Een vis waarschijnlijk, wat verwacht jij dan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:38 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Het is een vis, wat was het voorheen geweest?
Nee, fossielen zijn niet een hoopje verschillende botten in de grond.quote:Je weet dat Fossielen gewoon een hoopje verschillende botten in de grond ligt?
.quote:We zien wel over enkele jaren misschien, maar er zijn ook veel verborgen wetenschappelijk vondsten
Wat precies bedoel je hiermee? Omdat er soorten zijn bewijst dat genesis? Of omdat er geen compleet andere soorten ontstaan uit bestaande soorten? Dat is ook niet wat de evolutietheorie stelt, mocht je dat denken.quote:Dus dat Bomen/planten/dieren en mensen is geen bewijs dat elk van hen naar zijn eigen soort produceert? dat is toch echter geobserveerd en dat is toch wetenschap wat jij grootste onzin vind.
Een aantal vragen die door anderen zijn opgepakt, niet van belang voor deze discussie.quote:Welke vragen?
Tja, dat is niet echt mijn probleem. De meeste Wikipedia artikelen verwijzen naar andere bronnen en wetenschappelijke artikelen. Al is Wikipedia niet met alles te vertrouwen is het vaak wel een goede opstap naar meer informatie, zeker met betrekking tot dit soort wetenschappelijke concepten.quote:Je eerste link is Wikipedia, die neem ik nooit serieus.
Je Derde link is Wikipedia, die neem ik nooit serieus.
Je punt?quote:De tweede link gaat over de verschillen van Creation en evolution theorie dat weet ik al.
Nee, dat is niet wat ik bedoel, dat is ook niet wat de chaostheorie claimt.quote:Je vierde link en de vragen ervan, dus onze ogen is uit Chaos ontstaan is dat wat je bedoeld?
Nogmaals, dat is niet wat de chaostheorie claimt. De verklaring hoe soorten zijn ontstaan en evolueren is te vinden in de evolutietheorie. Je probeert allerlei dingen op een hoop te gooien een roept dan dat iets "niet kan", daarmee bewijs je enkel niet veel te snappen van de wetenschap en hoe de wetenschap te werk gaat.quote:Als dat zo is, dan weet jij ook dat het niet mogelijk is van een soort tot een ander soort veranderd.
Hoe lastig de vragen wellicht zijn omtrent de Big Bang en vooral wat er voor de Big Bang was, deze zijn simpel vergeleken met hoe je een complex iets als een god wilt verklaren terwijl er nog geen complexiteit bestond.quote:Hoe verklaard dan de schepping van Aarde en ruimte zonder God? De Bijbel is daar heel duidelijk in of niet?
Big Bang, waar kom het energie vandaan/Materie en wanneer het is gebeurd? Dat is een heel lastige vraag als je met de Bijbel vergelijkt
Dat kan, maar dat ligt, volgens mij, meer aan het feit dat jouw kennis over biologie en met name de evolutietheorie totaal te kort schiet om de argumenten en bronnen die ik opgeef op waarde te schatten, laat staan dat je er een mening over kan vormen.quote:Dat val me vies tegen dan, want daar merk ik niets van en zeker als de discussie over evolutie gaat
Hm. Ik moet zeggen dat ik het best interssant vind wat Bianconeri te melden heeft. Het is weer eens een andere invalshoek. Als hij bij mij langs de deur zou komen, dan zou ik 'm binnenlaten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:06 schreef UltraR het volgende:
Ik vind dit topic interessant, maar alleen als er door gelovigen met een beetje niveau wordt gereageerd. En die bestaan, ook op Fok!, maar ik denk dat types als koningdom en in mindere mate (had niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen) bianconeri hen wegjagen.
Dat komt omdat je hem naast Koningdom zet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Ik moet zeggen dat ik het best interssant vind wat Bianconeri te melden heeft. Het is weer eens een andere invalshoek. Als hij bij mij langs de deur zou komen, dan zou ik 'm binnenlaten.
Sorry hoor Ultra maar hou op met je onzin verhalen zeg.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:34 schreef UltraR het volgende:
Dat komt omdat je hem naast Koningdom zet.![]()
Bianconeri heeft hier ook een hoop ergernis opgewekt in het recente verleden met zijn discussievorm waarin je hem net zo goed zou kunnen vervangen door een tandenborstel. Op een gegeven moment liet een andere Christen, weet even z'n naam niet meer, hem werkelijk alle hoeken van het forum zien in een discussie,
Dus omdat we zo geschapen zijn moet er iets fout zitten ofzo? Wij hebben een vrije wil gekregen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Uit Genesis: "En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem". Duidelijk verhaal toch? En de mens werd toch zo verschrikkelijk zondig omdat ze de vrucht der wijsheid hadden gegeten? En dat was toch zo erg omdat ze toen net als god het verschil tussen goed en kwaad zagen?
Waarmee dan wel?
Ten minste nog een ander die iets weet vd Bijbel. 3-eenheid is het grootste fabeltje ooit.quote:Daar verschillen de meningen nogal over, maar ik wil jouw kant wel kiezen hoor. Ik geloof er ook geen hol van.
Is het ook. Maar zoals de bijbel zegt: Nauwkeurige kennis opnemen. Niet oppervlakkig.quote:Lijkt me een detail.
Genesis 1, schepping.quote:Wat vind je leerzame stukken dan?
Nou als je vragen over de Bijbel hebt stuur me maar ff een prive berichtjequote:Ja, heb ik een paar keer gedaan en toch bleef ik met een enorme lijst vragen en onduidelijkheden zitten en ik ben niet bepaald de slechtste lezer ter wereld.
Als jij almachtig en barmhartig zou zijn, zou jij dan onschuldige kinderen kunnen laten verdrinken?quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:33 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Wanhopige vragen van een Atheist. Wat heeft dat met God te maken?
JG zijn valse profeten, toedeledoki.quote:
Gelijktijdige opheffing en erosie door de Coloradorivier gedurende de laatste 17 miljoen jaar.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:46 schreef Kingdom34 het volgende:
Ik vraag nu aan jou, hoe is Grand Canyon ontstaan?
Enige probleem in die stelling is dat -iedereen- in dat topic het met zijn argumenten eens was. Christenen, Moslims en Atheisten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sorry hoor Ultra maar hou op met je onzin verhalen zeg.
Je doelt zeker op die kerel die met zijn maffe vertaal theorietjes kwam?
Waarom onze bijbel ineens fout zou zijn blah blah.
Ik heb daar 100x op gereageerd en hij bleef maar janken over die puntjes die allang onderuit gehaald waren.
Deuteronomium 18:20-22quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:27 schreef bianconeri het volgende:
Ik reageer ten minste met de bijbel erbij. Kun je van zeer weinig hier zeggen.
Laat staan met een beetje bijbelse kennis, komt hier eigenlijk niet voor verder.
quote:Op woensdag 25 april 2012 00:45 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Deuteronomium 18:20-22
nou jij weer
Ik vind het zo jammer dat je zoveel aandacht besteed aan die enkele punten die er altijd uitgehaald worden door getuigen van Jehovah: het was geen kruis maar een paal, de drie-eenheid bestaat niet, en de ware naam van God is Jehovah. Alle 3 de punten zijn discutabel, en het laatste is zelfs een onmogelijkheid omdat het Hebreeuw dergelijke klanken niet kent, en hebben ook vrij weinig te maken met de kern van de boodschap van de bijbel: verlossing van de dood en de zonde door de genade van God via Jezus Christus. En dat is ook wat ik bij jullie bijeenkomsten zag: Jezus is aan de kant geschoven, geminimaliseerd in de hele boodschap, en in plaats daarvan is het 'jehovah-isme' geworden, met een verlossing door werken en eigen rechtvaardigheid, en niet de werken van het Lam. Dat is wat mij betreft veel belangrijker dan steeds maar over de vorm van het hout beginnen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus omdat we zo geschapen zijn moet er iets fout zitten ofzo? Wij hebben een vrije wil gekregen.
Waarmee we zelf bepalen wat we doen, de 1 doet dit de ander dat.
Over de boom reageerde ik al eens op: Tis een symbool van Gods soevereiniteit.
[..]
Ten minste nog een ander die iets weet vd Bijbel. 3-eenheid is het grootste fabeltje ooit.
[..]
Is het ook. Maar zoals de bijbel zegt: Nauwkeurige kennis opnemen. Niet oppervlakkig.
Tis ook belangrijk de waarheid in de Bijbel te hebben en niet een leugen als het kruis.
[..]
Genesis 1, schepping.
Abraham, wordt in NT als vriend van Jehovah genoemd. Goed om te kijken hoe hij leefde.
Profetien in oa Jesaja, Jeremia en Daniel.
[..]
Nou als je vragen over de Bijbel hebt stuur me maar ff een prive berichtje
Daar hou je ten minste overzicht en heb je rustig de tijd.
Het Hebreeuws kent de klinkers e (of shewa), o en a. Dus ik zie niet in waar de onmogelijkheid ligt.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
...en het laatste is zelfs een onmogelijkheid omdat het Hebreeuw dergelijke klanken niet kent.
Volgens joodse encyclopedien.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het Hebreeuws kent de klinkers e (of shewa), o en a. Dus ik zie niet in waar de onmogelijkheid ligt.
Ik zou moeten zoeken of er nog meer woorden met een vergelijkbare klinkerstructuur zijn, maar dat en waarom deze uitspraak "grammaticaal onmogelijk is" zie ik zo gauw niet in. Ik ben ook niet zo thuis in de grammatica omtrent beklinkering, dus ik zou dit even moeten doorlezen.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
This pronunciation is grammatically impossible.
Dat is zeker zo. Nog meer gecompliceerd is het arabisch schrift wat aanvankelijk zonder opstaande ' acsenten ' werd geschreven, dan mét 'acsenten', dan nog eens met klinker-verwijzingen. Men is er op het ogenblik nog niet helemaal uit.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
Hebreeuws is wat dat betreft een hele lastige taal. Wat nu Hebreeuws is lijkt veel minder op het vroegere Hebreeuws. Zeker omdat er een klankverschuiving heeft plaatsgevonden waarbij de meeste gutturalen zijn verdwenen.
Maar wat maakt ons dan zo zondig?quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus omdat we zo geschapen zijn moet er iets fout zitten ofzo? Wij hebben een vrije wil gekregen.
Waarmee we zelf bepalen wat we doen, de 1 doet dit de ander dat.
Over de boom reageerde ik al eens op: Tis een symbool van Gods soevereiniteit.
Ik denk dat ik het hier ook wel redelijk overzie.quote:[..]
Ten minste nog een ander die iets weet vd Bijbel. 3-eenheid is het grootste fabeltje ooit.
[..]
Is het ook. Maar zoals de bijbel zegt: Nauwkeurige kennis opnemen. Niet oppervlakkig.
Tis ook belangrijk de waarheid in de Bijbel te hebben en niet een leugen als het kruis.
[..]
Genesis 1, schepping.
Abraham, wordt in NT als vriend van Jehovah genoemd. Goed om te kijken hoe hij leefde.
Profetien in oa Jesaja, Jeremia en Daniel.
[..]
Nou als je vragen over de Bijbel hebt stuur me maar ff een prive berichtje
Daar hou je ten minste overzicht en heb je rustig de tijd.
Ik ken alleen de Spiritus asper/lenis van het Grieks. Hebreeuws heb ik meteen laten vallen.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:57 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. Nog meer gecompliceerd is het arabisch schrift wat aanvankelijk zonder opstaande ' acsenten ' werd geschreven, dan mét 'acsenten', dan nog eens met klinker-verwijzingen. Men is er op het ogenblik nog niet helemaal uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |