Fixedquote:Op maandag 23 april 2012 18:49 schreef Jort227 het volgende:
(link naar vorige topic ontbreekt nog in de OP).
Als reactie op laatste post vorige topic
Hmm ligt het aan mij, of is het interessant dat je achterspatbord juist bovenop een grote modderzooi is? Zou dat niet vooral aan de onderkant moeten zitten? Want als het ook bovenop komt, komt het toch ook net zo goed nog op je rug terecht?
Hogedruk wordt afgeraden ivm lagertjes. Tuinslang is geen probleem. Zelf zet ik de tuinslang altijd op de fijne stand en daar waar lagertjes zitten richt ik niet rechtstreeks op. Better safe than sorry.quote:Op maandag 23 april 2012 18:54 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Fixed
rug (waterzak) viel best mee, ook mn kont viel best mee met zand en modder.
Gast met wie ik mee fiets heeft zn fiets nu 3 weken (wel 2de hands) maar die ging hij maar weer even met de hogedruk spuit schoonmaken.
ik gebruik een bloemenspuit om frame enzo nat te maken, dan een spuitbus met schuim (fietsenreiniger) en dan met doekje goed poetsen, nogmaals met de waterspuit en klaar.quote:Op maandag 23 april 2012 19:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hogedruk wordt afgeraden ivm lagertjes. Tuinslang is geen probleem. Zelf zet ik de tuinslang altijd op de fijne stand en daar waar lagertjes zitten richt ik niet rechtstreeks op. Better safe than sorry.
Ik maak 'm na elke rit goed schoon, inclusief de ketting en de voorvork inspuiten. Kleine moeite en het houdt je materiaal in goede conditiequote:Op maandag 23 april 2012 19:10 schreef Jort227 het volgende:
Ik pak ook gewoon tuinslang met sproeikop op zo'n brede nevelstand. Werkt prima en komt ook in lastige hoekjes zonder "kracht". En eens in de zoveel tijd even wat extra zorg; goed poetsen, ketting schoonmaken, inspuiten enzo.
Schoonmaken doe ik ook elke keer voor ik weer ga fietsen.quote:Op maandag 23 april 2012 19:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik maak 'm na elke rit goed schoon, inclusief de ketting en de voorvork inspuiten. Kleine moeite en het houdt je materiaal in goede conditie
Volgens mijn collega ook een route.quote:Op maandag 23 april 2012 19:51 schreef tomaat52 het volgende:
Ik denk dat ik zaterdag eens het bos in trek.
Beetje kijken wat er in de buurt van Arnhem/Rheden te vinden is.
Dat heb ik inderdaad gelezen ja.quote:Op maandag 23 april 2012 20:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Volgens mijn collega ook een route.
En een behoorlijk mooie route
Arnhem Rheden is 7 km manquote:Op maandag 23 april 2012 20:55 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad gelezen ja.![]()
Eerst iets dichterbij zoeken, Arnhem en zo.
Posbank volgens Google maps is 10 km. Nog niet gek ver...quote:Op maandag 23 april 2012 20:56 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Arnhem Rheden is 7 km man
als je het bos uitrijdt bij rheden, spoor oversteekt, daar werk ik
Is ook vlakbij jahquote:Op maandag 23 april 2012 20:58 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Posbank volgens Google maps is 10 km. Nog niet gek ver...
Eerst maar eens kijke of ik het leuk vindt.
En ik kom niet uit Arnhem, maar uit Westervoort. Niet dat dat veel uit maakt.![]()
Westervoort, dat is toch waar vroeger de Westerbouwing zat, toch?quote:Op maandag 23 april 2012 20:58 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Posbank volgens Google maps is 10 km. Nog niet gek ver...
Eerst maar eens kijke of ik het leuk vindt.
En ik kom niet uit Arnhem, maar uit Westervoort. Niet dat dat veel uit maakt.![]()
Geen idee.quote:Op maandag 23 april 2012 21:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Westervoort, dat is toch waar vroeger de Westerbouwing zat, toch?
quote:Op maandag 23 april 2012 21:13 schreef Life2.0 het volgende:
Ik poets nooit, wat onder de viezigheid zit is beschermt tegen pekel
Met de tuinslang kan wel hoor, je moet 'm alleen niet op de harde stand zetten en dan op bewegende delen (vork, crank, derailleur, assen etc) richting omdat dan de kans bestaat dat je er zand en water naar binnen spuit. Ik spuit mijn frame gewoon hard af, net als het stuur, wielen, velgen, spaken en doe de rest met de zachte stand om de modder weg te wassen.quote:
De brug die te klein werdquote:Op maandag 23 april 2012 21:11 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Geen idee.
Het ligt in ieder geval naast Arnhem.
En ja, het dorp met die klotebrug.
Echt, hoe krijgen ze het voor elkaar ookquote:
Meer modder...quote:Op maandag 23 april 2012 23:12 schreef StateOfMind het volgende:
Morgen veel regen, hagel en onweer![]()
Gaat 'm niet worden morgen, hopelijk woensdag wel.
en in het weekend weer opdrogenquote:
Ik zou zelf ook niet zo snel een goedkope carbon frame kopen.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:01 schreef Metalfreak het volgende:
Ik zal me hier ook even melden voor advies. Aangezien ik toch eens wat aan sport wil gaan doen en mountainbiken één van de zeldzame sporten lijkt die mij wel zou kunnen bevallen, toch eens wat advies vragen.
Ik wil best voor tweedehands gaan, nu zag ik in de buurt een niet de dure (wel wat oudere, maar beetje opknapper vind ik helemaal geen probleem) carbon mountainbike staan, maar sommige mensen roepen over carbon keihard "zou ik NOOOOOIT tweedehands kopen". Hoe erg is dat buiten de horrorverhalen over gescheurde frames op 50km/h? Ik heb vroeger wel eens op exact zo'n zelfde fiets gereden en daar was ik toen zwaar van onder de indrukIk wil er namelijk initiëel niet teveel geld aan uitgeven en dat leek me een mooie optie. Als het me bevalt, kan ik me volgend jaar nog altijd een dure fiets kopen. Ik ben ook niet zo fanatiek dat ik per se het nieuwste van het nieuwste moet hebben, ben al snel tevreden met een soepel en licht fietsende mountainbike.
Het valt me trouwens op dat er een zeer levendige handel in tweedehands mountainbikes is, volgens mij staan die fietsen nooit lang te koop...
Het is gewoon een oude Cadex uit de jaren 90quote:Op donderdag 26 april 2012 13:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook niet zo snel een goedkope carbon frame kopen.
En dat om de doodsimpele reden dat er dan of iets mis mee is, of dat het een kutframe is. Je kan beter een goed alu frame hebben dan een slecht carbon frame.
Heb je een linkje van die fiets?
Ja, of die is er nu uit en daarom wil diegene er vanaf.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het is gewoon een oude Cadex uit de jaren 90Vandaar de lage prijs, het ding is gewoon inmiddels economisch afgeschreven, maar aan de andere kant: het heeft zijn stevigheid in de jaren wel bewezen.
In welke regio zoek je wat, en wat mag de fiets kosten?quote:Maar goede alu frames zijn voor niet veel geld ook lastig te vinden hoor. Ik wil er gewoon op dit moment niet veel geld aan uitgeven om het gewoon uit te proberen, als het me bevalt kan ik nog altijd die weer verkopen en een duurdere kopen. Maar ik ben totaal niet sportief aangelegd, dus wil het eerst eens rustig op mijn eigen manier willen uitproberen.
19 of 20" heb je dan nodig ja. Of 18 te klein is en 20 te groot hangt ook van andere factoren af. Hoe lang is de stuurbuis, hoe lang is de bovenbuis, hoeveel spacers zitten er onder je stuurpen, welke hoek heeft je stuurpen, welke lengte heeft je stuurpen, wat voor stuur heb je?quote:Overigens ook een vraag over de framemaat: ik ben zelf 1,85m en zou een binnenbeenlengte hebben van +/- 87cm. Wat is dan de juiste framemaat? Zelf kwam ik uit rond de 19". Maar wat is jullie ervaring daarmee? Is 20" dan echt te groot? Is 18" dan echt te klein? In mijn ogen slechts een klein verschil, maar ik weet niet hoe de ervaring daarmee is.
Tja, dat kan ook natuurlijk...quote:Op donderdag 26 april 2012 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, of die is er nu uit en daarom wil diegene er vanaf.
Regio limburg en zo max. 250 euro om eens te beginnen. Het is niet zo dat ik niet meer kan betalen, maar wil er in eerste instantie niet teveel aan uitgeven.quote:[..]
In welke regio zoek je wat, en wat mag de fiets kosten?
Da's waar, maar ben niets gewend, dus vind waarschijnlijk tegenover mijn gewone fiets uit de jaren 90 alles goed fietsenquote:[..]
19 of 20" heb je dan nodig ja. Of 18 te klein is en 20 te groot hangt ook van andere factoren af. Hoe lang is de stuurbuis, hoe lang is de bovenbuis, hoeveel spacers zitten er onder je stuurpen, welke hoek heeft je stuurpen, welke lengte heeft je stuurpen, wat voor stuur heb je?
maw, gewoon proberen. Als je er lekker op fietst, Prima! Je merkt ook wel of je hem te groot of te klein vind.
Je plaatje deed het nietquote:Tevens heb ik vandaag iets gekocht wat je als MTB'er nodig hebt hier in de buurt....
Auto!
Bedenk wel he, dat als je op een goede/nieuwe/dure mtb gaat zitten, je tweedehands altijd (veel) slechter aan gaat voelen...quote:Op donderdag 26 april 2012 21:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, dat kan ook natuurlijk...
[..]
Regio limburg en zo max. 250 euro om eens te beginnen. Het is niet zo dat ik niet meer kan betalen, maar wil er in eerste instantie niet teveel aan uitgeven.
[..]
Da's waar, maar ben niets gewend, dus vind waarschijnlijk tegenover mijn gewone fiets uit de jaren 90 alles goed fietsenIk ga denk ik dit weekend eens even bij een vriend lang, die heeft zich nog niet lang geleden een nieuwe Canyon gekocht, kan ik eens voelen hoe goed dat is.
[..]
Je plaatje deed het nietAuto heb ik al, een hele dikke ook nog
Dat geloof ik meteen, maar ik ben echt niet zo veeleisend hoor. Het is gewoon even aanvoelen, dan ben je nog niet meteen gewend aan die fiets. Heb hetzelfde met auto's, kan in heel dure auto rijden en die rijden dan heel fijn, maar dan ben ik toch ook weer blij om in mijn eigen auto te stappen. (wat dan toch een Lexus is, maar goedquote:Op donderdag 26 april 2012 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bedenk wel he, dat als je op een goede/nieuwe/dure mtb gaat zitten, je tweedehands altijd (veel) slechter aan gaat voelen...
Nee, te ver weg helaas... Zag wel bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/554468528 deze, weet alleen het framemaat niet. Is dat bijvoorbeeld iets?quote:
Die Cube Aim met V-brakes is echt de allergoedkoopste instapper uit hun assortiment.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Deore is wel echt het minamle van het minimale. Maar voor 250 euro zal je niet iets beters gaan vinden. Zeker die cube ziet er wel goed uit, maar er staat ook erg weinig info bij verder.
Ik denk dat je op zo'n fiets max 1 jaar kan fietsen voordat ze op zijn of dat je een nieuwe wilt.
Heb zo'n 2 maanden geleden voor ¤250 een volledig Shimano LX afgemonteerde mtb gekocht, dus voor dat geld kan het zeker wel...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Deore is wel echt het minamle van het minimale. Maar voor 250 euro zal je niet iets beters gaan vinden. Zeker die cube ziet er wel goed uit, maar er staat ook erg weinig info bij verder.
Ik denk dat je op zo'n fiets max 1 jaar kan fietsen voordat ze op zijn of dat je een nieuwe wilt.
Ja, daarom staan er zeker ook zoveel fietsen van enkele jaren oud op Marktplaats, omdat ze "op" zijn na een jaar... Nogmaals: ik heb eigenlijk een godsgruwelijke hekel aan sporten, maar mountainbiken lijkt me nog wel te doen, dus ik stel geen hoge eisen en mezelf kennende ben ik het na een half jaar toch weer zat...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Deore is wel echt het minamle van het minimale. Maar voor 250 euro zal je niet iets beters gaan vinden. Zeker die cube ziet er wel goed uit, maar er staat ook erg weinig info bij verder.
Ik denk dat je op zo'n fiets max 1 jaar kan fietsen voordat ze op zijn of dat je een nieuwe wilt.
Nee. Maar er zitten wel degelijk voordelen aan, en ik snap dat je die na 400 km fietsen niet door hebt.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:39 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Heb zo'n 2 maanden geleden voor ¤250 een volledig Shimano LX afgemonteerde mtb gekocht, dus voor dat geld kan het zeker wel...
Zelfs gewoon bij een fietsenwinkel gehaald, niet eens via marktplaats!
Heb er nu zo'n 400km opzitten en ik zou niet weten waarom je een fiets van bijvoorbeeld ¤1250 moet hebben, dan ben je echt niet 5x zo snel hoor
Het beste blijft gewoon, om op het moment dat hij besluit om door te gaan, een echte nieuwe fiets te kopen. Met een 2de handse fiets weet je nooit wat je koopt, maar om te beginnen en te kijken of het bevalt kun je dit wel doenquote:Op vrijdag 27 april 2012 06:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Maar er zitten wel degelijk voordelen aan, en ik snap dat je die na 400 km fietsen niet door hebt.
Ik heb ook eerst 2000 km op een oude stalen racefiets met slechte wielen en een slechte groep gefietst.
En toen wist ik precies wat ik wel en niet wilde in een fiets en heb ik een dure aangeschaft.
Ga trouwens alstjeblieft niet zitten op te schepen met een goedkope fiets. Opscheppen met een dure fiets is al slecht, maar vertellen dat je een goedkope fiets hebt "die net zo goed als een fiets die 5x zo duur is" is nog wel 5 keer zo triester.
Dat beweert hij overigens nergens. Hij zegt alleen dat je met een 5x zo dure fiets niet 5x sneller bent en dat is gewoon een feit. Het gaat mij ook absoluut niet om topprestaties. Kijk: ik zou ook niet in zo'n klein hokje als een Saxo gaan rondrijden, tuurlijk, je komt op je eindbestemming, maar ik heb toch liever wat meer rijplezier in een auto. Qua fietsen/sporten: Ik ben niet fanatiek of niets, wil gewoon een algemeen betere conditie en zo'n 5 kilo eraf, daar hoef ik geen duizenden euro's aan uit te geven.quote:Op vrijdag 27 april 2012 06:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Maar er zitten wel degelijk voordelen aan, en ik snap dat je die na 400 km fietsen niet door hebt.
Ik heb ook eerst 2000 km op een oude stalen racefiets met slechte wielen en een slechte groep gefietst.
En toen wist ik precies wat ik wel en niet wilde in een fiets en heb ik een dure aangeschaft.
Ga trouwens alstjeblieft niet zitten op te schepen met een goedkope fiets. Opscheppen met een dure fiets is al slecht, maar vertellen dat je een goedkope fiets hebt "die net zo goed als een fiets die 5x zo duur is" is nog wel 5 keer zo triester.
Of dan denk je: shit die fiets was duur, ik MOET 'em wel gebruiken. Dan blijf je tenminste aan het sportenquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En misschien ben ik na 3 maanden er wel helemaal op uitgekeken, en daar zit je dan, met je fiets van 1500 euro...
Bij mij werkt heel hard MOETEN juist averechts, dus denk het nietquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:40 schreef FHR het volgende:
[..]
Of dan denk je: shit die fiets was duur, ik MOET 'em wel gebruiken. Dan blijf je tenminste aan het sporten
Ja, maar het slaat toch nergens op?quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat beweert hij overigens nergens. Hij zegt alleen dat je met een 5x zo dure fiets niet 5x sneller bent en dat is gewoon een feit.
Goed doel. Gaat zeker lukken als je elke week een aantal km's trapt.quote:Het gaat mij ook absoluut niet om topprestaties. Kijk: ik zou ook niet in zo'n klein hokje als een Saxo gaan rondrijden, tuurlijk, je komt op je eindbestemming, maar ik heb toch liever wat meer rijplezier in een auto. Qua fietsen/sporten: Ik ben niet fanatiek of niets, wil gewoon een algemeen betere conditie en zo'n 5 kilo eraf, daar hoef ik geen duizenden euro's aan uit te geven.
Dat zou zeker zonde zijn ja.quote:En misschien ben ik na 3 maanden er wel helemaal op uitgekeken, en daar zit je dan, met je fiets van 1500 euro...
Mag je nu niet naar de tienerdisco?quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:51 schreef tomaat52 het volgende:
Moeders...![]()
Gaat ze me eerst ondervragen wat ik wil gaan doen, en even later flipt ze, omdat ik niet alleen mag gaan.
Muurbeugelquote:Op vrijdag 27 april 2012 18:44 schreef Crazy-M het volgende:
fiets is voor 99% schoon, kon helaas niet overal bij komen om het zand weg te halen, maar vanavond even naar een maat over de verharde weg, dus dan rij ik dat er wel uit.
Ketting weer schoongemaakt en gesmeerd.
Wel 2 to do dingen:
1: Ophang mechanisme voor de fiets in de schuur, Dat ik hem kan ophangen om de ketting enzo makkelijker te reinigen
2: Schoonmaakborstel die overal bij komt
Het bos in met de fiets natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mag je nu niet naar de tienerdisco?
[..]
Muurbeugel
we hebben hier nog 2 beugels hangen waar een schommel aan kan. De ophanging veranderen en kan er eentouw aan doen bv. Is er ook goede manier om de tandwielen te reinigen?quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mag je nu niet naar de tienerdisco?
[..]
Muurbeugel
Slijtdelen. Wen er maar aan. Tijdens het mtben komt er zand tussen bewegende stalen onderdelen=slijtage.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:24 schreef Crazy-M het volgende:
Grmbl, beetje in Dubio over mn fiets.
Cube Acid uit 2010 met Rock Shock suspension in de voorvork.
Eerste jaar wel wat onderhoud gehad maar het grote onderhoud is toch echt sinds begin 2de jaar. Tandwielen versleten, nieuwe ketting. Afijn, aardig bij elkaar al een aardig prijsje.
Hmm, wat is de prijs van een nieuwe voorvork, en wat is de prijs van een nieuwe MTB? Kan je met je nieuwe MTB nog een tijdje vooruit op deze fiets?quote:Nu heb ik dus al een tijd problemen met de Rock Shock knop op het stuur. Als ik de voorvering wil "activeren" dan moet, na een druk op de knop, op het voorvork een knopje omdraaien zodat ik mn voorvork kan indrukken.
[ afbeelding ]
Dat blauwe wat je ziet moet dan naar een losse stand springen.
Afgelopen jaar werkte dit ook al niet meer lekker, en als je dan even op het blauwe drukte dan schoot hij wel los. Of als je een paar keer fanatiek je voorwiel liet stuiteren door de kuiltjes sprong hij ook wel los. Dit aangegeven tijdens een servicebeurt en die hebben toen gekeken met WD40 en het probleem leek ook eventjes te zijn opgelost. En als advies kreeg ik mee om ook WD40 te gebruiken. Echter de problemen zijn de laatste tijd steeds erger geworden. Als je de knop indrukte releasde hij de vork niet, en uiteindelijk moest je echt stoppen, De blauwe draaiknop vastpakken en zelf omdraaien, wat na verloop van tijd ook steeds stroever ging. Daarbij komt bij dat bij het weer vastzetten via de knop, je steeds meer weerstand voelde.
Vandaag nogmaals wd40 erin gespoten en weer flink warm gedraaid, maar hij blijft dienst weigeren via de knop. Het terughalen uit de shock stand gaat wel weer eventjes goed.
Nu heb ik dit al eerder geroepen, en was volgens mij StateofMind, die dit probleem kende. Zijn oplossing was uiteindelijk een volledig nieuwe voorvork.
Fiets is 2 jaar oud, ik ga er steeds intensiever op fietsen en steeds meer offroad en ruiger terrein op. Nu wil ik dus vandaag even langs de fietsenmaker om te kijken of hun nog een oplossing weten. Anders zal het denk ik ook een nieuwe voorvork worden.
Hoezo een betere vork trouwens? Welke heb je nu?quote:Maar dan kom ik op het puntje, wat gaat het kosten. Ik wil dan natuurlijk wel gelijk een betere voorvork erop. Maar goed, 2 jaar oud, al diverse onderhoud aangeweest ...
reparatie of toch maar gaan kijken voor een nieuwe ....
Deze week kan ik de fiets niet missen, volgende week namelijk een MTB tocht van 40 km waar ik voor heb ingeschreven.
Dat klopt, maar standaard zat er een iets mindere kwaliteit op, dus die heb ik toen tijdens vervanging al voor iets betere kwaliteit wat langer mee moet. En schoonmaken is de key om slijtage af te remmenquote:Op zaterdag 28 april 2012 12:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Slijtdelen. Wen er maar aan. Tijdens het mtben komt er zand tussen bewegende stalen onderdelen=slijtage.
Jah, dan kan ik deze fiets gebruiken als stadsfiets en de andere echt puur alleen voor het mountainbike. Prijs van een nieuwe voorvork weet ik nog niet. Maar een goede cube heb je al vanaf 700 euro, en wat betere kwaliteit klim je in de prijs.quote:[..]
Hmm, wat is de prijs van een nieuwe voorvork, en wat is de prijs van een nieuwe MTB? Kan je met je nieuwe MTB nog een tijdje vooruit op deze fiets?
Kan ik niet achterhalen, ook niet in de boekjes die bij de fiets zaten.quote:[..]
Hoezo een betere vork trouwens? Welke heb je nu?
In de stad constant uit, in de bossen aan.quote:Nog even voor de duidelijkheid, fiets je nu met je lock constant aan of constant uit?
Vervelend met jouw voorvorkquote:Op zaterdag 28 april 2012 12:24 schreef Crazy-M het volgende:
Grmbl, beetje in Dubio over mn fiets.
Cube Acid uit 2010 met Rock Shock suspension in de voorvork.
Eerste jaar wel wat onderhoud gehad maar het grote onderhoud is toch echt sinds begin 2de jaar. Tandwielen versleten, nieuwe ketting. Afijn, aardig bij elkaar al een aardig prijsje.
Nu heb ik dus al een tijd problemen met de Rock Shock knop op het stuur. Als ik de voorvering wil "activeren" dan moet, na een druk op de knop, op het voorvork een knopje omdraaien zodat ik mn voorvork kan indrukken.
[ afbeelding ]
Dat blauwe wat je ziet moet dan naar een losse stand springen.
Afgelopen jaar werkte dit ook al niet meer lekker, en als je dan even op het blauwe drukte dan schoot hij wel los. Of als je een paar keer fanatiek je voorwiel liet stuiteren door de kuiltjes sprong hij ook wel los. Dit aangegeven tijdens een servicebeurt en die hebben toen gekeken met WD40 en het probleem leek ook eventjes te zijn opgelost. En als advies kreeg ik mee om ook WD40 te gebruiken. Echter de problemen zijn de laatste tijd steeds erger geworden. Als je de knop indrukte releasde hij de vork niet, en uiteindelijk moest je echt stoppen, De blauwe draaiknop vastpakken en zelf omdraaien, wat na verloop van tijd ook steeds stroever ging. Daarbij komt bij dat bij het weer vastzetten via de knop, je steeds meer weerstand voelde.
Vandaag nogmaals wd40 erin gespoten en weer flink warm gedraaid, maar hij blijft dienst weigeren via de knop. Het terughalen uit de shock stand gaat wel weer eventjes goed.
Nu heb ik dit al eerder geroepen, en was volgens mij StateofMind, die dit probleem kende. Zijn oplossing was uiteindelijk een volledig nieuwe voorvork.
Fiets is 2 jaar oud, ik ga er steeds intensiever op fietsen en steeds meer offroad en ruiger terrein op. Nu wil ik dus vandaag even langs de fietsenmaker om te kijken of hun nog een oplossing weten. Anders zal het denk ik ook een nieuwe voorvork worden.
Maar dan kom ik op het puntje, wat gaat het kosten. Ik wil dan natuurlijk wel gelijk een betere voorvork erop. Maar goed, 2 jaar oud, al diverse onderhoud aangeweest ...
reparatie of toch maar gaan kijken voor een nieuwe ....
Deze week kan ik de fiets niet missen, volgende week namelijk een MTB tocht van 40 km waar ik voor heb ingeschreven.
daar heb ik de kennis niet van. Mooie fiets statequote:Op zaterdag 28 april 2012 17:52 schreef Life2.0 het volgende:
waarom niet de voorvork uit elkaar halen? misschien zit er gewoon een bus verkeerd?
quote:
Thanks, nog 4 weekjes wachtenquote:Op zaterdag 28 april 2012 18:18 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
daar heb ik de kennis niet van. Mooie fiets state
Specs?quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Thanks, nog 4 weekjes wachten![]()
Helaas kan ik mijn Cube niet inruilen, omdat de Merida al is afgeprijsd. Dus ik zal tegen die tijd tijdelijk met 2 mountainbikes zitten.
Dus als jullie iemand weten die tegen die tijd een leuk instap model zoekt (dan 3 maanden oud, met verse servicebeurt, goed onderhouden, regio Nijmegen)...
Van mijn huidige Cube?quote:
En prijs?quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Van mijn huidige Cube?
14", 16", 18", 20", 22"
Alu Lite AMF 6061 RFR-Geometry
Black 'n White
Rock Shox XC 28, 100mm, Poploc
FSA No.10 semi-integrated
Easton EA30 Oversized
Easton EA30 Lowriser Oversized
CUBE Performance Grip
Shimano SLX RD-M662 Shadow 9-speed
Shimano FD-M430 Top Swing 34,9mm, 9-speed
Shimano Acera SL-M390 Rapdifire-Plus, 9-speed
Shimano BR-M445 hydr. discbrake(160/160mm)
Shimano FC-M430 44x32x22T, 175mm, with BB-UN26
Schwalbe Smart Sam 2.25
Impac AV14
Fasten Alu
Scape Active 8
Easton EA30 31,6mm
Scape Varioclose 34.9mm
13,5 kg
[ afbeelding ]
http://www.cube.eu/en/hard/comp/analog-disc-blackwhite/
Oh ja, de framemaat is 20"
Oh ja, niet onbelangrijk.quote:
Ik was waarschijnlijk meteen gestopt en had diegene die die duw gaf er over aangesproken. Wat voor figuren waren het?quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:27 schreef 1299 het volgende:
Zelfbeheersing level 10 bereikt. Net mtb'en staan er een aantal mongolen op de weg, ik roep van heuj ik kom er aan. Gaan niet op zij, mag ik door het gras, geeft die idioot mij een duw om mij in de sloot te duwen.
Ik heb wel 20x tot 10 moeten tellen om niet terug te gaan met een hamer en z'n harses in te slaan!
Ja, want dat iemand een seintje geeft dat hij op het fietspad fietst terwijl voetgangers stilstaan op een plek waar ze zich niet dienen te bevinden geeft die voetgangers al het recht om iemand in de sloot te duwenquote:Op zaterdag 28 april 2012 22:30 schreef tomaat52 het volgende:
Bel een optie? Werkt 9 van de 10 keer beter dan dat aso geschreeuw.
info@flakkeesebeveiligingsdienst.nlquote:Op zaterdag 28 april 2012 22:36 schreef 1299 het volgende:
5 man van een jaar of 30 en een vrouwtje er bij. Ik stapte direct vloekend af, hij stond een beetje schaapachtig te lachen. Eentje had een trui van flakkeese beveiliging aan. (van die idioten die gezakt zijn voor de politie opleiding en toen maar beveiliger zijn geworden)
Ik had net aardig wat kilometers achter de rug met behoorlijke tegenwind en was aardig rot, maar de adrenaline begon aardig te stromen. Heb toen direct besloten door te fietsen, maar mijn huis was slechts 1 kilometer verder. En dan jeukt het toch om iets te doen, heb maar een koude douche genomen maar was in alle staten.
Ik heb inderdaad geen bel, maar ik heb een flikkerend licht wat je van 200 meter afstand al kan zien, en ze gaven nu ook niet echt de indruk dat ze mij niet hadden gezien. Sterker nog ze blokkeren opzettelijk de doorgang door naast elkaar te gaan staan.
Dat niet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, want dat iemand een seintje geeft dat hij op het fietspad fietst terwijl voetgangers stilstaan op een plek waar ze zich niet dienen te bevinden geeft die voetgangers al het recht om iemand in de sloot te duwen
Ik ook. Toch heb ik geen bel op mijn mtb. Ik fiets toch alleen maar onverhard.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:38 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Dat niet.
Maar ik begrijp wel dat mensen aangebrand raken als er naar ze geschreeuwd worden.
heb geen bel, roep altijd gewoon tring tring..quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:30 schreef tomaat52 het volgende:
Bel een optie? Werkt 9 van de 10 keer beter dan dat aso geschreeuw.
Ik zou teruggefietst zijn om verhaal te halen. Welke idioot stuurt zijn hond achter een fietser aan terwijl hij zich op een MTB pad bevind?quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
heb geen bel, roep altijd gewoon tring tring..
Kom trouwens tijdens het biken ook wel eens wandelaars op het MTB-spoor tegen.. Meesten gaan gelukkig netjes aan de kant, maar ook wel gehad dat iemand zijn hond op me af stuurde, omdat ik met blokkerende achterwiel hem bijna omver reed. (liep in de binnenbocht precies na een korte, maar behoorlijk snelle afdaling, en liep me tegemoet op een manier waarop ik hem nooit van te voren had kunnen zien..)
Zo hoort 't ook. Jij past je aan, hun passen zich aan.quote:Normaal gesproken houd ik echter wel altijd rekening met anderen, zolang zij ook maar rekening met mij houden..
Voorbeeld: in Veendam meegemaakt dat er een paard + berijdster en begeleidster op het mtb pad liepen. Was echter een breed stukje, dus snelheid even aangepast en hun heel rustig voorbij gereden. Kreeg zelfs nog een bedankje van hun!
Dat dus, plus de omschrijving van hoe degene met die trui aan eruit ziet. Meestal zijn bedrijven niet blij met dit soort 'reclame' die medewerkers voor hen maken.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
info@flakkeesebeveiligingsdienst.nl
Mailen en een klacht indienen. Niet vanavond al sturen, nu wat opstellen. Dan kan je het morgen nog eens rustig doorlezen.
Copy that. Ik heb nu btw op de fiets die ik het meest gebruik wel een belletje geïnstalleerd, net onder mijn zadel. Valt niet op, en werkt beter dan "tring" roepen.quote:Op zondag 29 april 2012 08:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Overigens als ik wandelaars/fietsers/paardrijders/mensen met een hond nader, dan minder ik altijd vaart en roep ruim van tevoren altijd 'pardon' of 'tring tring'. Ik storm er nooit als een idioot langs zonder waarschuwing en ik maak altijd netjes kenbaar dat ik er langs wil.
Weer een die besmet is geraakt met het mtb-virusquote:Op zondag 29 april 2012 19:59 schreef Metalfreak het volgende:
Vandaag mijn allereerste mountainbiketocht gemaakt met een vriend (op een oude geleende fiets), 25 km, met 212m hoogteverschil. Geen conditie, maar toch viel het me niet tegen... Toch maar eens op zoek gaan naar een eigen mountainbike.
Vandaag was het ook drukquote:Op zondag 29 april 2012 19:36 schreef Life2.0 het volgende:
Net rondje over het asfalt met de racer, horde bejaarde racefietsers, ach zo lang zij die vliegbeesten doodrijden vind ik het prima
Spaarnwoudequote:Op maandag 30 april 2012 18:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vandaag was het ook druk
Heb een rondje spaarnwoude gedaan. Dat is wel even andere koek als schoorl! Veel (hele) steile klimmetjes, kleine bochtjes, gladde blubber en een hoop bomen. Niet echt iets voor mij, ik wil lekker doordenerden.
Vandaar dat ik in een afdaling naar beneden ging. Niet te hard, maar wel te hard om de bocht te maken. Dus ik dacht, ik pak die 2 meter gras mee en eindig op het fietspad, dan draai ik daarna wel om.
Maar vanwege overlast door downhillers die van de heuvel, over het fietspad, naar beneden denderden hebben ze er een paar boomstammen neergelegd als barriere. Maar door dat hoge gras zie je dat nietDus ik ben daar vol gas op mijn toeter gegaan
Ja, zeker. Geen parcour voor mij. Ik wil lekkere snelle afdalingen en daarna weer lekker omhoog schieten. Parcour's met snelheid dus. En dat is Spaarnwoude niet.quote:
Het is vooral erg technisch met die korte bochtjes en steile stukjes. En dan ook nog eens tussen de bomen door zigzaggen. Ik woon er vlakbij dus het is voor mij de makkelijkste optie om een MTB parcours te rijden.quote:Op maandag 30 april 2012 20:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, zeker. Geen parcour voor mij. Ik wil lekkere snelle afdalingen en daarna weer lekker omhoog schieten. Parcour's met snelheid dus. En dat is Spaarnwoude niet.
Die van mij piepen alleen als ze nat of tijdens vorst.quote:Op maandag 30 april 2012 20:09 schreef Crazy-M het volgende:
Hmm, schijfremmen die herrie maken alsof een trein stopt, en remmen die warm worden, volgens mij zijn mn blokjes op
na 6 mei toch naar de fietsenmaker, laat ik ze wel gelijk maken, deze week tot 6 mei niet meer nodig.
dit is gewoon echt, ijzer op ijzer bijna.quote:Op maandag 30 april 2012 20:50 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Die van mij piepen alleen als ze nat of tijdens vorst.
Dit.quote:Op maandag 30 april 2012 21:05 schreef Life2.0 het volgende:
de schijf hoort ook gewoon warm te worden?
Ja, wrijving? Je bewegingsenergie moet omgezet worden. En dat komt door het om te zetten naar warmte.quote:Op maandag 30 april 2012 20:57 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
dit is gewoon echt, ijzer op ijzer bijna.
de hele schijfrem wordt ook warm, wordt volgende week dus even gedoseerd remmen met voorrem en achterrem, en dan na 6 mei asap naar de fietsenwinkel
Ik woon tussen Zaandam/Uitgeest in. Dus voor mij ook goed te bereikenquote:Op maandag 30 april 2012 20:31 schreef Auti het volgende:
[..]
Het is vooral erg technisch met die korte bochtjes en steile stukjes. En dan ook nog eens tussen de bomen door zigzaggen. Ik woon er vlakbij dus het is voor mij de makkelijkste optie om een MTB parcours te rijden.
wrijving zou kunnen bij extreem gebruik enzo.quote:Op maandag 30 april 2012 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, wrijving? Je bewegingsenergie moet omgezet worden. En dat komt door het om te zetten naar warmte.
Je kan toch zo je blokjes zien? Zijn ze helemaal af?
[..]
Ik woon tussen Zaandam/Uitgeest in. Dus voor mij ook goed te bereikenMaar ik ga liever naar Schoorl moet ik zeggen.
Piepen kan ook zijn omdat hij nat was... Check je blokjes nou maar. Het is ook zonde om iets te laten vervangen wat nog niet vervangen hoeft te worden.quote:Op maandag 30 april 2012 21:47 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
wrijving zou kunnen bij extreem gebruik enzo.
Maar ik had nu maar klein stukje gereden op asfalt. Nog geen 500 meter. en 1 keer geremd
en daarbij het geluid dat hij produceert
dit is geen piepen wat hij doet. Het is meer schreeuwen als het ware. Het geluid van remmende treinen wel eens gehoord als ze hard remmen? Dat dus.quote:Op maandag 30 april 2012 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Piepen kan ook zijn omdat hij nat was... Check je blokjes nou maar. Het is ook zonde om iets te laten vervangen wat nog niet vervangen hoeft te worden.
Duwde hij je er ook echt in, of alleen richting de sloot. Allebei erg natuurlijk, maar lijkt me dat je met een nat pak toch wel iets meer kwaad was (logischerwijs).quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:27 schreef 1299 het volgende:
Zelfbeheersing level 10 bereikt. Net mtb'en staan er een aantal mongolen op de weg, ik roep van heuj ik kom er aan. Gaan niet op zij, mag ik door het gras, geeft die idioot mij een duw om mij in de sloot te duwen.
Ik heb wel 20x tot 10 moeten tellen om niet terug te gaan met een hamer en z'n harses in te slaan!
Reeds opnieuw afgesteld?quote:Op maandag 30 april 2012 21:56 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
dit is geen piepen wat hij doet. Het is meer schreeuwen als het ware. Het geluid van remmende treinen wel eens gehoord als ze hard remmen? Dat dus.
Het piepen heeft hij idd als het nat weer is enzo, maar dat klinkt vele malen vriendelijker om het zo maar te zeggen. Ik heb er helaas geen geluids fragment van, misschien morgen even als ik tegelijk even de blokken controleer. Maar hij heeft het al paar dagen achter elkaar en ook niet constant. maar gewoon willekeurig tijdens het fietsen door, zo heeft hij het niet, dan weer wel (zonder dat ze in de tussentijd nat zijn geworden)
Welgeteld 1 maand en een paar dagen.quote:
Achter ook nietquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:37 schreef Life2.0 het volgende:
Aan de andere kant.. als je met 80 met dh fiets naar benee sjeest wil je echt geen klapband voor hebben
Voor heeft maar 10 scheurtjes ofzo.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:37 schreef Life2.0 het volgende:
Aan de andere kant.. als je met 80 met dh fiets naar benee sjeest wil je echt geen klapband voor hebben
Achter klapt houd je hem nog iets makkelijker in bedwang dan voor lijkt mij.quote:
Met paarden moet je inderdaad voorzichtig zijn ja. Als ze schrikken kunnen ze raar springen... Je ziet vaak ook wel of het een rustig paard is of niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:07 schreef DarkNoize het volgende:
Even over dat inhalen van wandelaars, paarden, etc.
Bij paarden blijf ik er gewoon zo lang achter fietsen totdat ik er met een ruime afstand langs kan en dan heel rustig passeren.
Bij wandelaars roep ik gewoon 'Pardon!' en als ik er dan voorbij ben 'Bedankt!'.
Nog nooit problemen gehad. Honden worden ook altijd netjes geroepen of vastgepakt.
Maarja je hoeft maar 1 rotte appel tegen te komen inderdaad.
Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
MTB filmpje is nu aan het exporteren. Misschien red ik 't net met uploaden op FB en/of youtube voordat ik ga slapen. Heb er niet heel veel werk in gestoken, beetje plak en knipwerk.
quote:
Heftig, je viel precies op de plek waar ik al dacht dat je zou zijn gevallen. Vroeger, ruim 10 jaar terug, liep het daar nog iets anders en er is ook eens iemand op die berg dodelijk gevallen met zijn hoofd op een steen, nu is het aangepast.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
OVeral gepost vanmorgen, behalve hier
Was een stukje offroute daar. Had niet door dat ik van het pad af wasquote:Op woensdag 2 mei 2012 16:48 schreef Crazy-M het volgende:
redelijk smalle paden zo, en omhoog langs een trapje? kun je niet echt krachtzetten en wat sturen lijkt mij
Ze moeten daar 't gras wat korter houden. Die boomstammen zie je echt niet. Als ik ze had zien liggen had ik zeker meer vaart geminderd en in ieder geval meer mijn best gedaan om de bocht te nemen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:54 schreef Auti het volgende:
[..]
Heftig, je viel precies op de plek waar ik al dacht dat je zou zijn gevallen. Vroeger, ruim 10 jaar terug, liep het daar nog iets anders en er is ook eens iemand op die berg dodelijk gevallen met zijn hoofd op een steen, nu is het aangepast.
Niets over gehouden aan de val?
Beste gooi.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
OVeral gepost vanmorgen, behalve hier
Ja, schouder doet ook nog best pijnquote:
Je ging een stukje tegen het verkeer in ja, de route gaat aan de andere kant die berg op.. slopend is ie.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was een stukje offroute daar. Had niet door dat ik van het pad af was
[..]
Ze moeten daar 't gras wat korter houden. Die boomstammen zie je echt niet. Als ik ze had zien liggen had ik zeker meer vaart geminderd en in ieder geval meer mijn best gedaan om de bocht te nemen.
Lid van die zaandamse vereniging? Ik was al op zoek om in contact te komen met de organisatie, maar wat een teringsite zeg. Op het forum registeren is al net zo kut. Moet eerst door de admin goedgekeurd wordenquote:Op woensdag 2 mei 2012 18:10 schreef Auti het volgende:
[..]
Je ging een stukje tegen het verkeer in ja, de route gaat aan de andere kant die berg op.. slopend is ie.
Normaal is het gras ook korter, maar het is flink gegroeid. Ik ben vanavond niet bij de training maar ik zal het wel even voorleggen aan de organisatie/beheerder en het filmpje laten zien. Daar moet gewoon even een lintje komen oid.
Beter gewoon nog een paar stammen neergooien, dan blijft het gewoon 2jaar liggen ipv van een lintje van na 3 keer storm weg isquote:Op woensdag 2 mei 2012 18:10 schreef Auti het volgende:
[..]
Je ging een stukje tegen het verkeer in ja, de route gaat aan de andere kant die berg op.. slopend is ie.
Normaal is het gras ook korter, maar het is flink gegroeid. Ik ben vanavond niet bij de training maar ik zal het wel even voorleggen aan de organisatie/beheerder en het filmpje laten zien. Daar moet gewoon even een lintje komen oid.
Da's nog een beste val. En je hebt nog mazzel gehad dat je nog net op het gras terecht bent gekomen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
OVeral gepost vanmorgen, behalve hier
Wat doe je kwa tijd ongeveer daar? Bedoel je die kuil waar je links en rechts langs kan?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:51 schreef thettes het volgende:
Het kwam dus door die boomstronk? Idd vrij link. Ik ben zelf vrijdag in Schoorl voor het eerst in zeer lange tijd weer eens omgegaan. Beneden in de kuil net na de nok, vlak voor de finish. Niet hard, wel een flinke schaafwond op mn elleboog die hinderlijk was bij chillen in het gras van het Oosterpark op q-day
Maar wel heerlijk gefietst, redelijke tijd ook gezien de wind op de open stukken.
Zeker! En ik blijf die handschoentjes lekker dragen, scheelt een hoop verwondingen. Ik raad 't jullie ook aan!quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Da's nog een beste val. En je hebt nog mazzel gehad dat je nog net op het gras terecht bent gekomen.
Zolang je het maar ziet.... Want dit is ook kut.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Beter gewoon nog een paar stammen neergooien, dan blijft het gewoon 2jaar liggen ipv van een lintje van na 3 keer storm weg is
Buiten de fiets>helm bedoel jequote:Op woensdag 2 mei 2012 21:24 schreef Life2.0 het volgende:
handschoenen is ook het eerste wat ik gekocht heb, buiten de fiets het belangrijkste onderdeel!
Vette video. Heb hem nog niet helemaal gekeken, maar even doorheen geskimmed (vanavond eens even wat beter bekijken)quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
OVeral gepost vanmorgen, behalve hier
Gopro ja. Hero 2. eerste keer.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:53 schreef Jort227 het volgende:
[..]
Vette video. Heb hem nog niet helemaal gekeken, maar even doorheen geskimmed (vanavond eens even wat beter bekijken)
Gemaakt met een GoPro?
Die val zag er inderdaad wel lomp uit. Kon je snel losklikken, ofzo, omdat anders lijkt me dat je je fiets gewoon meeneemt in je val? Ook geen schade aan je kleding of je fiets (leek of je net op het asfalt terecht kwam en volgens mij is het lycra van fietsbroeken nu ook niet het meest stevige).
Nee, stond op de planning.. omdat het soms toch net iets te hard gaat. En dan zie je die klapper op dat filmpje en dan denk je, ja.. dat kan mij ook gebeuren, zeker daar.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:27 schreef kanovinnie het volgende:
Had je die nog niet danWelke heb je gekocht?
Ziet er goed uit. Heb je 'm al gepast? Want je kan imo beter een dure helm kopen die je niet voelt zitten, dan een goedkope helm die niet lekker zit.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:30 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee, stond op de planning.. omdat het soms toch net iets te hard gaat. En dan zie je die klapper op dat filmpje en dan denk je, ja.. dat kan mij ook gebeuren, zeker daar.
Ik heb deze gekocht, niet top of the line maar dit voldoet volgens mij wel;
http://www.halfords.nl/shop/fietsaccessoires/helmen/111065
bedankt voor de link maar daar staan geen routes op hier in der buurt helaas.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:10 schreef kanovinnie het volgende:
http://mtbroutes.nl/index.php/kaart-nederland Dit is de dichtbijzijnde.
Ja, hij zit prima. Fietsen doe ik al heel lang, maar MTB'en deed ik van 1997 t/m 1999 en dat heb ik sinds mei vorig jaar weer opgepakt. Ik begin nu weer wat wilder en fanatieker te rijden dus moest die helm er ook maar eens komen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Heb je 'm al gepast? Want je kan imo beter een dure helm kopen die je niet voelt zitten, dan een goedkope helm die niet lekker zit.
Hoe lang fiets je al?
Die kuil bedoel ik. Mijn start is bij de manege dus. Maar ik heb dit seizoen 1 keer 30km op de racefiets gedaan en 2x schoorl/bergen. Dus echte recreant. En het waaide hard. Zo, nu heb ik me genoeg ingedekt, ik doe er zo'n 43 minuten over.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat doe je kwa tijd ongeveer daar? Bedoel je die kuil waar je links en rechts langs kan?
Ik start zelf altijd bij dat pad wat je kruist voor de nok. Dan moet je eerst nog 500 meter singletrack, dan omhoog.
Dan heb is die kutnok alvast geweest
Ik had 40 min in mijn snelste tijd. Moet wel zeggen dat ik dan nu zo'n 5 keer Schoorl gefietst heb, dus er is nog ruimte voor verbetering.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:52 schreef thettes het volgende:
[..]
Die kuil bedoel ik. Mijn start is bij de manege dus. Maar ik heb dit seizoen 1 keer 30km op de racefiets gedaan en 2x schoorl/bergen. Dus echte recreant. En het waaide hard. Zo, nu heb ik me genoeg ingedekt, ik doe er zo'n 43 minuten over.
Heuvel op knal ik niet 100% Boven komen en meteen doorrijden scheelt meer tijd dan naar boven racen alsof je leven er van afhangt om daarna te moeten rusten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:59 schreef thettes het volgende:
Ik denk dat ik nu met ideaal weer en zonder zanderige stukken op 42 min kan ofzo. Als ik echt ga trainen, tja wie weet.. :p.
Die 43 minuten waren ook matig ingedeeld en dus met val. halverwege had ik wel ff en flink dipje van 10 minuutjes.
Sowieso, hoe fiets je daar nu eigenlijk? Hard de heuveltje op en op het vlakke temporiseren? Of juist proberen alles met een heel constante inspanning te fietsen? Ik kom er nog niet uit
Mijn moeder had vorige week de helm al gekocht, en net gister pas haar 1e mtb gekocht..quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan voor de allereerste keer op de MTB...
Ik heb ook nog geen MTB, maar wel al een helmquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mijn moeder had vorige week de helm al gekocht, en net gister pas haar 1e mtb gekocht..
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:38 schreef Crazy-M het volgende:
zo, morgen startbewijs ophalen en zondag 40km fietsen voor het goede doel
Succes, maar dat zal wel goed komen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:38 schreef Crazy-M het volgende:
zo, morgen startbewijs ophalen en zondag 40km fietsen voor het goede doel
Is dat niet slecht voor de fiets?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:47 schreef Unsub het volgende:
Vandaag met z'n 3en gewaterfietst
Kwamen bij een vennetje, en we konden het niet laten om zo ver mogelijk het vennetje in te fietsen: tot aan het stuur dus! Helaas geen foto kunnen knippen..
Dat is dus het voordeel van een aluminium frame....quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:51 schreef Life2.0 het volgende:
Ben met mn bmx vroegah wel eens het meertje ingesprongen..
..het was een stalen frame
Dat is dan wel een bazenactiequote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:47 schreef Unsub het volgende:
Vandaag met z'n 3en gewaterfietst
Kwamen bij een vennetje, en we konden het niet laten om zo ver mogelijk het vennetje in te fietsen: tot aan het stuur dus! Helaas geen foto kunnen knippen..
Hij zit goed, ik vind hem niet lelijk en de prijs is prima (actieprijs tot 15-05). Meer kan ik er nog niet echt over zeggen omdat ik er nog geen km's mee heb gemaakt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
@Auti, hoe bevalt de helm? Voor eind van de maand staan er naast een nieuwe fiets, ook een helm en een fietsbril op het programma namelijk.
ik heb een helm gekocht bij de fietsenwinkel, zit erg goed, en je merkt eigenlijk niet dat die op zit.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Succes, maar dat zal wel goed komen.
Vandaag weer lekker wezen fietsen, het was hier redelijk weer (veel beter wordt het voorlopig toch niet). Lekker veel kilometers gemaakt, bijna 70 zag ik bij thuiskomst. Was goed druk in de bossen.
@Auti, hoe bevalt de helm? Voor eind van de maand staan er naast een nieuwe fiets, ook een helm en een fietsbril op het programma namelijk.
Oh vreselijk, daar kan ik echt niet tegen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:51 schreef Life2.0 het volgende:
stelletje downhillers gaan midden op het pad uitgebreid koffiedrinken![]()
dan nog ga je aan de kant en niet midden op een pad stil staanquote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:56 schreef Life2.0 het volgende:
Kon het ze niet echt kwalijk nemen, het was al redelijk laat en het weer zou omslaan dus ze hadden natuurlijk niemand verwacht
Nouja, ik was op de singlespeed. Deze heeft geen vering, geen versnellingen (dus geen derrailleurs), v-brakes, en nog van die oude open lagers, dus mocht het vastlopen kan ik erg gemakkelijk nieuw vet in de lagers doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:48 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Is dat niet slecht voor de fiets?![]()
Ik ben bang als ik dat met die van mij doe, dat de lagers helemaal gaan vast roesten.
Haha super vet. Was het water niet koud? Of de terugweg (nat pak)quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:47 schreef Unsub het volgende:
Vandaag met z'n 3en gewaterfietst
Kwamen bij een vennetje, en we konden het niet laten om zo ver mogelijk het vennetje in te fietsen: tot aan het stuur dus! Helaas geen foto kunnen knippen..
Ziet er mooi uit man!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:32 schreef FHR het volgende:
Net terug van een weekje La Palma. Daar natuurlijk ook op een mountainbike gesprongen!
's Ochtends verzamelen bij de verhuurtoko:
[ afbeelding ]
Fietsen op de aanhanger voor de uplift:
[ afbeelding ]
Helaas hingen de wolken die dag nogal laag:
[ afbeelding ]
Maar er waren wel leuke paadjes naar beneden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De ondergrond is wel even wennen. Het is erg los allemaal. Het spul op de grond zit tussen zand en grind in, met veel losse steentjes en stenen er doorheen. Die stenen zijn ook redelijk licht (lavasteen met veel holtes erin), dus het gaat allemaal makkelijk glijden. En natuurlijk ook grotere stenen die wel vast zitten, maar die erg puntig zijn: oppassen dus. Maar na een poosje begin je het gevoel te krijgen en kan je zo af en toe lekker driften. En daarna natuurlijk lekker met een koud biertje of sangria in de zon aan het strand hangen
Er zijn veel routes en paadjes, maar niks is aangegeven voor fietsen. Een gids is dus wel handig. Het kost ook maar ¤64 per dag (fiets, helm, gids en vervoer met busje). De fiets is wel OK (Bergamont, 150 mm veerweg voor/achter, fatsoenlijke remmen en derailleurs etc), voor iets meer kan je een betere huren, maar voor de meeste routes is dit prima. De freeride en DH routes (nu niet gedaan, misschien een volgende keer) met gids zijn iets duurder (¤ 70 geloof ik). Dan krijg je ook een andere fiets (ook Bergamont, maar met 180 mm voor/achter, grotere remschijven en chain device). Je kan ook een pakket nemen van 5 tochten. Echt een aanrader volgens mij (nu zelf niet gedaan), want dan kan je alle stukken van het eiland een keer bekijken.
Nee hoor, de zon scheen, en het water was verrassend warmquote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:41 schreef Jort227 het volgende:
[..]
Haha super vet. Was het water niet koud? Of de terugweg (nat pak)?
thanks voor de tip. Moet nog fiets regelen als ik in vaals zit.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:32 schreef FHR het volgende:
Net terug van een weekje La Palma. Daar natuurlijk ook op een mountainbike gesprongen!
's Ochtends verzamelen bij de verhuurtoko:
[ afbeelding ]
Fietsen op de aanhanger voor de uplift:
[ afbeelding ]
Helaas hingen de wolken die dag nogal laag:
[ afbeelding ]
Maar er waren wel leuke paadjes naar beneden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De ondergrond is wel even wennen. Het is erg los allemaal. Het spul op de grond zit tussen zand en grind in, met veel losse steentjes en stenen er doorheen. Die stenen zijn ook redelijk licht (lavasteen met veel holtes erin), dus het gaat allemaal makkelijk glijden. En natuurlijk ook grotere stenen die wel vast zitten, maar die erg puntig zijn: oppassen dus. Maar na een poosje begin je het gevoel te krijgen en kan je zo af en toe lekker driften. En daarna natuurlijk lekker met een koud biertje of sangria in de zon aan het strand hangen
Er zijn veel routes en paadjes, maar niks is aangegeven voor fietsen. Een gids is dus wel handig. Het kost ook maar ¤64 per dag (fiets, helm, gids en vervoer met busje). De fiets is wel OK (Bergamont, 150 mm veerweg voor/achter, fatsoenlijke remmen en derailleurs etc), voor iets meer kan je een betere huren, maar voor de meeste routes is dit prima. De freeride en DH routes (nu niet gedaan, misschien een volgende keer) met gids zijn iets duurder (¤ 70 geloof ik). Dan krijg je ook een andere fiets (ook Bergamont, maar met 180 mm voor/achter, grotere remschijven en chain device). Je kan ook een pakket nemen van 5 tochten. Echt een aanrader volgens mij (nu zelf niet gedaan), want dan kan je alle stukken van het eiland een keer bekijken.
Dat ziet er mooi uit!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:32 schreef FHR het volgende:
Net terug van een weekje La Palma. Daar natuurlijk ook op een mountainbike gesprongen!
's Ochtends verzamelen bij de verhuurtoko:
[ afbeelding ]
Fietsen op de aanhanger voor de uplift:
[ afbeelding ]
Helaas hingen de wolken die dag nogal laag:
[ afbeelding ]
Maar er waren wel leuke paadjes naar beneden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De ondergrond is wel even wennen. Het is erg los allemaal. Het spul op de grond zit tussen zand en grind in, met veel losse steentjes en stenen er doorheen. Die stenen zijn ook redelijk licht (lavasteen met veel holtes erin), dus het gaat allemaal makkelijk glijden. En natuurlijk ook grotere stenen die wel vast zitten, maar die erg puntig zijn: oppassen dus. Maar na een poosje begin je het gevoel te krijgen en kan je zo af en toe lekker driften. En daarna natuurlijk lekker met een koud biertje of sangria in de zon aan het strand hangen
Er zijn veel routes en paadjes, maar niks is aangegeven voor fietsen. Een gids is dus wel handig. Het kost ook maar ¤64 per dag (fiets, helm, gids en vervoer met busje). De fiets is wel OK (Bergamont, 150 mm veerweg voor/achter, fatsoenlijke remmen en derailleurs etc), voor iets meer kan je een betere huren, maar voor de meeste routes is dit prima. De freeride en DH routes (nu niet gedaan, misschien een volgende keer) met gids zijn iets duurder (¤ 70 geloof ik). Dan krijg je ook een andere fiets (ook Bergamont, maar met 180 mm voor/achter, grotere remschijven en chain device). Je kan ook een pakket nemen van 5 tochten. Echt een aanrader volgens mij (nu zelf niet gedaan), want dan kan je alle stukken van het eiland een keer bekijken.
Dat moet een eitje zijn, al kan het parcours natuurlijk erg zwaar zijn.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:39 schreef Crazy-M het volgende:
Startbewijs en routekaart in de pocket
de verwachte tijd is 2 uur onderweg zonder pauzes, moet makkelijk te doen zijn
ik ken de bossen waar de route doorgaat. Niet echt veel heuveltjes in. Maar ben benieuwd. Alles logt er klaar voorquote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat moet een eitje zijn, al kan het parcours natuurlijk erg zwaar zijn.
Naar wat laat je je omscholen?quote:Op maandag 7 mei 2012 20:25 schreef StateOfMind het volgende:
Zit ik al heel lang thuis in de ziektewet met redelijk waardeloos weer, en uitgerekend op de mooiste dag sinds tijden (ideaal fietsweer) begin ik met mijn omscholingscursus
AutoCAD tekenaar. Ik werkte altijd in de logistiek, maar sinds ik reumatoïde artritis heb, kan ik dat werk niet meer aan (lichamelijk te belastend). Met de huidige medicijnen is de ziekte goed onder controle (ik heb vrijwel geen last meer), maar de reumatoloog raadde mij met klem af om dat werk te blijven doen. Eerlijk gezegd was ik er ook wel klaar mee.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naar wat laat je je omscholen?
Net ff mijn racefiets schoongemaakt.
Is het trouwens wat om binnenkort Schoorl met een groepje van hier te fietsen? Lijkt me wel leuk om een keer elkaar in 't echt te zien, elkaar zoek te rijden op de afdalingen en heuvels om daarna wat eten/drinken ergens?
gaat de hele dagmuisklikken dan wel? Zorg dat je in een goede muis investeerd voor je opleiding. Ben zelf ook een CAD tekenaar (doe vooral 3D met Inventor).quote:Op maandag 7 mei 2012 21:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
AutoCAD tekenaar. Ik werkte altijd in de logistiek, maar sinds ik reumatoïde artritis heb, kan ik dat werk niet meer aan (lichamelijk te belastend). Met de huidige medicijnen is de ziekte goed onder controle (ik heb vrijwel geen last meer), maar de reumatoloog raadde mij met klem af om dat werk te blijven doen. Eerlijk gezegd was ik er ook wel klaar mee.
Eigenlijk is het een wonder dat ik nu fanatiek kan mountainbiken, want voordat ik met mijn huidige medicijnen begon (in november) kon ik mij amper bewegen. Wassen, aankleden, opstaan, lopen etc. ging heel moeizaam.
Die meet is op zich wel een goed idee, maar de meesten zullen denk ik met een vervoersprobleem zitten. Een fietsendrager staat bij mij wel op de lijst, maar dat is voorlopig helaas nog niet aan de orde.
Wat een toeval! Ik zal je straks wel een PM sturen met wat vragen.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
gaat de hele dagmuisklikken dan wel? Zorg dat je in een goede muis investeerd voor je opleiding. Ben zelf ook een CAD tekenaar (doe vooral 3D met Inventor).
Zit in ieder geval genoeg werk in! Als je vragen heb erover kan je ff pmen![]()
Wat voor tekenwerk ga je doen? Of is dat nog niet zeker? Welke regio ook alweer?
Kan je je fiets niet in de auto proppen? Voorwiel+achterwiel eruit en dan moet 't wel passen. Of heb je een hele kleine auto?
Mijn fiets past met voorwiel eruit in mijn saxo.
Stuur maar. Ik heb wel al 3 jaar niet meer met ACAD gewerkt (sinds anderhalve maand wel weer), maar heb wel ervaring met gelijke programma's.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat een toeval! Ik zal je straks wel een PM sturen met wat vragen.
Ik rij in een Audi 80 sedan, geen neerklapbare achterbank dus zoals in een hatchback. En de kofferbak is erg klein voor een auto van dat formaat. Eventueel zou ik voor een meet wel de auto van mijn ouders kunnen lenen, hun hebben wel een hatchback waar ie in past.
Ansys is tof!quote:Op maandag 7 mei 2012 21:24 schreef Crazy-M het volgende:
Stateofmind; als je als tekenaar werk zoekt kan ik altijd bij ons kijken. Werken met autocad, inventor en ansys.
Meet,leuk idee, ben er ook voor te vinden. Zal echte dan wel moeten kijken of fiets goed mee kan enzo
Ik zit in de regio Nijmegen, en met de huidige benzineprijzen icm met een bijna-oldtimer die 1 op 10 tot 1 op 12 rijdt, wil ik het wel in de buurt zoeken qua baan.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:24 schreef Crazy-M het volgende:
Stateofmind; als je als tekenaar werk zoekt kan ik altijd bij ons kijken. Werken met autocad, inventor en ansys.
Meet,leuk idee, ben er ook voor te vinden. Zal echte dan wel moeten kijken of fiets goed mee kan enzo
Als je een beetje kan CAD tekenen en goed bedrijf uitzoekt is het wel rooskleurig hoorquote:Op maandag 7 mei 2012 21:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zit in de regio Nijmegen, en met de huidige benzineprijzen icm met een bijna-oldtimer die 1 op 10 tot 1 op 12 rijdt, wil ik het wel in de buurt zoeken qua baan.
Ik heb in mei de basiscursus, vervolgens in juli de gevorderdencursus en eind augustus/begin september de 3D-cursus, dus in september ben ik klaar.
Ik krijg nog tot maart 2013 mijn loon doorbetaald door mijn werkgever, dus ik hoop tussen september 2012 en maart 2013 een baan te hebben gevonden als CAD tekenaar, want na maart 2013 zak ik terug naar 70% van wat ik nu krijg (en dat is niet veel).
Andere auto is geen optie. Mijn auto is nu 24 jaar en in absolute topstaat en volledig origineel op wat kleine details na (ik zoek nog een originele bestuurdersstoel en een werkende kilometerteller/dagteller). Rijdt en zit en oogt (op wat gebruikerssporen na) nog als nieuw. Fijnste auto die ik ooit gehad heb (fijner zelf dan een 2 jaar oude auto die ik ooit had!).quote:Op maandag 7 mei 2012 21:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je een beetje kan CAD tekenen en goed bedrijf uitzoekt is het wel rooskleurig hoor
Oja, is een andere auto geen optie?
Dan snap ik 't wel weer jaquote:Op maandag 7 mei 2012 22:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Andere auto is geen optie. Mijn auto is nu 24 jaar en in absolute topstaat en volledig origineel op wat kleine details na (ik zoek nog een originele bestuurdersstoel en een werkende kilometerteller/dagteller). Rijdt en zit en oogt (op wat gebruikerssporen na) nog als nieuw. Fijnste auto die ik ooit gehad heb (fijner zelf dan een 2 jaar oude auto die ik ooit had!).
In 2015 belastingvrij. Is een blijvertje.
Daar kunnen we toch ook meeten als er een vette baan ligt?quote:Op maandag 7 mei 2012 21:48 schreef Unsub het volgende:
Zo, nog een goeie 50 km gereden in de avond
Wat betreft de meet: ik ben zeker voor, maar helaas ben ik nog geen 18, en heb ik dus geen auto en/of rijbewijs. Vervoer zal daarom voor mij erg lastig worden, aangezien ik in Zuid-Oost Brabant woon, op de grens met Limburg..
Maar daar moet je toch een OV-chipkaart voor hebben?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:28 schreef Life2.0 het volgende:
fietsen kunnen ook met de trein (koste destijds 6 euro voor een fietskaartje)
Alleen enkeltjes of ook retouren?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:56 schreef Life2.0 het volgende:
last time i checked, kon je normale kaartjes kopen bij automaat
Ik ben nu bezig met een probleem binnen Ansysquote:Op maandag 7 mei 2012 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stuur maar. Ik heb wel al 3 jaar niet meer met ACAD gewerkt (sinds anderhalve maand wel weer), maar heb wel ervaring met gelijke programma's.
Tip: Download ACAD zodat je thuis ook kan oefenen.
[..]
Ansys is tof!
Mijn werk zit in Rheden, net voorbij Arnhem vanaf Nijmegen gezien. Groot internationaal bedrijf. Ik kan even kijken of er nog vacatures open staanquote:Op maandag 7 mei 2012 21:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zit in de regio Nijmegen, en met de huidige benzineprijzen icm met een bijna-oldtimer die 1 op 10 tot 1 op 12 rijdt, wil ik het wel in de buurt zoeken qua baan.
Ik heb in mei de basiscursus, vervolgens in juli de gevorderdencursus en eind augustus/begin september de 3D-cursus, dus in september ben ik klaar.
Ik krijg nog tot maart 2013 mijn loon doorbetaald door mijn werkgever, dus ik hoop tussen september 2012 en maart 2013 een baan te hebben gevonden als CAD tekenaar, want na maart 2013 zak ik terug naar 70% van wat ik nu krijg (en dat is niet veel).
Ik werkte met een ander programma en ansys. Moet je eerst stepfiles maken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 05:05 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een probleem binnen Ansys
Geometries kunnen niet meer uitgerekend worden van tekeningen die er via Inventor in komen.
[..]
Mijn werk zit in Rheden, net voorbij Arnhem vanaf Nijmegen gezien. Groot internationaal bedrijf. Ik kan even kijken of er nog vacatures open staan
Vanuit Inventor is er een automatische inegratie met Ansys. Via een knop in de werkbalk wordt automatisch Ansys opgestart. Vervolgens kun je er dan die statics aantoevoegen. Daarna (het moment dat de Geometries zijn gekoppeld en je dubbelklikt op de model) dan start ansys mechanical op, en dan crashed de koppeling.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 06:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik werkte met een ander programma en ansys. Moet je eerst stepfiles maken.
Hoe gaat dat met inventor?
daarmee kun je ook fietsen makenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 07:45 schreef Jort227 het volgende:
Lol volgens mij ben ik ineens in een AutoCAD topic terecht gekomen
Hertjes: lekkerquote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:03 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
daarmee kun je ook fietsen maken
btw, helemaal vergeten te vertellen over de tocht van ZOndag.
Kwam langs de hekken van het safari park, en alle bambi's stonden bij het hek waar wij langs kwamen. Je kon ze zo aanraken![]()
![]()
en dan om het over een mountainbike te hebben. Er reed een heuse Mountainbike tendem mee
Was een groepje met een vrijgezel erbij. Zag er super lachen uit
als ik ga kijken naar het parcour in Alphen, daar liggen echt hele scherpe bochtjes. Lijkt me niet dat dat gaat lukken met een tendemquote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:55 schreef FHR het volgende:
[..]
Hertjes: lekker. En een tandem: ik heb er ook wel 's over nagedacht om dat te proberen. Alleen kan je die dingen denk ik nergens huren. Dat betekent dus kopen, maar ja, beetje jammer als het dan niet bevalt... En het lijkt me dat de echt technische paadjes niet meer kunnen en je het terrein minder kunt gebruiken. Maar het gaat natuurlijk wel hard de berg op
yep, en ook even naar de remmen laten kijken.quote:
Ik heb nog wel een mooie cube voor een mooie prijsquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:12 schreef Metalfreak het volgende:
Grrr, gisteren helaas een mooie Cube voor een mooie prijs nét misgelopen. Maar goed, iemand anders vond dat ook al een hele mooie prijs, vandaar dat die zo snel weg was... Was volgens mij echt net 5 minuten te laat. Nou ja, we zoeken verder...
ziet er wel heel gaaf uitquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een mooie cube voor een mooie prijs
Wat is je budget, en waar ben je naar op zoek??
Ik ben vandaag eens aan het rekenen geslagen, maar wordt er niet vrolijk van...
Wil graag mijn Cube (deels) inruilen voor een LTHT (Long-travel hardtail), met name deze vind ik wel erg, erg, erg mooi
Ik wil het liefste zo veel mogelijk overzetten, behalve mijn remmen en het spul wat niet mee kan (zadelpen, voorderrie, headset etc. passen niet op de nieuwe), maar ik kan maar 1 ding concluderen: zelfs na het verkopen van het frame incl. zadelpen, headset, remmen, zadelpenklem, demper en voorderrie moet ik nog wel erg veel bijleggen
Gaat 'm denk ik niet worden..
(plaatje voor de beeldvorming)
[ afbeelding ]
Over een week of 3 gaat mijn Cube in de verkoop wegens de aankoop van een Merida. De Cube is tegen die tijd slechts 3 maanden oud.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:12 schreef Metalfreak het volgende:
Grrr, gisteren helaas een mooie Cube voor een mooie prijs nét misgelopen. Maar goed, iemand anders vond dat ook al een hele mooie prijs, vandaar dat die zo snel weg was... Was volgens mij echt net 5 minuten te laat. Nou ja, we zoeken verder...
quote:
Je kan denk beter een werkende fiets kopen...quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een mooie cube voor een mooie prijs
Wat is je budget, en waar ben je naar op zoek??
Ik ben vandaag eens aan het rekenen geslagen, maar wordt er niet vrolijk van...
Wil graag mijn Cube (deels) inruilen voor een LTHT (Long-travel hardtail), met name deze vind ik wel erg, erg, erg mooi
Ik wil het liefste zo veel mogelijk overzetten, behalve mijn remmen en het spul wat niet mee kan (zadelpen, voorderrie, headset etc. passen niet op de nieuwe), maar ik kan maar 1 ding concluderen: zelfs na het verkopen van het frame incl. zadelpen, headset, remmen, zadelpenklem, demper en voorderrie moet ik nog wel erg veel bijleggen
Gaat 'm denk ik niet worden..
(plaatje voor de beeldvorming)
[ afbeelding ]
Haha, alles werkt aan de cube, maar wil graag frame-only kopen, en zelf opbouwen..quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan denk beter een werkende fiets kopen...
Wat kost dat nieuwe fietsje van je?
Dat is prijzig ja. Maargoed, dan moet er nog 300 euro voor de wielen bij, 500? voor de groep 200-300 voor de vork? Nog eens 200 voor de rest (zadelpen/stuur/zadel/stuurpen)quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:14 schreef Unsub het volgende:
[..]
Haha, alles werkt aan de cube, maar wil graag frame-only kopen, en zelf opbouwen..
Het frame van Production Privee kost ¤600
Dat is dus wat ik nog even moet nakijken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is prijzig ja. Maargoed, dan moet er nog 300 euro voor de wielen bij, 500? voor de groep 200-300 voor de vork? Nog eens 200 voor de rest (zadelpen/stuur/zadel/stuurpen)
Zit je op 1900-2000 euro. Maar als je daar 10 jaar mee doet valt 't toch ook wel mee?
Sweet! Die prijs voor 't frame valt mij eigenlijk alles mee. Ga je een 2x10 of 1x10 erop zetten? In ieder geval een fatsoenlijke chain device hoort er wel op denk ik. En welke vork? Daar hoort eigenlijk een Fox 36 ofzo in, maar een 32 Float 150 kan natuurlijk ook (met Kashimaquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een mooie cube voor een mooie prijs
Wat is je budget, en waar ben je naar op zoek??
Ik ben vandaag eens aan het rekenen geslagen, maar wordt er niet vrolijk van...
Wil graag mijn Cube (deels) inruilen voor een LTHT (Long-travel hardtail), met name deze vind ik wel erg, erg, erg mooi
Ik wil het liefste zo veel mogelijk overzetten, behalve mijn remmen en het spul wat niet mee kan (zadelpen, voorderrie, headset etc. passen niet op de nieuwe), maar ik kan maar 1 ding concluderen: zelfs na het verkopen van het frame incl. zadelpen, headset, remmen, zadelpenklem, demper en voorderrie moet ik nog wel erg veel bijleggen
Gaat 'm denk ik niet worden..
(plaatje voor de beeldvorming)
[ afbeelding ]
ALS het doorgaat (nadruk op "als"quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:21 schreef FHR het volgende:
[..]
Sweet! Die prijs voor 't frame valt mij eigenlijk alles mee. Ga je een 2x10 of 1x10 erop zetten? In ieder geval een fatsoenlijke chain device hoort er wel op denk ik. En welke vork? Daar hoort eigenlijk een Fox 36 ofzo in, maar een 32 Float 150 kan natuurlijk ook (met Kashima). Lijkt me ook wel iets zo'n fietsje voor in NL en dan een flinke enduro of DH fiets voor in 't buitenland. Maar ja, dan moet ik op vakantie opeens twee fietsen mee gaan nemen als ik ook nog gewone routes wil rijden.
2x10 heeft een bijna net zo groot bereik als 3x9. Daarnaast staat 2x10 compacter, en kan ik dan een bash monteren. 3x10 heb ik nooit het nut van begrepen, aangezien 3x9 meer dan voldoet..quote:
2x10 is lichter en je hebt een betere kettinglijn (vooral voor een fully kan dat handiger/beter zijn). Je kunt een groter deel van het schakelen achter doen. Dat is vaak sneller en kan onder meer belasting dan voor schakelen. In 3x9 zit heel veel overlap in de versnellingen, dat is met 2x10 minder terwijl je wel hetzelfde bereik hebt. En bovendien kan je bij 2x10 (of 1x10) een bashguard installeren, bij 3x9 zal je dan toch het buitenste blad moeten opofferen, waardoor je dus opeens weer een kleiner bereik van versnellingen hebt (misschien zijn er ook wel bashguards voor 3 bladen voor, weet ik even niet uit m'n hoofd).quote:
Jup, als je dubbel rijdt welquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
Met een bashguard heb je dus nog steeds een tripple? Maar dan zonder een buitenste blad?
Ik denk dat jij een fiets buiten mijn budget hebt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een mooie cube voor een mooie prijs
Wat is je budget, en waar ben je naar op zoek??
Dat zei je laatst inderdaad al, maar ook dat zit ietsje buiten budget als volledige beginner... Ik wil het in het begin niet te gek maken, als het me bevalt kan ik over een jaar nog altijd iets anders kopen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Over een week of 3 gaat mijn Cube in de verkoop wegens de aankoop van een Merida. De Cube is tegen die tijd slechts 3 maanden oud.
je had een budget van 200,- he?quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:55 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een fiets buiten mijn budget hebt.Die Cube die ik bijna zou kopen is voor 300 euro weggegaan en die was voor zover ik kon beoordelen in goede staat.
[..]
Dat zei je laatst inderdaad al, maar ook dat zit ietsje buiten budget als volledige beginner... Ik wil het in het begin niet te gek maken, als het me bevalt kan ik over een jaar nog altijd iets anders kopen.
Mijn budget is al opgerekt naar 300 euroquote:Op woensdag 9 mei 2012 23:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
je had een budget van 200,- he?
Heb hier nog een "oude" Bulls comp 5.5 staan, waar vorig jaar nog nieuwe ketting en wat Deore XT spulletjes op zijn gekomen (achterderrie) , qua aandrijving dus prima in orde, zit een goed Selle Italia carbon zadel op. Enig nadeel is dat de voorvork wat zwaar gaat...
Ik niet iig, ook nog nooit naar gekeken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 06:55 schreef Crazy-M het volgende:
Iemand lid van de nederlandse fiets bond? en is dit aan te raden ?
Met name de fietsverzekering sprak me erg aan.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:46 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ik niet iig, ook nog nooit naar gekeken.
Wat zouden de voordelen van zo'n bond (moeten) zijn?
Dat zou interessant kunnen zijn, hoeveel kost het?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 06:54 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Met name de fietsverzekering sprak me erg aan.
En kortingen op tourtochten, bij shimano, trainingen.
Fietsverzekering is puur gebasseerd op schade bij ee nongeval. Kleding, assecoires en fiets zijn dan voor maximaal 1000 euro verzekerd zoals ik het kan vinden op de site.
Heb even een mail gestuurd naar mn verzekeringsagent met de vraag hoe ik eigenlijk verzekerd ben als ik ga mountainbike.
ehm in samenwerking met Mountainbike keuze krijg ik dit:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:58 schreef Unsub het volgende:
[..]
Dat zou interessant kunnen zijn, hoeveel kost het?
Normaal sluit ik alleen op een fietsvakantie een speciale verzekering af voor extreme sporten (ja, mountainbiken is een extreme sport), omdat deze meestal niet gedekt worden door de gewone reisverzekering.
http://www.ntfu.nl/Default.aspx?tabid=175quote:Singletracks mountainbiking
Je hebt aangegeven dat je een mountainbiker bent.
Dan is een Singletracks lidmaatschap echt iets voor jou!
Singletracks mountainbiking is onderdeel van de NTFU en bied je een pakket boordevol interessante en bruikbare producten en kortingen. Daarnaast zet Singletracks mountainbiking zich in voor een beter mountainbike-klimaat in Nederland.
Een Singletracks lidmaatschap bied je de volgende voordelen:
• Korting op alle NTFU mountainbike- en toertochten
• Korting op Singletracks trainingen en clinics
• Iedere 2 maanden ontvang je Fietssport Magazine
• De unieke NTFU fietsschadeverzekering
• De NTFU Mountainbiketochtenkalender
• Je ontvangt tevens een kortingscoupon waarmee je ¤ 5,- korting krijgt op een jaarabonnement van Mountain Bike Plus.
Een lidmaatschap via Singletracks kost slechts ¤ 37,50 per jaar!
Oh dat ga ik wel doenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:10 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ehm in samenwerking met Mountainbike keuze krijg ik dit:
[..]
http://www.ntfu.nl/Default.aspx?tabid=175
dus 37,50 per jaar
ja ik zit nog even te kijken hoe ik op dit moment verzekerd ben, als ik niet verzekerd ben, dan ga ik het ook doen denk ikquote:
Een eigen prijs is op de betreffende site verplicht. Verder is het redelijk normaal om even te peilen op het forum, maar ik denk idd dat ik de zin even aanpasquote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou dat zinnetje over interesse peilen weghalen. Waarom zou ik bieden op een fiets waarvan de eigenaar alleen wilt weten of er interesse voor is? Je krijgt zo alleen prijszeikers denk ik.
Laat men een bod doen en haal je eigen prijs weg. Kan je altijd zeggen dat je het bod te laag vind.
wtf?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
Had trouwens 6 km achter een racefietser gezeten omdat ik naar het werk was op de MTB. Rijd ie door rood en scheld me nog net even uit voor klootzakVolgende keer als ik op de racefiets ben ga ik 'm er ff op aanspreken en uitnodigen om in mijn wiel te zitten. Als hij me bijhoud
Ja, dat dacht ik ook. Stond nog ff met een toerfietser te praten die meteen zei dat alle racefietsers aso waren. Dus ik had maar meteen gezegd dat ook ik een racefietser was en dat we niet allemaal mongolen zijnquote:
mja baal er dus ook van dat mn fiets er staat, was nu mooi weerquote:Op zondag 13 mei 2012 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
Nee, achterwiel had toch schade opgelopen dus die logeert tot dinsdag bij de fietsenmaker.
Met dit weer pak ik liever mijn racefiets, heb vandaag ~45km gedaan daarop. Had niet zo heel veel zin om verder te fietsen. Ben wel snel gegaanquote:Op zondag 13 mei 2012 20:31 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
mja baal er dus ook van dat mn fiets er staat, was nu mooi weer
Rare geometrie?quote:Op zondag 13 mei 2012 20:56 schreef Unsub het volgende:
Had vandaag een verjaardag, en komende weken eindexamens.. Weinig fietsen, vrees ik..
Er was wel interesse in de Cube, dus ben benieuwd hoe dit afloopt!
Deze is ook toegevoegd aan het lijstje van potentiële opvolgers:
Singular Buzzard. AM-hardtail, 29er, 1x10, 120-140mm, staal. Kijk en geniet:
[ afbeelding ]
(Het oranje is in het echt wel mooier dan op deze foto)
Hoe bedoel je?quote:
Ik vind het niet mooi hoe de onderbuizen bij je ketting schuin naar beneden lopen, terwijl het frame daarna zo extreem omhoog gaat. Maar ik zit al de hele tijd naar foto's van racefietsen te kijken dus ik zal wel een beetje beïnvloed zijnquote:Op zondag 13 mei 2012 21:47 schreef Unsub het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
73° seattube, 69° headtube, korte chainstays, rest is redelijk normaal voor een 29er, niet?
Ik heb een half uurtje manuals geoefend, kan er nog steeds geen reet vanquote:Op zondag 13 mei 2012 21:27 schreef Crazy-M het volgende:
heeft er dan echt niemand gefiets op de mountainbike ?
Daar heb ik al uren inzitten, kan er ook nog niks vanquote:Op zondag 13 mei 2012 21:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik heb een half uurtje manuals geoefend, kan er nog steeds geen reet van
Trackstand, dus stilstaan op je fiets terwijl je blijft zitten? Dat is inderdaad fucking moeilijk.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:58 schreef Unsub het volgende:
[..]
Daar heb ik al uren inzitten, kan er ook nog niks van
Maar ja, volgens de guides op internet kan alleen de trackstand al een paar maanden duren voordat je het echt onder de knie hebt..
wat voor manuals? Meer dingen leren voor fietscontrole?quote:Op zondag 13 mei 2012 21:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik heb een half uurtje manuals geoefend, kan er nog steeds geen reet van
Blijven staan is het officieel, het is inderdaad gruwelijk moeilijkquote:Op zondag 13 mei 2012 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Trackstand, dus stilstaan op je fiets terwijl je blijft zitten? Dat is inderdaad fucking moeilijk.
Manuals is de verzamelnaam voor het (staand) rijden op het voor- of achterwiel zonder dat er getrapt wordt; een wheelie zonder trappen en staand op de pedalen, of een gecontroleerde stoppie.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:21 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
wat voor manuals? Meer dingen leren voor fietscontrole?
ok das wel stoer jahquote:Op zondag 13 mei 2012 22:40 schreef Unsub het volgende:
[..]
Manuals is de verzamelnaam voor het (staand) rijden op het voor- of achterwiel zonder dat er getrapt wordt; een wheelie zonder trappen en staand op de pedalen, of een gecontroleerde stoppie.
(als ik het goed heb, weet er ook niet zo veel vanaf)
Das niet het enige belangrijke, ook de hoek.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:38 schreef Gemini99 het volgende:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe kortere stuurpen. Mijn huidige is nu 13 cm lang en hierdoor kan ik, als ik rechtop op de fiets zit, maar met een paar vingers het stuur aanraken. Ik wil dus een veel kortere stuurpen die niet te duur is. Mijn stuur is precies 10 cm in omvang. En de vork is 9.3 cm. Wat zijn mijn opties?
Mja donderdag even naar de vestiging in Best. Is open van 10 tot 17:00quote:Op maandag 14 mei 2012 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
Ik moet ook nog ff een nieuwe fietsbroek halen daar. Ik heb die XC broek van hun. Iets van 45 euro maar ik vind 'm echt goed zitten. Veel beter dan de standaard zwarte broek met rode zeem.
Volgens dit plaatje wel:quote:
Hey bedankt! Ik wist idd niet dat het de diameter moest zijn, dit is dan ook de eerste keer dat ik een los onderdeel voor een fiets ga kopen. Mijn budget is ong 20 euro maar kan ook wel wat meer als t moet.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das niet het enige belangrijke, ook de hoek.
Welke heb je nu? Omvang maakt niet uit, je moet de diameter even opmeten. Als ik 't zo even omreken is je stuur dus 31.8 mm en je vork 29.6.
Maar ik ga ff kijken. Naar hoeveel cm's wil je?
http://www.rose.nl/artike(...)is-554387/aid:554410
Dit zou een optie zijn. Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
Oh heet dat zo! Ik heb momenteel deze op het oog: http://www.rose.nl/artike(...)h-rise-40/aid:297681 Ziet er goed uit en de prijs valt ook mee!quote:Op maandag 14 mei 2012 20:28 schreef Life2.0 het volgende:
Dat kan inderdaad een heul stuk korter
Anders gewoon voor zo direct mogelijke camp gaan? Beetje als een bmx? (geen idee of er ook clamps zijn die hem verticaal op je pen zetten, misschien wel in de trial wereld?) [ afbeelding ]
Houdt er wel rekening mee dat je met een kortere stuurpen wat nerveuzer is en dat je wat minder "leverage" hebt. Het wordt meestal aan geraden om dan ook een breder stuur te nemen. De overgang is nu ook wel erg groot (van 130 mm naar 40 mm). Het lijkt me handig om eerst even een tussenmaatje te pakken, 90 mm ofzo. Dan kan je daarna altijd nog korter mocht het nodig zijn.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:49 schreef Gemini99 het volgende:
[..]
Oh heet dat zo! Ik heb momenteel deze op het oog: http://www.rose.nl/artike(...)h-rise-40/aid:297681 Ziet er goed uit en de prijs valt ook mee!
Kun je natuurlijk afzeggenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 06:48 schreef Crazy-M het volgende:
Grrr, waarom lees ik nu pas van een MTB tocht bij moergestel door de bosse nvan oisterwijk en de velden van Kampina
is Komende donderdag, keuze uit 25, 30 en 55 km (55 is combi van de 25 en 30) Heb nu al helaas iets anders gepland staan die dag
schiet me net te binnen, Dat ik dan ook een fiets nodig hebquote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kun je natuurlijk afzeggen![]()
Overigens heb ik ruim een week niet gefietst nu, dus ondanks dat de weersverwachting voor vandaag slecht is ga ik toch fietsen. Het kriebelt te erg om niet te gaan.
Ik heb een edge 705. Kan er alleen totaal niet mee omgaan, dus moet een keer een cursus o.i.d. volgen. Dit raad ik je ook aanquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:23 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo 160? Voor de voorvorkreparatie?
Moest 15 euro aftikken voor mijn achterwiel, 't zou max 22.5 kosten en waarschijnlijk minder want zoveel werk was het niet. Ik ben blij met dit soort meevallertjes.
Belasting over 2010 ingevuld, ga nu een navigatiefietscomputer kopen. Zit te denken aan een edge 800. Hebben jullie nog tips hierover? Juist wel of juist niet? En welke alternatieven?
Ik zit binnen met een kapotte kniequote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Overigens heb ik ruim een week niet gefietst nu, dus ondanks dat de weersverwachting voor vandaag slecht is ga ik toch fietsen. Het kriebelt te erg om niet te gaan.
Collega van me heeft ook een 705 en weet er aardig wat vanaf, tenminste, iig de basisdingen. En gaandeweg leert men toch?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:35 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ik heb een edge 705. Kan er alleen totaal niet mee omgaan, dus moet een keer een cursus o.i.d. volgen. Dit raad ik je ook aan
Het schijnt echt een prachtapparaat te zijn, maar ik kan er niet uithalen wat er inzit, op het moment.
Remblokken, servicebeurt, lockout voorvork (niet de complete voorvork) en de arbeidskostenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:23 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo 160? Voor de voorvorkreparatie?
Moest 15 euro aftikken voor mijn achterwiel, 't zou max 22.5 kosten en waarschijnlijk minder want zoveel werk was het niet. Ik ben blij met dit soort meevallertjes.
Belasting over 2010 ingevuld, ga nu een navigatiefietscomputer kopen. Zit te denken aan een edge 800. Hebben jullie nog tips hierover? Juist wel of juist niet? En welke alternatieven?
Zit je wiel erin? Zoja: Snelsluiting los halen, en je achterwiel flink schudden. Van links naar rechts. (vanaf de achterkant gezien) Doen ze bij de fietsenmaker ook.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:03 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, mijn achterrem loopt aan. Heb per ongeluk de rem ingedrukt toen mijn wiel eruit was. Hoe kon je dat ookalweer oplossen? Terugduwen met een schroevendraaier dacht ik?
Ja, wiel erin. Ga 't meteen proberen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:13 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Zit je wiel erin? Zoja: Snelsluiting los halen, en je achterwiel flink schudden. Van links naar rechts. (vanaf de achterkant gezien) Doen ze bij de fietsenmaker ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |