abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110391077
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:36 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee, dan ben je een niet-westerse allochtoon. Of Indonesië moet nu ergens in Vlaanderen liggen of iets van dien aard.
Nee:
quote:
Het CBS heeft daarom een onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen. Bij het vaststellen of iemand een niet westers allochtoon is, wordt allereerst naar het geboorteland van de moeder gekeken. Als de moeder geboren is in Afrika, Latijns-Amerika of Azië (incl. Turkije), met uitzondering van voormalig Nederlands-Indië / Indonesië en Japan wordt iemand gerekend tot de niet-westers allochtonen. Indien de moeder in Nederland is geboren, geldt het geboorteland van de vader. Onder de genoemde gebieden vallen ook de voormalige Nederlandse Antillen, ongeacht de status in het Koninkrijk der Nederlanden en Suriname, ondanks dat dit land tot 1975 zelfs nog een overzees rijksdeel was en dat het Nederlands daar nu nog steeds de officiële taal is.
Iemand uit Indonesië of Japan is dus een westerse-allochtoon.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 16 april 2012 @ 12:39:05 #122
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_110391089
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:36 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee, dan ben je een niet-westerse allochtoon. Of Indonesië moet nu ergens in Vlaanderen liggen of iets van dien aard.

Wel dus :o

Rare regels :P
Jij maakt het nog mooier :P
Leef en Laten Leven
  † In Memoriam † maandag 16 april 2012 @ 12:40:21 #123
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110391145
Met die telling heb je heel wat allochtonen ja. :P
pi_110394139
Indische Nederlanders waren altijd al Nederlanders, maar dan in een exotische variant.
Molukkers en Surinamers zijn dit ook steeds meer.
Dat staat op haaks op het zwartwitgedoe met autochtoon en allochtoon .
  maandag 16 april 2012 @ 15:00:32 #125
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_110396809
Ik vraag me trouwens af hoe men precies op die indeling is gekomen, bij de invulling van welke landen wel westers en welke landen niet westers zijn.

quote:
Definitie van de Nederlandse overheid

De Nederlandse overheid had om politieke redenen behoefte aan een scheidslijn tussen ‘westerse allochtonen’ en ‘niet-westerse allochtonen’ en heeft toen in overleg met het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) als niet-westerse landen gedefinieerd Turkije, Afrika, Latijns-Amerika en Azië, met uitzondering van Indonesië en Japan, en de rest dus als westers.

Deze verdeling is politiek gemotiveerd en niet duidelijk gebaseerd op een historisch of filosofisch of feitelijk uitgangspunt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Westerse_wereld
Politiek gemotiveerd zegt mij nog steeds weinig... Ik ben benieuwd naar de exacte motivatie.
Krekker is de bom!
  maandag 16 april 2012 @ 15:27:31 #126
300718 Kenju
Say It!!??
pi_110397774
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

ga maar eens kijken na 10 uur in de Schilderswijk als blanke. Kijken of je van de sfeer geniet.
Ik weet niet wat jij jezelf wijs hebt gemaakt, of gewoon een bang kuiken bent. Ik weet ook wel dat het een randgroepwijk is. Maar ik fiets liever daar rond dan in een Duindorp.

Ik heb naast Den Haag, gewoond in Eindhoven, Rotterdam en Den Bosch. Allemaal steden met verschillende zwarte en blanke randgroepwijken (ik was student dus echt goede wijken kon ik niet betalen, en ergens ging ik er ook wel van houden om in dergelijke wijken te wonen). Al die randgroepwijken door heel Nederland wordt je niet vrolijk van. Dat is overal hetzelfde. Of het nu blank of gekleurd tuig is.

Met het verschil dat je in een Schilderswijk gezien de eentonige gemeenschap (Turken en Marokkanen) wat meer aan sociale controle hebt, zeker onder de volwassenen. Ik heb als blanke jaren lang gewoond in een randgroepwijk met zowel blanken als allochtonen. Kinderen van beide groepen zijn af en toe net een stel apen. Wat volwassenen uit de randgroepwijken betreft, ben je beter af met allochtonen aangezien die zich meer aantrekken van de sociale druk die er vanuit de eigen groep op hen rest.
Aziaten (daarmee bedoel ik alles vanaf Afghanistan naar het Oosten, of van dergelijke afkomst (Verschillende Chinese, Indiase en Indonesische groepen komen niet uit die landen, maar uit bijv. de Cariben of Zuid-Amerika) heb je in de regel al helemaal geen last van.

Wat Den Haag betreft, heb je natuurlijk de Hagenaren en Hagenezen. Van de Hagenezen zijn (iig de blanken) voor een groot deel weggetrokken. Dat waren juist de 'minderwaardige mensen'. Kortom, de vervanging ervan, daarop ga je echt niet achteruit. De Hagenaren wonen nog altijd in relatief blanke wijken en voelden zich altijd al beter dan de mensen uit bijv. Transvaal en de Schilderswijk. Of het nu blanken of zwarten zijn, ze waren altijd al inferieur in de ogen van de Hagenaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kenju op 16-04-2012 15:40:30 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  maandag 16 april 2012 @ 15:40:03 #127
300718 Kenju
Say It!!??
pi_110398265
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:54 schreef Bluesdude het volgende:
Indische Nederlanders waren altijd al Nederlanders, maar dan in een exotische variant.
Molukkers en Surinamers zijn dit ook steeds meer.
Dat staat op haaks op het zwartwitgedoe met autochtoon en allochtoon .
Wat is het verschil tussen Surinamers en Indonesiërs? Als er één volk blijft vasthouden aan de eigen cultuur en gebruiken en keukens, dan zijn het wel de Indonesiërs. Niet dat ik ze minder 'Nederlands' vind, maar ze zijn wat mij betreft gewoon gelijkwaardig. Molukkers hebben een grotere grudge, en dat is zeer begrijpelijk aangezien zij concreet verraden zijn door de Nederlanders. Die mogen dus wel wat meer speling hebben :).
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:00 schreef KreKkeR het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe men precies op die indeling is gekomen, bij de invulling van welke landen wel westers en welke landen niet westers zijn.

[..]

Politiek gemotiveerd zegt mij nog steeds weinig... Ik ben benieuwd naar de exacte motivatie.
Zelf benoemde superioriteit. Iets anders is het niet. Feitelijk geven we aan iets dat een bepaalde mate van ontwikkeling vertoont, òf iets waar we zelf invloed op hebben gehad, het label 'westers'.

Bullshit natuurlijk. Japanners zijn zeker niet westers in hun zijn. De manier van respect-beleving is heel anders dan bijv. Europeanen en mensen uit het midden-Oosten die ondanks de verschillen, veel dichter bij elkaar staan. Religieus verschillen ze ook, en ook het bedrijfsleven is van een heel andere structuur dan je vind vanaf de India.

Als die mate van ontwikkeling westers is, was de oorlogsvoering met de ingang van buskruid dan Aziatisch? Bezigen we Oosterse-exacte wetenschap aangezien de hele basis van de Indiërs en Perzen is overgenomen (via de Arabieren en Moren)? Nee. Maar zij zijn wel westers.... Riiight.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  maandag 16 april 2012 @ 15:58:00 #128
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_110399007
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:40 schreef Kenju het volgende:
Wat is het verschil tussen Surinamers en Indonesiërs? Als er één volk blijft vasthouden aan de eigen cultuur en gebruiken en keukens, dan zijn het wel de Indonesiërs.
Ho! Hij heeft het over Indische Nederlanders (ook wel Indo's genoemd) en niet over Indonesiërs.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_110399223
quote:

[..]

Bullshit natuurlijk. Japanners zijn zeker niet westers in hun zijn. De manier van respect-beleving is heel anders dan bijv. Europeanen en mensen uit het midden-Oosten die ondanks de verschillen, veel dichter bij elkaar staan. Religieus verschillen ze ook, en ook het bedrijfsleven is van een heel andere structuur dan je vind vanaf de India.
Het is natuurlijk ook zo krom als een hoepel dat Japanners als westers worden aangemerkt en Koreanen (waar nota bene het christendom tegenwoordig het voornaamste geloof is!) niet. Hetzelfde geldt voor het 'verschil' tussen Indonesiërs en Maleisiërs.
pi_110399339
quote:

[..]

Wat is het verschil tussen Surinamers en Indonesiërs? Als er één volk blijft vasthouden aan de eigen cultuur en gebruiken en keukens, dan zijn het wel de Indonesiërs. Niet dat ik ze minder 'Nederlands' vind, maar ze zijn wat mij betreft gewoon gelijkwaardig. Molukkers hebben een grotere grudge, en dat is zeer begrijpelijk aangezien zij concreet verraden zijn door de Nederlanders. Die mogen dus wel wat meer speling hebben :).
Ik had het over Indische Nederlanders. Dat is wat anders dan Indonesiërs.
Indische Nederlanders hebben een Nederlandse afkomst en zijn opgegroeid in een stukje Nederlandse cultuur in Indonesië.
Indische Nederlanders houden zich inderdaad vast aan gebruiken als christelijk geloof of juist niet, aan Nederlands spreken, aan een Nederlands gezin stichten.. Gewoon Nederlands dus. Het Indisch eten is gewoon gevarieerder dan de oorspronkelijke Hollandse pot. Logisch dat het Indisch eten langer blijft voortbestaan dan de Hollandse pot.
Oudere Surinamers zijn in mindere mate opgegroeid in Suriname met de Nederlandse cultuur, maar genoeg om snel hun weg te vinden indertijd in Nederland. Hun kinderen en kleinkinderen zijn hier opgegroeid en ook sterk Nederlands georienteerd.
pi_110399993
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:27 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij jezelf wijs hebt gemaakt, of gewoon een bang kuiken bent. Ik weet ook wel dat het een randgroepwijk is. Maar ik fiets liever daar rond dan in een Duindorp.

Ik heb naast Den Haag, gewoond in Eindhoven, Rotterdam en Den Bosch. Allemaal steden met verschillende zwarte en blanke randgroepwijken (ik was student dus echt goede wijken kon ik niet betalen, en ergens ging ik er ook wel van houden om in dergelijke wijken te wonen). Al die randgroepwijken door heel Nederland wordt je niet vrolijk van. Dat is overal hetzelfde. Of het nu blank of gekleurd tuig is.

Met het verschil dat je in een Schilderswijk gezien de eentonige gemeenschap (Turken en Marokkanen) wat meer aan sociale controle hebt, zeker onder de volwassenen. Ik heb als blanke jaren lang gewoond in een randgroepwijk met zowel blanken als allochtonen. Kinderen van beide groepen zijn af en toe net een stel apen. Wat volwassenen uit de randgroepwijken betreft, ben je beter af met allochtonen aangezien die zich meer aantrekken van de sociale druk die er vanuit de eigen groep op hen rest.
Aziaten (daarmee bedoel ik alles vanaf Afghanistan naar het Oosten, of van dergelijke afkomst (Verschillende Chinese, Indiase en Indonesische groepen komen niet uit die landen, maar uit bijv. de Cariben of Zuid-Amerika) heb je in de regel al helemaal geen last van.

Wat Den Haag betreft, heb je natuurlijk de Hagenaren en Hagenezen. Van de Hagenezen zijn (iig de blanken) voor een groot deel weggetrokken. Dat waren juist de 'minderwaardige mensen'. Kortom, de vervanging ervan, daarop ga je echt niet achteruit. De Hagenaren wonen nog altijd in relatief blanke wijken en voelden zich altijd al beter dan de mensen uit bijv. Transvaal en de Schilderswijk. Of het nu blanken of zwarten zijn, ze waren altijd al inferieur in de ogen van de Hagenaren.
ja hoor, jij fietst hier, ik kom er regelmatig lopend doorheen en geniet elke keer weer vam het wangedrag van die kansloze Marokkaanse jongeren. En de politie rijdt daar ook voor Jan Lul rond elke 5 minuten zeker.
  maandag 16 april 2012 @ 16:29:52 #132
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_110400372
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja hoor, jij fietst hier, ik kom er regelmatig lopend doorheen en geniet elke keer weer vam het wangedrag van die kansloze Marokkaanse jongeren. En de politie rijdt daar ook voor Jan Lul rond elke 5 minuten zeker.
Als de politie er nog durft te komen valt het allemaal wel mee ;)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:46:25 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110437699
Live vanuit Oslo:
quote:
about one minute ago
Behring Anders Breivik: We, the indigenous people of Norway, is now in a situation where we are losing our capital and cities. We are about 5-10 years a minority in their own capital.
http://blog.fredrikwalloe(...)mony-in-english.html

Plaatst dit topic toch wel in een bepaalde context
The End Times are wild
pi_110437820
Maar wat kun je ertegen doen? Het zou ondoenlijk zijn om alle allochtonen te verjagen.

Het voedingsbodem voor verdere voortplanting bij allochtonen is er al. Het is nu slechts nog een kwestie van tijd, meer kun je niet doen.
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:49:41 #135
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110437838
Invasie van Noren?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_110438746
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:46 schreef LXIV het volgende:
Live vanuit Oslo:

[..]

Als je je vrees uitspreekt dat zo'n bevolkingsscenario hier werkelijkheid wordt ben je gelijk een paranoïde racist.
pi_110438806
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:49 schreef KeimpeHart het volgende:
Maar wat kun je ertegen doen? Het zou ondoenlijk zijn om alle allochtonen te verjagen.

Het voedingsbodem voor verdere voortplanting bij allochtonen is er al. Het is nu slechts nog een kwestie van tijd, meer kun je niet doen.
Je hoeft ze niet te verjagen. Je moet ze leren participeren, desnoods met consequenties. Niet goed participeren = optyfen.
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:12:39 #138
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110438884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:46 schreef LXIV het volgende:
Live vanuit Oslo:

[..]

In welke context precies? Die van een narcistische gek met waanideeën?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:15:29 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110438998
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als je je vrees uitspreekt dat zo'n bevolkingsscenario hier werkelijkheid wordt ben je gelijk een paranoïde racist.
Ja, maar dit topic heet toch: "Dit jaar in Den Haag voor het eerst een allochtone meerderheid".

Als je zoiets 20 jaar geleden zei was je een racist. Nu geef je gewoon een feit.
The End Times are wild
pi_110439261
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar dit topic heet toch: "Dit jaar in Den Haag voor het eerst een allochtone meerderheid".

Als je zoiets 20 jaar geleden zei was je een racist. Nu geef je gewoon een feit.
Niet zo overdrijven en wentelen in slachtoffermeelij.
Het werd wel eens gezegd als de vreemdelingenhaat ervan afdroop achter de vermelding van dit feit.
Maar die types die zijn ook vaak racistachtig .
pi_110439417
quote:

Gaskamers bouwen ?
pi_110439854
Zielige opmerking.
pi_110440015
Geen enkele autochtoon hier ook, die zich geroepen voelt dat percentage omlaag te halen door naar Den Haag te verhuizen :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:48:21 #144
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_110440353
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:40 schreef Godshand het volgende:
Geen enkele autochtoon hier ook, die zich geroepen voelt dat percentage omlaag te halen door naar Den Haag te verhuizen :')
En dan een hoop kindjes maken met een Haagse mede-autochtoon! *;
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_110441969
quote:

Bullshit. De tweede generatie gedraagt zich qua kinderen al net als autochtonen. Ook bij Marokkanen en Turken.
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:33:35 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110442212
Is den Haag er dan de laatste jaren zoveel slechter door geworden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_110442280
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:33 schreef Re het volgende:
Is den Haag er dan de laatste jaren zoveel slechter door geworden?
zeker weten ja. Maar dat is de hele maatschappij.
pi_110442289
quote:

Zijn er nou nog steeds mensen die deze onzin geloven?
http://statline.cbs.nl/St(...)=T,G1,G2&STB=G3&VW=T

Kijk vooral even bij gemiddeld kinderaantal per vrouw
pleased to meet you
pi_110442420
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:35 schreef moussie het volgende:

[..]

nou bij autochtonen daalt het en bij allochtonen stijgt het.
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:55:35 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110443224
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar als er geen (massa)immigratie is geweest en er ook niet meer kinderen per vrouw worden geboren, hoe kan het dan dat de Nederlanders in onze grote steden een minderheid zijn geworden?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')