Wat dit er allemaal in dit topic toe doet weet ik niet, maar zijn huid werd steeds witter door de Vitiligo. Dat wil niet zeggen dat ie zo graag niet meer donker wilde zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 11:14 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
En daardoor veranderde ook zijn hele (neger)neus en de rest van de vorm van zijn gezicht?
Is hartstikke OT dit, MJ integreerde ten minste een beetje, hij werd zelfs steeds blanker. Waren er zo maar meerquote:Op maandag 16 april 2012 11:16 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wat dit er allemaal in dit topic toe doet weet ik niet, maar zijn huid werd steeds witter door de Vitiligo. Dat wil niet zeggen dat ie zo graag niet meer donker wilde zijn.
En nu graag weer ontopic
Mja, lijkt me ook geen ál te vrolijke vorm van integreren.quote:Op maandag 16 april 2012 11:19 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is hartstikke OT dit, MJ integreerde ten minste een beetje, hij werd zelfs steeds blanker. Waren er zo maar meer
Als er neuzen gaan afvallen ga je een stapje te ver inderdaad.quote:Op maandag 16 april 2012 11:20 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Mja, lijkt me ook geen ál te vrolijke vorm van integreren.
Zucht, wat zijn neus betreft wist ie zelf ook dat ie te ver was gegaan hoor. Maar toen was het al te laat.quote:Op maandag 16 april 2012 11:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als er neuzen gaan afvallen ga je een stapje te ver inderdaad.
Negers die moeten hun huid bleken en een blanke neus halen bij de chirurg ?quote:Op maandag 16 april 2012 11:19 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is hartstikke OT dit, MJ integreerde ten minste een beetje, hij werd zelfs steeds blanker. Waren er zo maar meer
Sterker nog, het is allebei import aldaar.quote:Op maandag 16 april 2012 11:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Negers die moeten hun huid bleken en een blanke neus halen bij de chirurg ?
De Amerikaanse zwarte bevolking is hardstikke geintegreerd in eigen land. Al honderden jaren lang.
Waarom moeten zij zonodig verdwijnen, zich verblanken en oplossen in de witte meerderheid?
Zo is dat, als ergens de integratie mislukt is, is het wel in de VS.quote:Op maandag 16 april 2012 11:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sterker nog, het is allebei import aldaar.
ga maar eens kijken na 10 uur in de Schilderswijk als blanke. Kijken of je van de sfeer geniet.quote:Op maandag 16 april 2012 11:12 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Stel je voor zeg, Marokkanen zijn eng, negers zijn eng, dat zou eng2 zijn, niemand in Den Haag zou de straat nog op durven.
Als je nou eens eerst leest, zorgvuldig, voor je weer om je heen gaat maaien? Of, mocht je het niet weten, zoek anders even de betekenis op van 'alleen al'.quote:Op maandag 16 april 2012 07:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jah, de abassadepersoneel, dát tikt pas aan![]()
Soms denk ik weleens, hoe krijg je het uit je toetsenbord.
want voor 10 uur liggen al die uitkeringstrekkers nog in bed?quote:Op maandag 16 april 2012 11:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
ga maar eens kijken na 10 uur in de Schilderswijk als blanke. Kijken of je van de sfeer geniet.
Ah ok, we vallen over naamgeving. Ik corrigeer:quote:Op maandag 16 april 2012 10:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. Er staat dat de autochtoon in de minderheid is. Maar aangezien mensen hier geboren kunen zijn, met nederlands paspoort en al in hun zak rondlopen, haring happen, FC Den Haag steunen en platter Haags praten dan Haagse Harrie en toch als allochtoon worden aangemerkt, omdat het CBS nu eenmaal de definitie allochtoon hanteert als 1 van de ouders in het buitenland geboren is, is je opmerking dus BS
Het zijn amper Arabieren man.quote:Op maandag 16 april 2012 11:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dit hebben we in de geschiedenis al vaker gehad. Dankzij de paus en wat koene ridders werd de Arabische horde weer terug de zee ingeduwd.
de autochtoon is niet in de minderheid, het is nog steeds de grootste groepquote:Op maandag 16 april 2012 11:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ah ok, we vallen over naamgeving. Ik corrigeer:
- Als de autochtoon in de minderheid is kan hij in ieder geval rekenen op allerlei kortingen etc die dan betaald zullen worden door de mensen die in de meerderheid zijn, want sociaal stelsel.
Als allochtoon bevind je je in goed gezelschap.quote:Op maandag 16 april 2012 12:08 schreef ad0rable het volgende:
Een persoon is allochtoon zodra een van zijn ouders een andere nationaliteit heeft dan de Nederlandse. Dus ook Trix en Wim Lex en Amalia etc. etc. zijn allochtoon.
Nou ja, ik bedoel maar. In Den Haag zitten uberhaupt veel expats met alle ambassades enzo dus het is niet zo gek dat het aantal mensen dat allochtoon is vrij hoog is.quote:Op maandag 16 april 2012 12:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als allochtoon bevind je je in goed gezelschap.
Landelijk gezien wel.quote:Op maandag 16 april 2012 12:07 schreef Re het volgende:
[..]
de autochtoon is niet in de minderheid, het is nog steeds de grootste groep
Je bent allochtoon als een van je ouders in het buitenland is geboren.quote:Op maandag 16 april 2012 12:08 schreef ad0rable het volgende:
Een persoon is allochtoon zodra een van zijn ouders een andere nationaliteit heeft dan de Nederlandse. Dus ook Trix en Wim Lex en Amalia etc. etc. zijn allochtoon.
Dat zou erg krom zijn, ik ben Indisch van beide ouders, en mijn ouders zijn beiden in Indonesie geboren.quote:Op maandag 16 april 2012 12:19 schreef Aether het volgende:
[..]
Je bent allochtoon als een van je ouders in het buitenland is geboren.
Volgens het CBS wel.quote:Op maandag 16 april 2012 12:21 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat zou erg krom zijn, ik ben Indisch van beide ouders, en mijn ouders zijn beiden in Indonesie geboren.
Ik zelf ben hier geboren. 50 jaar geleden. Nooit naar Indonesie geweest nog. Wil jij dan zeggen dat ik een allochtoon ben?
Eh ja? Allochtoon heeft misschien een nare bijsmaak als woord, maar je bent het wel.quote:Op maandag 16 april 2012 12:21 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat zou erg krom zijn, ik ben Indisch van beide ouders, en mijn ouders zijn beiden in Indonesie geboren.
Ik zelf ben hier geboren. 50 jaar geleden. Nooit naar Indonesie geweest nog. Wil jij dan zeggen dat ik een allochtoon ben?
Ik heb het ook over 'straks'. Dus over een paar jaar zijn autochtonen de minderheid en dan krijgen zij alle voordeeltjes, zo werkt het toch? De minderheden moeten gesteund worden. Nu maar hopen dat de allochtonen net zo sociaal zijn als de autochtoon al die jaren is geweest.quote:Op maandag 16 april 2012 12:07 schreef Re het volgende:
[..]
de autochtoon is niet in de minderheid, het is nog steeds de grootste groep
Een westerse allochtoon noem je mij (en andere Indische Nederlanders) blijkbaarquote:Op maandag 16 april 2012 12:25 schreef Aether het volgende:
[..]
Volgens het CBS wel.
Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.
Nee hoor, helemaal geen nare bijsmaak, want de allochtonen krijgen overal subsidies en kortingen.quote:Op maandag 16 april 2012 12:28 schreef ad0rable het volgende:
Eh ja? Allochtoon heeft misschien een nare bijsmaak als woord, maar je bent het wel.
Misschien snap je dat ik hier nogal van opkijk, als je al 50 jaar in Nederland woont en dat paspoort hebtquote:Op maandag 16 april 2012 12:28 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Eh ja? Allochtoon heeft misschien een nare bijsmaak als woord, maar je bent het wel.
Nee, dan ben je een niet-westerse allochtoon. Of Indonesië moet nu ergens in Vlaanderen liggen of iets van dien aard.quote:Op maandag 16 april 2012 12:29 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Een westerse allochtoon noem je mij (en andere Indische Nederlanders) blijkbaarNah. prima hoor.
Je komt al snel in aanmerking voor die titel. Daarom zeggen die cijfers ook niet zo veel en kunnen bij velen een vertekend beeld geven.quote:Op maandag 16 april 2012 12:30 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Misschien snap je dat ik hier nogal van opkijk, als je al 50 jaar in Nederland woont en dat paspoort hebt
quote:De termen 'allochtoon' en 'autochtoon' bestaan overigens al veel langer in het Nederlands, voor 1954 werden ze gespeld als 'allochthoon' en 'autochthoon'. Ook in de biologie en geologie worden ze gebruikt om in- of uitheemse planten, dieren of verschijnselen mee te duiden. Nog in de jaren zeventig kon bijvoorbeeld een persoon uit 's-Hertogenbosch die enkele kilometers verderop naar Sint-Michielsgestel verhuisde daar als allochtoon gezien worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |