abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:06:59 #201
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_110718886
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

1. De Wet is de Wet van Mozes idd. Heb ik het ook over.
Dit geheel van wetten gaat wel degelijk over de zondige toestand.
Anders was die wet er al met Adam en Eva om op te volgen.
Maar juist door die zonde dienden de mensen vergeving te krijgen, toendertijd door offers en later werd dit vervuld(en verviel de Wet) door bloed van Jezus.

2. Niet alleen in onze maar in elke Bijbel. Dus ga maar weer nieuwe onzin verzinnen.

3. Niet om afteschaffen maar om te vervullen! De wet ging om de zondige toestand, Jezus vervulde dat. En daarmee verviel de Wet.

[..]

1. Dat is slechts symbolisch. Een teken van gehoorzaamheid om er niet van te eten.

2. Wellicht ooit verstoppertje gedaan met een klein kind, je weet allang waar hij/zij zit.
Toch zul je wel roepen waar het kind is, net doen alsof je niets door hebt.
Zo ook met God, God gaf Adam de kans zelf eerlijk te zijn en fouten bekend te maken.
Ipv dat hij direct schreeuwt enzo.

3. God kan alles vantevoren zien ja idd, maar het verschil zit in: kunnen en gebruiken.
Hij kan het wel maar zal het niet altijd gebruiken.

[..]

Haha nogmaals:
Jij hebt echt geen kaas gegeten van de Bijbel he....
Meer dan mij? Ja blijkt wel door je met alle respect onnozele reactie.

Jezus zegt zelf juist dat hij het doel van de Wet vervulvde.
Die zonden verhaal. Jezus bloed bracht een nieuw verbonden.
Jezus leert daarmee dat hij dus de Wet vervangt, en die wet daarmee vervalt.
Probeer correct Nederlands te schrijven/tikken. Ik bedoel: "Die zonden verhaal. Jezus bloed bracht een nieuw verbonden." Wat is dat voor wartaal? Jouw hersenspinsels zijn al moeilijk te volgen, dus druk je duidelijk uit svp.
pi_110719438
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 07:17 schreef Jigzoz het volgende:

Wacht even... Dus God schept de mens naar zijn evenbeeld, kort daarna vindt hij dat die mensen zo verschrikkelijk zondig zijn dat ze er hun hele verdere leven voor moeten lijden, dan stuurt hij zijn zoon (die hij eigenlijk op een of andere manier ook weer zelf is) die wordt gekruisigd (zonder dat hij daar zelf op zat te wachten, anders was Judas wel de grote held geweest) waarna de mensen nog wel zondig zijn, maar zich niet meer aan het OT hoeven te houden terwijl dat wel onverkort van kracht blijft. Zeker voor de Joden, want die moeten zich nog wel houden aan die strafwetten.

Ik zie er echt geen enkele vorm van logica in.
Het punt van dat eerste zinnetje snap ik niet.
Dus ja ze zijn zondig maar heeft niets met Gods evenbeeld te maken.

2. Zijn Zoon is niet God, Jezus is geen deel van zogenaamde 3-eenheid ofzo.

3. Stierf aan een martepaal

4. Ot is niet meer van toepassing, tis gewoon heel leerzaam.

5. Dat je er geen logica in ziet ligt toch meer aan jouw dan.
Probeer de Bijbel eens te lezen en onderzoeken ofzo.

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:27 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

Waarom verdrinken er dan onschuldige kinderen in een tsunami, is dat ook gods bedoelling?

Of gods wraak?
God is liefdevol, niet wraakvol.
Natuurlijk is dat niet Gods bedoeling! Maar je naam zegt al genoeg, een typische atheist die helemaal niets onderzoekt. De Bijbel leert over de strijdvraag en dat Satan de macht momenteel in deze wereld heeft. Daar komt al die rotzooi tegenwoordig van.
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:21:14 #203
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110719480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 05:15 schreef Scabies het volgende:

[..]

hilarisch, kingdom34 is zo gelovig dat men hier zelfs oprecht aan z'n geestelijke vermogens gaat twijfelen en maar uit medelijden er niet meer op ingaat _O-
Ik zie het onafhankelijk van zijn geloof. Aan het gedrag in zijn posts kan ik duidelijk merken dat er niet persé een correlatie met het geloof is, gezien de manier van reageren. Die manier van reageren is namelijk volgensmij typisch voor zwakbegaafden, dat heeft niet per definitie met geloof te maken. Hoewel een zwakbegaafde wel makkelijker in God zal geloven dan een hoogbegaafde.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 07:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sorry, maar als iemand debiele opmerkingen plaatst op een forum, dan vraagt hij erom om uitgelachen te worden. Hoe zwakbegaafd ook. Die kunnen zich namelijk ook aanpassen aan hun situatie. Een zwakzinnige weet heel goed dat hij niet normaal is.

Maar inderdaad, we zouden ook gewoon allemaal consequent "ja, goed van je zeg" kunnen antwoorden als hij weer eens wat willekeurige woorden heeft gepost. Het pedante betweterige van het ventje zal alleen voor veel mensen daarbij een obstakel zijn.
Ik denk dat dat van de mate van zwakzinnigheid afhangt. Een zwakzinnige met een IQ van, laten we zeggen, tussen de 70 en 60 heeft het misschien nog wel door, maar een zwakzinnige met een veel lager IQ heeft dat misschien niet van zichzelf door, vooral in combinatie met een autistische stoornis kan het júist zijn dat ze niet van zichzelf doorhebben dat ze niet normaal zijn.

Ik zeg overigens niet dat we alles maar goed moeten vinden wat hij post, ik zeg alleen dat je er ook rekening mee kunt houden dat als het een normaal persoon zou zijn dat het inderdaad debiel is en dat je die persoon beter kunt uitlachen, maar indien het een zwakbzinnige is die het niet van zichzelf doorheeft vind ik dat je zijn posts beter kan negeren, dat is nog de beste oplossing. Ik vind het afgeven op een zwakzinnige die helemaal niets kwaad bedoelt of niet doorheeft dat het nogal pedant en betweterig overkomt niet erg aardig. Dit klinkt misschien vreemd, maar bij een autistische stoornis is het helemaal niet vreemd dat iemand pedant en betweterig kan overkomen maar het helemaal niet zo bedoelt.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_110719514
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:06 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Probeer correct Nederlands te schrijven/tikken. Ik bedoel: "Die zonden verhaal. Jezus bloed bracht een nieuw verbonden." Wat is dat voor wartaal? Jouw hersenspinsels zijn al moeilijk te volgen, dus druk je duidelijk uit svp.
Nou sorry hoor dat ik als ik al jullie onzin doorlees en ff snel iets type eens een keer een spelfout maak.
Rot lekker een eind op zeg. Net doen alsof het zo'n drama is en je er niets meer van snapt.
:r
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:22:54 #205
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110719569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nou sorry hoor dat ik als ik al jullie onzin doorlees en ff snel iets type eens een keer een spelfout maak.
Rot lekker een eind op zeg. Net doen alsof het zo'n drama is en je er niets meer van snapt.
Echte christelijke naastenliefde van je Bianonceri. :) Jij volgt duidelijk het Nieuwe Testament na.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_110719667
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:04 schreef ATON het volgende:

Niks zondig. Deze Mozaïsche wetten waren er toen om een gemeenschap te laten functioneren.

Als jij het zegt joh. Bijbel leert echter anders.

quote:
Leugenaar ! In jullie bijgewerkte bijbel staat ' paal ' terwijl het om een Romeins kruis en zo in het N.T. wordt beschreven.
Droom verder. Het woord wat op die plek staat is: Stau'ros.
En idd dat is vertaald niet kruis maar simpelweg een paal.

quote:
Volgens jou sekte, maar dat staat er niet.
Ik zit niet bij een sekte, zie andere topic maar eens.
En ja dat staat er wel, alleen in jouw hersenspinsel niet.
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:25:26 #207
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_110719699
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Echte christelijke naastenliefde van je Bianonceri. :) Jij volgt duidelijk het Nieuwe Testament na.
Razen, tieren, schelden en schamperen. Een waar lam Gods.
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:26:48 #208
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_110719764
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je zult gestraft worden voor je gebrek een fatsoen en discipline. :Y
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:41:12 #209
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110720477
Bianconeri is volgens het Nieuwe Testament geen verstandig mens.

quote:
Sirach 21,16

Het betoog van een dwaas is als een zware last op reis, op de lippen van een verstandig mens ligt vriendelijkheid.
quote:
Galaten 5 19 Het is bekend wat onze eigen wil allemaal teweegbrengt: ontucht, zedeloosheid en losbandigheid, 20 afgoderij en toverij, vijandschap, tweespalt, jaloezie en woede, gekonkel, geruzie en rivaliteit, 21 afgunst, bras- en slemppartijen, en nog meer van dat soort dingen. Ik herhaal de waarschuwing die ik u al eerder gaf: wie zich aan deze dingen overgeven, zullen geen deel hebben aan het koninkrijk van God. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, 23 zachtmoedigheid en zelfbeheersing.
Hieruit kunnen we opmaken dat Bianconeri geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God, hij doet namelijk aan vijandschap, woede, gekonkel en geruzie. Volgens wat hier staat zouden boeddhisten in het koninkrijk van God komen, apart.
pi_110720682
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:24 schreef bianconeri het volgende:
Maar de Torah niet. En daar is het O.T. van afgeschreven.
quote:
Ik droom niet hoor. De stau'ros is het dwarshout dat men in de nek moest meezeulen en waarop de armen reeds aan vastgebonden waren. De bedoeling was de terdood veroordeelde nog eens extra af te peigeren voordat die aan het executieterrein kwam. Dit dwarshout werd op een verticale staak gehesen die amper iets groter was dan manshoogte. Deze manier van terechtstellen had men van de Perzen geleerd. Kijk, nu weet je dat weer.
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:51:57 #211
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110721014
quote:

[..]

De Bijbel van de Jehovah's Getuigen is aangepast, hoe kun je daar dan overtugend bewijs uit halen als het niet eens de kloppende Bijbel is (de andere vertalingen kloppen ook niet, worden ook verzen in verdraaid, maar goed, dit is nog wat extremer.).

quote:
Dat weet je toch niet zeker? Of het ook zo bedoeld is? Waarom neem je dat dan aan?

quote:
Ik zit niet bij een sekte, zie andere topic maar eens.
En ja dat staat er wel, alleen in jouw hersenspinsel niet.
Dan zit Ali ook niet bij een sekte volgens jouw redenering, 7de Dags Adventisme is qua structuur en dergelijke namelijk hetzelfde als Jehovah's Getuigen. Ik vind overigens teveel verbanden met de vrijmetselarij en Jehovah's Getuigen om er niet aan te gaan twijfelen of het een sekte is.
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:58:23 #212
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_110721332
quote:

Dat was de oorspronkelijke betekenis, ver voor Jezus' tijd, maar het woord is op een gegeven moment een kruis gaan aanduiden. Hoe en wanneer dit precies gebeurde is niet helemaal duidelijk, maar het kruis van Jezus heeft bij de 2e-eeuwse schrijver Justinus Martyr in elk geval al de ons bekende vorm. Zie hier.
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:03:01 #213
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_110721572
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat was de oorspronkelijke betekenis, ver voor Jezus' tijd, maar het woord is op een gegeven moment een kruis gaan aanduiden. Hoe en wanneer dit precies gebeurde is niet helemaal duidelijk, maar het kruis van Jezus heeft bij de 2e-eeuwse schrijver Justinus Martyr in elk geval al de ons bekende vorm. Zie hier.
Maakt het ene reet uit of meneer aan een paal dan wel aan een paal met een dwarslat heeft gehangen?

Aan een paal werden je handen boven je hoofd vastgebonden/genageld?

Matteüs (27) weet ons te melden dat het bordje met "Jezus, Koning der Joden" boven zijn hoofd werd gehangen. Misschien een klein detail, maar wel een subtiele aanwijzing dat zijn armen zich in elk geval gespreid naast zijn hoofd bevonden, zoals aan een kruis, en niet erboven, zoals aan een paal. Anders had Matteüs vast en zeker geschreven dat het bordje boven zijn handen werd gehangen.
pi_110721615
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:03 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Maakt het ene reet uit of meneer aan een paal dan wel aan een paal met een dwarslat heeft gehangen?

Aan een paal werden je handen boven je hoofd vastgebonden/genageld?

Matteüs (27) weet ons te melden dat het bordje met "Jezus, Koning der Joden" boven zijn hoofd werd gehangen. Misschien een klein detail, maar wel een subtiele aanwijzing dat zijn armen zich in elk geval gespreid naast zijn hoofd bevonden, zoals aan een kruis, en niet erboven, zoals aan een paal. Anders had Matteüs vast en zeker geschreven dat het bordje boven zijn handen werd gehangen.
Goede opmerking!
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:14:33 #215
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_110722183
quote:

[..]

Voor sommigen kennelijk wel. Persoonlijk slaap ik er niet minder om. De stelligheid waarmee het een of het ander wordt beweerd is dan wel weer interessant.
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:19:25 #216
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110722445
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:14 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Voor sommigen kennelijk wel. Persoonlijk slaap ik er niet minder om. De stelligheid waarmee het een of het ander wordt beweerd is dan wel weer interessant.
Het toont maar weer eens aan waarom de Jehovah's Getuigen toch eerder op een sekte lijken. Ze hechten ontzettend belang aan onbeduidend lijkende leerstellingen en gaan daar heel ver in, zelfs dat ze dit soort dingen in hun bijbel gaan zetten, terwijl dit in de meeste kerkgemeenschappen om goede redenen niet geaccepteerd is. Er wordt overigens ook totaal geen rekening gehouden met dat vers van Mattheüs wat je gaf.
pi_110723353
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:45 schreef ATON het volgende:

Maar de Torah niet. En daar is het O.T. van afgeschreven.

Ik droom niet hoor. De stau'ros is het dwarshout dat men in de nek moest meezeulen en waarop de armen reeds aan vastgebonden waren. De bedoeling was de terdood veroordeelde nog eens extra af te peigeren voordat die aan het executieterrein kwam. Dit dwarshout werd op een verticale staak gehesen die amper iets groter was dan manshoogte. Deze manier van terechtstellen had men van de Perzen geleerd. Kijk, nu weet je dat weer.
1. Torah=Ot nou das mooi. toch staat OT in de Bijbel en daar staat het totaal niet in.

2. Stau'ros is het enige wat genoemd wordt, er staat ook simpelweg dat Jezus aan de stau'ros hing en de stau'ros er hing. En niet het woord voor kruis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:41 schreef MetalIsAwesome het volgende:

Hieruit kunnen we opmaken dat Bianconeri geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God, hij doet namelijk aan vijandschap, woede, gekonkel en geruzie. Volgens wat hier staat zouden boeddhisten in het koninkrijk van God komen, apart.
Als jij het zegt.
Alsof ik daar niet aan voldoe puur omdat ik wat duidelijks zeg.
Boeddhisten? lol.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je zult gestraft worden voor je gebrek een fatsoen en discipline. :Y
Och ja was ook zooooo fatsoenloos zeg, not..

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Wat heeft dat met die post in vredesnaam te maken. 0,0
pi_110723567
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:51 schreef MetalIsAwesome het volgende:

De Bijbel van de Jehovah's Getuigen is aangepast, hoe kun je daar dan overtugend bewijs uit halen als het niet eens de kloppende Bijbel is (de andere vertalingen kloppen ook niet, worden ook verzen in verdraaid, maar goed, dit is nog wat extremer.).
Onze vertaling is niet vertaald maar juist zeer direct vanuit de oorsprong.
Zelfs al was het zo: Het staat in ELKE bijbelvertaling.

quote:
Dat weet je toch niet zeker? Of het ook zo bedoeld is? Waarom neem je dat dan aan?
Dat is wel zeker, vaak genoeg in wetenschappelijke bladen gestaan en zelfs in christelijke bladen(zogenaamd christelijk bedoel ik daarmee).
Waarom zouden ze er stau'ros neerzetten als ze dat niet bedoelen?
Waarom dat aannemen? Nou omdat het er staat?
quote:

Ja!
De Bijbel leert nauwkeurige kennis op te nemen. Dus doet er wel toe.
En daarbij wordt kruis vaak aanbeden(met name bij katholieken) en zie je ze overal vliegen.

Trouwens waarom zou hij zeggen boven zijn armen? Hoofd is toch veel belangrijker en duidelijker.

[..]

Dan zit Ali ook niet bij een sekte volgens jouw redenering, 7de Dags Adventisme is qua structuur en dergelijke namelijk hetzelfde als Jehovah's Getuigen. Ik vind overigens teveel verbanden met de vrijmetselarij en Jehovah's Getuigen om er niet aan te gaan twijfelen of het een sekte is.
[/quote]
pi_110723727
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:19 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het toont maar weer eens aan waarom de Jehovah's Getuigen toch eerder op een sekte lijken. Ze hechten ontzettend belang aan onbeduidend lijkende leerstellingen en gaan daar heel ver in, zelfs dat ze dit soort dingen in hun bijbel gaan zetten, terwijl dit in de meeste kerkgemeenschappen om goede redenen niet geaccepteerd is. Er wordt overigens ook totaal geen rekening gehouden met dat vers van Mattheüs wat je gaf.
Wij hechten heel veel waarde aan de Bijbel!!

Wij vinden het belangrijk wat de Bijbel leert en willen geen leugens binnen ons geloof,
dat andere geloven zeggen: Kruis. Laat hun desinteresse wel zien in de Bijbel en de waarheid daarin. En in andere topic is allang aangetoond dat we geen sekte zijn.

en zelfs in wetenschappelijke en religieuze kringen veelvuldig geaccepteerd dat het een paal was.
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:43:48 #220
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110723840
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wij hechten heel veel waarde aan de Bijbel!!

Wij vinden het belangrijk wat de Bijbel leert en willen geen leugens binnen ons geloof,
dat andere geloven zeggen: Kruis. Laat hun desinteresse wel zien in de Bijbel en de waarheid daarin. En in andere topic is allang aangetoond dat we geen sekte zijn.

en zelfs in wetenschappelijke en religieuze kringen veelvuldig geaccepteerd dat het een paal was.
nee stauros als paal is een oude vertaling.... dat wisten de jg's vroeger nog niet
educate yourself

en in de andere topic is uitgebreid aangetoond dat jullie wel een sekte zijn...
I thought you thought
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:45:14 #221
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_110723910
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:39 schreef bianconeri het volgende:

[ Op dinsdag 24 april 2012 15:03 schreef hoatzin het volgende:

Maakt het ene reet uit of meneer aan een paal dan wel aan een paal met een dwarslat heeft gehangen? ..]

Ja!
De Bijbel leert nauwkeurige kennis op te nemen. Dus doet er wel toe.

wat dan?
pi_110723932
quote:
Noem eens één wetenschapper die enkel paal accepteerd ? Leg me dan ook gelijk eens uit wat het stervingsmechanisme is bij enkel een paal ?
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:47:00 #223
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_110723994
quote:

[..]

En in andere topic is allang aangetoond dat we geen sekte zijn.

Nee, jij roept alleen heel hard dat dat niet zo is. Bijna alle anderen vinden van wel.
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:48:41 #224
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_110724092
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:43 schreef Scabies het volgende:

[..]

nee stauros als paal is een oude vertaling.... dat wisten de jg's vroeger nog niet
educate yourself

en in de andere topic is uitgebreid aangetoond dat jullie wel een sekte zijn...
Het zou best kunnen dat de JG leiders ineens beslissen dat het toch om een kruis gaat. Vanaf dat moment roepen alle JG's dus het tegenovergesteld, want de leiders hebben een rechtstreeks kanaal met god en daarmee de wijsheid in pacht. Het zou beslist niet de eerste keer zijn dat er zoiets wordt "aangepast" ....
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:51:53 #225
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110724262
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:48 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat de JG leiders ineens beslissen dat het toch om een kruis gaat. Vanaf dat moment roepen alle JG's dus het tegenovergesteld, want de leiders hebben een rechtstreeks kanaal met god en daarmee de wijsheid in pacht. Het zou beslist niet de eerste keer zijn dat er zoiets wordt "aangepast" ....
precies.... net zoals de orgaantransplantaties die vroeger verboden werden en nu ineens wel kunnen...
I thought you thought
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')