Ze zijn blijkbaar de 180 graden draai nog geen uur na de vorige verkiezingen vergetenquote:Op zondag 22 april 2012 12:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wilders pakt zijn oude populistische onderwerp de AOW weer op, zijn kiezers slikken het toch wel.
Waarom over unanimiteit binnen de fractie spreken als die fractie maar één echt lid heeftquote:Op zondag 22 april 2012 12:43 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 22-04-2012 om 12:40:37Blok kwebbelt over "dissidenten" en "terugfluiten". Grote onzin. Unanieme PVV-fractie tegen Brusselse diktaten en aanval op onze ouderen. reageer retweet
Kan je de spelfout er ook uithalen? Uit de ttquote:Op zondag 22 april 2012 12:56 schreef 99.999 het volgende:
Heb even 2 links naar nieuwssites toegevoegd aan de OP.
En dan zegt Wilders via Twitter dat dat enorme onzin is en reageren Henk en Ingrid via De Telegraaf met "Wilders, ik hou van je jonge" en "myn heele familie gaat op je stemme"quote:Op zondag 22 april 2012 12:55 schreef rubbereend het volgende:
Ik hoop dat de andere partijen maar goed gaan herhalen dat de PVV die 3% regel zelf gesteund heeft en benadrukt heeft!
Tuurlijk, dat Wilders de onderhandelingen heeft gestaakt is namelijk de schuld van de VVD, het CDA, de PvdA, de Islam, de MOE-landers, de Euro, Brussel en de EU. Aangezien zijn kiezers zich niet voor politiek interesseren en afgaan op de onderbuik, zullen ze al die onzin die Wilders opnieuw zal gaan verkondigen wederom als zoete koek slikken.quote:Op zondag 22 april 2012 12:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ze zijn blijkbaar de 180 graden draai nog geen uur na de vorige verkiezingen vergeten
Misschien vreesde de fractie wel voor hun zetels, en daarmee veruit het beste inkomen wat ze ooit gehad hebben of zullen krijgen, met legale activiteiten althans. Maar unaniem betekent dat Wilders gehuicheld heeft bij de onderhandelingen.quote:Op zondag 22 april 2012 12:56 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Waarom over unanimiteit binnen de fractie spreken als die fractie maar één echt lid heeft
Je verward fractie met partijquote:Op zondag 22 april 2012 12:56 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Waarom over unanimiteit binnen de fractie spreken als die fractie maar één echt lid heeft
Wilders herhaalt zichzelf constant.quote:
Bijvoorbeeld gisteren met de rugquote:Op zondag 22 april 2012 13:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wilders herhaalt zichzelf constant.
Hele tijd hetzelfde riedeltje.
Is een LP met kras dan niet een betere analogie?quote:Op zondag 22 april 2012 13:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
'Cassette' schrijft men altijd nog met dubbel 's'.quote:Op zondag 22 april 2012 13:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zal 't wel even aanpassen.quote:Op zondag 22 april 2012 13:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
'Cassette' schrijft men altijd nog met dubbel 's'.
Een cassettebandje kun je ook steeds opnieuw afspelen.quote:Op zondag 22 april 2012 13:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is een LP met kras dan niet een betere analogie?
Voor één schilder was dat bij de verbouwing in 2004 ook daadwerkelijk zo.quote:Op zondag 22 april 2012 13:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat Catshuis heeft wel wat weg van een crematorium.
Maar die blijft niet hangen, een kras op een LP zorgt daar wel voorquote:Op zondag 22 april 2012 13:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Een cassettebandje kun je ook steeds opnieuw afspelen.
Een mp3'tje ook...quote:Op zondag 22 april 2012 13:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Een cassettebandje kun je ook steeds opnieuw afspelen.
Had dat niet iets te maken met illegale, verboden verf, naar ik mij herinner?quote:Op zondag 22 april 2012 13:07 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Voor één schilder was dat bij de verbouwing in 2004 ook daadwerkelijk zo.
Ja verf met een oplosmiddel dat niet binnen gebruikt mag worden.quote:Op zondag 22 april 2012 13:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Had dat niet iets te maken met illegale, verboden verf, naar ik mij herinner?
Het meest sneue nog is dat al die PVV-tokkiestemmers deze doorzichtige retoriek nog geloven ook. Dat zag je gisteren in Debat op 2quote:Op zondag 22 april 2012 13:19 schreef Jojoke het volgende:
Martin Bosma schreef gisteren 3 dingen voor Greet op:
- dictaten uit Brussel (oorzaak)
- aanval op ouderen (gevolg)
- rechte rug (reactie)
En dan gelooft het PVV 'stemvee' het ook nogquote:Op zondag 22 april 2012 13:19 schreef Jojoke het volgende:
Martin Bosma schreef gisteren 3 dingen voor Greet op:
- dictaten uit Brussel (oorzaak)
- aanval op ouderen (gevolg)
- rechte rug (reactie)
quote:PVV-kiezers vinden dat Rutte en Verhagen of alle drie schuldig zijn aan de mislukking.
quote:Zo is 83 procent van de PVV-kiezers het eens met de stelling dat VVD en CDA de AOW-ers meer hadden moeten ontzien.
http://www.volkskrant.nl/(...)elf-met-crisis.dhtmlquote:Ook in de buitenlandse media is het nieuws over het klappen van de Nederlandse bezuinigingsonderhandelingen opgepakt. Een greep uit het aanbod.
New York Times
De New York Times schrijft dat het nieuws op een slecht moment komt voor de Eurozone, omdat onder meer het IMF en de Wereldbank momenteel een oplossing zoeken voor de verslechterende economische situatie van Europa. De Amerikaanse minister van Financiën Timothy Geithner drong gisteren aan op een agressieve maatregelen. De krant wijst er fijntjes op dat Nederland zich streng heeft opgesteld ten opzichte van Griekenland, maar nu zelf kampt met een binnenlandse politieke crisis die wordt veroorzaakt door de verslechterde economie.
De Morgen
De zuiderburen hebben veel aandacht voor de Nederlandse politieke situatie. 'PVV-leider Geert Wilders heeft vandaag volkomen onverwacht het coalitieberaad over forse extra bezuinigingen in 2013 opgeblazen, schrijft de Vlaamse krant De Morgen. 'Het minderheidskabinet-Rutte rest nu waarschijnlijk niets anders dan nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Die kunnen in september of oktober plaatsvinden.'
Die Welt
'Geert Wilders laat bezuinigingspakket barsten', kopt de Duitse krant Die Welt. 'Na een stijd om de bezuinigingen laat Geert Wilders met zijn rechts-populistische Vrijheidspartij de gesprekken klappen. Volgens Wilders is het onacceptabel dat de oudere Nederlandse mensen moeten betalen voor onredelijke eisen van Brussel.'
BBC
De BBC wijst erop dat de Nederlandse economie de afgelopen maanden verzwakt is, maar toch nog steeds één van de sterkste van Europa is. 'Maar de bezuinigingen zijn onvermijdelijk als Nederland wil voldoen aan de Europese regel dat het begrotingstekort niet groter mag zijn dan drie procent.'
Le Monde
De Franse krant Le Monde kopt 'Op naar vervroegde verkiezingen na falen begrotingsonderhandelingen'. De krant laat zowel premier Mark Rutte aan het woord als Geert Wilders. En zelfs PvdA-fractieleider Diederik Samsom passeert de revue. 'Dit betekent simpelweg nieuwe verkiezingen in september of oktober', tekent de krant op uit de mond van de PvdA'er.
The West Australian
Ook aan de andere kant van de wereld is het nieuws opgepakt. The West Australian kopt dat Nederland nu afstreeft op parlementsverkiezingen. 'Premier Rutte zei dat hij koningin Beatrix heeft gebeld om haar over de laatste ontwikkelingen in te lichten, en dat hij met zijn kabinet te rade gaat over de nu te nemen stappen.'
Oja, dat ook nog. Het IMF heeft dit weekend hard uitgehaald dat de EU haar zaken op orde moet stellen. En wat doet Nederland cq de grote Geert? Het kabinet laten ontploffen waardoor niet snel hervormingen doorgevoerd kunnen worden.quote:De New York Times schrijft dat het nieuws op een slecht moment komt voor de Eurozone, omdat onder meer het IMF en de Wereldbank momenteel een oplossing zoeken voor de verslechterende economische situatie van Europa. De Amerikaanse minister van Financiën Timothy Geithner drong gisteren aan op een agressieve maatregelen. De krant wijst er fijntjes op dat Nederland zich streng heeft opgesteld ten opzichte van Griekenland, maar nu zelf kampt met een binnenlandse politieke crisis die wordt veroorzaakt door de verslechterde economie.
En als nu de volgende stap zou zijn dat CDA/VVD samen met de oppositiepartijen in de Kamer zouden kunnen werken aan een alternatief plan vóór de komende verkiezingen dan zou het leed nog wel te overzien zijn, maar ik heb niet de illusie dat Samsom, Sap, Roemer en Pechtold zich erg constructief zullen gaan opstellen. Partijretoriek is namelijk een stuk belangrijker als er verkiezingen aankomen.quote:Op zondag 22 april 2012 17:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oja, dat ook nog. Het IMF heeft dit weekend hard uitgehaald dat de EU haar zaken op orde moet stellen. En wat doet Nederland cq de grote Geert? Het kabinet laten ontploffen waardoor niet snel hervormingen doorgevoerd kunnen worden.
wat een vooringenomenheid. overigens komt het door rutte dat we uberhaupt in deze situatie zitten. het lijkt mij dan ook beter dat zijn club de komende jaren even vanaf de zijlijn toekijkt.quote:Op zondag 22 april 2012 18:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als nu de volgende stap zou zijn dat CDA/VVD samen met de oppositiepartijen in de Kamer zouden kunnen werken aan een alternatief plan vóór de komende verkiezingen dan zou het leed nog wel te overzien zijn, maar ik heb niet de illusie dat Samsom, Sap, Roemer en Pechtold zich erg constructief zullen gaan opstellen. Partijretoriek is namelijk een stuk belangrijker als er verkiezingen aankomen.
Dus er gebeurt niets tot na de komende formatie. Volgend jaar lente? Dat wordt nog leuk.
En dat geldt niet voor Blok en alle anderen op rechts, zeker?quote:Op zondag 22 april 2012 18:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
maar ik heb niet de illusie dat Samsom, Sap, Roemer en Pechtold zich erg constructief zullen gaan opstellen. Partijretoriek is namelijk een stuk belangrijker als er verkiezingen aankomen.
Dan moeten ze wel met een ander type pakket komen. En als ze hier al 7 weken over moesten stoeien zie ik CDA en VVD daar ook niet eenvoudig uit komenquote:Op zondag 22 april 2012 18:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als nu de volgende stap zou zijn dat CDA/VVD samen met de oppositiepartijen in de Kamer zouden kunnen werken aan een alternatief plan vóór de komende verkiezingen dan zou het leed nog wel te overzien zijn, maar ik heb niet de illusie dat Samsom, Sap, Roemer en Pechtold zich erg constructief zullen gaan opstellen. Partijretoriek is namelijk een stuk belangrijker als er verkiezingen aankomen.
Dus er gebeurt niets tot na de komende formatie. Volgend jaar lente? Dat wordt nog leuk.
Jawel, maar die heb ik nog niet met kreten horen komen in de geest van 'wij steunen niks tot/omdat/want'. etc.quote:Op zondag 22 april 2012 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat geldt niet voor Blok en alle anderen op rechts, zeker?
wat die 2 partijen wel en niet steun(d)en was al duidelijk toen ze kost wat het kost met de pvv eruit wilden komen, met een akkoord waar 'rechts nederland zijn vingers bij zou aflikken'.quote:Op zondag 22 april 2012 18:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel, maar die heb ik nog niet met kreten horen komen in de geest van 'wij steunen niks tot/omdat/want'. etc.
Ik hoop dat VVD en CDA bereid zijn om wat water bij de wijn te doen om met links/D66 etc. tot -een- overeenstemming te komen waar in ieder geval een financieel hervormingspakket uitkomt binnen nu en een aantal weken. Het pakket wat er ligt kan daarbij als basis dienen en waar nodig en mogelijk worden aangepast om de steun van links te krijgen. Het blok Wilders moet vanaf nu iig compleet worden genegeerd.
imo juich je te vroeg.quote:Op zondag 22 april 2012 18:21 schreef ErikT het volgende:
- Verhagen einde politieke carriëre
- Wilders over zijn hoogtepunt heen
- Rutte overkomt wat heel veel mensen hadden voorspeld
Topweekend
Ja, dus die gaan zich constructief opstellen. Of in ieder geval een aantal van de oppositiepartijen. Precies om wat jij hier zegt.quote:Op zondag 22 april 2012 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
imo juich je te vroeg.
De beste set die Rutte en consorten nu kunnen doen is er proberen uit te komen met het parlement. Lukt dit niet dan kunnen ze zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben en zet dit andere partijen in een negatief daglicht.
Nou als ik de reacties hoorde dan zat iedereen al aan de verkiezingen te denken en hun partij.quote:Op zondag 22 april 2012 18:42 schreef ErikT het volgende:
[..]
Bovendien zitten er echt nog wel mensen die de serieusheid van de situatie kunnen inschatten en hun verantwoordelijkheid willen nemen. Het zijn niet allemaal PVV-ers.
Er zal ook opportunisme zijn, dat houd je niet tegen. Maar ik geloof niet in het demagogische gehuil dat de oppositiepartijen allemaal dwars gaan liggen nu. Niet in het minst omdat ze zichzelf daarmee in de voet schieten.quote:Op zondag 22 april 2012 18:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nou als ik de reacties hoorde dan zat iedereen al aan de verkiezingen te denken en hun partij.
Onzin; Sap, Pechtold en Slob hebben al aangegeven open te staan voor verschillende maatregelen voor de verkiezingen. De kunduz-coalitie dusquote:Op zondag 22 april 2012 18:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nou als ik de reacties hoorde dan zat iedereen al aan de verkiezingen te denken en hun partij.
Ja ik zie het ook net: zo snel als de verkiezingen uitgeschreven zijn, zijn ze bereid samen te werken. Logisch.quote:Op zondag 22 april 2012 19:18 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Onzin; Sap, Pechtold en Slob hebben al aangegeven open te staan voor verschillende maatregelen voor de verkiezingen. De kunduz-coalitie dus(hoewel natuurlijk een zeer goede zaak).
Ik moet ook lachen om 2/3 van de CDA'ers (plus vele prominenten) die dachten dat het goed was dat er met de PVV in zee gegaan werd. Oh oh, wat hebben ze toch goede speeches gehouden daar op het congresquote:
Ik moet opeens weer aan Camiel Eurlings denkenquote:Op zondag 22 april 2012 20:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik moet ook lachen om 2/3 van de CDA'ers (plus vele prominenten) die dachten dat het goed was dat er met de PVV in zee gegaan werd. Oh oh, wat hebben ze toch goede speeches gehouden daar op het congres.
quote:Op zondag 22 april 2012 20:45 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik moet opeens weer aan Camiel Eurlings denken
Dat de SP wint vind ik logisch. Dat het CDA lijdt minder.quote:Op zondag 22 april 2012 20:57 schreef pberends het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
11 zetels, ik zeg: prima prestatie Camiel en machtsgeile CDA!
Camiel met z'n grote waffel over dat z'n partij leeft en een groot congres heeft.quote:
Die vraag kan ik wel voorleggen aan iemand in mijn naaste omgeving, maar helaas denk ik het antwoord te weten.quote:Op zondag 22 april 2012 21:21 schreef Arcee het volgende:
Ik zou ook niet weten waarom PVV-stemmers weer op hem zouden willen stemmen. Weggegooide stem.
Zometeen op Nederland 2.quote:22.15-23.00 uur BRANDPUNT
Onderzoeksjournalistiek programma.
Presentatie:Fons de Poel,Aart Zeeman,
Wouter Kurpershoek en Sven Kockelmann.
Het onbestuurbare land
Een speciale live-uitzending naar
aanleiding van de stukgelopen
Catshuisonderhandelingen.Wat is er
misgegaan binnen de PVV? Zijn wij
het lachertje van Europa geworden?
En,hoe bieden we deze crisis het hoofd?
Met onder andere Sybrand van Haersma
Buma,Hero Brinkman,Hans Wiegel,Guy
Verhofstadt,Paul Schnabel en Diederik
Samsom.
Alsof die domme henk en ingrid dat wat kan boeien. Zolang er maar lekker veel ketelmuziek uit die hoek komt.quote:Op zondag 22 april 2012 21:21 schreef Arcee het volgende:
Wilders moet nooit meer voor formatiegesprekken worden uitgenodigd. Als er echt beslissingen moeten worden genomen trekt hij de keutel weer in.
Ik zou ook niet weten waarom PVV-stemmers weer op hem zouden willen stemmen. Weggegooide stem.
Er staat niets over afbouwen in hoor. De volledige aftrek blijft. Alleen voor nieuwe hypotheken worden alleen annuïteitenhypotheeken aftrekbaar.quote:Op zondag 22 april 2012 22:23 schreef IkbenGradus het volgende:
Ik vind het pakket dat er lag helemaal zo slecht nog niet, tenminste zoals ik het las op NRC:
- Afbouwen HRA: eens, niet in een keer de stekker eruit, maar afbouwen.
Precies, dat levert dus pas in 2030 fatsoenlijke bedragen op, al die lopende (en nieuw af te sluiten) miljoenenhypotheken kosten ons dan nog steeds bakken met geld de komende jaren. Immers, 80% van de aftrek gaat daar de 20% hoogste hypotheken, als je naar de renteaftrek beperkt met 1/3 bespaar je dus in één klap 27% op uitgifte HRA, ofwel 3 mld/jaar.quote:Op zondag 22 april 2012 22:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Er staat niets over afbouwen in hoor. De volledige aftrek blijft. Alleen voor nieuwe hypotheken worden alleen annuïteitenhypotheeken aftrekbaar.
Het pakket ging helemaal nergens over, het waren zo'n beetje allemaal lastenverzwaringen. Grappig dat dit kabinet "de overheid moet snijden in eigen vlees" hier nota bene mee komt. Het pakket was vooral een truc om de boel boekhoudkundig snel onder de 3 procent te krijgen ten koste van de bevolking.quote:Op zondag 22 april 2012 22:23 schreef IkbenGradus het volgende:
Ik vind het pakket dat er lag helemaal zo slecht nog niet, tenminste zoals ik het las op NRC:
- Afbouwen HRA: eens, niet in een keer de stekker eruit, maar afbouwen.
- AOW leeftijd omhoog: zeer noodzakelijk, maar wel heel zuur voor mensen die dit bijna gingen behalen.
- BTW omhoog, laag +1% en hoog +2%, prijzen luxe goederen stijgen dus meer, koopkracht daalt, maar:
-deels compenseren door: tijdelijke verlaging van de inkomstenbelasting.
- Afschaffen studiefinanciering: daar ben ik tegen.
vergeet niet de schoothondjes van de SGPquote:Op maandag 23 april 2012 07:25 schreef Nielsch het volgende:
Ben wel benieuwd wat vandaag / deze week gaat brengen. Ik denk één lang, pijnlijk kamerdebat waarin vooral Wilders de schuld krijgt en vervolgens gaan de partijen op zoek naar deelakkoorden, waarbij vooral PvdA en D66 steun zullen verlenen aan het kabinet, al zullen zij daar ook een hoop voor terugeisen.
Het enige is dat de die 27% nu wel terugvloeit naar mensen van vlees en bloed. Grote kans dat die hun huis dan ook niet meer kunnen betalen en je de groep die weliswaar relatief meer profiteert (maar ook meer belasting betaalt - immers, je kunt alleen iets aftrekken van wat je al betaald hebt!) het afvoerputje in jaagt. Henk en Ingrid zullen dan wel vinden dat dit niet zo'n probleem is - maar het lijkt me voor de schatkist niet slecht ook deze groep enigszins te vriend te houden. Daarom is een serieus afbouwplan een serieuze optie.quote:Op zondag 22 april 2012 22:59 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Precies, dat levert dus pas in 2030 fatsoenlijke bedragen op, al die lopende (en nieuw af te sluiten) miljoenenhypotheken kosten ons dan nog steeds bakken met geld de komende jaren. Immers, 80% van de aftrek gaat daar de 20% hoogste hypotheken, als je naar de renteaftrek beperkt met 1/3 bespaar je dus in één klap 27% op uitgifte HRA, ofwel 3 mld/jaar.
Dus in feite nu al gaan onderhalen en compromissen sluiten over de punten waar straks campagne om gevoerd wordt?quote:Op maandag 23 april 2012 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zat vanochtend te denken: Zou een scenario zijn, dat Rutte opnieuw gaat formeren en dat er een paar CDA en VVD bewindslieden worden ingeruild voor PvdA mensen? Dus dat er een nieuw volwaardig kabinet komt, maar met een andere samenstelling en gebaseerd op 3 partijen? Op basis van de verkiezingsuitslag van 2010 zou het geen probleem moeten zijn en het zou veel sneller een daadkrachtiger regering opleveren dan als we eerst door campagne, verkiezingen en formatie heen moeten om uiteindelijk hetzelfde kabinet te krijgen.
Waarom niet? Het spaart een enorme hoop tijd en we hebben de kortst mogelijke periode van inactiviteit.quote:Op maandag 23 april 2012 08:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dus in feite nu al gaan onderhalen en compromissen sluiten over de punten waar straks campagne om gevoerd wordt?
Of er in ieder geval voor zorgen dat er een kans is dat we onze AAA-rating behouden, onszelf niet belachelijk maken in Brussel (want, toch wel handig) en de staatsschuld niet nog een jaar elke dag met 90.000.000,- te laten groeienquote:Op maandag 23 april 2012 08:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dus in feite nu al gaan onderhalen en compromissen sluiten over de punten waar straks campagne om gevoerd wordt?
Ik vroeg me hetzelfde af. Dit mag toch gewoon?quote:Op maandag 23 april 2012 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zat vanochtend te denken: Zou een scenario zijn, dat Rutte opnieuw gaat formeren en dat er een paar CDA en VVD bewindslieden worden ingeruild voor PvdA mensen? Dus dat er een nieuw volwaardig kabinet komt, maar met een andere samenstelling en gebaseerd op 3 partijen? Op basis van de verkiezingsuitslag van 2010 zou het geen probleem moeten zijn en het zou veel sneller een daadkrachtiger regering opleveren dan als we eerst door campagne, verkiezingen en formatie heen moeten om uiteindelijk hetzelfde kabinet te krijgen.
Dat klopt, maar de politiek werkt nu eenmaal anders. Waarom dan überhaupt nog verkiezingen houden? Voor een partij als de CDA kunnen de verkiezingen wellicht interessanter zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het CDA überhaupt nog zin heeft om alweer door het proces van formatie te gaan.quote:Op maandag 23 april 2012 08:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waarom niet? Het spaart een enorme hoop tijd en we hebben de kortst mogelijke periode van inactiviteit.
Natuurlijk.quote:Op maandag 23 april 2012 08:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik vroeg me hetzelfde af. Dit mag toch gewoon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |