Grote kans dat je Anterior Pelvic Tilt hebt. Komt vaak voor tegenwoordig omdat we teveel zitten. Je hip flexors zijn te strak en je glutes te slap, waardoor je bekken te veel voorwaarts wordt getrokken. Zie je vaak goed in veel te dikke wijven, waar het wel lijkt alsof de broek verticaal op de heupen leunt.quote:Op zondag 15 april 2012 18:10 schreef Klonker het volgende:
Mannen ik heb een probleem.
Als ik voor de spiegel sta en gewoon mijn buik relax houdt, dan heb ik best een buikje eigenlijk. Als ik echter mijn buik intrek heb ik een, al zeg ik het zelf, vrij strakke six pack. Mijn vet percentage is ook best laag (op de armen zie je de aderen).
Nu denk ik dus dat mijn buik gewoon nogal uitzet, en dat het niet zozeer veel vet is.
Wat kan je hier aan doen? Want mooi is het niet.
Depressief raken is een van de symptomen van de twee type van "overtraint" zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 20:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Okee. Het enige wat ik weet van Kroc is dat je met twee keer per dag trainen rekening moet houden dat je depressief kan worden. Maar ik weet niet hoeveel dagen per week Kroc traint.
6packsquote:Op maandag 16 april 2012 01:18 schreef Panzermaus het volgende:
Disregard direct ab work, squat & deadlift, cut down, acquire abs.
[ afbeelding ]
Prima ecto genetics hier, mag niet klagen. And not a single crunch or plank was performed that year.![]()
Hyperextensions zou ik eruit halen. Je hebt ook al genoeg oefeningen die dag.quote:Op maandag 16 april 2012 09:37 schreef DeBassist het volgende:
oke ik heb dus mijn trainingsschema afgemaakt en ik ben op het volgende gekomen
Even als opmerking vooraf, er is geen squatrek in de sportschool, vandaar heb ik squats er voorlopig uitgelaten. De hyperextensions op dag 1 zitten erin omdat ik mijn onderrug graag verdeeld over 3 dagen wat wil belasten, mocht dat goed zijn dan![]()
Dag 1: Borst/biceps
Bench Press
Incline Bench Press
Chest dips
Pec Dec
Bicep Curls
Concentration Curls
Reverse Barbell Curls
Hyperextensions
Crunches
Dag 2: Benen/Schouders
Leg press
(Leg extensions?)
Stiff leg deadlifts
Seated calfraises
Standing Calfraises
Dumbell Shoulder press
Dumbell Laterar raise
Rear delt rows
Dumbell Shrugs
Crunches
dag 3: Rug/Triceps
Wide grip Pullups
Lat pull downs
One arm dumbell row
Bent over rows
Lying tricep extension
Rope pulldowns
Reverse single arm extension
Crunches
graag kritiek/tips/commentaar?
Lees z'n post, hij heeft geen squatrek.quote:Op maandag 16 april 2012 10:04 schreef rapelsen het volgende:
Leg press vervangen door Squat. Kiezen voor of seated calf raises of standing, niet beiden.
Lat pulldown laten vervallen, je hebt je pull ups al. Deadlift toevoegen.
Laat die crunches vervallen.
hoop vet kwijtgeraakt man, goede absquote:Op maandag 16 april 2012 01:18 schreef Panzermaus het volgende:
Disregard direct ab work, squat & deadlift, cut down, acquire abs.
[ afbeelding ]
Prima ecto genetics hier, mag niet klagen. And not a single crunch or plank was performed that year.![]()
Snap dat niet echt..quote:
Okee, dan is 't advies een andere sportschoolquote:Op maandag 16 april 2012 10:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lees z'n post, hij heeft geen squatrek.![]()
Pull down weg inderdaad. (Niet heel erg als je die er wel in laat). Deadlift hoort er gewoon in. En wat minder crunches mag inderdaad wel.
Ik zou incline voor flat bench press doen, in ieder geval voor de eerste 3-4 maanden. De meeste mensen hebben een onderontwikkelde bovenkant van de borst. Verder zou ik 1 van de 3 curls kiezen. Of je moet onderontwikkelde biceps hebben. Rear delt rows zou ik ook bij je rugdag doen en crunches zou ik eruit laten. Die worden indirect ook wel ontwikkeld en ik neem aan dat je geen uitpuilende abs wil hebben straks.quote:Op maandag 16 april 2012 10:04 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Hyperextensions zou ik eruit halen. Je hebt ook al genoeg oefeningen die dag.
Leg press vervangen door Squat. Kiezen voor of seated calf raises of standing, niet beiden.
Rear delts zou ik persoonlijk op m'n rug-dag pakken.
Lat pulldown laten vervallen, je hebt je pull ups al. Deadlift toevoegen.
Laat die crunches vervallen.
Er is nauwelijks verschil in activatie van de clavicular head van de pecs tussen flat en incline. Decline heeft wel aanmerkelijk minder activatie in de clavicular head. Maar de sternal head wordt wel beter gepakt in de flat bench press. Zou gewoon met flat beginnen.quote:Op maandag 16 april 2012 10:35 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Ik zou incline voor flat bench press doen, in ieder geval voor de eerste 3-4 maanden.
Thanks brah, armen komen voor mij niet goed uit op die pic. Denk dat het triceps is. Vooraanzicht van armen ben ik dan ook nog niet tevreden mee, terwijl ze er flexed al een stuk beter uitzien.quote:Op maandag 16 april 2012 10:22 schreef 16meter het volgende:
[..]
hoop vet kwijtgeraakt man, goede abs
let wel op de armpjes ook.
Ik vind iedereen nog bijzonder vriendelijk. Ik ben dat niet. Je schema zuigt hard.quote:Op maandag 16 april 2012 09:37 schreef DeBassist het volgende:
oke ik heb dus mijn trainingsschema afgemaakt en ik ben op het volgende gekomen
Even als opmerking vooraf, er is geen squatrek in de sportschool, vandaar heb ik squats er voorlopig uitgelaten. De hyperextensions op dag 1 zitten erin omdat ik mijn onderrug graag verdeeld over 3 dagen wat wil belasten, mocht dat goed zijn dan![]()
Waardeloos schema
graag kritiek/tips/commentaar?
Ze kunnen zeggen wat ze willen met al die onderzoeken. Ik voel toch echt het verschil in flat en incline behoorlijk goed in mijn borst.quote:Op maandag 16 april 2012 10:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Er is nauwelijks verschil in activatie tussen de sternal en clavicular head van de pecs tussen flat en incline. Decline heeft wel aanmerkelijk minder activatie in de clavicular head. Maar de sternal head wordt wel beter gepakt in de flat bench press. Zou gewoon met flat beginnen.
klik
Het verschil is inderdaad klein, maar op de lange termijn zul je denk ik wel een meer ontwikkelde bovenkant van je borst hebben lijkt me?quote:Op maandag 16 april 2012 10:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Er is nauwelijks verschil in activatie tussen de sternal en clavicular head van de pecs tussen flat en incline. Decline heeft wel aanmerkelijk minder activatie in de clavicular head. Maar de sternal head wordt wel beter gepakt in de flat bench press. Zou gewoon met flat beginnen.
klik
Kan, en ik doe vaak decline presses omdat ik dat leuk vind.quote:Op maandag 16 april 2012 10:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ze kunnen zeggen wat ze willen met al die onderzoeken. Ik voel toch echt het verschil in flat en incline behoorlijk goed in mijn borst.
We shall never know... gewoon doen wat goed voelt. Maar voor een beginner lijkt het me geen gek idee om de form eerst goed te krijgen op een flat bench press?quote:Op maandag 16 april 2012 10:47 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Het verschil is inderdaad klein, maar op de lange termijn zul je denk ik wel een meer ontwikkelde bovenkant van je borst hebben lijkt me?
Whehehe.quote:Op maandag 16 april 2012 10:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kan, en ik doe vaak decline presses omdat ik dat leuk vind.
Ja dat klopt ook wel. Ik doe zelf nu al een aantal maanden incline en ik voel toch echt dat de bovenkant van mijn borst groter is geworden. Shoulder press pakt trouwens ook het bovenste gedeelte aan.quote:Op maandag 16 april 2012 10:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
We shall never know... gewoon doen wat goed voelt. Maar voor een beginner lijkt het me geen gek idee om de form eerst goed te krijgen op een flat bench press?
quote:Op maandag 16 april 2012 10:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
We shall never know... gewoon doen wat goed voelt. Maar voor een beginner lijkt het me geen gek idee om de form eerst goed te krijgen op een flat bench press?
- Bench presses 5 x 6 - 10quote:Stretching the tape at an incredible 58″, Arnold Schwarzenegger’s chest had it all: size, shape, balance and definition. When he hit a side chest pose, his pecs arched so high that a glass of water could rest atop them.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |