Lindgren. | zaterdag 21 april 2012 @ 21:08 |
Bron:http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-amsterdam.html Eerste beelden: ![]() ![]() | |
Lindgren. | zaterdag 21 april 2012 @ 21:08 |
Normaal zit ik in deze trein. Nouja, niet in het weekend dan, maar doordeweeks. | |
Gnomestein | zaterdag 21 april 2012 @ 21:08 |
Wat betreft de traumaheli: er bestaan procedures voor het aansturen van de hulpverlening. Als de centralist een bepaald incident aangeeft, dan worden vrijwel automatisch diverse alarmeringen al gedaan. | |
Sanddr | zaterdag 21 april 2012 @ 21:09 |
| |
ddx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:09 |
Langgerekt geluidssignaal, oftewel een toeter ? | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:09 |
Die vogeltjes ook steeds op de achtergrond, die kwetteren gezellig verder. ![]() | |
Fredo55 | zaterdag 21 april 2012 @ 21:10 |
Een lange toeter | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:10 |
Ik denk het wel. | |
vincm | zaterdag 21 april 2012 @ 21:10 |
Nee een beltoon van Nokia. Sherlock ![]() | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 21:10 |
Want die moeten uit respect stil zijn? ![]() | |
Ame_thyst | zaterdag 21 april 2012 @ 21:10 |
Geen respect die dieren ![]() | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:10 |
Nee dat zeg ik toch niet. ![]() | |
Sanddr | zaterdag 21 april 2012 @ 21:11 |
![]() | |
Fredo55 | zaterdag 21 april 2012 @ 21:11 |
Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen met de verlichting. | |
ddx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:11 |
Heb ik ook wel door, maar waarom blijven ze het continu een langgerekt geluidssignaal noemen ? | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 21:11 |
Alle mensen zijn uit de trein, hoor ik op radio1. | |
Fredo55 | zaterdag 21 april 2012 @ 21:12 |
Om aan te tonen dat het een langer signaal was dan gebruikelijk. | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:12 |
Waarom zeggen ze niet hij toeterde heel lang, dan snappen de blo'ers het ook. | |
Miendientje | zaterdag 21 april 2012 @ 21:12 |
Gelukkig doet de verlichting in die ene trein het nog wel. | |
ellevehC86 | zaterdag 21 april 2012 @ 21:12 |
![]() | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 21:13 |
136 gewonden in totaal, meldt radio 1 | |
Ame_thyst | zaterdag 21 april 2012 @ 21:13 |
56 zwaar gewond, 13 ernstig ![]() Wat is precies het verschil? | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:14 |
Dat vraag ik me ook steeds af. | |
Specularium | zaterdag 21 april 2012 @ 21:15 |
Bij zwaargewond kun je denken aan breuken en kneuzingen, bij ernstig aan hersenletsel bijvoorbeeld. | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 21:15 |
http://www.goeievraag.nl/(...)en-gewond-zwaar.7753 | |
vincm | zaterdag 21 april 2012 @ 21:16 |
Ernstig is levensbedreigend denk ik, zwaargewond botbreuken of mensen die voorzichtig vervoerd moeten worden. Lichtgewond een kneuzinkje of blauwe plek | |
__Saviour__ | zaterdag 21 april 2012 @ 21:16 |
Ernstig gewonden zijn mensen met verwondingen die ernstig zijn. Zwaar gewonden zijn gewoon dikke gewonde mensen, maar het hoeft niet per se ernstig te zijn. | |
Ame_thyst | zaterdag 21 april 2012 @ 21:16 |
![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 21 april 2012 @ 21:17 |
Bild.de![]() | |
__Saviour__ | zaterdag 21 april 2012 @ 21:18 |
Daar hebben ze het zelfs over duizenden ![]() | |
Fredo55 | zaterdag 21 april 2012 @ 21:18 |
Zwaar gewond: mensen > 75 kg Licht gewond: mensen <75 kg | |
FredVleespet | zaterdag 21 april 2012 @ 21:19 |
Nee tientallen staat er | |
Specularium | zaterdag 21 april 2012 @ 21:19 |
![]() | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 21:19 |
Verbaasd mij dat ze nog niet begonnen zijn met schijnwerpers te plaatsen. Wordt nu snel donker. | |
vincm | zaterdag 21 april 2012 @ 21:19 |
Dutzende = tientallen (dozijnen) | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:19 |
![]() Nou het feest is voorbij, alles is eruit. | |
Ziba | zaterdag 21 april 2012 @ 21:20 |
Oei, gelukkig geen doden gevallen. | |
Qunix | zaterdag 21 april 2012 @ 21:20 |
Laat maar. | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 21:20 |
![]() | |
Miendientje | zaterdag 21 april 2012 @ 21:20 |
Er zijn wel 13 mensen die zeer ernstig gewond zijn. Hopelijk halen ze het allemaal | |
Nieuwschierig | zaterdag 21 april 2012 @ 21:21 |
tientallen | |
Iblardi | zaterdag 21 april 2012 @ 21:21 |
"Dutzende" = "dozijnen", geen "duizenden". | |
Ame_thyst | zaterdag 21 april 2012 @ 21:21 |
Zie al die ninja edits ![]() | |
Nezhi | zaterdag 21 april 2012 @ 21:22 |
Wtf, zat vandaag nog in de trein bij Uitgeest... :| Zat altijd in die intercity toen ik nog naar de universiteit ging. | |
Ziba | zaterdag 21 april 2012 @ 21:23 |
Oke, niet tof. Hoe laat is dit ongeluk gebeurd dan? Wel heftig. | |
Nezhi | zaterdag 21 april 2012 @ 21:24 |
rond 18:30. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 21:24 |
Rond 18:30 | |
ellevehC86 | zaterdag 21 april 2012 @ 21:25 |
rond 18:30 | |
Sanddr | zaterdag 21 april 2012 @ 21:26 |
rond 18:30 | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:26 |
Waarom zegt ze steeds dat het nog niet zeker is dat iedereen eruit is. ![]() | |
Nezhi | zaterdag 21 april 2012 @ 21:26 |
Nouja, misschien is er iemand geplet tussen de kreukels? Je weet maar nooit. | |
vuvuzela | zaterdag 21 april 2012 @ 21:28 |
Is de OV-incheck lijst al vrijgegeven? | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:28 |
Waar worden de gewonde treinen nou heengebracht, die passen niet in de ambu. | |
RichardHammond | zaterdag 21 april 2012 @ 21:29 |
Waarschijnlijk afgesleept naar het terrein van Nedtrain. | |
Augustus_Thijs | zaterdag 21 april 2012 @ 21:30 |
Ai, dat is wel nasty ![]() Regelmatig op dat traject (wie niet eigenlijk die regelmatig in a'dam komt). | |
DaMart | zaterdag 21 april 2012 @ 21:31 |
Die zullen wel naar de werkplaats in Haarlem gaan. | |
ddx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:31 |
Denk dat de SLT gewoon afgesleept wordt naar Haarlem. Maar de VIRM moet misschien wel weggetakeld worden met al die kreukels ? | |
Ziba | zaterdag 21 april 2012 @ 21:31 |
Lijkt me een beetje erg om te doen eigenlijk. ![]() | |
SillyWalks | zaterdag 21 april 2012 @ 21:32 |
Iemand die vanuit het oosten komt. | |
GlenndeMan | zaterdag 21 april 2012 @ 21:32 |
Waar kunnen de mensen nu uitchecken? ![]() | |
Ame_thyst | zaterdag 21 april 2012 @ 21:33 |
of met de auto | |
Augustus_Thijs | zaterdag 21 april 2012 @ 21:33 |
Ok, dat is waar. Maar ik zat zo ongeveer dagelijks in die trein (den helder - nijmegen lees ik) toen ik op de uni zat en nog niet op kamers woonde. | |
IkeDubaku99 | zaterdag 21 april 2012 @ 21:34 |
Het zijn nu 136 gewonden hoor ik net in de huiskamer van mijn vader die net teletekst kijkt. | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:34 |
Lig je in de kreukels en je moet er nog extra voor betalen ook. | |
DaMart | zaterdag 21 april 2012 @ 21:34 |
Op een foto lijken sommige draaistellen ook wat verbogen, dus of die VIRM nog kan rijden is inderdaad de vraag. | |
Memento-Mori | zaterdag 21 april 2012 @ 21:36 |
ja want als je incheckt op n station, weten ze ook welk traject je pakt ![]() | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:36 |
Lijkt me lastig zo in het donker met een zaklamp een onderzoek doen. | |
Samsonneke | zaterdag 21 april 2012 @ 21:36 |
Heftig, reis zelf ook regelmatig op dat traject. Ik hoop dat alle gewonden het redden. | |
SillyWalks | zaterdag 21 april 2012 @ 21:37 |
Ik niet. ![]() Natuurlijk hoopt iedereen dat alle gewonden het redden. | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 21:38 |
In een sprinter wordt dat natuurlijk ook totaal niet opgevangen... vaak genoeg meegemaakt dat mensen half door de trein vliegen | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 21:39 |
Pfff, totaal aantal gewonden staat nu op 125 | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 21:40 |
Hoe de ding wil je dat doen dan ![]() | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:40 |
Je hebt daar idd meer ruimte om vlieglessen te nemen. | |
Ziba | zaterdag 21 april 2012 @ 21:41 |
Dat kunnen ze bij NS nagaan lijkt me. Ik kan digitaal zien waar ik ben ingecheckt en vervolgens weer ben uitgecheckt, die gegevens zijn daar dus ook bekend. Ik weet eigenlijk niet of het alleen met de bus is of ook met de trein, bedenk ik me nu. ![]() | |
Specularium | zaterdag 21 april 2012 @ 21:42 |
Ja, volgens de eerste schattingen reist 76% anoniem. | |
Greebs | zaterdag 21 april 2012 @ 21:42 |
Je checked in op een bepaald station, niet in een specifieke trein. | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 21:43 |
Naah, hoe je reist wordt pas duidelijk als je hebt uitgecheckt. Als jij in Amsterdam Centraal had ingecheckt kunnen ze nu niet zien of jij in die trein zat | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:43 |
Waar hebben deze mensen uitgechecked volgens jou dan? ![]() | |
__Saviour__ | zaterdag 21 april 2012 @ 21:43 |
Kijken met welke bankrekening de kaart voorzien werd van tegoed en je hebt alsnog de naam. | |
Gnomestein | zaterdag 21 april 2012 @ 21:44 |
Ze zijn bij de Sprinter al aan het controleren of hij kan rijden, zo te zien ![]() (aan de tassen en jassen te zien NedTrain + ProRail ongevallenbestrijding) | |
Ziba | zaterdag 21 april 2012 @ 21:44 |
Ja, is ook zo. ![]() Nergens natuurlijk ![]() | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:45 |
Ik verwacht dat de sprinter wel kan rijden, maar die harmonica niet. | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:45 |
Omdat jij zo dom bent om te zeggen dat je dat kan zien. ![]() | |
DaMart | zaterdag 21 april 2012 @ 21:45 |
Wellicht kan die (of een deel ervan) nog op lage snelheid gesleept worden. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 21:46 |
43 zwaar ernstig gewond 14 ZEER zwaar ernstig gewond volgens AT5 ![]() | |
Ame_thyst | zaterdag 21 april 2012 @ 21:46 |
Nou het zijn ieder geval geen goeie fotografen ![]() | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 21:47 |
Zullen het hele weekend daar dus nog wel vertragingen zijn | |
Ziba | zaterdag 21 april 2012 @ 21:47 |
Al die gefrustreerde mensen hier die meteen moeten bitchen omdat iemand een domme opmerking plaatst. Gadverdamme. ![]() | |
Leef | zaterdag 21 april 2012 @ 21:48 |
Het houdt hier in elk geval al uren en uren niet op (ik ben hier net naast waar het gebeurd is, langs de belangrijkste doorgangsweg) met af en aan rijdende ambulances, politie, brandweer, en alles met sirenes, gestorm van traumahelicopers.. ik ga maar niet naar buiten, want het enige nuttige wat ik daar kan doen is de hulpverleners in de weg lopen.. Zo maar even AT5 en journaal kijken. | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:48 |
Ik was niet de enige die daar op reageerde hoor, maarja als je mij eruit wil pikken, be my guest. ![]() | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 21:49 |
Hoeft toch niet. Als ze vannacht het spoor vrij krijgen, kunnen ze morgen weer volgens de normale dienstregeling rijden, lijkt mij. | |
Arizona | zaterdag 21 april 2012 @ 21:50 |
Ik had dit helemaal gemist door alle Catshuis-perikelen. Wat ik me afvraag, hoe kun je nou ernstig gewond raken door zo'n treinongeluk? Botbreuken ok, maar veel meer kan je toch niet overkomen? Hopelijk komt iedereen er weer bovenop. | |
DaMart | zaterdag 21 april 2012 @ 21:50 |
Het lijkt me dat er zeker morgenochtend daar ook nog geen treinen zullen rijden. Eerst moeten de treinen worden vrijgegeven door de onderzoekers, dan moeten ze nog kijken of en hoe ze kunnen worden weggehaald en dan zullen ze ook de infrastructuur ter plaatse nog controleren. Dat kan nog wel even duren, lijkt me. | |
Nieuwschierig | zaterdag 21 april 2012 @ 21:50 |
Hier zullen toch eerst de instanties die over oorzaak en schuldvraag gaan bij moeten komen. Bij daglicht | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 21:51 |
![]() Dit ![]() | |
Specularium | zaterdag 21 april 2012 @ 21:51 |
Als je je botten kan breken kan je ook je hoofd breken. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 21:51 |
Oh, dat is natuurlijk zo. | |
Gnomestein | zaterdag 21 april 2012 @ 21:52 |
De botsing kan het spoor beschadigd hebben... | |
ddx | zaterdag 21 april 2012 @ 21:52 |
Trein die van zeg 50km/u spontaan stilstaat en weinig kreukelzonde heeft (de SLT) gaan passagiers zelf van vliegen ? | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 21:52 |
Nekletsel is behoorlijk ernstig. Brandwonden (hete koffie over je gezicht?) is ook niet mis. Interne bloedingen bv door tegen een stoelleuning geknald te zijn? Er zijn genoeg manieren om zeer ernstig gewond te raken.. | |
Nieuwschierig | zaterdag 21 april 2012 @ 21:53 |
Ach, een oog ben je zo kwijt natuurlijk. En als je boven de 70 een heup breekt is het nog maar de vraag of je ooit uit een karretje komt | |
RolStaart-Beer | zaterdag 21 april 2012 @ 21:53 |
Extra Journaal nu op 1 | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 21:54 |
Extra nieuws uitzending NOS nederland 1 | |
Arizona | zaterdag 21 april 2012 @ 21:54 |
Ok dat is waar ![]() | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 21:54 |
Jij was eerder ![]() | |
Captain_Ghost | zaterdag 21 april 2012 @ 21:55 |
Er zijn geen gordels in treinen en er zijn waarschijnlijk ook veel mensen in trein waar ze moeten staan. Trein is zelf behoorlijk zwaar en er komt veel energie vrij bij de botsing dan met auto op met zelfde snelheid. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 21:55 |
Gaat nu verder op nederland 2 | |
Ame_thyst | zaterdag 21 april 2012 @ 21:56 |
Hey een NS highspeed banner ![]() | |
__Saviour__ | zaterdag 21 april 2012 @ 21:57 |
Als je bijvoorbeeld uit je stoel gelanceerd wordt en tegenover je zit iemand met een enorme cactus op schoot. Of een kok die net z'n mes aan het slijpen is. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 21:57 |
Mensen die in de trein zaten melden via twitter dat de trein bomvol zat en dat de gangpaden al bezet werden mbt de drukte | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 22:00 |
In een trein? ![]() Mensen die binnen zaten melden wel dat de trein heel vol zat. Dusdanig vol dat iedereen moest gaan staan. Als je in een auto zit en iemand rijd perongeluk tegen je aan als ze de rem ff niet indrukken, schiet je al met je hoofd naar achteren. 2 bomvolle treinen met een aardige snelheid is een aardig klap neem ik aan ![]() | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 22:01 |
Ik moest ook lachen toen ik hem zag ![]() | |
NightH4wk | zaterdag 21 april 2012 @ 22:01 |
Daarom zit ik altijd tegenover geyle studentes. | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 22:02 |
Als je gelanceerd wordt dan zit je er meteen in. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 22:07 |
VIDEO UPDATE 21:41 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn ongeveer 125 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens circa 70 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald. | |
Specularium | zaterdag 21 april 2012 @ 22:10 |
Straks bij Hart van Nederland meer over deze verschrikkelijke ramp. | |
ddx | zaterdag 21 april 2012 @ 22:13 |
http://img545.imageshack.us/img545/7836/sloterdijkav.png (copy/paste deze link) | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 22:15 |
220 min. ![]() | |
BlueMage | zaterdag 21 april 2012 @ 22:16 |
FOK! weet zelfs 'n ernstig ongeval nog komisch te maken. ![]() | |
DaMart | zaterdag 21 april 2012 @ 22:16 |
Zo lang is er inmiddels wel verstreken sinds het ongeluk ja ![]() | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 22:17 |
220 minuten ![]() | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 22:19 |
*pling plong* "De trein van 18:26 richting Uitgeest zal over 6 uur langs perron 8 gesleept worden. Gelieve niet in te stappen." | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 22:22 |
Zometeen op RTL-4 ook nog een nieuws-uitzending over 't ongeluk. | |
ddx | zaterdag 21 april 2012 @ 22:26 |
En at5 zit gewoon live beelden van 2 uur geleden te herhalen. | |
Anonymousz | zaterdag 21 april 2012 @ 22:26 |
alle gewonden uit de trein | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 22:26 |
Staat geen live meer rechtsboven in ![]() | |
Anonymousz | zaterdag 21 april 2012 @ 22:29 |
ik heb het nieuws weing gevolgd er zijn geen dode gevallen? | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 22:31 |
Nope. Voor zover bekend dan ![]() | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 22:32 |
RTL-4 zometeen meer nieuws, ook Hart van Nederland over 5 minuten. Tot nu toe is daar nog niks over gezegd, maar het zal vast wel gebeuren. Zoveel zwaar en ernstig zwaar gewonden... | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 22:32 |
13 zeer zwaar gewonden, dus eerst maar even afwachten hoe die de nacht doorkomen. | |
Nieuwschierig | zaterdag 21 april 2012 @ 22:35 |
USA Today
| |
Anonymousz | zaterdag 21 april 2012 @ 22:36 |
thanks | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 22:37 |
Eerst in duitsland, en nu al in amerika. Er zijn nog geen eens doden gevallen. Alhoewel, zoveel gewonden... | |
Anonymousz | zaterdag 21 april 2012 @ 22:38 |
op sommige sites staat 136 gewonden ![]() | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 22:38 |
@ iBennyVolgens nu.nl ![]() | |
Specularium | zaterdag 21 april 2012 @ 22:38 |
Lachen he? | |
Anonymousz | zaterdag 21 april 2012 @ 22:39 |
idd ![]() | |
twiFight | zaterdag 21 april 2012 @ 22:39 |
Het klinkt grappig, maar al die passagiers, waaronder degene die nu in het ziekenhuis liggen, zullen het volledige dagtarief kwijt zijn. En nee, dat fixt de NS niet zelf, dan moet je dus de klantenservice gaan bellen om je geld terug te krijgen. Hoe harteloos wil je het hebben. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 22:39 |
Mag ik aannemen dat je ![]() | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 22:39 |
Moeten nog worden ge-update denk ik. Nu HvN op SBS-6 | |
Specularium | zaterdag 21 april 2012 @ 22:40 |
Systeemfoutje. Komt wel goed. | |
Ziba | zaterdag 21 april 2012 @ 22:40 |
Wat valt er precies onder zwaargewond? Zwaargewond klinkt al ernstig vind ik. ![]() | |
Aether | zaterdag 21 april 2012 @ 22:40 |
Da's de laatste telling. | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 22:41 |
En hoe moet de NS weten wie er precies in die treinen zat? | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 22:42 |
Zwaargewond botbreuken e.d. medische zorg in ziekenhuis dringend noodzakelijk. Zeer zwaargewond (vermoedelijk) hersenletsel, inwendige bloedingen etc. Deze categorie moet bij voorkeur binnen een uur medische zorg krijgen. Kans op blijvend letsel of overlijden aanzienlijk. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 22:44 |
ik wil pics ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 21 april 2012 @ 22:44 |
www.at5.nl | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 22:44 |
Botbreuken, intern letsel E.D. Ernstig zwaargewond is niet helemaal duidelijk nog, maar denk maar aan schedelbasisfracturen enzo ![]() Er is pas duidelijk dat op ze minst een van de machinisten zwaargewond is geraakt. Alle deurtjes als je een trap oploopt zijn ook allemaal kapot gegaan... | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 22:44 |
Staan genoeg in het vorige topic. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 22:45 |
nu.nl staan er 14 en
| |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 22:45 |
Da's vrij kut idd. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 22:46 |
tegenwoordig moet je inloggen ofzo toch pasjes op naam zwartrijders hebben pech gehad | |
BlueMage | zaterdag 21 april 2012 @ 22:46 |
136 gewonden meldt NOS. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 april 2012 @ 22:46 |
Ik pleit voor irisscanners bij de entree van de perrons. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 22:47 |
mooi die reclamefilmpjes bij dit soort nieuwsclips ![]() | |
Jovatov | zaterdag 21 april 2012 @ 22:47 |
Sjonge zeg, het is te hopen dat alle ernstig gewonden het halen ![]() Maar bovenal vind ik het echt ongelooflijk dat dit kan gebeuren. Voor mijn gevoel is het spoornetwerk redelijk veilig wat betreft (frontale) aanrijdingen met al die seinen. Of een machinist moet die genegeerd hebben natuurlijk... | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 22:48 |
Ik denk neit dat het aan het eind van de avond weg zal zijn ![]() | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 22:48 |
Ja dus? Als iemand in Amersfoort ingecheckt is, dan in Amsterdam is overgestapt naar de sprinter naar Uitgeest, dan kan de NS dus nooit weten dat hij in die trein zat. | |
Aether | zaterdag 21 april 2012 @ 22:48 |
Als je op Amsterdam incheckt weet NS toch niet waar je heenreist en wanneer/welke trein. Én je kunt gewoon een papieren kaartje kopen. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 22:49 |
Je weet toch dat ik altijd optimistisch probeer te blijven ![]() | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 22:49 |
Je checkt in op een station, niet op een trein. Er is pas bij het uitchecken te achterhalen hoe je (deels) hebt gereist | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 22:49 |
ow ok dacht dat je bij de trein inlogde ofzo. weet ik veel. | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 22:49 |
Ja leuk, discriminatie. ![]() | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 22:49 |
En dat. pssst als je een papieren kaartje koopt, ben je nooit het volledige dagtarief van de ov-shipkaart kwijt he? ![]() | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 22:50 |
Onder welke steen heb jij geleefd? | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 22:50 |
Hoeft niet perse sein te zijn, kan ook een verkeerde wisselstand zijn geweest. Als de treinen idd 50 k/u reden had de ATB denk ik in werking moeten treden. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 22:50 |
ik ga toch niet met de trein reizen gek | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 22:51 |
Dan nog is er genoeg over het systeem in de media geweest. Anyway, back OT. | |
Anonymousz | zaterdag 21 april 2012 @ 22:51 |
11 uur extra nieuws op rtl4 | |
Kerol | zaterdag 21 april 2012 @ 22:51 |
Basmati rijst? | |
Ziba | zaterdag 21 april 2012 @ 22:51 |
Ik vraag me ook af hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren en of het consequenties gaat hebben voor NS zelf. | |
__Saviour__ | zaterdag 21 april 2012 @ 22:52 |
Ik denk dat de NS op basis van de reishistorie toch wel een aardige voorspelling zou kunnen doen welke vaste reizigers er in een bepaalde trein zitten. | |
TweeGrolsch | zaterdag 21 april 2012 @ 22:52 |
Natuurlijk heeft dit geen consequenties. Staatsbedrijf. JWZ. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 22:52 |
Als het een sein of wisselstoring was dan is het denk ik prorail die de consequenties zal moeten dragen. | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 22:52 |
Ligt eraan of de NS schuld heeft. De schuld kan ook bij ProRail liggen bv. | |
__Saviour__ | zaterdag 21 april 2012 @ 22:54 |
Kan misschien nog een leuke Seconds from Disaster worden | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 21 april 2012 @ 22:54 |
Als een wissel verkeerd ligt, blijft je sein op rood. Spoorbeveiliging is redelijk robuust en failsafe uitgevoerd. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 22:56 |
ik sla niet-boeiende nieuwsitems over. | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 22:56 |
Had die sprinter trouwens vertraging bij vertrek uit Amsterdam CS? Ik zag dat screenshotje langskomen waarop de trein naar Uitgeest van 18:26 op Sloterdijk een vertraging had van 220 minuten. Op radio 1 was een vrouw te horen die met een vriendin treintjes aan het kijken was ( ![]() | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 22:56 |
En had dus bij de waarschijnlijke snelheid van 50 k/u de ATB in werking moeten treden. Tenzij seinstoring. Afwachten maar wat het onderzoek gaat uitwijzen. | |
Barbaaf | zaterdag 21 april 2012 @ 22:56 |
Ik denk dat dat op zaterdagmiddag/avond heel erg anders zal zijn. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 22:58 |
Ik denk dat de vertraging van 220 minuten gewoon doorgeteld is vanaf het moment dat de trein had moeten vertrekken. Maar zou best kunnen dat de trein vertraging had. Ik weet niet precies op de minuut wanneer het ongeluk gebeurde. | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 22:58 |
Dat blijkt ![]() | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 22:58 |
18:26 dus ![]() | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 22:59 |
![]() ![]() | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 22:59 |
Ja duh, het gaat me niet om die 220 minuten. Het gaat me erom dat die trein om 18:26 op Sloterdijk had moeten zijn en die vrouw belde 112 om 18:26 (waarbij het ongeluk net even daarvoor gebeurd is). | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 22:59 |
Ik zie nooit wat gebeuren, ik ben altijd op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats. ![]() | |
ddx | zaterdag 21 april 2012 @ 22:59 |
En trein vertrok om 18:17 uit Amsterdam CS. | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 23:01 |
Een reiziger op radio 1 zei dat ze een minuutje of 3 aan het rijden waren. De plaats is ook niet ver van Amsterdam CS (Zaanstraat). | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:01 |
Dan heeft hij best lang gedaan over dat stukje van 1 km tussen CS en ongelukssite. Mogelijk dus dat het traject voor hem nog niet leeg was en dat hij heeft moeten wachten achter de droogbak. | |
__Saviour__ | zaterdag 21 april 2012 @ 23:01 |
Dat dan weer wel ja. Op een zaterdag zullen het vast ook veel passagiers zijn van dagtripjes. | |
Swomp | zaterdag 21 april 2012 @ 23:01 |
![]() Voor degene die denken dat de klap met 2 van zo'n zware treinen wel meevalt. | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 23:01 |
De FOK! Onderzoeksraad ![]() | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 23:01 |
Extra nieuws nu op RTL4 ![]() | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 23:03 |
Die lost alles op. ![]() | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 23:04 |
En zo niet, dan sturen we de FOK! knokploeg ![]() | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:05 |
Idd ![]() | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 23:05 |
"Het systeem hoort dat niet toe te laten. " Nou blijkbaar wel dus. ![]() | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 23:05 |
Die is al in Den Haag denk ik. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:06 |
14.gif | |
__Saviour__ | zaterdag 21 april 2012 @ 23:06 |
Gewoon uit laten deuken door een paar Polen, eitje. | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 23:07 |
![]() | |
Anonymousz | zaterdag 21 april 2012 @ 23:09 |
was maar een paar min | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 23:09 |
Muisje, jij wint ![]() NS-dienstregeling Amsterdam zondag normaal | |
KopieerMachine | zaterdag 21 april 2012 @ 23:10 |
Kreukelzones, dit geeft helemaal geen goed beeld. Als je de andere foto's bekijkt zie je dat het passagiersgedeelte nog helemaal intact is! En dat is ook precies de bedoeling. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:11 |
![]() ![]() | |
Specularium | zaterdag 21 april 2012 @ 23:11 |
Ik vind het eigenlijk op alle fotos lijken alsof de materiele schade wel meevalt, en dat de klap ook wel meeviel. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:11 |
UPDATE 22:46 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn 136 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens 80 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald. Zo is het op dit moment. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:12 |
Correct, maar zoals eerder in het topic gezegd is waren beide treinen overvol, dus zullen ook de balkons vol geweest zijn. | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 23:12 |
Die berichten van jou lopen altijd een half uur achter. ![]() | |
Strani | zaterdag 21 april 2012 @ 23:14 |
Ik vind jou wel een beetje negatief overkomen hoor. Die jongen doet ook maar z'n best. | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 23:14 |
Waarschijnlijk hebben de reizigers in de Sprinter(de witte trein) de meeste schade opgelopen. Die stond(!) blijkbaar helemaal vol met mensen, bij een klein beetje remmen vlieg je al alle kanten op. Met zo'n grote knal kan ik me best voorstellen dat mensen dan worden gelanceerd. | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 23:14 |
De treinen reden "enkele tientallen kilometers per uur". Stel dat ze beide 20km/u reden, dan is de totale klap 40 km/u. Als je zonder gordels met een auto met 40km/u tegen een muur rijdt, kop je echt wel een deukje in de voorruit. | |
Strani | zaterdag 21 april 2012 @ 23:14 |
Dat de treinen er nog goed uitzien betekent inderdaad dat de mensen zelf de grootste klap hebben moeten opvangen. | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 23:15 |
Wat heb je aan nieuws van een half uur geleden dan. ![]() | |
__Saviour__ | zaterdag 21 april 2012 @ 23:15 |
Door de beperkte vervorming was de remweg ook veel korter, resulterend in een flinke lancering voor de passagiers (die hun eigen snelheid willen behouden door de eerste wet van Newton) | |
Duvel | zaterdag 21 april 2012 @ 23:15 |
Je vergeet de kreukelzones van beide treinen, dit gaat niet op. | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 23:16 |
Een auto heeft ook een kreukelzone. En toch ga je met je hoofd tegen de voorruit aan. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:17 |
Daar gaat het niet om ![]() Ik zie ze jou anders ook niet plaatsen ![]() 13.gif | |
Strani | zaterdag 21 april 2012 @ 23:17 |
Niet veel, maar gezien er verder ook weinig nieuws te melden valt kan het geen kwaad af en toe een samenvatting te zien voor mensen die niet de hele tijd in dit topic zitten. En anders gewoon negeren, lijkt me ![]() | |
KopieerMachine | zaterdag 21 april 2012 @ 23:17 |
Klopt helemaal, hoewel overvol niet bestaat. Omdat vrijwel altijd 1 persoon, 2 stoelen in beslag neemt. En ik denk dat de mensen op de balkons net zoveel kans gevaar liepen als de overige reizigers. Het carrosserie neemt toch de meeste energie van de klap op. | |
Leef | zaterdag 21 april 2012 @ 23:18 |
Weet iemand trouwens hoe het zit met dat Traject Beveiligings Systeem of hoe het ook heet? Daardoor zou elke trein toch volautomatisch digitaal ultra turbo speciaal remmen als ze op hetzelfde spoor zaten? | |
KopieerMachine | zaterdag 21 april 2012 @ 23:18 |
Het is aannemelijk dat beide treinen 60 km/u reden | |
__Saviour__ | zaterdag 21 april 2012 @ 23:18 |
De kracht wordt ook verdeeld over de massa van de twee treinen. Je komt dus niet op 40 uit, maar gewoon een klap van 20 km/u. | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 23:19 |
Die 20km/u was idd best case scenario. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:19 |
ATB | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:19 |
2 x 20 km u frontaal is ook al een klap. | |
Ziba | zaterdag 21 april 2012 @ 23:20 |
Je zeurt een beetje. Alles goed verder met je? Ik bedoel: er zijn genoeg mensen die niet constant op FOK! of het nieuws van alles bijhouden en die wel wat hebben aan die samenvatting. | |
gebrokenglas | zaterdag 21 april 2012 @ 23:20 |
Een trein heeft lijkt me geen kreukelzone. | |
Anonymousz | zaterdag 21 april 2012 @ 23:20 |
AT5 blijft maar herhalen | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 23:20 |
Ja, dat zei ik dus.. lees je ff mee? Thanks. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:20 |
In de twitter berichten zag ik dat in ieder geval in een van de treinen ook de mensen in de wagons tussen de banken stonden. Dus best wel vol. Daarnaast was de dubbeldekker bezig het CS binnen te komen. Juist het stuk bij het westerpark gaan de meeste mensen opstaan om naar de balkons te lopen. | |
Strani | zaterdag 21 april 2012 @ 23:20 |
Zo, jij en ik zitten wel heel erg op één lijn. Net als die twee treinen trouwens. | |
__Saviour__ | zaterdag 21 april 2012 @ 23:21 |
Wat ze wel zouden kunnen doen, is bijvoorbeeld de tweede klasse wat zwakker bouwen, zodat die de klap kan opvangen voor de reizigers in de eerste klasse. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:22 |
Ik denk wel meer gevaar, uitstekende draaipunten, trappetjes die naar beneden lopen met glas erachter, trappetjes die maar boven lopen met ijzeren randjes etc. Ik denk dat je achterin he beste zat op dit moment ![]() | |
Asskicker14 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:22 |
Met de snelheden die gehaald worden en het plotselingen remmen + de impact van de botsing, vlieg je door de coupe en je hoeft je hoofd maar tegen een bankleuning te botsen en je hebt een coma te pakken. | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 21 april 2012 @ 23:22 |
Heb je haar ook weer.... | |
Strani | zaterdag 21 april 2012 @ 23:22 |
Ze heeft gewoon gelijk. En dat zeg ik omdat ze precies hetzelfde zegt als ik. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:23 |
lekker boeiend knul. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:23 |
![]() | |
Aether | zaterdag 21 april 2012 @ 23:24 |
Treinentopic #410 Botsing! | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:24 |
Klopt, en ook het beste achteruit kan zitten. Dan krijg je hooguit je vooruit zittende passagier op je schoot, maar wordt jezelf in je stoel gedrukt door de klap. | |
KopieerMachine | zaterdag 21 april 2012 @ 23:25 |
Dat glas is misschien wel hard, maar het is wel staalglas. dat valt in die mooie perfecte vierkante blokjes. Het is niet geheel prettig inderdaad, maar dodelijk of zwaargewond kan je er ook niet mee raken. Ik denk dat het gevaarlijkste toch dat je onderaan de trap valt en dat er 5 mede passagiers boven op je vallen. Misschien is dat ook de manier waarop de meeste gewond zijn geraakt | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:25 |
een voorwerp dat met een behoorlijke klap op je afkomt is ook niet echt fijn zeg maar. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:26 |
Grappig, dit zijn de eerste foto's die ik zie die vanaf de park kant gemaakt zijn. | |
Miendientje | zaterdag 21 april 2012 @ 23:26 |
Je zult maar precies de laptop van je overbuurman tegen je voorhoofd aankrijgen | |
Strani | zaterdag 21 april 2012 @ 23:26 |
Als we nou ineens allemaal gaan incalculeren waar en hoe we het best kunnen gaan zitten in de trein, kunnen we net zo goed gewoon thuisblijven. In een kamer zonder meubilair en andere voorwerpen. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:27 |
Ik zit overigens het liefste midden in een trein. 1. Je weet nooit waar die hoerentrein stopt, voor of achteraan het perron ( ![]() 2. Of je nu van voor of achteren word aangereden, de klap is het meest neutraal ![]() 3. Nja, geen punten meer ![]() | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:27 |
Meest gevaarlijke voorwerp wat de gemiddelde passagier tegenover mij in zijn handen heeft is een telefoon of tablet. | |
Strani | zaterdag 21 april 2012 @ 23:27 |
Goed dat er zoveel technologische ontwikkeling is. Tien jaar geleden was het nog een desktop geweest. | |
__Saviour__ | zaterdag 21 april 2012 @ 23:27 |
Als het een Macbook Air zou zijn, zou de klap wel meevallen. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:28 |
Maar het nieuws voor nu is aan het opdrogen. Morgen maar even afwachten hoe het met de slachtoffers is en hoe het onderzoek gaat. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:28 |
Denk het ook ja. Wat ook aardig gevaarlijk is, zijn onderaan die trappetjes nog zo een ophoginkje, ik denk om de draden oid weg te werken, maar dat is ook erg scherp als je het mij vraagd ![]() | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 23:29 |
De meest ongelukken gebeuren thuis he ![]() | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:29 |
Zie me 2na laatste post ![]() | |
Biogarde | zaterdag 21 april 2012 @ 23:29 |
Heb veel fotoseries zitten bekijken. Moet wel zeggen dat het er qua hulpdiensten georganiseerd uitziet. Tenten, afgezet met hekken, zouden ze dit geoefend hebben? | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:29 |
daar brengen veel mensen ook de meeste tijd door. | |
Strani | zaterdag 21 april 2012 @ 23:30 |
Vandaar zonder meubilair en andere voorwerpen ![]() | |
Strani | zaterdag 21 april 2012 @ 23:31 |
Oh ja. Ik loop altijd naar het deel van de trein dat het verst weg is want daar is het meestal rustiger. Een beetje lopen heb ik er dan wel voor over. | |
Luxuria | zaterdag 21 april 2012 @ 23:31 |
De mensen in de trein zien dat natuurlijk ook niet aankomen, i.t.t. een auto. Die zitten gewoon een boekje te lezen en opeens worden ze door de trein gelanceerd. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:32 |
Zoals strani zegt, laten we incalculeren waar en hoe je het beste kan zitten in een trein ![]() | |
Biogarde | zaterdag 21 april 2012 @ 23:32 |
Ik heb een keer een ongeluk gehad in een tourbus in Oostenrijk, jaren geleden. Ik zat achterin en plakte na de klap ongeveer tegen de voorruit. Gelukkig heb ik de littekens nog. gr gr | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:32 |
Ja, de hulpdiensten Amsterdam oefenen gemiddeld een keer per jaar. | |
Strani | zaterdag 21 april 2012 @ 23:33 |
Wow, heftig. Maar krijg je zeker wel veel meisjes mee, met die littekens? | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:33 |
met je rug in de rijrichting waarbij je uitkijkt op een muur, middelste treinstel. | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 23:33 |
Vaker toch ![]() | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:33 |
Maar als je frontaal van achteren word geraakt ( niet doordenken ![]() ![]() | |
spijkerbroek | zaterdag 21 april 2012 @ 23:34 |
Dat zijn geen oefeningen ![]() | |
Strani | zaterdag 21 april 2012 @ 23:34 |
Jaaaa maar de machinist zit als het goed is aan de andere kant ![]() | |
Light | zaterdag 21 april 2012 @ 23:34 |
Daarom moet je ook niet in het midden van de achterbank gaan zitten, daar heb je een grote vrije doorgang naar de voorruit. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:34 |
Een grotere ramp, waarbij echt alle diensten en 'slachtoffers' betrokken zijn bedoel ik ![]() Laatste was begin deze maand in de Piet Heijn tunnel als ik mij goed herinner. | |
Biogarde | zaterdag 21 april 2012 @ 23:35 |
Ja, want met het grootste litteken kan ik ook plassen. Vertel ze dan vaak ook over die ritssluiting op m'n buik. Mooie verhalen. | |
Biogarde | zaterdag 21 april 2012 @ 23:35 |
Ik had een bank voor me, maar ging er overheen. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:35 |
En dan (in geval van een dubbeldekker waar ik altijd inzit) boven of onder? Ik zou boven zeggen, omdat er bij een trein een stootblok oid uitsteekt, die aan de onderkant zit... | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:35 |
pics? | |
Strani | zaterdag 21 april 2012 @ 23:35 |
Het is dat ik hetero ben man, het is dat ik hetero ben. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:36 |
ik zou zeggen onder, omdat het daar waarschijnlijk steviger is en bij een ernstig ongeluk je op het dak terecht zou kunnen komen waardoor je wat platter wordt. | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 23:37 |
Ohw ja, op die fiets... | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:38 |
Ik heb vaak genoeg gezien dat de machinist en de condocteur (soms wel 2) gewoon slap lopen te ouwehoeren in de cockpit(weet niet hoe dat in een trein heet ![]() Dan ben jij de pin en hun de bowlingbal. Beetje als een pinguin zo naar voren ![]() | |
Biogarde | zaterdag 21 april 2012 @ 23:39 |
Er komen zoveel factoren bij kijken, dat is haast niet te 'berekenen'. Hoe zwaar is een persoon, wat is de houding van die persoon? Voorwerpen? Snelheid en ik geloof dat er ook een beetje mazzel bij komt kijken. Vooral mazzel. Je kan frontaal in een auto op een brugpijler klappen en het overleven, maar je kan ook overlijden. Niet door de klap, maar omdat er een stuk beton in je schedel klapt nadat je de airbag overleefde. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:40 |
je hebt veiligere en minder veilige plekken in een trein. true story. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:40 |
Uitproberen ![]() | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:40 |
Ik denk dat je in dit geval (ondanks dat sommigen vinden dat aan de hand van de fotos de schade aan de treinen nog wel meevalt) best van een geluk mag spreken dat er (nog) geen dodelijke slachtoffers zijn gevallen. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:40 |
kan. of onderzoek doen naar ongevallen uit het verleden. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:41 |
ik gok dat ze eerst de families willen inlichten. 13 zwaar gewond klinkt toch alsof er wel een paar doden moeten zijn imo. | |
ddx | zaterdag 21 april 2012 @ 23:42 |
En ze hadden het plan om aankomende nacht te oefenen : http://www.dichtbij.nl/za(...)en-in-hemtunnel.aspx | |
TwyLight | zaterdag 21 april 2012 @ 23:42 |
Waar en wanneer is de eerstvolgende meet waar ik je aan kan raken en aanbidden? | |
Biogarde | zaterdag 21 april 2012 @ 23:42 |
En dan nog. Je kan voorin zitten en een korte vliegweg hebben richting iets wat pijn gaat doen. Of achterin zitten en 30 meter superman spelen en je nek breken onderweg. Kinetische energie is een bitch. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:42 |
Maar tot in hoeverre wil je dat gaan vergelijken? En is dat wel betrouwbaar na bijv. 1970? Extra nos journaal op NL1 nu | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:43 |
Oefening geslaagd ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:44 |
treinen zijn treinen. zo heel veel spannends is er niet veranderd. misschien zijn ze wat minder stevig geworden maar echt structurele zaken als kreukelzones ed heb je nauwelijks mee van doen. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:44 |
Pffff.... treinongeluk was al opgeschaald naar GRID2 dus de hulpdiensten Zaanstreek-Waterland zullen ook wel naar de botsing zijn geroepen. Wrang als je ipv een oefening zo de realiteit mag 'oefenen' | |
Benny | zaterdag 21 april 2012 @ 23:45 |
Maar hoe hard het ook klinkt...een betere 'oefening' is er niet | |
Biogarde | zaterdag 21 april 2012 @ 23:46 |
Prima zo toch? En ik moet zeggen dat het er op foto allemaal heel goed uitziet. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:46 |
Een insider zegt nu dat de trein wel begon te sputteren na sloterdijk. Is dat het automatisch rem systeem bij gevaar? ![]() En een van de machinisten is zwaar gewond, de andere zodanig dat ze daar nog niks over kunnen zeggen. De eerste onbevestigde (toekomstig) dode van het ongeluk? ![]() Meer om 12 uur zometeen op NL1 | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:46 |
Ben ik het mee eens hoor. Maar dat weten de Amsterdamse Hulpdiensten maar wat te goed, na de Casa Rossa brand en de Bijlmerramp hoor. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 april 2012 @ 23:47 |
niets wrang. mooi dat ze mensen kunnen helpen. klaar. tegelijk extra ervaring, of je dat nou bij een oefening op doet of in het echt boeit niet zoveel. | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:47 |
Helemaal waar ![]() ![]() | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:48 |
Wrang omdat je als hulpverlener donders goed weet dat je met een oefening bezig bent, en nu ipv een oefening de realiteit krijgt. Dat hakt er ook bij hulpverleners best in. | |
MaryMouse | zaterdag 21 april 2012 @ 23:48 |
Een insider ![]() | |
plopkweker | zaterdag 21 april 2012 @ 23:48 |
Casa Rossa brand? ![]() |