Maar die rattenfoto ging je iets te ver?quote:Op zondag 22 april 2012 23:47 schreef TitusPullo het volgende:
Het spijt me, het moest gezegd worden.
Remlof op z'n teentjes getrapt.quote:Op zondag 22 april 2012 23:43 schreef remlof het volgende:
[..]
En wat voor een samenleving denk je dat je dan krijgt?
Zodat ze tegemoet gekomen worden voor die 9 euro toeslag per uitgeschreven recept?quote:Op zondag 22 april 2012 23:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Remlof op z'n teentjes getrapt.
De rente die we hierop besparen delen we uit aan de echt hulpbehoevenden. Ik denk aan gehandicapten e.d.
Er is niets mis met homo's, wel met langstudeerders die bij het CDA gaan.quote:Op zondag 22 april 2012 23:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maar die rattenfoto ging je iets te ver?
Dat gaat toch van hun eigen bijdrage af?quote:Op zondag 22 april 2012 23:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Zodat ze tegemoet gekomen worden voor die 9 euro toeslag per uitgeschreven recept?
Als het in het basispakket zit heb je daar tot nu toe geen eigen bijdrage voor en daarbij benadeel je de chronisch zieken die recepten voorgeschreven krijgen die wettelijk bepaald niet voor langere perioden uitgeschreven mogen worden.quote:Op zondag 22 april 2012 23:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat gaat toch van hun eigen bijdrage af?
Ik denk niet dat dat genoeg is.quote:Op zondag 22 april 2012 23:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Remlof op z'n teentjes getrapt.
De rente die we hierop besparen delen we uit aan de echt hulpbehoevenden. Ik denk aan gehandicapten e.d.
De toenemende kostenpost zijn dus de AOW-uitgaven. En het CDA-VVD-PVV wilde hier dus bijna niets aan doen.quote:De bewindslieden bezuinigen in 2012 conform het regeerakkoord ¤ 940 miljoen. Over de hele kabinetsperiode moet SZW ¤ 2,4 miljard bezuinigen. De bezuinigingen zijn deels nieuw, deels al in de begroting 2011 aangekondigd. De koopkracht daalt gemiddeld met 1%. De totale uitgaven voor arbeidsmarkt en sociale zekerheid blijven in deze kabinetsperiode constant ondanks een forse toename van de AOW-uitgaven.
Ik zou zeggen: begin eens met het omhoog gooien van de AOW-leeftijd naar een jaartje of 70. Opmerkelijk dat ondanks de bezuiningen door het kabinet Rutte I met gedoogclown Wilders I de totale uitgaven aan de arbeidsmarkt en de sociale zekerheid constant blijven. Want wat blijkt: de toenemende uitgaven aan de AOW heffen de bezuinigingen op. Zie de post hierboven.quote:
Het eigen risico is 220 euro per jaar, wat minder dan 20 euro per maand is. Dat moet je toch kunnen ophoesten?quote:Op zondag 22 april 2012 23:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als het in het basispakket zit heb je daar tot nu toe geen eigen bijdrage voor en daarbij benadeel je de chronisch zieken die recepten voorgeschreven krijgen die wettelijk bepaald niet voor langere perioden uitgeschreven mogen worden.
AOW moet gewoon een inkomensafhankelijke verzekering worden, vergelijkbaar als ze met het basispakket in de ziekenzorg gedaan hebben, als je het nodig hebt is het niet anders, maar je hebt er niet automatisch recht op zodra er niks ernstigs aan de hand is.quote:Op zondag 22 april 2012 23:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: begin eens met het omhoog gooien van de AOW-leeftijd naar een jaartje of 70. Opmerkelijk dat ondanks de bezuiningen door het kabinet Rutte I met gedoogclown Wilders I de totale uitgaven aan de arbeidsmarkt en de sociale zekerheid constant blijven. Want wat blijkt: de toenemende uitgaven aan de AOW heffen de bezuinigingen op. Zie de post hierboven.
Geen slecht voorstel. Maar wat krijgen mensen dan die niet gewerkt hebben?quote:Op maandag 23 april 2012 00:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
AOW moet gewoon een inkomensafhankelijke verzekering worden, vergelijkbaar als ze met het basispakket in de ziekenzorg gedaan hebben, als je het nodig hebt is het niet anders, maar je hebt er niet automatisch recht op zodra er niks ernstigs aan de hand is.
die 9 euro per receptregel komen boven op dat eigen risico dat je bij bepaalde recepten al binnen 4x overschreden hebt.quote:Op zondag 22 april 2012 23:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het eigen risico is 220 euro per jaar, wat minder dan 20 euro per maand is. Dat moet je toch kunnen ophoesten?
De zorguitgaven blijven stijgen. We kunnen toch niet op dezelfde voet blijven doorgaan?
Vanwaar die behoorlijke daling in 2008?quote:Op maandag 23 april 2012 00:04 schreef Zienswijze het volgende:
Premies dekken ruim 60 procent van de uitgaven
De ontvangen premies dekken ruim 60 procent van de AOW-uitgaven. Het Rijk draagt het overige deel bij. Het afgelopen decennium is het aandeel van de rijksbijdragen sterk gestegen. De AOW-premie werd eind jaren negentig bevroren op 18 procent van het inkomen. De structurele stijging van de uitgaven vanwege de vergrijzing wordt opgevangen uit de algemene middelen, waaraan ook 65-plussers bijdragen.
Aandeel rijksbijdrage in uitgaven AOW
[ afbeelding ]
Jezus zeg. En door die grote gedoogclown kon de AOW-leeftijd in 2015 slechts naar 66 jaarTerwijl de rijksuitgaven aan de AOW-pot in raptempo stijgen.
Hm, dat vind zelfs ik een beetje asociaal. Vooral voor de ouderen die vaak (chronische) ziektes hebben. En het CDA en de VVD wilden dit dus zonder pardon invoeren? Misschien heeft Wilders hierin althans toch ergens gelijk dat het de ouderen hard zou raken. Waar hij betreffende de AOW-leeftijd naar mijn mening geheel fout zit, maar dat terzijde.quote:Op maandag 23 april 2012 00:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
die 9 euro per receptregel komen boven op dat eigen risico dat je bij bepaalde recepten al binnen 4x overschreden hebt.
AOW premie word ook van je uitkering afgehaald volgensmij, dus zelfs als je niet werkt betaal je er aan mee, netzo als je verpicht gesteld word om een basisverzekering voor je ziektekosten af te sluiten.quote:Op maandag 23 april 2012 00:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Geen slecht voorstel. Maar wat krijgen mensen dan die niet gewerkt hebben?
Dat betekent dat de koopkracht voor mensen die wel gewerkt hebben maar een degelijk pensioen hebben opgebouwd wel lager wordt he?
En wat doe je dan met ZZP'ers die niet verplicht (?) zijn pensioenpremies af te dragen? Die dragen het dan natuurlijk niet af, omdat ze toch weten dat ze van de staat in dat geval een AOW krijgen.quote:Op maandag 23 april 2012 00:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
AOW premie word ook van je uitkering afgehaald volgensmij, dus zelfs als je niet werkt betaal je er aan mee, netzo als je verpicht gesteld word om een basisverzekering voor je ziektekosten af te sluiten.
Goede vraag..quote:Op maandag 23 april 2012 00:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Vanwaar die behoorlijke daling in 2008?
Er werden meer ouderen vermoord.quote:Op maandag 23 april 2012 00:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Hmmm, dat was tijdens Balkenende IV, zou het aan de PvdA gelegen hebben?
Wat zou de PvdA dan gedaan moeten hebben?quote:Op maandag 23 april 2012 00:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Hmmm, dat was tijdens Balkenende IV, zou het aan de PvdA gelegen hebben?
Beter AOW-beleid maken?quote:Op maandag 23 april 2012 00:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat zou de PvdA dan gedaan moeten hebben?
Hm, als dat zo is, dan verdient de PvdA wel de credits. Zie, minder rijksuitgaven aan de AOW-potquote:
Daar zal je dan een oplossing voor moeten vinden, alhoewel je, als je het net zo als de basisverzekering in de zorg doet, simpelweg een verplichte afdrage zou kunnen stellen zodat je verzekerd bent van een inkomensafhankelijke basis uitkering bij de AOW gerechgtigde leeftijd, net zo goed dat als je je 80+ euro in de maand afdragen moet voor de kans dat je eens in het ziekenhuis beland.quote:Op maandag 23 april 2012 00:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En wat doe je dan met ZZP'ers die niet verplicht (?) zijn pensioenpremies af te dragen? Die dragen het dan natuurlijk niet af, omdat ze toch weten dat ze van de staat in dat geval een AOW krijgen.
Het slaat wel ergens op om niet meer uit te geven dan je hebt.quote:Op maandag 23 april 2012 00:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is een interessant plaatje, Zienswijze.
Het slaat dus gewoon nergens op dat men nu zo stringent aan die -3% wil houden.
True, maar als iedereen dat zal gaan doen, hou je geen economie over.quote:Op maandag 23 april 2012 00:39 schreef waht het volgende:
[..]
Het slaat wel ergens op om niet meer uit te geven dan je hebt.
Dat is waar, maar men moet niet doen of we nu ineens voor de poorten van de hel weggesleept moeten worden.quote:Op maandag 23 april 2012 00:39 schreef waht het volgende:
[..]
Het slaat wel ergens op om niet meer uit te geven dan je hebt.
Ik weet, raar systeem hebben we.quote:Op maandag 23 april 2012 00:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
True, maar als iedereen dat zal gaan doen, hou je geen economie over.
Het gaat mij ook niet zozeer om dat begrotingstekort, eerder om de exorbitante staatsuitgaven, -inkomsten en uitblijvende hervormingen.quote:Op maandag 23 april 2012 00:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar, maar men moet niet doen of we nu ineens voor de poorten van de hel weggesleept moeten worden.
winsten bestaan niet zonder schulden, net zo als er geen politie zou bestaan zonder wetsovertreders, of er kinderlokkers zouden bestaan zonder kinderen.quote:
Winst en schuld zijn toch niet elkaars tegenhangers? Winst en verlies bedoel je. Dat zou in principe prima zonder schulden kunnen bestaan, wij echter hebben gekozen voor een systeem dat sneller kan groeien door meer schulden te kunnen maken dan eigenlijk terugbetaald kan worden.quote:Op maandag 23 april 2012 00:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
winsten bestaan niet zonder schulden, net zo als er geen politie zou bestaan zonder wetsovertreders, of er kinderlokkers zouden bestaan zonder kinderen.
letterlijk zijn het niet elkaars tegenhangers, maar aan als je verlies maakt hou je er een schuld aan over.quote:Op maandag 23 april 2012 00:48 schreef waht het volgende:
[..]
Winst en schuld zijn toch niet elkaars tegenhangers? Winst en verlies bedoel je. Dat zou in principe prima zonder schulden kunnen bestaan, wij echter hebben gekozen voor een systeem dat sneller kan groeien door meer schulden te kunnen maken dan eigenlijk terugbetaald kan worden.
Maar verder is de economie ook niet puur zero-sum.quote:Op maandag 23 april 2012 00:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
letterlijk zijn het niet elkaars tegenhangers, maar aan als je verlies maakt hou je er een schuld aan over.
Een sluitende begroting komt toch altijd op 0 uit? Tegenover elk positief deel staat toch een negatief deel, en als je eenmaal winst maakt moet iemand anders toch verlies draaien?quote:Op maandag 23 april 2012 00:55 schreef waht het volgende:
[..]
Maar verder is de economie ook niet puur zero-sum.
Waar heb je hem voor nodig?quote:Op maandag 23 april 2012 00:56 schreef remlof het volgende:
Waarom is Erik er nooit als je 'm nodig hebt?
Niet als we waarde uit het 'niets' kunnen creëren. Hetgeen min of meer mogelijk is.quote:Op maandag 23 april 2012 00:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Een sluitende begroting komt toch altijd op 0 uit? Tegenover elk positief deel staat toch een negatief deel, en als je eenmaal winst maakt moet iemand anders toch verlies draaien?
4/10.quote:Op maandag 23 april 2012 01:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb mijn onderbroek bij z'n moeder laten liggen
Ongetwijfeld.quote:Op maandag 23 april 2012 01:04 schreef waht het volgende:
Soms heeft Wilders wel gelijk, zoals over het boevennest Curaçao.
Als we dat nou net als de andere 15-17de eeuwse grootmachten zo'n 60 jaar gedekoloniseerd hadden, was het helemaal geen probleem geweest en hadden we ze wapens kunnen verkopen om zich tegen Venezuela ed te verdedigen.quote:Op maandag 23 april 2012 01:04 schreef waht het volgende:
In plaats daarvan is het een speeltje van corrupte schoolverlaters en internationale misdadigers geworden.quote:Op maandag 23 april 2012 01:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als we dat nou net als de andere 15-17de eeuwse grootmachten zo'n 60 jaar gedekoloniseerd hadden, was het helemaal geen probleem geweest en hadden we ze wapens kunnen verkopen om zich tegen Venezuela ed te verdedigen.
Soms?quote:Op maandag 23 april 2012 01:04 schreef waht het volgende:
Dat users nog steeds zo makkelijk happen op zn aas.quote:Op maandag 23 april 2012 01:19 schreef waht het volgende:
BansheeBoy heeft zijn opper-troll-status weer glansrijk verdiend vandaag.
Vrouw meerdere malen verkracht.
Heerlijk inderdaad.quote:Op maandag 23 april 2012 01:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat users nog steeds zo makkelijk happen op zn aas.
Ik kon hem dit keer ook niet weerstaan. Was veel te laat in het topic dus dan maar zoquote:Op maandag 23 april 2012 01:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat users nog steeds zo makkelijk happen op zn aas.
quote:Wilders besloot alleen
DEN HAAG - Geert Wilders heeft de beslissing om een bom onder het Catshuisoverleg te leggen zonder instemming van de PVV-fractie genomen. Pas uren nadat hij de besprekingen met VVD en CDA afkapte, lichtte hij zijn partijgenoten in de Tweede Kamer in.
Dat zeggen meerdere PVV-Kamerleden. Wilders sprak zaterdagochtend wel in kleine kring met vertrouwelingen, alvorens hij abrupt besloot de stekker uit de onderhandelingen te trekken. Hij wil niet zeggen wie daarbij aanwezig waren, maar naast Fleur Agema betrof het in ieder geval ook Martin Bosma. Andere namen die circuleren, maar niet worden bevestigd, zijn die van senator Machiel de Graaf, fractiebestuurslid Louis Bontes en Europarlementariër Barry Madlener.
PVV-Kamerlid De Mos zegt desgevraagd geen moeite met de gang van zaken te hebben. „We zijn niet geraadpleegd. Dat vind ik niet erg. Ik vertrouw erop dat Wilders en Agema de juiste conclusies hebben getrokken”, vindt hij.
quote:Op maandag 23 april 2012 01:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Stel hier het meest rampzalige kabinet samen.
Teleurgesteld in het kabinet of in Wilders?quote:Op maandag 23 april 2012 07:36 schreef GSbrder het volgende:
Veel economen dan in Nederland, die vrijwel unaniem teleurgestelde achterban van VVD en CDA.
quote:Op maandag 23 april 2012 01:19 schreef waht het volgende:
BansheeBoy heeft zijn opper-troll-status weer glansrijk verdiend vandaag.
Vrouw meerdere malen verkracht.
Als je ziet hoeveel rotzooi Rutte I heeft gemaakt, dan kan je stellen dat ze teleurgesteld zijn in het kabinet. We zijn niets verder gekomen na 1.5 jaar. Ik durf te stellen dat we misschien achteruit zijn gegaanquote:Op maandag 23 april 2012 07:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Teleurgesteld in het kabinet of in Wilders?
In Wilders en het verlengde daarvan; een aanstaande val van dit feestkabinet.quote:Op maandag 23 april 2012 07:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Teleurgesteld in het kabinet of in Wilders?
quote:Op maandag 23 april 2012 07:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In Wilders en het verlengde daarvan; een aanstaande val van dit feestkabinet.
Zolang Rutte maar de grootste blijft in 2013.
En daarvoor ging het beter? Het gaat al ruim 20 jaar slecht. En de afgelopen 10 jaar ronduit slecht.quote:Op maandag 23 april 2012 07:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel rotzooi Rutte I heeft gemaakt, dan kan je stellen dat ze teleurgesteld zijn in het kabinet. We zijn niets verder gekomen na 1.5 jaar. Ik durf te stellen dat we misschien achteruit zijn gegaan
Wat een gezeur.quote:Op maandag 23 april 2012 07:43 schreef Auti het volgende:
[..]
En daarvoor ging het beter? Het gaat al ruim 20 jaar slecht. En de afgelopen 10 jaar ronduit slecht.
Had die aanhang dan enig vertrouwen in een figuur als Wilders? Schat je ze zo laag in?quote:Op maandag 23 april 2012 07:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In Wilders en het verlengde daarvan; een aanstaande val van dit feestkabinet.
Zolang Rutte maar de grootste blijft in 2013.
Maar zo bedoel ik het niet, als gezeur. Het komt er nu op neer dat er echt wat moet gebeuren.quote:
Ik zie nog geen waardig tegenhanger van Elio.quote:Op maandag 23 april 2012 07:46 schreef Boze_Appel het volgende:
Reya, u zal wel trots zijn. Het Belgisch model na pogen te doen is niet zomaar iets.
Hans Spekman heeft ook geen smaak wat kleding betreft.quote:Op maandag 23 april 2012 08:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie nog geen waardig tegenhanger van Elio.
Zal een ranja feestje worden.... nog meer bezuinigen exit AAA-rating.quote:Op maandag 23 april 2012 07:33 schreef Ajacied422 het volgende:
Als het kabinet gevallen is, volksfeest voor Nederland.![]()
Wellink gaat no doubt de boeken in als onze slechtste bankier.quote:Alleen de economen zullen in een klein hoekje huilen om de economie
Insertquote:Op maandag 23 april 2012 09:16 schreef remlof het volgende:
Goedemorgen op deze politiek zeer interessante dag.
Het ontslag van Rutte Iquote:Op maandag 23 april 2012 09:16 schreef remlof het volgende:
Goedemorgen op deze politiek zeer interessante dag.
Geen radio?quote:Op maandag 23 april 2012 09:26 schreef Drugshond het volgende:
Best wel kut dat ik moet werken.
Ik hoor de schade vannacht wel.
Jij niet ik wel..... let op mijn woorden.... dat gaat ons nog veel harder nekken.quote:Op maandag 23 april 2012 09:25 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wil niks meer horen over die fucking AAA-rating.
Krijgen we nu dag in dag uit weer een lading "nieuws" over. Lekker interessant.quote:Op maandag 23 april 2012 09:25 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wil niks meer horen over die fucking AAA-rating.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |