Dan ga je maar dichter bij je werk wonen. Zou niet weten waarom de overheid dat moet faciliteren.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat mij 155 Euri per maand netto schelen. Ik weet niet wat jij verdient, maar bij mij is dat een redelijke hap.
Geld dat je krijgt zonder er iets voor te produceren, behalve wat file-ergernis.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat mij 155 Euri per maand netto schelen. Ik weet niet wat jij verdient, maar bij mij is dat een redelijke hap.
Is eigenlijk nog best veel , 155 euro omdat je 20 km van je werk af leeft.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geld dat je krijgt zonder er iets voor te produceren, behalve wat file-ergernis.
Lekker simpel.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan ga je maar dichter bij je werk wonen. Zou niet weten waarom de overheid dat moet faciliteren.
Betaalt hij geen accijns en wegenbelasting dan?quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geld dat je krijgt zonder er iets voor te produceren, behalve wat file-ergernis.
Dat is wel heel makkelijk gedacht. Bedrijven verhuizen ook wel eens of worden overgenomen of vestigingen sluiten en mensen worden overgeplaatst. Veel mensen hebben ook een gezin, moeten die hun baan dan opzeggen of gaan scheiden?quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan ga je maar dichter bij je werk wonen. Zou niet weten waarom de overheid dat moet faciliteren.
Dat kan soms helemaal geen kwaad.quote:
Omdat die fiscale reiskosten per facto niet kostendekkend zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik vind een subsidie om in de file te gaan staan echt van de zotte en ik ben nog geen fatsoenlijk argument voor tegengekomen. Een reiskostenvergoeding is prima maar dan als afspraak tussen werkgever en werknemer en zonder fiscale trucjes. Waarom zou iemand die ver van z'n werk woont standaard meer geld moeten krijgen dan iemand die dichtbij woont? Ik zie de logica daar werkelijk niet van in.
En wat nu als ze dat gewoon niet doen? Dan gaat iedereen de WW in?quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de werkgevers zullen de reiskosten moeten verdubbelen of de lonen moeten verhogen om het personeel te kunnen vasthouden. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor de economie.
Maar die armoedeval is al 20 jaar oud.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:22 schreef ShadyLane het volgende:
Wat ik zelf overigens onbegrijpelijk vind is dat mensen die in de lagere loonschalen in de publieke sector werken op de nullijn gaan -in veel gevallen: blijven- en de uitkeringen niet. Het signaal dat je daarmee afgeeft moet je niet willen afgeven imo.
Huh, hoeveel vergoeding heb je dan wel niet als het verschil in belasting 155 euro is?quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wees blij dat ze niet bezuinigen op uitkeringen en ontwikkelingshulp, die mensen hebben het pas echt zwaar. Jij als werkende kapitalist hebt hier mede aan geholpen. Dit is sociaal denken.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
met een uitkering betaal je ook de hogere btwquote:Op zaterdag 28 april 2012 20:07 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Wees blij dat ze niet bezuinigen op uitkeringen en ontwikkelingshulp, die mensen hebben het pas echt zwaar. Jij als werkende kapitalist hebt hier mede aan geholpen. Dit is sociaal denken.
Ik denk dat er mee bedoeld wordt dat voor ambtenarenlonen een nullijn wordt aangehouden maar voor uitkeringen niet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
met een uitkering betaal je ook de hogere btw
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |