quote:Op donderdag 26 april 2012 19:45 schreef Zwansen het volgende:
Prima pakket toch? Ik vind het een erg goed compromis.
Hier ook ja.. Als ik die vergoeding kwijt ben zal ik toch mijn woon-werk moeten overwegen. En verhuizen is al niet erg makkelijk tegenwoordig..quote:Op donderdag 26 april 2012 19:53 schreef lipjes het volgende:
ik zie vooral de verlaging van de reiskosten niet zo zitten, er zijn nu al mensen die 100euro per maand moeten bijlappen voor woon-werk, aangezien het onbelaste omlaag gaat zal de reiskostenvergoeding ook wel omlaag gaan.
En daarom was nou net de reiskostenvergoeding ingevoerd.. dat mensen buiten hun stad gingen werken, nu we als ratten in de val zitten draaien ze het terugquote:Op donderdag 26 april 2012 20:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Hier ook ja.. Als ik die vergoeding kwijt ben zal ik toch mijn woon-werk moeten overwegen. En verhuizen is al niet erg makkelijk tegenwoordig..
Maar het is wel héél goed voor de economiequote:Op donderdag 26 april 2012 20:46 schreef kawotski het volgende:
[..]
dit is nog maar het begin.. dus straks sta je net als in Amerika gewoon op straat van de ene op de andere dag..
Daarom is de belasting wbt de overdracht van een huis dus naar beneden gegaan, mensen moeten dichter bij hun werk gaan wonen.... nemen de files ook weer af en is iedereen gelukkig.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Hier ook ja.. Als ik die vergoeding kwijt ben zal ik toch mijn woon-werk moeten overwegen. En verhuizen is al niet erg makkelijk tegenwoordig..
gelukkig zag ik dat knipoogjequote:Op donderdag 26 april 2012 20:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Daarom is de belasting wbt de overdracht van een huis dus naar beneden gegaan, mensen moeten dichter bij hun werk gaan wonen.... nemen de files ook weer af en is iedereen gelukkig.
och, geef ik toch minder uit (in Nederland)quote:Op donderdag 26 april 2012 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Die btw raakt echt iedereen. Zonde.²
Dat jij zo'n enorme pauper bent is niet zo relevant.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:13 schreef The_Avatar het volgende:
De btw op zonnepanelen gaat omlaag naar 6 procent.
Ja lekker voor de rijken. Ik kan het niet betalen in ieder geval....
Het raakt met name diegenen die meer te besteden hebben omdat nu alleen het hoge tarief aangepast is.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Die btw raakt echt iedereen. Zonde.²
Is dat wel helemaal zo? Ik bedoel, je treft dan toch zo'n beetje de hele middenstand exclusief de levensmiddelenhandel?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het raakt met name diegenen die meer te besteden hebben omdat nu alleen het hoge tarief aangepast is.
Hoe minder geld je hebt, hoe meer je besteed aan zaken die zonder of met 6% BTW belast zijn.
Wederom: uitstekend.
Het is echt niet alleen levensmiddelen...quote:Op donderdag 26 april 2012 21:51 schreef kawotski het volgende:
Is dat wel helemaal zo? Ik bedoel, je treft dan toch zo'n beetje de hele middenstand exclusief de levensmiddelenhandel?
Ontwikkelingssamenwerking gaat niet omhoog.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Btw op uitvoerende kunsten en zonnepanelen omlaag, ontwikkelingssamenwerking omhoog, maar wel een miljard op de zorg bezuinigen. Wie heeft dat verzonnen?
voor die eerste valt nog wat te zeggen, die 2de had gewoon geheel wegbezuinigd moeten worden, eerst eigen financieen op orde, dan pas weer eens denken aan anderequote:Bezuinigingen op het PGB (persoonsgebonden budget) en passend onderwijs worden teruggedraaid.
Bezuinigingen op Ontwikkelingssamenwerking worden teruggedraaid.
gericht schot op het consumentenvertrouwen, goedzoo. verruineer het maarquote:Nu moet in Nederland 19 procent btw betaald worden op zogenaamde goederen (produkten) en diensten. Dat tarief gaat omhoog naar 21 procent.
NOG makkelijker van je personeel af, geniaalquote:Het ontslagrecht wordt versoepeld (dit moet nog uitgewerkt worden).
goedzo, naai de hardwerkende burgers maar zodat je je bonus kan behoudenquote:De loontabellen worden bevroren. Hiermee wordt ongeveer 1 miljard bezuinigd.
Normaal worden de belastingschijven jaarlijks aangepast aan de inflatie. Met de eerste twee schijven gebeurt dat nu niet, waardoor werknemers sneller in een hogere belastingschijf terechtkomen dus meer belasting betalen.
quote:Er komt 200 miljoen euro voor natuur
Welk bedrijf gaat er nu oudere werknemers ontslaan als ze dan 6 maanden lang 70% salaris moeten dokken voor iemand die niets meer voor ze doet?quote:Op donderdag 26 april 2012 20:40 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ontslaan van oudere werknemers die voorheen een behoorlijke afkoopsom mee zouden krijgen wordt zo wel eenvoudiger.
Idd, er moet nu al geld bij...quote:Op donderdag 26 april 2012 20:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
als het goed is gaat dit volgens mij per 1/1/2013 in...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:55 schreef vigier het volgende:
Even een checkje: wanneer moet dit allemaal in gaan? Ik doel m.n. op de BTW regeling. Ik zit nl te twijfelen of ik dit jaar of begin volgend jaar een nieuwe auto ga regelen. Als hij in januari ineens zo'n ¤ 750 duurder is, dan moet ik het ff sneller regelen...
gezellig privatiseren... daar hebben burgers echt profijt vanquote:Op donderdag 26 april 2012 23:12 schreef PKRChamp het volgende:
Ook de WW is geen bezuiniging aangezien je de lasten nu bij de werkgevers neer legt, met als gevolg dat ze nog terughoudender zullen zijn in het aannemen van nieuw personeel.
De uitgaven moeten omlaag, ontwikkelingshulp compleet stop zetten en subsidies op kunst en cultuur halveren, de HRA mag ook wel stoppen, het gevangeniswezen en de zorg compleet privatiseren enz....
Genoeg zaken waar op bezuinigd kan worden maar liever belasten ze de boel nog harder en jagen ze werkgevers het land uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |