Fixedquote:Op maandag 23 april 2012 18:49 schreef Jort227 het volgende:
(link naar vorige topic ontbreekt nog in de OP).
Als reactie op laatste post vorige topic
Hmm ligt het aan mij, of is het interessant dat je achterspatbord juist bovenop een grote modderzooi is? Zou dat niet vooral aan de onderkant moeten zitten? Want als het ook bovenop komt, komt het toch ook net zo goed nog op je rug terecht?
Hogedruk wordt afgeraden ivm lagertjes. Tuinslang is geen probleem. Zelf zet ik de tuinslang altijd op de fijne stand en daar waar lagertjes zitten richt ik niet rechtstreeks op. Better safe than sorry.quote:Op maandag 23 april 2012 18:54 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Fixed
rug (waterzak) viel best mee, ook mn kont viel best mee met zand en modder.
Gast met wie ik mee fiets heeft zn fiets nu 3 weken (wel 2de hands) maar die ging hij maar weer even met de hogedruk spuit schoonmaken.
ik gebruik een bloemenspuit om frame enzo nat te maken, dan een spuitbus met schuim (fietsenreiniger) en dan met doekje goed poetsen, nogmaals met de waterspuit en klaar.quote:Op maandag 23 april 2012 19:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hogedruk wordt afgeraden ivm lagertjes. Tuinslang is geen probleem. Zelf zet ik de tuinslang altijd op de fijne stand en daar waar lagertjes zitten richt ik niet rechtstreeks op. Better safe than sorry.
Ik maak 'm na elke rit goed schoon, inclusief de ketting en de voorvork inspuiten. Kleine moeite en het houdt je materiaal in goede conditiequote:Op maandag 23 april 2012 19:10 schreef Jort227 het volgende:
Ik pak ook gewoon tuinslang met sproeikop op zo'n brede nevelstand. Werkt prima en komt ook in lastige hoekjes zonder "kracht". En eens in de zoveel tijd even wat extra zorg; goed poetsen, ketting schoonmaken, inspuiten enzo.
Schoonmaken doe ik ook elke keer voor ik weer ga fietsen.quote:Op maandag 23 april 2012 19:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik maak 'm na elke rit goed schoon, inclusief de ketting en de voorvork inspuiten. Kleine moeite en het houdt je materiaal in goede conditie
Volgens mijn collega ook een route.quote:Op maandag 23 april 2012 19:51 schreef tomaat52 het volgende:
Ik denk dat ik zaterdag eens het bos in trek.
Beetje kijken wat er in de buurt van Arnhem/Rheden te vinden is.
Dat heb ik inderdaad gelezen ja.quote:Op maandag 23 april 2012 20:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Volgens mijn collega ook een route.
En een behoorlijk mooie route
Arnhem Rheden is 7 km manquote:Op maandag 23 april 2012 20:55 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad gelezen ja.![]()
Eerst iets dichterbij zoeken, Arnhem en zo.
Posbank volgens Google maps is 10 km. Nog niet gek ver...quote:Op maandag 23 april 2012 20:56 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Arnhem Rheden is 7 km man
als je het bos uitrijdt bij rheden, spoor oversteekt, daar werk ik
Is ook vlakbij jahquote:Op maandag 23 april 2012 20:58 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Posbank volgens Google maps is 10 km. Nog niet gek ver...
Eerst maar eens kijke of ik het leuk vindt.
En ik kom niet uit Arnhem, maar uit Westervoort. Niet dat dat veel uit maakt.![]()
Westervoort, dat is toch waar vroeger de Westerbouwing zat, toch?quote:Op maandag 23 april 2012 20:58 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Posbank volgens Google maps is 10 km. Nog niet gek ver...
Eerst maar eens kijke of ik het leuk vindt.
En ik kom niet uit Arnhem, maar uit Westervoort. Niet dat dat veel uit maakt.![]()
Geen idee.quote:Op maandag 23 april 2012 21:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Westervoort, dat is toch waar vroeger de Westerbouwing zat, toch?
quote:Op maandag 23 april 2012 21:13 schreef Life2.0 het volgende:
Ik poets nooit, wat onder de viezigheid zit is beschermt tegen pekel
Met de tuinslang kan wel hoor, je moet 'm alleen niet op de harde stand zetten en dan op bewegende delen (vork, crank, derailleur, assen etc) richting omdat dan de kans bestaat dat je er zand en water naar binnen spuit. Ik spuit mijn frame gewoon hard af, net als het stuur, wielen, velgen, spaken en doe de rest met de zachte stand om de modder weg te wassen.quote:
De brug die te klein werdquote:Op maandag 23 april 2012 21:11 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Geen idee.
Het ligt in ieder geval naast Arnhem.
En ja, het dorp met die klotebrug.
Echt, hoe krijgen ze het voor elkaar ookquote:
Meer modder...quote:Op maandag 23 april 2012 23:12 schreef StateOfMind het volgende:
Morgen veel regen, hagel en onweer![]()
Gaat 'm niet worden morgen, hopelijk woensdag wel.
en in het weekend weer opdrogenquote:
Ik zou zelf ook niet zo snel een goedkope carbon frame kopen.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:01 schreef Metalfreak het volgende:
Ik zal me hier ook even melden voor advies. Aangezien ik toch eens wat aan sport wil gaan doen en mountainbiken één van de zeldzame sporten lijkt die mij wel zou kunnen bevallen, toch eens wat advies vragen.
Ik wil best voor tweedehands gaan, nu zag ik in de buurt een niet de dure (wel wat oudere, maar beetje opknapper vind ik helemaal geen probleem) carbon mountainbike staan, maar sommige mensen roepen over carbon keihard "zou ik NOOOOOIT tweedehands kopen". Hoe erg is dat buiten de horrorverhalen over gescheurde frames op 50km/h? Ik heb vroeger wel eens op exact zo'n zelfde fiets gereden en daar was ik toen zwaar van onder de indrukIk wil er namelijk initiëel niet teveel geld aan uitgeven en dat leek me een mooie optie. Als het me bevalt, kan ik me volgend jaar nog altijd een dure fiets kopen. Ik ben ook niet zo fanatiek dat ik per se het nieuwste van het nieuwste moet hebben, ben al snel tevreden met een soepel en licht fietsende mountainbike.
Het valt me trouwens op dat er een zeer levendige handel in tweedehands mountainbikes is, volgens mij staan die fietsen nooit lang te koop...
Het is gewoon een oude Cadex uit de jaren 90quote:Op donderdag 26 april 2012 13:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook niet zo snel een goedkope carbon frame kopen.
En dat om de doodsimpele reden dat er dan of iets mis mee is, of dat het een kutframe is. Je kan beter een goed alu frame hebben dan een slecht carbon frame.
Heb je een linkje van die fiets?
Ja, of die is er nu uit en daarom wil diegene er vanaf.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het is gewoon een oude Cadex uit de jaren 90Vandaar de lage prijs, het ding is gewoon inmiddels economisch afgeschreven, maar aan de andere kant: het heeft zijn stevigheid in de jaren wel bewezen.
In welke regio zoek je wat, en wat mag de fiets kosten?quote:Maar goede alu frames zijn voor niet veel geld ook lastig te vinden hoor. Ik wil er gewoon op dit moment niet veel geld aan uitgeven om het gewoon uit te proberen, als het me bevalt kan ik nog altijd die weer verkopen en een duurdere kopen. Maar ik ben totaal niet sportief aangelegd, dus wil het eerst eens rustig op mijn eigen manier willen uitproberen.
19 of 20" heb je dan nodig ja. Of 18 te klein is en 20 te groot hangt ook van andere factoren af. Hoe lang is de stuurbuis, hoe lang is de bovenbuis, hoeveel spacers zitten er onder je stuurpen, welke hoek heeft je stuurpen, welke lengte heeft je stuurpen, wat voor stuur heb je?quote:Overigens ook een vraag over de framemaat: ik ben zelf 1,85m en zou een binnenbeenlengte hebben van +/- 87cm. Wat is dan de juiste framemaat? Zelf kwam ik uit rond de 19". Maar wat is jullie ervaring daarmee? Is 20" dan echt te groot? Is 18" dan echt te klein? In mijn ogen slechts een klein verschil, maar ik weet niet hoe de ervaring daarmee is.
Tja, dat kan ook natuurlijk...quote:Op donderdag 26 april 2012 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, of die is er nu uit en daarom wil diegene er vanaf.
Regio limburg en zo max. 250 euro om eens te beginnen. Het is niet zo dat ik niet meer kan betalen, maar wil er in eerste instantie niet teveel aan uitgeven.quote:[..]
In welke regio zoek je wat, en wat mag de fiets kosten?
Da's waar, maar ben niets gewend, dus vind waarschijnlijk tegenover mijn gewone fiets uit de jaren 90 alles goed fietsenquote:[..]
19 of 20" heb je dan nodig ja. Of 18 te klein is en 20 te groot hangt ook van andere factoren af. Hoe lang is de stuurbuis, hoe lang is de bovenbuis, hoeveel spacers zitten er onder je stuurpen, welke hoek heeft je stuurpen, welke lengte heeft je stuurpen, wat voor stuur heb je?
maw, gewoon proberen. Als je er lekker op fietst, Prima! Je merkt ook wel of je hem te groot of te klein vind.
Je plaatje deed het nietquote:Tevens heb ik vandaag iets gekocht wat je als MTB'er nodig hebt hier in de buurt....
Auto!
Bedenk wel he, dat als je op een goede/nieuwe/dure mtb gaat zitten, je tweedehands altijd (veel) slechter aan gaat voelen...quote:Op donderdag 26 april 2012 21:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, dat kan ook natuurlijk...
[..]
Regio limburg en zo max. 250 euro om eens te beginnen. Het is niet zo dat ik niet meer kan betalen, maar wil er in eerste instantie niet teveel aan uitgeven.
[..]
Da's waar, maar ben niets gewend, dus vind waarschijnlijk tegenover mijn gewone fiets uit de jaren 90 alles goed fietsenIk ga denk ik dit weekend eens even bij een vriend lang, die heeft zich nog niet lang geleden een nieuwe Canyon gekocht, kan ik eens voelen hoe goed dat is.
[..]
Je plaatje deed het nietAuto heb ik al, een hele dikke ook nog
Dat geloof ik meteen, maar ik ben echt niet zo veeleisend hoor. Het is gewoon even aanvoelen, dan ben je nog niet meteen gewend aan die fiets. Heb hetzelfde met auto's, kan in heel dure auto rijden en die rijden dan heel fijn, maar dan ben ik toch ook weer blij om in mijn eigen auto te stappen. (wat dan toch een Lexus is, maar goedquote:Op donderdag 26 april 2012 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bedenk wel he, dat als je op een goede/nieuwe/dure mtb gaat zitten, je tweedehands altijd (veel) slechter aan gaat voelen...
Nee, te ver weg helaas... Zag wel bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/554468528 deze, weet alleen het framemaat niet. Is dat bijvoorbeeld iets?quote:
Die Cube Aim met V-brakes is echt de allergoedkoopste instapper uit hun assortiment.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Deore is wel echt het minamle van het minimale. Maar voor 250 euro zal je niet iets beters gaan vinden. Zeker die cube ziet er wel goed uit, maar er staat ook erg weinig info bij verder.
Ik denk dat je op zo'n fiets max 1 jaar kan fietsen voordat ze op zijn of dat je een nieuwe wilt.
Heb zo'n 2 maanden geleden voor ¤250 een volledig Shimano LX afgemonteerde mtb gekocht, dus voor dat geld kan het zeker wel...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Deore is wel echt het minamle van het minimale. Maar voor 250 euro zal je niet iets beters gaan vinden. Zeker die cube ziet er wel goed uit, maar er staat ook erg weinig info bij verder.
Ik denk dat je op zo'n fiets max 1 jaar kan fietsen voordat ze op zijn of dat je een nieuwe wilt.
Ja, daarom staan er zeker ook zoveel fietsen van enkele jaren oud op Marktplaats, omdat ze "op" zijn na een jaar... Nogmaals: ik heb eigenlijk een godsgruwelijke hekel aan sporten, maar mountainbiken lijkt me nog wel te doen, dus ik stel geen hoge eisen en mezelf kennende ben ik het na een half jaar toch weer zat...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Nee. Maar er zitten wel degelijk voordelen aan, en ik snap dat je die na 400 km fietsen niet door hebt.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:39 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Heb zo'n 2 maanden geleden voor ¤250 een volledig Shimano LX afgemonteerde mtb gekocht, dus voor dat geld kan het zeker wel...
Zelfs gewoon bij een fietsenwinkel gehaald, niet eens via marktplaats!
Heb er nu zo'n 400km opzitten en ik zou niet weten waarom je een fiets van bijvoorbeeld ¤1250 moet hebben, dan ben je echt niet 5x zo snel hoor
Het beste blijft gewoon, om op het moment dat hij besluit om door te gaan, een echte nieuwe fiets te kopen. Met een 2de handse fiets weet je nooit wat je koopt, maar om te beginnen en te kijken of het bevalt kun je dit wel doenquote:Op vrijdag 27 april 2012 06:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Maar er zitten wel degelijk voordelen aan, en ik snap dat je die na 400 km fietsen niet door hebt.
Ik heb ook eerst 2000 km op een oude stalen racefiets met slechte wielen en een slechte groep gefietst.
En toen wist ik precies wat ik wel en niet wilde in een fiets en heb ik een dure aangeschaft.
Ga trouwens alstjeblieft niet zitten op te schepen met een goedkope fiets. Opscheppen met een dure fiets is al slecht, maar vertellen dat je een goedkope fiets hebt "die net zo goed als een fiets die 5x zo duur is" is nog wel 5 keer zo triester.
Dat beweert hij overigens nergens. Hij zegt alleen dat je met een 5x zo dure fiets niet 5x sneller bent en dat is gewoon een feit. Het gaat mij ook absoluut niet om topprestaties. Kijk: ik zou ook niet in zo'n klein hokje als een Saxo gaan rondrijden, tuurlijk, je komt op je eindbestemming, maar ik heb toch liever wat meer rijplezier in een auto. Qua fietsen/sporten: Ik ben niet fanatiek of niets, wil gewoon een algemeen betere conditie en zo'n 5 kilo eraf, daar hoef ik geen duizenden euro's aan uit te geven.quote:Op vrijdag 27 april 2012 06:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Maar er zitten wel degelijk voordelen aan, en ik snap dat je die na 400 km fietsen niet door hebt.
Ik heb ook eerst 2000 km op een oude stalen racefiets met slechte wielen en een slechte groep gefietst.
En toen wist ik precies wat ik wel en niet wilde in een fiets en heb ik een dure aangeschaft.
Ga trouwens alstjeblieft niet zitten op te schepen met een goedkope fiets. Opscheppen met een dure fiets is al slecht, maar vertellen dat je een goedkope fiets hebt "die net zo goed als een fiets die 5x zo duur is" is nog wel 5 keer zo triester.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |