Deel 1: Creatieve positieve schrijfvormenquote:Dit topic is bedoelt voor de positieve gedichten, proza, poezie, haiku, you name it, you write it !
It's the thought that counts.
Graag geen gezeur over spelfouten en ander geneuzel...
quote:mijn mama was een teef
- Loppe 2012
quote:Wat blijf je toch ook een pijpzeikerd
Oh, dat rijmt niet.
- yvonne 2012
quote:Ik ben ooit 3e geworden bij een missverkiezing,
Dat vond ik een enorme vernedering.
Want er deden maar 3 mensen mee,
En mijn vriend Peter werd nummer 2.
- Joipoidoipoipoi 2012
quote:Ik ben niet paranormaal
Dat is iets waar ik van baal
Ik heb wel een grote pik
Maar mijn vriendin zegt: "Au, hij is te dik!"
- Daniel1976 2012
quote:En plots was de lente daar
kleuren, zon, een briesje zo zoel
Kom, laat ons naar buiten gaan
dan laten we de boel de boel
- Lavenderr 2012
quote:"To be or not to be" Is also an answer
- allesbeterweter 2012
quote:salmiaksnoepjes
gegeten voor het diner
eetlust bedorven
- MsMessy 2012
quote:Ik ben ziek omdat ik nu moet zwoegen op het schrijven van een dupliek.
Had er vier weken de tijd voor maar schoof het almaar door.
Stomme ik.
- Staal 2012
quote:Zaterdagavond, alcohol in de mik
'ongerijmde' rust hier.
Naar de kloten ben ik
- Enneacanthus_Obesus 2012
quote:Illuster en onzichtbaar.
Haar werk, zuiver en onwetend.
Niettemin, van hoogst belang voor de verlangens van ieder die de cyclus des levens heeft mogen betreden.
In de maalstroom van het bestaan is de drang naar vrede het hoogste goed waarin wij kunnen treden.
Stroom alleen, is de weg waarin het duister verdreven en de verlichting kan worden beschreven
Zonder stroming is stroom slechts potentieel wat verlangt haar weg te voltooien, dus laat vooral de stroom stromen om haar levenskracht te doen gelden
Want zonder stroom is het hart een kamer vol dromen, die nimmer de wereld zullen voltooien
- Gertje-Plongers 2012
quote:Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
- yyyentle
quote:Wat gij niet wil dat uw geschiet, doe dat ook een ander niet.
- Bosbeetle
quote:Op woensdag 25 april 2012 23:31 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik ken een aardig meisje
wil je haar eens zien?
Kijk dan in de spiegel
dan zie je haar misschien
Overal zijn rijmpjes over te maken,quote:
The Demon In Me by Marina Tsvetaevaquote:The demon in me's not dead,
He's living, and well.
In the body as in a hold,
In the self as in a cell.
The world is but walls.
The exit's the axe.
("All the world's a stage,"
The actor prates.)
And that hobbling buffoon
Is no joker;
In the body as in glory,
In the body as in a toga.
May you live forever!
Cherish your life,
Only poets in bone
Are as in a lie.
No, my eloquent brothers,
We'll not have much fun,
In the body as with Father's
Dressing-gown on.
We deserve something better.
We wilt in the warm.
In the body as in a byre.
In the self as in a cauldron.
Marvels that perish
We don't collect.
In the body as in a marsh,
In the body as in a crypt.
In the body as in furthest
Exile. It blights.
In the body as in a secret,
In the body as in the vice
Of an iron mask.
Bij oefenen denk ik aan jonge brandweermannen. Stoer, sexy en durven. Waar je nergens moeite voor hoeft te doen dat heb ik allemaal wel. Voor lef is zelfvertrouwen nodig. Ik heb een schamel beetje en daar moet ik grote veranderingen mee doen. Een ander is er niet.quote:
Oke,quote:Op woensdag 25 april 2012 23:58 schreef Staal het volgende:
[..]
Bij oefenen denk ik aan jonge brandweermannen. Stoer, sexy en durven. Waar je nergens moeite voor hoeft te doen dat heb ik allemaal wel. Voor lef is zelfvertrouwen nodig. Ik heb een schamel beetje en daar moet ik grote veranderingen mee doen. Een ander is er niet.
Het lenen zou ik echt heroverwegen.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:57 schreef marleneke1980 het volgende:
Je weet dat ik geen kip lus.
En mijn buurman is een rus.
Ik woon in een flat.
En soms draag ik een pet.
en je moeder is moddervet.
Mijn huisdier is een eend.
die had ik van mijn opa geleent.
En fietsen kan ik niet.
Want ik lust geen suikerriet.
Het is ook een van mijn favoriete blogs, leuk Joipodoipoipoiquote:Op woensdag 25 april 2012 10:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik zag in het Micha-Kat-topic in BNW dat yyyentle graag Barracuda leest.
Dat is ook een van mijn favoriete blogs, wat een feest!
Heb je vannacht niet voldoende geslapen?quote:Op donderdag 26 april 2012 10:02 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik ben zo moe,
wil het liefst weer naar mijn bed toe,
maar daar heb ik helaas geen tijd voor,
want het leven gaat door.
Ik vind het vreselijk hier alleen in dit veel te grote bed en veel te grote huis,quote:Op donderdag 26 april 2012 10:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Heb je vannacht niet voldoende geslapen?
Zo zie je maar weer, is je vriendje er niet, zit je overdag te gapen.
Maar kon je dan niet slapen?
Of was je aan het nachtbraken?
Dan moet je de tijd maar vullen met dichten,quote:Op donderdag 26 april 2012 10:55 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijk hier alleen in dit veel te grote bed en veel te grote huis,
Ik ben voor hem hier naartoe verhuisd, maar ik ken hier verder niemand, dus ik voel me hier in mijn eentje helemaal niet thuis.
In mijn vorige woonplaats als ik keek door het huiskamerraam naar buiten,
Zag ik een hoop horeca en dag en nacht mensen door de ruiten.
Hier zie ik alleen maar bomen,
Laat hem dus maar gauw terugkomen!
Nou, ik heb hier genoeg te doen,quote:Op donderdag 26 april 2012 11:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dan moet je de tijd maar vullen met dichten,
praatjes vullen geen gaatjes,
maar rijmen dichten wel.
Hij was weer veel te vroeg wakker, die gek..quote:Op donderdag 26 april 2012 12:17 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nou, ik heb hier genoeg te doen,
maar vooral de ochtenden, avonden en nachten zijn zo saai, Jeroen.
Ja, ik weet dat je geen Jeroen heet,
maar anders rijmt het niet, scheet.
Jij was er trouwens vanochtend weer erg vroeg bij.
Zijn alle mensen met een krantenabonnement weer blij?
Het heeft niet zoveel zin voor mij om hier een eigen leven op te bouwen tussen de dorpsluizen,quote:Op donderdag 26 april 2012 14:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hij was weer veel te vroeg wakker, die gek..
Ik ben een ochtendmens bij uitstek.
Ik hoop dat je toch je draai zult vinden.
Een stukje eigen leven is fijn,
Ook al wil je je nog zo graag binden.
Genoeg bevoogdende woorden weer.
Ik wil nl. mooi weer, meer.
Ik was zaterdag al buiten wezen zwemmen
en dat was een prachtige ervaring.
Beide uitersten hebben hun charme.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:20 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel zin voor mij om hier een eigen leven op te bouwen tussen de dorpsluizen,
want we gaan binnenkort alweer verhuizen.
We weten alleen nog niet waar,
want onze voorkeuren voor plaatsen liggen letterlijk en figuurlijk mijlenver uit elkaar.
Ik wil terug naar de stad, het liefst een klein knus huisje in het centrum van Amsterdam, da's dus Noord-Holland.
Hij wil een kast van een huis aan de andere kant van het land, het liefst Brabant of Gelderland of bij de grens van Duitsland.
Volgens mij hoeft dat rijmen niet per definitie,quote:Op donderdag 26 april 2012 14:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Beide uitersten hebben hun charme.
Ik hoop dat een goed compromis jullie toekomstige woning zal verwarmen.
(ok, het slaat niet echt ergens op, maar het moet rijmen, he pop?)
Wat kom jij op een rare feesten,quote:Op donderdag 26 april 2012 14:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft dat rijmen niet per definitie,
want er komt hier geen rijmpolitie.
Maar ik vind het zelf wel funny.
Ja toch, meneertje Playboy-bunny?
[ afbeelding ]
Ja, ik was een beetje dronken.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat kom jij op een rare feesten,
dat je je zo - op de foto -
laat nemen.
Een gewaarschuwd mens telt ook voor twee,quote:Op donderdag 26 april 2012 16:08 schreef Gray het volgende:
Een schizofreen
is nooit alleen;
een schizofreen,
die telt voor twee.
oh my goodness, die is lekkerquote:Op donderdag 26 april 2012 14:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft dat rijmen niet per definitie,
want er komt hier geen rijmpolitie.
Maar ik vind het zelf wel funny.
Ja toch, meneertje Playboy-bunny?
[ afbeelding ]
Je hebt mazzel, hij houdt ook van jou.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:29 schreef Lavenderr het volgende:
oh my goodness, die is lekker![]()
ga er bijna van uit mijn stekker
jammer van die tutu
anders had ik hem willen hebben...nú
nee meer zoquote:
Zondag om 14:43 aan het ontbijt!!!quote:Op zondag 6 mei 2012 14:43 schreef Gray het volgende:
Lekker door Gray
Zzz zzzzz,
Zz zzz zz,
Zzz zzz,
Zz-!
Snif, snuf!
Mmm...
Zondagse bolletjes...
Was al om 7 uur op hoor!quote:Op zondag 6 mei 2012 18:21 schreef allesbeterweter het volgende:
[..]
Zondag om 14:43 aan het ontbijt!!!![]()
Lol met GRAY...
Dan ga je in de koelkast zitten,quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Rijmen en dichten wil ik wel,
Maar met mooi weer is dat een hel.
Mijn hersens smelten door de zonnegloed,
Als het weer afkoelt, komt het vast wel goed.
Maar ik vit niet op het mooie weer,quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:02 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dan ga je in de koelkast zitten,
In plaats van op het mooie weer te vitten!
De dwang te dichten,quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar ik vit niet op het mooie weer,
alleen het dichten wil niet meer!
Dan schrijf je je gedichten vanuit de koelkast!quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar ik vit niet op het mooie weer,
alleen het dichten wil niet meer!
quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dan schrijf je je gedichten vanuit de koelkast!
Jij bijzonder aardige TRU-gast.
Ondertussen fantaseer je dat je in een ufo zit,
Als een echte dichtende alien met pit.
De metafoor van de alien in zijn UFO spreekt me wel aan.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dan schrijf je je gedichten vanuit de koelkast!
Jij bijzonder aardige TRU-gast.
Ondertussen fantaseer je dat je in een ufo zit,
Als een echte dichtende alien met pit.
Tikje aangepast voor de leesbaarheid, en twee zinnetjes waar ik wel erg tevreden mee ben dikgedrukt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:11 schreef Gray het volgende:
Het probleem is mijns inziens dat mensen zich identificeren met hun gedachten, en zichzelf daaraan onderwerpen. Maar weinigen hebben het besef dat hun gedachten het resultaat zijn van millennia aan conditionering, van biologische conditionering tot indoctrinatie uit hun opvoeding, cultuur en samenleving. Het laat mensen hun daden rechtvaardigen door te zeggen tegen zichzelf en anderen: zo ben ik nu eenmaal. Het schuift de verantwoordelijkheid voor hun daden op hun omgeving af, wat waar is zolang het besef ontbreekt dat men niet gelijk is aan hun gedachten.
De vraag is uiteindelijk: kan de mens ontsnappen aan de conditionering van zijn brein, dat juist de zetel is van zowel het bewustzijn als de gedachten?
De ironie wil dat zelfs deze vraag en diens mogelijke antwoord producten zijn van het brein. Het brein dat beperkt is in al zijn mogelijkheden. Het brein dat de toekomst voorspelt aan de hand van ervaringen uit het verleden en daarvoor gevoelens creëert in het heden. Maar het verleden is een onveranderlijk feit, de toekomst slechts een mogelijkheid, alleen het heden kent geen tijd. Elke gedachte over het heden komt na het feit en zodoende loop je altijd achter de feiten aan. Beter dan stil te staan bij feiten, kan je in het hier en nu gaan geiten.
Ik dacht al: wat hoor ik daar voor getoeter?quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Doe ik mijn krantenwijk op de scooter, geef me dan maar ruim baan.
Hey, Hereklit!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar hoef je geen Heraclitus voor te heten
kijk maar op je bankrekening om dit te weten.
Dat is helemaal waar en naar de bankrekening gaat men tegenwoordig niet lopen of rennenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar hoef je geen Heraclitus voor te heten
kijk maar op je bankrekening om dit te weten.
In ieder geval vind je op Fok een beetje troost.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:43 schreef ChristianeF het volgende:
ik heb een dagje vrij
maar helaas maakt me dat niet blij
weet niet wat te beleven
ik dacht heel even...
ik heb de ware gevonden!
maar heb me weer te snel gebonden
dat doet mij een beetje pijn
maakt mij weer een beetje klein..
goed dat ik morgen kan gaan werken
ik verkoop geen dure merken
het is wel een leuke baan
alleen men collega's schiet ik naar de maan
je kan niet alles willen
zit ik terug aan de pillen?
het zou wel eens kunnen zijn
maar what te fok het is toch zo fijnnnnnn
ik hunker niet, toch niet dat ik weetquote:Op maandag 4 juni 2012 19:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In ieder geval vind je op Fok een beetje troost.
Begin niet te snel aan een man en kroost!
Een hunkerend hart is wat je kwetsbaar maakt.
Dan pak je de verkeerde en word je keihard geraakt.
Een man die anders is dan hij voorgeeft te zijn,quote:Op maandag 4 juni 2012 23:26 schreef ChristianeF het volgende:
[..]
ik hunker niet, toch niet dat ik weet
weet wel, die vent heeft me goed beet
maar hij weet niet waarover het gaat
daarom dat ie mij achterlaat
de kerel was toch niks voor mij
en daarom ben ik wel een beetje blij
geen relatie is beter dan een slechte
dan zouden we alleen maar bekvechte
daar heb je ook niks aan
en moet je het erna toch ook weer laten gaan..
Enneacanthus_Obesus biedt zich aan,quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Gelukkig zijn mannen talrijker dan kerktorens.
Vat gewoon de volgende stier bij zijn eh... horens.
Die humor van jou, heel fijn met een vleugje venijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:17 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Enneacanthus_Obesus biedt zich aan,
Leuke 20-jarige jongen met een krantenwijk als vaste baan.
Hij houdt van gamen en televisie kijken,
En als hij op zijn scooter racet moet iedereen wijken.
Daarnaast doet hij op FOK! vrijwilligerswerk,
En zondag gaat hij altijd naar de kerk.
De zondagochtendseks kun je dus op je buik schrijven,
Maar de rest van de week wil hij graag met zijn lichaam tegen het jouwe aanwrijven.
Die vagina, bedoel je?quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:04 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ben ik trouwens de enige die hier iets anders in ziet:
[ afbeelding ]
Misschien is het mijn dirty mind of zijn het mijn Aziatische spleetogen, want waarschijnlijk zien jullie het niet.
Onmiskenbaar!quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:04 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ben ik trouwens de enige die hier iets anders in ziet:
[ afbeelding ]
Misschien is het mijn dirty mind of zijn het mijn Aziatische spleetogen, want waarschijnlijk zien jullie het niet.
quote:
Dat verklaart veel omtrent jouw persoon.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:45 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Mijn vader is een alien, spleetogen en zwart haar.
Ik vond hem altijd al een beetje raar.
Maar nu is het bewijs daar.
Het is zonneklaar.
Drie seconden te laat.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat verklaart veel omtrent jouw persoon.
Een marsupilami is vergeleken met jou heel gewoon.
Dat is te gek om los te lopen,quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:18 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Drie seconden te laat.
Zo word je nooit een nieuwetijdskind, mijn maat.
Ja, mannen met dure horloges, daar vallen de vrouwtjes op!quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat is te gek om los te lopen,
moet ik toch eens een nieuw horloge kopen.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:47 schreef Gray het volgende:
Straal zacht
Tik, tik, op de ruit.
Ik wil nog niet
m'n bedje uit.
Een rek, een rol,
ik maak me klein.
Een kroel, een krauw,
strelend satijn.
'n Bui blijft hangen,
maar niet de mijn':
Mijn dromen zijn
vol zonneschijn!
Gray
quote:De Lotus
De plant wortelt in een moerasachtige bodem, echter zonder dat de bladeren en de bloemen er ooit modderig uitzien. Daarom is de lotus een symbool van zuiverheid in het hindoeïsme en het boeddhisme. Het zelfreinigend vermogen van de bladeren wordt wel het lotuseffect genoemd.
De plant komt oorspronkelijk uit Indonesië en India, maar groeit bijvoorbeeld ook in Japan, in het zuidoosten van de Verenigde Staten, in Suriname, Thailand, China en in Australië. De Heilige lotus is een zeer speciale bloem vanwege het gele schijfje in het midden, maar ook vanwege de hygiëne. Als ervoor gezorgd wordt dat de wortelstokken in de bodem niet bevriezen, kan de plant ook wel in een gematigd klimaat overleven.
De plant kan wel tot 5,5 m lang worden, afhankelijk van de diepte van het water boven de modder waar de plant in groeit. Aan de lange stengels zitten de afzonderlijke bladeren en bloemen. De bloemen steken iets boven de bladeren uit. Zij openen zich vroeg in de ochtend en kunnen tot 23 cm in diameter worden. De plant bloeit gedurende het gehele jaar. De wortelstokken breiden zich zo uit, dat een groot wateroppervlak geheel door de planten overgroeid kan worden.
Vrucht
De vrucht van de plant is kegelvormig, waarbij de zaden zich in gaten bevinden. Als de zaden rijp zijn, buigt de vrucht zich naar beneden, zodat de zaden in het water vallen. De zaden kunnen zeer lang goed blijven. Een zaad met een vermoedelijke leeftijd van 1288 jaar is gevonden in een oude bodem van een meer in China. Dit bleek het oudst bekende zaad te zijn dat nog kon ontkiemen. De Japanse naam van de plant is 'hasu', hetgeen een verbastering zou zijn van 'hachisu', wat bijennest betekent, omdat men kan denken dat de vrucht op een bijennest zou lijken.
De bladeren van de plant zijn bijzonder. Hier treedt het zogenaamde lotuseffect op, waarbij water en vuil zich niet aan de plant hechten. Dit effect wordt veroorzaakt door micro- en nano-structuren op het oppervlak samen met een lage oppervlakte energie, dit soort oppervlakken worden superhydrofoob genoemd.
Ah, Gertje-Plongers ook weer uit zijn schulp.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:23 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dan zal ik de bloemen maar in ontvangst nemenBedankt Joi
Om je op te vrolijken:quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mag ik een gaar gedicht plaatsen op deze vrijdag?
Tijd
Jij vuile leugenaar, ik vetrouw je niet meer
Ik dacht alles kan, we gingen tekeer
In de ochtend liet je me achter
leeg en gebruikt
En ik kan maar niet geloven
Hoe mijn bed nu ruikt
†quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:10 schreef lexgauw007 het volgende:
"Opinies zijn vermoeiend omdat het zo gemakkelijk is ze te hebben".
Gerrit Komrij.
"Met de doodsrochel in de keel, mijn voeten half in de klei, sta ik met mijn gezicht naar het verleden gekeerd. Ik zie mezelf aankomen".quote:
Volgens mij mag allebei, al geef ik persoonlijk voorkeur aan het eerste.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is het eigenlijk de bedoeling hier zelf te dichten of om werk van anderen te plaatsen?
Ik vind het prachtig. Het zou niet misstaan in een dichtbundel.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:08 schreef Muisraket het volgende:
Vond dit vandaag terug, heb het jaaaren geleden ooit geschreven. Loopt niet overal even lekker, maar ach.
Zie je de posters hangen?
Hij wordt sinds kort gezocht
Schijnbaar gesignaleerd in parken
En in een afgelegen bos
Men ziet slechts een schaduw
En toch wordt hij herkend
Zijn schrift geklemd in zwarte handen
Zijn naam voor ieder onbekend
Smiespelend noemt men hem een fluisteraar
De woordenkunstenaar
Zo jong al zijn tong verloren
Gedichten uit zijn vingers geboren
Bij ochtendgloren is keer op keer
De stad versierd met vilanellen en sonetten
Van de in duisternis gehulde heer
Nieuwsgierige blikken die voetgangers beletten
Met overvolle tassen naar fout geparkeerde auto's te sjezen
Verdrongen door zij die de werken trachten te lezen
De onschuldige dader heeft men nooit
Op heterdaad weten te betrappen
Op het vermelden van zijn naam
Toch zet men de zoektocht voort
De nabijgelegen stad zou graag grof geld betalen
Voor de man van het geschreven woord
Die de meest moedeloze maandag hult in zonnestralen
Maar onze schrijver is timide
Hij houdt niet van zijn naam
Geeft niet graag zijn schaduw op
Voor een befaamd bestaan
Dus zodoende zal ik zwijgen
Want hij is mijn compagnon
Nooit zal zijn naam het daglicht zien
Zich slechts verschuilen voor de zon
Nou, wat is hier nou mis aan. Helemaal niksquote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:08 schreef Muisraket het volgende:
Vond dit vandaag terug, heb het jaaaren geleden ooit geschreven. Loopt niet overal even lekker, maar ach.
Zie je de posters hangen?
Hij wordt sinds kort gezocht
Schijnbaar gesignaleerd in parken
En in een afgelegen bos
Smiespelend noemt men hem een fluisteraar
De woordenkunstenaar
Zo jong al zijn tong verloren
Gedichten uit zijn vingers geboren
Bij ochtendgloren is keer op keer
De stad versierd met vilanellen en sonetten
Van de in duisternis gehulde heer
Nieuwsgierige blikken die voetgangers beletten
Met overvolle tassen naar fout geparkeerde auto's te sjezen
Verdrongen door zij die de werken trachten te lezen
De onschuldige dader heeft men nooit
Op heterdaad weten te betrappen
Op het vermelden van zijn naam
Toch zet men de zoektocht voort
De nabijgelegen stad zou graag grof geld betalen
Voor de man van het geschreven woord
Die de meest moedeloze maandag hult in zonnestralen
Maar onze schrijver is timide
Hij houdt niet van zijn naam
Geeft niet graag zijn schaduw op
Voor een befaamd bestaan
Dus zodoende zal ik zwijgen
Want hij is mijn compagnon
Nooit zal zijn naam het daglicht zien
Zich slechts verschuilen voor de zon
Dat zag je gisteravond mooi tijdens dat debat met P&W. Wouter Bos en Marijnissen kwamen veel volwassener over in vergelijking met mensen als Samsom en Rutte.quote:Op woensdag 5 september 2012 07:35 schreef lexgauw007 het volgende:
"Het noodlot van de groten uit het politieke leven is dat ze bekritiseerd worden, veroordeeld en gehaat. Het zijn de middelmatige politici die populair zijn".
Carrie C. Catt.
Mooi. Van jezelf?quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Sleep.
My obnoxious friend.
I hope we will meet tonight
Spend some time together
Not disturbed by nightmare or fright
But please lead me more.
Through known and withered, blackend land
You stroked my hair and claimed
You were my friend and held my hand
The gentle touch of the untamed
Oh my love
Reveiled your true and only face
Dancing brutal through my brain
No more on this endless chase
Things are still the same.
For we are here right now.
Erg mooi.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Yup. Ik plaats alleen eigen werk. Egotripperij natuurlijkmaar ik ken verder weinig mensen die van gedichten houden. Dus anders leest haast niemand het.
Kon nog best eens meevallen hoor.quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dank jewel! Ik ben inderdaad aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om het via Amazon uit te brengen, een stapel laten drukken en dan vanuit m'n garage verkopen zie ik niet zitten, maar er zijn gelukkig meer manieren om het te doen tegenwoordig. Niet dat ik denk dat ik zoveel ga verkopeneen verstandig mens gaat niet dichten voor het geld, maar het lijkt me wel leuk om eens gedaan te hebben.
lees een gedichtquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hehe...fietsen is toegepaste poezie. De koers, de spanning...of het afzien in je eentje als je je lichaam een heuvel op probeert te slepen die je eigenlijk niet aankan. Pure inspiratie!
Ik dicht omdat ik niet anders kan, ben er mee begonnen na een burn-out om te proberen m'n hoofd wat ordelijker te krijgen, en nu verslaafd. Niet schrijven is gewoon geen optie.
Pure drugs, in feite, die poezieEn zonder wietpas te verkrijgen.
Spelfouten daargelaten, if en would gebruik je niet in een Engelse zin.quote:Op maandag 12 november 2012 10:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
If I'd be more tired than this
Please don't let me know
Feeling's already quite strong
No need to let it grow
Can not imagine I belong
In the same world as so many
A happy person or mask I see
Like hapiness is on a place that
at least for this moment
I just cann't be
Kortom, you're simply Fabulous!quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zie mijn spelfouten als een originele benadering van dichten ;-)
Verder hussel ik zowiezo Brits en US Engels door elkaar, en is m'n zinsbouw soms vertaald Nederlands, en spreken m'n vrouw en kinderen regelmatig Russisch thuis(aangezien ze daar vandaan komt) en ik doe soms mee, kortom...ik ben de nachtmerrie van taalpuristen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Ik weet nog dat ik je tijdens de thee zag, in een Maybach. En dat ik meteen dacht: hee wacht! Deze pracht die geeneens lacht, maakt mijn hart van steen zacht.
En ik hoop, nee ik meen dat vannacht, ongeacht dat ik een nee verwacht, je kracht door me heen scheen en je teder met me weent om wat nooit is volbracht."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
En,..quote:Prei.
Ik kwam niet eens uit een ei.
Zit je toevallig op de HvA?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dank je! Ik loop al weken met dat woord legalicious in m'n hoofd, eindelijk wat mee kunnen doen.
Hogeschool van Amsterdam. Het was een hele vage associatie van me, maar in een casus bij ons werd een bedrijf genoemd dat zogenaamd zo heet. Maar nadat ik de vorige post geplaatst had was ik even gaan googelen en toen bleek al dat het woord vrij wijdverspreid is. Nevermind dus haha...quote:Op zaterdag 16 februari 2013 07:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nee, ik werk al een tijdje...wat is de HvA? Ik heb van oorsprong journalistiek gedaan, maar werk nu in een ander veld.
Dankjequote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
lavenderr, die was mooi, lekker lentesfeertje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
quote:Op zondag 10 maart 2013 23:24 schreef bas-beest het volgende:
Bierdrinkend,
pratend
zit hij daar.
Lallend naar
ieder
naast zijn kruk.
Als hij staat,
zwalkend,
steun zoekend
voel ik iets,
meelij
en help hem.
Mijn pistool
zet ik
tegen zijn hoofd.Hoewel ik het niet serieus moest nemen, moest ik om deze wel enorm lachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit vond ik ook een mooi stukquote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:08 schreef Muisraket het volgende:
[ Bericht 2% gewijzigd door Triptamine2 op 13-04-2013 22:21:15 ]Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
Ook met die verwijzing naar God vind ik het geen zwaar gedicht, integendeel. Spreekt me wel aan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:28 schreef Iwanius het volgende:
Of hij al eerder is langsgekomen weet ik niet maar sowieso wilde ik het (nog) een keer onder de aandacht brengen voor hen die zich soms alleen op de wereld voelen.
Alleen zijn betekend niet eenzaam
Alleen zijn geldt niet als een straf
Alleen zijn met mooie gedachten
Gedachten neemt niemand je af
Alleen zijn met dierbare doden
Alleen met de herinnering
Aan tijden die lang vervlogen
Aan alles wat kwam en wat ging
Alleen zijn, ongestoord in je kamer
De dingen vertouwt om je heen
Een rustig en zuiver geweten
Dan ben je gelukkig alleen
Wie zo het alleen zijn kan dragen
Wie zo zich verzoent met zijn lot
Die spreekt niet van eenzame dagen
Die leeft in vertrouwen op God
Prachtig!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:43 schreef Shroge het volgende:
De lucht is al vele metalen geweest;
van goud in de morgen tot in de herfst lood,
tot ‘s avonds bekroond met een koperen rood,
maar nu is zij olie, pikzwart en gevreesd.
Het zwart van de zee reflecteert op het land;
wouden staan in brand en de bomen golven
tot ze, als door as en branding bedolven,
zwartgeblakerd vallen en verworden tot zand.
Pareltje weerquote:Op woensdag 3 juli 2013 13:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het is voorbij, zei het vogeltje.
En aaide nog 1 maal de krokodil z'n snuit.
Zoek jij maar een tandeborstel,
Vanaf nu eet ik alleen maar fruit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |