Excuses, de bron is: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/04_april/26/binnenland/alle_details_akkoord_op_een_rij.xmlquote:
10%quote:Op donderdag 26 april 2012 19:43 schreef PattyBrard het volgende:
Het hoge btw-tarief gaat met 2 procent omhoog.
quote:Op donderdag 26 april 2012 19:53 schreef Renesite het volgende:
Jammer Mooi van dat ontwikkelingswerk
Nee, de VVD gaat akkoord met flinke lastenverzwaringen. 2% btw, geen inflatiecorrectie. Mensen kijken niet naar BTW en wel naar hun loonstrookje, dus het verkoopt vast beter, qua koopkracht komt het hard aan. Het lijkt me zo op het eerste gezicht dat die weer tot extra inflatie leidt wat dan weer tot belastingverhoging leidt omdat het progressieve tarief niet voor de inflatie wordt gecompenseerd.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
heel links is opeens in vvd's aarsje gekropen? wats kebeurt
Geeft aan dat we blijkbaar nog geld zat hebben als we miljarden over de balk kunnen gooienquote:
Vooral omdat ze het consequent 2% stijging ipv de 10% die het eigenlijk is zullen noemenquote:Op donderdag 26 april 2012 19:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, de VVD gaat akkoord met flinke lastenverzwaringen. 2% btw, geen inflatiecorrectie. Mensen kijken niet naar BTW en wel naar hun loonstrookje, dus het verkoopt vast beter, qua koopkracht komt het hard aan.
btw verhoging is verkeerd. beter bezuinigen ze flink op ambtenaren.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, de VVD gaat akkoord met flinke lastenverzwaringen. 2% btw, geen inflatiecorrectie. Mensen kijken niet naar BTW en wel naar hun loonstrookje, dus het verkoopt vast beter, qua koopkracht komt het hard aan. Het lijkt me zo op het eerste gezicht dat die weer tot extra inflatie leidt wat dan weer tot belastingverhoging leidt omdat het progressieve tarief niet voor de inflatie wordt gecompenseerd.
Dat dus...quote:Op donderdag 26 april 2012 19:57 schreef kawotski het volgende:
[..]
Geeft aan dat we blijkbaar nog geld zat hebben als we miljarden over de balk kunnen gooien
Ja en?quote:Op donderdag 26 april 2012 20:01 schreef MrBaas het volgende:
Geeft aan dat we het nog altijd beter hebben dan de mensen in arme landen.
In crisistijd is het wat mij betreft allen voor zich.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:01 schreef MrBaas het volgende:
Je doet nu net alsof een hongerig aidsweesje belangrijker is dan mijn vermogen een flatscreen op het toilet te monteren, zodat ik niets van de voetbalwedstrijden (laag btw tarief) hoef te missen.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:01 schreef MrBaas het volgende:
Crisis is altijd nog relatief.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
In crisistijd is het wat mij betreft allen voor zich.
Dit bedoel ik dusquote:Op donderdag 26 april 2012 20:02 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof een hongerig aidsweesje belangrijker is dan mijn vermogen een flatscreen op het toilet te monteren, zodat ik niets van de voetbalwedstrijden (laag btw tarief) hoef te missen.
Ik heb liever een flatscreen op mijn toilet dan dat er weer betaald moet worden voor zo'n aidsweesje dat weer 4 nieuwe aidsweesjes creëert.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:02 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof een hongerig aidsweesje belangrijker is dan mijn vermogen een flatscreen op het toilet te monteren, zodat ik niets van de voetbalwedstrijden (laag btw tarief) hoef te missen.
Dat is zo te behalen als er 10 lagen 'managers' worden weggesneden en men eindelijk eens gaat werken zoals men moet werken.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:02 schreef kilon het volgende:
Hoe kan je nou ooit nog eens 1 miljard bezuinigen op zorg?
Het is wel goed dat ze passend onderwijs terugdraaien, en ontwikkelingssamenwerking moet ook niet te laag worden, maar ik heb toch liever dat we eerst ons eigen landje een beetje draaiende houden en dan weer naar het buitenland gaan kijken. Hypocriet als dat ook mag zijn.
quote:Op donderdag 26 april 2012 19:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
btw verhoging is verkeerd. beter bezuinigen ze flink op ambtenaren.
Wedden dat jij geen ambtenaar bent?quote:Op donderdag 26 april 2012 19:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
btw verhoging is verkeerd. beter bezuinigen ze flink op ambtenaren.
Precies. Als dat Aidsweesje me zou interesseren zou ik geen kaartje voor The Avengers kopen maar dat geld aan Unicef schenken.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:06 schreef TJV het volgende:
[..]
Ik heb liever een flatscreen op mijn toilet dan dat er weer betaald moet worden voor zo'n aidsweesje dat weer 4 nieuwe aidsweesjes creëert.
Bullshit redenering. Voorbeeldje.. Als het daadwerkelijk om de arme mensen daar gaat dan zouden we bijv. de Olympische Spelen daar laten organiseren van ons geld omdat het de economie zoveel oplevert.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:01 schreef MrBaas het volgende:
Als we echt om ze geven kappen we met het dumpen van graan op die markten en met het subsidiëren van corrupte overheden. Ja, de helft van de bevolking daar zou naar de tyfus gaan, maar dit gaat niet werken.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:08 schreef kawotski het volgende:
[..]
Bullshit redenering. Voorbeeldje.. Als het daadwerkelijk om de arme mensen daar gaat dan zouden we bijv. de Olympische Spelen daar laten organiseren van ons geld omdat het de economie zoveel oplevert.
Tsja, beetje veel concessies aan GL ja.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:13 schreef The_Avatar het volgende:
De btw op zonnepanelen gaat omlaag naar 6 procent.
Ja lekker voor de rijken. Ik kan het niet betalen in ieder geval....
Het gaat puur om de handel en dat de ngo's aan het werk blijven. Resultaten blijven uit..quote:Op donderdag 26 april 2012 20:11 schreef TJV het volgende:
[..]
Als we echt om ze geven kappen we met het dumpen van graan op die markten en met het subsidiëren van corrupte overheden. Ja, de helft van de bevolking daar zou naar de tyfus gaan, maar dit gaat niet werken.
Waarom? ben je ambtenaar? Volgens mij werd er niet gezegd dat ambtenaren niets doen, dat er geen ambtenaren zijn die hard werken, dat er geen ambtenaren nodig zijn. Maar waarom kan men daar niet een keer echt kritisch naar kijken. Ik ken bijvoorbeeld gemeenten waar het geld door een deel van de ambtenaren wel erg makkelijk verdiend wordt, om van de (overbodige) provinciën nog maar te zwijgen en ik kan nog wel even doorgaan en echt niet vanuit de onderbuikquote:
nee maar wedden dat ik ervoor betaalquote:Op donderdag 26 april 2012 20:07 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Wedden dat jij geen ambtenaar bent?
+1quote:Op donderdag 26 april 2012 20:33 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat veel mensen in de politiek ontgaan is dat er naar mijn mening juist meer stemmen naar de PVV zullen gaan als ze dit achterlijke pakket zien.
quote:De eerste 6 maanden van de WW-duur worden door de werkgever betaald.
...
Het ontslagrecht wordt versoepeld (dit moet nog uitgewerkt worden).
Ontslaan van oudere werknemers die voorheen een behoorlijke afkoopsom mee zouden krijgen wordt zo wel eenvoudiger.quote:
Niet alleen oudere werknemers.. straks alleen nog maar plichten en geen rechten, anders vlieg je eruitquote:Op donderdag 26 april 2012 20:40 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ontslaan van oudere werknemers die voorheen een behoorlijke afkoopsom mee zouden krijgen wordt zo wel eenvoudiger.
Als je baas 6 maanden ww moet betalen is dat niet altijd even aantrekkelijk.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
Niet alleen oudere werknemers.. straks alleen nog maar plichten en geen rechten, anders vlieg je eruit
dit is nog maar het begin.. dus straks sta je net als in Amerika gewoon op straat van de ene op de andere dag..quote:Op donderdag 26 april 2012 20:44 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Als je baas 6 maanden ww moet betalen is dat niet altijd even aantrekkelijk.
quote:Op donderdag 26 april 2012 19:45 schreef Zwansen het volgende:
Prima pakket toch? Ik vind het een erg goed compromis.
Hier ook ja.. Als ik die vergoeding kwijt ben zal ik toch mijn woon-werk moeten overwegen. En verhuizen is al niet erg makkelijk tegenwoordig..quote:Op donderdag 26 april 2012 19:53 schreef lipjes het volgende:
ik zie vooral de verlaging van de reiskosten niet zo zitten, er zijn nu al mensen die 100euro per maand moeten bijlappen voor woon-werk, aangezien het onbelaste omlaag gaat zal de reiskostenvergoeding ook wel omlaag gaan.
En daarom was nou net de reiskostenvergoeding ingevoerd.. dat mensen buiten hun stad gingen werken, nu we als ratten in de val zitten draaien ze het terugquote:Op donderdag 26 april 2012 20:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Hier ook ja.. Als ik die vergoeding kwijt ben zal ik toch mijn woon-werk moeten overwegen. En verhuizen is al niet erg makkelijk tegenwoordig..
Maar het is wel héél goed voor de economiequote:Op donderdag 26 april 2012 20:46 schreef kawotski het volgende:
[..]
dit is nog maar het begin.. dus straks sta je net als in Amerika gewoon op straat van de ene op de andere dag..
Daarom is de belasting wbt de overdracht van een huis dus naar beneden gegaan, mensen moeten dichter bij hun werk gaan wonen.... nemen de files ook weer af en is iedereen gelukkig.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Hier ook ja.. Als ik die vergoeding kwijt ben zal ik toch mijn woon-werk moeten overwegen. En verhuizen is al niet erg makkelijk tegenwoordig..
gelukkig zag ik dat knipoogjequote:Op donderdag 26 april 2012 20:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Daarom is de belasting wbt de overdracht van een huis dus naar beneden gegaan, mensen moeten dichter bij hun werk gaan wonen.... nemen de files ook weer af en is iedereen gelukkig.
och, geef ik toch minder uit (in Nederland)quote:Op donderdag 26 april 2012 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Die btw raakt echt iedereen. Zonde.²
Dat jij zo'n enorme pauper bent is niet zo relevant.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:13 schreef The_Avatar het volgende:
De btw op zonnepanelen gaat omlaag naar 6 procent.
Ja lekker voor de rijken. Ik kan het niet betalen in ieder geval....
Het raakt met name diegenen die meer te besteden hebben omdat nu alleen het hoge tarief aangepast is.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Die btw raakt echt iedereen. Zonde.²
Is dat wel helemaal zo? Ik bedoel, je treft dan toch zo'n beetje de hele middenstand exclusief de levensmiddelenhandel?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het raakt met name diegenen die meer te besteden hebben omdat nu alleen het hoge tarief aangepast is.
Hoe minder geld je hebt, hoe meer je besteed aan zaken die zonder of met 6% BTW belast zijn.
Wederom: uitstekend.
Het is echt niet alleen levensmiddelen...quote:Op donderdag 26 april 2012 21:51 schreef kawotski het volgende:
Is dat wel helemaal zo? Ik bedoel, je treft dan toch zo'n beetje de hele middenstand exclusief de levensmiddelenhandel?
Ontwikkelingssamenwerking gaat niet omhoog.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Btw op uitvoerende kunsten en zonnepanelen omlaag, ontwikkelingssamenwerking omhoog, maar wel een miljard op de zorg bezuinigen. Wie heeft dat verzonnen?
voor die eerste valt nog wat te zeggen, die 2de had gewoon geheel wegbezuinigd moeten worden, eerst eigen financieen op orde, dan pas weer eens denken aan anderequote:Bezuinigingen op het PGB (persoonsgebonden budget) en passend onderwijs worden teruggedraaid.
Bezuinigingen op Ontwikkelingssamenwerking worden teruggedraaid.
gericht schot op het consumentenvertrouwen, goedzoo. verruineer het maarquote:Nu moet in Nederland 19 procent btw betaald worden op zogenaamde goederen (produkten) en diensten. Dat tarief gaat omhoog naar 21 procent.
NOG makkelijker van je personeel af, geniaalquote:Het ontslagrecht wordt versoepeld (dit moet nog uitgewerkt worden).
goedzo, naai de hardwerkende burgers maar zodat je je bonus kan behoudenquote:De loontabellen worden bevroren. Hiermee wordt ongeveer 1 miljard bezuinigd.
Normaal worden de belastingschijven jaarlijks aangepast aan de inflatie. Met de eerste twee schijven gebeurt dat nu niet, waardoor werknemers sneller in een hogere belastingschijf terechtkomen dus meer belasting betalen.
quote:Er komt 200 miljoen euro voor natuur
Welk bedrijf gaat er nu oudere werknemers ontslaan als ze dan 6 maanden lang 70% salaris moeten dokken voor iemand die niets meer voor ze doet?quote:Op donderdag 26 april 2012 20:40 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ontslaan van oudere werknemers die voorheen een behoorlijke afkoopsom mee zouden krijgen wordt zo wel eenvoudiger.
Idd, er moet nu al geld bij...quote:Op donderdag 26 april 2012 20:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
als het goed is gaat dit volgens mij per 1/1/2013 in...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:55 schreef vigier het volgende:
Even een checkje: wanneer moet dit allemaal in gaan? Ik doel m.n. op de BTW regeling. Ik zit nl te twijfelen of ik dit jaar of begin volgend jaar een nieuwe auto ga regelen. Als hij in januari ineens zo'n ¤ 750 duurder is, dan moet ik het ff sneller regelen...
gezellig privatiseren... daar hebben burgers echt profijt vanquote:Op donderdag 26 april 2012 23:12 schreef PKRChamp het volgende:
Ook de WW is geen bezuiniging aangezien je de lasten nu bij de werkgevers neer legt, met als gevolg dat ze nog terughoudender zullen zijn in het aannemen van nieuw personeel.
De uitgaven moeten omlaag, ontwikkelingshulp compleet stop zetten en subsidies op kunst en cultuur halveren, de HRA mag ook wel stoppen, het gevangeniswezen en de zorg compleet privatiseren enz....
Genoeg zaken waar op bezuinigd kan worden maar liever belasten ze de boel nog harder en jagen ze werkgevers het land uit.
Liever privatiseren en zorgen voor echte concurrentie zodat de markt de prijs gaat bepalen dan dat de staat alles moet opbrengen en wij dus kapotbelast worden en we nog geen meter opschieten. Ik hou er niet zo van om verplicht sociaal te zijn dus.....quote:Op donderdag 26 april 2012 23:13 schreef mschol het volgende:
[..]
gezellig privatiseren... daar hebben burgers echt profijt van
en jij denkt dat met privatisering er echte concurrentie komt?quote:Op donderdag 26 april 2012 23:18 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Liever privatiseren en zorgen voor echte concurrentie zodat de markt de prijs gaat bepalen dan dat de staat alles moet opbrengen en wij dus kapotbelast worden en we nog geen meter opschieten. Ik hou er niet zo van om verplicht sociaal te zijn dus.....
En dat allemaal dankzij Wilders.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
Rot toch op met het verlagen van het belastingvrije deel van de reiskostenvergoeding en het over de balk blijven smijten van miljarden aan belastinggeld naar nutteloze ontwikkelingslanden. Waarom moeten we in vredesnaam geld (blijven) steken in een continent als Afrika, waar burgeroorlog en genocide (uit)voeren het favoriete tijdverdrijf is?
En voor dat soort praktijken kun je dus gewoon vervolgd worden, dus opletten en controleren.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:20 schreef mschol het volgende:
[..]
en jij denkt dat met privatisering er echte concurrentie komt?
* mschol mompelt iets over prijsafspraken met steekpenningen naar de desbetreffende waakhond
dat is nu al praktijk in b.v. telecom sector en zal niet anders zijn in andere sectoren
Dat zie je verkeerd, je moet je groene bril even opdoen.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Bronquote:Om de doorstroming op de woningmarkt te verbeteren, wordt de overdrachtsbelasting op
woningen permanent verlaagd tot 2%. Dat draagt bij aan langdurige zekerheid op de
woningmarkt en lagere financiële risico’s. De maatregel wordt gefinancierd uit de afschaffing
van de onbelaste reiskostenvergoeding, inclusief het onbelaste privégebruik van lease-auto’s. 11
Dit bevordert dat mensen dichterbij hun werk gaan wonen en vermindert de milieu- en
filedruk
quote:Op donderdag 26 april 2012 20:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Suggestiever kunnen ze het niet maken.quote:Overdrachtsbelasting op 2 procent.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:23 schreef PalmRoyale het volgende:
Wilders gaat een monsterzege boeken bij de komende verkiezingen.
kan wel, maarja als je waakhond omgekocht is heb je er geen drol aanquote:Op donderdag 26 april 2012 23:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En voor dat soort praktijken kun je dus gewoon vervolgd worden, dus opletten en controleren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |