Liegen is zeer kwalijk inderdaad!quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:02 schreef MisterSqueaky het volgende:
Anders gezegd: met zijn gelieg schaadt hij zijn God.
Nee ik geef aan dat het griepvirus zich AANPAST!quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:56 schreef Mr.44 het volgende:
Dus je geeft hier aan dat het griepvirus evolueert.
Want dat is wat evolueren betekent, geleidelijke verandering.
Ik heb altijd al zeer veel interesse gehad in de wetenschap.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:21 schreef Haushofer het volgende:
Zo wordt het een wellus-nietus spelletje, maar je hebt tot nu toe laten zien dat je verdraaid weinig weet van wetenschap. Je gebrek aan oprechte interesse in de wetenschap laat je dit soort leugens uiten
Vandaar dat geen van me ouders hetzelfde roepen als dat ik roep.quote:Op vrijdag 27 april 2012 01:34 schreef dustbrain het volgende:
Mensen die roepen dat evolutie niet bestaat roepen gewoon hun ouders na.(die overigens ook niet weten wat evolutie is)
Alles evolueert. Ik snap nog steeds niet dat de algemene kennis zo laag is. Het is tijd om biologie een verplicht vak te maken.
Zoals ik hieronder ook al aan MetallisAwesome uitlegde:quote:Op vrijdag 27 april 2012 00:12 schreef MasterJapie het volgende:
Aanpassen is evolutie. Laat maar weer zien hoeveel je nu eigenlijk snapt van evolutie![]()
[..]
Evolutie is NIET het aanpassen van een soort zoals ik dat noemde.quote:Op vrijdag 27 april 2012 00:10 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Goed zo bianconeri, je hebt net heel vereenvoudigd uitgelegd wat evolutie is.![]()
Evolutie theorie aanvallen is onnodig.quote:Op zaterdag 28 april 2012 09:21 schreef Semisane het volgende:
[..]
Goed punt ja.Inderdaad, argumentatie voor creatie bestaat praktisch niet, het enige wat ze proberen is de evolutietheorie aan te vallen.
Een andere soort ontstaat als de aanpassingen binnen een soort zo groot zijn geworden dat de aangepaste soort niet meer kan paren met de originele soort. Micro evolutie leid dus vanzelf tot macro evolutie. Zoiets duurt letterlijk miljoenen jaren. Dus nee, dat kan je niet bewijzen met experimenten, want wetenschappers hebben over het algemeen niet miljoenen jaren de tijd. Maar het is slechts een kwestie van tijd, want er zijn vliegsoorten die duizenden generaties binnen enkele decennia kunnen doormaken, dus nog een paar decennia doorgaan en je zal vanzelf zien dat er nieuwe soorten ontstaan. Tot die tijd zal je het dus moeten doen met de logische theorie van evolutie. En nogmaals, het gaat om de ontwikkeling van leven, niet het ontstaan van leven, daar bemoeit de evolutie theorie zich niet mee.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:25 schreef bianconeri het volgende:
(bullshit bullshit bullshit bullshit bullshit)
Het zinnetje: Micro evolutie leidt dus vanzelf tot macro evolutie.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:31 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Een andere soort ontstaat als de aanpassingen binnen een soort zo groot zijn geworden dat de aangepaste soort niet meer kan paren met de originele soort. Micro evolutie leid dus vanzelf tot macro evolutie.
Wat bedoel je met 'aangetoond'? Wil je een miljoen-jarig experiment waarin men 2 groepen van dezelfde soort in andere omgevingen zet om te zien wat er gebeurd? Denk nou eens na man.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het zinnetje: Micro evolutie leidt dus vanzelf tot macro evolutie.
Dat laat al weer zien hoe bar weinig verstand evolutionisten van bepaalde zaken(bv biologie) hebben.
Waarom leidt dat tot macro?
Waarom is dat nog nooit aangetoond?
Er is allang aangetoond dat een soort zich aanpast, BINNEN de soort.
Geen enkel twijfel. Maar tja die stap daarna he, nog nooit aangetoond en geen enkel stukje bewijs.
Evolutie bestaat alleen maar uit die aanname die jij maakt:
Oh micro gaat gewoon net zo lang door tot het wel ineens een andere soort moet zijn.
1 complete aanname die helemaal nergens op gebaseerd is.
Haha idd. Achteraf gezien moet dit toch eigenlijk wel een trol zijn. Niemand is zo dom...toch?quote:
Ik zal je even in het makkelijk een paar bewijzen geven omdat je schijnbaar weigert ze zelf te vinden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het zinnetje: Micro evolutie leidt dus vanzelf tot macro evolutie.
Dat laat al weer zien hoe bar weinig verstand evolutionisten van bepaalde zaken(bv biologie) hebben.
Waarom leidt dat tot macro?
Waarom is dat nog nooit aangetoond?
Er is allang aangetoond dat een soort zich aanpast, BINNEN de soort.
Geen enkel twijfel. Maar tja die stap daarna he, nog nooit aangetoond en geen enkel stukje bewijs.
Evolutie bestaat alleen maar uit die aanname die jij maakt:
Oh micro gaat gewoon net zo lang door tot het wel ineens een andere soort moet zijn.
1 complete aanname die helemaal nergens op gebaseerd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door dustbrain op 28-04-2012 20:03:37 ]We're slowly approaching inevitable death.
Nu ja, je ziet het bewijs toch ? Een trol is niet zo dom.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:54 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Haha idd. Achteraf gezien moet dit toch eigenlijk wel een trol zijn. Niemand is zo dom...toch?
dus het evolueert zelfs als je het enkel als "micro evolutie" wil zienquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Liegen is zeer kwalijk inderdaad!
Echter lieg ik niet! De enige die ik boos maak en voor geen interesse zorg is bij Satan.
Die boos wordt als mensen zijn evolutie leugen niet geloven.
Wat een walgelijk fabeltje is de evolutie ook. En zoveel clowns om het netjes te zeggen trappen er nog in ook.
[..]
Nee ik geef aan dat het griepvirus zich AANPAST!
Das wat anders dan evolutie.
soort is een arbitrair begripquote:Evolutie is de geleidelijke aanpassing van een soort in een andere soort(macro evolutie en dat is waar het omgaat).
Je moet het niet verwarren met micro evolutie: De geleidelijke aanpassing van een soort die BINNEN diezelfde soort blijft.
wil je soms ook beweren dat de mens geen zoogdier isquote:De evolutie theorie gaat over macro evolutie, dus dat de mens voortkomt uit compleet andere soort: De aap.
Deze theorie staat er alleen omdat mensen denken dat omdat een soort zich aanpast ze zich ook ooit moeten veranderen in andere soort. Ook al is nog NOOIT aangetoond dat een soort veranderde in een andere soort.
Micro evolutie is een feit, soorten passen zich aan aan de omstandigheden ergens.
Maar zullen NOOIT een andere soort vormen.
Dat is waar mensen de mist ingaan.
[..]
Ik heb altijd al zeer veel interesse gehad in de wetenschap.
De ware wetenschap en niet de wetenschap die sprookjes over evolutie en andere onzin gaan zitten vertellen. Want hoe belangrijk wetenschappers ook zijn ik ben geen idioot die alles wat ze roepen gaat naschreeuwen. Wat met evolutie wel gebeurt. Maar als je goed onderzoekt kom je er achter dat evolutie onzin is.
[..]
Vandaar dat geen van me ouders hetzelfde roepen als dat ik roep.
Mensen die roepen dat evolutie een feit is hebben een iq onder de 10 en roepen simpelweg anderen na zonder naar de bewijzen te kijken.
Ik heb heel veel jaren biologie gehad, ook evolutie. Maar wat een bllsht zeg.
Zelfs de grootste leek kan zien dat er geen bal van klopt.
De mens in een aap? Laat me niet lachen zeg.
quote:Evolutie is totaal niet bewezen(macro).
Ze moeten idd biologie ook voor gekken verplicht maken!
Dan weten ze ten minste hoe idioot evolutie is en het verschil tussen feit en mening en het verschil tussen micro en macro.
[..]
Zoals ik hieronder ook al aan MetallisAwesome uitlegde:
Evolutie is van soort naar een compleet nieuwe soort.
Dat is veel meer dan simpel een aanpassing.
Aanpassing wat wel gewoon voorkomt en bewezen is is BINNEN een soort.
Das geen evolutie.
[..]
Evolutie is NIET het aanpassen van een soort zoals ik dat noemde.
Evolutie is dat een soort zich doorontwikkeld en uiteindelijk andere soorten gaat vormen.
Dat aanpassen is geen evolutie. Want een mens is toch ook niet dezelfde soort als een aap...
Die is geevolueerd in een compleet andere soort. Aanpassing is BINNEN een soort.
Dat is geen evolutie.
Akkoord, je liegt niet. Je verkondigt slechts onwaarheden zonder dat te beseffen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Echter lieg ik niet! De enige die ik boos maak en voor geen interesse zorg is bij Satan.
Ooit gehoord van tussenvormen?quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:48 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'aangetoond'? Wil je een miljoen-jarig experiment waarin men 2 groepen van dezelfde soort in andere omgevingen zet om te zien wat er gebeurd? Denk nou eens na man.
Iemand die zo dom is om in evolutie te geloven en te janken dat het een feit is.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:54 schreef MasterJapie het volgende:
Haha idd. Achteraf gezien moet dit toch eigenlijk wel een trol zijn. Niemand is zo dom...toch?
Uhm ik dacht dat je met bewijs aan zou komen zetten?quote:
Tja het is nou eenmaal micro evolutie genoemd maar is eigenlijk beetje verkeerde woordkeus.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:40 schreef Mr.44 het volgende:
dus het evolueert zelfs als je het enkel als "micro evolutie" wil zien
Onwaarheden net zo goed niet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:14 schreef MisterSqueaky het volgende:
Akkoord, je liegt niet. Je verkondigt slechts onwaarheden zonder dat te beseffen.
Is dat beter of slechter, er rekening mee houdend dat je minimaal onderzoek zelf al enkele onwaarheden in je stellige uitspraken had kunnen ontdekken ?
Correct. En energie is massa en andersom. Wil nog niet zeggen dat alle soorten van energie en massa verklaarbaar zijn gemaakt, maar tot nu klopt het aardig. Maar waarom bewijst dit dat evolutie niet kan? Wat heeft energie en massa te maken met evolutie?quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:
De hoofdwetten van de thermodynamica bewijzen dat evolutie niet kan. De eerste hoofdwet zegt dat er geen energie geschapen kan worden of verloren kan gaan.
Is het ooit niets geweest dan? We weten alles tot aan de big bang. Van daarvoor nog helemaal niets. Wie weet was er toen alleen maar massa of energiestromen die juist voor massa zorgden.quote:Dit houdt dus in dat het heelal nooit uit het niets kan zijn ontstaan.
Een beetje heel erg kort door de bocht genomen uitleg van de tweede wet.quote:De tweede hoofdwet zegt zoveel als dat elk systeem dat aan zichzelf wordt overgelaten vervalt tot wanorde. Er gaan dus nooit moleculen spontaan bij elkaar zitten om een levende cel te vormen. Als het leven uit de mens weggaat, dan sterft zijn lichaam, en vergaat het...
en wat is een soort?quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tja het is nou eenmaal micro evolutie genoemd maar is eigenlijk beetje verkeerde woordkeus.
Zorgt alleen maar voor zeer veel verwarring bij de leken (waar op FOK bijna elk onder valt) die daardoor de bewijzen niet uit elkaar kunnen halen en daardoor zo dom zijn macro een feit te noemen.
Macro evolutie is de evolutie waar het om gaat en niet micro.
quote:[..]
Onwaarheden net zo goed niet.
En ik weet 100% zeker dat ik veel en veel meer onderzoek gedaan heb dan de mensen hier grotendeels. Want als je verkondigt dat evolutie een feit is dan ben je echt geestelijk niet in orde of je bent gewoon zo achterlijk dat je iedereen maar een beetje naschreeuwt
wow, een grap met meerdere lagen.... nice one...quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:36 schreef bianconeri het volgende:
Iemand die zo dom is om in evolutie te geloven en te janken dat het een feit is.
Moet wel een troll zijn.
Snap je dat dat nogal wrang klinkt van iemand die Jehova's getuige is en meerdere malen zaken heeft lopen verkondigen die domweg niet waar zijn?quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:40 schreef bianconeri het volgende:
Want als je verkondigt dat evolutie een feit is dan ben je echt geestelijk niet in orde of je bent gewoon zo achterlijk dat je iedereen maar een beetje naschreeuwt
Natuurlijk. En daarnaast ben je ook nog es uitverkoren om met een klein clubje Gods goedkeuring te krijgen terwijl het overgrote deel hier na de dag des oordeels vernietigd zullen worden. Het zit je wel mee.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:40 schreef bianconeri het volgende:
En ik weet 100% zeker dat ik veel en veel meer onderzoek gedaan heb dan de mensen hier grotendeels.
quote:
quote:Zij geloven dat alle andere religies "onwaar" en vals zijn en uit Satan de Duivel voortspruiten. Volgens hen aanbidden daarom alle niet-Jehova's getuigen direct of indirect Satan de Duivel.
VIER verschillende soorten bewijzen op 1 pagina. Zeer sterke bewijzen met ontelbaar veel voorbeelden. Hier een sterk voorbeeld van evolutie doordat chromosomen gingen fuseren.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:40 schreef bianconeri het volgende:
En ik weet 100% zeker dat ik veel en veel meer onderzoek gedaan heb dan de mensen hier grotendeels. Want als je verkondigt dat evolutie een feit is dan ben je echt geestelijk niet in orde of je bent gewoon zo achterlijk dat je iedereen maar een beetje naschreeuwt
Maar er liever vier bewijzen van creationisme van. Anders krijg je 4 compeet irrelevante uitspraken.quote:Op zondag 29 april 2012 01:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
VIER verschillende soorten bewijzen op 1 pagina. Zeer sterke bewijzen met ontelbaar veel voorbeelden. Hier een sterk voorbeeld van evolutie doordat chromosomen gingen fuseren.
Noem nu eens vier bewijzen van god. Maakt me niet uit welke god.
Maar nog niet zo achterlijk als iemand die creationisme voor waar aanneemt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:40 schreef bianconeri het volgende:
Micro en macro evolutie zijn termen die de wetenschap enkel gebruik voor het gemak, in werkelijkheid binnen de natuur bestaat de distinctie niet en valt alle veranderingen gewoon onder evolutie.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tja het is nou eenmaal micro evolutie genoemd maar is eigenlijk beetje verkeerde woordkeus.
Zorgt alleen maar voor zeer veel verwarring bij de leken (waar op FOK bijna elk onder valt) die daardoor de bewijzen niet uit elkaar kunnen halen en daardoor zo dom zijn macro een feit te noemen.
Macro evolutie is de evolutie waar het om gaat en niet micro.
bronquote:Within the Modern Synthesis school of thought, macroevolution is thought of as the compounded effects of microevolution.[7] Thus, the distinction between micro- and macroevolution is not a fundamental one – the only difference between them is of time and scale. As Ernst W. Mayr observes, "transspecific evolution is nothing but an extrapolation and magnification of the events that take place within populations and species...it is misleading to make a distinction between the causes of micro- and macroevolution”.[7] However, time is not a necessary distinguishing factor – macroevolution can happen without gradual compounding of small changes; whole-genome duplication can result in speciation occurring over a single generation - this is especially common in plants.[8]
Changes in the genes regulating development have also been proposed as being important in producing speciation through large and relatively sudden changes in animals' morphology.
Dat je denkt dat je 100% meer onderzoek heb gedaan zit enkel in je hoofd, daar laat je namelijk niks, maar dan ook niks van zien. Het enige wat je toont is hoe weinig je weet van wetenschap in het algemeen en de evolutietheorie in het bijzonder.quote:Onwaarheden net zo goed niet.
Wat dat betreft is het gelijk aan onderscheid maken tussen "microzwaartekracht" en "macrozwaartekracht", en de uitspraak dat je wel gelooft dat zwaartekracht op kleine tijdschalen materie kan samentrekken tot sterren, maar dat je niet gelooft dat op langere tijdschaal hierdoor complete sterrenstelsels kunnen vormen.quote:Op zondag 29 april 2012 10:08 schreef Semisane het volgende:
Wat micro en macro evolutie doen is een verdeling op schaal en tijdspanne maken, verder niks, maar die verdeling is gewoon kunstmatig en wordt gebruikt voor het overzicht.
Het is bovendien weinig Christelijk. Ik kan eigenlijk weinig Christelijks bespeuren bij hoe Bianconeri andere mensen benadert. Kennelijk vindt hij vooral zijn Christelijke identiteit in (slaafs?) bepaalde doctrines naleven, en ziet hij geen tegenstelling tussen zijn Christelijke identiteit en zijn hoogmoedige leugens. Treurig.quote:Dat je denkt dat je 100% meer onderzoek heb gedaan zit enkel in je hoofd, daar laat je namelijk niks, maar dan ook niks van zien. Het enige wat je toont is hoe weinig je weet van wetenschap in het algemeen en de evolutietheorie in het bijzonder.
Wellicht dat je je wat bescheidener moet gaan opstellen, want mensen geestelijk niet in orde noemen, terwijl je zelf een gigantisch gebrek aan kennis over het desbetreffende onderwerp ten toon spreid is op zicht grappig, maar ook wel een beetje zielig.
Dat is inderdaad wel een redelijke analogie.quote:Op zondag 29 april 2012 11:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het gelijk aan onderscheid maken tussen "microzwaartekracht" en "macrozwaartekracht", en de uitspraak dat je wel gelooft dat zwaartekracht op kleine tijdschalen materie kan samentrekken tot sterren, maar dat je niet gelooft dat op langere tijdschaal hierdoor complete sterrenstelsels kunnen vormen.
Tja, ik neem Bianconeri dan ook niet heel erg serieus. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed waarom ik maar steeds weer reageer, het is niet als of het ook maar enigszins zin zal hebben.quote:Het is bovendien weinig Christelijk. Ik kan eigenlijk weinig Christelijks bespeuren bij hoe Bianconeri andere mensen benadert. Kennelijk vindt hij vooral zijn Christelijke identiteit in (slaafs?) bepaalde doctrines naleven, en ziet hij geen tegenstelling tussen zijn Christelijke identiteit en zijn hoogmoedige leugens. Treurig.
Er zijn altijd lurkers. Altijd mensen die via een google zoektocht dit soort topics vinden en geloven wat er gezegd wordt.quote:Op zondag 29 april 2012 12:15 schreef Semisane het volgende:
Tja, ik neem Bianconeri dan ook niet heel erg serieus. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed waarom ik maar steeds weer reageer, het is niet als of het ook maar enigszins zin zal hebben.
Het valt allemaal onder de noemer evolutie ja, maar er is niet voor niets een verschillende naam aan gegeven!quote:Op zondag 29 april 2012 10:08 schreef Semisane het volgende:
.
Deze hele discussie over wat micro en wat macro is, is daardoor totaal onzinnig. Het is allemaal evolutie en valt ook allemaal netjes binnen de
Ik een gigantisch gebrek over evolutie, wetenschap in algemeen en dergelijk?quote:Dat je denkt dat je 100% meer onderzoek heb gedaan zit enkel in je hoofd, daar laat je namelijk niks, maar dan ook niks van zien. Het enige wat je toont is hoe weinig je weet van wetenschap in het algemeen en de evolutietheorie in het bijzonder.
Wellicht dat je je wat bescheidener moet gaan opstellen, want mensen geestelijk niet in orde noemen, terwijl je zelf een gigantisch gebrek aan kennis over het desbetreffende onderwerp ten toon spreid is op zicht grappig, maar ook wel een beetje zielig.
Menselijke indelingen wijzen niet altijd op een fundamenteel verschil in de realiteit. Zo bestaat er geen fundamenteel verschil tussen "jonge" en "oude" mensen, toch gebruiken we daar verschillende woorden voor.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het valt allemaal onder de noemer evolutie ja, maar er is niet voor niets een verschillende naam aan gegeven!
Het onderscheid tussen soorten is net zo grijs als het onderscheid tussen micro- en macroevolutie. Het blijven menselijke categoriseringen.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
Aangezien het 1 staat voor ''simpel'' veranderen/aanpassingen BINNEN de soort
en het ander staat voor een verandering van de ene soort naar een nieuwe.
En dit is ERG van belang!
Je kunt blijven stampvoeten, maar dit is eenvoudig niet waar. (Nog los van het feit dat theorieen niet worden bewezen maar hooguit ontkracht.)quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
Omdat het ene bewezen is(micro) en het ander niet.
Nogmaals, die scheidslijn is niet zo scherp als jij veronderstelt.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
Omdat het een gaat over veranderingen van het leven zoals aap>mens(macro) en daarmee ontstaan van compleet nieuwe soorten.
terwijl de ander simpelweg gaat over een aanpassing binnen een soort.
Met dit soort uitspraken zet je vooral jezelf voor schut.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
Ik een gigantisch gebrek over evolutie, wetenschap in algemeen en dergelijk?
Haha laat me niet lachen. Dat jij het verschil met micro en macro zelfs nog gaat ontkennen en er moeilijk over gaat zitten doen.
Wie is er nou zielig dan?
Ja idd mensen die in pokemon geloven, dat een aap lvl 20 bereikt en evolueert in een mens.
Op het eerste deel van de post heeft Molurus al prima gereageerd, dus dat sla ik even over.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
Haha laat me niet lachen. Dat jij het verschil met micro en macro zelfs nog gaat ontkennen en er moeilijk over gaat zitten doen.
Ja idd mensen die in pokemon geloven, dat een aap lvl 20 bereikt en evolueert in een mens.
Pokemon is anders een stuk realistischer dan de bijbel. De vraag is waarom jij niet in pokemon gelooft maar wel in godenquote:Ja idd mensen die in pokemon geloven, dat een aap lvl 20 bereikt en evolueert in een mens.
Het verschil tussen micro en macro is een menselijke indeling, niet aan de natuur gebonden. Jouw belachelijke instelling hier is precies hetzelfde als wanneer je zou zeggen dat tijd alleen bestaat in seconden, niet in minuten. Seconden en minuten zijn een menselijke indeling van tijd, net zoals micro en macro een menselijke indeling zijn van evolutie.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
wat is een soort?quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het valt allemaal onder de noemer evolutie ja, maar er is niet voor niets een verschillende naam aan gegeven!
Aangezien het 1 staat voor ''simpel'' veranderen/aanpassingen BINNEN de soort
en het ander staat voor een verandering van de ene soort naar een nieuwe.
En dit is ERG van belang!
dat komt omdat er geen verschil tussen micro en macro evolutie isquote:Omdat het ene bewezen is(micro) en het ander niet.
Omdat het een gaat over veranderingen van het leven zoals aap>mens(macro) en daarmee ontstaan van compleet nieuwe soorten.
terwijl de ander simpelweg gaat over een aanpassing binnen een soort.
[..]
Hoe kan dit? Serieus, hoe kan dit, dat iemand zelfs dit niet begrijpt van evolutie?quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
Precies, en dan hebben we het enkel over god/geen god, daarna moeten ze nog bewijzen welke god de juiste is ...quote:Op zondag 29 april 2012 16:58 schreef Fenrisúlfr het volgende:
...Daarnaast blijft het erg wrang dat bovengenoemde schijnbaar denkt dat door het onjuist verklaren van de evolutietheorie het bestaan van een godheid per definitie de enige andere optie is. Het onderuit halen van de evolutietheorie maakt het bestaan van een godheid niet waarschijnlijker of onwaarschijnlijker.
Gewoon, je niet willen verdiepen in de materie en iets met klokken en klepels.quote:Op zondag 29 april 2012 16:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Hoe kan dit? Serieus, hoe kan dit, dat iemand zelfs dit niet begrijpt van evolutie?
Dat dit in Nederland nog bestaatquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een walgelijk fabeltje is de evolutie ook. En zoveel clowns om het netjes te zeggen trappen er nog in ook.
En ware wetenschap is zeker dat wat niet in tegenspraak is met de Bijbel?quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:25 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb altijd al zeer veel interesse gehad in de wetenschap.
De ware wetenschap en niet de wetenschap die sprookjes over evolutie en andere onzin gaan zitten vertellen. Want hoe belangrijk wetenschappers ook zijn ik ben geen idioot die alles wat ze roepen gaat naschreeuwen. Wat met evolutie wel gebeurt. Maar als je goed onderzoekt kom je er achter dat evolutie onzin is.
Wat zou iemand als jou uit die feiten concluderen dan? Leer je doctrines in twijfel te trekken of je zet jezelf alleen nog maar meer voor schut.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:36 schreef bianconeri het volgende:
Uhm ik dacht dat je met bewijs aan zou komen zetten?
En dan kom je met appendix, staartbeen, 5 vingers en alles aanzetten?
Haha lol vent.... Hoezo de standaard dingen schreeuwen?
Zie Wikipedia voor overgangsvormen (a) van vissen naar amfibieën; (b) van reptielen naar zoogdieren; (c) van reptielen naar vogels; (d) van hoefdieren naar walvissen; (e) van apen naar mensen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ooit gehoord van tussenvormen?
De vele stappen tussen de 1 en de ander?
Bestaan gewoon niet.
Ja je roept een hoop en onderbouwt 0.quote:Op zondag 29 april 2012 15:25 schreef Semisane het volgende:
Inderdaad je kennis over de wetenschap in het algemeen en evolutie in bijzonder is erbarmelijk. Gecombineerd met de manier hoe je reageert op andere posters maakt het zielig.
Als jij het dan zielig vind dat ik je wijs op het feit dat je niet correct omgaat met het concept van micro/macro evolutie zegt genoeg over jou.
Ik wijs je er gewoon op dat die indeling gewoon kunstmatig is en niet een fundamenteel onderdeel van de natuurlijke wereld. Dit lijkt me toch wel belangrijk om te begrijpen als je er mee gaat schermen.
Onderbouw dat eens dan.quote:Op zondag 29 april 2012 19:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja je roept een hoop en onderbouwt 0.
Ik weet heel goed het verschil tussen micro en macro.
Maar je evolutionisten weten heel goed dat macro totaal niet te bewijzen is en zelfs meer en meer ontkracht wordt en dus roepen ze maar dat micro en macro precies gelijk is.
Tja anders kunnen ze hun geloof in evolutie niet waar maken.
Ja, want we moeten gewoon bewijzen dat er in een miljoen jaar een x aantal seconden zitten. Net zoals dat er in een macro-aanpassing een x aantal micro-aanpassingen zitten.quote:Op zondag 29 april 2012 19:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik weet heel goed het verschil tussen micro en macro.
Maar je evolutionisten weten heel goed dat macro totaal niet te bewijzen is en zelfs meer en meer ontkracht wordt en dus roepen ze maar dat micro en macro precies gelijk is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door dustbrain op 29-04-2012 20:08:12 ]We're slowly approaching inevitable death.
Evolutie ging niet van aap -> mens. En tot je dat begrijpt is het nutteloos om er met jou een discussie over te voerenquote:Omdat het een gaat over veranderingen van het leven zoals aap>mens(macro) en daarmee ontstaan van compleet nieuwe soorten.
1. Ik bezorg christenen een slechte naam? Nou eerder andersom lijkt me he.quote:Op zondag 29 april 2012 16:58 schreef Fenrisúlfr het volgende:
Personen als bianconeri bezorgen christenen nu juist de slechte naam waar velen van af willen, het is niet erg als je weinig kaas hebt gegeten van wetenschap maar probeer er dan ook geen discussie over te voeren. Dan zet je jezelf namelijk gegarandeerd voor schut ten overstaande van personen die zich wel verdiept hebben in de materie. Daarnaast blijft het erg wrang dat bovengenoemde schijnbaar denkt dat door het onjuist verklaren van de evolutietheorie het bestaan van een godheid per definitie de enige andere optie is. Het onderuit halen van de evolutietheorie maakt het bestaan van een godheid niet waarschijnlijker of onwaarschijnlijker.
Trouwens ik meende dat de term micro-evolutie (evenals het beroemde en vreemde concept van ‘missing links’) in de wereld is gebracht door creationisten of althans tegenstanders van de evolutietheorie omdat graduele veranderingen zelfs door hen niet te ontkennen zijn. De populaire wetenschap neemt die termen steeds vaker over omwille van eenvoud maar de biologen die ik persoonlijk ken (het zijn er weliswaar slechts twee) verafschuwen die termen.
Het principe is precies hetzelfde. Alleen is pokemon in 1x en gaat over dat fabeltje evolutie miljoenen jaren.quote:Op zondag 29 april 2012 16:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Hoe kan dit? Serieus, hoe kan dit, dat iemand zelfs dit niet begrijpt van evolutie?
Ik snap heel goed wat je bedoelt.quote:Op zondag 29 april 2012 20:01 schreef dustbrain het volgende:
weiger je het te snappen of zo? Zolang 'secondes' bewezen zijn. Is het automatisch bewezen dat er na een aantal seconden een groot verschil in tijd plaats kan vinden. Voor de handigheid noemen we die 'jaren'.
Wat jij pretendeert is dat na een x aantal secondes(micro-aanpassingen) er gaan fundamenteel verschil kan ontstaan in tijd(macro-aanpassingen)
Haha wat een onzin....quote:Op zondag 29 april 2012 20:05 schreef MasterJapie het volgende:
Evolutie ging niet van aap -> mens. En tot je dat begrijpt is het nutteloos om er met jou een discussie over te voeren
Het kan best 'heel ineens' gaan. Je kent het begrip chromosomen toch? Je weet dat daar DNA in bevindt en dat een versmelting van de gameten voor een organisme zorgt?quote:Op zondag 29 april 2012 20:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt.
Maar juist dat vind ik het meest idiote aan de evolutie theorie en het geloof erin.
Dus omdat die secs er moeten zijn moet er ook een uur zijn? Wat een kromme redenatie als je het goed bekijkt.
Vele aanpassing maken een groot verschil op den duur, maar als de gehele soort veranderd(wat gebeurd dan) dan is het allemaal alsnog hetzelfde. Het blijft alsnog dezelfde soort.
Het wordt dan niet ineens een andere soort.
Even je post corrigeren:quote:Op zondag 29 april 2012 20:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Ik bezorg christenen een slechte naam? Nou eerder andersom lijkt me he.
Omdat ik hier wel op inga en niet die idiote sprookjes van evolutie laat leven hier.
2. Geen kaas van gegeten? Nou meer dan de meesten hoor. Ik kom niet voor niets tot me conclusie en doe en schreeuw niet zo maar iets.
3. Ik zeg ook niet dat na evolutie Godheid enigste optie is hoor.
Maar ik heb gewoon een hekel dat zoveel mensen zo misleidt(en sommige dom) zijn om zonder enig onderzoek in evolutie te geloven.
4. Zelfs al is micro en tussenvorm een creatonistische term dan maakt dat ja niet uit.
Het is een bestaand en zeer duidelijk begrip.
Die zogenaamde overgang van micro naar macro is nog nooit aangetoond.
[..]
Het principe is precies hetzelfde. Alleen is pokemon in 1x en gaat over dat fabeltje evolutie miljoenen jaren.
quote:Op zondag 29 april 2012 20:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Ik bezorg christenen een slechte naam? Nou eerder niet andersom lijkt me he.
Omdat ik hier niet op inga en wel die idiote sprookjes van creationisme laat leven hier.
2. Geen kaas van gegeten? Nou minder dan de meesten hoor. Ik kom niet voor niets tot me conclusie en doe en schreeuw wel zo maar iets.
3. Ik zeg ook niet dat na evolutie Godheid enigste optie is hoor.
Maar ik heb gewoon een hekel dat zoveel mensen zo misleidt(en sommige dom) zijn om zonder enig onderzoek in creationisme te geloven.
4. Zelfs al is micro en tussenvorm een creatonistische term dan maakt dat ja wel uit.
Het is een bestaand en zeer onduidelijk begrip.
Die zogenaamde overgang van micro naar macro is wel aangetoond met bewijsmateriaal.
[..]
Het principe is niet precies hetzelfde. Je hebt namelijk bij evolutie een overgang bepaald door de omgeving, en bij pemon is het willekeurig bepaald, onafhankelijk van de omgeving en is pokemon in 1x en gaat over dat waarheidje evolutie miljoenen jaren.
Tussenvorm? Nee, ik heb het over de gemeenschappelijke voorouder van zowel aap als mens.quote:Op zondag 29 april 2012 20:11 schreef bianconeri het volgende:
Haha wat een onzin....
Je doelt zeker op die onzinnige tussenvorm zogenaamd he?
Dan nog is het uiteindelijk van een aap een mens geworden.
De evolutietheorie zegt nadrukkelijk dat mensen niet van apen afstammen.quote:Op zondag 29 april 2012 20:11 schreef bianconeri het volgende:
Haha wat een onzin....
Je doelt zeker op die onzinnige tussenvorm zogenaamd he?
Dan nog is het uiteindelijk van een aap een mens geworden.
Ola Dustbrain, nu maak je het écht toch té moeilijk om begrijpen voor Wit-Zwart. Begin eens met uit te leggen wat DNA is. Volgende maand kom ik kijken hoever je zit.quote:Op zondag 29 april 2012 20:16 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Het kan best 'heel ineens' gaan. Je kent het begrip chromosomen toch? Je weet dat daar DNA in bevindt en dat een versmelting van de gameten voor een organisme zorgt?
Alle kenmerken zitten opgeslagen in de chromosomen, dus wanneer er aanpassingen plaatsvinden worden deze opgeslagen in de genen, hierdoor kan na isolatie een 'andere soort' ontstaan. De chromsomen kunnen niet meer samensmelten met de chromosomen van de 'begin soort'.
zie: Ringsoorten
Die zul je eerst eenduidig moeten definieren voordat je m kunt aantonen of ontkrachten.quote:Op zondag 29 april 2012 20:07 schreef bianconeri het volgende:
Die zogenaamde overgang van micro naar macro is nog nooit aangetoond.
Dit lees ik hier vaker, maar volgens mij is dat maar ten dele waar. De evolutietheorie heeft weliswaar nooit gezegd dat de mens afstamt van een van de moderne apensoorten, maar de gemeenschappelijke voorouder van mens en mensapen zal wel die uiterlijke kenmerken hebben gehad die wij als typerend voor "apen" beschouwen.quote:Op zondag 29 april 2012 20:19 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De evolutietheorie zegt nadrukkelijk dat mensen niet van apen afstammen.
quote:"...deze kenmerken moeten zijn overgeërfd. Maar een oude vorm die veel kenmerken gemeen zou hebben gehad met de Catarrhine- en Platyrrhine-apen, en andere in een intermediaire toestand, en misschien enkele verschillend van die welke nu aanwezig zijn in iedere groep, zou ongetwijfeld zijn gerangschikt, indien een natuuronderzoeker hem zou zien, als een mensaap of een aap. En omdat de mens in genealogisch opzicht tot de Catarrhine- of Oude-Wereldstam behoort, moeten wij de conclusie trekken, hoezeer deze conclusie ook onze trots moge kwetsen, dat onze vroege stamouders met recht zo zouden zijn gekarakteriseerd. Maar wij moeten niet de fout maken te veronderstellen dat de vroege stamouder van de gehele stam van de Simiadae, inclusief de mens, identiek was, of zelfs sterk leek, op om het even welke bestaande mensaap of aap."
(De afstamming van de mens, Ndl. vertaling, 2002, p. 198-199)
Je moet eens stoppen met dit soort onzin joh, je houd namelijk enkel jezelf voor de gek.quote:Op zondag 29 april 2012 19:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het herhaaldelijk blijven roepen van iets wat niet waar is, maakt het nog niet waar hoor. Er is door meerdere mensen in dit topic al aangetoond dat de termen micro/macro evolutie niet zo relevant zijn als jij denkt en dat de distinctie enkel een menselijke is en niet fundamenteel is. Daarbij hebben een aantal posters al voorbeelden laten zien van het geen wat onder "macro evolutie" valt, maar ook die voorbeelden negeer jij enkel.quote:Ik weet heel goed het verschil tussen micro en macro.
't Is alleen zo jammer dat je het vooral met drogredenen blijft onderbouwen. En als het geen drogredenatie is, is het buitengewoon zwak.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alles onderbouwen met enkel alleen redenen is idd een satanisch uitgangspunt.quote:Op maandag 30 april 2012 20:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
't Is alleen zo jammer dat je het vooral met drogredenen blijft onderbouwen. En als het geen drogredenatie is, is het buitengewoon zwak.
Het zal de Satan zijn.
Dat is inderdaad wel een gevalletje van de spijker op de kop slaan ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:44 schreef StarCastic het volgende:
De "discussie" hier met bianconeri doet me denken aan een video van Potholer54 die laatst op mijn youtube subscription pagina verscheen.
Wauw..bij elke clip waar je die Hovind ziet praten is het net alsof bianconeri zelf staat te praten :pquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:44 schreef StarCastic het volgende:
De "discussie" hier met bianconeri doet me denken aan een video van Potholer54 die laatst op mijn youtube subscription pagina verscheen.
Dan laat de Engelse taal het ook nog toe om "kind" en specie apart te definiërenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:17 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Wauw..bij elke clip waar je die Hovind ziet praten is het net alsof bianconeri zelf staat te praten :p
Dat het kan wil niet zeggen dat het enige betekenis heeftquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:28 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Dan laat de Engelse taal het ook nog toe om "kind" en specie apart te definiëren
wat in het Nederlands niet echt mogelijk is
Och, inmiddels is hij toch verdwenen. En dat terwijl wij met smart wachten op zijn uitleg van het begrip "soort".quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:00 schreef DustPuppy het volgende:
Deze hele discussie komt ongeveer neer op die talloze discussie die ik al met evangelisten op straat heb gehad.
Dat eindigt standaard in een teleurgestelde en soms boze evangelist die maar uit pure ellende de discussie staakt en wegloopt.
Ik had verwacht dat bianconeri inmiddels hetzelfde wel had gedaan, maar 't is een volhoudertje
Als hij een definitie voor 'soort' geeft, hangt hij zichzelf op.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Och, inmiddels is hij toch verdwenen. En dat terwijl wij met smart wachten op zijn uitleg van het begrip "soort".
In het geval van natuurlijke selectie natuurlijk wel. Want wanneer begint de natuur met selecteren? En wat is selectie?quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:16 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Om te bewijzen dat een kubus met zijden van 2 meter een inhoud heeft van 8 meter hoef je toch ook niet eerst te weten hoe onze 3 dimensies tot stand zijn gekomen?
Wat bedoel je precies met "informatie"? Kun je dat meten?quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Robmeister het volgende:
[..]
In het geval van natuurlijke selectie natuurlijk wel. Want wanneer begint de natuur met selecteren? En wat is selectie?
In dit geval spreken we over informatie die geselecteerd wordt, Maar volgens de gangbare theorie is al het leven onstaan uit een simpele cel, Een simpele bacterie die nauwelijks informatie had. Aangezien er geen natuurlijke bron is van informatie moet die eerste informatie die dat proces in gang heeft gezet ergens vandaan komen. Maar waar komt die eerste informatie vandaan? Selectie in niets anders dan iets wat bestaat scheiden van elkaar. Bv een voetbalploeg bestaat uit 22 zo niet meer voetballers, Een trainer maakt daar een selectie uit en houdt 11 voetballers over. Na een selectie is er dus altijd minder als het aantal waar je mee begon.
Nu als je dat vanuit een simpele primitieve cel gaat bekijken is dat natuurlijk onmogelijk. Want een primitieve cel heeft nauwelijks informatie dus laat staan dat natuurlijke selectie kan plaatvinden want er is geen informatie waardoor hij kan beginnen met selecteren. Het idee dat het leven ontstaan is uit een simpele primitieve cel, en vervolgens doet de natuurlijke selectie de rest is onmogelijk omdat er geen informatie is waaruit de natuur kan selecteren. Dat idee spreekt zichzelf tegen. Eerst moet er informatie zijn anders kan het nooit plaatsvinden. Waar komt dan de eerste informatie vandaan want er is geen natuurlijke bron van informatie.
Ook houdt je na een selectie minder over, dat betekend minder informatie, Hoe kan het leven dan complexer worden als er minder informatie is?. Je zou dan juist meer informatie moeten hebben. Dus eigenlijk kan dat helemaal niet.
Of er is geen enkele informatie en dus kan evolutie nooit gebeuren, of een cel heeft alle informatie, Maar dan spreek je niet meer over een simpele primitieve bacterie maar over iets heel complex. Natuurlijke selectie spreekt zichzelf dan ook tegen.
Selectie betekend selecteren en niet iets anders, ik zou niet weten waarom ik dat niet letterlijk mag nemen. En een Gen bestaat uit DNA. DNA zijn de bouwstenen van het leven.Oftewel de informatie de je nodig hebt om een levend wezen te maken. Mens, muis of voor mij part een bacterie. DNA bevat juist de informatie. Nu vraag ik aan jouw waar komt dan die DNA vandaan in die genen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:37 schreef wonderer het volgende:
Je neemt selectie te letterlijk.
Natuurlijke selectie wil alleen maar zeggen dat bepaalde eigenschappen makkelijker overleven in de natuur, dus een grotere kans op nakomelingen betekenen. En als de beter aangepaste genen meer nakomelingen krijgen en de individuen die niet goed zijn aangepast sneller doodgaan, krijg je uiteindelijk een "natuurlijke selectie" van de genen die zorgen voor een grotere overlevingskans.
Als je de analogie van je voetbalcoach wil volgen: hij laat ze eerst alle 22 spelen en degenen die het minst presteren of tijdens die wedstrijd al uitvallen, mogen niet meedoen, waardoor de kans op een overwinning groter wordt.
Wat ik dus niet zo goed begrijp is dat je hierboven geweldig laat zien in hoeverre je een gebrek aan kennis heb.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Robmeister het volgende:
[..]
In het geval van natuurlijke selectie natuurlijk wel. Want wanneer begint de natuur met selecteren? En wat is selectie?
In dit geval spreken we over informatie die geselecteerd wordt, Maar volgens de gangbare theorie is al het leven onstaan uit een simpele cel, Een simpele bacterie die nauwelijks informatie had. Aangezien er geen natuurlijke bron is van informatie moet die eerste informatie die dat proces in gang heeft gezet ergens vandaan komen. Maar waar komt die eerste informatie vandaan? Selectie in niets anders dan iets wat bestaat scheiden van elkaar. Bv een voetbalploeg bestaat uit 22 zo niet meer voetballers, Een trainer maakt daar een selectie uit en houdt 11 voetballers over. Na een selectie is er dus altijd minder als het aantal waar je mee begon.
Nu als je dat vanuit een simpele primitieve cel gaat bekijken is dat natuurlijk onmogelijk. Want een primitieve cel heeft nauwelijks informatie dus laat staan dat natuurlijke selectie kan plaatvinden want er is geen informatie waardoor hij kan beginnen met selecteren. Het idee dat het leven ontstaan is uit een simpele primitieve cel, en vervolgens doet de natuurlijke selectie de rest is onmogelijk omdat er geen informatie is waaruit de natuur kan selecteren. Dat idee spreekt zichzelf tegen. Eerst moet er informatie zijn anders kan het nooit plaatsvinden. Waar komt dan de eerste informatie vandaan want er is geen natuurlijke bron van informatie.
Ook houdt je na een selectie minder over, dat betekend minder informatie, Hoe kan het leven dan complexer worden als er minder informatie is?. Je zou dan juist meer informatie moeten hebben. Dus eigenlijk kan dat helemaal niet.
Of er is geen enkele informatie en dus kan evolutie nooit gebeuren, of een cel heeft alle informatie, Maar dan spreek je niet meer over een simpele primitieve bacterie maar over iets heel complex.
Maar hier wel doodleuk een conclusie trekt.quote:Natuurlijke selectie spreekt zichzelf dan ook tegen.
Daar is niks mis mee en in dit forum zullen we echt niet te beroerd zijn dat soort vragen te beantwoorden.quote:- Want wanneer begint de natuur met selecteren?
- En wat is selectie?
- Maar waar komt die eerste informatie vandaan?
Het is bijzonder hoe vaak jij het woord "informatie" laat vallen zonder daar een concrete en heldere definitie van te geven.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Of er is geen enkele informatie en dus kan evolutie nooit gebeuren, of een cel heeft alle informatie, Maar dan spreek je niet meer over een simpele primitieve bacterie maar over iets heel complex. Natuurlijke selectie spreekt zichzelf dan ook tegen.
zou ik "informatie" gewoon vervangen door "eigenschappen van de soort". Dat is toch veel concreter? Dat daar dan weer een genetische basis aan ligt is weer een tweedequote:Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Robmeister het volgende:
[..]
In dit geval spreken we over informatie die geselecteerd wordt.
de informatie in DNA of RNA hoeft niet perse ergens voor te zijn niet al het DNA codeert voor iets.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Robmeister het volgende:
[..]
genen kunnen twee keer gekopieerd worden wat in principe informatie toevoegtquote:Ook houdt je na een selectie minder over, dat betekend minder informatie, Hoe kan het leven dan complexer worden als er minder informatie is?. Je zou dan juist meer informatie moeten hebben. Dus eigenlijk kan dat helemaal niet.
DNA en RNA bestaan uit eiwitten die los kunnen bestaan van het RNA/DNA zelfquote:Of er is geen enkele informatie en dus kan evolutie nooit gebeuren, of een cel heeft alle informatie, Maar dan spreek je niet meer over een simpele primitieve bacterie maar over iets heel complex. Natuurlijke selectie spreekt zichzelf dan ook tegen.
In houdelijk reageren zal me iets meer tijd kosten en dat wil ik best vanavond doen, enkel viel me het gewoon op dat je ondanks je gebrek aan kennis wel vind dat je allelei conclusies over natuurlijke selectie kan maken. En ik kon me even niet weerhouden daar een opmerking over te maken...sorryquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:49 schreef Robmeister het volgende:
Misschien dat je ook inhoudelijk in kan gaan in het gene wat ik zeg ipv dat je op zielige manier moet reageren, Daamee laat je wel merken hoeveel verstand jij hebt over deze zaken. 0.0%
Ben jij zo iemand die zegt "De evolutietheorie moet je niet serieus nemen want het is maar een theorie"? Want dan zijn we snel uitgepraat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:45 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Selectie betekend selecteren en niet iets anders, ik zou niet weten waarom ik dat niet letterlijk mag nemen. En een Gen bestaat uit DNA. DNA zijn de bouwstenen van het leven.Oftewel de informatie de je nodig hebt om een levend wezen te maken. Mens, muis of voor mij part een bacterie. DNA bevat juist de informatie. Nu vraag ik aan jouw waar komt dan die DNA vandaan in die genen?
Met 'informatie' bedoel je de verschillende eigenschappen van soorten? Nou, DNA kan zichzelf kopiëren en mutaties zorgen voor variëteit('nieuwe informatie'). Voordat een organisme kan evolueren hoeft er dus nog geen blauwdruk te bestaan van waarnaar het dier aanpast.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Natuurlijke selectie spreekt zichzelf dan ook tegen.
Je "informatie" verhaal is een eigenlijk stropop argument. Eerst een verkeerde voorstelling er van geven, en dan zelf concluderen dat die verkeerde eigen voorstelling ervan niet deugt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:45 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Selectie betekend selecteren en niet iets anders, ik zou niet weten waarom ik dat niet letterlijk mag nemen. En een Gen bestaat uit DNA. DNA zijn de bouwstenen van het leven.Oftewel de informatie de je nodig hebt om een levend wezen te maken. Mens, muis of voor mij part een bacterie. DNA bevat juist de informatie. Nu vraag ik aan jouw waar komt dan die DNA vandaan in die genen?
bionieuwsquote:Maar ook het menselijk dna zit vol met microbiële sequenties. Zo’n 8 procent van de genetische bagage vindt zijn oorsprong in micro-organismen, vooral in virussen. Dat komt overeen met bijna honderdduizend virale elementen per menselijk genoom. Het gros daarvan is afkomstig van retrovirussen, rna-virussen die voor hun replicatie afhankelijk zijn van integratie in het genoom
en.wikipedia: Retrotransposonsquote:Retrotransposons (also called transposons via RNA intermediates) are genetic elements that can amplify themselves in a genome and are ubiquitous components of the DNA of many eukaryotic organisms. They are a subclass of transposon. They are particularly abundant in plants, where they are often a principal component of nuclear DNA. In maize, 49-78% of the genome is made up of retrotransposons. In wheat, about 90% of the genome consists of repeated sequences and 68% of transposable elements. In mammals, almost half the genome (45% to 48%) comprises transposons or remnants of transposons. Around 42% of the human genome is made up of retrotransposons while DNA transposons account for about 2-3%
Precies. En zodra ze onder tafel geluld worden zullen ze waarschijnlijk snel naar het volgende 'argument' gaan. Daar moet je meteen bovenop zitten danquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:59 schreef Haushofer het volgende:
Ik zou graag es met dit soort Christenen persoonlijk om de tafel willen zitten.Volgens mij missen ze zelf de kennis ook om dit soort argumenten te weerleggen.
Een hopeloze exercitie. Een gelovige zal nooit of te nimmer in staat zijn een goede definitie van soort te geven. Elke definitie van soort zal namelijk op tegenstrijdigheden botsen en dan moet de doelpost weer verzet worden. Ik volg deze discussies al jaren en 'definitie van soort' is al zo vaak langsgekomen. Werkelijk geen enkele creationist heeft er ooit een sluitende definitie van kunnen geven. Ze lullen zichzelf er continue mee klem namelijk.quote:Op zondag 29 april 2012 21:55 schreef Molurus het volgende:
Volgens mij ging jij nog uitleggen wat je nu precies onder een "soort" verstaat. Nogal fundamenteel voor het onderscheid dat jij zo graag wilt maken namelijk.
Eerst faalquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik heb gemaild met een christelijke site
Klassiek gezien kan dit inderdaad niet, echter kan dit wel volgens de Quantum Theorie wel.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:
De hoofdwetten van de thermodynamica bewijzen dat evolutie niet kan. De eerste hoofdwet zegt dat er geen energie geschapen kan worden of verloren kan gaan.
De tweede wet gaat over een geïsoleerd systeem.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:
De tweede hoofdwet zegt zoveel als dat elk systeem dat aan zichzelf wordt overgelaten vervalt tot wanorde.
Geen energie maar entropie. De entropie van een zwat gat is theoretische redenen evenredig aan het oppervlak, zie bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:32 schreef dustbrain het volgende:
voorbeeldvraag: Hoe kan het dat Stephen haking ongelijk had over het verloren gaan van energie in een zwart gat en hoezo blijkt dat die informatie twee-dimensionaal wordt opgeslagen???
Er is een energie bron nodig maar dat hoeft niet de zon te zijnquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:32 schreef dustbrain het volgende:
Want zonder de zon, geen synthese en zonder synthese, geen leven?
Energiebehoud geldt ook in de kwantummechanica. Er gaat dus geen energie verloren oid. Het is slechts dat we binnen bepaalde tijdsintervallen de energie niet exact kunnen weten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:17 schreef t4rt4rus het volgende:
Klassiek gezien kan dit inderdaad niet, echter kan dit wel volgens de Quantum Theorie wel.
Waar slaat dit nou op B? Dit is gewoon een pertinente leugen. Laat maar zien zou ik zeggen, maar dat kun je niet.quote:Op zondag 29 april 2012 19:57 schreef bianconeri het volgende:
Ja energiebehoud is er, alleen niet voor kleine tijdsintervallen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Energiebehoud geldt ook in de kwantummechanica. Er gaat dus geen energie verloren oid. Het is slechts dat we binnen bepaalde tijdsintervallen de energie niet exact kunnen weten.
http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:43 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op B? Dit is gewoon een pertinente leugen. Laat maar zien zou ik zeggen, maar dat kun je niet.
Ik vind dit altijd een vreemd statement, wat ook in populaire literatuur wordt gemaakt. Het is zoiets als zeggen "Ik weet het geldbedrag op m'n bankrekening vandaag met een onnauwkeurigheid van plusminus 1000 euro, maar toch stel ik dat er vandaag geld van m'n rekening verdwenen is".quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:02 schreef t4rt4rus het volgende:
Ja energiebehoud is er, alleen niet voor kleine tijdsintervallen.
Dat is toch een oude discussie. Duidt de onzekerheid in de QM op een gebrek aan kennis of is de onzekerheid fundamenteel? Ik dacht dat het een uitgemaakte zaak is dat de onzekerheid fundamenteel is en geen gebrek aan kennis. Er is geen energiebehoud voor een QM systeem op een kort tijdsinterval.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd een vreemd statement, wat ook in populaire literatuur wordt gemaakt. Het is zoiets als zeggen "Ik weet het geldbedrag op m'n bankrekening vandaag met een onnauwkeurigheid van plusminus 1000 euro, maar toch stel ik dat er vandaag geld van m'n rekening verdwenen is".
Als je de energie van een systeem in een tijdsinterval T niet precies weet, hoe kun je dan stellen dat energiebehoud geschonden is? Je weet de energie immers niet exact.
Daar heb je gelijk in. De onzekerheid ontstaat door de commutatie regels en de translatie symmetrie staat daar los van.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:33 schreef Haushofer het volgende:
Nee, mijn punt is dat het vreemd is om van "schending van energiebehoud" te spreken als je de exacte hoeveelheid energie niet kent. Een onzekerheid in E betekent niet een schending van energiebehoud. Daarbij, het zou betekenen dat op korte tijdschaal bepaalde symmetrieën zouden worden gebroken in de conventionele QM (in dit geval: tijdstranslaties). Dat zie ik niet gebeuren.
Is er een volledig consistent wereldbeeld en is dat wereldbeeld eenduidig? Gelovigen hechten aan het morele aspect van hun geloof. Op dat punt vinden ze een naturalistische wereldbeeld niet overtuigend.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:57 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, uiteraard klopt het wat christenen over evolutie zeggen. Het sluit volledig aan bij hun geloof, dus binnen hun perspectief klopt het van alle kanten. In de echte wereld is het natuurlijk de grootst mogelijke onzin, maar dat is wat religie religie maakt: de mogelijkheid om dingen te geloven die helemaal niet kunnen.
Daarover discussiëren heeft geen zin, want voor een gelovige zijn zijn overtuigingen onschendbaar. Daar zijn het tenslotte dogma's voor. Gelovigen die met ongelovigen over dit soort zaken praten leveren dan ook vrijwel uitsluitend entertainment, hoewel het voor ongelovigen ook wel eens goed is om te zien dat er mensen bestaan die er zo'n totaal verknipte versie van de werkelijkheid op nahouden.
Dus inderdaad: voor fanatieke christenen bestaat evolutie niet. In de echte wereld natuurlijk wel. Binnen de christelijke context klopt het dus wat die christen over evolutie beweert, daarbuiten is het nonsens.
En volgens de christelijke leer hebben ze daar dan ook volledig gelijk in.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:09 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Is er een volledig consistent wereldbeeld? Gelovigen hechten aan het morele aspect van hun geloof. Op dat punt vinden ze het naturalistische wereldbeeld niet overtuigend.
Daarom is een levenbeschouwing in laatste instantie een persoonlijke zaak.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En volgens de christelijke leer hebben ze daar dan ook volledig gelijk in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |