want voor 10 uur liggen al die uitkeringstrekkers nog in bed?quote:Op maandag 16 april 2012 11:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
ga maar eens kijken na 10 uur in de Schilderswijk als blanke. Kijken of je van de sfeer geniet.
Ah ok, we vallen over naamgeving. Ik corrigeer:quote:Op maandag 16 april 2012 10:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. Er staat dat de autochtoon in de minderheid is. Maar aangezien mensen hier geboren kunen zijn, met nederlands paspoort en al in hun zak rondlopen, haring happen, FC Den Haag steunen en platter Haags praten dan Haagse Harrie en toch als allochtoon worden aangemerkt, omdat het CBS nu eenmaal de definitie allochtoon hanteert als 1 van de ouders in het buitenland geboren is, is je opmerking dus BS
Het zijn amper Arabieren man.quote:Op maandag 16 april 2012 11:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dit hebben we in de geschiedenis al vaker gehad. Dankzij de paus en wat koene ridders werd de Arabische horde weer terug de zee ingeduwd.
de autochtoon is niet in de minderheid, het is nog steeds de grootste groepquote:Op maandag 16 april 2012 11:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ah ok, we vallen over naamgeving. Ik corrigeer:
- Als de autochtoon in de minderheid is kan hij in ieder geval rekenen op allerlei kortingen etc die dan betaald zullen worden door de mensen die in de meerderheid zijn, want sociaal stelsel.
Als allochtoon bevind je je in goed gezelschap.quote:Op maandag 16 april 2012 12:08 schreef ad0rable het volgende:
Een persoon is allochtoon zodra een van zijn ouders een andere nationaliteit heeft dan de Nederlandse. Dus ook Trix en Wim Lex en Amalia etc. etc. zijn allochtoon.
Nou ja, ik bedoel maar. In Den Haag zitten uberhaupt veel expats met alle ambassades enzo dus het is niet zo gek dat het aantal mensen dat allochtoon is vrij hoog is.quote:Op maandag 16 april 2012 12:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als allochtoon bevind je je in goed gezelschap.
Landelijk gezien wel.quote:Op maandag 16 april 2012 12:07 schreef Re het volgende:
[..]
de autochtoon is niet in de minderheid, het is nog steeds de grootste groep
Je bent allochtoon als een van je ouders in het buitenland is geboren.quote:Op maandag 16 april 2012 12:08 schreef ad0rable het volgende:
Een persoon is allochtoon zodra een van zijn ouders een andere nationaliteit heeft dan de Nederlandse. Dus ook Trix en Wim Lex en Amalia etc. etc. zijn allochtoon.
Dat zou erg krom zijn, ik ben Indisch van beide ouders, en mijn ouders zijn beiden in Indonesie geboren.quote:Op maandag 16 april 2012 12:19 schreef Aether het volgende:
[..]
Je bent allochtoon als een van je ouders in het buitenland is geboren.
Volgens het CBS wel.quote:Op maandag 16 april 2012 12:21 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat zou erg krom zijn, ik ben Indisch van beide ouders, en mijn ouders zijn beiden in Indonesie geboren.
Ik zelf ben hier geboren. 50 jaar geleden. Nooit naar Indonesie geweest nog. Wil jij dan zeggen dat ik een allochtoon ben?
Eh ja? Allochtoon heeft misschien een nare bijsmaak als woord, maar je bent het wel.quote:Op maandag 16 april 2012 12:21 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat zou erg krom zijn, ik ben Indisch van beide ouders, en mijn ouders zijn beiden in Indonesie geboren.
Ik zelf ben hier geboren. 50 jaar geleden. Nooit naar Indonesie geweest nog. Wil jij dan zeggen dat ik een allochtoon ben?
Ik heb het ook over 'straks'. Dus over een paar jaar zijn autochtonen de minderheid en dan krijgen zij alle voordeeltjes, zo werkt het toch? De minderheden moeten gesteund worden. Nu maar hopen dat de allochtonen net zo sociaal zijn als de autochtoon al die jaren is geweest.quote:Op maandag 16 april 2012 12:07 schreef Re het volgende:
[..]
de autochtoon is niet in de minderheid, het is nog steeds de grootste groep
Een westerse allochtoon noem je mij (en andere Indische Nederlanders) blijkbaarquote:Op maandag 16 april 2012 12:25 schreef Aether het volgende:
[..]
Volgens het CBS wel.
Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.
Nee hoor, helemaal geen nare bijsmaak, want de allochtonen krijgen overal subsidies en kortingen.quote:Op maandag 16 april 2012 12:28 schreef ad0rable het volgende:
Eh ja? Allochtoon heeft misschien een nare bijsmaak als woord, maar je bent het wel.
Misschien snap je dat ik hier nogal van opkijk, als je al 50 jaar in Nederland woont en dat paspoort hebtquote:Op maandag 16 april 2012 12:28 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Eh ja? Allochtoon heeft misschien een nare bijsmaak als woord, maar je bent het wel.
Nee, dan ben je een niet-westerse allochtoon. Of Indonesië moet nu ergens in Vlaanderen liggen of iets van dien aard.quote:Op maandag 16 april 2012 12:29 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Een westerse allochtoon noem je mij (en andere Indische Nederlanders) blijkbaarNah. prima hoor.
Je komt al snel in aanmerking voor die titel. Daarom zeggen die cijfers ook niet zo veel en kunnen bij velen een vertekend beeld geven.quote:Op maandag 16 april 2012 12:30 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Misschien snap je dat ik hier nogal van opkijk, als je al 50 jaar in Nederland woont en dat paspoort hebt
quote:De termen 'allochtoon' en 'autochtoon' bestaan overigens al veel langer in het Nederlands, voor 1954 werden ze gespeld als 'allochthoon' en 'autochthoon'. Ook in de biologie en geologie worden ze gebruikt om in- of uitheemse planten, dieren of verschijnselen mee te duiden. Nog in de jaren zeventig kon bijvoorbeeld een persoon uit 's-Hertogenbosch die enkele kilometers verderop naar Sint-Michielsgestel verhuisde daar als allochtoon gezien worden.
Nee:quote:Op maandag 16 april 2012 12:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, dan ben je een niet-westerse allochtoon. Of Indonesië moet nu ergens in Vlaanderen liggen of iets van dien aard.
Iemand uit Indonesië of Japan is dus een westerse-allochtoon.quote:Het CBS heeft daarom een onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen. Bij het vaststellen of iemand een niet westers allochtoon is, wordt allereerst naar het geboorteland van de moeder gekeken. Als de moeder geboren is in Afrika, Latijns-Amerika of Azië (incl. Turkije), met uitzondering van voormalig Nederlands-Indië / Indonesië en Japan wordt iemand gerekend tot de niet-westers allochtonen. Indien de moeder in Nederland is geboren, geldt het geboorteland van de vader. Onder de genoemde gebieden vallen ook de voormalige Nederlandse Antillen, ongeacht de status in het Koninkrijk der Nederlanden en Suriname, ondanks dat dit land tot 1975 zelfs nog een overzees rijksdeel was en dat het Nederlands daar nu nog steeds de officiële taal is.
Jij maakt het nog mooierquote:Op maandag 16 april 2012 12:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, dan ben je een niet-westerse allochtoon. Of Indonesië moet nu ergens in Vlaanderen liggen of iets van dien aard.
Wel dus![]()
Rare regels
Politiek gemotiveerd zegt mij nog steeds weinig... Ik ben benieuwd naar de exacte motivatie.quote:Definitie van de Nederlandse overheid
De Nederlandse overheid had om politieke redenen behoefte aan een scheidslijn tussen ‘westerse allochtonen’ en ‘niet-westerse allochtonen’ en heeft toen in overleg met het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) als niet-westerse landen gedefinieerd Turkije, Afrika, Latijns-Amerika en Azië, met uitzondering van Indonesië en Japan, en de rest dus als westers.
Deze verdeling is politiek gemotiveerd en niet duidelijk gebaseerd op een historisch of filosofisch of feitelijk uitgangspunt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westerse_wereld
Ik weet niet wat jij jezelf wijs hebt gemaakt, of gewoon een bang kuiken bent. Ik weet ook wel dat het een randgroepwijk is. Maar ik fiets liever daar rond dan in een Duindorp.quote:Op maandag 16 april 2012 11:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
ga maar eens kijken na 10 uur in de Schilderswijk als blanke. Kijken of je van de sfeer geniet.
Wat is het verschil tussen Surinamers en Indonesiërs? Als er één volk blijft vasthouden aan de eigen cultuur en gebruiken en keukens, dan zijn het wel de Indonesiërs. Niet dat ik ze minder 'Nederlands' vind, maar ze zijn wat mij betreft gewoon gelijkwaardig. Molukkers hebben een grotere grudge, en dat is zeer begrijpelijk aangezien zij concreet verraden zijn door de Nederlanders. Die mogen dus wel wat meer speling hebbenquote:Op maandag 16 april 2012 13:54 schreef Bluesdude het volgende:
Indische Nederlanders waren altijd al Nederlanders, maar dan in een exotische variant.
Molukkers en Surinamers zijn dit ook steeds meer.
Dat staat op haaks op het zwartwitgedoe met autochtoon en allochtoon .
Zelf benoemde superioriteit. Iets anders is het niet. Feitelijk geven we aan iets dat een bepaalde mate van ontwikkeling vertoont, òf iets waar we zelf invloed op hebben gehad, het label 'westers'.quote:Op maandag 16 april 2012 15:00 schreef KreKkeR het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe men precies op die indeling is gekomen, bij de invulling van welke landen wel westers en welke landen niet westers zijn.
[..]
Politiek gemotiveerd zegt mij nog steeds weinig... Ik ben benieuwd naar de exacte motivatie.
Ho! Hij heeft het over Indische Nederlanders (ook wel Indo's genoemd) en niet over Indonesiërs.quote:Op maandag 16 april 2012 15:40 schreef Kenju het volgende:
Wat is het verschil tussen Surinamers en Indonesiërs? Als er één volk blijft vasthouden aan de eigen cultuur en gebruiken en keukens, dan zijn het wel de Indonesiërs.
Het is natuurlijk ook zo krom als een hoepel dat Japanners als westers worden aangemerkt en Koreanen (waar nota bene het christendom tegenwoordig het voornaamste geloof is!) niet. Hetzelfde geldt voor het 'verschil' tussen Indonesiërs en Maleisiërs.quote:Op maandag 16 april 2012 15:40 schreef Kenju het volgende:
[..]
Bullshit natuurlijk. Japanners zijn zeker niet westers in hun zijn. De manier van respect-beleving is heel anders dan bijv. Europeanen en mensen uit het midden-Oosten die ondanks de verschillen, veel dichter bij elkaar staan. Religieus verschillen ze ook, en ook het bedrijfsleven is van een heel andere structuur dan je vind vanaf de India.
Ik had het over Indische Nederlanders. Dat is wat anders dan Indonesiërs.quote:Op maandag 16 april 2012 15:40 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen Surinamers en Indonesiërs? Als er één volk blijft vasthouden aan de eigen cultuur en gebruiken en keukens, dan zijn het wel de Indonesiërs. Niet dat ik ze minder 'Nederlands' vind, maar ze zijn wat mij betreft gewoon gelijkwaardig. Molukkers hebben een grotere grudge, en dat is zeer begrijpelijk aangezien zij concreet verraden zijn door de Nederlanders. Die mogen dus wel wat meer speling hebben.
ja hoor, jij fietst hier, ik kom er regelmatig lopend doorheen en geniet elke keer weer vam het wangedrag van die kansloze Marokkaanse jongeren. En de politie rijdt daar ook voor Jan Lul rond elke 5 minuten zeker.quote:Op maandag 16 april 2012 15:27 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij jezelf wijs hebt gemaakt, of gewoon een bang kuiken bent. Ik weet ook wel dat het een randgroepwijk is. Maar ik fiets liever daar rond dan in een Duindorp.
Ik heb naast Den Haag, gewoond in Eindhoven, Rotterdam en Den Bosch. Allemaal steden met verschillende zwarte en blanke randgroepwijken (ik was student dus echt goede wijken kon ik niet betalen, en ergens ging ik er ook wel van houden om in dergelijke wijken te wonen). Al die randgroepwijken door heel Nederland wordt je niet vrolijk van. Dat is overal hetzelfde. Of het nu blank of gekleurd tuig is.
Met het verschil dat je in een Schilderswijk gezien de eentonige gemeenschap (Turken en Marokkanen) wat meer aan sociale controle hebt, zeker onder de volwassenen. Ik heb als blanke jaren lang gewoond in een randgroepwijk met zowel blanken als allochtonen. Kinderen van beide groepen zijn af en toe net een stel apen. Wat volwassenen uit de randgroepwijken betreft, ben je beter af met allochtonen aangezien die zich meer aantrekken van de sociale druk die er vanuit de eigen groep op hen rest.
Aziaten (daarmee bedoel ik alles vanaf Afghanistan naar het Oosten, of van dergelijke afkomst (Verschillende Chinese, Indiase en Indonesische groepen komen niet uit die landen, maar uit bijv. de Cariben of Zuid-Amerika) heb je in de regel al helemaal geen last van.
Wat Den Haag betreft, heb je natuurlijk de Hagenaren en Hagenezen. Van de Hagenezen zijn (iig de blanken) voor een groot deel weggetrokken. Dat waren juist de 'minderwaardige mensen'. Kortom, de vervanging ervan, daarop ga je echt niet achteruit. De Hagenaren wonen nog altijd in relatief blanke wijken en voelden zich altijd al beter dan de mensen uit bijv. Transvaal en de Schilderswijk. Of het nu blanken of zwarten zijn, ze waren altijd al inferieur in de ogen van de Hagenaren.
Als de politie er nog durft te komen valt het allemaal wel meequote:Op maandag 16 april 2012 16:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja hoor, jij fietst hier, ik kom er regelmatig lopend doorheen en geniet elke keer weer vam het wangedrag van die kansloze Marokkaanse jongeren. En de politie rijdt daar ook voor Jan Lul rond elke 5 minuten zeker.
http://blog.fredrikwalloe(...)mony-in-english.htmlquote:about one minute ago
Behring Anders Breivik: We, the indigenous people of Norway, is now in a situation where we are losing our capital and cities. We are about 5-10 years a minority in their own capital.
Als je je vrees uitspreekt dat zo'n bevolkingsscenario hier werkelijkheid wordt ben je gelijk een paranoïde racist.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:46 schreef LXIV het volgende:
Live vanuit Oslo:
[..]
http://blog.fredrikwalloe(...)mony-in-english.html
Plaatst dit topic toch wel in een bepaalde context
Je hoeft ze niet te verjagen. Je moet ze leren participeren, desnoods met consequenties. Niet goed participeren = optyfen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:49 schreef KeimpeHart het volgende:
Maar wat kun je ertegen doen? Het zou ondoenlijk zijn om alle allochtonen te verjagen.
Het voedingsbodem voor verdere voortplanting bij allochtonen is er al. Het is nu slechts nog een kwestie van tijd, meer kun je niet doen.
In welke context precies? Die van een narcistische gek met waanideeën?quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:46 schreef LXIV het volgende:
Live vanuit Oslo:
[..]
http://blog.fredrikwalloe(...)mony-in-english.html
Plaatst dit topic toch wel in een bepaalde context
Ja, maar dit topic heet toch: "Dit jaar in Den Haag voor het eerst een allochtone meerderheid".quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als je je vrees uitspreekt dat zo'n bevolkingsscenario hier werkelijkheid wordt ben je gelijk een paranoïde racist.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als je je vrees uitspreekt dat zo'n bevolkingsscenario hier werkelijkheid wordt ben je gelijk een paranoïde racist.
Niet zo overdrijven en wentelen in slachtoffermeelij.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar dit topic heet toch: "Dit jaar in Den Haag voor het eerst een allochtone meerderheid".
Als je zoiets 20 jaar geleden zei was je een racist. Nu geef je gewoon een feit.
Gaskamers bouwen ?quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:49 schreef KeimpeHart het volgende:
Maar wat kun je ertegen doen? Het zou ondoenlijk zijn om alle allochtonen te verjagen.
Het voedingsbodem voor verdere voortplanting bij allochtonen is er al. Het is nu slechts nog een kwestie van tijd, meer kun je niet doen.
En dan een hoop kindjes maken met een Haagse mede-autochtoon!quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:40 schreef Godshand het volgende:
Geen enkele autochtoon hier ook, die zich geroepen voelt dat percentage omlaag te halen door naar Den Haag te verhuizen
Bullshit. De tweede generatie gedraagt zich qua kinderen al net als autochtonen. Ook bij Marokkanen en Turken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:49 schreef KeimpeHart het volgende:
zeker weten ja. Maar dat is de hele maatschappij.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:33 schreef Re het volgende:
Is den Haag er dan de laatste jaren zoveel slechter door geworden?
Zijn er nou nog steeds mensen die deze onzin geloven?quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:49 schreef KeimpeHart het volgende:
nou bij autochtonen daalt het en bij allochtonen stijgt het.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Zijn er nou nog steeds mensen die deze onzin geloven?
http://statline.cbs.nl/St(...)=T,G1,G2&STB=G3&VW=T
Kijk vooral even bij gemiddeld kinderaantal per vrouw
Maar als er geen (massa)immigratie is geweest en er ook niet meer kinderen per vrouw worden geboren, hoe kan het dan dat de Nederlanders in onze grote steden een minderheid zijn geworden?quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Zijn er nou nog steeds mensen die deze onzin geloven?
http://statline.cbs.nl/St(...)=T,G1,G2&STB=G3&VW=T
Kijk vooral even bij gemiddeld kinderaantal per vrouw
Zolang het in dorpjes nog niet zo zichtbaar is, zeg Schubbekutteveen, dan is het niet zo. Aldus de Xa1p en vriendjes.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:59 schreef LXIV het volgende:
Bovendien is volgens die grafiek al 28% van de nieuwgeborenen allochtoon. Tel hierbij op de netto immigratie van allochtonen en de netto emigratie van autochtonen, en het feit dat de sterftecijfers onder autochtonen weer het hoogste zijn (omdat deze bevolkingsgroep hoger is).
Dan zie je dat de autochtone bevolking gewoon krimpt en de allochtone bevolking vrij sterk groeit.
Dat is ook helemaal niet waar dat Nederlanders een minderheid zijn in de grote steden .quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als er geen (massa)immigratie is geweest en er ook niet meer kinderen per vrouw worden geboren, hoe kan het dan dat de Nederlanders in onze grote steden een minderheid zijn geworden?
Je moet ergens een definitie op vaststellen. Één ouder in het buitenland is een redelijk neutrale definitie. Bij deze definitie vallen 2e generatie Marokkanen gewoon onder de autochtonen, al hebben ze een Marokkaans paspoort. Het zal dus elkaar wel uitmiddelen. Ik denk dat het ongeveer wel klopt dat 50% in DH niet-blank is. Alleen mag het CBS dat niet als definitie voor 'geen Nederlander' nemen, en daar valt ook wel iets voor te zeggen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal niet waar dat Nederlanders een minderheid zijn in de grote steden .
Het CBS maakt tabellen met de methode ' wie een ouder in het buitenland geboren heeft, proppen we in het hokje allochtoon' .
Je moet dat tabel niet zien als: dit zijn allemaal geen Nederlanders .
Ik weet het wel zeker.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet ergens een definitie op vaststellen. Één ouder in het buitenland is een redelijk neutrale definitie. Bij deze definitie vallen 2e generatie Marokkanen gewoon onder de autochtonen, al hebben ze een Marokkaans paspoort. Het zal dus elkaar wel uitmiddelen. Ik denk dat het ongeveer wel klopt dat 50% in DH niet-blank is. Alleen mag het CBS dat niet als definitie voor 'geen Nederlander' nemen, en daar valt ook wel iets voor te zeggen.
Ik woon in Rotterdam Zuid dus val iemand anders lastig met je kansloze aantijgingen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zolang het in dorpjes nog niet zo zichtbaar is, zeg Schubbekutteveen, dan is het niet zo. Aldus de Xa1p en vriendjes.
En toch blijven ontkennen?? Heb je de ramen dichtgeverfd en loop je met een blindoek over straat?quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik woon in Rotterdam Zuid dus val iemand anders lastig met je kansloze aantijgingen.
Ontkennen van wat?quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En toch blijven ontkennen?? Heb je de ramen dichtgeverfd en loop je met een blindoek over straat?
quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
En toch blijven ontkennen?? Heb je de ramen dichtgeverfd en loop je met een blinhoofddoek over straat?
50% niet blank in Den Haag ?quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:18 schreef LXIV het volgende:
Het zal dus elkaar wel uitmiddelen. Ik denk dat het ongeveer wel klopt dat 50% in DH niet-blank is. Alleen mag het CBS dat niet als definitie voor 'geen Nederlander' nemen, en daar valt ook wel iets voor te zeggen.
'witmannen'quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:32 schreef sp3c het volgende:
nou ik zit ieder dag in Den Haag en ik zie toch vooral veel witmannen rondlopen hier hoor en de voertaal is ook nog steeds oerHollands
naja Haags, het komt er een beetje in de buurt iig
Haha.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Deze trend zet zich landelijk door. Je kunt me nobel vinden, maar ik zeg vast: houd ons te vriend.²
Nee, dat zou ik niet doen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Haha.
Als de islam hier straks de dienst gaat uitmaken, dan word ik meteen moslim. Al scheelt het maar 5% minder belasting. Wat dat betreft heb ik totaal geen bezwaren. Nederland heeft er uiteindelijk zelf om gevraagd.
Nobel van je. Maar als ik en mijn gezin in een achterstandspositie zouden moeten gaan leven alleen omdat we Christenen (of Atheïsten) zijn, enkel vanwege de decadentie van onze volksgenoten, dan kan ik om dat opportunisme geen traan laten.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, dat zou ik niet doen.
Zoiets doe je uit overtuiging, niet uit opportunisme vind ik.
Als de islam hier de dienst uit gaat maken komt er vanzelf een pogrom.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Haha.
Als de islam hier straks de dienst gaat uitmaken, dan word ik meteen moslim. Al scheelt het maar 5% minder belasting. Wat dat betreft heb ik totaal geen bezwaren. Nederland heeft er uiteindelijk zelf om gevraagd.
ok en vrouwen zie ik ook welquote:
Een pogrom van wie naar wie?quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:45 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als de islam hier de dienst uit gaat maken komt er vanzelf een pogrom.
Mark my words.
Dat denk ik echt niet. Extreem rechts Nederland is een splinterbeweging. 200 man ofzo? Tegen 3 miljoen allochtonen + nog alle Nederlanders die voorstander zijn van de multikul? Ik zie dat niet gebeuren. En als het gebeurt is het binnen 30 minuten voorbij en zit extreem rechts vast voor de komenden 20 jaar.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:47 schreef Murdera het volgende:
[..]
Extreem rechts nederland naar alles met een andere kleur.
ik ken een alllochtoon hoor !!!quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:52 schreef sp3c het volgende:
mjah maar hoe groot is de groep binnen die 3 miljoen allochtonen die daadwerkelijk het roer radicaal om wil gooien?
ken jij er een paar?
ik ken er 0 (voor zover ik weet)
eind goed al goedquote:Op dinsdag 17 april 2012 18:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik ken een alllochtoon hoor !!!
zon heuse radicaal.
Hij heeft nu moeilijkheden met justitie....
... in Noorwegen.
Ik geloof ook helemaal niet in het radicaal omgooien van het roer. Ik geloof gewoon in een geleidelijke verschuiving.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:52 schreef sp3c het volgende:
mjah maar hoe groot is de groep binnen die 3 miljoen allochtonen die daadwerkelijk het roer radicaal om wil gooien?
ken jij er een paar?
ik ken er 0 (voor zover ik weet)
Bluesdude, we weten dat je een links-extremist bent. Maar overal waar je post, trek je voortdurend Godwin's van de stal.quote:
Maar je vergeet het zogenaamde 'onderbuikelectoraat' dat toch redelijk stabiel goed is voor een zetel of 25.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik echt niet. Extreem rechts Nederland is een splinterbeweging. 200 man ofzo? Tegen 3 miljoen allochtonen + nog alle Nederlanders die voorstander zijn van de multikul? Ik zie dat niet gebeuren. En als het gebeurt is het binnen 30 minuten voorbij en zit extreem rechts vast voor de komenden 20 jaar.
Als de islam hier de dienst uit gaat maken zal die groep explosief groeien.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik echt niet. Extreem rechts Nederland is een splinterbeweging. 200 man ofzo? Tegen 3 miljoen allochtonen + nog alle Nederlanders die voorstander zijn van de multikul? Ik zie dat niet gebeuren. En als het gebeurt is het binnen 30 minuten voorbij en zit extreem rechts vast voor de komenden 20 jaar.
Dat electoraat bestaat (al jaren). Maar die zie ik nog niet zo snel tot actie overgaan. En al helemaal niet als het gevaarlijk wordt. Dan had dat allang moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar je vergeet het zogenaamde 'onderbuikelectoraat' dat toch redelijk stabiel goed is voor een zetel of 25.
Al weet ik niet hoe groot hun sneuvelbereidheid is.
De islam gaat niet van de een op de andere dag de dienst uitmaken. De islam zal gewoon langzaam aan invloed winnen in Nederland. Dat is trouwens op dit moment ook al duidelijk aan de gang. Pak halal-voedsel bij de AH, beeldjes van varkentjes die uit het gemeentehuis verwijderd worden, schaamkleedkamers in het zwembad en 'blote' reclameposters die afgeplakt worden (oogst van de afgelopen maand). Daar komt toch ook geen enkele reactie op! Wanneer is dan wel het punt bereikt waarop er iets zal gaan gebeuren?quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:18 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als de islam hier de dienst uit gaat maken zal die groep explosief groeien.
Dat doet de Albert Heijn niet in eerste instantie om de moslims te plezieren hoor, maar omdat ze eraan verdienen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:33 schreef LXIV het volgende:
Dat is trouwens op dit moment ook al duidelijk aan de gang. Pak halal-voedsel bij de AH,
Ik stoor me daar helemaal niet aan. Lees de tekst waarop in mijn reply antwoord gaf. Ik wilde alleen laten zien dat de invloed van de islam geleidelijk toeneemt en niet dat in één klap de sharia of zal worden ingevoerd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:40 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dat doet de Albert Heijn niet in eerste instantie om de moslims te plezieren hoor, maar omdat ze eraan verdienen.
En hoe kun je je nou storen aan halal-voedsel bij de Albert Heijn? 't Is niet zo dat ze alleen maar halal verkopen. En nee, ik geloof niet dat dat in de toekomst wel zal gaan gebeuren.
Ik ben trouwens niet zo lang geleden verhuisd en zocht de halal-afdeling van de Albert Heijn hier, maar die hebben ze hier gewoon niet!En toen ik ernaar vroeg aan een personeelslid keek hij me echt zo aan van:
ik ben geen extremist.. de overdrevenheid komt van jou...quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:12 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Bluesdude, we weten dat je een links-extremist bent. Maar overal waar je post, trek je voortdurend Godwin's van de stal.
Bluesdude, stop eens daarmee. Niet iedereen is gebaat bij je eeuwige godwin's.
Ik denk dat ze de 'brede' definitie hebben gebruikt en dat dat artikel dus ook vooral opruiend bedoeld is.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:52 schreef Madame_Paon het volgende:
Al wil ik wel weten wanneer iemand volgens dat onderzoek allochtoon is.
Die indeling van CBS volgens hun definitie heeft wel nut . Maar men verheft het (CBS en publieke opinie) tot de meest geldende benaderingswijze en zo komt ereen rigide nadruk gelegd op het onderscheid alloch en autoch.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de 'brede' definitie hebben gebruikt en dat dat artikel dus ook vooral opruiend bedoeld is.
Ja, dat bedoel ik. Volgens het CBS ben ik inderdaad een allochtoon (omdat mijn vader een Aziaat is), maar ik ben echt wel een Nederlandse hoor!quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:09 schreef Bluesdude het volgende:
Die indeling van CBS volgens hun definitie heeft wel nut . Maar men verheft het (CBS en publieke opinie) tot de meest geldende benaderingswijze en zo komt ereen rigide nadruk gelegd op het onderscheid alloch en autoch.
Mensen gaan ook oppervlakkig denken van : allochtonen = buitenlander= geen Nederlander = niet blank.
Het CBS bevestigt dat met die nadruk op dat onderscheid.
Men kan de statistieken ook presenteren met de definitie: iemand met 1 ouder in Nederland geboren is autochtoon.. Dan krijg je een andere invalshoek .
saya orang indo ...quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Volgens het CBS ben ik inderdaad een allochtoon (omdat mijn vader een Aziaat is), maar ik ben echt wel een Nederlandse hoor!
Dan rekenen ze mij dus ook tot allochtoon. Antilliaanse moeder.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die indeling van CBS volgens hun definitie heeft wel nut . Maar men verheft het (CBS en publieke opinie) tot de meest geldende benaderingswijze en zo komt ereen rigide nadruk gelegd op het onderscheid alloch en autoch.
Mensen gaan ook oppervlakkig denken van : allochtoon= buitenlander= geen Nederlander = niet blank.
Het CBS bevestigt dat met die nadruk op dat onderscheid.
Men kan de statistieken ook presenteren met de definitie: iemand met 1 ouder in Nederland geboren is autochtoon.. Dan krijg je een andere invalshoek .
Je moeder is in de Antillen geboren en 1 van haar ouders niet in Nederland ?quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:15 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dan rekenen ze mij dus ook tot allochtoon. Antilliaanse moeder.
En dan hebben ze ook de Britten en Duitsers meegeteld?
Ja, dan kom je wel op meer dan 50% uit.
Best wel, jaquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:56 schreef KreKkeR het volgende:
Wat een hoop mensen die niet wisten dat ze allochtoon zijn
Oh, ik wist wel dat ik een allochtoon ben volgens het CBS, maar ik hecht er geen waarde aan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:56 schreef KreKkeR het volgende:
Wat een hoop mensen die niet wisten dat ze allochtoon zijn
Je weet natuurlijk niet hoe nieuwe generaties allochtonen met Moslim ouders in de toekomst met de Islam zullen omgaan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik stoor me daar helemaal niet aan. Lees de tekst waarop in mijn reply antwoord gaf. Ik wilde alleen laten zien dat de invloed van de islam geleidelijk toeneemt en niet dat in één klap de sharia of zal worden ingevoerd.
Hoe precies gaat de islam het voor elkaar krijgen "hier de dienst uit te maken"? Er zijn nu nog niet eens noemenswaardige islamitische partijen. De moslims die nu in de politiek zitten, zijn gewoon lid van de traditionele partijen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Haha.
Nee dank je.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Deze trend zet zich landelijk door. Je kunt me nobel vinden, maar ik zeg vast: houd ons te vriend.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |