Geen van de dingen die gezegd worden is waar.quote:Op maandag 2 januari 2012 23:20 schreef Elemo het volgende:
[..]
Dank je, ik denk persoonlijk dat het laatste van toepassing is. Hij wilt het simpelweg niet zien omdat hij dan z'n hele vertrouwde interpretatie moet aanpassen en onderkennen dat Jehovah's Getuigen het fout hebben. Dat moet denk ik erg lastig zijn wanneer je zoveel vertrouwen hebt gesteld in een organisatie.
iedereen kan het tenslotte nalezen.
Daar ben je ook weer angstvallig stil over.quote:en sowieso ga niet serieus zeggen dat je denkt dat dat woordje [andere] iets verandert aan de tekst!! Dat verandert er helemaal geen bal aan.
Of Elemo moet serieus gaan denken dat Jezus ook zichzelf en God geschapen heeft ofzo haha.
Jezus schiep alles (als bemiddelaar) behalve God(die geen begin heeft) en zichzelf(Eerstgeborene, allereerste schepping).
Ook jij zit weer harstikke fout.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dit het is. Als hij ook maar een klein beetje moet toegeven aan jou heeft dat enorme gevolgen voor zijn (sociale) leven. Het geeft een fijn gevoel als je lid bent van een organisatie die de absolute waarheid heeft en ook goede argumenten lijkt te hebben. De organisatie is ook te vergelijken met een grote familie (als je alleen naar de big picture kijkt).
Echter als iets fundamenteels niet klopt dan is het meteen ook goed fout: De organisatie die direct wordt aangestuurd door Jezus (besturende lichaam) kan niet op zo'n fundamenteel punt zo fout zitten.
Als je de organisatie dan wil verlaten ben je meteen veel vrienden en familie kwijt (als die ook getuigen zijn). Ze praten misschien nog tegen je als je niet uitgesloten bent maar je hebt niet meer dezelfde band. Veel mensen kunnen hier niet mee omgaan en ik ben ervan overtuigd dat er best veel mensen zijn die hierdoor maar blijven doorhobbelen ondanks (grote) twijfel. Dat heeft bij mij ook best lang geduurd.
1. Ik heb al eerder eens gezegd dat ik inderdaad heel erg recht door zee ben, ik draai niet om dingen heen en zeg direct waar het op staat. Echter doe ik dit wel met argumenten en niet met loze dingen!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 02:03 schreef LunaAurea het volgende:
[..]
Dit zie ik eigenlijk vrij weinig terug bij jou. Ik heb al eerder gezegd dat je mag geloven in wat je wil, of het nu waar is of niet, daar ben je vrij in. Maar de toon waarop je hier spreekt, vooral de toon waarop je over anderen van het forum praat (niet alleen in dit topic) vind ik ronduit storend. Veel reacties komen kleinerend over, net als of jij alles beter weet en de rest totaal geen verstand heeft van de dingen. Ook al zou je gelijk hebben met sommige dingen, als nog toont het van weinig respect door op zo'n manier over anderen te praten. (voorbeelden zijn hopelijk niet nodig)
Ook merk ik dat er in (soms) je posts defensieve/(licht)aggressieve ondertoon zit. Waar dat precies vandaan komt, kan ik natuurlijk niet zegen, maar ik hoop dat je zelf wel weet waar het hem in zit. Wees bereid om te reflecteren op je gedrag en kritisch te kijken naar jezelf en probeer te achterhalen waar je hardheid vandaan komt (en wat je er aan kan doen)
1. Om Gods naam. Volgens de bijbel een heel belangrijk punt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 09:16 schreef Murvgeslagen het volgende:
Bianconeri, wat is precies de reden om heel precies vast te houden aan de nieuwe wereldvertaling als jij aangeeft dat andere vertalingen hetzelfde zeggen?
Helemaal mee eens! Wat Elemo zelf ook aanhaalt(maar dan tegen mij) is teveel vertrouwen in de kerk of wat dan ook. Precies het probleem wat Elemo zelf ook heeft.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 09:22 schreef Murvgeslagen het volgende:
Mensen moeten eerst over hun ego heenstappen om hun ongelijk te durven toegeven, dat is het probleem. Met ongelijk toegeven laat je dan ook karakter zien. (als je echt ongelijk heb natuurlijk)
quote:2. Ik ben niet vrij in wat ik geloof! (niet verkeerd opvatten) Ik geloof in wat waar is, ik geloof alleen in iets waar duidelijkheid en bewijs voor is.
Wat klopt er niet?quote:Ik vertelt gewoon de waarheid aan de hand van de Bijbel, het is niet aan ons of dat in iemand komt en groeit. God zorgt daar wel voor. Als ze het willen afwijzen dan wijzen ze God af en niet mij.
Ja inderdaad, wat sommigen mensen richting mij zeggen is gewoon beledigend en aanvallend.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:17 schreef Loppe het volgende:
Je kan ook de mensen in hun waarde laten en gewoon zwijgen.
Ik sowieso, over de anderen: Niet zeker.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:19 schreef Aneurysma het volgende:
Wie is hier nu de Christen? Weet ik wie ik af moet zeiken.
Kijk uit je raam. Nothing more has to be said.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:25 schreef CamelNLD het volgende:
Laat eens bewijs zien dat er een god bestaat.
Ja idd, is al aangepast.quote:
Wacht.. God, de Bijbel en die hele flikkerse mikmak is volgens jou bewezen..? Hoe..?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou vertel het eens?
Die beide teksten spreken elkaar helemaal niet tegen.
Dat is geen bewijs, dat is een waarneming. Aangezien er verschillende theorieën zijn over het ontstaan vind ik dit geen overtuigend bewijs. Kom met wat sterkers.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kijk uit je raam. Nothing more has to be said.
Ocharme, ik zit met je in.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:24 schreef bianconeri het volgende:
Ja inderdaad, wat sommigen mensen richting mij zeggen is gewoon beledigend en aanvallend.
Waar komt ooit die haat wel niet vandaan bv van Elemo?
Simpelweg omdat ik tegen hem inging met zijn aanhalingen?
Nou sorry hoor dat ik onjuiste dingen aan de kaak stel, heel spijtig dat ik
mensen niet wil laten beinvloeden door valse aanhalingen.
Nou en terecht. Of dacht je dat het leuk is als iemand de hele tijd bllsht naar je zit te gooien?quote:
Zoals ik ook tegen Camel zei: Kijk gerust buiten het raam.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:27 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Wacht.. God, de Bijbel en die hele flikkerse mikmak is volgens jou bewezen..? Hoe..?
Dat is wel bewijs hoor. Kijk naar de gehele natuur, de complexiteit van alles.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:28 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Dat is geen bewijs, dat is een waarneming. Aangezien er verschillende theorieën zijn over het ontstaan vind ik dit geen overtuigend bewijs. Kom met wat sterkers.
Nee Elemo bleef juist heel rustig en liet je steeds de originele tekst zien waaruit blijkt dat de JG's de zaken bewust verkeerd vertaald hebben. Jij blijft dit echter ontkennen tot onsteltenis toe.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja inderdaad, wat sommigen mensen richting mij zeggen is gewoon beledigend en aanvallend.
Waar komt ooit die haat wel niet vandaan bv van Elemo?
Simpelweg omdat ik tegen hem inging met zijn aanhalingen?
Ik heb net gekeken maar zie het licht niet. Wat zie ik niet wat jij wel ziet dan? En hoe zit het dan met de evolutietheorie?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kijk uit je raam. Nothing more has to be said.
[..]
Dat dit jouw aanname is wil niet zeggen dat het bewijs is. Bewijs wil zeggen dat je er niet onderuit komt dat het zo is. Jij, ik de paus of Chuck Norris kunnen niet bewijzen dat de aarde / ons bestaan het werk van god is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:34 schreef bianconeri het volgende:
Dat is wel bewijs hoor. Kijk naar de gehele natuur, de complexiteit van alles.
De mens komt niet eens in de buurt van de natuur met het namaken van zaken(bv de vleugels>vliegtuig). De gehele natuur toont al dat het te complex is om door toeval als evolutie bv gemaakt te zijn. En natuurlijk toont de natuur sowieso al dat evolutie onzin is(bv fossielen).
Ah het standaard argument 'alles is te complex voor toeval'.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:34 schreef bianconeri het volgende:
Dat is wel bewijs hoor. Kijk naar de gehele natuur, de complexiteit van alles.
De mens komt niet eens in de buurt van de natuur met het namaken van zaken(bv de vleugels>vliegtuig). De gehele natuur toont al dat het te complex is om door toeval als evolutie bv gemaakt te zijn. En natuurlijk toont de natuur sowieso al dat evolutie onzin is(bv fossielen).
't Is iets hé.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:34 schreef bianconeri het volgende:
Nou en terecht. Of dacht je dat het leuk is als iemand de hele tijd bllsht naar je zit te gooien?
Met de grootste onzin zoals bv [andere] aan komt zetten en dan naar je lacht hahah das fout.
Terwijl hij overduidelijk er zelf naast zit.
Ja hij probeerde inderdaad een tekst te laten zien die zogenaamd onjuist is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee Elemo bleef juist heel rustig en liet je steeds de originele tekst zien waaruit blijkt dat de JG's de zaken bewust verkeerd vertaald hebben. Jij blijft dit echter ontkennen tot onsteltenis toe.
Misschien eerst de gordijn open doen? Dan zie je vast wel wat meer.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:36 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb net gekeken maar zie het licht niet. Wat zie ik niet wat jij wel ziet dan? En hoe zit het dan met de evolutietheorie?
Mijn aannames doen er ook niet toe. Maar alle fossielen, alles in de natuur toont een ingewikkelde samenstelling. Dat komt echt niet uit het niets.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:39 schreef CamelNLD het volgende:
Dat dit jouw aanname is wil niet zeggen dat het bewijs is. Bewijs wil zeggen dat je er niet onderuit komt dat het zo is. Jij, ik de paus of Chuck Norris kunnen niet bewijzen dat de aarde / ons bestaan het werk van god is.
lol het woordje [andere] verandert wel de complete tekst en betekenis. Dat jij dit niet ziet heeft te maken met je oogkleppen blijkbaar.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja hij probeerde inderdaad een tekst te laten zien die zogenaamd onjuist is.
Maar heb je mijn reacties niet gelezen dan? Bv over het woordje [andere]?
Ik heb ja allang uitgelegd dat dat helemaal niets verandert aan de betekenis.
Net als bij zijn andere oh zo fantastisch aanhalingen(not).
Ja er zijn een hoop fossielen die op bv hedendaagse beesten lijkt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ah het standaard argument 'alles is te complex voor toeval'.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultimate_Boeing_747_gambit
Hoe verklaar jij trouwens hetvolgende (waar je in een ander topic niet op reageerde):
De bewijzen voor Evolutie zijn onnoemelijk.. oa. de fossiele vondsten van uitgestorven 'voorouders' in onze evolutionaire stamboom die enkel gevonden worden in zeer oude grondlagen. Er is ook geen ENKEL fossiel van een modernere diersoort gevonden in die oude lagen. Zo zal er nooit een fossiel van bijv. een konijn gevonden worden in dezelfde grondlaag als waar de dino's worden gevonden. Is dat wel zo ligt de hele theorie overhoop! Zoek maar eens op precambrian rabbit.
De genetische stamboom die opgesteld kan worden. Moleculaire biologie etc. Alle vondsten en studies ondersteunen de Evolutie theorie en niet het creationisme.
Oh ja en ook nog het ontstaan van een nieuwe soort bacterie door evolutie na meerdere mutaties (Makro evoultie dus):
Ik heb de gordijnen open maar ik zie het niet. De evolutietheorie is dus onzin volgens jou omdat er geen bewijzen zijn? Zijn er dan wel bewijzen dat God alles schiep? Volgens mij nog minder of helemaal niet. Er zijn iig bewijzen gevonden van de oermens en de neanderthaler.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Misschien eerst de gordijn open doen? Dan zie je vast wel wat meer.
Evolutietheorie? Daar klopt geen bal van, heet niet voor niets nog altijd theorie.
Ze kunnen het gewoon niet bewijzen, daarom zal het nooit een natuurwet ofzo worden.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |