abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110908137
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:39 schreef LXIV het volgende:
Maar die armoedeval is al 20 jaar oud.
Des te meer reden om 'm niet verder te vergroten. Wel grappig dat het juist allerlei ANDERE partijen dan PvdA en SP zijn die de keuze maken het verschil tussen lonen en uitkeringen te verkleinen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:24:49 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110908203
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:23 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Des te meer reden om 'm niet verder te vergroten. Wel grappig dat het juist allerlei ANDERE partijen dan PvdA en SP zijn die de keuze maken het verschil tussen lonen en uitkeringen te verkleinen.
Het verschil wordt nu toch (verder) vergroot?
The End Times are wild
pi_110908266
Als je ervan uitgaat dat minimumloners nu al slechter af waren dan uitkeringsgerechtigden dan heet het inderdaad 'vergroot' ja. Ik leefde in de veronderstelling dat je met minimumloon nog wel een stukje, alhoewel klein, boven de bestedingsruimte van een uitkeringsgerechtigde zat en voor mij is het dus 'verkleind'.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:28:49 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110908378
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:26 schreef ShadyLane het volgende:
Als je ervan uitgaat dat minimumloners nu al slechter af waren dan uitkeringsgerechtigden dan heet het inderdaad 'vergroot' ja. Ik leefde in de veronderstelling dat je met minimumloon nog wel een stukje, alhoewel klein, boven de bestedingsruimte van een uitkeringsgerechtigde zat en voor mij is het dus 'verkleind'.
Netto hadden ze wel meer. Maar alle arbeidskosten meegerekend (kinderopvang, woon-werkverkeer, kleding, et cetera) hadden ze vaak minder. Zeker als ze niet fulltime konden werken. Dat wordt nu juist de armoedeval genoemd. Op internet staan wel verhalen van mensen die erg graag zouden gaan werken (want dagen thuis zitten is natuurlijk helemaal niet leuk), maar er financieel zoveel op achteruit zouden gaan dat ze het zich niet konden veroorloven.

En dat nog los van de mensen die een uitkering aanvullen met wat handel en 'zwart poetsen'.
The End Times are wild
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:30:17 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110908438

Tot 125% van het minimumloon kun je maar beter gewoon bijstand hebben. Je werkt voor minder dan niets. Het kost je geld.
Vanaf 125% werk je voor niks.
En bij 150% ofzo, verdien je net een euro meer.
The End Times are wild
pi_110908495
DE manier om de economie uit het slop te trekken en de staatskas op orde te maken is natuurlijk lastenverzwaring......... Deze euro moet juist niet rollen, die moet lekker opgepot blijven zitten.

http://kiwikosgedachten.wordpress.com/2012/04/
zo denk ik erover.
  zaterdag 28 april 2012 @ 21:38:45 #207
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110911248
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

En wat nu als ze dat gewoon niet doen? Dan gaat iedereen de WW in?

Ik werk zelf voor een bedrijf dat mensen ver van huis plaatst en maar 4ct reiskostenvergoeding geeft. En dat wordt gewoon geaccepteerd. Sommige mensen zijn 600 euro p/m kwijt om op hun werk te komen. Maar zelfs carpoolen is ze teveel.
die zullen wel een riant salaris hebben dan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_110911680
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:30 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Tot 125% van het minimumloon kun je maar beter gewoon bijstand hebben. Je werkt voor minder dan niets. Het kost je geld.
Vanaf 125% werk je voor niks.
En bij 150% ofzo, verdien je net een euro meer.
uitkering omlaag dus.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zondag 29 april 2012 @ 09:57:49 #209
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110922028
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Huh, hoeveel vergoeding heb je dan wel niet als het verschil in belasting 155 euro is?
Nee, reiskostenvergoedingen zijn bij ons landelijk bij CAO vastgelegd. De reisafstanden zijn verdeeld in blokken. Tot 10 km krijg je zoveel, van 10,1 tot 20 km krijg je zoveel enz. Ik woon ruim 35 km weg en val in de hoogste schaal en krijg dus 155 Euri per maand.
Dat verandert overigens niet als het bedrijf op 60 km afstand zou komen te zitten. Het is niet zo dat er dan zoveel per maand bij komt. Die 155 is voor 30 km en meer en dat 'meer' kan dus alles zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 29 april 2012 @ 10:00:53 #210
66444 Lord_Vetinari
pi_110922064
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dan ga je maar dichter bij je werk wonen. Zou niet weten waarom de overheid dat moet faciliteren.
De overheid heeft decennialang reiskostenvergoeding gefaciliteerd. Mensen en bedrijven werken met dat gegeven. Jij vindt het dan heel normaal dat de overheid zoiets met 1 pennestreek kan afschaffen en dat mensen dan maar alle suit hun handen moeten laten vallen, hun hele leven op zijn kop moeten zetten en gaan verhuizen? Even geen rekening houdnd met sociale structuren, huizenmarkt en werkende partners?

Als ditzelfde met de HRA zou zijn gedaan was FOK te klein geweest. Hoe had je dan gereageerd als iemand gezegd had: Dan ga je maar verhuizen naar een huurwoning, als je zonder die HRA je koopwoning niet kan betalen? Ik zie niet in waarom de overheid jouw woongenot moet faciliteren.

Ik durf te wedden dat je dan heel anders had gereageerd.
  zondag 29 april 2012 @ 10:04:22 #211
66444 Lord_Vetinari
pi_110922098
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:32 schreef SeanFerdi het volgende:
dit gaat om woon-werk verkeer, dat je ervoor kiest ver van je werk te wonen/ ver van je huis af te wonen, dat is een luxe-probleem en ik heb dus weinig medelijden. Mits de koopkrachtplaatjes aan allebei de kanten van modaal met evenveel procent dalen, over de rug van de crisis nivelleren is onwenselijk.
Ik kies ervoor, te werken. Mijn vorige baas ging failliet. Op dat moment was ik al boven de 40. Ik was blij, een baan te vinden en blij, dat ik zo waardevol bleek te zijn, dat ik uiteindelijk een vast contract heb gekregen. Ik had er ook voor kunnen kiezen thuis te gaan zitten met een uitkering.
De sociale partners hebben jarenlang reiskostenvergoedingen gefaciliteerd. Die hebben geholpen om mensen verder van huis naar werk te laten zoeken.

Dezelfde mensen die nu bleren dat je dan maar moet verhuizen, zijn dezelfde mensen die in andere topics lopen te kankeren, dat werklozen geen werk schijnen te willen zoeken buiten hun stad. Maar het ene instrument dat bestaat om die wil er wel te laten zijn, wordt nu gewoon weggestreept, waardoor het voor veel mensen gewoon niet rendabel meer is, om uberhaupt werk te zoeken buiten de makkelijk te bereiken omgeving.
  zondag 29 april 2012 @ 10:14:09 #212
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_110922200
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Betaalt hij geen accijns en wegenbelasting dan?
Dat is consumptie, geen productie.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 29 april 2012 @ 10:14:45 #213
66444 Lord_Vetinari
pi_110922215
quote:
Het begrotingsakkoord dat donderdag door VVD, CDA, D66, CU en GL is gesloten houdt vast aan de 3-procent-eis die Brussel stelt vanwege de buitensporige tekortprocedure. Het begrotingstekort daalt door circa 9 miljard structureel hogere lasten en circa 5 miljard structurele bezuinigingen.

Puur macro-economisch bezien is het vasthouden aan de 3-procent-eis onverstandig. Het heeft vooral een politieke betekenis aangezien Nederland de afgelopen maanden andere landen de les heeft gelezen. Lastenverzwaringen of uitgavenbeperkingen remmen de bestedingen en leiden op korte termijn tot minder groei, dalende koopkracht en minder werkgelegenheid.

Lastenverzwaringen
Het is bovendien onverstandig circa tweederde van de tekortreductie te bereiken met lastenverzwaringen. Lastenverzwaringen zorgen ook voor bestedingsuitval, net als bezuinigingen, maar zullen daarnaast de economische structuur verzwakken en daarmee de houdbaarheid van de overheidsfinanciën ondermijnen.

Vanwege balansproblemen in de huishoudsector, de banken en de pensioenfondsen zijn de 'uitverdieneffecten' groter dan het CPB raamt. Het ware daarom beter geweest meer aandacht te richten op de structurele zwaktes van de Nederlandse economie, met name bij de banken en de woningmarkt.

Het Nederlandse bankwezen is fragiel en kampt met financieringsproblemen mede door de omvangrijke hypotheekportefeuilles. De prijzen van kredietverzekeringen voor een aantal Nederlandse banken stijgen, hetgeen signaleert dat financiële markten het Nederlandse bankwezen weer beginnen te wantrouwen. Banken herstellen hun kapitaalratio's door minder krediet te verstrekken.

Bankproblemen worden groter door de verdubbeling van de bankenbelasting. De kredietverlening aan de Nederlandse economie zal verder worden afgeknepen. Het is van het allergrootste belang dat Nederlandse banken weer voldoende worden gekapitaliseerd om de kredietverlening op peil te houden. Banken moeten eerst meer privaat geld proberen aan te trekken en daarna kan de overheid eventueel over de brug komen met kapitaalinjecties.

Het is winst dat er voornemens zijn - ook bij VVD en CDA - om eindelijk iets te doen aan de fiscale behandeling van het eigen huis. Alleen de manier waarop is ondoordacht. Door het beperken van de hypotheekrenteaftrek tot nieuwe gevallen wordt dezelfde prijsdaling van woningen aangericht bij het kleinst denkbare budgettaire resultaat. De prijsvorming wordt immers bepaald door de aanstaande kopers op de woningmarkt, niet door de mensen die niet van plan zijn te verhuizen. Door oude gevallen te ontzien worden mensen bovendien ontmoedigd te verhuizen naar een beter huis.

De overheid grijpt door het beperken van de hypotheekrenteaftrek tot annuïteitenhypotheken verder sterk in op de wijze waarop mensen hun inkomen willen verdelen over hun leven met nog meer spaarprikkels (naast die voor pensioen). Met name jonge huishoudens en starters komen mogelijk in grotere financieringsproblemen vanwege hogere aflossingsverplichtingen bij een annuïteitenhypotheek. Het voorgestelde regime leidt bovendien tot complexe fiscale wetgeving. Daarnaast blijft het fundamentele probleem bestaan dat huishoudens in het begin van hun wooncarrière zich zoveel mogelijk proberen vol te laden met hypotheekschuld.

De overheid moet niet blijven talmen en nu uitzicht bieden op een houdbaar fiscaal regime voor het eigen huis. Het juiste eindpunt is dat het eigen huis wordt ondergebracht in het Box-3 regime van de belastingen, waar ook ander vermogen wordt belast. Een geleidelijke overgang kan huishoudens voorbereiden; bijvoorbeeld door geleidelijk het maximale aftrektarief te verlagen richting 30 procent. Alle huishoudens zouden bovendien meedoen in het nieuwe regime.

Om de hogere arbeidsdeelname van ouderen te realiseren is het essentieel dat de arbeidsmarkt voor ouderen beter gaat functioneren. Deze is stilstaand water door hoge loonkosten die mede worden veroorzaakt door strenge ontslagbescherming en goede inkomensvoorzieningen. Het is grote winst dat ook hier stappen worden gezet: versoepeling van het ontslagrecht, vermindering van de ontslagvergoedingen en een loondoorbetalingsverplichting ter hoogte van de WW-uitkering van een half jaar bij ontslag van werknemers. Het is jammer dat niet is besloten de duur van de WW-uitkering te verkorten om zo de glijbaan naar vervroegd pensioen verder te demonteren.

Tempo
Het is goed dat de AOW-leeftijd wordt gekoppeld aan de levensverwachting. Maar er bestaat nog grote onduidelijkheid over het werkelijke tempo waarin de AOW-leeftijd wordt verhoogd. Deze zou pas in 2024 op 67 jaar kunnen uitkomen, vrijwel gelijk aan het oorspronkelijke plan van kabinet Rutte. Het zou goed zijn snel vaart te maken met de AOW-leeftijdverhoging en eerder op 67 uit te komen.

Na de ineenstorting van de wankele gedoogconstructie waarop regering Rutte was gebouwd, is het aanvullend akkoord van de 'Kunduz-coalitie' van VVD-CDA-D66-CU-GL een eclatant politiek succes. Het is winst voor Nederland dat de overheidsfinanciën niet op hun beloop worden gelaten en dat een aantal noodzakelijke hervormingen op de arbeidsmarkt worden doorgevoerd. Maar door de sterke focus op tekortreductie in plaats van conjunctureel en structureel economisch herstel bestaat het risico dat het volgende kabinet opnieuw moet bezuinigen om te kunnen voldoen aan de Brusselse regels. Dat komt deels door een tekortschietende aandacht voor herstel van de Nederlandse financiële sector en de onvoldragen maatregelen rondom de eigen woning.

Lans Bovenberg is hoogleraar economie aan de Universiteit van Tilburg en Bas Jacobs aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
http://www.volkskrant.nl/(...)nomisch-succes.dhtml
  zondag 29 april 2012 @ 10:25:00 #214
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110922366
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:54 schreef LXIV het volgende:
Je zult ook zien dat mensen naar alternatieven gaan zoeken. Ik kan voor een reis (buiten woon-werkverkeer) kiezen tussen reizen met eigen auto, met de trein (OV), of een poolauto. Nu is het voor mij het gemakkelijkste om de eigen auto te kiezen. Maar als dat mij 60 euro gaat kosten (die ik niet meer vergoed krijg), dan ga ik wel met de trein. Alleen kost een bezoek van 2 uur elders in het land mij dan gewoon een hele dag. Nu pak ik daarom de auto, dan is het maar een halve dag. En die andere halve dag die ik straks in de trein zit werk ik dus niet. Dan is dat toch een duur bezoekje of vergadering geworden.
Hiermee raak je meteen een ander heikel punt rondom de kilometervergoeding. Om de situatie compleet recht te trekken, zou je alle reiskosten moeten fiscaliseren (tenzij je bewust autogebruik wil fiscaliseren). Bepaalde reiskosten (tussen een werkplek en een opdrachtgever, bijvoorbeeld) zijn echter duidelijk bedrijfskosten. Blijkbaar moet er dan een onderscheid gemaakt worden tussen 'vermijdbare' en 'onvermijdbare' reiskosten?
  zondag 29 april 2012 @ 11:05:42 #215
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_110923093
Ik blijf erbij dat de mensen die niet op ontwikkelingshulp en uitkeringen willen bezuinigen niet moet zeuren. Immers...de lasten moeten betaald worden dus zal er worden bezuinigd danwel lasten worden verzwaard. Als je dan vind dat men in Zimbabwe belangrijker is dan de inwoners van Nederland, dan moet je niet zeiken. Men krijgt waar men voor kiest.
  zondag 29 april 2012 @ 11:14:33 #216
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110923298
quote:
goed stuk, ik kan me hier wel in vinden. Ik ben ook bang dat we met dit beleid in een soort visueuse circel terecht komen van tekorten>lastenverzwaringen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 29 april 2012 @ 11:16:39 #217
66444 Lord_Vetinari
pi_110923348
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:05 schreef mossad_agent het volgende:
Ik blijf erbij dat de mensen die niet op ontwikkelingshulp en uitkeringen willen bezuinigen niet moet zeuren. Immers...de lasten moeten betaald worden dus zal er worden bezuinigd danwel lasten worden verzwaard. Als je dan vind dat men in Zimbabwe belangrijker is dan de inwoners van Nederland, dan moet je niet zeiken. Men krijgt waar men voor kiest.
Oh jongen, wat hoop ik dat ze op uitkeringen gaan bezuinigen en dat jij er vervolgens in terecht komt.
  zondag 29 april 2012 @ 11:17:43 #218
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110923370
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:05 schreef mossad_agent het volgende:
onzin. Reiskosten maak je niet vrijwillig. het is onmogelijk dat iedereen naast zn werk gaat wonen. Zeker in een door de overheid gewenste flexible arbeidsmarkt, waar je regelmaltig van baan verandert en de meesten ook nog tweeverdieners (moeten) zijn. MOet je dan ook elke drie jaar naar de andere kant van het land verhuizen, nog afgezien van de onmogelijkheid in huidige woningmarkt denk ik dat dit voor bijna niemand te doen is. Hierom is het gewoon een ordinaire lastenverzwaring, die alleen maar zal leiden tot teruglopende consumentenbestedingen. Er is namelijk voor de meeste mensen geen alternatief dan toch maar elke dag in de auto te stappen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 29 april 2012 @ 11:24:25 #219
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_110923536
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh jongen, wat hoop ik dat ze op uitkeringen gaan bezuinigen en dat jij er vervolgens in terecht komt.
Wat zit je nu te piepen? Eerst piep je dat het niet eerlijk is dat er wordt bezuinigd op de werkenden die km moeten maken en nu vind je het weer niet eerlijk dat er wordt afgegeven op de uitkeringstrekker. Vind je het gek dat deze regering niets goed kan doen? Immers wat ze ook doen, zeiken blijven we toch.

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

onzin. Reiskosten maak je niet vrijwillig. het is onmogelijk dat iedereen naast zn werk gaat wonen. Zeker in een door de overheid gewenste flexible arbeidsmarkt, waar je regelmaltig van baan verandert en de meesten ook nog tweeverdieners (moeten) zijn. MOet je dan ook elke drie jaar naar de andere kant van het land verhuizen, nog afgezien van de onmogelijkheid in huidige woningmarkt denk ik dat dit voor bijna niemand te doen is. Hierom is het gewoon een ordinaire lastenverzwaring, die alleen maar zal leiden tot teruglopende consumentenbestedingen. Er is namelijk voor de meeste mensen geen alternatief dan toch maar elke dag in de auto te stappen.
Ja maar...ja maar....als we niet op ontwikkelingshulp bezuinigen moet het toch ergens vandaan komen?? Op cultuur bezuinigen mag niet, op uitkeringstrekkers bezuinigen mag niet, zorg mag niet, ouderen mag niet, HRA mag niet dus dan blijft er nog maar weinig over he.......namelijk de middeninkomens die ondanks hun werk onder de streep steeds minder overhouden. Maar hey, nogmaals...dit wil men toch? Immers blijven de besparingen op de zwakkeren uit!
  zondag 29 april 2012 @ 11:26:17 #220
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110923587
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:24 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ja maar...ja maar....als we niet op ontwikkelingshulp bezuinigen moet het toch ergens vandaan komen?? Op cultuur bezuinigen mag niet, op uitkeringstrekkers bezuinigen mag niet, zorg mag niet, ouderen mag niet, HRA mag niet dus dan blijft er nog maar weinig over he.......namelijk de middeninkomens die ondanks hun werk onder de streep steeds minder overhouden. Maar hey, nogmaals...dit wil men toch? Immers blijven de besparingen op de zwakkeren uit!
je kunt eenvoudig 30 miljard op de zorg bezuinigen door de marktwerking en declaratieprikkels uit het systeem te halen, dan heb je voor de rest geen bezuinigingen meer nodig.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 29 april 2012 @ 11:26:52 #221
66444 Lord_Vetinari
pi_110923613
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:24 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Precies. Dus wat is er mis met besparingen op de sterkeren? Dus een IBschaal van 60% herinvoeren, HRA afbouwen voor iedereen, extra belasting op bonussen, extra belasting op auto's boven de 40.000 Euri.. Herstructurering van OWS is overigens helemaal geen taboe, ook niet op links. Maar dat is wat anders dan er rucksichtlos een miljard afschaven en verder niks aan de opzet ervan doen.
pi_110923830
Bij de reiskostenvergoeding gaat het er volgens mij om dat het kosten zijn en geen inkomen. Natuurlijk kun je discussieren over waarom een werkgever die kosten vergoed maar dat maakt het nog steeds geen inkomen. Privé heb je geen baat bij het maken van reiskosten naar het werk al heb je natuurlijk baat bij de baan zelf. Daarnaast zijn er gevallen genoeg waar men als werknemer geen invloed hebt op de arbeidsplaats, overplaatsingen om bedrijfseconomische redenen worden nu door de staat erg duur gemaakt voor werkgevers en/of werknemers.
pi_110924427
quote:
"Het is grote winst dat ook hier stappen worden gezet: versoepeling van het ontslagrecht, vermindering van de ontslagvergoedingen en een loondoorbetalingsverplichting ter hoogte van de WW-uitkering van een half jaar bij ontslag van werknemers."

De uitwerking vind ik helemaal geen grote winst. De loondoorbetaling is zo al 4,5 maandloon los van de reden van ontslag. Het beperken van de ontslagvergoeding is uiterst discutabel omdat het slecht werkgeverschap beloond. Het restant helemaal afpakken van werknemer en inzetten voor omscholing en begeleiding naar werk vind ik absurd. Omscholing is goed maar moet gewoon los van een ontslagvergoeding geregeld worden indien nodig. Geld besteden aan begeleiding naar werk is verspild geld. Als er een vacature is maakt het geen bal uit wie van de sollicitanten wordt aangenomen anders dan op geschiktheid voor de functie. Wie het beste begeleiding heeft bij het solliciteren is niet van belang, mensen die hulp nodig hebben moeten dat zelf maar regelen.
Met deze maatregelen worden alle werkgevers gelijk behandeld, goed of slecht werkgeverschap maakt niet meer uit.

Aanpassing van onslagrecht moet men volgens mij doen door het over te laten aan werkgever en werknemer en eventueel de rechter. Zoek het maar uit net als bij elk ander contract tussen partijen. En net als bij ontslag moet de overheid zich niet bemoeien met wie een baan vindt, ze moeten alleen in overleg met werkgevers tekorten op de arbeidsmarkt oplossen.
pi_110924553
Makkelijker ontslaan lijkt me geen goede ontwikkeling. Het beperken van de verplichting je personeel een vast contract te geven zou wellicht wel een goede ontwikkeling zijn.
Als werkgever zal je sneller personeel aannemen zonder daar jaren aan vast te zitten. Als werknemer wordt je gemotiveerd altijd goed te presteren ipv af te zwakken zodra je een vast contract hebt. In de praktijk kan het natuurlijk slechter uitvallen voor oudere werknemers. Maar de vergrijzing zou dat probleem moeten beperken.
Eerst denken, dan typen
  zondag 29 april 2012 @ 12:10:17 #225
66444 Lord_Vetinari
pi_110924741
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:03 schreef Piger het volgende:
Makkelijker ontslaan lijkt me geen goede ontwikkeling. Het beperken van de verplichting je personeel een vast contract te geven zou wellicht wel een goede ontwikkeling zijn.
Als werkgever zal je sneller personeel aannemen zonder daar jaren aan vast te zitten. Als werknemer wordt je gemotiveerd altijd goed te presteren ipv af te zwakken zodra je een vast contract hebt.
Met andere woorden: Je geeft een werkgever een vrijbrief voor uitbuiting: "Je werkt door vanavond zonder betaling, anders wordt je contract niet verlengd." Bovendien zit je met de huizenmarkt en andere langlopende verplichtingen. Zonder vast contract wordt het onmogelijk om een huis te kopen of bv een lening af te sluiten.

quote:
In de praktijk kan het natuurlijk slechter uitvallen voor oudere werknemers. Maar de vergrijzing zou dat probleem moeten beperken.
Nee, dat doet het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')