abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:15:50 #1
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_112232407
Als jonge meid/vrouw denk ik vaak na over de wereld en hoe deze verbeterd kan worden (dit hebben we allemaal wel gehad op mijn leeftijd denk ik zo).
Ik ben tot de conclusie gekomen dat alle misdaden etc. van de wereld er zijn omdat mensen een lack aan inlevingsgevoel hebben. Waarom had Marc Dutroux bijv. zoveel jonge meisje verkracht en vermoord? Naast hem zijn er nog zoveel mensen die kinderen mishandelen en mensen vermoorden. Het lijkt me niet dat deze mensen ooit gedacht hebben van 'ik doe een ander niet aan wat ikzelf niet aangedaan wil worden'. Het lijkt me sterk dat ze zichzelf even in de schoenen van het slachtoffer hebben geplaatst om te kijken wat die van de misdaad vond.

Dus in principe zou veel criminaliteit opgelost kunnen worden als men meer inlevingsgevoel kreeg of zichzelf daar meer in deed trainen.

Wat vinden jullie van deze gedachte?
pi_112232488
Nee, klinkt misschien simpel: maar het komt door omdat we mensen zijn, met een instinct, en dan krijg je zulke dingen zoals misdaden.
pi_112232987
quote:
11s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:15 schreef Elvenpath het volgende:

Ik ben tot de conclusie gekomen dat alle misdaden etc. van de wereld er zijn omdat mensen een lack aan inlevingsgevoel hebben.
Briljant! Werkelijk alle misdaden in de wereld zijn te wijten aan een gebrek aan inleving. Niet aan religie, afgunst, jaloezie, rampen, oorlog, liefde, angst, genot, egoïsme, lust, racisme, verslaving, botte pech, pijn of dwang om maar een paar andere dingen te noemen. Nee, slechts gebrek aan inlevingsvermogen.

quote:
Raad eens?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_112233025
ja inlevingsvermogen idd... wat gij niet wilt dat u geschied... doe dat ook een ander niet...

het gebeurt al in groepen waar anderen gepest worden of anderen buiten gesloten worden of niet cool genoeg gevonden worden..

en in het extreemste geval wat je noemt in de op..

meer rekening houden met anderen en je voorstellen hoe jij je zou voelen.. daar begint het mee denk ik vanaf de basis...
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:30:00 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_112233195
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Briljant! Werkelijk alle misdaden in de wereld zijn te wijten aan een gebrek aan inleving. Niet aan religie, afgunst, jaloezie, rampen, oorlog, liefde, angst, genot, egoïsme, lust, racisme, verslaving, botte pech, pijn of dwang om maar een paar andere dingen te noemen. Nee, slechts gebrek aan inlevingsvermogen.

[..]

Raad eens?
_O-

Ik moest zo hard lachen. :')
Je moeder is een hamster
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:34:33 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_112233559
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:30 schreef Crutch het volgende:

[..]

_O-

Ik moest zo hard lachen. :')
Ach joh, das leuk die leeftijd, dan heb je nog idealen enzo.
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:36:11 #8
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_112233710
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:34 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ach joh, das leuk die leeftijd, dan heb je nog idealen enzo.
klopt als je de 30 bent gepasseerd weet je dat je niks anders doet dan werken tot je dood en zijn de momenten die je geniet een miniem vonkje in de grote ruimte die arbeid en orde heet
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:39:53 #9
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_112233996
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:36 schreef Partyboy1991 het volgende:

[..]

klopt als je de 30 bent gepasseerd weet je dat je niks anders doet dan werken tot je dood en zijn de momenten die je geniet een miniem vonkje in de grote ruimte die arbeid en orde heet
Ja als je het zo stelt dan begin ik toch wel zin te krijgen in een uitkering.
Je moeder is een hamster
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:42:09 #10
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_112234214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:39 schreef Crutch het volgende:

[..]

Ja als je het zo stelt dan begin ik toch wel zin te krijgen in een uitkering.
Jan lul weet t zelfs.. verdien je modaal dan werk je gewoon tot je dr bijna bij neervalt wil je ''normaal'' kunnen leven... mensen die zeggen toch te genieten etc. mja zo ben IK niet in elk geval ( verdien dan ook enough )
pi_112234389
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Inlevingsvermogen speelt bij al die aspecten ook een rol.
pi_112234446
Verder is het natuurlijk een stuk complexer dan enkel een gebrek aan inlevingsvermogen, TS.
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:46:09 #13
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_112234513
quote:
Als jonge meid/vrouw denk ik vaak na over de wereld en hoe deze verbeterd kan worden (dit hebben we allemaal wel gehad op mijn leeftijd denk ik zo).
Ik ben tot de conclusie gekomen dat alle misdaden etc. van de wereld er zijn omdat mensen een lack aan inlevingsgevoel hebben. Waarom had Marc Dutroux bijv. zoveel jonge meisje verkracht en vermoord? Naast hem zijn er nog zoveel mensen die kinderen mishandelen en mensen vermoorden. Het lijkt me niet dat deze mensen ooit gedacht hebben van 'ik doe een ander niet aan wat ikzelf niet aangedaan wil worden'. Het lijkt me sterk dat ze zichzelf even in de schoenen van het slachtoffer hebben geplaatst om te kijken wat die van de misdaad vond.

Dus in principe zou veel criminaliteit opgelost kunnen worden als men meer inlevingsgevoel kreeg of zichzelf daar meer in deed trainen.

Wat ben je lekker naif :@

Denken dat JIJ de boel 'kan' veranderen is echt o n m o g e l i j k... Inlevingsgevoel? Waarom denk je dat er maar 1 factor speelt bij het plegen van dergelijke misdaden die jij opnoemde? Zijn maatschappelijke invloeden icm geestelijke gestoordheid geen factor dan? Inlevingsgevoel is m.i. een instinctief iets en de rest is 'geacclimatiseerd' door de maatschappij om je heen
pi_112234590
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Inlevingsvermogen speelt bij al die aspecten ook een rol.
Zekers. Ik weet zeker als Kim Jong Il wat meer inlevingsvermogen had, dat zijn onderdanen genoeg te eten hadden. Het is alleen een heel klein beetje kort door het bochtje om het allemaal onder één noemer te deponeren. :')

Daarbij lost het niet bijzonder veel op, of is er een training bekend die iedereen een minimale hoeveelheid inlevingsvermogen geeft? :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Mr_Belvedere op 30-05-2012 21:11:18 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_112236208
quote:

Ik denk dat deze gedachte slechts een onderdeel is van het daadwerkelijke probleem.

Het daadwerkelijke probleem is mijns inziens dat mensen zich identificeren met hun gedachten, en zichzelf daaraan onderwerpen. Maar weinigen hebben het besef dat hun gedachten het resultaat zijn van millennia aan conditionering, van biologische conditionering tot indoctrinatie uit hun opvoeding, cultuur en samenleving. Het laat mensen hun daden rechtvaardigen door te zeggen tegen zichzelf en anderen: "Zo ben ik nu eenmaal". Het schuift de verantwoordelijkheid voor hun daden op hun omgeving af, wat waar is zolang het besef ontbreekt dat men niet gelijk is aan hun gedachten.

De vraag is uiteindelijk: kan de mens ontsnappen aan de conditionering van zijn brein, dat juist de zetel is van zowel het bewustzijn als de gedachten?

De ironie wil dat zelfs deze vraag en diens mogelijke antwoord producten zijn van het brein. Het brein dat beperkt is in al zijn mogelijkheden. Het brein dat de toekomst voorspelt aan de hand van ervaringen uit het verleden en daarvoor gevoelens creëert in het heden. Maar het verleden is een onveranderlijk feit, de toekomst slechts een mogelijkheid, alleen het heden kent geen tijd. Elke gedachte over het heden komt na het feit en zodoende loop je altijd achter de feiten aan. Beter dan het stil blijven staan bij feiten, kan je in het hier en nu gaan geiten. ;)

In het kort gezegd heeft het gewoon niet zoveel zin om je te bezigen met dit soort vraagstukken, of je moet het leuk vinden achter je eigen staart aan te lopen natuurlijk. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Gray op 30-05-2012 21:17:35 ]
pi_112236542
Of de winst was gevoelsmatig (op dat moment) groter dan het eventueel te schatten schuldgevoel.

Daarnaast is het erg onzinnig om hier een helder antwoord op te geven. Pyromanen zullen eerder voldoen aan een de groep mensen met een lager IQ. En mensen die wreedheden vertonen, in moslimlanden, in naam van de VS. Blijken vaak als zeer sociale personen bekend te staan.
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:32:57 #17
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_112237704
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:17 schreef Angel-Joy het volgende:
Nee, klinkt misschien simpel: maar het komt door omdat we mensen zijn, met een instinct, en dan krijg je zulke dingen zoals misdaden.
Problemen ontstaan omdat mensen zich teveel laten drijven door hun ego. Instincten zou je het misschien kunnen noemen.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_112237824
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:17 schreef Angel-Joy het volgende:
De mens kan nadenken over handelingen. Een dier, die volgt puur zijn instinct. De mens niet.
pi_112238635
Kort gezegd: waar mensen zijn, zijn problemen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:01:21 #20
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_112239537
Nee het is niet alleen een gebrek aan inlevingsgevoel. Het is ook een stukje machteloosheis, het wat beters willen maar niet kunnen bereikend, de jaloezie. Een rijk iemand die ogenschijnljik alles heeft waar iemand niets heeft, en de ander er niets voor lijkt te hoeven doen.

En dan heb je nog de diefstal door mensen die moeten, omdat ze anders niet overleven. Als je echt honger hebt, dan snap ik dat je steelt. Moet iemand echt dood gaan, waar mensen om je heen alles lijken te hebbe, omdat niemand je een baan aanbied? Misschien een ouderwetse reden maar ik geloof zeer zeker dat het nog genoeg bestaat in deze wereld.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_112240631
“For if you suffer your people to be ill-educated, and their manners to be corrupted from their infancy, and then punish them for those crimes to which their first education disposed them, what else is to be concluded from this, but that you first make thieves and then punish them. ”
― Thomas More
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_112240792
quote:

Lief maar ook naïef
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:56:48 #23
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_112243674
Zo schattig die naïviteit! O+
pi_112245011
Elvenpath heeft gewoon half gelijk hoor. It is that simple.

Maar ik wil het eerder gooien op egoïsme. Het vermogen tot inleven zegt niet veel als je het niet daadwerkelijk doet.
pi_112245410
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:23 schreef hlmllp het volgende:
Elvenpath heeft gewoon half gelijk hoor. It is that simple.

Maar ik wil het eerder gooien op egoïsme. Het vermogen tot inleven zegt niet veel als je het niet daadwerkelijk doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')