Cursussen Nederlands verplichten.quote:Op maandag 23 april 2012 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind integratie zwaar overrated. Bovendien zie ik niet in wat voor rol de overheid hierbij moet spelen. Segratie tegengaan? Gratis cursussen Nederlands aanbieden? Nog meer multiculti-festivalletjes?
Het is een gedrocht maar GL heeft daar wel verantwoordelijkheid genomen waar de PVV die zwaar uit de weg ging. De invloed van GL op die missie is daarmee een stuk groter dan die van de PVV.quote:Op maandag 23 april 2012 11:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zoals de geweldige 'politiemissie'.![]()
Hear hearquote:Op maandag 23 april 2012 11:03 schreef eriksd het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat een centrumkabinet altijd het beste is. Geen rechts-kabinet, geen links-kabinet, gewoon paars.
Maar dan wel met meer oog voor misstanden in de samenleving (criminaliteit, integratie etc.) dan onder het oude paars het geval was.
PVV zal nu zich vooral gaan profileren als een anti-Europa partij. Anti-islam is immers exit.quote:Op maandag 23 april 2012 10:55 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Ja precies...daarom is PVV exit nuWelke partij wil nu nog met ze samenwerken? Oww sorry...met Hem, Wilders is natuurlijk God bij de PVV
GL is zo ongeveer gehalveerd.quote:Op maandag 23 april 2012 11:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is een gedrocht maar GL heeft daar wel verantwoordelijkheid genomen waar de PVV die zwaar uit de weg ging. De invloed van GL op die missie is daarmee een stuk groter dan die van de PVV.
Heeft voornamelijk te maken met kansen op de arbeidsmarkt. Het kan me geen reet schelen wat voor cultuur iemand erop nahoudt mits deze op enige wijze van waarde is voor de maatschappij.quote:Op maandag 23 april 2012 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind integratie zwaar overrated. Bovendien zie ik niet in wat voor rol de overheid hierbij moet spelen. Segratie tegengaan? Gratis cursussen Nederlands aanbieden? Nog meer multiculti-festivalletjes?
En dan het liefst zonder CDA. Die laten op cruciale momenten opeens het geloof opspelen als excuus.quote:
Ik kreeg een beetje jeuk van Paars.quote:Op maandag 23 april 2012 11:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat is er mis met het streven naar een zo breed mogelijk gedragen kabinet?
Iedereen die niet wil integreren deporteren naar de Veluwe.quote:Op maandag 23 april 2012 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
Probleem is in mijn optiek ook dat de huidige toon van het debat de integratie niet bevordert. Bij het minste of geringste staat een kleine colonne Henkies op om allochtonen volledig de grond in te stampen.quote:Op maandag 23 april 2012 11:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Cursussen Nederlands verplichten.
Zie goed, het is natuurlijk onredelijk om te verwachten dat mensen onderling niet in hun "native" taal praten. Doen Nederlanders in het buitenland ook. Gaat erom dat je los daarvan wel mee kan komen. Dat laisser-faire wat dat betreft zie ik niet zo zitten. Je hoeft niet altijd als overheid op je handen te zitten. Sterker nog, ik denk dat dat een van de kerntaken van de overheid is.
Verder vind ik vooral dat dat hele debat met onredelijke eisen gevoerd wordt. Aan de ene kant heb je een groep die vooral vindt dat het vanzelf komt. Daar geloof ik niet in. Aan de andere kant heb je een brigade Henk's die idioot onredelijke eisen stelt.
Mensen moeten vooral hun leven zo inrichten dat ze het naar hun zin hebben. Alleen moet het inderdaad niet ten laste van een ander komen. Of iemand dan gelooft in Allah of weet ik wat zal mij dan een rotzorg wezen.quote:Op maandag 23 april 2012 11:12 schreef waht het volgende:
[..]
Heeft voornamelijk te maken met kansen op de arbeidsmarkt. Het kan me geen reet schelen wat voor cultuur iemand erop nahoudt mits deze op enige wijze van waarde is voor de maatschappij.
Maakt niet uit welk kabinet het is als de uitkeringen maar op de nullijn gaan en het liefst negatief, HRA verruimen, IB fors omlaag, huursubsidie volledig afschaffen, km-vergoeding verdriedubbelen, zorgtoeslag afschaffen en pensioenleeftijd naar 50 jaar.quote:Op maandag 23 april 2012 11:03 schreef eriksd het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat een centrumkabinet altijd het beste is. Geen rechts-kabinet, geen links-kabinet, gewoon paars.
Maar dan wel met meer oog voor misstanden in de samenleving (criminaliteit, integratie etc.) dan onder het oude paars het geval was.
CDA is definitief door het ijs gezakt met een gedrocht van een Catshuis-akkoord. Er is heel veel schijnheiligheid voor nodig om te kunnen uitleggen dat je mensen met de laagste inkomens het meeste voor de crisis te laten bloeden.quote:Op maandag 23 april 2012 11:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dan het liefst zonder CDA. Die laten op cruciale momenten opeens het geloof opspelen als excuus.
Jij snapt niet dat de lage inkomens hierdoor nog veel hardere klappen gaan krijgen?quote:Op maandag 23 april 2012 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
CDA is definitief door het ijs gezakt met een gedrocht van een Catshuis-akkoord. Er is heel veel schijnheiligheid voor nodig om te kunnen uitleggen dat je mensen met de laagste inkomens het meeste voor de crisis te laten bloeden.
Wilders zou eigenlijk een lintje moeten krijgen dat het gedrocht voor de poorten van hel is weggesleept.
Integratie zou inderdaad op zijn minst zo ver moeten zijn dat het volledige kansen op de arbeidsmarkt bewerkstelligt. Verder is het ook wel prettig dat er geen wangedrag wordt vergoelijkt met een verwijzing naar cultuur of een gebrek aan integratie.quote:Op maandag 23 april 2012 11:12 schreef waht het volgende:
[..]
Heeft voornamelijk te maken met kansen op de arbeidsmarkt. Het kan me geen reet schelen wat voor cultuur iemand erop nahoudt mits deze op enige wijze van waarde is voor de maatschappij.
Ik vond het zelfs nogal matjes van wat ik gelezen heb.quote:Op maandag 23 april 2012 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
Van wat ik heb gelezen zag dat Catshuisakkoord er nog niet eens zo heel beroerd uit.
Je kan ook met een plan komen dat iedereen een gelijk percentage in koopkracht achteruit te laten gaan. De laagste inkomen met 4% laten bloeden en de hoogsten met ruim 1% is compleet van God los.quote:Op maandag 23 april 2012 11:16 schreef waht het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat de lage inkomens hierdoor nog veel hardere klappen gaan krijgen?
Allemaal prima hoor, maar het verdient geen schoonheidsprijs.
Gewoon meer verdienen. Probleem opgelost.quote:Op maandag 23 april 2012 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan ook met een plan komen dat iedereen een gelijk percentage in koopkracht achteruit te laten gaan. De laagste inkomen met 4% laten bloeden en de hoogsten met ruim 1% is compleet van God los.
Ook dat, maar had een beroerder pakket verwacht.quote:Op maandag 23 april 2012 11:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik vond het zelfs nogal matjes van wat ik gelezen heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |