Details uit het akkoord op een rij:quote:'Akkoord over noodpakket
DEN HAAG - VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie hebben een overeenkomst bereikt over een begroting die binnen de Europese afspraken valt. Dat melden D66-leider Alexander Pechtold en ChristenUnie-voorman Arie Slob. De twee gaan het akkoord nu verdedigen in hun fracties.
Dat zeiden de onderhandelaars na een urenlang overleg tussen minister Jan Kees de Jager (Financiën) en de betrokken partijen op de fractiekamer van D66.
De Jager stuurt nog voor het debat donderdagavond de punten waarover een akkoord is bereikt naar de Tweede Kamer in een zogeheten stabiliteitsprogrammabrief.
Hij zei hoopvol te zijn dat er een akkoord op hoofdlijnen mogelijk is: "De meerderheid is in zicht." Om kwart voor zes komen de onderhandelaars weer bij elkaar.
Fracties
Tot die tijd hebben de fractieleiders tijd om met hun fracties te overleggen over wat er op tafel ligt. Donderdagavond debatteert de Tweede Kamer daarover vanaf 19.30.
De PvdA steunt het pakket niet. Na afloop van een kort gesprek met De Jager liet Samsom weten het akkoord niet in detail te kennen, maar dat de lasten niet eerlijk verdeeld worden.
Hij noemt daarbij de nullijn voor ambtenaren en het sneller verhogen van de AOW-leeftijd. Hij zei wel verder te willen praten.
Sap liet echter, na afloop van een gesprek met Samsom, weten dat het te laat is voor de PvdA om aan te schuiven. "Ik betreur het zeer, maar ik heb hem niks meer te bieden", aldus Sap.
Samsom
Samsom liet eerder op de dag weten het het merkwaardig te vinden dat hij niet was uitgenodigd voor het gesprek met de onderhandelende partijen. Hij zegt dat hij bereid was zonder taboes te praten.
Ook het terugdringen van het begrotingstekort naar 3 procent in 2013 is voor hem geen taboe.
PvdA
Donderdagochtend waren er in de Tweede Kamer al vroeg her en der overlegjes.
Vrijwel tegelijkertijd was er op het departement van Financiën overleg tussen de fractievoorzitters van VVD en CDA en De Jager, premier Mark Rutte en vicepremier Maxime Verhagen.
Rutte zei daarna: ''We werken er allemaal verschrikkelijk hard aan. Ik durf geen voorspelling te doen. We willen zover mogelijk te komen.''
Woensdag was er tot diep in de nacht al veelvuldig overleg tussen verschillende partijen onderling en met de minister.
30 april
Nadat de onderhandelingen tussen VVD, CDA en PVV zaterdag klapten, ontstond de vraag hoe alsnog voor de deadline van 30 april een pakket maatregelen naar Brussel kan worden gestuurd die aan de Europese begrotingseisen tegemoet komt.
Brussel eist dat Nederland in 2013 uitkomt op een begrotingstekort van ten hoogste drie procent. Lukt dat niet, dan kan Brussel Nederland een boete geven van 1,2 miljard euro.
2x falen, met de lapo en met de fipo; hoe krijg je het voor elkaarquote:
Hij kan door voor PvdA lijsttrekkerquote:Op donderdag 26 april 2012 21:28 schreef Doodloper het volgende:
[..]
2x falen, met de lapo en met de fipo; hoe krijg je het voor elkaar
sorryquote:Op donderdag 26 april 2012 21:28 schreef Doodloper het volgende:
[..]
2x falen, met de lapo en met de fipo; hoe krijg je het voor elkaar
TMIquote:
Jan Kees is minister en Rutte is minister presidentquote:Op donderdag 26 april 2012 21:28 schreef AldoTheApache het volgende:
waarom zijn er geen ministers aanwezig?
Ja, dat... kom op zeg, een beetje voedsel duurder gaan maken in tijden van lastenverzwaring. Totaal niet logisch en principieel fout.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:26 schreef Logros het volgende:
[..]
Ja ik vond dat D66 het wel goed deed afgelopen dagen maar als ze dit van plan zijn zal ik nooit op ze stemmen.
hehequote:Op donderdag 26 april 2012 21:28 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Hij kan door voor PvdA lijsttrekker
Ja want als je een beetje mindert met vlees dan overleef je niet meer in deze barre tijdenquote:Op donderdag 26 april 2012 21:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, dat... kom op zeg, een beetje voedsel duurder gaan maken in tijden van lastenverzwaring. Totaal niet logisch en principieel fout.
In welke rimpel van Staal heb jij 14% gezien?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:28 schreef Ryan3 het volgende:
Vraag me af wat erger is GL of GSborder die 14% van de bevolking wil afschieten...
Ja, ga er nog even op reageren, meneer de president van POL.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In welke rimpel van Staal heb jij 14% gezien?
waar haal je deze kennis vandaan?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:29 schreef Doodloper het volgende:
Sap heeft ook 7 min trouwens voor degenen die het willen weten.
Hierna komt Slob van de CU met 5 minuten.
en daarna?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:29 schreef Doodloper het volgende:
Sap heeft ook 7 min trouwens voor degenen die het willen weten.
Hierna komt Slob van de CU met 5 minuten.
Nee dit:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:30 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
waar haal je deze kennis vandaan?
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ga er nog even op reageren, meneer de president van POL..
http://www.tweedekamer.nl(...)13_tcm118-228071.pdfquote:
ik weet gewoon veelquote:Op donderdag 26 april 2012 21:30 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
waar haal je deze kennis vandaan?
Alleen JayKay en de EmPee. Dunno whyquote:Op donderdag 26 april 2012 21:28 schreef AldoTheApache het volgende:
waarom zijn er geen ministers aanwezig?
Ik ben hier ongeveer de enige niet-blauwe, meneer de vedettefilosoof!quote:Op donderdag 26 april 2012 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ga er nog even op reageren, meneer de president van POL..
Daar gaat het niet om. Je gaat als logisch denkend mens de BTW op noodzakelijk voedsel niet verhogen, klaar. En ja, ik ben principieel van mening dat een mens vlees nodig heeft. Wellicht niet in de hoeveelheden waarin sommige mensen vlees consumeren, maar da's een andere discussie.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:29 schreef alors het volgende:
[..]
Ja want als je een beetje mindert met vlees dan overleef je niet meer in deze barre tijden
Teveel eer, kereltjequote:
Je valt in herhalingquote:Op donderdag 26 april 2012 21:32 schreef JoaC het volgende:
[ afbeelding ]
Joehoe, Diederik, achter je!
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:32 schreef JoaC het volgende:
[ afbeelding ]
Joehoe, Diederik, achter je!
Et tu, Brutequote:
Dat scheelt mij weer.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die ga ik lekker gebruiken bij die lutser.. Bedankt.
Diederik ook, en deze stond nog in mijn plakbord, in tegenstelling tot Jacobse en van Esquote:
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:33 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb besloten dat ik iedereen irritant vind en de tv uitdoe.
Hij kloont zijn TV en kijkt verder.quote:
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:34 schreef AldoTheApache het volgende:
ze had gewoon moeten zeggen:
we hebben dit afgesproken! KLLAAARRR!!
[ afbeelding ]
Wat?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik sta kritisch tegenover iedereen in tegenstelling tot je VVD vriendjes.
btw hequote:Op donderdag 26 april 2012 21:34 schreef Friek_ het volgende:
Hopelijk is ondertussen niet de belasting op alcohol gestegen.
ditquote:Op donderdag 26 april 2012 21:36 schreef dakpan90 het volgende:
Ik vind dit toch wel een jammerlijke wending in het debat. Als ze nu gewoon voet bij stuk had gehouden, was er niets aan de hand voor Sap
Allemaal maatregelen waar ik me prima in kan vinden, vooral in die tweede zin.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:34 schreef Wokkel het volgende:
Snap niet helemaal waarom zonnepanelen en kunst worden gesubsudieerd terwijl de BTW met 2% omhoog gaat.
Of netto reiskostenvergoeding schrappen voor een overdrachtsbelasting van 2%. Wie bedenkt dat soort onzin?
Jij VVD'erquote:
Ze moeten elkaar inderdaad wat gaan helpen anders loopt dit misquote:Op donderdag 26 april 2012 21:36 schreef eriksd het volgende:
Iemand moet Sap even wat lucht geven. Slob wat fijne vragen ofzo.
Toch hebben Samsom en Roemer wel een punt. Na de verkiezingen kan het weer heel anders zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:36 schreef dakpan90 het volgende:
Ik vind dit toch wel een jammerlijke wending in het debat. Als ze nu gewoon voet bij stuk had gehouden, was er niets aan de hand voor Sap
Heb je het zelf nog niet door?quote:
Die lult zichzelf nog vast in een debat over de vleestaks.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:36 schreef eriksd het volgende:
Iemand moet Sap even wat lucht geven. Slob wat fijne vragen ofzo.
Mocht ie MP worden, stuurt hij de niet luisterende politici gewoon naar werkkampen in limburg.quote:
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij VVD'er.
Iedereen die Samsom belachelijk maakt is een VVD'er.
Als je gelukkig bent met die gedachte.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:37 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Heb je het zelf nog niet door?
In poltieke discussies sta je altijd aan die kant, kun je jezelf wel wijsmaken dat je libertariër bent , maar je sympathie ligt wel daar,
Door gewoon de oen uit te hangen.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:38 schreef AldoTheApache het volgende:
ze redt zich opzich best prima, ze zet SP en PVDA in een slecht daglicht
Dat antwoordt ze ook, maar ze vertelt het wat ingewikkeld.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:38 schreef eriksd het volgende:
Beetje onzinnige vraagstelling. Een coalitieakkoord is wat anders dan een verkiezingsprogramma. Dat is het antwoord dat ze moeten geven.
Gewoon de waarheid , ik zie je zelden kritiek uiten op VVD-users en uitspraken.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je gelukkig bent met die gedachte.
De vraag is hoe ze met dit akkoord omgaan als ze een nieuw kabinet na de verkiezingen gaan vormen. Ze zegt dat dit vast ligt, maar dat het na de verkiezingen kan veranderen. Heel vaag dus.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:38 schreef eriksd het volgende:
Beetje onzinnige vraagstelling. Een coalitieakkoord is wat anders dan een verkiezingsprogramma. Dat is het antwoord dat ze moeten geven.
Heey, Staal heeft een hit!quote:
Dat is haar fout in dezen. Gewoon oneliners knallen, hoppa.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:39 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Dat antwoordt ze ook, maar ze vertelt het wat ingewikkeld.
Inderdaad. Top.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:37 schreef freako het volgende:
Roemer en Samsom cirkelen als gieren om Sap heen.
Het zou zomaar kunnenquote:Op donderdag 26 april 2012 21:38 schreef Tauchmeister het volgende:
Volgend jaar jankcoalitie SP/PvdA/PVV?
Ja, voor 2014 wssquote:Op donderdag 26 april 2012 21:38 schreef marcodej het volgende:
Sap zegt dus dat dit voor 2013 vast ligt, maar dat het na de verkiezingen weer anders kan zijn?
Dan ben ik ook VVD'er.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij VVD'er.
Iedereen die Samsom belachelijk maakt is een VVD'er.
Dat gaat me bet wat te ver maar vervang de pvv door cda of vvd en ik kan ermee levenquote:Op donderdag 26 april 2012 21:38 schreef Tauchmeister het volgende:
Volgend jaar jankcoalitie SP/PvdA/PVV?
Je zou d'r inderdaad met een plofkipfilet in d'r gezicht meppen.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:40 schreef AryaMehr het volgende:
Kan iemand Ouweland misschien een stuk vlees in haar mond stoppen?
twitter:KustawBessems twitterde op donderdag 26-04-2012 om 21:37:13Ik snap Sap niet #snapsap reageer retweet
Dan had je haar neergeknuppeld?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:40 schreef Jian het volgende:
Ik wilde dat mevrouw Ouwehand een zeehondje was ......
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je zou d'r inderdaad met een plofkipfilet in d'r gezicht meppen.
iddquote:Op donderdag 26 april 2012 21:40 schreef Jian het volgende:
Ik wilde dat mevrouw Ouwehand een zeehondje was ......
quote:
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:42 schreef clumsy_clown het volgende:
M'n kat mauwt boos naar de tv. Die gaat geen PvdD stemmen, zie ik al.
Tsunami van veefabrieken.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:42 schreef GSbrder het volgende:
De veefabrieken komen met vliegtuigen per dag binnen op Schiphol! Elke dag komen er nieuwe veefabrieken!
Een haatideologie, dat vegetarisme!quote:
Neequote:Op donderdag 26 april 2012 21:43 schreef AryaMehr het volgende:
Waar is Fortuyn als je hem nodig hebt? Ga toch koken, mens!
Ga naar "Onzin voor je leven"quote:Op donderdag 26 april 2012 21:42 schreef Doodloper het volgende:
[..]
idd, lekker sojamelk drinken enzo
Eigenlijk zou je een spreker gewoon moeten kunnen wegstemmen. Parliament's got talent of zo...quote:
Zou hij/zij geen koppijn krijgen van dat wijvengejank?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:42 schreef clumsy_clown het volgende:
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:44 schreef Kwaliteit het volgende:
Gedraag jullie eens. Groetjes uit POL
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:44 schreef Fockker het volgende:
[..]
Ga naar "Onzin voor je leven"
Hier gaat het over het politieke debat aangaande principe akkoord begroting 2013
Ophoepelen!
oja sorry dat de rest van de 301 posts per topic wel uiterst serieus zijn en ik hier het niveau verlaagquote:Op donderdag 26 april 2012 21:44 schreef Fockker het volgende:
[..]
Ga naar "Onzin voor je leven"
Hier gaat het over het politieke debat aangaande principe akkoord begroting 2013
Ophoepelen!
Sterke anti-vrouw bias? Moslim?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:43 schreef AryaMehr het volgende:
Waar is Fortuyn als je hem nodig hebt? Ga toch koken, mens!
Die ziet het al helemaal gebeuren, met de vleestaks. Sperziebonendieetquote:Op donderdag 26 april 2012 21:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou zeg, wat een gedram.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een haatideologie, dat vegetarisme!
Ik ben blij dat je dat zelf al inziet.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:44 schreef Doodloper het volgende:
[..]
oja sorry dat de rest van de 301 posts per topic wel uiterst serieus zijn en ik hier het niveau verlaag
Termijn van de regering moet nog komen.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Net pizza besteld, dus ik mag lijen dat ze nog een goed halfuur doorgaan.
Dag dierenpartijstemmerquote:Op donderdag 26 april 2012 21:45 schreef Fockker het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je dat zelf al inziet.
Dag
En tweede termijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Termijn van de regering moet nog komen.
Dat gaat nog wel lukken.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Mijn pizza is net op.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Dat is een stijging met 10,5%, niet 2quote:Op donderdag 26 april 2012 21:27 schreef Etsu het volgende:
Deel 1: [Debat Crisispakket] 'Crisispakket bijna rond'
[..]
Details uit het akkoord op een rij:
.
• Het hoge btw-tarief gaat met 2 procent omhoog.
• Nu moet in Nederland 19 procent btw betaald worden op zogenaamde luxegoederen en diensten. Dat tarief gaat omhoog naar 21 procent.
•
Spreek voor jezelfquote:Op donderdag 26 april 2012 21:47 schreef claus_johann het volgende:
Ah, dus in deze reeks zitten al die domme PVV'ers. We misten jullie al in pol
Alles behalve Jan Nagel, heeft mijn zegen.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:47 schreef RemcoW23 het volgende:
Op wie moet je nu nog stemmen. Tis allemaal kut
SGP dus?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Alles behalve Jan Nagel, heeft mijn zegen.
Nou, ik heb nog mee zitten lezen in POL maar om nou te zeggen dat daar de heldere lichten zitten; nee.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:47 schreef claus_johann het volgende:
Ah, dus in deze reeks zitten al die domme PVV'ers. We misten jullie al in pol
En die gaat zichtbaar worden rond 12 sept.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:47 schreef FTWO het volgende:
Groen Links betaalt wel een hele hoge prijs voor de keuze van Rutte voor de PVV...
Bernbommen in Antwerpen en het zwarte woud onschadelijk maken.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:48 schreef waht het volgende:
Stem op de Kunduz-coalitie. We trekken ten strijde met de groenen, de christenen en de liberalen.
Het is al een poppenkast Emiel!quote:Op donderdag 26 april 2012 21:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Volgens mij zit Sap er een beetje doorheen.
Aandacht.quote:
Niet helemaal waar, het is een stijlfout.quote:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/639/quote:Vraag
Is het correct om overnieuw en opnieuw door elkaar te gebruiken?
Antwoord
Nee. Overnieuw is een contaminatie van over en opnieuw die weliswaar vaak voorkomt, maar niet door iedereen wordt aanvaard.
Ik las eerst gegrepenquote:Op donderdag 26 april 2012 21:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Aandacht.
Ze wordt niet begrepen door Samsom.
Dat was ook al het hele debat de opzet van de SP.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:50 schreef marcodej het volgende:
Sap blaast nu de waarde van dit akkoord op. Dom, dom, dom dit.
Rutte mag niet meer lachen, die heeft deze zooi juist geregeldquote:Op donderdag 26 april 2012 21:50 schreef Ajacied422 het volgende:
Wanneer gaat Rutte eens de boel hard uitlachen?
Lukt dat met zijn twee hersencellen?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hard aan het nadenken. En dat zie je.
Ze had gewoon moeten zeggen dat dit een akkoord is voor 2013 dat ze ongeacht de verkiezingsuitslag zal steunen...quote:Op donderdag 26 april 2012 21:51 schreef Zith het volgende:
GOH EEN COALITIEAKKOORD IS NIET EEN VERKIEZINGSPLAN? JE BEDOELT DAT ALS ONZE COALITIE GEEN MEERDERHEID HEEFT NA DE VERKIEZINGEN DAT HET NIET MEER DOOR GAAT?
Rot op Samsom.
Dat snap ik dus niet. Ze is gewoon zo onhandig bezig.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:51 schreef Felagund het volgende:
Kan Pechtold/Buma/Blok niet even Sap gaan helpen.
POL-memequote:Op donderdag 26 april 2012 21:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat is dit voor troep de hele tijd?
Terecht. Hij heeft haar eindelijk klem.quote:
Doet het goed bij zijn achterban helaas, wat een niveau. En altijd leuk dat GL zichzelf sloopt, maar dit gaat stemmen naar de PvdA brengen.quote:
Z'n eerste keer vanavondquote:Op donderdag 26 april 2012 21:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
Terecht. Hij heeft haar eindelijk klem.
Ik heb ook maar eentje opengetrokkenquote:Op donderdag 26 april 2012 21:52 schreef AldoTheApache het volgende:
ik ga vanavond hier maar eens een biertje op drinken
Dan ziet het er nog triester uit. Juist dan komt het ontzettend zwak over, voor zover het dat nog niet is.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:51 schreef Felagund het volgende:
Kan Pechtold/Buma/Blok niet even Sap gaan helpen.
Vergeef het hemquote:Op donderdag 26 april 2012 21:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat is dit voor troep de hele tijd?
echt hequote:Op donderdag 26 april 2012 21:51 schreef Zith het volgende:
GOH EEN COALITIEAKKOORD IS NIET EEN VERKIEZINGSPLAN? JE BEDOELT DAT ALS ONZE COALITIE GEEN MEERDERHEID HEEFT NA DE VERKIEZINGEN DAT HET NIET MEER DOOR GAAT?
Rot op Samsom.
Eens. Zo'n hele irritante die op elk punt een discussie volkomen verzuurd maakt.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
er moet gewoon een goede Samsom meme komen.
Omdat ze Rutte mocht pijpen.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:54 schreef danos het volgende:
Waarom blijft Sap in gaan op speculaajes?
Idd.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:55 schreef dakpan90 het volgende:
Ze is nu al een half uur bezig of wat? Pff
Dus?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:55 schreef Doodloper het volgende:
Toch heeft Samsom wel gelijk met z'n houdbaarheidsdatum..
Prima maar er moet volgende week een plan naar de hoge heren in Brussel. Samsom moet niet zo janken.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:55 schreef Doodloper het volgende:
Toch heeft Samsom wel gelijk met z'n houdbaarheidsdatum..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |