inkomens dragen altijd meer bij, maar in verhouding minder als percentage van het inkomen.
Ah er was maandag al een akkoord?quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:59 schreef remlof het volgende:
Ik ben naar de ledenraad geweest vandaag en ik ben er van overtuigd dat de PvdA nog steeds de partij voor mij is.
Ze waren immers buitenspel gezet, VVD/CDA/D66/GL/CU hadden al 77 zetels en de PvdA had inderdaad niets meer kunnen doen dan een handtekening zetten bij het kruisje.
Ze zijn niet buitenspel gezet, maandag was er al contact tussen D66, CU en GL, dinsdag waren die plannen al naast elkaar gelegd en dat werd woensdagochtend als aan de PvdA gepresenteerd. Woensdagavond begon het contact met de regeringspartijen CDA en VVD pas, dus als de PvdA Echt had gewild had Samsom woensdag echt wel de tijd om in een houding te stappen waarbij hij zelf misschien iets toegeeflijker was. Om zo toch mee te kunnen onderhandelen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:59 schreef remlof het volgende:
Ik ben naar de ledenraad geweest vandaag en ik ben er van overtuigd dat de PvdA nog steeds de partij voor mij is.
Ze waren immers buitenspel gezet, VVD/CDA/D66/GL/CU hadden al 77 zetels en de PvdA had inderdaad niets meer kunnen doen dan een handtekening zetten bij het kruisje.
Het fraaie is dat juist de 5 partijen de dank hebben om tot een akkoord te komen omdat de pvda akkoord ging voor verkiezingen na de zomer. Zoals je kunt lezen in het interview is het de schuld van de 3 gedogers om de PvdA buiten spel te houden. Helaas wordt dit door hen en de media opgedrongen dat Samsom faalt, de enige die hier falen zijn GL,D66,CU.quote:Op zaterdag 28 april 2012 13:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Samsom heeft zich radicaal links opgesteld, dit om de kiezers die over zijn gelopen naar de SP terug te winnen. Dit heeft er voor gezorgd dat Samsom o.a. heeft gezegd dat hij die 3%-norm niet belangrijk vindt, dat hij het gevallen kabinet op geen enkele manier wil helpen, dat het allemaal niet zijn probleem is en hij zich niet verantwoordelijk voelde. De PvdA heeft zich ontpopt tot het linker broertje van de SP waarmee niet te onderhandelen valt.
Op het moment dat het er op begon te lijken dat de 5 andere partijen er samen wél uit konden komen, toen pas begon Samsom in actie te komen en aansluiting te zoeken (met heel veel eisen). Toen was het gewoon te laat en kon Samsom niks anders doen dan wat staan te bedelen op de gang en later in de Tweede Kamer tijdens het debat.
Samsom heeft gegokt dat hij met deze strategie wel in een goed plaatje zou komen bij de kiezers die over waren gelopen naar de SP, heeft het partijbelang voorop gesteld, en de uitwerking van deze strategie hebben we de afgelopen week mogen aanschouwen.
Samengevat: eigen schuld, gegokt en verloren. De kritiek op de PvdA is gewoon 100% terecht.
Het punt is dat Samsom geen idee heeft wat de grote lijnen van de internationale ontwikkelingen zijn. Hij blijft maar zeuren over die paar tientjes die ambtenaren moeten inleveren. Hij heeft aangetoond absoluut geen potentieel leider van een land te zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:59 schreef remlof het volgende:
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 29 april 2012 05:57 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Het punt is dat Samsom geen idee heeft wat de grote lijnen van de internationale ontwikkelingen zijn.
Volgens mij begrijp jij het zelf niet...quote:Op zondag 29 april 2012 05:57 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Het punt is dat Samsom geen idee heeft wat de grote lijnen van de internationale ontwikkelingen zijn. Hij blijft maar zeuren over die paar tientjes die ambtenaren moeten inleveren. Hij heeft aangetoond absoluut geen potentieel leider van een land te zijn.
Je wordt moet van iets wat je zelf opzoekt?quote:Op zondag 29 april 2012 08:24 schreef Oldie57 het volgende:
Ik word wel erg moe van die Samsom. Overal op TV zie je dat hij in de verdediging moet om zijn merkwaardige handelswijze uit te leggen.
Nieuwsuur
Dat komt niet sterk over. Ik hoor hem liever spreken over hoe hij denkt te gaan samenwerken met andere middenpartijen. Of is de PvdA verworden tot een extremistische partij die probeert de SP voor te blijven? Dat zou echt ongelofelijk dom zijn. Hopelijk kan Plasterk die veel intelligenter is dan de primair reagerende Samsom hem bijpraten over hoe de wereld er werkelijk uitziet.
http://www.volkskrant.nl/(...)rs-kunnen-doen.dhtmlquote:PvdA-leider Diederik Samsom had naar eigen zeggen 'dingen anders kunnen doen'. 'Ik had met andere mensen kunnen spreken en in andere kamertjes kunnen zitten', zegt Samsom vandaag tegen EenVandaag. Maar Samsom staat nog steeds achter het besluit om niet mee te doen aan het bezuinigingsakkoord. 'Meedoen hoorde niet bij de opties die goed zijn voor dit land.'
Samsom krijgt zware kritiek te verduren over zijn beslissing niet mee te doen met Kunduzcoalitie. 'De geschiedenis zal uitmaken of ik een fout heb gemaakt, maar ik heb tot het einde gesprekken gevoerd', zegt Samsom. 'Uiteindelijk sta ik langs de zijlijn, maar ik ga niet ten koste van alles akkoord.'
Volgens een peiling van EenVandaag staat twee derde (65 procent) van de PvdA-stemmers achter het akkoord. 'Ik schrik daar niet van', zegt Samsom. 'Het is moeilijk uit te leggen aan de kiezer. Het is een grote doorbraak maar het is een doorbraak in de verkeerde richting.'
De PvdA zakt vijf zetels weg in de peiling. Samsom: 'Die gaan we nu weer terugwinnen, deur voor deur en café voor café'.
Ik heb het al eerder gezegd, maar je posts zouden zoveel leesbaarder worden als je niet dit soor tongefundeerde one-liners de ether in zou spugen. Je doet aannames die nergens anders op gebaseerd zijn dan op persoonlijke aanvallen. Niet echt constructief voor een discussie.quote:Op zondag 29 april 2012 10:30 schreef Oldie57 het volgende:
Op Buitenhof (12:00 NL 1) gaan PvdA-coryfeeën vertellen dat Samsong's handelswijze ongelofelijke schade berokkent aan de PvdA. Maar Samsong de activist is niet gewend te luisteren dus zal hij de komende weken Groenlinks aanvallen en beledigen. Enige wil tot samenwerking en het meewerken aan een oplossing is bij hem totaal afwezig.
Ik spreek een feit uit (Buitenhof over Samsong) en een verwachting (gebaseerd op zijn achterlijke gedrag in de Kamer afgelopen donderdag).quote:Op zondag 29 april 2012 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd, maar je posts zouden zoveel leesbaarder worden als je niet dit soor tongefundeerde one-liners de ether in zou spugen. Je doet aannames die nergens anders op gebaseerd zijn dan op persoonlijke aanvallen. Niet echt constructief voor een discussie.
En dat laatste doe je op de verkeerde manier. Je presenteert het als feit, niet als mening. Je hebt totaal geen inzicht in hoe Samsom (namen verbasteren is zoooooo BLO/PVV-niveau) gaat opereren de komende maanden en die mening baseren op twee dagen is volkomen kolder.quote:Op zondag 29 april 2012 10:36 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Ik spreek een feit uit (Buitenhof over Samsong) en een verwachting (gebaseerd op zijn achterlijke gedrag in de Kamer afgelopen donderdag).
Dus jij denkt niet dat hij bij de behandeling van de begroting Jolanda Sap gaat uitmaken voor een rechtse vazal? Dan ben je wel erg naief en gespeend van enige mensenkennis. Samsong is zo dom. Hij zal alle energie besteden voor het bestrijden van deze voormalige bondgenoot maar wat hij nou wil met Nederland, behalve het land in een financiele afgrond douwen, zal je van hem niet horen. Oplossingen krijg je van hem niet te horen ... net als zijn nieuwe bondgenoot Wilders.quote:
Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat hij dat gaat doen. hij heeft het nog nooit gedaan, Samsom heeft geen geschiedenis van schelden en name-calling, zoals Wilders bijvoorbeeld wel heeft, dus ik snap werkelijk waar niet, waar jij het idee vandaan haalt, dat hij zoiets zal doen. Als er dus iemand gespeend is van mensenkennis ben jij het wel.quote:Op zondag 29 april 2012 10:44 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Dus jij denkt niet dat hij bij de behandeling van de begroting Jolanda Sap gaat uitmaken voor een rechtse vazal? Dan ben je wel erg naief en gespeend van enige mensenkennis.
Vreemd dat hij het een besluit noemt om niet mee te doen. Ik dacht dat hij juist was buitengesloten?quote:Op zondag 29 april 2012 10:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)rs-kunnen-doen.dhtml
Ik heb mijn lidmaatschap al lang geleden opgezegd, maar anders was deze week reden geweest om dat alsnog te doen. Wat een bekrompen partij is die PvdA geworden. Strategisch totaal de weg kwijt.
Gelukkig voor die partij dat er nog mensen zijn die er intuinen, anders staan ze in no time op 0 zetels.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:59 schreef remlof het volgende:
Mensen weten dat ze bezuinigingen gaan voelen, maar ze weten evenmin dat een financieel gezonde staat belangrijk is voor de toekomstige koopkracht.quote:Op zondag 29 april 2012 13:55 schreef Samson het volgende:
Zodra mensen daadwerkelijk gaan beseffen wat dit akkoord nu eigenlijk behelst wint Samsom zn stemmen dubbel weer terug.
Dat laatste is nu net precies wat het merendeel van de NL bevolking zich dus juist niet beseft.... Als er 1 ding is waardoor je nooit uit een financieel dal zal raken is het bezuiniging op bezuiniging. Ik sta dan ook met verbazing berichten in de krant en op internet te lezen dat de NLer nu weer meer vertrouwen in de toekomst heeft. Niets is volgens mij minder waar. Net als die peiling van de Hondt. Als er op 1 moment in de geschiedenis met nieuwsberichten stemming wordt gemaakt dan is het wel nu....quote:Op zondag 29 april 2012 13:56 schreef mlg het volgende:
[..]
Mensen weten dat ze bezuinigingen gaan voelen, maar ze weten evenmin dat een financieel gezonde staat belangrijk is voor de toekomstige koopkracht.
Als het aan Samsom ligt betalen we om de politieagenten te ontzien, liever een hogere rente waardoor miljarden extra bezuinigd dient te worden. Ze zeggen dat hij zo intelligent is, ik merk er geen zak van.quote:Op zondag 29 april 2012 13:56 schreef mlg het volgende:
[..]
Mensen weten dat ze bezuinigingen gaan voelen, maar ze weten evenmin dat een financieel gezonde staat belangrijk is voor de toekomstige koopkracht.
Dan zou ik maar blij zijn, want het heeft de PVV geen windeieren gelegd. Verder wordt de nadruk in de media wel heel erg op Samsom gelegd, maar hij heeft dan ook wel een keuze gemaakt die een breking is met de eerder koers van de PvdA, namelijk pragmatisch en gematigd links. Als partijen zo'n koersverandering doorgaan dan is dit vaak gewoon uitgebreid in het nieuws, kijk maar naar Groenlinks destijds met Kunduz.quote:Op zondag 29 april 2012 11:08 schreef Oud_student het volgende:
Na Wilders hebben de politiek en de media een nieuw slachtoffer gevonden Samsom.
In plaats van naar de inhoud van het erbarmelijke Kunduz akkoord te kijken, kiest links eurofiel Nederland een slachtoffer als afleidingsmanouvre.
Zo gaat het al tijden, de kranten berichten over wat de stemming in tafeltalkshows is, waar die verzuchten dat er weer iets de kiezer niet uit te leggen is, zonder enige poging gedaan te hebben.quote:Op zondag 29 april 2012 13:59 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat laatste is nu net precies wat het merendeel van de NL bevolking zich dus juist niet beseft.... Als er 1 ding is waardoor je nooit uit een financieel dal zal raken is het bezuiniging op bezuiniging. Ik sta dan ook met verbazing berichten in de krant en op internet te lezen dat de NLer nu weer meer vertrouwen in de toekomst heeft. Niets is volgens mij minder waar. Net als die peiling van de Hondt. Als er op 1 moment in de geschiedenis met nieuwsberichten stemming wordt gemaakt dan is het wel nu....
Bron?quote:Op zondag 29 april 2012 14:59 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Als het aan Samsom ligt betalen we om de politieagenten te ontzien, liever een hogere rente waardoor miljarden extra bezuinigd dient te worden.
Tja, takes one to know one, dus dat is niet zo verbazingwekkend.quote:Ze zeggen dat hij zo intelligent is, ik merk er geen zak van.
Ik ben anti PvdA. Of Samsom nou wel of niet wordt onderuitgehaald door de media en de rest van de politiek is niet relevant voor mij en ik loop zeker niet achter deze kale leider aan (wel Fortuyn, maar helaas).quote:Op zondag 29 april 2012 15:06 schreef KermitKikker het volgende:
Edit: Het punt wat ik voornamelijk wilde maken dat het nogal een nietszeggende oneliner is die je daar maakt en dat het meer zin heeft om dan ook echt inhoudelijk in te gaan op het akkoord en je eigen mening erover te vormen dan blind achter je grote kale leider aan te lopen.
Waarom denkt links altijd dat "de mensen" stom zijn en niet snappen wat er in dat akkoord staat?!quote:Op zondag 29 april 2012 13:55 schreef Samson het volgende:
Zodra mensen daadwerkelijk gaan beseffen wat dit akkoord nu eigenlijk behelst wint Samsom zn stemmen dubbel weer terug.
Weet rechts dat niet dan? Dat is pas dom.quote:Op maandag 30 april 2012 08:52 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Waarom denkt links altijd dat "de mensen" stom zijn en niet snappen wat er in dat akkoord staat?!
Wat het betekent snappen de meesten dan weer niet.quote:Iedereen snapt dat BTW naar 21% gaat enz. Maar ook dat er niet meer wordt bezuinigd op het PGB en passend onderwijs.
Jij komt even het gelijk van links illustreren?quote:We MOETEN bezuinigen en iedereen gaat dat voelen. Hoeveel de PVDA, PVV en SP de kiezer ook beloven!
Hij had het akkoord kunnen steunen zodat hij niet hard op zijn bek ging. Klein smetje.quote:Op maandag 30 april 2012 09:27 schreef remlof het volgende:
Ik vind het een prima akkoord. Maar ze hadden al 77 zetels dus de PvdA was niet meer nodig, daar kan Samsom weinig aan doen.
quote:Op maandag 30 april 2012 09:27 schreef remlof het volgende:
Ik vind het een prima akkoord. Maar ze hadden al 77 zetels dus de PvdA was niet meer nodig, daar kan Samsom weinig aan doen.
Misschien tokkievolk dat op de PVV en SP stemt niet. Maar mensen die bewust op t CDA, D66, Groenlinks en de VVD hebben gestemd snappen t welquote:Wat het betekent snappen de meesten dan weer niet.
Nee, ik zeg dat links dingen belooft die helemaal niet mogelijk zijn in de huidige financiele positie van Nederland!quote:Jij komt even het gelijk van links illustreren?
Alles is mogelijk. De prijs wordt alleen achteraf betaald.quote:Op maandag 30 april 2012 09:31 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Misschien tokkievolk dat op de PVV en SP stemt niet. Maar mensen die bewust op t CDA, D66, Groenlinks en de VVD hebben gestemd snappen t wel
[..]
Nee, ik zeg dat links dingen belooft die helemaal niet mogelijk zijn in de huidige financiele positie van Nederland!
het is een kut akkoord, was nergens voor nodig. waarom zo overhaast? beter gaan ze nog eens goed nadenken alvorens te zeggen, dit is de weg die we moeten gaan.quote:Op maandag 30 april 2012 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij had het akkoord kunnen steunen zodat hij niet hard op zijn bek ging. Klein smetje.
Waarom is het een kut akkoord? Omdat het zo snel beklonken was?quote:Op maandag 30 april 2012 09:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is een kut akkoord, was nergens voor nodig. waarom zo overhaast? beter gaan ze nog eens goed nadenken alvorens te zeggen, dit is de weg die we moeten gaan.
Dat wou ie niet omdat ie er niets meer aan kon veranderen en dat begrijp ik.quote:Op maandag 30 april 2012 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij had het akkoord kunnen steunen zodat hij niet hard op zijn bek ging. Klein smetje.
Maar ondertussen wel bleren dat hij niet uitgenodigd was bij een akkoord dat hijzelf niet ondersteunde. Blijft apart natuurlijk.quote:Op maandag 30 april 2012 09:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat wou ie niet omdat ie er niets meer aan kon veranderen en dat begrijp ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |