abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110710041
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_110710092
mmm..net m'n 2e bakje op.
pi_110710101
Ik ga nog even zien of ik de laatste zonnestralen mee kan pakken op de fiets zo!

:W
Ja doei.
pi_110710272
Maar mar, sorry, voor mij is espresso altijd Klein, Anders is het geen espresso. een doppio is gewoon iets minder Klein! :P

Lijstjes planning:
O: 3 bth (dubbele kaas, 1 pindakaas)
T: koffie met melk
L: 200 gr salade en een punt quiche
T: 2 fruit
D: een salade met couscous ofzo in de trein
T: yoghurt of havermout met lijnzaad en banaan
S: bodybalance

Moet even kijken want Ben pas om half 8 thuis en om 9 uur bodybalance, moet dus in de trein iets eten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Perruche op 24-04-2012 10:04:27 ]
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:55:42 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110710298
Perruche die mobiel post O+.

En ik drink nooit koffie *).
Niet meer actief op Fok!
pi_110710495
Haha Vik, ik probeer zo netjes mogelijk te typen maar die spelling staat op engels!

Ik heb pas om 2 uur lunch, hoe gaat dat ooit lukken?
pi_110710528
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:03 schreef Perruche het volgende:
Haha Vik, ik probeer zo netjes mogelijk te typen maar die spelling staat op engels!

Nog een T naast je koffie!? Een van je twee fruit?
Be someone that makes you happy
pi_110710536
Goedemorgen! Zit ook net aan de koffie.. Was te lui ver voor koffie te lopen dus naar de dichtstbijzijnde automaat gegaan. Was een slecht idee.
Strenger dieten vind ik toch moeilijk, maar heb nu paar dagen niet gezondigd. :D Zit nu op 81,5 kg.. Maar er moet nog minimaal 2 kilo af in 3 weken tijd eigenlijk. En tussendoor ook nog vakantie dus dat gaat vooral bepalen of ik het ga halen..
Ik eet nu:
O: 4 bth smeerkaas kip, glas melk
L 4 bth ham smeerkaas
T appel
D: kipfilet broccoli, aardappeltje
T: halve bak kwark.
S/B: 40 minuten fietsen
netto op iets van 1500 kcal. Ik krijg iets van 1800-1900 binnen denk ik. Is wel streng, maar zal wel moeten. Eerder belegde ik mijn boterhammen vrij dik met beleg, maar nu even niet..

[ Bericht 0% gewijzigd door the85mc op 24-04-2012 10:15:14 ]
pi_110710575
Oef MC, succes!

Nallie ja dat zou mooi zijn maar Ben onderweg dus even kijken hoe zich dat ontvouwt :)
pi_110710706
Wat een mooi topicnummer trouwens!
pi_110710727
Weet iemand hoe lang de levertijd van esprit is? Ik wil nog wat bestellen, maar vraag me af of dat voor vrijdag binnen is..
pi_110710787
Anders bestel je dat item via wehkamp ofzo? Vandaag besteld morgen geleverd.
pi_110710820
Goed bedacht! Of ik loop even langs de winkel. Kan ik nog passen ook.. Misschien doe ik dat wel, want ik ben bijna nooit thuis als de postbode langskomt..
pi_110710906
Best een goed concept, die winkels waar je dingen kunt passen enzo. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:25:04 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110710996
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:17 schreef the85mc het volgende:
Goed bedacht! Of ik loop even langs de winkel. Kan ik nog passen ook.. Misschien doe ik dat wel, want ik ben bijna nooit thuis als de postbode langskomt..
Die kan ook op je werk bezorgen B-) . Mijn Whey is ook verzonden, woei! Dit weekend weer een kokosshake :9.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:26:55 #16
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110711049
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Die kan ook op je werk bezorgen B-) . Mijn Whey is ook verzonden, woei! Dit weekend weer een kokosshake :9.
Van welk merk? Die van eiwitpoeder vond ik heul niks.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_110711098
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Best een goed concept, die winkels waar je dingen kunt passen enzo. :P
Haha beetje rustig aan he! Is pas mijn eerste bak koffie van vandaag dus dan mag ik nog domme opmerkingen maken ;)
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 10:31:32 #18
70532 loveli
N
pi_110711182
quote:

[..]

Laatste tijd heb ik het geheugen van een zeef, je zult vast een goede reden hebben om whey te gebruiken en dat al een keer verteld hebben, maar ik zie het niet helemaal. Je doet aan hardlopen/cardio en bent niet echt bezig om spieren op te bouwen. Dan heb je aan standaard voer meer dan voldoende, lijkt me. Whey is imho vooral nuttig als je snel je eiwitten wilt binnenstampen om optimaal spieren te laten groeien.
crap in = crap out
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:32:40 #19
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_110711210
Goedemorgen! 2 tassen koffie en ik ben weer hyper!

Lijstje:
O: Kwark met beetje muesli
T: Appel
L: Bak groenten, tas soep
T: Kwark met pruim en pompelmoes. 400 gram rauwkost (groenten en semi-groenten)
D: 3 boterhammen met kruidenkaas + filet de saxe. Tomaten.
T: ?
S: 2* Jillian indien tijd (ga wel ergens anders dan mijn kamertje moeten doen, heb ondekt dat er nu iemand de kamer naast mij slaapt...)
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_110711247
quote:

[..]

'werk' deze week nog in de bieb van de uni. Dus daar laten bezorgen is geen optie.
Gister trouwens stagebedrijf gesproken en ze gaan contract opsturen!
pi_110711335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:32 schreef Sjaapje het volgende:
Goedemorgen! 2 tassen koffie en ik ben weer hyper!

Lijstje:
O: Kwark met beetje muesli
L: Bak groenten, tas soep
T: Kwark met pruim en pompelmoes. 400 gram rauwkost (groenten en semi-groenten)
D: 3 boterhammen met kruidenkaas + filet de saxe. Tomaten.
T: ?
S: 2* Jillian indien tijd (ga wel ergens anders dan mijn kamertje moeten doen, heb ondekt dat er nu iemand de kamer naast mij slaapt...)
Jij bent echt goed bezig met al je groenten Sjaap! ^O^
Misschien nog wat nootjes na je D?
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:44:52 #22
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_110711584
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:37 schreef Nallie het volgende:

[..]

Jij bent echt goed bezig met al je groenten Sjaap! ^O^
Misschien nog wat nootjes na je D?
Heb ik niet bij de hand. Denk dat het nog een boterham met perenstroop gaat worden...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_110711589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:55 schreef Viking84 het volgende:
Perruche die mobiel post O+.

En ik drink nooit koffie *).
Net nog een heerlijke cappuccino op :9. Daar betaal ik dan wel 1,55 voor, terwijl de niet-zo-lekkere cappuccino gratis is :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110711769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ook :'). Ga je ergens op visite, krijg je zo'n kopje dat je na 2 slokken leeg hebt. Ik wil een mok! }:|.
Koffie barbaar :P Bij espresso gaat om de smaak O-)

Zo. Wezen sporten, onder de zonnebank geweest, boodschappen gedaan. Nu nog maar een keer douchen en dan wachten tot 12 uur dan heb ik afleiding in de vorm van groepswerk en tandarts :') Moet ik nog bedenken wat ik vanaf 16.00 doe.. Misschien nog een keer sporten :')
Worry is a misuse of imagination
pi_110711842
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:50 schreef Probability het volgende:

[..]

Zo. Wezen sporten, onder de zonnebank geweest, boodschappen gedaan. Nu nog maar een keer douchen en dan wachten tot 12 uur dan heb ik afleiding in de vorm van groepswerk en tandarts :') Moet ik nog bedenken wat ik vanaf 16.00 doe.. Misschien nog een keer sporten :')
Of bakken :) Werkt ook :Y)
pi_110711902
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:03 schreef Perruche het volgende:

Heb je een iPhone? Dan kun je op dat wereldbolletje drukken en daarna nog een keer als je klaar bent.
pi_110711958
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:52 schreef Nallie het volgende:

[..]

Of bakken :) Werkt ook :Y)
Bakken? Een taart of zo? En dan alleen opeten. Meh nee :') Misschien dat een vriendinnetje zin heeft om samen te eten dat is wel leuk denk ik.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:02:18 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110712158
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:26 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Van welk merk? Die van eiwitpoeder vond ik heul niks.
XXL Nutrition.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:02:57 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110712186
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Laatste tijd heb ik het geheugen van een zeef, je zult vast een goede reden hebben om whey te gebruiken en dat al een keer verteld hebben, maar ik zie het niet helemaal. Je doet aan hardlopen/cardio en bent niet echt bezig om spieren op te bouwen. Dan heb je aan standaard voer meer dan voldoende, lijkt me. Whey is imho vooral nuttig als je snel je eiwitten wilt binnenstampen om optimaal spieren te laten groeien.
Ja, ik neem whey omdat ik anders spierpijn heb de dag na het hardlopen en na zo'n shake heb ik nergens last van.
Niet meer actief op Fok!
pi_110712281
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:50 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik zeg: afspreken met een vriendin.
pi_110712291
O projectgroepje gaat niet door.. Voor het eerst dat ik dat jammer vind :')

Net een flesje aquarius op, 330 kcal!! pff.. Wilde eigenlijk een Ice Macchiato (in zo'n rood bekertje) bevat maar 196 kcal en vind ik veel lekkerder :o Had ik niet verwacht eigenlijk, dacht dacht andersom en de koffie wat meer en de sportdrank wat minder..
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 11:08:53 #32
70532 loveli
N
pi_110712356
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, ik neem whey omdat ik anders spierpijn heb de dag na het hardlopen en na zo'n shake heb ik nergens last van.
En als je je voedingspatroon aanpast met meer/andere eiwitten?

Ben voorstander van het goed gebruiken van je spijsverteringssysteem, drank blijft niet in je maag en gaat direct naar je darmen.
crap in = crap out
pi_110712395
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:06 schreef Probability het volgende:
O projectgroepje gaat niet door.. Voor het eerst dat ik dat jammer vind :')

Net een flesje aquarius op, 330 kcal!! pff.. Wilde eigenlijk een Ice Macchiato (in zo'n rood bekertje) bevat maar 196 kcal en vind ik veel lekkerder :o Had ik niet verwacht eigenlijk, dacht dacht andersom en de koffie wat meer en de sportdrank wat minder..
Ik denk dat je nu lekker jezelf moet verwennen en niet moet gaan letten op kcals!
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 11:10:26 #34
70532 loveli
N
pi_110712404
Sportdrank is alleen nuttig als je echt sport. Niet een AA-tje met je bierbuik in de voetbalkantine.

Gatorade was de eerste fatsoenlijke sportdrank en die was smerig, toen hebben ze 'em zoeter gemaakt :')
crap in = crap out
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:11:20 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110712440
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:08 schreef loveli het volgende:

[..]

En als je je voedingspatroon aanpast met meer/andere eiwitten?

Ben voorstander van het goed gebruiken van je spijsverteringssysteem, drank blijft niet in je maag en gaat direct naar je darmen.
Ik vind het wel prima zo, eigenlijk :). Ik eet goed en gevarieerd en die eiwitshake kan geen kwaad. Kan nog heel veel vlees en eieren gaan eten, maar dat is meer werk dan wat poeder met melk in een shakebeker leegdrinken :P. Bovendien ga ik vanaf de zomer ook KT doen, dus dan komt het nog meer van pas dan nu ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_110712471
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:09 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu lekker jezelf moet verwennen en niet moet gaan letten op kcals!
Nou ik was van plan nu meteen maar goed te gaan eten en te sporten dan voel ik mij op lange termijn beter dan met dikke billen en putjes benen.

En ik word heel snel misselijk of krijg buikpijn van snoep en chocola en kan ook niet zo goed tegen suikers en kleurstoffen. Dus dat neem ik wel als ik mij echt ellendig wil voelen. En het is duur :P

En ik ben al blij dat ik uberhaupt een beetje kan eten meestal als ik mij niet zo chill voel krijg ik geen hap door m'n keel.

Maar ik snap wel dat er veel mensen blij worden van een bak ijs of chocolade :)
pi_110712501
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:10 schreef loveli het volgende:
Sportdrank is alleen nuttig als je echt sport. Niet een AA-tje met je bierbuik in de voetbalkantine.

Gatorade was de eerste fatsoenlijke sportdrank en die was smerig, toen hebben ze 'em zoeter gemaakt :')
Ik heb net gesport :) Neem het meestal na een nacht flink zuipen, werkt goed tegen de kater.
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 11:13:08 #38
70532 loveli
N
pi_110712507
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:12 schreef Probability het volgende:
Nou ik was van plan nu meteen maar goed te gaan eten en te sporten dan voel ik mij op lange termijn beter dan met dikke billen en putjes benen.
^O^ _O_ You go girl!
crap in = crap out
pi_110712508
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:12 schreef Probability het volgende:

[..]

En ik word heel snel misselijk of krijg buikpijn van snoep en chocola en kan ook niet zo goed tegen suikers en kleurstoffen. Dus dat neem ik wel als ik mij echt ellendig wil voelen. En het is duur :P

En ik ben al blij dat ik uberhaupt een beetje kan eten meestal als ik mij niet zo chill voel krijg ik geen hap door m'n keel.

Maar ik snap wel dat er veel mensen blij worden van een bak ijs of chocolade :)
Niet perse chocolade of ijs, maar als je nu ff zin hebt in een flesje sportdrank dan moet je dat lekker doen!
pi_110712556
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:13 schreef Nallie het volgende:

[..]

Niet perse chocolade of ijs, maar als je nu ff zin hebt in een flesje sportdrank dan moet je dat lekker doen!
Ik heb gister veel wijn gedronken en vandaag gesport dus voor de hydratatie en ja ook wel lekker. Maar nu had ik liever de ice machiatto gehad :P O-) Volgende keer beter.

Niet dat ik heel hard gesport heb :') Bodybalance! En ik was best goed voor een tweede keer *)!
pi_110712740
quote:

[..]

Dat vind ik dus grappig, want ik heb serieus nog nooit spierpijn gehad van het hardlopen. Zelfs na krachttraining heb ik eigenlijk alleen de eerste keer van een nieuw schema spierpijn. Gewoon omdat het nieuwe oefeningen zijn en mijn lichaam daaraan moet wennen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_110712782
Goeiemorgen! Inmiddels weer op t werk, en al wat schoongemaakt *)

Lijstje:
O: 2 geroosterde dubbel donkere bth 1 pindakaas, 1 chocopasta
T: Klein pijnenburg tussendoortje, met noten. Is dat eigenlijk een 'redelijk gezond' tussendoortje? (113 kcal, 1gr eiwit, 23,5 kh, waarrvan 13gr suikers, 1,4 gr vet, waarvan verzadigd 0,3, voedingvezels 1 gr natrium 0,7.)
L: Volk. bth met kaas en pindakaas denk ik.
D: Broccoli met gehakt en krieltjes
T: yoghurt.
S: half uur lopen.

Comments? :@ Probeer echt wat kilotjes af te vallen. M'n buik wordt steeds zichtbaarder in de jurkjes. ;(
~ Bonito La Risa ~
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:22:06 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110712827
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dat vind ik dus grappig, want ik heb serieus nog nooit spierpijn gehad van het hardlopen. Zelfs na krachttraining heb ik eigenlijk alleen de eerste keer van een nieuw schema spierpijn. Gewoon omdat het nieuwe oefeningen zijn en mijn lichaam daaraan moet wennen. :)
Ik heb het dus nog wel, maar bij > 10 km. Laatst een keer geen shake genomen en toen kon ik de volgende dag amper lopen :'). Dus het is wel echt nodig. Spul is te duur om voor de lol te nemen :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_110712953
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:54 schreef Perruche het volgende:
Maar mar, sorry, voor mij is espresso altijd Klein, Anders is het geen espresso. een doppio is gewoon iets minder Klein! :P

Lijstjes planning:
O: 3 bth (dubbele kaas, 1 pindakaas)
T: koffie met melk
L: 200 gr salade en een punt quiche
T: 2 fruit
D: een salade met couscous ofzo in de trein
T: yoghurt of havermout met lijnzaad en banaan
S: bodybalance

Moet even kijken want Ben pas om half 8 thuis en om 9 uur bodybalance, moet dus in de trein iets eten.
Ach poteto potato ;) als het maar even sterk is vind ik het ook prima in grotere hoeveelheden ;)
pi_110712981
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:20 schreef Mixende_match het volgende:

Lijstje:
T: Klein pijnenburg tussendoortje, met noten. Is dat eigenlijk een 'redelijk gezond' tussendoortje? (113 kcal, 1gr eiwit, 23,5 kh, waarrvan 13gr suikers, 1,4 gr vet, waarvan verzadigd 0,3, voedingvezels 1 gr natrium 0,7.)

Comments? :@ Probeer echt wat kilotjes af te vallen. M'n buik wordt steeds zichtbaarder in de jurkjes. ;(
Hij is op zich niet slecht, maar als je wat minder kcals binnen wil krijgen kan dat makkelijk door je broodbeleg te vervangen voor iets magerders. Verder zou ik de pijnenburg vervangen voor fruit of iets van yoghurt/kwark.
pi_110712988
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb het dus nog wel, maar bij > 10 km. Laatst een keer geen shake genomen en toen kon ik de volgende dag amper lopen :'). Dus het is wel echt nodig. Spul is te duur om voor de lol te nemen :P.
Zou rustig uitlopen of stretchen niet gewoon helpen?
Doe wat je niet durft.
pi_110713028
quote:

[..]

Das best wel apart, bij bijna elke sport die ik intensief doe krijg ik spierpijn.. Stretchen helpt bij mij niet en ook opwarmen niet. Ik doe het wel om blessures te voorkomen, maar tegen spierpijn doet het niks..
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 11:29:52 #48
70532 loveli
N
pi_110713082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:20 schreef Mixende_match het volgende:

Lijstje:

Als je je buikje weg wilt krijgen is het skippen van chocopasta en het eten van meer vers voer beter. Een gezond tussendoortje in mijn optiek is iets waarvan je kunt zien dat het ooit gelopen heeft of aan een boom hing/in de grond zat (heb ik nou al het verse voer gecovered?).

Lange houdbaarheid is ideaal voor een leverancier, weinig tot geen derving en geen bederf. Gezonde vetten zijn slecht houdbaar, suiker en zout zijn dingen die voor houdbaarheid zorgen.

En suiker is gewoon altijd slecht (soms wel lekker, dus zo nu en dan sporten als je troep hebt gegeten).
crap in = crap out
pi_110713084
Ik zie ontbijtkoek! *pakt fakkel en hooivork*
pi_110713163
Ontbijtkoek met roomboter :9 Of zo'n lekker plakkerige gemberkoek, nog beter :9

Ik heb honger :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 11:33:01 #51
70532 loveli
N
pi_110713199
Nog even voor de duidelijkheid, vet is niet slecht. Mensen die volle producten gebruiken zijn in de regel gezonder dan mensen met magere producten. Suikers mijden en meer sporten (het is sport als je zweet, rood wordt en hijgt, behalve sigme).
crap in = crap out
pi_110713203
Het donkere randje is het lekkerst. :Y
pi_110713267
Thx!! Ja die ontbijtkoek hoort er natuurlijk niet bij te staan. Maar er was ff niks anders, en kon geen boodschappen doen, vanmiddag pas :+

Ik ga meer fruit er door heen gooien iig. Maakt t nog uit wat voor fruit? Want volgens mijn vader is banaan te veel suikers, en kan ik beter wat anders pakken.

Ik heb trouwens ook mueslikoeken gekocht van de 'biobakker'. Dat kan ook als tussendoortje?

Normaal eet ik 's ochtends altijd magere yoghurt met muesli. Maar zoals ik al zei, nog geen boodschappen gedaan, dus de yoghurt was op :P

Chocopasta probeer ik al een tijd lang te vermijden... Op mijn werk heb ik het al niet meer staan, alleen pindakaas :+
~ Bonito La Risa ~
pi_110713363
Al het fruit bevat veel suikers.

Niks mis met bananen, meer kcals dan veel ander fruit, maar wel langzamere koolhydraten en veel goede stofjes.

Druiven, appels en meloenen hebben dan wel weer veel nutteloze suikers.
pi_110713364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:28 schreef the85mc het volgende:

[..]

Das best wel apart, bij bijna elke sport die ik intensief doe krijg ik spierpijn.. Stretchen helpt bij mij niet en ook opwarmen niet. Ik doe het wel om blessures te voorkomen, maar tegen spierpijn doet het niks..
Dat, maar ik vind 't ook niet erg, eigenlijk. Ben inmiddels wel gewend aan spierpijn :')
Ja doei.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:38:01 #56
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110713380
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:29 schreef loveli het volgende:
En suiker is gewoon altijd slecht (soms wel lekker, dus zo nu en dan sporten als je troep hebt gegeten).
Zeg je nu dat fruit en honing slecht zijn?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_110713413
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:38 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Denk je dat honing minder slecht is dan suiker?
pi_110713496
Honing = gesmolten suiker zo ongeveer ;)

Mima koek is altijd koek, of het nu mueslikoek is of ontbijtkoek of een gevulde koek..
Koek = suikers
banaan > koek

:)
Maar als je het lekker vindt en hebben kan, dan mag je best koek van mij, alleen een GEZOND tussendoortje is het nooit.
pi_110713525
Ik heb ook honger en nu zin in ontbijtkoek :')
En eens met Dino wat betreft de randjes :9
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 11:42:36 #60
70532 loveli
N
pi_110713556
Banaan vs ontbijtkoek, welke heeft meer suiker/andere voedingsstoffen?

Een gekookt eitje is makkelijk mee te nemen (zachte dooier is wat lastiger), paprika hapt makkelijk weg, nootjes (liefst ongebrand voor de gezonde vetten), kijk eens wat er aan de ingang en randen van de supermarkt te vinden is (meeste supermartken hebben hun koelcellen aan de wanden, groente bij de ingang).

Biokoeken bevatten bio-suiker. Het zijn koeken, dus als je een koek als tussendoortje wilt, is een biokoek prima. Maar het blijft een koek.
crap in = crap out
pi_110713573
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:28 schreef the85mc het volgende:

[..]

Geen idee! Vertrouw me er maar op dat ik me er niet makkelijk vanaf maak ofzo. :D
Doe wat je niet durft.
pi_110713588
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:41 schreef Nallie het volgende:
Ik heb ook honger en nu zin in ontbijtkoek :')
En eens met Dino wat betreft de randjes :9
Eerst de randjes afknagen en daarna de rest. :Y :')
pi_110713601
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat, maar ik vind 't ook niet erg, eigenlijk. Ben inmiddels wel gewend aan spierpijn :')
No pain, no gain :') Ofzoiets. Lijkt wel of we in het BB topic zitten haha.
pi_110713619
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:43 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Eerst de randjes afknagen en daarna de rest. :Y :')
Knagen :) Ik doe een randje en dan de rest, dan heb ik nog een randje op t eind :')
pi_110713625
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:40 schreef MarMar het volgende:
Honing = gesmolten suiker zo ongeveer ;)

Mima koek is altijd koek, of het nu mueslikoek is of ontbijtkoek of een gevulde koek..
Koek = suikers
banaan > koek

:)
Maar als je het lekker vindt en hebben kan, dan mag je best koek van mij, alleen een GEZOND tussendoortje is het nooit.
Thx. Hebben kan ik niet echt hoor. Dat buikje kan echt niet! Haha. Koeken ga ik dus schrappen. Straks maar even fruitjes kopen!
~ Bonito La Risa ~
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 11:45:14 #66
70532 loveli
N
pi_110713660
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:38 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ja.

Honing is suiker met een paar enzymen en wat andere stofjes, maar grotendeels suiker. Zeker goedkope honing bevat weingi andere stofjes.

Fruit is prima, maar de hele dag alleen maar fruit eten is ook geen goed plan, want suiker (vruchtensuiker is ook suiker is slecht).

Het gaat om balans. Beetje fruit, handje nootjes, visje, avocado, shitload groente.
crap in = crap out
pi_110713674
Ik heb ook bijna nooit spierpijn, idd alleen als ik een nieuwe oefening doe of veel meer gewicht pak.
Ik voel m'n spieren wel na het sporten, maar pijn, neuh.

Van hardlopen heb ik eens een week vreselijke spierpijn gehad in mijn enkelspieren, ik was toen extra aan het opletten op mijn loophouding en dat deed even zeer achteraf :')
pi_110713684
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

No pain, no gain :') Ofzoiets. Lijkt wel of we in het BB topic zitten haha.
Daar lurk ik alleen als ik even wil lachen :')
Ja doei.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:46:14 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110713700
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:39 schreef MarMar het volgende:

[..]

de prijs viel me mee, 99
:o

Laat je even weten hoe die bevalt? O-)
pi_110713733
Ik heb ook bijna nooit spierpijn. Behalve na de eerste 2 keer Jillian. Die spierpijn merkte ik pas op toen ik op mijn werk de trap af moest lopen.
pi_110713743
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:44 schreef Nallie het volgende:

[..]

Knagen :) Ik doe een randje en dan de rest, dan heb ik nog een randje op t eind :')
*knaagboks* :D
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:48:51 #72
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110713787
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:38 schreef Novem het volgende:
Denk je dat honing minder slecht is dan suiker?
Nee, dat zeg ik niet, ik vraag of ze fruit en honing slecht vindt. Ik wil weten of ze manmade suiker slecht vind en/of echt alle bronnen van suiker.
pi_110713794
quote:

[..]

jij was toch van de whey politie? :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_110713803
Oh ja, na de eerste paar keer poweryoga had ik ook helse spierpijn, gewoon van top tot teen :') Dat was ook het werk van evil Jillian...
pi_110713815
Ah, gelukkig maar, ben niet de enige met weinig spierpijn.
Spierpijn is toch sowieso een teken dat je spier moet herstellen en dat je dus even rustig aan moet doen?
Doe wat je niet durft.
pi_110713822
quote:

[..]

Dan kan je ook meer eiwitten eten. Kwark/kip/tonijn/biefstuk/huttenkase/vis etc.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_110713863
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Spierpijn is toch sowieso een teken dat je spier moet herstellen en dat je dus even rustig aan moet doen?
Spierpijn staat in principe los van spierherstel.
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 11:51:30 #78
70532 loveli
N
pi_110713873
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:49 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Dan kan je ook meer eiwitten eten. Kwark/kip/tonijn/biefstuk/huttenkase/vis etc.
En magnesium, bedenk ik nu. Zit in groene groente.
*voert sperzieboontjes*
crap in = crap out
pi_110713893
quote:

[..]

ieder lichaam reageert anders op inspanning. Ik reageer denk ik zoals jij 1x lopen als oude vrouw, daarna gaat het wel en voel ik dat spieren "moe" zijn. Dus erin poeren en denken ohja, da's spierpijn.

Mijn lief loopt dagenlang met spierpijn rond :X
pi_110713894
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:51 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Spierpijn staat in principe los van spierherstel.
Do tell!
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:52:36 #81
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110713917
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja.

Honing is suiker met een paar enzymen en wat andere stofjes, maar grotendeels suiker. Zeker goedkope honing bevat weingi andere stofjes.

Fruit is prima, maar de hele dag alleen maar fruit eten is ook geen goed plan, want suiker (vruchtensuiker is ook suiker is slecht).

Het gaat om balans. Beetje fruit, handje nootjes, visje, avocado, shitload groente.
De hele dag alleen maar <voedingsproduct> eten is net zo slecht voor je, IMHO. Maar duidelijk. En honing is voor mij honing, dus door bijen geproduceerd (en niet dat suikerwater spul, al denkt de industrie daar anders over :() Leuke link mbt honing: http://tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/honing
pi_110713948
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:51 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ieder lichaam reageert anders op inspanning. Ik reageer denk ik zoals jij 1x lopen als oude vrouw, daarna gaat het wel en voel ik dat spieren "moe" zijn. Dus erin poeren en denken ohja, da's spierpijn.

Ja, dat van die moeie spieren herken ik wel. Dat je door je knieen heenzakt bij lunges enzo. Of omvalt bij het liggen in een pushup positie en je armen strekken en je bovenlichaam half draaien. :P
Doe wat je niet durft.
pi_110713964
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
voor bankhangers wel ja :P

Voor andere mensen betekent dat dat je gewoon door kan trainen en misschien de intensiteit aan moet passen /whatdoesn'tkillyoumakesyoustronger B-)
pi_110713973
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Do tell!
Ik zit via telefoon dus deze hou je nog even tegoed van me.
pi_110713984
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:42 schreef loveli het volgende:
Banaan vs ontbijtkoek, welke heeft meer suiker/andere voedingsstoffen?

Een gekookt eitje is makkelijk mee te nemen (zachte dooier is wat lastiger), paprika hapt makkelijk weg, nootjes (liefst ongebrand voor de gezonde vetten), kijk eens wat er aan de ingang en randen van de supermarkt te vinden is (meeste supermartken hebben hun koelcellen aan de wanden, groente bij de ingang).

Biokoeken bevatten bio-suiker. Het zijn koeken, dus als je een koek als tussendoortje wilt, is een biokoek prima. Maar het blijft een koek.
Thx, ei vind ik lekker en nootjes ook :)
~ Bonito La Risa ~
pi_110713996
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:49 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

jij was toch van de whey politie? :D
ze doet weer een Vikje.
Ja doei.
pi_110714000
Ik heb geen zin meer om te werken :o Nog 3,5 dag! *O*
pi_110714108
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:51 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

7dagen per week spierpijn hier de laatste tijd. :')
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 11:58:03 #89
70532 loveli
N
pi_110714112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:52 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

De hele dag alleen maar <voedingsproduct> eten is net zo slecht voor je, IMHO. Maar duidelijk. En honing is voor mij honing, dus door bijen geproduceerd (en niet dat suikerwater spul, al denkt de industrie daar anders over :() Leuke link mbt honing: http://tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/honing
Honing is vloeibare suiker met - afhankelijk van het type honing - een bepaalde verhouding glucose-fructose. Tafelsuiker is grofweg 50/50 glucose/fructose. Agavesiroop is een suikerversie veel fructose.

Ik gebruik mascobado als suiker in de koffie, maar heb niet de illusie dat het gezond is.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 12:01:39 #90
70532 loveli
N
pi_110714230
Iets totaal anders: hoor net een interessant radiofragment over liegen. Je hoeft een klein kind niet te leren om te liegen, dat gaat automatisch. Je moet ze juist leren om niet te liegen. Liegen is aangeboren, eerlijk zijn vergt oefening en is moeilijk!

/totaal off-topic
crap in = crap out
pi_110714250
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik vond openingen op mijn vorige werk altijd erg leuk! Maar dan hadden collega's en/of ikzelf er ook hard aan gewerkt om alles op tijd af te krijgen. En ik hoefde er alleen maar 2 trappen voor af te lopen (tenzij ik toevallig die dag niet werkte, maar dat is misschien 1x voorgekomen) en ik werkte aansluitend. Scheelt natuurlijk wel.
Dit zijn gewoon organisaties waar we klant zijn. Mijn feeling ontbreekt gewoon geloof ik wdbt :@
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110714311
Ik doe deed krachttraining met interval van minimaal 1 dag. Dus 1 dag trainen, 1 dag rust. Als ik echt tot het gaatje ga dan 2 dagen rust. Je kunt door je spierpijn heen beuken, maar dat is alleen maar slecht voor je spieren. Ik dacht dat je spierpijn krijgt door kleine beschadigingen in je spieren. Je lichaam versterkt spieren om te voorkomen dat het de volgende keer weer gebeurt en worden je spieren dus ietsje sterker. tenminste zo is het mij altijd verteld. Of klopt dat niet Dino?
Komende tijd wordt het voor mij vooral cardio en klein beetje KT om iig niet slapper te worden.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:04:31 #93
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110714320
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Honing is vloeibare suiker met - afhankelijk van het type honing - een bepaalde verhouding glucose-fructose. Tafelsuiker is grofweg 50/50 glucose/fructose. Agavesiroop is een suikerversie veel fructose.

Ik gebruik mascobado als suiker in de koffie, maar heb niet de illusie dat het gezond is.
Suikers zijn niet ongezond, maar een overdaad aan suikers is dat wel (maar goed, een overdaad aan vetten en/of eiwitten zijn net zo goed ongezond). Het is wat je zelf al zei de balans die je moet vinden in de verschillende voedingsstoffen om tot een gezond dieet te komen. Daar hoort suiker ook gewoon in thuis.
pi_110714321
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:58 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

7dagen per week spierpijn hier de laatste tijd. :')
Die van mij die slaapt gewoon overal waar het kan :P Slapen is voor hem anti spierpijn :Y

Oh en ML, kan je niet gewoon dankjewel zeggen in geval van chocolaatje? En het dan niet opeten als je het niet lust, maar opbergen of aan andere collega geven? Of een snoeppot creeeren en daar alle goodies ingooien?

Soms gaat het niet om het chocolaatje maar het feit dat iemand iets wil delen met zijn collega's :)
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 12:05:00 #95
70532 loveli
N
pi_110714344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:04 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Suikers zijn niet ongezond, maar een overdaad aan suikers is dat wel (maar goed, een overdaad aan vetten en/of eiwitten zijn net zo goed ongezond). Het is wat je zelf al zei de balans die je moet vinden in de verschillende voedingsstoffen om tot een gezond dieet te komen. Daar hoort suiker ook gewoon in thuis.
Bron?
crap in = crap out
pi_110714379
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:54 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

voor bankhangers wel ja :P

Voor andere mensen betekent dat dat je gewoon door kan trainen en misschien de intensiteit aan moet passen /whatdoesn'tkillyoumakesyoustronger B-)
Rustig aan doen is bij mij ook gewoon wat rustiger trainen. Ik blijf gewoon stug met de trap naar de 11e gaan. :D
Mijn collega vindt overigens dat ik zwaarder moet trainen, zal het vanavond eens overleggen. :P
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:06:36 #97
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110714405
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:04 schreef the85mc het volgende:
Ik doe deed krachttraining met interval van minimaal 1 dag. Dus 1 dag trainen, 1 dag rust. Als ik echt tot het gaatje ga dan 2 dagen rust. Je kunt door je spierpijn heen beuken, maar dat is alleen maar slecht voor je spieren. Ik dacht dat je spierpijn krijgt door kleine beschadigingen in je spieren. Je lichaam versterkt spieren om te voorkomen dat het de volgende keer weer gebeurt en worden je spieren dus ietsje sterker. tenminste zo is het mij altijd verteld. Of klopt dat niet Dino?
Komende tijd wordt het voor mij vooral cardio en klein beetje KT om iig niet slapper te worden.
Spierpijn komt door melkzuur in je spieren. Die moet afgevoerd worden, en dat kan je het beste doen door de doorbloeding te verbeteren. En dat kan je doen door actief herstel, massage, etc of gewoon wachten tot de melkzuur verdwenen is (dus je extra rustdagen pakken). Maar de dag na je krachttraining een rustig loopje, een beetje zwemmen of iets in die trant is helemaal niet slecht voor je spieren.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:07:11 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_110714424
Bijna vakantie, Auruuum :o *O*

Mijn Zalando-pakje is er! Laarsjes hebben minder ronde neuzen dan gehoopt en moet nog bedenken hoe leuk ik ze vind, gympies zitten weer lossig dus moet kijken of ik die strakker kan snoeren, anders moet ik weer andere zoeken :')

</lief dagboek>
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_110714440
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:05 schreef loveli het volgende:

[..]

Bron?
hebben we naast de eiwitten stasis, de shakes addepten nu ook suiker politie :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:06 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Spierpijn komt door melkzuur in je spieren. Die moet afgevoerd worden, en dat kan je het beste doen door de doorbloeding te verbeteren. En dat kan je doen door actief herstel, massage, etc of gewoon wachten tot de melkzuur verdwenen is (dus je extra rustdagen pakken). Maar de dag na je krachttraining een rustig loopje, een beetje zwemmen of iets in die trant is helemaal niet slecht voor je spieren.
Dat is als je anaeroob traint. Als het goed is train je aeroob, vooral krachttraining. Verzuring krijg ik alleen tijdens te intensieve cardio.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:07:59 #100
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110714455
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')