Nog een T naast je koffie!? Een van je twee fruit?quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:03 schreef Perruche het volgende:
Haha Vik, ik probeer zo netjes mogelijk te typen maar die spelling staat op engels!
Ik heb pas om 2 uur lunch, hoe gaat dat ooit lukken?
Die kan ook op je werk bezorgenquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:17 schreef the85mc het volgende:
Goed bedacht! Of ik loop even langs de winkel. Kan ik nog passen ook.. Misschien doe ik dat wel, want ik ben bijna nooit thuis als de postbode langskomt..
Van welk merk? Die van eiwitpoeder vond ik heul niks.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die kan ook op je werk bezorgen. Mijn Whey is ook verzonden, woei! Dit weekend weer een kokosshake
.
Haha beetje rustig aan he! Is pas mijn eerste bak koffie van vandaag dus dan mag ik nog domme opmerkingen makenquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Best een goed concept, die winkels waar je dingen kunt passen enzo.
Laatste tijd heb ik het geheugen van een zeef, je zult vast een goede reden hebben om whey te gebruiken en dat al een keer verteld hebben, maar ik zie het niet helemaal. Je doet aan hardlopen/cardio en bent niet echt bezig om spieren op te bouwen. Dan heb je aan standaard voer meer dan voldoende, lijkt me. Whey is imho vooral nuttig als je snel je eiwitten wilt binnenstampen om optimaal spieren te laten groeien.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die kan ook op je werk bezorgen. Mijn Whey is ook verzonden, woei! Dit weekend weer een kokosshake
.
'werk' deze week nog in de bieb van de uni. Dus daar laten bezorgen is geen optie.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
Jij bent echt goed bezig met al je groenten Sjaap!quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:32 schreef Sjaapje het volgende:
Goedemorgen! 2 tassen koffie en ik ben weer hyper!
Lijstje:
O: Kwark met beetje muesli
T: Appel
L: Bak groenten, tas soep
T: Kwark met pruim en pompelmoes. 400 gram rauwkost (groenten en semi-groenten)
D: 3 boterhammen met kruidenkaas + filet de saxe. Tomaten.
T: ?
S: 2* Jillian indien tijd (ga wel ergens anders dan mijn kamertje moeten doen, heb ondekt dat er nu iemand de kamer naast mij slaapt...)
Heb ik niet bij de hand. Denk dat het nog een boterham met perenstroop gaat worden...quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:37 schreef Nallie het volgende:
[..]
Jij bent echt goed bezig met al je groenten Sjaap!![]()
Misschien nog wat nootjes na je D?
Net nog een heerlijke cappuccino opquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:55 schreef Viking84 het volgende:
Perruche die mobiel post.
En ik drink nooit koffie.
Koffie barbaarquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ook. Ga je ergens op visite, krijg je zo'n kopje dat je na 2 slokken leeg hebt. Ik wil een mok!
.
Of bakkenquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:50 schreef Probability het volgende:
[..]
Koffie barbaarBij espresso gaat om de smaak
Zo. Wezen sporten, onder de zonnebank geweest, boodschappen gedaan. Nu nog maar een keer douchen en dan wachten tot 12 uur dan heb ik afleiding in de vorm van groepswerk en tandartsMoet ik nog bedenken wat ik vanaf 16.00 doe.. Misschien nog een keer sporten
![]()
Heb je een iPhone? Dan kun je op dat wereldbolletje drukken en daarna nog een keer als je klaar bent.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:03 schreef Perruche het volgende:
Haha Vik, ik probeer zo netjes mogelijk te typen maar die spelling staat op engels!
Ik heb pas om 2 uur lunch, hoe gaat dat ooit lukken?
Bakken? Een taart of zo? En dan alleen opeten. Meh neequote:
XXL Nutrition.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:26 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Van welk merk? Die van eiwitpoeder vond ik heul niks.
Ja, ik neem whey omdat ik anders spierpijn heb de dag na het hardlopen en na zo'n shake heb ik nergens last van.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Laatste tijd heb ik het geheugen van een zeef, je zult vast een goede reden hebben om whey te gebruiken en dat al een keer verteld hebben, maar ik zie het niet helemaal. Je doet aan hardlopen/cardio en bent niet echt bezig om spieren op te bouwen. Dan heb je aan standaard voer meer dan voldoende, lijkt me. Whey is imho vooral nuttig als je snel je eiwitten wilt binnenstampen om optimaal spieren te laten groeien.
Ik zeg: afspreken met een vriendin.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:50 schreef Probability het volgende:
[..]
Koffie barbaarBij espresso gaat om de smaak
Zo. Wezen sporten, onder de zonnebank geweest, boodschappen gedaan. Nu nog maar een keer douchen en dan wachten tot 12 uur dan heb ik afleiding in de vorm van groepswerk en tandartsMoet ik nog bedenken wat ik vanaf 16.00 doe.. Misschien nog een keer sporten
![]()
En als je je voedingspatroon aanpast met meer/andere eiwitten?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik neem whey omdat ik anders spierpijn heb de dag na het hardlopen en na zo'n shake heb ik nergens last van.
Ik denk dat je nu lekker jezelf moet verwennen en niet moet gaan letten op kcals!quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:06 schreef Probability het volgende:
O projectgroepje gaat niet door.. Voor het eerst dat ik dat jammer vind
Net een flesje aquarius op, 330 kcal!! pff.. Wilde eigenlijk een Ice Macchiato (in zo'n rood bekertje) bevat maar 196 kcal en vind ik veel lekkerderHad ik niet verwacht eigenlijk, dacht dacht andersom en de koffie wat meer en de sportdrank wat minder..
Ik vind het wel prima zo, eigenlijkquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:08 schreef loveli het volgende:
[..]
En als je je voedingspatroon aanpast met meer/andere eiwitten?
Ben voorstander van het goed gebruiken van je spijsverteringssysteem, drank blijft niet in je maag en gaat direct naar je darmen.
Nou ik was van plan nu meteen maar goed te gaan eten en te sporten dan voel ik mij op lange termijn beter dan met dikke billen en putjes benen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:09 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu lekker jezelf moet verwennen en niet moet gaan letten op kcals!
Ik heb net gesportquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:10 schreef loveli het volgende:
Sportdrank is alleen nuttig als je echt sport. Niet een AA-tje met je bierbuik in de voetbalkantine.
Gatorade was de eerste fatsoenlijke sportdrank en die was smerig, toen hebben ze 'em zoeter gemaakt
quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:12 schreef Probability het volgende:
Nou ik was van plan nu meteen maar goed te gaan eten en te sporten dan voel ik mij op lange termijn beter dan met dikke billen en putjes benen.
Niet perse chocolade of ijs, maar als je nu ff zin hebt in een flesje sportdrank dan moet je dat lekker doen!quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:12 schreef Probability het volgende:
[..]
Nou ik was van plan nu meteen maar goed te gaan eten en te sporten dan voel ik mij op lange termijn beter dan met dikke billen en putjes benen.
En ik word heel snel misselijk of krijg buikpijn van snoep en chocola en kan ook niet zo goed tegen suikers en kleurstoffen. Dus dat neem ik wel als ik mij echt ellendig wil voelen. En het is duur
En ik ben al blij dat ik uberhaupt een beetje kan eten meestal als ik mij niet zo chill voel krijg ik geen hap door m'n keel.
Maar ik snap wel dat er veel mensen blij worden van een bak ijs of chocolade
Ik heb gister veel wijn gedronken en vandaag gesport dus voor de hydratatie en ja ook wel lekker. Maar nu had ik liever de ice machiatto gehadquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:13 schreef Nallie het volgende:
[..]
Niet perse chocolade of ijs, maar als je nu ff zin hebt in een flesje sportdrank dan moet je dat lekker doen!
Dat vind ik dus grappig, want ik heb serieus nog nooit spierpijn gehad van het hardlopen. Zelfs na krachttraining heb ik eigenlijk alleen de eerste keer van een nieuw schema spierpijn. Gewoon omdat het nieuwe oefeningen zijn en mijn lichaam daaraan moet wennen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik neem whey omdat ik anders spierpijn heb de dag na het hardlopen en na zo'n shake heb ik nergens last van.
Ik heb het dus nog wel, maar bij > 10 km. Laatst een keer geen shake genomen en toen kon ik de volgende dag amper lopenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat vind ik dus grappig, want ik heb serieus nog nooit spierpijn gehad van het hardlopen. Zelfs na krachttraining heb ik eigenlijk alleen de eerste keer van een nieuw schema spierpijn. Gewoon omdat het nieuwe oefeningen zijn en mijn lichaam daaraan moet wennen.
Ach poteto potatoquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:54 schreef Perruche het volgende:
Maar mar, sorry, voor mij is espresso altijd Klein, Anders is het geen espresso. een doppio is gewoon iets minder Klein!![]()
Lijstjes planning:
O: 3 bth (dubbele kaas, 1 pindakaas)
T: koffie met melk
L: 200 gr salade en een punt quiche
T: 2 fruit
D: een salade met couscous ofzo in de trein
T: yoghurt of havermout met lijnzaad en banaan
S: bodybalance
Moet even kijken want Ben pas om half 8 thuis en om 9 uur bodybalance, moet dus in de trein iets eten.
Hij is op zich niet slecht, maar als je wat minder kcals binnen wil krijgen kan dat makkelijk door je broodbeleg te vervangen voor iets magerders. Verder zou ik de pijnenburg vervangen voor fruit of iets van yoghurt/kwark.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:20 schreef Mixende_match het volgende:
Goeiemorgen! Inmiddels weer op t werk, en al wat schoongemaakt![]()
Lijstje:
O: 2 geroosterde dubbel donkere bth 1 pindakaas, 1 chocopasta
T: Klein pijnenburg tussendoortje, met noten. Is dat eigenlijk een 'redelijk gezond' tussendoortje? (113 kcal, 1gr eiwit, 23,5 kh, waarrvan 13gr suikers, 1,4 gr vet, waarvan verzadigd 0,3, voedingvezels 1 gr natrium 0,7.)
L: Volk. bth met kaas en pindakaas denk ik.
D: Broccoli met gehakt en krieltjes
T: yoghurt.
S: half uur lopen.
Comments?Probeer echt wat kilotjes af te vallen. M'n buik wordt steeds zichtbaarder in de jurkjes.
Zou rustig uitlopen of stretchen niet gewoon helpen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb het dus nog wel, maar bij > 10 km. Laatst een keer geen shake genomen en toen kon ik de volgende dag amper lopen. Dus het is wel echt nodig. Spul is te duur om voor de lol te nemen
.
Das best wel apart, bij bijna elke sport die ik intensief doe krijg ik spierpijn.. Stretchen helpt bij mij niet en ook opwarmen niet. Ik doe het wel om blessures te voorkomen, maar tegen spierpijn doet het niks..quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat vind ik dus grappig, want ik heb serieus nog nooit spierpijn gehad van het hardlopen. Zelfs na krachttraining heb ik eigenlijk alleen de eerste keer van een nieuw schema spierpijn. Gewoon omdat het nieuwe oefeningen zijn en mijn lichaam daaraan moet wennen.
Als je je buikje weg wilt krijgen is het skippen van chocopasta en het eten van meer vers voer beter. Een gezond tussendoortje in mijn optiek is iets waarvan je kunt zien dat het ooit gelopen heeft of aan een boom hing/in de grond zat (heb ik nou al het verse voer gecovered?).quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:20 schreef Mixende_match het volgende:
Goeiemorgen! Inmiddels weer op t werk, en al wat schoongemaakt![]()
Lijstje:
O: 2 geroosterde dubbel donkere bth 1 pindakaas, 1 chocopasta
T: Klein pijnenburg tussendoortje, met noten. Is dat eigenlijk een 'redelijk gezond' tussendoortje? (113 kcal, 1gr eiwit, 23,5 kh, waarrvan 13gr suikers, 1,4 gr vet, waarvan verzadigd 0,3, voedingvezels 1 gr natrium 0,7.)
L: Volk. bth met kaas en pindakaas denk ik.
D: Broccoli met gehakt en krieltjes
T: yoghurt.
S: half uur lopen.
Comments?Probeer echt wat kilotjes af te vallen. M'n buik wordt steeds zichtbaarder in de jurkjes.
Dat, maar ik vind 't ook niet erg, eigenlijk. Ben inmiddels wel gewend aan spierpijnquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:28 schreef the85mc het volgende:
[..]
Das best wel apart, bij bijna elke sport die ik intensief doe krijg ik spierpijn.. Stretchen helpt bij mij niet en ook opwarmen niet. Ik doe het wel om blessures te voorkomen, maar tegen spierpijn doet het niks..
Zeg je nu dat fruit en honing slecht zijn?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:29 schreef loveli het volgende:
En suiker is gewoon altijd slecht (soms wel lekker, dus zo nu en dan sporten als je troep hebt gegeten).
Denk je dat honing minder slecht is dan suiker?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zeg je nu dat fruit en honing slecht zijn?
Geen idee! Vertrouw me er maar op dat ik me er niet makkelijk vanaf maak ofzo.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:28 schreef the85mc het volgende:
[..]
Das best wel apart, bij bijna elke sport die ik intensief doe krijg ik spierpijn.. Stretchen helpt bij mij niet en ook opwarmen niet. Ik doe het wel om blessures te voorkomen, maar tegen spierpijn doet het niks..
Eerst de randjes afknagen en daarna de rest.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:41 schreef Nallie het volgende:
Ik heb ook honger en nu zin in ontbijtkoek
En eens met Dino wat betreft de randjes
No pain, no gainquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat, maar ik vind 't ook niet erg, eigenlijk. Ben inmiddels wel gewend aan spierpijn
Knagenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:43 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Eerst de randjes afknagen en daarna de rest.![]()
Thx. Hebben kan ik niet echt hoor. Dat buikje kan echt niet! Haha. Koeken ga ik dus schrappen. Straks maar even fruitjes kopen!quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:40 schreef MarMar het volgende:
Honing = gesmolten suiker zo ongeveer
Mima koek is altijd koek, of het nu mueslikoek is of ontbijtkoek of een gevulde koek..
Koek = suikers
banaan > koek![]()
Maar als je het lekker vindt en hebben kan, dan mag je best koek van mij, alleen een GEZOND tussendoortje is het nooit.
Ja.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zeg je nu dat fruit en honing slecht zijn?
Daar lurk ik alleen als ik even wil lachenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:43 schreef the85mc het volgende:
[..]
No pain, no gainOfzoiets. Lijkt wel of we in het BB topic zitten haha.
*knaagboks*quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:44 schreef Nallie het volgende:
[..]
KnagenIk doe een randje en dan de rest, dan heb ik nog een randje op t eind
Nee, dat zeg ik niet, ik vraag of ze fruit en honing slecht vindt. Ik wil weten of ze manmade suiker slecht vind en/of echt alle bronnen van suiker.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:38 schreef Novem het volgende:
Denk je dat honing minder slecht is dan suiker?
jij was toch van de whey politie?quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
Dan kan je ook meer eiwitten eten. Kwark/kip/tonijn/biefstuk/huttenkase/vis etc.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Spierpijn staat in principe los van spierherstel.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ah, gelukkig maar, ben niet de enige met weinig spierpijn.
Spierpijn is toch sowieso een teken dat je spier moet herstellen en dat je dus even rustig aan moet doen?
En magnesium, bedenk ik nu. Zit in groene groente.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:49 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Dan kan je ook meer eiwitten eten. Kwark/kip/tonijn/biefstuk/huttenkase/vis etc.
ieder lichaam reageert anders op inspanning. Ik reageer denk ik zoals jij 1x lopen als oude vrouw, daarna gaat het wel en voel ik dat spieren "moe" zijn. Dus erin poeren en denken ohja, da's spierpijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Do tell!quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:51 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Spierpijn staat in principe los van spierherstel.
De hele dag alleen maar <voedingsproduct> eten is net zo slecht voor je, IMHO. Maar duidelijk. En honing is voor mij honing, dus door bijen geproduceerd (en niet dat suikerwater spul, al denkt de industrie daar anders overquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja.
Honing is suiker met een paar enzymen en wat andere stofjes, maar grotendeels suiker. Zeker goedkope honing bevat weingi andere stofjes.
Fruit is prima, maar de hele dag alleen maar fruit eten is ook geen goed plan, want suiker (vruchtensuiker is ook suiker is slecht).
Het gaat om balans. Beetje fruit, handje nootjes, visje, avocado, shitload groente.
Ja, dat van die moeie spieren herken ik wel. Dat je door je knieen heenzakt bij lunges enzo. Of omvalt bij het liggen in een pushup positie en je armen strekken en je bovenlichaam half draaien.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:51 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ieder lichaam reageert anders op inspanning. Ik reageer denk ik zoals jij 1x lopen als oude vrouw, daarna gaat het wel en voel ik dat spieren "moe" zijn. Dus erin poeren en denken ohja, da's spierpijn.
Mijn lief loopt dagenlang met spierpijn rond
voor bankhangers wel jaquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ah, gelukkig maar, ben niet de enige met weinig spierpijn.
Spierpijn is toch sowieso een teken dat je spier moet herstellen en dat je dus even rustig aan moet doen?
Thx, ei vind ik lekker en nootjes ookquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:42 schreef loveli het volgende:
Banaan vs ontbijtkoek, welke heeft meer suiker/andere voedingsstoffen?
Een gekookt eitje is makkelijk mee te nemen (zachte dooier is wat lastiger), paprika hapt makkelijk weg, nootjes (liefst ongebrand voor de gezonde vetten), kijk eens wat er aan de ingang en randen van de supermarkt te vinden is (meeste supermartken hebben hun koelcellen aan de wanden, groente bij de ingang).
Biokoeken bevatten bio-suiker. Het zijn koeken, dus als je een koek als tussendoortje wilt, is een biokoek prima. Maar het blijft een koek.
7dagen per week spierpijn hier de laatste tijd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:51 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ieder lichaam reageert anders op inspanning. Ik reageer denk ik zoals jij 1x lopen als oude vrouw, daarna gaat het wel en voel ik dat spieren "moe" zijn. Dus erin poeren en denken ohja, da's spierpijn.
Mijn lief loopt dagenlang met spierpijn rond
Honing is vloeibare suiker met - afhankelijk van het type honing - een bepaalde verhouding glucose-fructose. Tafelsuiker is grofweg 50/50 glucose/fructose. Agavesiroop is een suikerversie veel fructose.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
De hele dag alleen maar <voedingsproduct> eten is net zo slecht voor je, IMHO. Maar duidelijk. En honing is voor mij honing, dus door bijen geproduceerd (en niet dat suikerwater spul, al denkt de industrie daar anders over) Leuke link mbt honing: http://tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/honing
Dit zijn gewoon organisaties waar we klant zijn. Mijn feeling ontbreekt gewoon geloof ik wdbtquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond openingen op mijn vorige werk altijd erg leuk! Maar dan hadden collega's en/of ikzelf er ook hard aan gewerkt om alles op tijd af te krijgen. En ik hoefde er alleen maar 2 trappen voor af te lopen (tenzij ik toevallig die dag niet werkte, maar dat is misschien 1x voorgekomen) en ik werkte aansluitend. Scheelt natuurlijk wel.
Suikers zijn niet ongezond, maar een overdaad aan suikers is dat wel (maar goed, een overdaad aan vetten en/of eiwitten zijn net zo goed ongezond). Het is wat je zelf al zei de balans die je moet vinden in de verschillende voedingsstoffen om tot een gezond dieet te komen. Daar hoort suiker ook gewoon in thuis.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Honing is vloeibare suiker met - afhankelijk van het type honing - een bepaalde verhouding glucose-fructose. Tafelsuiker is grofweg 50/50 glucose/fructose. Agavesiroop is een suikerversie veel fructose.
Ik gebruik mascobado als suiker in de koffie, maar heb niet de illusie dat het gezond is.
Die van mij die slaapt gewoon overal waar het kanquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:58 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
7dagen per week spierpijn hier de laatste tijd.
Bron?quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Suikers zijn niet ongezond, maar een overdaad aan suikers is dat wel (maar goed, een overdaad aan vetten en/of eiwitten zijn net zo goed ongezond). Het is wat je zelf al zei de balans die je moet vinden in de verschillende voedingsstoffen om tot een gezond dieet te komen. Daar hoort suiker ook gewoon in thuis.
Rustig aan doen is bij mij ook gewoon wat rustiger trainen. Ik blijf gewoon stug met de trap naar de 11e gaan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:54 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
voor bankhangers wel ja
Voor andere mensen betekent dat dat je gewoon door kan trainen en misschien de intensiteit aan moet passen /whatdoesn'tkillyoumakesyoustronger
Spierpijn komt door melkzuur in je spieren. Die moet afgevoerd worden, en dat kan je het beste doen door de doorbloeding te verbeteren. En dat kan je doen door actief herstel, massage, etc of gewoon wachten tot de melkzuur verdwenen is (dus je extra rustdagen pakken). Maar de dag na je krachttraining een rustig loopje, een beetje zwemmen of iets in die trant is helemaal niet slecht voor je spieren.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:04 schreef the85mc het volgende:
Ik doe deed krachttraining met interval van minimaal 1 dag. Dus 1 dag trainen, 1 dag rust. Als ik echt tot het gaatje ga dan 2 dagen rust. Je kunt door je spierpijn heen beuken, maar dat is alleen maar slecht voor je spieren. Ik dacht dat je spierpijn krijgt door kleine beschadigingen in je spieren. Je lichaam versterkt spieren om te voorkomen dat het de volgende keer weer gebeurt en worden je spieren dus ietsje sterker. tenminste zo is het mij altijd verteld. Of klopt dat niet Dino?
Komende tijd wordt het voor mij vooral cardio en klein beetje KT om iig niet slapper te worden.
hebben we naast de eiwitten stasis, de shakes addepten nu ook suiker politiequote:
Dat is als je anaeroob traint. Als het goed is train je aeroob, vooral krachttraining. Verzuring krijg ik alleen tijdens te intensieve cardio.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:06 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Spierpijn komt door melkzuur in je spieren. Die moet afgevoerd worden, en dat kan je het beste doen door de doorbloeding te verbeteren. En dat kan je doen door actief herstel, massage, etc of gewoon wachten tot de melkzuur verdwenen is (dus je extra rustdagen pakken). Maar de dag na je krachttraining een rustig loopje, een beetje zwemmen of iets in die trant is helemaal niet slecht voor je spieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |