abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110905823
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:02 schreef MisterSqueaky het volgende:

Anders gezegd: met zijn gelieg schaadt hij zijn God.
Liegen is zeer kwalijk inderdaad!
Echter lieg ik niet! De enige die ik boos maak en voor geen interesse zorg is bij Satan.
Die boos wordt als mensen zijn evolutie leugen niet geloven.

Wat een walgelijk fabeltje is de evolutie ook. En zoveel clowns om het netjes te zeggen trappen er nog in ook. :r

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:56 schreef Mr.44 het volgende:

Dus je geeft hier aan dat het griepvirus evolueert.
Want dat is wat evolueren betekent, geleidelijke verandering.

Nee ik geef aan dat het griepvirus zich AANPAST!
Das wat anders dan evolutie.

Evolutie is de geleidelijke aanpassing van een soort in een andere soort(macro evolutie en dat is waar het omgaat).

Je moet het niet verwarren met micro evolutie: De geleidelijke aanpassing van een soort die BINNEN diezelfde soort blijft.

De evolutie theorie gaat over macro evolutie, dus dat de mens voortkomt uit compleet andere soort: De aap.
Deze theorie staat er alleen omdat mensen denken dat omdat een soort zich aanpast ze zich ook ooit moeten veranderen in andere soort. Ook al is nog NOOIT aangetoond dat een soort veranderde in een andere soort.

Micro evolutie is een feit, soorten passen zich aan aan de omstandigheden ergens.
Maar zullen NOOIT een andere soort vormen.

Dat is waar mensen de mist ingaan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:21 schreef Haushofer het volgende:

Zo wordt het een wellus-nietus spelletje, maar je hebt tot nu toe laten zien dat je verdraaid weinig weet van wetenschap. Je gebrek aan oprechte interesse in de wetenschap laat je dit soort leugens uiten :)

Ik heb altijd al zeer veel interesse gehad in de wetenschap.
De ware wetenschap en niet de wetenschap die sprookjes over evolutie en andere onzin gaan zitten vertellen. Want hoe belangrijk wetenschappers ook zijn ik ben geen idioot die alles wat ze roepen gaat naschreeuwen. Wat met evolutie wel gebeurt. Maar als je goed onderzoekt kom je er achter dat evolutie onzin is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:34 schreef dustbrain het volgende:
Mensen die roepen dat evolutie niet bestaat roepen gewoon hun ouders na. :') (die overigens ook niet weten wat evolutie is)

Alles evolueert. Ik snap nog steeds niet dat de algemene kennis zo laag is. Het is tijd om biologie een verplicht vak te maken.
Vandaar dat geen van me ouders hetzelfde roepen als dat ik roep.

Mensen die roepen dat evolutie een feit is hebben een iq onder de 10 en roepen simpelweg anderen na zonder naar de bewijzen te kijken.
Ik heb heel veel jaren biologie gehad, ook evolutie. Maar wat een bllsht zeg.
Zelfs de grootste leek kan zien dat er geen bal van klopt.

De mens in een aap? Laat me niet lachen zeg.

Evolutie is totaal niet bewezen(macro).

Ze moeten idd biologie ook voor gekken verplicht maken!
Dan weten ze ten minste hoe idioot evolutie is en het verschil tussen feit en mening en het verschil tussen micro en macro.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 00:12 schreef MasterJapie het volgende:

Aanpassen is evolutie. Laat maar weer zien hoeveel je nu eigenlijk snapt van evolutie :)
[..]
Zoals ik hieronder ook al aan MetallisAwesome uitlegde:
Evolutie is van soort naar een compleet nieuwe soort.
Dat is veel meer dan simpel een aanpassing.
Aanpassing wat wel gewoon voorkomt en bewezen is is BINNEN een soort.
Das geen evolutie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 00:10 schreef MetalIsAwesome het volgende:

Goed zo bianconeri, je hebt net heel vereenvoudigd uitgelegd wat evolutie is. :)
Evolutie is NIET het aanpassen van een soort zoals ik dat noemde.
Evolutie is dat een soort zich doorontwikkeld en uiteindelijk andere soorten gaat vormen.

Dat aanpassen is geen evolutie. Want een mens is toch ook niet dezelfde soort als een aap...
Die is geevolueerd in een compleet andere soort. Aanpassing is BINNEN een soort.
Dat is geen evolutie.
pi_110905895
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2012 09:21 schreef Semisane het volgende:

[..]

Goed punt ja. :) Inderdaad, argumentatie voor creatie bestaat praktisch niet, het enige wat ze proberen is de evolutietheorie aan te vallen. :')
Evolutie theorie aanvallen is onnodig.

Deze theorie hangt aan de dunste draad die je je maar kunt verzinnen.
De bewijzen en de natuur halen de evolutie allang onderuit en de wetenschap doet dat ook.
Dus daar hoeft niemand wat tegen te doen.

Argumentatie voor creatie bestaan zeer veel!
Zoals de vele bewezen wonderen uit de Bijbel, de intelligentie van het leven wat nooit door toeval en evolutie kan ontstaan. Uit het levenloze kan niets levends voortkomen, dus tja waar komt dat leven ineens vandaan?
En waar komt zelfs het levenloze vandaan? Daar moet wel God achter zitten.
pi_110906031
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:25 schreef bianconeri het volgende:

(bullshit bullshit bullshit bullshit bullshit)
Een andere soort ontstaat als de aanpassingen binnen een soort zo groot zijn geworden dat de aangepaste soort niet meer kan paren met de originele soort. Micro evolutie leid dus vanzelf tot macro evolutie. Zoiets duurt letterlijk miljoenen jaren. Dus nee, dat kan je niet bewijzen met experimenten, want wetenschappers hebben over het algemeen niet miljoenen jaren de tijd. Maar het is slechts een kwestie van tijd, want er zijn vliegsoorten die duizenden generaties binnen enkele decennia kunnen doormaken, dus nog een paar decennia doorgaan en je zal vanzelf zien dat er nieuwe soorten ontstaan. Tot die tijd zal je het dus moeten doen met de logische theorie van evolutie. En nogmaals, het gaat om de ontwikkeling van leven, niet het ontstaan van leven, daar bemoeit de evolutie theorie zich niet mee.

En dan zeg je ook nog dat de mens uit de aap komt? Tada, een typisch voorbeeld van een creationist die het gewoon niet snapt.

[ Bericht 36% gewijzigd door MasterJapie op 28-04-2012 19:36:54 ]
Give a man a fish and he will eat for a day;
Teach a man to fish and he will eat for a lifetime;
Give a man religion and he will die praying for a fish.
pi_110906379
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:31 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Een andere soort ontstaat als de aanpassingen binnen een soort zo groot zijn geworden dat de aangepaste soort niet meer kan paren met de originele soort. Micro evolutie leid dus vanzelf tot macro evolutie.
Het zinnetje: Micro evolutie leidt dus vanzelf tot macro evolutie.

Dat laat al weer zien hoe bar weinig verstand evolutionisten van bepaalde zaken(bv biologie) hebben.
Waarom leidt dat tot macro?
Waarom is dat nog nooit aangetoond?

Er is allang aangetoond dat een soort zich aanpast, BINNEN de soort.
Geen enkel twijfel. Maar tja die stap daarna he, nog nooit aangetoond en geen enkel stukje bewijs.
Evolutie bestaat alleen maar uit die aanname die jij maakt:

Oh micro gaat gewoon net zo lang door tot het wel ineens een andere soort moet zijn.

1 complete aanname die helemaal nergens op gebaseerd is.
pi_110906677
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat laat al weer zien hoe bar weinig verstand evolutionisten van bepaalde zaken(bv biologie) hebben.

Geen enkel twijfel. Maar tja die stap daarna he, nog nooit aangetoond en geen enkel stukje bewijs.

Oh micro gaat gewoon net zo lang door tot het wel ineens een andere soort moet zijn.

Wat bedoel je met 'aangetoond'? Wil je een miljoen-jarig experiment waarin men 2 groepen van dezelfde soort in andere omgevingen zet om te zien wat er gebeurd? Denk nou eens na man.
pi_110906766
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:48 schreef MasterJapie het volgende:
Denk nou eens na man.
Nu vraag je wel het onmogelijke. _O- :W
pi_110906947
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:50 schreef ATON het volgende:

[..]

Nu vraag je wel het onmogelijke. _O- :W
Haha idd. Achteraf gezien moet dit toch eigenlijk wel een trol zijn. Niemand is zo dom...toch? 8)7
pi_110907075
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik zal je even in het makkelijk een paar bewijzen geven omdat je schijnbaar weigert ze zelf te vinden.

We hebben zoals iemand anders al zei niet miljoenen jaren de tijd. Maar we kunnen wel aan het genotype EN fenotype van een dier zien dat zijn voorouders een andere soort waren. Wij mensen hebben namelijk een apendex en eens taartbeen, hier zijn twee verklaringen voor:
-God maakte een fout
-Onze voorouders hadden ze nodig (staart voor bomen) (darm om planten te verteren)

Alle gewervelde landdieren hebben 5 vingers. (ook hoefdieren hebben in de baarmoeder extra vingers als foetus) Zelfs een walvis heeft diep in zijn vet poten zitten en sommige slangen hebben dat ook nog. De meest logische verklaring is dus dat we één en dezelfde vijfvingerige amfibie als voorouder hadden.

In de grond liggen fossielen van verschillende diersoorten, hoe dieper je graaft, hoe meer de diersoorten veranderen ten opzichte van soortgelijke diersoorten van nu. Je vind bewijzen van spreken één meter onder de grond een slang, twee meter een slang met korte poten, 3 meter een slang met lange poten(hagedis) en na 4 meter een slang met lange poten en een vinnestaart. Heeft God dan al die dieren omsterbeurten geschapen? Of zijn ze over miljoenen jaren geëvolueerd?

Dit is dus waar die 'aanname' op is gebaseerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door dustbrain op 28-04-2012 20:03:37 ]
We're slowly approaching inevitable death.
pi_110907388
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:54 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Haha idd. Achteraf gezien moet dit toch eigenlijk wel een trol zijn. Niemand is zo dom...toch? 8)7
Nu ja, je ziet het bewijs toch ? Een trol is niet zo dom.
pi_110908862
quote:

[..]

Echter lieg ik niet! De enige die ik boos maak en voor geen interesse zorg is bij Satan.

Wat een walgelijk fabeltje is de evolutie ook. En zoveel clowns om het netjes te zeggen trappen er nog in ook. :r

[..]

Nee ik geef aan dat het griepvirus zich AANPAST!
Das wat anders dan evolutie.
dus het evolueert zelfs als je het enkel als "micro evolutie" wil zien
quote:
Evolutie is de geleidelijke aanpassing van een soort in een andere soort(macro evolutie en dat is waar het omgaat).

Je moet het niet verwarren met micro evolutie: De geleidelijke aanpassing van een soort die BINNEN diezelfde soort blijft.
soort is een arbitrair begrip
en de grens tussen soorten is hier en daar al vaag
zie bijvoorbeeld paarden en ezels
of de verschillende katachtigen waarbij 2 soorten levende nakomelingen kunnen krijgen
quote:
De evolutie theorie gaat over macro evolutie, dus dat de mens voortkomt uit compleet andere soort: De aap.
Deze theorie staat er alleen omdat mensen denken dat omdat een soort zich aanpast ze zich ook ooit moeten veranderen in andere soort. Ook al is nog NOOIT aangetoond dat een soort veranderde in een andere soort.

Micro evolutie is een feit, soorten passen zich aan aan de omstandigheden ergens.
Maar zullen NOOIT een andere soort vormen.

Dat is waar mensen de mist ingaan.

[..]

De ware wetenschap en niet de wetenschap die sprookjes over evolutie en andere onzin gaan zitten vertellen. Want hoe belangrijk wetenschappers ook zijn ik ben geen idioot die alles wat ze roepen gaat naschreeuwen. Wat met evolutie wel gebeurt. Maar als je goed onderzoekt kom je er achter dat evolutie onzin is.

[..]

Vandaar dat geen van me ouders hetzelfde roepen als dat ik roep.

Mensen die roepen dat evolutie een feit is hebben een iq onder de 10 en roepen simpelweg anderen na zonder naar de bewijzen te kijken.
Ik heb heel veel jaren biologie gehad, ook evolutie. Maar wat een bllsht zeg.
Zelfs de grootste leek kan zien dat er geen bal van klopt.

De mens in een aap? Laat me niet lachen zeg.
wil je soms ook beweren dat de mens geen zoogdier is
quote:
Evolutie is totaal niet bewezen(macro).

Ze moeten idd biologie ook voor gekken verplicht maken!
Dan weten ze ten minste hoe idioot evolutie is en het verschil tussen feit en mening en het verschil tussen micro en macro.

[..]

Zoals ik hieronder ook al aan MetallisAwesome uitlegde:
Evolutie is van soort naar een compleet nieuwe soort.
Dat is veel meer dan simpel een aanpassing.
Aanpassing wat wel gewoon voorkomt en bewezen is is BINNEN een soort.
Das geen evolutie.

[..]

Evolutie is NIET het aanpassen van een soort zoals ik dat noemde.
Evolutie is dat een soort zich doorontwikkeld en uiteindelijk andere soorten gaat vormen.

Dat aanpassen is geen evolutie. Want een mens is toch ook niet dezelfde soort als een aap...
Die is geevolueerd in een compleet andere soort. Aanpassing is BINNEN een soort.
Dat is geen evolutie.
pi_110910226
quote:

[..]

Akkoord, je liegt niet. Je verkondigt slechts onwaarheden zonder dat te beseffen.

Is dat beter of slechter, er rekening mee houdend dat je minimaal onderzoek zelf al enkele onwaarheden in je stellige uitspraken had kunnen ontdekken ?
pi_110911173
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:48 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'aangetoond'? Wil je een miljoen-jarig experiment waarin men 2 groepen van dezelfde soort in andere omgevingen zet om te zien wat er gebeurd? Denk nou eens na man.
Ooit gehoord van tussenvormen?
De vele stappen tussen de 1 en de ander?
Bestaan gewoon niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:54 schreef MasterJapie het volgende:

Iemand die zo dom is om in evolutie te geloven en te janken dat het een feit is.
Moet wel een troll zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:58 schreef dustbrain het volgende:
blah blah blah
Uhm ik dacht dat je met bewijs aan zou komen zetten?

En dan kom je met appendix, staartbeen, 5 vingers en alles aanzetten?
Haha lol vent.... Hoezo de standaard dingen schreeuwen?
pi_110911313
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:40 schreef Mr.44 het volgende:

dus het evolueert zelfs als je het enkel als "micro evolutie" wil zien
Tja het is nou eenmaal micro evolutie genoemd maar is eigenlijk beetje verkeerde woordkeus.
Zorgt alleen maar voor zeer veel verwarring bij de leken (waar op FOK bijna elk onder valt) die daardoor de bewijzen niet uit elkaar kunnen halen en daardoor zo dom zijn macro een feit te noemen.
Macro evolutie is de evolutie waar het om gaat en niet micro.

quote:
3s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:14 schreef MisterSqueaky het volgende:

Akkoord, je liegt niet. Je verkondigt slechts onwaarheden zonder dat te beseffen.

Is dat beter of slechter, er rekening mee houdend dat je minimaal onderzoek zelf al enkele onwaarheden in je stellige uitspraken had kunnen ontdekken ?
Onwaarheden net zo goed niet.

En ik weet 100% zeker dat ik veel en veel meer onderzoek gedaan heb dan de mensen hier grotendeels. Want als je verkondigt dat evolutie een feit is dan ben je echt geestelijk niet in orde of je bent gewoon zo achterlijk dat je iedereen maar een beetje naschreeuwt
pi_110911476
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 22:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:

De hoofdwetten van de thermodynamica bewijzen dat evolutie niet kan. De eerste hoofdwet zegt dat er geen energie geschapen kan worden of verloren kan gaan.
Correct. En energie is massa en andersom. Wil nog niet zeggen dat alle soorten van energie en massa verklaarbaar zijn gemaakt, maar tot nu klopt het aardig. Maar waarom bewijst dit dat evolutie niet kan? Wat heeft energie en massa te maken met evolutie?

quote:
Dit houdt dus in dat het heelal nooit uit het niets kan zijn ontstaan.
Is het ooit niets geweest dan? We weten alles tot aan de big bang. Van daarvoor nog helemaal niets. Wie weet was er toen alleen maar massa of energiestromen die juist voor massa zorgden.

quote:
De tweede hoofdwet zegt zoveel als dat elk systeem dat aan zichzelf wordt overgelaten vervalt tot wanorde. Er gaan dus nooit moleculen spontaan bij elkaar zitten om een levende cel te vormen. Als het leven uit de mens weggaat, dan sterft zijn lichaam, en vergaat het...
Een beetje heel erg kort door de bocht genomen uitleg van de tweede wet.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_110911776
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Tja het is nou eenmaal micro evolutie genoemd maar is eigenlijk beetje verkeerde woordkeus.
Zorgt alleen maar voor zeer veel verwarring bij de leken (waar op FOK bijna elk onder valt) die daardoor de bewijzen niet uit elkaar kunnen halen en daardoor zo dom zijn macro een feit te noemen.
en wat is een soort?
quote:
[..]

En ik weet 100% zeker dat ik veel en veel meer onderzoek gedaan heb dan de mensen hier grotendeels. Want als je verkondigt dat evolutie een feit is dan ben je echt geestelijk niet in orde of je bent gewoon zo achterlijk dat je iedereen maar een beetje naschreeuwt
  zaterdag 28 april 2012 @ 23:05:15 #116
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110914141
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:36 schreef bianconeri het volgende:
Iemand die zo dom is om in evolutie te geloven en te janken dat het een feit is.
Moet wel een troll zijn.
wow, een grap met meerdere lagen.... nice one...
I thought you thought
pi_110914208
quote:
Want als je verkondigt dat evolutie een feit is dan ben je echt geestelijk niet in orde of je bent gewoon zo achterlijk dat je iedereen maar een beetje naschreeuwt
Snap je dat dat nogal wrang klinkt van iemand die Jehova's getuige is en meerdere malen zaken heeft lopen verkondigen die domweg niet waar zijn?

quote:

En ik weet 100% zeker dat ik veel en veel meer onderzoek gedaan heb dan de mensen hier grotendeels.
Natuurlijk. En daarnaast ben je ook nog es uitverkoren om met een klein clubje Gods goedkeuring te krijgen terwijl het overgrote deel hier na de dag des oordeels vernietigd zullen worden. Het zit je wel mee.
pi_110917021
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:07 schreef Haushofer het volgende:
iemand die Jehova's getuige is

Dus bianconeri is een JG..dat verklaart een hoop :P irritante mensen zijn dat zeg..

quote:
Zij geloven dat alle andere religies "onwaar" en vals zijn en uit Satan de Duivel voortspruiten. Volgens hen aanbidden daarom alle niet-Jehova's getuigen direct of indirect Satan de Duivel.
_O-

Hoe zit dat trouwens met jullie kinderen? Slepen jullie ze mee in de gekte rond de weigering van bloedtransfusies? Zou je je kind gewoon laten sterven als het bloed nodig heeft?

[ Bericht 14% gewijzigd door MasterJapie op 29-04-2012 00:42:03 ]
pi_110918833
quote:

VIER verschillende soorten bewijzen op 1 pagina. Zeer sterke bewijzen met ontelbaar veel voorbeelden. Hier een sterk voorbeeld van evolutie doordat chromosomen gingen fuseren.

Noem nu eens vier bewijzen van god. Maakt me niet uit welke god.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_110921210
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

VIER verschillende soorten bewijzen op 1 pagina. Zeer sterke bewijzen met ontelbaar veel voorbeelden. Hier een sterk voorbeeld van evolutie doordat chromosomen gingen fuseren.

Noem nu eens vier bewijzen van god. Maakt me niet uit welke god.
Maar er liever vier bewijzen van creationisme van. Anders krijg je 4 compeet irrelevante uitspraken.
pi_110921215
quote:

Maar nog niet zo achterlijk als iemand die creationisme voor waar aanneemt.

Dus gaan we toch maar voor het Hindu verhaal. Akkoord ?
  zondag 29 april 2012 @ 08:05:52 #122
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110921248
Heb het hele topic niet doorgelezen, maar even een ander invalshoek. Ik begrijp niet hoe creationisten c.q christenen dit soort argumenten naar voren kunnen brengen voor het betoog dat hun 'God' daarom wel moet bestaan? Stel dat ze gelijk hebben - al is het complete nonsens - dan nog kan ik geen causaal verband leggen tussen het bestaan van hun God en het feit dat bepaalde dingen simpelweg niet zomaar uit het 'niets' kunnen ontstaan. En dan vervolgens ook nog de God een naampje geven, boeken in zijn naam uitbrengen en hele volksstammen trachten te bekeren. Als men veronderstelt dat natuurkundig gezien er geen basis is voor de evolutietheorie dan is die basis er voor de monotheïstische religies al helemaal niet.
  zondag 29 april 2012 @ 10:08:53 #123
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_110922140
quote:

[..]

Micro en macro evolutie zijn termen die de wetenschap enkel gebruik voor het gemak, in werkelijkheid binnen de natuur bestaat de distinctie niet en valt alle veranderingen gewoon onder evolutie.

Deze hele discussie over wat micro en wat macro is, is daardoor totaal onzinnig. Het is allemaal evolutie en valt ook allemaal netjes binnen de huidige evolutietheorie.

Wat micro en macro evolutie doen is een verdeling op schaal en tijdspanne maken, verder niks, maar die verdeling is gewoon kunstmatig en wordt gebruikt voor het overzicht.

quote:
Within the Modern Synthesis school of thought, macroevolution is thought of as the compounded effects of microevolution.[7] Thus, the distinction between micro- and macroevolution is not a fundamental one – the only difference between them is of time and scale. As Ernst W. Mayr observes, "transspecific evolution is nothing but an extrapolation and magnification of the events that take place within populations and species...it is misleading to make a distinction between the causes of micro- and macroevolution”.[7] However, time is not a necessary distinguishing factor – macroevolution can happen without gradual compounding of small changes; whole-genome duplication can result in speciation occurring over a single generation - this is especially common in plants.[8]
Changes in the genes regulating development have also been proposed as being important in producing speciation through large and relatively sudden changes in animals' morphology.
bron

quote:

Dat je denkt dat je 100% meer onderzoek heb gedaan zit enkel in je hoofd, daar laat je namelijk niks, maar dan ook niks van zien. Het enige wat je toont is hoe weinig je weet van wetenschap in het algemeen en de evolutietheorie in het bijzonder.

Wellicht dat je je wat bescheidener moet gaan opstellen, want mensen geestelijk niet in orde noemen, terwijl je zelf een gigantisch gebrek aan kennis over het desbetreffende onderwerp ten toon spreid is op zicht grappig, maar ook wel een beetje zielig.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_110923112
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 10:08 schreef Semisane het volgende:

Wat micro en macro evolutie doen is een verdeling op schaal en tijdspanne maken, verder niks, maar die verdeling is gewoon kunstmatig en wordt gebruikt voor het overzicht.
Wat dat betreft is het gelijk aan onderscheid maken tussen "microzwaartekracht" en "macrozwaartekracht", en de uitspraak dat je wel gelooft dat zwaartekracht op kleine tijdschalen materie kan samentrekken tot sterren, maar dat je niet gelooft dat op langere tijdschaal hierdoor complete sterrenstelsels kunnen vormen.

quote:
Dat je denkt dat je 100% meer onderzoek heb gedaan zit enkel in je hoofd, daar laat je namelijk niks, maar dan ook niks van zien. Het enige wat je toont is hoe weinig je weet van wetenschap in het algemeen en de evolutietheorie in het bijzonder.

Wellicht dat je je wat bescheidener moet gaan opstellen, want mensen geestelijk niet in orde noemen, terwijl je zelf een gigantisch gebrek aan kennis over het desbetreffende onderwerp ten toon spreid is op zicht grappig, maar ook wel een beetje zielig.
Het is bovendien weinig Christelijk. Ik kan eigenlijk weinig Christelijks bespeuren bij hoe Bianconeri andere mensen benadert. Kennelijk vindt hij vooral zijn Christelijke identiteit in (slaafs?) bepaalde doctrines naleven, en ziet hij geen tegenstelling tussen zijn Christelijke identiteit en zijn hoogmoedige leugens. Treurig.
  zondag 29 april 2012 @ 12:15:47 #125
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_110924893
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat dat betreft is het gelijk aan onderscheid maken tussen "microzwaartekracht" en "macrozwaartekracht", en de uitspraak dat je wel gelooft dat zwaartekracht op kleine tijdschalen materie kan samentrekken tot sterren, maar dat je niet gelooft dat op langere tijdschaal hierdoor complete sterrenstelsels kunnen vormen.
Dat is inderdaad wel een redelijke analogie.

quote:
Het is bovendien weinig Christelijk. Ik kan eigenlijk weinig Christelijks bespeuren bij hoe Bianconeri andere mensen benadert. Kennelijk vindt hij vooral zijn Christelijke identiteit in (slaafs?) bepaalde doctrines naleven, en ziet hij geen tegenstelling tussen zijn Christelijke identiteit en zijn hoogmoedige leugens. Treurig.
Tja, ik neem Bianconeri dan ook niet heel erg serieus. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed waarom ik maar steeds weer reageer, het is niet als of het ook maar enigszins zin zal hebben. :)
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_110925001
quote:
2s.gif Op zondag 29 april 2012 12:15 schreef Semisane het volgende:
Tja, ik neem Bianconeri dan ook niet heel erg serieus. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed waarom ik maar steeds weer reageer, het is niet als of het ook maar enigszins zin zal hebben. :)
Er zijn altijd lurkers. Altijd mensen die via een google zoektocht dit soort topics vinden en geloven wat er gezegd wordt.
Je doet het voor hen ;)
pi_110930594
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 10:08 schreef Semisane het volgende:

.

Deze hele discussie over wat micro en wat macro is, is daardoor totaal onzinnig. Het is allemaal evolutie en valt ook allemaal netjes binnen de
Het valt allemaal onder de noemer evolutie ja, maar er is niet voor niets een verschillende naam aan gegeven!

Aangezien het 1 staat voor ''simpel'' veranderen/aanpassingen BINNEN de soort
en het ander staat voor een verandering van de ene soort naar een nieuwe.
En dit is ERG van belang!

Omdat het ene bewezen is(micro) en het ander niet.
Omdat het een gaat over veranderingen van het leven zoals aap>mens(macro) en daarmee ontstaan van compleet nieuwe soorten.
terwijl de ander simpelweg gaat over een aanpassing binnen een soort.

quote:

Ik een gigantisch gebrek over evolutie, wetenschap in algemeen en dergelijk?
Haha laat me niet lachen. Dat jij het verschil met micro en macro zelfs nog gaat ontkennen en er moeilijk over gaat zitten doen.
Wie is er nou zielig dan?

Ja idd mensen die in pokemon geloven, dat een aap lvl 20 bereikt en evolueert in een mens.
  zondag 29 april 2012 @ 14:56:53 #128
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_110930772
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het valt allemaal onder de noemer evolutie ja, maar er is niet voor niets een verschillende naam aan gegeven!
Menselijke indelingen wijzen niet altijd op een fundamenteel verschil in de realiteit. Zo bestaat er geen fundamenteel verschil tussen "jonge" en "oude" mensen, toch gebruiken we daar verschillende woorden voor.

quote:
Het onderscheid tussen soorten is net zo grijs als het onderscheid tussen micro- en macroevolutie. Het blijven menselijke categoriseringen.

quote:
Je kunt blijven stampvoeten, maar dit is eenvoudig niet waar. (Nog los van het feit dat theorieen niet worden bewezen maar hooguit ontkracht.)

quote:
Omdat het een gaat over veranderingen van het leven zoals aap>mens(macro) en daarmee ontstaan van compleet nieuwe soorten.
Nogmaals, die scheidslijn is niet zo scherp als jij veronderstelt.

quote:
Haha laat me niet lachen. Dat jij het verschil met micro en macro zelfs nog gaat ontkennen en er moeilijk over gaat zitten doen.

Ja idd mensen die in pokemon geloven, dat een aap lvl 20 bereikt en evolueert in een mens.
Met dit soort uitspraken zet je vooral jezelf voor schut.

Dat jij (vermoedelijk met religieuze motieven) heel erg overtuigd bent van je gelijk maakt je nog geen wetenschapper. Laat staan iemand die daadwerkelijk verstand heeft van evolutie.

Als je goede inhoudelijke argumenten hebt voor je gelijk zijn dit soort reacties ook niet nodig lijkt me. Dat je je daar toch van bedient bewijst al min of meer je onkunde.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 29 april 2012 @ 15:25:18 #129
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_110931702
quote:

Op het eerste deel van de post heeft Molurus al prima gereageerd, dus dat sla ik even over.

Inderdaad je kennis over de wetenschap in het algemeen en evolutie in bijzonder is erbarmelijk. Gecombineerd met de manier hoe je reageert op andere posters maakt het zielig.

Als jij het dan zielig vind dat ik je wijs op het feit dat je niet correct omgaat met het concept van micro/macro evolutie zegt genoeg over jou.

Ik wijs je er gewoon op dat die indeling gewoon kunstmatig is en niet een fundamenteel onderdeel van de natuurlijke wereld. Dit lijkt me toch wel belangrijk om te begrijpen als je er mee gaat schermen.

Kennelijk begrijp jij dat niet.
pi_110932079
quote:
Pokemon is anders een stuk realistischer dan de bijbel. De vraag is waarom jij niet in pokemon gelooft maar wel in goden :D
Conscience do cost.
pi_110932618
quote:
Het verschil tussen micro en macro is een menselijke indeling, niet aan de natuur gebonden. Jouw belachelijke instelling hier is precies hetzelfde als wanneer je zou zeggen dat tijd alleen bestaat in seconden, niet in minuten. Seconden en minuten zijn een menselijke indeling van tijd, net zoals micro en macro een menselijke indeling zijn van evolutie.
pi_110932683
quote:

[..]

wat is een soort?
de term soort is erg rekbaar
quote:

[..]

dat komt omdat er geen verschil tussen micro en macro evolutie is
en die laatste zin is inderdaad belachelijk en is absoluut niet wat de evolutietheorie beweert
  zondag 29 april 2012 @ 16:55:07 #133
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110935126
quote:
Hoe kan dit? Serieus, hoe kan dit, dat iemand zelfs dit niet begrijpt van evolutie? :')
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zondag 29 april 2012 @ 16:58:16 #134
288595 Fenrisúlfr
Waiting for Ragnarok
pi_110935220
Personen als bianconeri bezorgen christenen nu juist de slechte naam waar velen van af willen, het is niet erg als je weinig kaas hebt gegeten van wetenschap maar probeer er dan ook geen discussie over te voeren. Dan zet je jezelf namelijk gegarandeerd voor schut ten overstaande van personen die zich wel verdiept hebben in de materie. Daarnaast blijft het erg wrang dat bovengenoemde schijnbaar denkt dat door het onjuist verklaren van de evolutietheorie het bestaan van een godheid per definitie de enige andere optie is. Het onderuit halen van de evolutietheorie maakt het bestaan van een godheid niet waarschijnlijker of onwaarschijnlijker.

Trouwens ik meende dat de term micro-evolutie (evenals het beroemde en vreemde concept van ‘missing links’) in de wereld is gebracht door creationisten of althans tegenstanders van de evolutietheorie omdat graduele veranderingen zelfs door hen niet te ontkennen zijn. De populaire wetenschap neemt die termen steeds vaker over omwille van eenvoud maar de biologen die ik persoonlijk ken (het zijn er weliswaar slechts twee) verafschuwen die termen.
We come and cry and that is life, we cry and go and that is death.
  zondag 29 april 2012 @ 17:08:37 #135
224960 highender
Travellin' Light
pi_110935561
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:58 schreef Fenrisúlfr het volgende:
...Daarnaast blijft het erg wrang dat bovengenoemde schijnbaar denkt dat door het onjuist verklaren van de evolutietheorie het bestaan van een godheid per definitie de enige andere optie is. Het onderuit halen van de evolutietheorie maakt het bestaan van een godheid niet waarschijnlijker of onwaarschijnlijker.
Precies, en dan hebben we het enkel over god/geen god, daarna moeten ze nog bewijzen welke god de juiste is ... :W
pi_110935701
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Hoe kan dit? Serieus, hoe kan dit, dat iemand zelfs dit niet begrijpt van evolutie? :')
Gewoon, je niet willen verdiepen in de materie en iets met klokken en klepels.

Het is net zoiets als wanneer wij nu zouden gaan roepen dat "De Bijbel stelt dat Jezus fysiek ten hemel voer met een zeppelin, maar dat is natuurlijk onzin en dus is de hele Bijbel dat ook".

En iedere keer als bianconeri dan gefrustreerd zou herhalen dat dat helemaal niet in de Bijbel staat zouden we dan gaan aangeven dat zeppelins helemaal niet de atmosfeer kunnen verlaten, 2000 jaar geleden nog niet bestonden - en natuurlijk ook dat zeppelins nazivoertuigen zijn.

Waarbij we zijn eigenlijke "dat staat er helemaal niet !" punt gewoon blijven negeren; want wij hebben de Bijbel uitvoerig bestudeerd op een zondagochtend en weten dus veel beter dan hij wat de Bijbel zegt. Net zoals hij helemaal 100% zeker weet wat de evolutietheorie inhoudt, ook al is iedereen die iets van de evolutietheorie afweet dat niet met hem eens.
pi_110935710
quote:

[..]

Dat dit in Nederland nog bestaat :')
Whaaaat???? No money?
pi_110935804
quote:

En ware wetenschap is zeker dat wat niet in tegenspraak is met de Bijbel?
Whaaaat???? No money?
pi_110939359
quote:

Uhm ik dacht dat je met bewijs aan zou komen zetten?

En dan kom je met appendix, staartbeen, 5 vingers en alles aanzetten?
Haha lol vent.... Hoezo de standaard dingen schreeuwen?
Wat zou iemand als jou uit die feiten concluderen dan? Leer je doctrines in twijfel te trekken of je zet jezelf alleen nog maar meer voor schut.

Dit schetst een beeld over micro-aanpassingen over lange termijn(macro), die de evolutietheorie aannemelijker maakt. Nergens in de evolutietheorie wordt het als 'bewijs' gebruikt. Het verklaard slechtst waarom het voorkomt.

[ Bericht 13% gewijzigd door dustbrain op 29-04-2012 19:19:21 ]
  zondag 29 april 2012 @ 19:41:54 #140
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_110940577
quote:

[..]

Ooit gehoord van tussenvormen?
De vele stappen tussen de 1 en de ander?
Bestaan gewoon niet.
Zie Wikipedia voor overgangsvormen (a) van vissen naar amfibieën; (b) van reptielen naar zoogdieren; (c) van reptielen naar vogels; (d) van hoefdieren naar walvissen; (e) van apen naar mensen.
pi_110941220
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 15:25 schreef Semisane het volgende:

Inderdaad je kennis over de wetenschap in het algemeen en evolutie in bijzonder is erbarmelijk. Gecombineerd met de manier hoe je reageert op andere posters maakt het zielig.

Als jij het dan zielig vind dat ik je wijs op het feit dat je niet correct omgaat met het concept van micro/macro evolutie zegt genoeg over jou.

Ik wijs je er gewoon op dat die indeling gewoon kunstmatig is en niet een fundamenteel onderdeel van de natuurlijke wereld. Dit lijkt me toch wel belangrijk om te begrijpen als je er mee gaat schermen.

Ja je roept een hoop en onderbouwt 0.
Ik weet heel goed het verschil tussen micro en macro.
Maar je evolutionisten weten heel goed dat macro totaal niet te bewijzen is en zelfs meer en meer ontkracht wordt en dus roepen ze maar dat micro en macro precies gelijk is.
Tja anders kunnen ze hun geloof in evolutie niet waar maken.
  zondag 29 april 2012 @ 20:00:35 #142
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_110941345
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 19:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Maar je evolutionisten weten heel goed dat macro totaal niet te bewijzen is en zelfs meer en meer ontkracht wordt en dus roepen ze maar dat micro en macro precies gelijk is.
Onderbouw dat eens dan.

En wellicht dat je ook nog even kunt aangeven wat volgens jou een "soort" nu precies is.
pi_110941380
quote:

[..]

Ja, want we moeten gewoon bewijzen dat er in een miljoen jaar een x aantal seconden zitten. Net zoals dat er in een macro-aanpassing een x aantal micro-aanpassingen zitten.

weiger je het te snappen of zo? Zolang 'secondes' bewezen zijn. Is het automatisch bewezen dat er na een aantal seconden een groot verschil in tijd plaats kan vinden. Voor de handigheid noemen we die 'jaren'.
Wat jij pretendeert is dat na een x aantal secondes(micro-aanpassingen) er gaan fundamenteel verschil kan ontstaan in tijd(macro-aanpassingen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door dustbrain op 29-04-2012 20:08:12 ]
pi_110941553
quote:
Evolutie ging niet van aap -> mens. En tot je dat begrijpt is het nutteloos om er met jou een discussie over te voeren :)
pi_110941649
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:58 schreef Fenrisúlfr het volgende:
Personen als bianconeri bezorgen christenen nu juist de slechte naam waar velen van af willen, het is niet erg als je weinig kaas hebt gegeten van wetenschap maar probeer er dan ook geen discussie over te voeren. Dan zet je jezelf namelijk gegarandeerd voor schut ten overstaande van personen die zich wel verdiept hebben in de materie. Daarnaast blijft het erg wrang dat bovengenoemde schijnbaar denkt dat door het onjuist verklaren van de evolutietheorie het bestaan van een godheid per definitie de enige andere optie is. Het onderuit halen van de evolutietheorie maakt het bestaan van een godheid niet waarschijnlijker of onwaarschijnlijker.

Trouwens ik meende dat de term micro-evolutie (evenals het beroemde en vreemde concept van ‘missing links’) in de wereld is gebracht door creationisten of althans tegenstanders van de evolutietheorie omdat graduele veranderingen zelfs door hen niet te ontkennen zijn. De populaire wetenschap neemt die termen steeds vaker over omwille van eenvoud maar de biologen die ik persoonlijk ken (het zijn er weliswaar slechts twee) verafschuwen die termen.
1. Ik bezorg christenen een slechte naam? Nou eerder andersom lijkt me he.
Omdat ik hier wel op inga en niet die idiote sprookjes van evolutie laat leven hier.

2. Geen kaas van gegeten? Nou meer dan de meesten hoor. Ik kom niet voor niets tot me conclusie en doe en schreeuw niet zo maar iets.

3. Ik zeg ook niet dat na evolutie Godheid enigste optie is hoor.
Maar ik heb gewoon een hekel dat zoveel mensen zo misleidt(en sommige dom) zijn om zonder enig onderzoek in evolutie te geloven.

4. Zelfs al is micro en tussenvorm een creatonistische term dan maakt dat ja niet uit.
Het is een bestaand en zeer duidelijk begrip.

Die zogenaamde overgang van micro naar macro is nog nooit aangetoond.

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het principe is precies hetzelfde. Alleen is pokemon in 1x en gaat over dat fabeltje evolutie miljoenen jaren.
pi_110941811
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:01 schreef dustbrain het volgende:

weiger je het te snappen of zo? Zolang 'secondes' bewezen zijn. Is het automatisch bewezen dat er na een aantal seconden een groot verschil in tijd plaats kan vinden. Voor de handigheid noemen we die 'jaren'.
Wat jij pretendeert is dat na een x aantal secondes(micro-aanpassingen) er gaan fundamenteel verschil kan ontstaan in tijd(macro-aanpassingen)

Ik snap heel goed wat je bedoelt.
Maar juist dat vind ik het meest idiote aan de evolutie theorie en het geloof erin.

Dus omdat die secs er moeten zijn moet er ook een uur zijn? Wat een kromme redenatie als je het goed bekijkt.
Vele aanpassing maken een groot verschil op den duur, maar als de gehele soort veranderd(wat gebeurd dan) dan is het allemaal alsnog hetzelfde. Het blijft alsnog dezelfde soort.
Het wordt dan niet ineens een andere soort.

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:05 schreef MasterJapie het volgende:

Evolutie ging niet van aap -> mens. En tot je dat begrijpt is het nutteloos om er met jou een discussie over te voeren :)
Haha wat een onzin....
Je doelt zeker op die onzinnige tussenvorm zogenaamd he?
Dan nog is het uiteindelijk van een aap een mens geworden.
pi_110942019
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik snap heel goed wat je bedoelt.
Maar juist dat vind ik het meest idiote aan de evolutie theorie en het geloof erin.

Dus omdat die secs er moeten zijn moet er ook een uur zijn? Wat een kromme redenatie als je het goed bekijkt.
Vele aanpassing maken een groot verschil op den duur, maar als de gehele soort veranderd(wat gebeurd dan) dan is het allemaal alsnog hetzelfde. Het blijft alsnog dezelfde soort.
Het wordt dan niet ineens een andere soort.
Het kan best 'heel ineens' gaan. Je kent het begrip chromosomen toch? Je weet dat daar DNA in bevindt en dat een versmelting van de gameten voor een organisme zorgt?
Alle kenmerken zitten opgeslagen in de chromosomen, dus wanneer er aanpassingen plaatsvinden worden deze opgeslagen in de genen, hierdoor kan na isolatie een 'andere soort' ontstaan. De chromsomen kunnen niet meer samensmelten met de chromosomen van de 'begin soort'.

zie: Ringsoorten
  zondag 29 april 2012 @ 20:18:00 #148
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110942097
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

1. Ik bezorg christenen een slechte naam? Nou eerder andersom lijkt me he.
Omdat ik hier wel op inga en niet die idiote sprookjes van evolutie laat leven hier.

2. Geen kaas van gegeten? Nou meer dan de meesten hoor. Ik kom niet voor niets tot me conclusie en doe en schreeuw niet zo maar iets.

Maar ik heb gewoon een hekel dat zoveel mensen zo misleidt(en sommige dom) zijn om zonder enig onderzoek in evolutie te geloven.

4. Zelfs al is micro en tussenvorm een creatonistische term dan maakt dat ja niet uit.
Het is een bestaand en zeer duidelijk begrip.

[..]

Het principe is precies hetzelfde. Alleen is pokemon in 1x en gaat over dat fabeltje evolutie miljoenen jaren.
Even je post corrigeren:

quote:

[..]

1. Ik bezorg christenen een slechte naam? Nou eerder niet andersom lijkt me he.
Omdat ik hier niet op inga en wel die idiote sprookjes van creationisme laat leven hier.

2. Geen kaas van gegeten? Nou minder dan de meesten hoor. Ik kom niet voor niets tot me conclusie en doe en schreeuw wel zo maar iets.

Maar ik heb gewoon een hekel dat zoveel mensen zo misleidt(en sommige dom) zijn om zonder enig onderzoek in creationisme te geloven.

4. Zelfs al is micro en tussenvorm een creatonistische term dan maakt dat ja wel uit.
Het is een bestaand en zeer onduidelijk begrip.

Die zogenaamde overgang van micro naar macro is wel aangetoond met bewijsmateriaal.

[..]

Het principe is niet precies hetzelfde. Je hebt namelijk bij evolutie een overgang bepaald door de omgeving, en bij pemon is het willekeurig bepaald, onafhankelijk van de omgeving en is pokemon in 1x en gaat over dat waarheidje evolutie miljoenen jaren.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_110942099
quote:
Haha wat een onzin....
Tussenvorm? Nee, ik heb het over de gemeenschappelijke voorouder van zowel aap als mens.

We hadden een gemeenschappelijke voorouder waar we van zijn afgesplitst. Dus ipv

aap -> mens
was het
aap <- voorouder -> mens.

Het feit dat de aap en mens nu verschillende soorten zijn is omdat we zo veel 'micro' evolutie stappen hebben gezet dat we teveel van elkaar verschillen.

En tot je dat inziet kan je hier beter maar niet door blijven posten omdat je jezelf enorm voor lul zet.

[ Bericht 4% gewijzigd door MasterJapie op 29-04-2012 20:26:46 ]
pi_110942161
quote:

Haha wat een onzin....
De evolutietheorie zegt nadrukkelijk dat mensen niet van apen afstammen.

Zoals al tig keer is gezegd:

1) verdiep je eens in wat je aanvalt. Het enige wat je nu doet is dom overkomen, zodat mensen jouw geloof steeds minder serieus gaan nemen. Je schaadt god.

2) ga ook eens nadenken wat je ten gunste van je eigen hypothese kan aandragen. Of zelfs wat je kan produceren. Een geneesmiddel tegen kanker obv de Bijbelse creatieleer zou veel mensen overtuigen.
pi_110942858
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:16 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Het kan best 'heel ineens' gaan. Je kent het begrip chromosomen toch? Je weet dat daar DNA in bevindt en dat een versmelting van de gameten voor een organisme zorgt?
Alle kenmerken zitten opgeslagen in de chromosomen, dus wanneer er aanpassingen plaatsvinden worden deze opgeslagen in de genen, hierdoor kan na isolatie een 'andere soort' ontstaan. De chromsomen kunnen niet meer samensmelten met de chromosomen van de 'begin soort'.

zie: Ringsoorten
Ola Dustbrain, nu maak je het écht toch té moeilijk om begrijpen voor Wit-Zwart. Begin eens met uit te leggen wat DNA is. Volgende maand kom ik kijken hoever je zit. c_/
pi_110943256
Boem! Zomaar een extra vinger! Kan dus prima 'ineens' gaan.

Als dit in oude tijden waarin we nog in bossen woonden een groot voordeel zou opleveren ten opzichte van de rest, dan zouden er honderden generaties later waarschijnlijk allemaal mensen zijn met 6-vingerige handen.

Dat is evolutie. Niets meer, niets minder. Aanpassingen die in jouw voordeel zijn en je een voordeel geven boven de rest. Natuurlijk geeft een 6 vingerige hand je nu geen voordeel, maar reken maar dat een dikkere en sterkere ruggenwervel dat je recht op liet lopen jou een groter voordeel gaf dan de rest die zich nog op handen en voeten voort bewoog. Jouw kinderen zouden die mutatie ook erven, en na nog talloze mutaties heb je zo weer een nieuwe soort.
  zondag 29 april 2012 @ 21:55:58 #153
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_110946701
quote:

Die zul je eerst eenduidig moeten definieren voordat je m kunt aantonen of ontkrachten.

Volgens mij ging jij nog uitleggen wat je nu precies onder een "soort" verstaat. Nogal fundamenteel voor het onderscheid dat jij zo graag wilt maken namelijk.

Zonder een eenduidige scheiding der soorten heb jij geen eenduidig onderscheid tussen micro- en macroevolutie en derhalve ook geen argument.

[ Bericht 11% gewijzigd door Molurus op 29-04-2012 22:55:36 ]
  zondag 29 april 2012 @ 22:18:05 #154
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_110947821
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 20:19 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De evolutietheorie zegt nadrukkelijk dat mensen niet van apen afstammen.
Dit lees ik hier vaker, maar volgens mij is dat maar ten dele waar. De evolutietheorie heeft weliswaar nooit gezegd dat de mens afstamt van een van de moderne apensoorten, maar de gemeenschappelijke voorouder van mens en mensapen zal wel die uiterlijke kenmerken hebben gehad die wij als typerend voor "apen" beschouwen.

(Proconsul, mensaap uit het Mioceen)

Dit is ook wat Darwin zelf lijkt te zeggen in een passage over de classificatie van de gemeenschappelijke voorouder van de huidige apen en de mens (dus over een nog vroegere afsplitsing):
quote:
"...deze kenmerken moeten zijn overgeërfd. Maar een oude vorm die veel kenmerken gemeen zou hebben gehad met de Catarrhine- en Platyrrhine-apen, en andere in een intermediaire toestand, en misschien enkele verschillend van die welke nu aanwezig zijn in iedere groep, zou ongetwijfeld zijn gerangschikt, indien een natuuronderzoeker hem zou zien, als een mensaap of een aap. En omdat de mens in genealogisch opzicht tot de Catarrhine- of Oude-Wereldstam behoort, moeten wij de conclusie trekken, hoezeer deze conclusie ook onze trots moge kwetsen, dat onze vroege stamouders met recht zo zouden zijn gekarakteriseerd. Maar wij moeten niet de fout maken te veronderstellen dat de vroege stamouder van de gehele stam van de Simiadae, inclusief de mens, identiek was, of zelfs sterk leek, op om het even welke bestaande mensaap of aap."

(De afstamming van de mens, Ndl. vertaling, 2002, p. 198-199)
  zondag 29 april 2012 @ 22:44:25 #155
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_110949168
Deze is hier (wederom) ook wel interessant:

Niet zozeer omdat hier vrij overtuigend een gemeenschappelijke voorouder van twee verschillende soorten wordt aangetoond, op zich niet zo heel spannend, maar vooral omdat 1 van die twee soorten de mens is.

(De hele lezing is eerder in dit topic gepost trouwens.)
  maandag 30 april 2012 @ 09:54:30 #156
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_110957569
quote:

[..]

Je moet eens stoppen met dit soort onzin joh, je houd namelijk enkel jezelf voor de gek.

Ik heb in mijn eerste reactie de onderbouwing verzorgd met betrekking tot micro/macro evolutie, op die onderbouwing heb jij overigens nooit gereageerd, in plaats daarvan heb je jezelf enkel lopen herhalen. (zonder onderbouwing may I add)

Als je met iets nieuws komt (en dat netjes onderbouwt) dan zal ik daar ook weer netjes op reageren, met onderbouwing, maar tot nu toe val je enkel maar in herhalingen.

quote:
Het herhaaldelijk blijven roepen van iets wat niet waar is, maakt het nog niet waar hoor. Er is door meerdere mensen in dit topic al aangetoond dat de termen micro/macro evolutie niet zo relevant zijn als jij denkt en dat de distinctie enkel een menselijke is en niet fundamenteel is. Daarbij hebben een aantal posters al voorbeelden laten zien van het geen wat onder "macro evolutie" valt, maar ook die voorbeelden negeer jij enkel.

Wat jij bent is niks anders dan de standaard creationist. Je houd je zelf constant voor de gek, door middel van onwaarheden, misverstanden en botweg leugen. Je negeert argumentatie en kritiek, gaat op geen enkel voorbeeld of bron in, onderbouwt je eigen mening niet tot nauwelijks en vervalt herhaaldelijk in persoonlijke aanvallen.

Kijk het interesseert me niet heel veel dat je halsstarrig aan je eigen wereldbeeld wilt vast houden, hoewel het me een raadsel is waarom, ik reageer enkel maar omdat ik de grootste onzin voorbij zie komen.
pi_110971110
quote:

[..]

't Is alleen zo jammer dat je het vooral met drogredenen blijft onderbouwen. En als het geen drogredenatie is, is het buitengewoon zwak.

Het zal de Satan zijn.
pi_110984346
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

't Is alleen zo jammer dat je het vooral met drogredenen blijft onderbouwen. En als het geen drogredenatie is, is het buitengewoon zwak.

Het zal de Satan zijn.
Alles onderbouwen met enkel alleen redenen is idd een satanisch uitgangspunt.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:44:02 #159
272871 StarCastic
Only a Sith deals in absolutes
pi_111003511
De "discussie" hier met bianconeri doet me denken aan een video van Potholer54 die laatst op mijn youtube subscription pagina verscheen.

"If our brains were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't."
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:28:06 #160
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_111005059
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:44 schreef StarCastic het volgende:
De "discussie" hier met bianconeri doet me denken aan een video van Potholer54 die laatst op mijn youtube subscription pagina verscheen.

Dat is inderdaad wel een gevalletje van de spijker op de kop slaan ja. :) Erg goed filmpje.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:44:11 #161
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111005604
Top filmpje. ^O^

Bookmarked voor als er weer s iemand met Kent Hovind aan komt zetten.
pi_111006998
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:44 schreef StarCastic het volgende:

Wauw..bij elke clip waar je die Hovind ziet praten is het net alsof bianconeri zelf staat te praten :p
pi_111017949
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:17 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Wauw..bij elke clip waar je die Hovind ziet praten is het net alsof bianconeri zelf staat te praten :p
Dan laat de Engelse taal het ook nog toe om "kind" en specie apart te definiëren
wat in het Nederlands niet echt mogelijk is :P
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:33:59 #164
304703 heggeschaarbarbaar
knipt de kantjes er van af!
pi_111028766
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:28 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Dan laat de Engelse taal het ook nog toe om "kind" en specie apart te definiëren
wat in het Nederlands niet echt mogelijk is :P
Dat het kan wil niet zeggen dat het enige betekenis heeft :P
your effort to remain who you are is what is limiting you
yo, I heard you like fail, so we put some fail in your fail, so you can facepalm while you facepalm
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:00:28 #165
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_111031037
Deze hele discussie komt ongeveer neer op die talloze discussie die ik al met evangelisten op straat heb gehad.

Dat eindigt standaard in een teleurgestelde en soms boze evangelist die maar uit pure ellende de discussie staakt en wegloopt.

Ik had verwacht dat bianconeri inmiddels hetzelfde wel had gedaan, maar 't is een volhoudertje :D
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:52:04 #166
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111032896
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:00 schreef DustPuppy het volgende:
Deze hele discussie komt ongeveer neer op die talloze discussie die ik al met evangelisten op straat heb gehad.

Dat eindigt standaard in een teleurgestelde en soms boze evangelist die maar uit pure ellende de discussie staakt en wegloopt.

Ik had verwacht dat bianconeri inmiddels hetzelfde wel had gedaan, maar 't is een volhoudertje :D
Och, inmiddels is hij toch verdwenen. En dat terwijl wij met smart wachten op zijn uitleg van het begrip "soort". :)
pi_111036509
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Och, inmiddels is hij toch verdwenen. En dat terwijl wij met smart wachten op zijn uitleg van het begrip "soort". :)
Als hij een definitie voor 'soort' geeft, hangt hij zichzelf op.
pi_111038778
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:16 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Om te bewijzen dat een kubus met zijden van 2 meter een inhoud heeft van 8 meter hoef je toch ook niet eerst te weten hoe onze 3 dimensies tot stand zijn gekomen?
In het geval van natuurlijke selectie natuurlijk wel. Want wanneer begint de natuur met selecteren? En wat is selectie?
In dit geval spreken we over informatie die geselecteerd wordt, Maar volgens de gangbare theorie is al het leven onstaan uit een simpele cel, Een simpele bacterie die nauwelijks informatie had. Aangezien er geen natuurlijke bron is van informatie moet die eerste informatie die dat proces in gang heeft gezet ergens vandaan komen. Maar waar komt die eerste informatie vandaan? Selectie in niets anders dan iets wat bestaat scheiden van elkaar. Bv een voetbalploeg bestaat uit 22 zo niet meer voetballers, Een trainer maakt daar een selectie uit en houdt 11 voetballers over. Na een selectie is er dus altijd minder als het aantal waar je mee begon.

Nu als je dat vanuit een simpele primitieve cel gaat bekijken is dat natuurlijk onmogelijk. Want een primitieve cel heeft nauwelijks informatie dus laat staan dat natuurlijke selectie kan plaatvinden want er is geen informatie waardoor hij kan beginnen met selecteren. Het idee dat het leven ontstaan is uit een simpele primitieve cel, en vervolgens doet de natuurlijke selectie de rest is onmogelijk omdat er geen informatie is waaruit de natuur kan selecteren. Dat idee spreekt zichzelf tegen. Eerst moet er informatie zijn anders kan het nooit plaatsvinden. Waar komt dan de eerste informatie vandaan want er is geen natuurlijke bron van informatie.

Ook houdt je na een selectie minder over, dat betekend minder informatie, Hoe kan het leven dan complexer worden als er minder informatie is?. Je zou dan juist meer informatie moeten hebben. Dus eigenlijk kan dat helemaal niet.

Of er is geen enkele informatie en dus kan evolutie nooit gebeuren, of een cel heeft alle informatie, Maar dan spreek je niet meer over een simpele primitieve bacterie maar over iets heel complex. Natuurlijke selectie spreekt zichzelf dan ook tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Robmeister op 02-05-2012 14:33:00 ]
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:37:00 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111039169
Je neemt selectie te letterlijk.

Natuurlijke selectie wil alleen maar zeggen dat bepaalde eigenschappen makkelijker overleven in de natuur, dus een grotere kans op nakomelingen betekenen. En als de beter aangepaste genen meer nakomelingen krijgen en de individuen die niet goed zijn aangepast sneller doodgaan, krijg je uiteindelijk een "natuurlijke selectie" van de genen die zorgen voor een grotere overlevingskans.

Als je de analogie van je voetbalcoach wil volgen: hij laat ze eerst alle 22 spelen en degenen die het minst presteren of tijdens die wedstrijd al uitvallen, mogen niet meedoen, waardoor de kans op een overwinning groter wordt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:37:10 #170
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111039177
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Robmeister het volgende:

[..]

In het geval van natuurlijke selectie natuurlijk wel. Want wanneer begint de natuur met selecteren? En wat is selectie?
In dit geval spreken we over informatie die geselecteerd wordt, Maar volgens de gangbare theorie is al het leven onstaan uit een simpele cel, Een simpele bacterie die nauwelijks informatie had. Aangezien er geen natuurlijke bron is van informatie moet die eerste informatie die dat proces in gang heeft gezet ergens vandaan komen. Maar waar komt die eerste informatie vandaan? Selectie in niets anders dan iets wat bestaat scheiden van elkaar. Bv een voetbalploeg bestaat uit 22 zo niet meer voetballers, Een trainer maakt daar een selectie uit en houdt 11 voetballers over. Na een selectie is er dus altijd minder als het aantal waar je mee begon.

Nu als je dat vanuit een simpele primitieve cel gaat bekijken is dat natuurlijk onmogelijk. Want een primitieve cel heeft nauwelijks informatie dus laat staan dat natuurlijke selectie kan plaatvinden want er is geen informatie waardoor hij kan beginnen met selecteren. Het idee dat het leven ontstaan is uit een simpele primitieve cel, en vervolgens doet de natuurlijke selectie de rest is onmogelijk omdat er geen informatie is waaruit de natuur kan selecteren. Dat idee spreekt zichzelf tegen. Eerst moet er informatie zijn anders kan het nooit plaatsvinden. Waar komt dan de eerste informatie vandaan want er is geen natuurlijke bron van informatie.

Ook houdt je na een selectie minder over, dat betekend minder informatie, Hoe kan het leven dan complexer worden als er minder informatie is?. Je zou dan juist meer informatie moeten hebben. Dus eigenlijk kan dat helemaal niet.

Of er is geen enkele informatie en dus kan evolutie nooit gebeuren, of een cel heeft alle informatie, Maar dan spreek je niet meer over een simpele primitieve bacterie maar over iets heel complex. Natuurlijke selectie spreekt zichzelf dan ook tegen.
Wat bedoel je precies met "informatie"? Kun je dat meten?
pi_111039491
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:37 schreef wonderer het volgende:
Je neemt selectie te letterlijk.

Natuurlijke selectie wil alleen maar zeggen dat bepaalde eigenschappen makkelijker overleven in de natuur, dus een grotere kans op nakomelingen betekenen. En als de beter aangepaste genen meer nakomelingen krijgen en de individuen die niet goed zijn aangepast sneller doodgaan, krijg je uiteindelijk een "natuurlijke selectie" van de genen die zorgen voor een grotere overlevingskans.

Als je de analogie van je voetbalcoach wil volgen: hij laat ze eerst alle 22 spelen en degenen die het minst presteren of tijdens die wedstrijd al uitvallen, mogen niet meedoen, waardoor de kans op een overwinning groter wordt.
Selectie betekend selecteren en niet iets anders, ik zou niet weten waarom ik dat niet letterlijk mag nemen. En een Gen bestaat uit DNA. DNA zijn de bouwstenen van het leven.Oftewel de informatie de je nodig hebt om een levend wezen te maken. Mens, muis of voor mij part een bacterie. DNA bevat juist de informatie. Nu vraag ik aan jouw waar komt dan die DNA vandaan in die genen?
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:47:44 #172
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_111039594
quote:

[..]

Of er is geen enkele informatie en dus kan evolutie nooit gebeuren, of een cel heeft alle informatie, Maar dan spreek je niet meer over een simpele primitieve bacterie maar over iets heel complex.
Wat ik dus niet zo goed begrijp is dat je hierboven geweldig laat zien in hoeverre je een gebrek aan kennis heb.

quote:
Natuurlijke selectie spreekt zichzelf dan ook tegen.
Maar hier wel doodleuk een conclusie trekt.

Begrijp me niet verkeerd, in de eerste alinea staan opzich erg goede vragen.

quote:
- Want wanneer begint de natuur met selecteren?
- En wat is selectie?
- Maar waar komt die eerste informatie vandaan?
Daar is niks mis mee en in dit forum zullen we echt niet te beroerd zijn dat soort vragen te beantwoorden.

Sterker nog ik had in jou geval gewoon het bij die vragen gehouden en zou zijn gestopt met typen, maar in de plaats daarvan steek je een verhaal af wat slaat als een piemel op een drumstel.

Wees nou gewoon eens bescheiden en stel je eens open voor nieuwe informatie.

De bovenstaande vragen zouden overigens al voor je beantwoord kunnen worden met de gemiddelde wiki pagina over natuurlijke selectie en mutatie, zo lastig zijn die vraagstukken namelijk ook niet voor de biologie. :)
pi_111039659
Misschien dat je ook inhoudelijk in kan gaan in het gene wat ik zeg ipv dat je op zielige manier moet reageren, Daamee laat je wel merken hoeveel verstand jij hebt over deze zaken. 0.0%
pi_111039769
quote:

[..]

Het is bijzonder hoe vaak jij het woord "informatie" laat vallen zonder daar een concrete en heldere definitie van te geven.

-edit: wat Molurus dus zegt. Kun je es een definitie geven? In jouw

quote:

[..]

In dit geval spreken we over informatie die geselecteerd wordt.
zou ik "informatie" gewoon vervangen door "eigenschappen van de soort". Dat is toch veel concreter? Dat daar dan weer een genetische basis aan ligt is weer een tweede :)
pi_111039824
quote:

[..]

de informatie in DNA of RNA hoeft niet perse ergens voor te zijn niet al het DNA codeert voor iets.
Dat een code een bepaalde hoeveelheid informatie bevat betekend niet meteen dat de code iets betekend.
"njhhjbnkji9ih8gjkpok" betekend bijvoorbeeld helemaal niets maar iig het netwerk ziet het wel als informatie die verstuurt moet worden
RNA bestaat bijvoorbeeld uit 4 letters het enige wat de eerste RNA moleculen moeten kunnen is zichzelf sneller kopiëren dan een ander RNA molecuul
quote:
genen kunnen twee keer gekopieerd worden wat in principe informatie toevoegt
quote:
DNA en RNA bestaan uit eiwitten die los kunnen bestaan van het RNA/DNA zelf
De informatie dragers in het DNA bestaan dus los van het DNA
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:57:40 #176
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_111039970
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:49 schreef Robmeister het volgende:
Misschien dat je ook inhoudelijk in kan gaan in het gene wat ik zeg ipv dat je op zielige manier moet reageren, Daamee laat je wel merken hoeveel verstand jij hebt over deze zaken. 0.0%
In houdelijk reageren zal me iets meer tijd kosten en dat wil ik best vanavond doen, enkel viel me het gewoon op dat je ondanks je gebrek aan kennis wel vind dat je allelei conclusies over natuurlijke selectie kan maken. En ik kon me even niet weerhouden daar een opmerking over te maken...sorry :P

En tja wellicht dat ik 0.0% kennis heb van Biologie, Evolutie en Natuurlijke selectie, maar ik kan je toch redelijk verzekeren dat dat niet het geval is. Ik heb er nu enkel wat minder tijd voor...want ik wil er dan ook wat bronnen bij zoeken en je kunnen verwijzen naar websites of literatuur. :)

(Ik zal nu weer gewoon zo nu en dan meelezen :) )
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:02:07 #177
71919 wonderer
pi_111040153
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:45 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Selectie betekend selecteren en niet iets anders, ik zou niet weten waarom ik dat niet letterlijk mag nemen. En een Gen bestaat uit DNA. DNA zijn de bouwstenen van het leven.Oftewel de informatie de je nodig hebt om een levend wezen te maken. Mens, muis of voor mij part een bacterie. DNA bevat juist de informatie. Nu vraag ik aan jouw waar komt dan die DNA vandaan in die genen?
Ben jij zo iemand die zegt "De evolutietheorie moet je niet serieus nemen want het is maar een theorie"? Want dan zijn we snel uitgepraat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_111040517
quote:

[..]
Natuurlijke selectie spreekt zichzelf dan ook tegen.
Met 'informatie' bedoel je de verschillende eigenschappen van soorten? Nou, DNA kan zichzelf kopiëren en mutaties zorgen voor variëteit('nieuwe informatie'). Voordat een organisme kan evolueren hoeft er dus nog geen blauwdruk te bestaan van waarnaar het dier aanpast.

Mutaties laten het organisme aan zijn omgeving conformeren aldus hij complexer wordt.
pi_111040708
Het genoom van een mens heeft 3.2 miljard base paren, en dat van een longvis 130 miljard base paren.
Meer dan 40 keer zoveel "ïnformatie" dus. bij die longvissen. ;)
Een een bepaald soort amoebe wordt zelfs beweerd dat die 670 miljard base paren in zijn genoom heeft. :o

Edit:
ook planten hebben een genoom wat circa 40 keer zo groot is als dat van mensen,
en het genoom van een watervlo is ook groter dan dat van een mens.

[ Bericht 15% gewijzigd door barthol op 02-05-2012 15:22:30 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_111041852
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:45 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Je "informatie" verhaal is een eigenlijk stropop argument. Eerst een verkeerde voorstelling er van geven, en dan zelf concluderen dat die verkeerde eigen voorstelling ervan niet deugt.

Natuurlijk voegt selectie van allelen (natuurlijke selectie, of seksuele selectie die mogelijk genetische drift veroorzaakt) geen extra basen paren toe aan het genoom. Het verandert alleen de allelfreqquenties in een genenpool.

En hoe al die base paren in een genoom er bij zijn gekomen, dat gaat om een ander verhaal dan het selectie mechanisme.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_111044839
Als je de evolutie van bacterien naar eukaryote cellen bekijkt, is b.v. endosymbiose een van de belangrijke evotionaire krachten geweest. Die endosymbiose heeft een complexere eukaryote cel gegeven. En dat eencellige complexere eukaryote organisme is nog complexer geworden door de ontwikkeling naar meercelligheid. (misschien ook wel als een vorm van symbiose te beschouwen)

Maar meer in het algemeen over toevoegingen in het genoom, wat denk je van inserties, duplicaties en translocaties door b.v. virussen en transposons. De sporen die dat in het genoom heeft nagelaten is vaak zelfs een belangrijk bewijs van het delen van een gezamelijke voorouder, als in het genoom van de "offspring" (soms al geëvolueerd naar verschillende soorten) dezelfde insertie aangewezen kan worden.

quote:
Maar ook het menselijk dna zit vol met microbiële sequenties. Zo’n 8 procent van de genetische bagage vindt zijn oorsprong in micro-organismen, vooral in virussen. Dat komt overeen met bijna honderdduizend virale elementen per menselijk genoom. Het gros daarvan is afkomstig van retrovirussen, rna-virussen die voor hun replicatie afhankelijk zijn van integratie in het genoom
bionieuws

Er is meer dan natuurlijke selectie als het om evolutie gaat.
pi_111049498
Ik kan het niet laten ;) nog een extra quote m.b.t. waar al dat dna vandaan komt.

quote:
Retrotransposons (also called transposons via RNA intermediates) are genetic elements that can amplify themselves in a genome and are ubiquitous components of the DNA of many eukaryotic organisms. They are a subclass of transposon. They are particularly abundant in plants, where they are often a principal component of nuclear DNA. In maize, 49-78% of the genome is made up of retrotransposons. In wheat, about 90% of the genome consists of repeated sequences and 68% of transposable elements. In mammals, almost half the genome (45% to 48%) comprises transposons or remnants of transposons. Around 42% of the human genome is made up of retrotransposons while DNA transposons account for about 2-3%
en.wikipedia: Retrotransposons
pi_111113244
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:59 schreef Haushofer het volgende:
Ik zou graag es met dit soort Christenen persoonlijk om de tafel willen zitten. :P Volgens mij missen ze zelf de kennis ook om dit soort argumenten te weerleggen.
Precies. En zodra ze onder tafel geluld worden zullen ze waarschijnlijk snel naar het volgende 'argument' gaan. Daar moet je meteen bovenop zitten dan :D
"Excuse me? We were talking about why your statement A is false and a lie and I gave examples and definitions about why it is false. Why are you suddenly moving to statement B? We were talking about A. Do you acknowledge it to be false? And if not, why not? What are your arguments that discredit my arguments about A. A, not B." >:)

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 21:55 schreef Molurus het volgende:
Volgens mij ging jij nog uitleggen wat je nu precies onder een "soort" verstaat. Nogal fundamenteel voor het onderscheid dat jij zo graag wilt maken namelijk.
Een hopeloze exercitie. Een gelovige zal nooit of te nimmer in staat zijn een goede definitie van soort te geven. Elke definitie van soort zal namelijk op tegenstrijdigheden botsen en dan moet de doelpost weer verzet worden. Ik volg deze discussies al jaren en 'definitie van soort' is al zo vaak langsgekomen. Werkelijk geen enkele creationist heeft er ooit een sluitende definitie van kunnen geven. Ze lullen zichzelf er continue mee klem namelijk.

Het is uiteindelijk zo eenvoudig. Creationisten schermen graag met termen als 'micro-evolutie', 'macro-evolutie' en 'soort'. Hoe moeilijk is het nu om achter elke term een '=' te plaatsen een korte heldere definitie. Dat doen wetenschappers ook immers. 'evolution = '

[ Bericht 16% gewijzigd door Knipoogje op 04-05-2012 00:06:37 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 4 mei 2012 @ 00:17:35 #184
371309 t4rt4rus
Tartarus
pi_111113866
quote:
Ik heb gemaild met een christelijke site
Eerst faal :P

quote:
De hoofdwetten van de thermodynamica bewijzen dat evolutie niet kan. De eerste hoofdwet zegt dat er geen energie geschapen kan worden of verloren kan gaan.
Klassiek gezien kan dit inderdaad niet, echter kan dit wel volgens de Quantum Theorie wel.

quote:
De tweede hoofdwet zegt zoveel als dat elk systeem dat aan zichzelf wordt overgelaten vervalt tot wanorde.
De tweede wet gaat over een geïsoleerd systeem.
Dit geldt dus niet voor onze Aarde omdat hier een dikke bol in de hemel ons zit te bestralen.
(Dit is de god Helios, ook wel de Zon)

Maar dit is een goede site voor informatie http://talkorigins.org/ ;)
Niet zo'n vage christen site.
pi_111114309
Want zonder de zon, geen synthese en zonder synthese, geen leven?

Ik kijk soms documentaire en snap dan geen hol van sommige dingen. :'(
Is er misschien iemand die een beetje wat van fysica snapt waar ik dan vragen aan kan stellen over msn? O+

voorbeeldvraag: Hoe kan het dat Stephen haking ongelijk had over het verloren gaan van energie in een zwart gat en hoezo blijkt dat die informatie twee-dimensionaal wordt opgeslagen???

Natuurlijk snap ik dat niet iedereen alles kan weten en ik bij sommige lastigere vragen zelf op onderzoek moet gaan.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 00:57:04 #186
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111114915
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:32 schreef dustbrain het volgende:
voorbeeldvraag: Hoe kan het dat Stephen haking ongelijk had over het verloren gaan van energie in een zwart gat en hoezo blijkt dat die informatie twee-dimensionaal wordt opgeslagen???
Geen energie maar entropie. De entropie van een zwat gat is theoretische redenen evenredig aan het oppervlak, zie bijvoorbeeld:

The view from nowhere.
pi_111120473
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:32 schreef dustbrain het volgende:
Want zonder de zon, geen synthese en zonder synthese, geen leven?

Er is een energie bron nodig maar dat hoeft niet de zon te zijn
pi_111120527
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:17 schreef t4rt4rus het volgende:

Klassiek gezien kan dit inderdaad niet, echter kan dit wel volgens de Quantum Theorie wel.

Energiebehoud geldt ook in de kwantummechanica. Er gaat dus geen energie verloren oid. Het is slechts dat we binnen bepaalde tijdsintervallen de energie niet exact kunnen weten.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:11:35 #189
71919 wonderer
pi_111123513
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:43:39 #190
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_111124530
quote:

Waar slaat dit nou op B? Dit is gewoon een pertinente leugen. Laat maar zien zou ik zeggen, maar dat kun je niet.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:02:40 #191
371309 t4rt4rus
Tartarus
pi_111125280
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Energiebehoud geldt ook in de kwantummechanica. Er gaat dus geen energie verloren oid. Het is slechts dat we binnen bepaalde tijdsintervallen de energie niet exact kunnen weten.
Ja energiebehoud is er, alleen niet voor kleine tijdsintervallen.
Waardoor er in vacuüm deeltje ontstaan en weer annihileren.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:04:15 #192
371309 t4rt4rus
Tartarus
pi_111125369
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou op B? Dit is gewoon een pertinente leugen. Laat maar zien zou ik zeggen, maar dat kun je niet.
http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/

[ Bericht 9% gewijzigd door t4rt4rus op 04-05-2012 13:13:46 ]
pi_111127504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:02 schreef t4rt4rus het volgende:
Ja energiebehoud is er, alleen niet voor kleine tijdsintervallen.
Ik vind dit altijd een vreemd statement, wat ook in populaire literatuur wordt gemaakt. Het is zoiets als zeggen "Ik weet het geldbedrag op m'n bankrekening vandaag met een onnauwkeurigheid van plusminus 1000 euro, maar toch stel ik dat er vandaag geld van m'n rekening verdwenen is".

Als je de energie van een systeem in een tijdsinterval T niet precies weet, hoe kun je dan stellen dat energiebehoud geschonden is? Je weet de energie immers niet exact.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:24:31 #194
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111129037
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:51 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd een vreemd statement, wat ook in populaire literatuur wordt gemaakt. Het is zoiets als zeggen "Ik weet het geldbedrag op m'n bankrekening vandaag met een onnauwkeurigheid van plusminus 1000 euro, maar toch stel ik dat er vandaag geld van m'n rekening verdwenen is".

Als je de energie van een systeem in een tijdsinterval T niet precies weet, hoe kun je dan stellen dat energiebehoud geschonden is? Je weet de energie immers niet exact.
Dat is toch een oude discussie. Duidt de onzekerheid in de QM op een gebrek aan kennis of is de onzekerheid fundamenteel? Ik dacht dat het een uitgemaakte zaak is dat de onzekerheid fundamenteel is en geen gebrek aan kennis. Er is geen energiebehoud voor een QM systeem op een kort tijdsinterval.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 04-05-2012 14:50:45 ]
The view from nowhere.
pi_111129532
Nee, mijn punt is dat het vreemd is om van "schending van energiebehoud" te spreken als je de exacte hoeveelheid energie niet kent. Een onzekerheid in E betekent niet een schending van energiebehoud. Daarbij, het zou betekenen dat op korte tijdschaal bepaalde symmetrieën zouden worden gebroken in de conventionele QM (in dit geval: tijdstranslaties). Dat zie ik niet gebeuren.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:54:58 #196
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111130458
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:33 schreef Haushofer het volgende:
Nee, mijn punt is dat het vreemd is om van "schending van energiebehoud" te spreken als je de exacte hoeveelheid energie niet kent. Een onzekerheid in E betekent niet een schending van energiebehoud. Daarbij, het zou betekenen dat op korte tijdschaal bepaalde symmetrieën zouden worden gebroken in de conventionele QM (in dit geval: tijdstranslaties). Dat zie ik niet gebeuren.
Daar heb je gelijk in. De onzekerheid ontstaat door de commutatie regels en de translatie symmetrie staat daar los van.
The view from nowhere.
pi_111135121
Ja, uiteraard klopt het wat christenen over evolutie zeggen. Het sluit volledig aan bij hun geloof, dus binnen hun perspectief klopt het van alle kanten. In de echte wereld is het natuurlijk de grootst mogelijke onzin, maar dat is wat religie religie maakt: de mogelijkheid om dingen te geloven die helemaal niet kunnen.

Daarover discussiëren heeft geen zin, want voor een gelovige zijn zijn overtuigingen onschendbaar. Daar zijn het tenslotte dogma's voor. Gelovigen die met ongelovigen over dit soort zaken praten leveren dan ook vrijwel uitsluitend entertainment, hoewel het voor ongelovigen ook wel eens goed is om te zien dat er mensen bestaan die er zo'n totaal verknipte versie van de werkelijkheid op nahouden.

Dus inderdaad: voor fanatieke christenen bestaat evolutie niet. In de echte wereld natuurlijk wel. Binnen de christelijke context klopt het dus wat die christen over evolutie beweert, daarbuiten is het nonsens.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:09:38 #198
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111135572
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:57 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, uiteraard klopt het wat christenen over evolutie zeggen. Het sluit volledig aan bij hun geloof, dus binnen hun perspectief klopt het van alle kanten. In de echte wereld is het natuurlijk de grootst mogelijke onzin, maar dat is wat religie religie maakt: de mogelijkheid om dingen te geloven die helemaal niet kunnen.

Daarover discussiëren heeft geen zin, want voor een gelovige zijn zijn overtuigingen onschendbaar. Daar zijn het tenslotte dogma's voor. Gelovigen die met ongelovigen over dit soort zaken praten leveren dan ook vrijwel uitsluitend entertainment, hoewel het voor ongelovigen ook wel eens goed is om te zien dat er mensen bestaan die er zo'n totaal verknipte versie van de werkelijkheid op nahouden.

Dus inderdaad: voor fanatieke christenen bestaat evolutie niet. In de echte wereld natuurlijk wel. Binnen de christelijke context klopt het dus wat die christen over evolutie beweert, daarbuiten is het nonsens.
Is er een volledig consistent wereldbeeld en is dat wereldbeeld eenduidig? Gelovigen hechten aan het morele aspect van hun geloof. Op dat punt vinden ze een naturalistische wereldbeeld niet overtuigend.
The view from nowhere.
pi_111135645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:09 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Is er een volledig consistent wereldbeeld? Gelovigen hechten aan het morele aspect van hun geloof. Op dat punt vinden ze het naturalistische wereldbeeld niet overtuigend.
En volgens de christelijke leer hebben ze daar dan ook volledig gelijk in.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:12:40 #200
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111135699
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En volgens de christelijke leer hebben ze daar dan ook volledig gelijk in.
Daarom is een levenbeschouwing in laatste instantie een persoonlijke zaak.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')