abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110710041
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_110710092
mmm..net m'n 2e bakje op.
pi_110710101
Ik ga nog even zien of ik de laatste zonnestralen mee kan pakken op de fiets zo!

:W
Ja doei.
pi_110710272
Maar mar, sorry, voor mij is espresso altijd Klein, Anders is het geen espresso. een doppio is gewoon iets minder Klein! :P

Lijstjes planning:
O: 3 bth (dubbele kaas, 1 pindakaas)
T: koffie met melk
L: 200 gr salade en een punt quiche
T: 2 fruit
D: een salade met couscous ofzo in de trein
T: yoghurt of havermout met lijnzaad en banaan
S: bodybalance

Moet even kijken want Ben pas om half 8 thuis en om 9 uur bodybalance, moet dus in de trein iets eten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Perruche op 24-04-2012 10:04:27 ]
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:55:42 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110710298
Perruche die mobiel post O+.

En ik drink nooit koffie *).
Niet meer actief op Fok!
pi_110710495
Haha Vik, ik probeer zo netjes mogelijk te typen maar die spelling staat op engels!

Ik heb pas om 2 uur lunch, hoe gaat dat ooit lukken?
pi_110710528
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:03 schreef Perruche het volgende:
Haha Vik, ik probeer zo netjes mogelijk te typen maar die spelling staat op engels!

Ik heb pas om 2 uur lunch, hoe gaat dat ooit lukken?
Nog een T naast je koffie!? Een van je twee fruit?
Be someone that makes you happy
pi_110710536
Goedemorgen! Zit ook net aan de koffie.. Was te lui ver voor koffie te lopen dus naar de dichtstbijzijnde automaat gegaan. Was een slecht idee.
Strenger dieten vind ik toch moeilijk, maar heb nu paar dagen niet gezondigd. :D Zit nu op 81,5 kg.. Maar er moet nog minimaal 2 kilo af in 3 weken tijd eigenlijk. En tussendoor ook nog vakantie dus dat gaat vooral bepalen of ik het ga halen..
Ik eet nu:
O: 4 bth smeerkaas kip, glas melk
L 4 bth ham smeerkaas
T appel
D: kipfilet broccoli, aardappeltje
T: halve bak kwark.
S/B: 40 minuten fietsen
netto op iets van 1500 kcal. Ik krijg iets van 1800-1900 binnen denk ik. Is wel streng, maar zal wel moeten. Eerder belegde ik mijn boterhammen vrij dik met beleg, maar nu even niet..

[ Bericht 0% gewijzigd door the85mc op 24-04-2012 10:15:14 ]
pi_110710575
Oef MC, succes!

Nallie ja dat zou mooi zijn maar Ben onderweg dus even kijken hoe zich dat ontvouwt :)
pi_110710706
Wat een mooi topicnummer trouwens!
pi_110710727
Weet iemand hoe lang de levertijd van esprit is? Ik wil nog wat bestellen, maar vraag me af of dat voor vrijdag binnen is..
pi_110710787
Anders bestel je dat item via wehkamp ofzo? Vandaag besteld morgen geleverd.
pi_110710820
Goed bedacht! Of ik loop even langs de winkel. Kan ik nog passen ook.. Misschien doe ik dat wel, want ik ben bijna nooit thuis als de postbode langskomt..
pi_110710906
Best een goed concept, die winkels waar je dingen kunt passen enzo. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:25:04 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110710996
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:17 schreef the85mc het volgende:
Goed bedacht! Of ik loop even langs de winkel. Kan ik nog passen ook.. Misschien doe ik dat wel, want ik ben bijna nooit thuis als de postbode langskomt..
Die kan ook op je werk bezorgen B-) . Mijn Whey is ook verzonden, woei! Dit weekend weer een kokosshake :9.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:26:55 #16
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110711049
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Die kan ook op je werk bezorgen B-) . Mijn Whey is ook verzonden, woei! Dit weekend weer een kokosshake :9.
Van welk merk? Die van eiwitpoeder vond ik heul niks.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_110711098
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Best een goed concept, die winkels waar je dingen kunt passen enzo. :P
Haha beetje rustig aan he! Is pas mijn eerste bak koffie van vandaag dus dan mag ik nog domme opmerkingen maken ;)
  Vis een optie? dinsdag 24 april 2012 @ 10:31:32 #18
70532 loveli
N
pi_110711182
quote:

[..]

Laatste tijd heb ik het geheugen van een zeef, je zult vast een goede reden hebben om whey te gebruiken en dat al een keer verteld hebben, maar ik zie het niet helemaal. Je doet aan hardlopen/cardio en bent niet echt bezig om spieren op te bouwen. Dan heb je aan standaard voer meer dan voldoende, lijkt me. Whey is imho vooral nuttig als je snel je eiwitten wilt binnenstampen om optimaal spieren te laten groeien.
crap in = crap out
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:32:40 #19
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_110711210
Goedemorgen! 2 tassen koffie en ik ben weer hyper!

Lijstje:
O: Kwark met beetje muesli
T: Appel
L: Bak groenten, tas soep
T: Kwark met pruim en pompelmoes. 400 gram rauwkost (groenten en semi-groenten)
D: 3 boterhammen met kruidenkaas + filet de saxe. Tomaten.
T: ?
S: 2* Jillian indien tijd (ga wel ergens anders dan mijn kamertje moeten doen, heb ondekt dat er nu iemand de kamer naast mij slaapt...)
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_110711247
quote:

[..]

'werk' deze week nog in de bieb van de uni. Dus daar laten bezorgen is geen optie.
Gister trouwens stagebedrijf gesproken en ze gaan contract opsturen!
pi_110711335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:32 schreef Sjaapje het volgende:
Goedemorgen! 2 tassen koffie en ik ben weer hyper!

Lijstje:
O: Kwark met beetje muesli
T: Appel
L: Bak groenten, tas soep
T: Kwark met pruim en pompelmoes. 400 gram rauwkost (groenten en semi-groenten)
D: 3 boterhammen met kruidenkaas + filet de saxe. Tomaten.
T: ?
S: 2* Jillian indien tijd (ga wel ergens anders dan mijn kamertje moeten doen, heb ondekt dat er nu iemand de kamer naast mij slaapt...)
Jij bent echt goed bezig met al je groenten Sjaap! ^O^
Misschien nog wat nootjes na je D?
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:44:52 #22
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_110711584
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:37 schreef Nallie het volgende:

[..]

Jij bent echt goed bezig met al je groenten Sjaap! ^O^
Misschien nog wat nootjes na je D?
Heb ik niet bij de hand. Denk dat het nog een boterham met perenstroop gaat worden...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_110711589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:55 schreef Viking84 het volgende:
Perruche die mobiel post O+.

En ik drink nooit koffie *).
Net nog een heerlijke cappuccino op :9. Daar betaal ik dan wel 1,55 voor, terwijl de niet-zo-lekkere cappuccino gratis is :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110711769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ook :'). Ga je ergens op visite, krijg je zo'n kopje dat je na 2 slokken leeg hebt. Ik wil een mok! }:|.
Koffie barbaar :P Bij espresso gaat om de smaak O-)

Zo. Wezen sporten, onder de zonnebank geweest, boodschappen gedaan. Nu nog maar een keer douchen en dan wachten tot 12 uur dan heb ik afleiding in de vorm van groepswerk en tandarts :') Moet ik nog bedenken wat ik vanaf 16.00 doe.. Misschien nog een keer sporten :')
Worry is a misuse of imagination
pi_110711842
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:50 schreef Probability het volgende:

[..]

Koffie barbaar :P Bij espresso gaat om de smaak O-)

Zo. Wezen sporten, onder de zonnebank geweest, boodschappen gedaan. Nu nog maar een keer douchen en dan wachten tot 12 uur dan heb ik afleiding in de vorm van groepswerk en tandarts :') Moet ik nog bedenken wat ik vanaf 16.00 doe.. Misschien nog een keer sporten :')
Of bakken :) Werkt ook :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')