Dan ga je in de koelkast zitten,quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Rijmen en dichten wil ik wel,
Maar met mooi weer is dat een hel.
Mijn hersens smelten door de zonnegloed,
Als het weer afkoelt, komt het vast wel goed.
Maar ik vit niet op het mooie weer,quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:02 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dan ga je in de koelkast zitten,
In plaats van op het mooie weer te vitten!
De dwang te dichten,quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar ik vit niet op het mooie weer,
alleen het dichten wil niet meer!
Dan schrijf je je gedichten vanuit de koelkast!quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar ik vit niet op het mooie weer,
alleen het dichten wil niet meer!
quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dan schrijf je je gedichten vanuit de koelkast!
Jij bijzonder aardige TRU-gast.
Ondertussen fantaseer je dat je in een ufo zit,
Als een echte dichtende alien met pit.
De metafoor van de alien in zijn UFO spreekt me wel aan.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dan schrijf je je gedichten vanuit de koelkast!
Jij bijzonder aardige TRU-gast.
Ondertussen fantaseer je dat je in een ufo zit,
Als een echte dichtende alien met pit.
Tikje aangepast voor de leesbaarheid, en twee zinnetjes waar ik wel erg tevreden mee ben dikgedrukt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:11 schreef Gray het volgende:
Het probleem is mijns inziens dat mensen zich identificeren met hun gedachten, en zichzelf daaraan onderwerpen. Maar weinigen hebben het besef dat hun gedachten het resultaat zijn van millennia aan conditionering, van biologische conditionering tot indoctrinatie uit hun opvoeding, cultuur en samenleving. Het laat mensen hun daden rechtvaardigen door te zeggen tegen zichzelf en anderen: zo ben ik nu eenmaal. Het schuift de verantwoordelijkheid voor hun daden op hun omgeving af, wat waar is zolang het besef ontbreekt dat men niet gelijk is aan hun gedachten.
De vraag is uiteindelijk: kan de mens ontsnappen aan de conditionering van zijn brein, dat juist de zetel is van zowel het bewustzijn als de gedachten?
De ironie wil dat zelfs deze vraag en diens mogelijke antwoord producten zijn van het brein. Het brein dat beperkt is in al zijn mogelijkheden. Het brein dat de toekomst voorspelt aan de hand van ervaringen uit het verleden en daarvoor gevoelens creëert in het heden. Maar het verleden is een onveranderlijk feit, de toekomst slechts een mogelijkheid, alleen het heden kent geen tijd. Elke gedachte over het heden komt na het feit en zodoende loop je altijd achter de feiten aan. Beter dan stil te staan bij feiten, kan je in het hier en nu gaan geiten.
Ik dacht al: wat hoor ik daar voor getoeter?quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Doe ik mijn krantenwijk op de scooter, geef me dan maar ruim baan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |