SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.19-11-2011
quote:#Egypt presidential elections committee has decided to reject 10 candidates from standing the elections. Amongst the candidates are: Omar Soliman (Mubarak's vice president), Khayrat Alshater (Muslim Brotherhood), Hazem Abo Esmail and Mortada Mansour...
Dit begrijp ik niet, wat is 'Battle of the Camel' in deze context? Ik ken wel 'The Battle of Basorah', maar dit refereert niet naar dat denk ik.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:48 schreef rakotto het volgende:
Hahaha![]()
10 van de 23 president kandidaten zijn gediskwalificeerd.
5 van de 10 zijn bekend gemaakt.
1. Hazem Abu Ismail - Reden: Amerikaanse Moeder
2. Khairat al Shater - Reden: Omdat hij in de gevangenis zat.
3. Ayman Nour - Reden: Omdat hij ook in de gevangenis zat.
4. Omar Soliman - Reden: Fraude in het halen van toestemmingen/stemmen om mee te doen met de verkiezingen.
5. Mortada Mansour - Reden: Hij is verdacht van Battle of the Camel toen en is vandaag gearresteerd.
(Om mee te doen met de verkiezingen moet je 30 duizend stemmen krijgen uit iedere provincie of een politieke partij hebben in 't parlement)
quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:53 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet, wat is 'Battle of the Camel' in deze context? Ik ken wel 'The Battle of Basorah', maar dit refereert niet naar dat denk ik.
Nee, maar de naam is wel daarvan afgeleid....in beiden speelden kamelen een rol.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:53 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet, wat is 'Battle of the Camel' in deze context? Ik ken wel 'The Battle of Basorah', maar dit refereert niet naar dat denk ik.
Ik heb het gezienquote:Op zaterdag 14 april 2012 21:02 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Nee, maar de naam is wel daarvan afgeleid....in beiden speelden kamelen een rol.
Op zich wel vreemd, je zou denken dat Suleiman toch het mannetje van het regime was en toch zou mogen deelnemen ... Maar blijkbaar niet dan ...quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:59 schreef rakotto het volgende:
De hoger beroep van alle deelnemers die toen gediskwalificeerd waren is geweigerd. Ze mogen officieel niet deelnemen aan de presidentsverkiezingen van 2012.
Mua, de huidige kandidaat geniet van hetzelfde populariteit als de andere die gediskwalificeerd is. (Van de MB)quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Op zich wel vreemd, je zou denken dat Suleiman toch het mannetje van het regime was en toch zou mogen deelnemen ... Maar blijkbaar niet dan ...
De weg voor de Moslimbroederschap naar het presidentschap ligt zo toch ook wagenwijd open ...
Deze gas werd met verlies verkocht aan Israel door Mubarak en zijn cronies.quote:Egypt's national gas company EGAS announced Sunday that it will be cancelling its natural gas supply deal with Israel.
Egypt on Sunday notified EMG, the exporter that supplied Israel with natural gas, that the deal will be canceled.
A deal was reached in 2005 between the Israeli and Egyptian governments as part of a political agreement according to which Cairo undertook to allocate 7 billion cubic meters (BCM) of Egyptian gas to the Israeli market for 20 years, with an option to double the supply.
Ik betwijfel dat. Ze hebben n maand de tijd om hun nieuwe mannetje voor te stellen. Ik vraag mij ook af of de kiezer tevreden is met de MB in het parlement. We zijn nu een aantal maanden verder en zijn totaal niets opgeschoten.....quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Op zich wel vreemd, je zou denken dat Suleiman toch het mannetje van het regime was en toch zou mogen deelnemen ... Maar blijkbaar niet dan ...
De weg voor de Moslimbroederschap naar het presidentschap ligt zo toch ook wagenwijd open ...
Dat werd eens tijd. Hussein Salem (http://en.wikipedia.org/wiki/Hussein_Salem) en co hebben goud geld verdiend aan die deal toen...quote:Op zondag 22 april 2012 20:20 schreef rakotto het volgende:
http://www.haaretz.com/ne(...)with-israel-1.425883
[..]
Deze gas werd met verlies verkocht aan Israel door Mubarak en zijn cronies.
Zoveel mogelijk partijen moeten meedoen aan verkiezingen, ook al hebben ze slechte ideen. Dan zijn ze op een eerlijke manier verslagen. Nu gaan ze de komende jaren langs de zijlijn klagen en lopen kutten....quote:
Iedereen die aan de eisen voldoet mag meedoen. Dat was niet het geval bij deze heren. Dit had niets te maken met slechte ideen. Ahmed Shafik (http://en.wikipedia.org/wiki/Ahmed_Shafik) als voorbeeld doet nog steeds mee.quote:Op zondag 22 april 2012 22:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk partijen moeten meedoen aan verkiezingen, ook al hebben ze slechte ideen. Dan zijn ze op een eerlijke manier verslagen. Nu gaan ze de komende jaren langs de zijlijn klagen en lopen kutten....
In feite is dit nu al een afbraak van de democratie, want wie bepaalt wie er wel en niet mee mag doen.
Mwoah, je kunt de eisen natuurlijk een beetje creatief samenstellen zodat je bepaalde mensen buitensluit.quote:Op zondag 22 april 2012 22:26 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Iedereen die aan de eisen voldoet mag meedoen. Dat was niet het geval bij deze heren. Dit had niets te maken met slechte ideen. Ahmed Shafik (http://en.wikipedia.org/wiki/Ahmed_Shafik) als voorbeeld doet nog steeds mee.
Wat spoor4 zegt.. maar wat waren die eisen dan?quote:Op zondag 22 april 2012 22:26 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Iedereen die aan de eisen voldoet mag meedoen. Dat was niet het geval bij deze heren. Dit had niets te maken met slechte ideen. Ahmed Shafik (http://en.wikipedia.org/wiki/Ahmed_Shafik) als voorbeeld doet nog steeds mee.
Een van de eisen was dat je 30 duizend stemmen krijgt van de mensen. Uit 15 van 23 provincies moet je een aantal bepaalde stemmen halen per provincie. Omar Soleiman heeft bij enkele provincies niet de aantal stemmen gehaald.quote:Op zondag 22 april 2012 23:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat spoor4 zegt.. maar wat waren die eisen dan?
quote:Op zondag 22 april 2012 23:19 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Mwoah, je kunt de eisen natuurlijk een beetje creatief samenstellen zodat je bepaalde mensen buitensluit.
Het ophalen van een 30.000 handtekeningen uit 15 verschillende provincies. Wat Omar Suleiman dus niet gelukt is.quote:Op zondag 22 april 2012 23:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat spoor4 zegt.. maar wat waren die eisen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |