Briljant! Werkelijk alle misdaden in de wereld zijn te wijten aan een gebrek aan inleving. Niet aan religie, afgunst, jaloezie, rampen, oorlog, liefde, angst, genot, egoïsme, lust, racisme, verslaving, botte pech, pijn of dwang om maar een paar andere dingen te noemen. Nee, slechts gebrek aan inlevingsvermogen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:15 schreef Elvenpath het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat alle misdaden etc. van de wereld er zijn omdat mensen een lack aan inlevingsgevoel hebben.
Raad eens?quote:Wat vinden jullie van deze gedachte?
quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Briljant! Werkelijk alle misdaden in de wereld zijn te wijten aan een gebrek aan inleving. Niet aan religie, afgunst, jaloezie, rampen, oorlog, liefde, angst, genot, egoïsme, lust, racisme, verslaving, botte pech, pijn of dwang om maar een paar andere dingen te noemen. Nee, slechts gebrek aan inlevingsvermogen.
[..]
Raad eens?
klopt als je de 30 bent gepasseerd weet je dat je niks anders doet dan werken tot je dood en zijn de momenten die je geniet een miniem vonkje in de grote ruimte die arbeid en orde heetquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ach joh, das leuk die leeftijd, dan heb je nog idealen enzo.
Ja als je het zo stelt dan begin ik toch wel zin te krijgen in een uitkering.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:36 schreef Partyboy1991 het volgende:
[..]
klopt als je de 30 bent gepasseerd weet je dat je niks anders doet dan werken tot je dood en zijn de momenten die je geniet een miniem vonkje in de grote ruimte die arbeid en orde heet
Jan lul weet t zelfs.. verdien je modaal dan werk je gewoon tot je dr bijna bij neervalt wil je ''normaal'' kunnen leven... mensen die zeggen toch te genieten etc. mja zo ben IK niet in elk geval ( verdien dan ook enough )quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:39 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ja als je het zo stelt dan begin ik toch wel zin te krijgen in een uitkering.
Inlevingsvermogen speelt bij al die aspecten ook een rol.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Briljant! Werkelijk alle misdaden in de wereld zijn te wijten aan een gebrek aan inleving. Niet aan religie, afgunst, jaloezie, rampen, oorlog, liefde, angst, genot, egoïsme, lust, racisme, verslaving, botte pech, pijn of dwang om maar een paar andere dingen te noemen. Nee, slechts gebrek aan inlevingsvermogen.
Wat ben je lekker naifquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:15 schreef Elvenpath het volgende:
Als jonge meid/vrouw denk ik vaak na over de wereld en hoe deze verbeterd kan worden (dit hebben we allemaal wel gehad op mijn leeftijd denk ik zo).
Ik ben tot de conclusie gekomen dat alle misdaden etc. van de wereld er zijn omdat mensen een lack aan inlevingsgevoel hebben. Waarom had Marc Dutroux bijv. zoveel jonge meisje verkracht en vermoord? Naast hem zijn er nog zoveel mensen die kinderen mishandelen en mensen vermoorden. Het lijkt me niet dat deze mensen ooit gedacht hebben van 'ik doe een ander niet aan wat ikzelf niet aangedaan wil worden'. Het lijkt me sterk dat ze zichzelf even in de schoenen van het slachtoffer hebben geplaatst om te kijken wat die van de misdaad vond.
Dus in principe zou veel criminaliteit opgelost kunnen worden als men meer inlevingsgevoel kreeg of zichzelf daar meer in deed trainen.
Wat vinden jullie van deze gedachte?
Zekers. Ik weet zeker als Kim Jong Il wat meer inlevingsvermogen had, dat zijn onderdanen genoeg te eten hadden. Het is alleen een heel klein beetje kort door het bochtje om het allemaal onder één noemer te deponeren.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inlevingsvermogen speelt bij al die aspecten ook een rol.
Ik denk dat deze gedachte slechts een onderdeel is van het daadwerkelijke probleem.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:15 schreef Elvenpath het volgende:
Als jonge meid/vrouw denk ik vaak na over de wereld en hoe deze verbeterd kan worden (dit hebben we allemaal wel gehad op mijn leeftijd denk ik zo).
Ik ben tot de conclusie gekomen dat alle misdaden etc. van de wereld er zijn omdat mensen een lack aan inlevingsgevoel hebben. Waarom had Marc Dutroux bijv. zoveel jonge meisje verkracht en vermoord? Naast hem zijn er nog zoveel mensen die kinderen mishandelen en mensen vermoorden. Het lijkt me niet dat deze mensen ooit gedacht hebben van 'ik doe een ander niet aan wat ikzelf niet aangedaan wil worden'. Het lijkt me sterk dat ze zichzelf even in de schoenen van het slachtoffer hebben geplaatst om te kijken wat die van de misdaad vond.
Dus in principe zou veel criminaliteit opgelost kunnen worden als men meer inlevingsgevoel kreeg of zichzelf daar meer in deed trainen.
Wat vinden jullie van deze gedachte?
Problemen ontstaan omdat mensen zich teveel laten drijven door hun ego. Instincten zou je het misschien kunnen noemen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:17 schreef Angel-Joy het volgende:
Nee, klinkt misschien simpel: maar het komt door omdat we mensen zijn, met een instinct, en dan krijg je zulke dingen zoals misdaden.
De mens kan nadenken over handelingen. Een dier, die volgt puur zijn instinct. De mens niet.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:17 schreef Angel-Joy het volgende:
Nee, klinkt misschien simpel: maar het komt door omdat we mensen zijn, met een instinct, en dan krijg je zulke dingen zoals misdaden.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:23 schreef hlmllp het volgende:
Elvenpath heeft gewoon half gelijk hoor. It is that simple.
Maar ik wil het eerder gooien op egoïsme. Het vermogen tot inleven zegt niet veel als je het niet daadwerkelijk doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |