Nah...quote:
Kan me voorstellen dat niet elke buur zit te wachten op uitzicht op een 'schuurtje' van 2 verdiepingen. Daar zou ik ook bezwaar tegen aantekenen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:54 schreef super_tekkel het volgende:
[..]
Nah...
Wel jammer dat die valse feeks gelijk krijgt. Zou er ook een staart van krijgen als je bouwprojecten steevast op bezwaar van de buurheks stuiten.
Ik zou ook mijn pappie meenemenquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom komt zo'n gast nou met zijn pa aanzetten, woonde die er ook of is het gewoon een pappa kindje? Ik had sterk het gevoel dat die pa de aanstichter was
Kun je niet voor jezelf spreken? Ik vind het niet meer dan logisch als je daar zit met je partner, omdat die ook vaak belanghebbende zijn in de situatie maar om daar met 1 van je ouders te zitten, die verder helemaal geen partij is in dezequote:Op dinsdag 24 april 2012 23:00 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ik zou ook mijn pappie meenemen
Waarschijnlijk heeft die vader altijd mee geholpen met de bouw, en het aanvragen van bouw vergunningen. Niet raar dus dat hij er bij betrokken is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kun je niet voor jezelf spreken? Ik vind het niet meer dan logisch als je daar zit met je partner, omdat die ook vaak belanghebbende zijn in de situatie maar om daar met 1 van je ouders te zitten, die verder helemaal geen partij is in deze
2 weten meer dan 1 hequote:Op dinsdag 24 april 2012 23:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kun je niet voor jezelf spreken? Ik vind het niet meer dan logisch als je daar zit met je partner, omdat die ook vaak belanghebbende zijn in de situatie maar om daar met 1 van je ouders te zitten, die verder helemaal geen partij is in deze
straf voor niet live kijkenquote:
Met anorexia tot gevolgquote:Op dinsdag 24 april 2012 23:11 schreef freako het volgende:
Ik ben een beetje bang dat die kerel juist door programma's als de Rijdende Rechter geïnspireerd is geraakt voor zijn sloopacties. Hij dacht 't helemaal goed te doen door het Kadaster in te schakelen om de erfgrens af te bakenen, en meende dus ook volledig in z'n recht te staan om de zijmuur (op zijn eigen grond) af te breken. En ja, als je het recht hebt, moet je dat ook nemen he.
Als hij niet gestopt was door de rechter was hij ook in staat geweest om de zijmuur uit die bijkeuken te slopen.
Het gaat volgens de uitspraak blijkbaar om artikel 5.62 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek:quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:02 schreef Isegrim het volgende:
En ik heb een beetje mijn twijfels of die schuurmuur nou werkelijk mandelig was. Maar zomaar weghalen is hoe dan ook onbeschoft.
quote:2
De scheidsmuur die twee gebouwen of werken, welke aan verschillende eigenaars toebehoren, gemeen hebben, is eveneens gemeenschappelijk eigendom en mandelig.
Maar het hok van mevrouw was toch jaren later gebouwd? Lijkt mij dan dat ze niet mede eigenaar was van het muurtje.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:39 schreef freako het volgende:
[..]
Het gaat volgens de uitspraak blijkbaar om artikel 5.62 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek:
[..]
Ja, dat is ze wel. Als de toenmalige eigenaar van het buurhok hier bezwaar tegen had, had hij toen moeten handelen. Zo staat het in ieder geval in de uitspraak.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:00 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Maar het hok van mevrouw was toch jaren later gebouwd? Lijkt mij dan dat ze niet mede eigenaar was van het muurtje.
Ik denk dat de muur ansich niet eens onterecht was. Ik denk dat Mr. Visser er vanuit is gegaan alsof jij in je rijtjeshuis de tussenmuur weghaalt, en dus ineens in de woonkamer van de buren staat.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:11 schreef freako het volgende:
Ik ben een beetje bang dat die kerel juist door programma's als de Rijdende Rechter geïnspireerd is geraakt voor zijn sloopacties. Hij dacht 't helemaal goed te doen door het Kadaster in te schakelen om de erfgrens af te bakenen, en meende dus ook volledig in z'n recht te staan om de zijmuur (op zijn eigen grond) af te breken. En ja, als je het recht hebt, moet je dat ook nemen he.
Als hij niet gestopt was door de rechter was hij ook in staat geweest om de zijmuur uit die bijkeuken te slopen.
Maar hebben de gebouwen die muur gemeen? Op die manier kan iedere buurman 'jouw' muur claimen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:39 schreef freako het volgende:
[..]
Het gaat volgens de uitspraak blijkbaar om artikel 5.62 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek:
[..]
Maar zo werkt het dus blijkbaar wel. De muur is mandelig geworden doordat die muur ook door de buren in gebruik is genomen als zijmuur in een tuinhuis. De vorige eigenaar had dit aan moeten pakken ten tijde van de bouw als hij hier bezwaar tegen had.quote:Op donderdag 26 april 2012 09:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk dat de muur ansich niet eens onterecht was. Ik denk dat Mr. Visser er vanuit is gegaan alsof jij in je rijtjeshuis de tussenmuur weghaalt, en dus ineens in de woonkamer van de buren staat.
Maar daar was hier geen sprake van, er stond een stenen muurtje waar een houten hutje tegenaan is gezet. Dat schuurtje werd gesloopt, en het houten hutje bleef staan (veel meer dan drie planken en een soort van dak was het ook niet). De bouwer van het houten hutje had dus gewoon een zijwand moeten plaatsen.
Zie het alsof je een serre of uitbouw in je tuin bouwt. Je buren zetten tegen de zijwand serre een houten tuinhuis, met drie wanden. Jij verkoopt je huis, en de nieuwe bewoners hebben liever een grote tuin dan een groot huis, en besluiten de serre/uitbouw af te breken en de wand op de oorspronkelijke plaats weer in gebruik te nemen. Dan zou het ook wat raar zijn als ze hun zijmuur niet mogen slopen, omdat de buurvrouw die geclaimed heeft door er een hutje tegenaan te zetten.
En hoe had hij dat kunnen weten? Hij had een gat in zijn muur moeten boren om te zien of er een muur in haar schuur zat?quote:Op donderdag 26 april 2012 12:58 schreef freako het volgende:
[..]
Maar zo werkt het dus blijkbaar wel. De muur is mandelig geworden doordat die muur ook door de buren in gebruik is genomen als zijmuur in een tuinhuis. De vorige eigenaar had dit aan moeten pakken ten tijde van de bouw als hij hier bezwaar tegen had.
Meneer visser was partijdig!!!!!quote:Op donderdag 26 april 2012 13:09 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En hoe had hij dat kunnen weten? Hij had een gat in zijn muur moeten boren om te zien of er een muur in haar schuur zat?
Vreemde uitspraak......
quote:Norman Wilting weet zeker dat hij recht van overpad heeft op het gangetje achter zijn pand. Maar dit recht wordt door de familie Hartman helemaal niet erkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |