abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:23:51 #151
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110894815
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Slecht tijdstip vind je niet? Zeker nu de werkgevers op dat vlak juist een sterkere positie hebben en werknemers geen onderhandelingsruimte hebben.
Zoals 99.999 zegt, het gaat om het principe, niet of het nu juist het exacte moment is om het door te voeren. Bovendien, op eenzelfde manier kun je stellen dat je niets aan de woningmarkt mag doen, of aan de arbeidsmarkt...uiteindelijk is stilzitten geen optie.
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:25:42 #152
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110894871
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:23 schreef Reya het volgende:

[..]

Zoals 99.999 zegt, het gaat om het principe, niet of het nu juist het exacte moment is om het door te voeren. Bovendien, op eenzelfde manier kun je stellen dat je niets aan de woningmarkt mag doen, of aan de arbeidsmarkt...uiteindelijk is stilzitten geen optie.
Als het alleen om het principe gaat dan zou ik er nog even mee wachten. Als het echt ontzettend veel geld oplevert zodat we naar de 3% kunnen gaan, dan is het weer een ander verhaal (alhoewel ik er dan nog steeds niet 100% achter sta).
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110894921
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:23 schreef Reya het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, dergelijke principiele punten dien je juist in economisch voorspoedige tijden door te voeren. Het momentum is extreem belangrijk als het om dit soort zaken gaat.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:27:53 #154
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110894928
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:25 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als het alleen om het principe gaat dan zou ik er nog even mee wachten. Als het echt ontzettend veel geld oplevert zodat we naar de 3% kunnen gaan, dan is het weer een ander verhaal (alhoewel ik er dan nog steeds niet 100% achter sta).
Het lijkt me prima om met zoiets alvast een begin te maken, het is uiteindelijk één van de vele lange-termijnhervormingen die in mijn ogen gewenst zouden zijn.
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:29:27 #155
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110894964
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, dergelijke principiele punten dien je juist in economisch voorspoedige tijden door te voeren. Het momentum is extreem belangrijk als het om dit soort zaken gaat.
Het komt op me over als een patiënt die geen kies wil laten trekken omdat hij zich misselijk voelt. Diezelfde patiënt moet uiteindelijk ergens wel een mooie snipperdag opofferen om die kies alsnog te laten trekken.
pi_110894993
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Natuurlijk is het niet leuk voor mensen die er nu op achteruit zouden gaan, maar door fiscalisering van reiskosten vereenvoudig je het belastingstelsel en geef je meer verantwoordelijkheid aan werkgevers en werknemers.
En dat dit pijn doet bij velen snap ik prima, zeker nu maar goed men moet wel tot het pakket zien te komen.
pi_110895176
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Het komt op me over als een patiënt die geen kies wil laten trekken omdat hij zich misselijk voelt. Diezelfde patiënt moet uiteindelijk ergens wel een mooie snipperdag opofferen om die kies alsnog te laten trekken.
Erg interessant dat jij er zo naar kijkt. Ik zie het meer als een zeer arme patient die wegens te weinig inkomen een verplichte zorgverzekering heeft afgesloten met een hoog eigen risico - en wegens slechte economische omstandigheden geen geld heeft om zijn kies te laten trekken. Doet hij dat wel, dan is hij failliet. Om er maar weer even een welbekende Reya-spin aan te geven.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:46:04 #158
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110895338
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat dit pijn doet bij velen snap ik prima, zeker nu maar goed men moet wel tot het pakket zien te komen.
Absoluut! En er mogen ook best wel klappen uitgedeeld worden, dat is nu eenmaal het geval bij slechtere economische tijden. Echter denk ik dat je hiermee met name de mensen met een lagere inkomen enorm mee raakt. Bezineprijzen stijgen, fiscale voordelen ten aanzien van kilometervergoeding verdwijnen, btw omhoog. De mensen met een hoger inkomen zullen dit ook wel voelen, maar minder hard dan degene die het al zwaar hebben. Die moeten enorm bijleggen om te gaan werken om minder te kunnen kopen.
pi_110895401
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:46 schreef Maraca het volgende:

[..]

Absoluut! En er mogen ook best wel klappen uitgedeeld worden, dat is nu eenmaal het geval bij slechtere economische tijden. Echter denk ik dat je hiermee met name de mensen met een lagere inkomen enorm mee raakt. Bezineprijzen stijgen, fiscale voordelen ten aanzien van kilometervergoeding verdwijnen, btw omhoog. De mensen met een hoger inkomen zullen dit ook wel voelen, maar minder hard dan degene die het al zwaar hebben. Die moeten enorm bijleggen om te gaan werken om minder te kunnen kopen.
Tja, het is heel vervelend maar de komende jaren zal iedereen in moeten leveren. We moeten een stapje of wat terugdoen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:50:35 #160
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110895441
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, het is heel vervelend maar de komende jaren zal iedereen in moeten leveren. We moeten een stapje of wat terugdoen.
Natuurlijk moet iedereen inleveren en dat is ook geheel terecht. Alleen denk ik dat de verhoudingen scheef zijn.
pi_110896485
Ik krijg maar 50 per maand van de werkgever, hoest de rest verspreid over het jaar zelf op via een ov-trajectkaart. Bij de aangifte naar de B-Dienst zie ik dan wel weer wat terug gelukkig. Gaat dat dan een stuk omlaag (danwel verdwijnen?) of is het enkel belasting over die 50 euro die ik vergoed krijg?
  zaterdag 28 april 2012 @ 13:54:57 #162
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110896988
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Erg interessant dat jij er zo naar kijkt. Ik zie het meer als een zeer arme patient die wegens te weinig inkomen een verplichte zorgverzekering heeft afgesloten met een hoog eigen risico - en wegens slechte economische omstandigheden geen geld heeft om zijn kies te laten trekken. Doet hij dat wel, dan is hij failliet. Om er maar weer even een welbekende Reya-spin aan te geven.
Wie is de zeer arme patiënt die failliet gaat?
pi_110897269
Het belasten van gemaakte onkosten is principieel onjuist het is namelijk helemaal geen inkomen. Pas als men meer gaat vergoeden dan het werkelijk kost kan men het als inkomen zien maar dat is lang niet aan de orde. Het is zelfs zo dat de reiskosten al zwaar belast worden door aciijns en BTW.
De vergoeding kun je zien als afspraak tussen werkgevers en werknemers maar niet als loon.

Verder zijn de effecten ook negatief, de strijd tussen gemeenten om de vestiging van bedrijven wordt groot, de regio's met grote werkgelegenheid komen in schril contrast te staan met de forensen regio's, de druk op de voorzieningen in de steden groeit terwijl de voorzieningen elders in gevaar komen.
pi_110897408
En dat allemaal om de 19 cent per kilometer die een bescheiden deel van de bevolking belastingvrij vergoed krijgt.
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:59:44 #165
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_110898726
Tja ze hadden in plaats van de kilometervergoeding aan te pakken ook kunnen bezuinigen op ontwikkelingshulp maar dat wil men niet. Je krijgt waar je voor kiest.
pi_110898903
Wellicht komen we wel in een mooi cirkeltje, dat we zover afzakken dat we zelf ontwikkelingshulp nodig hebben en dan is het maar goed dat daar niet op bezuinigd is :P
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:11:35 #167
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_110899088
En deze bezuinigingen zijn nog maar het begin. Uiteindelijk moeten we van een 3% begrotingstekort naar een begrotingsoverschot want uiteindelijk zullen de schulden van het vraatzuchtig monster genaamd Overheid, afgelost moeten worden. Een structureel tekort van 3% betekent dat de totale staatsschuld jaarlijks met 15 miljard euro toeneemt.

Maar zo ver reikt het denkvermogen van de PvdA en SP niet. Die geloven in sprookjes en komen liever op voor de politie en onderwijzers.
pi_110900790
ontwikkelingshulp moet geheel vrijwillig zijn, dat is niet iets om van belastingcenten te doen. Noodhulp wel, maar niet ontwikkelingshulp.

Zeker niet in tijden van crisis, als Nederland kapot gaat door de crisis dan kan het nog erg lang duren voordat we weer in staat zijn ontwikkelingshulp te geven. Dan is het toch beter om het een paar jaar niet te doen, in ieder geval niet zolang we nog in de schulden zitten.

Reken er maar op dat er de komende jaren vast wel weer een gruwelijke natuur ramp gaat gebeuren waar we ook aan willen geven.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:21:53 #169
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_110900907
Waarom zou Nederland "kapot gaan door de crisis"? We zijn nog steeds een van de allerrijkste landen ter wereld.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_110901120
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:59 schreef mossad_agent het volgende:
Tja ze hadden in plaats van de kilometervergoeding aan te pakken ook kunnen bezuinigen op ontwikkelingshulp maar dat wil men niet. Je krijgt waar je voor kiest.
Beide doen, zou ik zeggen.
pi_110901268
Ik ben met name bang voor de btw-verhoging. Een permanente inflatie. Want al zou deze ooit een keer teruggetrokken worden naar 20/19%, de prijzen gaan dan dus echt niet meer omlaag. Verkoopprijzen zullen tegen die tijd hoogstwaarschijnlijk gelijkwaardig blijven, met een leuke extra marge voor de fabrikant/verkoper.

Ik ben ook meer een voorstanders van het belasten van inkomsten, dan van het belasten van aankopen. Nadeel van belasten van inkomsten is dat minder mensen aan het werk gaan, maar dit kan je tegengaan met een (eventuele) andere bezuiniging: het verlagen van werkloosheidsuitkeringen. Daarnaast zorgen extra consumentenuitgaven alleen maar voor meer werkgelegenheid, die extra loonheffing is dan te overzien. Voor de hippie's natuurlijk een geweldige kans, die proberen er altijd voor te zorgen dat er zo min mogelijk wordt geconsumeerd.

Het beperken van hypotheekrente-aftrek voor hypotheken die niet worden afgelost? Een leuke stimulatie voor het aflossen van je hypotheek en het ziet er leuk uit voor de cijfers die je aan het buitenland kan presenteren, maar kan je het nou echt een bezuiniging noemen? Helaas een zoveelste uitstel van afschaffing. Terwijl mensen vanzelf gaan aflossen wanneer je de hypotheekrente-aftrek afschaft.
Eerst denken, dan typen
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:45:27 #172
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110901520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of nu een geschikt moment daarvoor is. Consumentenvertrouwen is al laag en nu gaat de hand helemaal op de knip.
Dit. Als ik een aanzienlijke hap bestedingsruimte kwijt ga raken aan bij de gratie Gods op mijn werk mogen komen, ga ik dus echt mijn uitgavenpatroon aanpassen. Dus minder consumeren.

En dan krijg je volgend jaar weer verbaasde politici, die niet snappen dat het bestedingspatroon nog steeds daalt :')
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:47:00 #173
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110901551
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:11 schreef 99.999 het volgende:
En dat allemaal om de 19 cent per kilometer die een bescheiden deel van de bevolking belastingvrij vergoed krijgt.
Het gaat mij 155 Euri per maand netto schelen. Ik weet niet wat jij verdient, maar bij mij is dat een redelijke hap.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:47:27 #174
181126 MouzurX
Misschien?
pi_110901566
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit. Als ik een aanzienlijke hap bestedingsruimte kwijt ga raken aan bij de gratie Gods op mijn werk mogen komen, ga ik dus echt mijn uitgavenpatroon aanpassen. Dus minder consumeren.

En dan krijg je volgend jaar weer verbaasde politici, die niet snappen dat het bestedingspatroon nog steeds daalt :')
Ja en is dat dan niet goed?
Aangezien je anders gewoon geld van de staat uit aan het geven bent -> en de staat heeft een schuld.Oftewel je zit gewoon schulden te maken, boven je stand te leven.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_110902010
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het gaat mij 155 Euri per maand netto schelen. Ik weet niet wat jij verdient, maar bij mij is dat een redelijke hap.
Tja helaas verlies je dat voordeeltje ten opzichte van veel anderen. Dat is spijtig.
pi_110902700
dit gaat om woon-werk verkeer, dat je ervoor kiest ver van je werk te wonen/ ver van je huis af te wonen, dat is een luxe-probleem en ik heb dus weinig medelijden. Mits de koopkrachtplaatjes aan allebei de kanten van modaal met evenveel procent dalen, over de rug van de crisis nivelleren is onwenselijk.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  zaterdag 28 april 2012 @ 17:34:03 #177
165633 eriksd
The grand facade...
pi_110902733
quote:

[..]

Dan ga je maar dichter bij je werk wonen. Zou niet weten waarom de overheid dat moet faciliteren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 28 april 2012 @ 17:37:27 #178
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_110902819
quote:

[..]

Geld dat je krijgt zonder er iets voor te produceren, behalve wat file-ergernis.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 28 april 2012 @ 17:39:59 #179
181126 MouzurX
Misschien?
pi_110902882
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Geld dat je krijgt zonder er iets voor te produceren, behalve wat file-ergernis.
Is eigenlijk nog best veel , 155 euro omdat je 20 km van je werk af leeft.
pi_110902887
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dan ga je maar dichter bij je werk wonen. Zou niet weten waarom de overheid dat moet faciliteren.
Lekker simpel. :')
  zaterdag 28 april 2012 @ 17:43:18 #181
181126 MouzurX
Misschien?
pi_110902983
Ik zou niet weten waarom je 155 euro moet krijgen omdat je 20km van je werk af woont.
pi_110903305
Ok, scheelt dat ik niet de enige ben die dit zeer vreemd voorkomt :P
pi_110903349
los van het feit dat het raar is, is 150 euro minder per maand natuurlijk vrij fors.
pi_110903355
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Betaalt hij geen accijns en wegenbelasting dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_110903384
De mensen gaan hard bloeden in hun portemonnee.
pi_110903471
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is wel heel makkelijk gedacht. Bedrijven verhuizen ook wel eens of worden overgenomen of vestigingen sluiten en mensen worden overgeplaatst. Veel mensen hebben ook een gezin, moeten die hun baan dan opzeggen of gaan scheiden?

De vraag is eigenlijk waarom de overheid ineens geld gaat vragen voor een vergoeding van onkosten alsof het om inkomen gaat. De benzine bevat toch al accijns en BTW en de voor auto betaalt men belasting.
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:02:25 #187
165633 eriksd
The grand facade...
pi_110903518
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:40 schreef Ziba het volgende:

[..]

Lekker simpel. :')
Dat kan soms helemaal geen kwaad.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_110903754
"Ervoor kiest"? Ik ben allang blij dat ik een baan heb. En dat die nu eenmaal elk jaar op een andere plek is, zodat "dichter bij het werk gaan wonen" niet opschiet, dat is dan maar zo. Beter dit dan bijstand, maar klets dan niet dat mensen zelf voor die lange reistijden kiezen.

Vind het prima om die reiskostenvergoeding te moeten inleveren hoor, ik heb niet de illusie dat we de komende jaren op dezelfde voet door kunnen gaan ZONDER in te leveren. Dus inleveren prima, maar rechtvaardig het niet met een flauw "mensen kiezen er zelf voor". De rechtvaardiging "we hebben geld nodig, het is crisis" is juister en acceptabeler.
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:12:05 #189
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_110903802
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik vind een subsidie om in de file te gaan staan echt van de zotte en ik ben nog geen fatsoenlijk argument voor tegengekomen. Een reiskostenvergoeding is prima maar dan als afspraak tussen werkgever en werknemer en zonder fiscale trucjes. Waarom zou iemand die ver van z'n werk woont standaard meer geld moeten krijgen dan iemand die dichtbij woont? Ik zie de logica daar werkelijk niet van in.
Omdat die fiscale reiskosten per facto niet kostendekkend zijn.

Dit zal een kaalslag betekenen voor het leven in dorpjes en zo. Dit middel is nog erger dan de kwaal.
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:14:17 #190
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_110903859
Het echte gevaar

Ontwerpen op een blanco vel en het L’Oreal syndroom zijn de valide punten binnen de discussie die gaande is in Den Haag. Het probleem, het ECHTE probleem, wat ik hiermee heb is dat het grootste gevaar gewoon genegeerd wordt; een geval van penny wise, pound foolish.

Het echte probleem is namelijk Europa, de euro en de schuldproblematiek van de PIIGS (Portugal Italië, Ierland, Griekenland en Spanje). Wat de banken, pensioenfondsen en verzekeraars hebben meegemaakt met Griekenland (door hun uitgeleend geld wordt niet terugbetaald) is nog maar het minuscule begin van wat er komen gaat. Portugal is aan het wankelen maar die is nog relatief klein.

Verder gaan er geruchten dat binnenkort Griekenland en Ierland weer voor de zoveelste keer extra hulp nodig hebben. Maar deze barrage aan slechte verwachtingen wordt overschaduwd door Spanje. De werkeloosheid blijft maar stijgen, locale overheden met verborgen tekorten en Spaanse banken verzuipen in de slechte leningen (veelal hypotheken) waar ze nog niet of nauwelijks op hebben afgeschreven.

Naar mijn mening gaat deze bom barsten, wat betekent dat de bankschulden voor rekening komen van de overheden van de PIIGS (zie Ierland). Rentes op Spaans (en de rest van de PIIGS) staatsschuld zullen omhoogschieten; iets waar zelfs de ECB niet tegenop kan boksen. De PIIGS kunnen dan niet anders dan hun volledig faillissement te verkondigen. Het verlaten van de euro door de PIIGS zal dan eigenlijk een niet te ontwijken gevolg zijn.
pi_110904084
Wat ik zelf overigens onbegrijpelijk vind is dat mensen die in de lagere loonschalen in de publieke sector werken op de nullijn gaan -in veel gevallen: blijven- en de uitkeringen niet. Het signaal dat je daarmee afgeeft moet je niet willen afgeven imo.
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:34:30 #192
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110906142
de werkgevers zullen de reiskosten moeten verdubbelen of de lonen moeten verhogen om het personeel te kunnen vasthouden. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor de economie.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:39:22 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110906318
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de werkgevers zullen de reiskosten moeten verdubbelen of de lonen moeten verhogen om het personeel te kunnen vasthouden. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor de economie.
En wat nu als ze dat gewoon niet doen? Dan gaat iedereen de WW in?

Ik werk zelf voor een bedrijf dat mensen ver van huis plaatst en maar 4ct reiskostenvergoeding geeft. En dat wordt gewoon geaccepteerd. Sommige mensen zijn 600 euro p/m kwijt om op hun werk te komen. Maar zelfs carpoolen is ze teveel.
The End Times are wild
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:39:58 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110906342
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:22 schreef ShadyLane het volgende:
Wat ik zelf overigens onbegrijpelijk vind is dat mensen die in de lagere loonschalen in de publieke sector werken op de nullijn gaan -in veel gevallen: blijven- en de uitkeringen niet. Het signaal dat je daarmee afgeeft moet je niet willen afgeven imo.
Maar die armoedeval is al 20 jaar oud.
The End Times are wild
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:41:28 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110906411
Zelf begin ik (om mij heen) nu pas de gevolgen van de crisis (begonnen 2008) te merken. Stiekem ken ik ondertussen toch heel wat mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt. De meesten vinden trouwens binnen 6 maanden wel weer wat anders. Maar toch. Ik denk dat ik nu wel zo'n 20 mensen ken die dit overkomen is. En nog een stuk of 5 die hun huis niet kunnen verkopen.
Toen de paniek het hoogst was, kende ik nog niemand die werd ontslagen.
The End Times are wild
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 19:49:19 #196
236264 crew  capricia
pi_110906737
quote:

[..]

Huh, hoeveel vergoeding heb je dan wel niet als het verschil in belasting 155 euro is?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:54:23 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110906920
Je zult ook zien dat mensen naar alternatieven gaan zoeken. Ik kan voor een reis (buiten woon-werkverkeer) kiezen tussen reizen met eigen auto, met de trein (OV), of een poolauto. Nu is het voor mij het gemakkelijkste om de eigen auto te kiezen. Maar als dat mij 60 euro gaat kosten (die ik niet meer vergoed krijg), dan ga ik wel met de trein. Alleen kost een bezoek van 2 uur elders in het land mij dan gewoon een hele dag. Nu pak ik daarom de auto, dan is het maar een halve dag. En die andere halve dag die ik straks in de trein zit werk ik dus niet. Dan is dat toch een duur bezoekje of vergadering geworden.
The End Times are wild
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:07:40 #198
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_110907477
quote:

[..]

Wees blij dat ze niet bezuinigen op uitkeringen en ontwikkelingshulp, die mensen hebben het pas echt zwaar. Jij als werkende kapitalist hebt hier mede aan geholpen. Dit is sociaal denken.
pi_110907744
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:07 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Wees blij dat ze niet bezuinigen op uitkeringen en ontwikkelingshulp, die mensen hebben het pas echt zwaar. Jij als werkende kapitalist hebt hier mede aan geholpen. Dit is sociaal denken.
met een uitkering betaal je ook de hogere btw
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:20:07 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110908009
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:13 schreef DroogDok het volgende:

[..]

met een uitkering betaal je ook de hogere btw
Ik denk dat er mee bedoeld wordt dat voor ambtenarenlonen een nullijn wordt aangehouden maar voor uitkeringen niet.

Wat ik toen dacht: een uitkering is gelijk aan het minimumloon (met man-vrouw situatie). Betekent dit dat dan een ambtenaar met minimumloon minder gaat verdienen dan een uitkeringstrekker?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')