Cherna legde hierboven uit dat met het verdwijnen van het Ziekenfonds een vorm van inkomensherverdeling verdween die niet werd gecompenseerd via een aanpassing van de inkomstenbelasting. Iedereen kan hiervan vinden wat hij wil maar daar hebben de mensen met een hoger inkomen dus van geprofiteerd aangezien de mensen met een lager inkomen nu verhoudingsgewijs meer moesten betalen voor een medische verzekering terwijl de mensen met een hoger inkomen minder hoefde te betalen dan bij de particuliere verzekering ten tijde van het Ziekenfnods (aangepast aan inflatie natuurlijk).quote:Dat is onzin. De hoge inkomens dragen altijd meer bij, maar in verhouding minder als percentage van het inkomen.
Ah er was maandag al een akkoord?quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:59 schreef remlof het volgende:
Ik ben naar de ledenraad geweest vandaag en ik ben er van overtuigd dat de PvdA nog steeds de partij voor mij is.
Ze waren immers buitenspel gezet, VVD/CDA/D66/GL/CU hadden al 77 zetels en de PvdA had inderdaad niets meer kunnen doen dan een handtekening zetten bij het kruisje.
Ze zijn niet buitenspel gezet, maandag was er al contact tussen D66, CU en GL, dinsdag waren die plannen al naast elkaar gelegd en dat werd woensdagochtend als aan de PvdA gepresenteerd. Woensdagavond begon het contact met de regeringspartijen CDA en VVD pas, dus als de PvdA Echt had gewild had Samsom woensdag echt wel de tijd om in een houding te stappen waarbij hij zelf misschien iets toegeeflijker was. Om zo toch mee te kunnen onderhandelen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:59 schreef remlof het volgende:
Ik ben naar de ledenraad geweest vandaag en ik ben er van overtuigd dat de PvdA nog steeds de partij voor mij is.
Ze waren immers buitenspel gezet, VVD/CDA/D66/GL/CU hadden al 77 zetels en de PvdA had inderdaad niets meer kunnen doen dan een handtekening zetten bij het kruisje.
Het fraaie is dat juist de 5 partijen de dank hebben om tot een akkoord te komen omdat de pvda akkoord ging voor verkiezingen na de zomer. Zoals je kunt lezen in het interview is het de schuld van de 3 gedogers om de PvdA buiten spel te houden. Helaas wordt dit door hen en de media opgedrongen dat Samsom faalt, de enige die hier falen zijn GL,D66,CU.quote:Op zaterdag 28 april 2012 13:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Samsom heeft zich radicaal links opgesteld, dit om de kiezers die over zijn gelopen naar de SP terug te winnen. Dit heeft er voor gezorgd dat Samsom o.a. heeft gezegd dat hij die 3%-norm niet belangrijk vindt, dat hij het gevallen kabinet op geen enkele manier wil helpen, dat het allemaal niet zijn probleem is en hij zich niet verantwoordelijk voelde. De PvdA heeft zich ontpopt tot het linker broertje van de SP waarmee niet te onderhandelen valt.
Op het moment dat het er op begon te lijken dat de 5 andere partijen er samen wél uit konden komen, toen pas begon Samsom in actie te komen en aansluiting te zoeken (met heel veel eisen). Toen was het gewoon te laat en kon Samsom niks anders doen dan wat staan te bedelen op de gang en later in de Tweede Kamer tijdens het debat.
Samsom heeft gegokt dat hij met deze strategie wel in een goed plaatje zou komen bij de kiezers die over waren gelopen naar de SP, heeft het partijbelang voorop gesteld, en de uitwerking van deze strategie hebben we de afgelopen week mogen aanschouwen.
Samengevat: eigen schuld, gegokt en verloren. De kritiek op de PvdA is gewoon 100% terecht.
Het punt is dat Samsom geen idee heeft wat de grote lijnen van de internationale ontwikkelingen zijn. Hij blijft maar zeuren over die paar tientjes die ambtenaren moeten inleveren. Hij heeft aangetoond absoluut geen potentieel leider van een land te zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:59 schreef remlof het volgende:
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 29 april 2012 05:57 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Het punt is dat Samsom geen idee heeft wat de grote lijnen van de internationale ontwikkelingen zijn.
Volgens mij begrijp jij het zelf niet...quote:Op zondag 29 april 2012 05:57 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Het punt is dat Samsom geen idee heeft wat de grote lijnen van de internationale ontwikkelingen zijn. Hij blijft maar zeuren over die paar tientjes die ambtenaren moeten inleveren. Hij heeft aangetoond absoluut geen potentieel leider van een land te zijn.
Je wordt moet van iets wat je zelf opzoekt?quote:Op zondag 29 april 2012 08:24 schreef Oldie57 het volgende:
Ik word wel erg moe van die Samsom. Overal op TV zie je dat hij in de verdediging moet om zijn merkwaardige handelswijze uit te leggen.
Nieuwsuur
Dat komt niet sterk over. Ik hoor hem liever spreken over hoe hij denkt te gaan samenwerken met andere middenpartijen. Of is de PvdA verworden tot een extremistische partij die probeert de SP voor te blijven? Dat zou echt ongelofelijk dom zijn. Hopelijk kan Plasterk die veel intelligenter is dan de primair reagerende Samsom hem bijpraten over hoe de wereld er werkelijk uitziet.
http://www.volkskrant.nl/(...)rs-kunnen-doen.dhtmlquote:PvdA-leider Diederik Samsom had naar eigen zeggen 'dingen anders kunnen doen'. 'Ik had met andere mensen kunnen spreken en in andere kamertjes kunnen zitten', zegt Samsom vandaag tegen EenVandaag. Maar Samsom staat nog steeds achter het besluit om niet mee te doen aan het bezuinigingsakkoord. 'Meedoen hoorde niet bij de opties die goed zijn voor dit land.'
Samsom krijgt zware kritiek te verduren over zijn beslissing niet mee te doen met Kunduzcoalitie. 'De geschiedenis zal uitmaken of ik een fout heb gemaakt, maar ik heb tot het einde gesprekken gevoerd', zegt Samsom. 'Uiteindelijk sta ik langs de zijlijn, maar ik ga niet ten koste van alles akkoord.'
Volgens een peiling van EenVandaag staat twee derde (65 procent) van de PvdA-stemmers achter het akkoord. 'Ik schrik daar niet van', zegt Samsom. 'Het is moeilijk uit te leggen aan de kiezer. Het is een grote doorbraak maar het is een doorbraak in de verkeerde richting.'
De PvdA zakt vijf zetels weg in de peiling. Samsom: 'Die gaan we nu weer terugwinnen, deur voor deur en café voor café'.
Ik heb het al eerder gezegd, maar je posts zouden zoveel leesbaarder worden als je niet dit soor tongefundeerde one-liners de ether in zou spugen. Je doet aannames die nergens anders op gebaseerd zijn dan op persoonlijke aanvallen. Niet echt constructief voor een discussie.quote:Op zondag 29 april 2012 10:30 schreef Oldie57 het volgende:
Op Buitenhof (12:00 NL 1) gaan PvdA-coryfeeën vertellen dat Samsong's handelswijze ongelofelijke schade berokkent aan de PvdA. Maar Samsong de activist is niet gewend te luisteren dus zal hij de komende weken Groenlinks aanvallen en beledigen. Enige wil tot samenwerking en het meewerken aan een oplossing is bij hem totaal afwezig.
Ik spreek een feit uit (Buitenhof over Samsong) en een verwachting (gebaseerd op zijn achterlijke gedrag in de Kamer afgelopen donderdag).quote:Op zondag 29 april 2012 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd, maar je posts zouden zoveel leesbaarder worden als je niet dit soor tongefundeerde one-liners de ether in zou spugen. Je doet aannames die nergens anders op gebaseerd zijn dan op persoonlijke aanvallen. Niet echt constructief voor een discussie.
En dat laatste doe je op de verkeerde manier. Je presenteert het als feit, niet als mening. Je hebt totaal geen inzicht in hoe Samsom (namen verbasteren is zoooooo BLO/PVV-niveau) gaat opereren de komende maanden en die mening baseren op twee dagen is volkomen kolder.quote:Op zondag 29 april 2012 10:36 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Ik spreek een feit uit (Buitenhof over Samsong) en een verwachting (gebaseerd op zijn achterlijke gedrag in de Kamer afgelopen donderdag).
Dus jij denkt niet dat hij bij de behandeling van de begroting Jolanda Sap gaat uitmaken voor een rechtse vazal? Dan ben je wel erg naief en gespeend van enige mensenkennis. Samsong is zo dom. Hij zal alle energie besteden voor het bestrijden van deze voormalige bondgenoot maar wat hij nou wil met Nederland, behalve het land in een financiele afgrond douwen, zal je van hem niet horen. Oplossingen krijg je van hem niet te horen ... net als zijn nieuwe bondgenoot Wilders.quote:
Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat hij dat gaat doen. hij heeft het nog nooit gedaan, Samsom heeft geen geschiedenis van schelden en name-calling, zoals Wilders bijvoorbeeld wel heeft, dus ik snap werkelijk waar niet, waar jij het idee vandaan haalt, dat hij zoiets zal doen. Als er dus iemand gespeend is van mensenkennis ben jij het wel.quote:Op zondag 29 april 2012 10:44 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Dus jij denkt niet dat hij bij de behandeling van de begroting Jolanda Sap gaat uitmaken voor een rechtse vazal? Dan ben je wel erg naief en gespeend van enige mensenkennis.
Vreemd dat hij het een besluit noemt om niet mee te doen. Ik dacht dat hij juist was buitengesloten?quote:Op zondag 29 april 2012 10:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)rs-kunnen-doen.dhtml
Ik heb mijn lidmaatschap al lang geleden opgezegd, maar anders was deze week reden geweest om dat alsnog te doen. Wat een bekrompen partij is die PvdA geworden. Strategisch totaal de weg kwijt.
Gelukkig voor die partij dat er nog mensen zijn die er intuinen, anders staan ze in no time op 0 zetels.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:59 schreef remlof het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |