Er zijn altijd lurkers. Altijd mensen die via een google zoektocht dit soort topics vinden en geloven wat er gezegd wordt.quote:Op zondag 29 april 2012 12:15 schreef Semisane het volgende:
Tja, ik neem Bianconeri dan ook niet heel erg serieus. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed waarom ik maar steeds weer reageer, het is niet als of het ook maar enigszins zin zal hebben.
Het valt allemaal onder de noemer evolutie ja, maar er is niet voor niets een verschillende naam aan gegeven!quote:Op zondag 29 april 2012 10:08 schreef Semisane het volgende:
.
Deze hele discussie over wat micro en wat macro is, is daardoor totaal onzinnig. Het is allemaal evolutie en valt ook allemaal netjes binnen de
Ik een gigantisch gebrek over evolutie, wetenschap in algemeen en dergelijk?quote:Dat je denkt dat je 100% meer onderzoek heb gedaan zit enkel in je hoofd, daar laat je namelijk niks, maar dan ook niks van zien. Het enige wat je toont is hoe weinig je weet van wetenschap in het algemeen en de evolutietheorie in het bijzonder.
Wellicht dat je je wat bescheidener moet gaan opstellen, want mensen geestelijk niet in orde noemen, terwijl je zelf een gigantisch gebrek aan kennis over het desbetreffende onderwerp ten toon spreid is op zicht grappig, maar ook wel een beetje zielig.
Menselijke indelingen wijzen niet altijd op een fundamenteel verschil in de realiteit. Zo bestaat er geen fundamenteel verschil tussen "jonge" en "oude" mensen, toch gebruiken we daar verschillende woorden voor.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het valt allemaal onder de noemer evolutie ja, maar er is niet voor niets een verschillende naam aan gegeven!
Het onderscheid tussen soorten is net zo grijs als het onderscheid tussen micro- en macroevolutie. Het blijven menselijke categoriseringen.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
Aangezien het 1 staat voor ''simpel'' veranderen/aanpassingen BINNEN de soort
en het ander staat voor een verandering van de ene soort naar een nieuwe.
En dit is ERG van belang!
Je kunt blijven stampvoeten, maar dit is eenvoudig niet waar. (Nog los van het feit dat theorieen niet worden bewezen maar hooguit ontkracht.)quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
Omdat het ene bewezen is(micro) en het ander niet.
Nogmaals, die scheidslijn is niet zo scherp als jij veronderstelt.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
Omdat het een gaat over veranderingen van het leven zoals aap>mens(macro) en daarmee ontstaan van compleet nieuwe soorten.
terwijl de ander simpelweg gaat over een aanpassing binnen een soort.
Met dit soort uitspraken zet je vooral jezelf voor schut.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
Ik een gigantisch gebrek over evolutie, wetenschap in algemeen en dergelijk?
Haha laat me niet lachen. Dat jij het verschil met micro en macro zelfs nog gaat ontkennen en er moeilijk over gaat zitten doen.
Wie is er nou zielig dan?
Ja idd mensen die in pokemon geloven, dat een aap lvl 20 bereikt en evolueert in een mens.
Op het eerste deel van de post heeft Molurus al prima gereageerd, dus dat sla ik even over.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
Haha laat me niet lachen. Dat jij het verschil met micro en macro zelfs nog gaat ontkennen en er moeilijk over gaat zitten doen.
Ja idd mensen die in pokemon geloven, dat een aap lvl 20 bereikt en evolueert in een mens.
Pokemon is anders een stuk realistischer dan de bijbel. De vraag is waarom jij niet in pokemon gelooft maar wel in godenquote:Ja idd mensen die in pokemon geloven, dat een aap lvl 20 bereikt en evolueert in een mens.
Het verschil tussen micro en macro is een menselijke indeling, niet aan de natuur gebonden. Jouw belachelijke instelling hier is precies hetzelfde als wanneer je zou zeggen dat tijd alleen bestaat in seconden, niet in minuten. Seconden en minuten zijn een menselijke indeling van tijd, net zoals micro en macro een menselijke indeling zijn van evolutie.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
wat is een soort?quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het valt allemaal onder de noemer evolutie ja, maar er is niet voor niets een verschillende naam aan gegeven!
Aangezien het 1 staat voor ''simpel'' veranderen/aanpassingen BINNEN de soort
en het ander staat voor een verandering van de ene soort naar een nieuwe.
En dit is ERG van belang!
dat komt omdat er geen verschil tussen micro en macro evolutie isquote:Omdat het ene bewezen is(micro) en het ander niet.
Omdat het een gaat over veranderingen van het leven zoals aap>mens(macro) en daarmee ontstaan van compleet nieuwe soorten.
terwijl de ander simpelweg gaat over een aanpassing binnen een soort.
[..]
Hoe kan dit? Serieus, hoe kan dit, dat iemand zelfs dit niet begrijpt van evolutie?quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef bianconeri het volgende:
Precies, en dan hebben we het enkel over god/geen god, daarna moeten ze nog bewijzen welke god de juiste is ...quote:Op zondag 29 april 2012 16:58 schreef Fenrisúlfr het volgende:
...Daarnaast blijft het erg wrang dat bovengenoemde schijnbaar denkt dat door het onjuist verklaren van de evolutietheorie het bestaan van een godheid per definitie de enige andere optie is. Het onderuit halen van de evolutietheorie maakt het bestaan van een godheid niet waarschijnlijker of onwaarschijnlijker.
Gewoon, je niet willen verdiepen in de materie en iets met klokken en klepels.quote:Op zondag 29 april 2012 16:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Hoe kan dit? Serieus, hoe kan dit, dat iemand zelfs dit niet begrijpt van evolutie?
Dat dit in Nederland nog bestaatquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Liegen is zeer kwalijk inderdaad!
Echter lieg ik niet! De enige die ik boos maak en voor geen interesse zorg is bij Satan.
Die boos wordt als mensen zijn evolutie leugen niet geloven.
Wat een walgelijk fabeltje is de evolutie ook. En zoveel clowns om het netjes te zeggen trappen er nog in ook.
En ware wetenschap is zeker dat wat niet in tegenspraak is met de Bijbel?quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:25 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb altijd al zeer veel interesse gehad in de wetenschap.
De ware wetenschap en niet de wetenschap die sprookjes over evolutie en andere onzin gaan zitten vertellen. Want hoe belangrijk wetenschappers ook zijn ik ben geen idioot die alles wat ze roepen gaat naschreeuwen. Wat met evolutie wel gebeurt. Maar als je goed onderzoekt kom je er achter dat evolutie onzin is.
Wat zou iemand als jou uit die feiten concluderen dan? Leer je doctrines in twijfel te trekken of je zet jezelf alleen nog maar meer voor schut.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:36 schreef bianconeri het volgende:
Uhm ik dacht dat je met bewijs aan zou komen zetten?
En dan kom je met appendix, staartbeen, 5 vingers en alles aanzetten?
Haha lol vent.... Hoezo de standaard dingen schreeuwen?
Zie Wikipedia voor overgangsvormen (a) van vissen naar amfibieën; (b) van reptielen naar zoogdieren; (c) van reptielen naar vogels; (d) van hoefdieren naar walvissen; (e) van apen naar mensen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ooit gehoord van tussenvormen?
De vele stappen tussen de 1 en de ander?
Bestaan gewoon niet.
Ja je roept een hoop en onderbouwt 0.quote:Op zondag 29 april 2012 15:25 schreef Semisane het volgende:
Inderdaad je kennis over de wetenschap in het algemeen en evolutie in bijzonder is erbarmelijk. Gecombineerd met de manier hoe je reageert op andere posters maakt het zielig.
Als jij het dan zielig vind dat ik je wijs op het feit dat je niet correct omgaat met het concept van micro/macro evolutie zegt genoeg over jou.
Ik wijs je er gewoon op dat die indeling gewoon kunstmatig is en niet een fundamenteel onderdeel van de natuurlijke wereld. Dit lijkt me toch wel belangrijk om te begrijpen als je er mee gaat schermen.
Onderbouw dat eens dan.quote:Op zondag 29 april 2012 19:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja je roept een hoop en onderbouwt 0.
Ik weet heel goed het verschil tussen micro en macro.
Maar je evolutionisten weten heel goed dat macro totaal niet te bewijzen is en zelfs meer en meer ontkracht wordt en dus roepen ze maar dat micro en macro precies gelijk is.
Tja anders kunnen ze hun geloof in evolutie niet waar maken.
Ja, want we moeten gewoon bewijzen dat er in een miljoen jaar een x aantal seconden zitten. Net zoals dat er in een macro-aanpassing een x aantal micro-aanpassingen zitten.quote:Op zondag 29 april 2012 19:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja je roept een hoop en onderbouwt 0.
Ik weet heel goed het verschil tussen micro en macro.
Maar je evolutionisten weten heel goed dat macro totaal niet te bewijzen is en zelfs meer en meer ontkracht wordt en dus roepen ze maar dat micro en macro precies gelijk is.
Tja anders kunnen ze hun geloof in evolutie niet waar maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door dustbrain op 29-04-2012 20:08:12 ]We're slowly approaching inevitable death.
Evolutie ging niet van aap -> mens. En tot je dat begrijpt is het nutteloos om er met jou een discussie over te voerenquote:Omdat het een gaat over veranderingen van het leven zoals aap>mens(macro) en daarmee ontstaan van compleet nieuwe soorten.
1. Ik bezorg christenen een slechte naam? Nou eerder andersom lijkt me he.quote:Op zondag 29 april 2012 16:58 schreef Fenrisúlfr het volgende:
Personen als bianconeri bezorgen christenen nu juist de slechte naam waar velen van af willen, het is niet erg als je weinig kaas hebt gegeten van wetenschap maar probeer er dan ook geen discussie over te voeren. Dan zet je jezelf namelijk gegarandeerd voor schut ten overstaande van personen die zich wel verdiept hebben in de materie. Daarnaast blijft het erg wrang dat bovengenoemde schijnbaar denkt dat door het onjuist verklaren van de evolutietheorie het bestaan van een godheid per definitie de enige andere optie is. Het onderuit halen van de evolutietheorie maakt het bestaan van een godheid niet waarschijnlijker of onwaarschijnlijker.
Trouwens ik meende dat de term micro-evolutie (evenals het beroemde en vreemde concept van ‘missing links’) in de wereld is gebracht door creationisten of althans tegenstanders van de evolutietheorie omdat graduele veranderingen zelfs door hen niet te ontkennen zijn. De populaire wetenschap neemt die termen steeds vaker over omwille van eenvoud maar de biologen die ik persoonlijk ken (het zijn er weliswaar slechts twee) verafschuwen die termen.
Het principe is precies hetzelfde. Alleen is pokemon in 1x en gaat over dat fabeltje evolutie miljoenen jaren.quote:Op zondag 29 april 2012 16:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Hoe kan dit? Serieus, hoe kan dit, dat iemand zelfs dit niet begrijpt van evolutie?
Ik snap heel goed wat je bedoelt.quote:Op zondag 29 april 2012 20:01 schreef dustbrain het volgende:
weiger je het te snappen of zo? Zolang 'secondes' bewezen zijn. Is het automatisch bewezen dat er na een aantal seconden een groot verschil in tijd plaats kan vinden. Voor de handigheid noemen we die 'jaren'.
Wat jij pretendeert is dat na een x aantal secondes(micro-aanpassingen) er gaan fundamenteel verschil kan ontstaan in tijd(macro-aanpassingen)
Haha wat een onzin....quote:Op zondag 29 april 2012 20:05 schreef MasterJapie het volgende:
Evolutie ging niet van aap -> mens. En tot je dat begrijpt is het nutteloos om er met jou een discussie over te voeren
Het kan best 'heel ineens' gaan. Je kent het begrip chromosomen toch? Je weet dat daar DNA in bevindt en dat een versmelting van de gameten voor een organisme zorgt?quote:Op zondag 29 april 2012 20:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt.
Maar juist dat vind ik het meest idiote aan de evolutie theorie en het geloof erin.
Dus omdat die secs er moeten zijn moet er ook een uur zijn? Wat een kromme redenatie als je het goed bekijkt.
Vele aanpassing maken een groot verschil op den duur, maar als de gehele soort veranderd(wat gebeurd dan) dan is het allemaal alsnog hetzelfde. Het blijft alsnog dezelfde soort.
Het wordt dan niet ineens een andere soort.
Even je post corrigeren:quote:Op zondag 29 april 2012 20:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Ik bezorg christenen een slechte naam? Nou eerder andersom lijkt me he.
Omdat ik hier wel op inga en niet die idiote sprookjes van evolutie laat leven hier.
2. Geen kaas van gegeten? Nou meer dan de meesten hoor. Ik kom niet voor niets tot me conclusie en doe en schreeuw niet zo maar iets.
3. Ik zeg ook niet dat na evolutie Godheid enigste optie is hoor.
Maar ik heb gewoon een hekel dat zoveel mensen zo misleidt(en sommige dom) zijn om zonder enig onderzoek in evolutie te geloven.
4. Zelfs al is micro en tussenvorm een creatonistische term dan maakt dat ja niet uit.
Het is een bestaand en zeer duidelijk begrip.
Die zogenaamde overgang van micro naar macro is nog nooit aangetoond.
[..]
Het principe is precies hetzelfde. Alleen is pokemon in 1x en gaat over dat fabeltje evolutie miljoenen jaren.
quote:Op zondag 29 april 2012 20:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Ik bezorg christenen een slechte naam? Nou eerder niet andersom lijkt me he.
Omdat ik hier niet op inga en wel die idiote sprookjes van creationisme laat leven hier.
2. Geen kaas van gegeten? Nou minder dan de meesten hoor. Ik kom niet voor niets tot me conclusie en doe en schreeuw wel zo maar iets.
3. Ik zeg ook niet dat na evolutie Godheid enigste optie is hoor.
Maar ik heb gewoon een hekel dat zoveel mensen zo misleidt(en sommige dom) zijn om zonder enig onderzoek in creationisme te geloven.
4. Zelfs al is micro en tussenvorm een creatonistische term dan maakt dat ja wel uit.
Het is een bestaand en zeer onduidelijk begrip.
Die zogenaamde overgang van micro naar macro is wel aangetoond met bewijsmateriaal.
[..]
Het principe is niet precies hetzelfde. Je hebt namelijk bij evolutie een overgang bepaald door de omgeving, en bij pemon is het willekeurig bepaald, onafhankelijk van de omgeving en is pokemon in 1x en gaat over dat waarheidje evolutie miljoenen jaren.
Tussenvorm? Nee, ik heb het over de gemeenschappelijke voorouder van zowel aap als mens.quote:Op zondag 29 april 2012 20:11 schreef bianconeri het volgende:
Haha wat een onzin....
Je doelt zeker op die onzinnige tussenvorm zogenaamd he?
Dan nog is het uiteindelijk van een aap een mens geworden.
De evolutietheorie zegt nadrukkelijk dat mensen niet van apen afstammen.quote:Op zondag 29 april 2012 20:11 schreef bianconeri het volgende:
Haha wat een onzin....
Je doelt zeker op die onzinnige tussenvorm zogenaamd he?
Dan nog is het uiteindelijk van een aap een mens geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |