abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110317779
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa) (meisje)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

02 juni: thistleweed
16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu (jongen)
3 augustus: _Bunny_ (meisje)
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje of nichtje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

6 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
26 november: Regenboogjes
27 november: OooLizaooO

Nijnepijn
Nytar

December: Vulpenballetje
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 16-04-2012 12:28:20 ]
pi_110317789
Het was niet mijn bedoeling het topic dicht te gooien :@
  zaterdag 14 april 2012 @ 16:48:29 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110317821
Ik wou nog even met jullie delen hoeveel mijn 2 jongens op elkaar lijken :@

links is Harry 1mnd oud en rechts is Huubke 5dgn oud
pi_110317872
Zo ja die lijken echt veel op elkaar Asy!

Geniet van je knullen!
pi_110317996
Asy, je hebt gekloond O+

Wat kan het toch verschil maken wat voor kleding je aanhebt... Ik heb nu een effen wit niet-positie shirt aan, dus net ietsje te kort en er staat bij mijn buik flink wat spanning op. En ik lijk wel een slagschip _O-
.... met gevoel voor drama....
pi_110318046
Oogknip
:9 hebben we weer n mooi nieuw topic! :)

Enfermera
Oei dat klinkt niet zo best.

En nagellak; niet goed tijdens zw.schap vanwege de chemische lucht ofzo?

heb wat high-lights n m'n haar gedaan.

Viel me trouwens op dat veel LLM'ers hun haar etc op t laatst nog deden (verven, kapper enz) :D leuk is dat.

Fieder
:*

Oh asy O+
wat een mooierds O+
huubke lijkt iets voller is z'n gezicht, is hij ook zwaarder?
Leuk zo 't zelfde vestje! :)
pi_110318164
Zoe, je wil natuurlijk wel een beetje goed op de foto's staan als de kleine er eenmaal is!
Bij de foto's van de eerste zie ik er niet uit, centimeters lange donkere uitgroei in mijn destijds blondige haar :'(
Maar ik was er lichamelijk niet aan toe om het bij te (laten) verven, kan daar nog steeds een beetje van balen eigenlijk...
pi_110318328
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[supermarktverhaal]
Twinkle ken je de slowchat al? [OUD SC] De wereld in je jaszak.
pi_110318345
Enf beterschap :*

Phaidra 30 weken *O*

quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:48 schreef Asyniur het volgende:
[ afbeelding ]
Copy - paste? :D O+
pi_110318400
Kersjes
Jaa dat is zeker zo :D

Ohh :( das niet leuk! Kan ik me voorstellen :*

Wat heb je de 1e tijd na de bevalling aan trouwens? :@ positiebroek en legging enz? (zelfde als tijdens zw.schap dus)? Ik neem aan dat de buik de eerste tijd nog wel bol is enz?
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:11:13 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110318430
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:09 schreef Zoë23 het volgende:

Wat heb je de 1e tijd na de bevalling aan trouwens? :@ positiebroek en legging enz? (zelfde als tijdens zw.schap dus)? Ik neem aan dat de buik de eerste tijd nog wel bol is enz?
Ik heb nog steeds mn positiebroek aan :@
pi_110318433
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:00 schreef Kersjes het volgende:
Zoe, je wil natuurlijk wel een beetje goed op de foto's staan als de kleine er eenmaal is!
Net als KD bij E. zorgen dat je goed in de make-up zit voor de bevalling? :D
pi_110318521
Phaidra! 30 weken O+ *O*

Asy, lekkere kereltjes :)
pi_110318559
PE
Niks mis mee toch? Als t lekker zit.. Kan me voorstellen dat ik de eerste tijd m'n gewone broeken nog niet pas of dat t niet lekker zit
pi_110318566
Hier vooral jurkjes en leggings. Zit net zo lekker als een joggingbroek en het ziet er toch net wat gekleder uit.

(buiten dat je natuurlijk graag leuk om de foto's wilt staan, is het ook best lastig om tijd te vinden om je haar te verven met een kleintje. Zeker als je er alleen voor staat (man weer werken, kraam weg etc). Ik heb wel eens staan douchen met Midas in zijn wipstoeltje in de badkamer. :@
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:17:26 #16
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110318599
Ophelia, ik draag verder nooit make-up dus dat kan me geen ruk schelen!
En ook al hield ik vocht vast (onderkinnn), had ik pukkels en was mijn haar 1 grote klitzooi.... de zielsgelukkige blik in mijn ogen op de eerste fotos, zo vol adrenaline, trots en gelukshormonen... Die is onbetaalbaar O+
Maar toch zit die uitgroei me in 2e instantie dan dwars :@

Zoe, bij mij was het voorgaande keren goed weer. Ik had dus vooral (huis)jurkjes en rokjes aan. Vond ik zo praktisch vanwege hechtingen, kraammatrassen e.d.Joggingbroek staat me ook nog wel bij en wat ruimzittende broeken. Je wil iig geen skinny jeans dragen als je net bevallen bent ;)
pi_110318619
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:16 schreef Kyara het volgende:
Hier vooral jurkjes en leggings. Zit net zo lekker als een joggingbroek en het ziet er toch net wat Ik heb wel eens staan douchen met Midas in zijn wipstoeltje in de badkamer. :@
Volgens mij is dat helemaal niet zo raar/zeldzaam. Lijkt me alleen maar 'handig', bedoel, je moet toch douchen. Dan beter op zo'n manier, kun je tenminste je kind in de gaten houden :)
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:19:34 #18
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110318646
Kyara, ik douchte met de eerste vrijwel altijd met hem in de wipper erbij als ik alleen met hem thuis was! Ik kon hem geen seconde missen en vond het zo zielig als hij ineens "alleen" was :D
pi_110318665
Ja, maar ik zou dan weer niet uitgebreid mijn haren verven op die manier. Lijkt me niet zo goed, die stank.
pi_110318715
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:17 schreef Kersjes het volgende:
Ophelia, ik draag verder nooit make-up dus dat kan me geen ruk schelen!

Ik eigenlijk alleen naar mijn werk of een feestje, ben er te lui voor verder ;) Het was alleen het eerste wat in me opkwam bij goed op de foto staan.
quote:
Maar toch zit die uitgroei me in 2e instantie dan dwars :@

:D muts ;)

quote:
17s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:16 schreef Kyara het volgende:
Hier vooral jurkjes en leggings. Zit net zo lekker als een joggingbroek en het ziet er toch net wat gekleder uit.

(buiten dat je natuurlijk graag leuk om de foto's wilt staan, is het ook best lastig om tijd te vinden om je haar te verven met een kleintje. Zeker als je er alleen voor staat (man weer werken, kraam weg etc). Ik heb wel eens staan douchen met Midas in zijn wipstoeltje in de badkamer. :@
Waarom :@ ? Als dat werkt is dat toch goed?

Edit: oh wacht, je bedoelt douchen na het verven?
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:23:38 #21
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110318734
De kapper was mijn eerste uitje zonder baby, hij was toen bijna 6 weken oud en bleef met mijn man thuis. Ik was 'n kleine 2 uur weg en ik voelde me zo naakt en kaal... Ik heb hem bij thuiskomst helemaal platgeknuffeld.
pi_110318743
Ah gelukkig heb ik geen skinny jeans kersjes :9

Jurkjes enz dus :) top
Heb ook veel wijdvallende jurkjes van voor zw.schap, die kan ik missch wel weer aan (genoeg ruimte bij de buik enz)

:Y kan t me voorstellen kyara, dat je je kleintje dicht bij wilt hebben
En idd.. Weinig tijd voor jezelf..
Moet nu dus maar genieten van schuimbad en nagellak? :9
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:23:58 #23
258612 nytar
boys boys boys
pi_110318748
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:19 schreef Kersjes het volgende:
Kyara, ik douchte met de eerste vrijwel altijd met hem in de wipper erbij als ik alleen met hem thuis was! Ik kon hem geen seconde missen en vond het zo zielig als hij ineens "alleen" was :D
je kan toch douchen als hij/zij slaapt?
pi_110318787
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:23 schreef Kersjes het volgende:
De kapper was mijn eerste uitje zonder baby, hij was toen bijna 6 weken oud en bleef met mijn man thuis. Ik was 'n kleine 2 uur weg en ik voelde me zo naakt en kaal... Ik heb hem bij thuiskomst helemaal platgeknuffeld.
Ohh O+

En idd Kyara haarverven met de baby in de buurt zou ik niet doen, vind die lucht zelf al niet zo.. Gezond :9
pi_110318858
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:23 schreef Kersjes het volgende:
Willikook! O+
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:28:24 #26
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110318894
Nytar, mijn oudste deed niet zo aan slapen overdag. Dus ja, dan maar naar mama kijken! Zulke douchesessies duurden overigens nooit zo lang, door de warmte en aanblik van baby speelde ik al gauw voor melkfontein en daar kreeg hij dorst van :D
pi_110319226
A.s. maandag komt een vriendin, die kapper is, langs *)
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:38:40 #28
258612 nytar
boys boys boys
pi_110319275
ah dat scheelt ja. Ik had wel een slaapkop. Na zn eerste voeding gelijk terug naar bed en dan kon ik douchen.
pi_110319389
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:28 schreef Kersjes het volgende:
Nytar, mijn oudste deed niet zo aan slapen overdag. Dus ja, dan maar naar mama kijken! Zulke douchesessies duurden overigens nooit zo lang, door de warmte en aanblik van baby speelde ik al gauw voor melkfontein en daar kreeg hij dorst van :D
Had dat douchen niet zo heel veel nut :D

Douchen met de kleine in een wipper heb ik idd wel vaker gehoord :Y.

Bedankt voor de mijlpaal-jompels O+. Ik vind het echt heel onwerkelijk, die 30-wekengrens.

Oh ja, ik overweeg om m'n wimpers te laten verven vlak voor D-day, terwijl ik eigenlijk zelden make-up draag :@
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110320068
uhm meld :@ .
Lees vaak mobiel en op de een of andere manier raak ik de mobiele layout kwijt als ik inlog op mijn mobiel, dus reageren lukt dan niet. Dus als iemand de tip heeft...

Lenehe nog een *O* voor je goede echo en een meisje wat leuk. Met een grote broer die over haar waakt :* .

Jemig dames wat een geweldig vermaak gistermiddag. Misschien wel off topic maar heb echt enorm gelachen.

Nytar leuk he dat vertellen :)

Voor de mijlpalen *O*

Hier een paar weken geleden al naar de kapper geweest, ivm zwangerschapsfotoshoot en ja daar wil je toch ook mooi op staan. Heb het toen zo laten knippen dat ik er zelfs met 42 weken nog fatsoenlijk uit zou zien. En voor de rest is het inderdaad een kwestie van alles netjes bijhouden, incl teennagels lakken enz.
Al is het maar voor je eigen gevoel want laten we eerlijk zijn bevallen is niet charmant en als je er dan voor je gevoel nog een beetje ok uitziet scheelt dat wel vind ik.

Asy wat een gelijkenis :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoe zou het trouwens met Xanteh en Roosje gaan? :o
Gaat z'n gangetje hier. Moet zeggen dat ik wel steeds nieuwsgieriger word naar ons mannetje.

Heb net ook nog het allerlaatste gekocht, een opbergmandje voor de verzorgingsproducten. En heb toch besloten dat ik nog wat extra lakentjes etc ga maken dus ook daar stof voor gehaald. Tja wat doe ik anders overdag he :)

En voor iedereen die het kan gebruiken :*

[ Bericht 2% gewijzigd door Roosje84 op 14-04-2012 18:22:54 ]
pi_110320525
Ik weet niet meer wie het nu gisteren voor alle 'ondeugende praat' vroeg maar het ging over een winkel waar je matchende gordijnen, lakentjes en waskussenovertrekken etc kon kopen.

Als je nog tijd hebt en het je leuk lijkt zou ik zeggen ga zelf aan de slag. Groot voordeel je bent van de straat en kan in die tijd dus niet online shoppen (goed voor de portomonnee :)) en ik vind het leuk om iets zelf te maken voor mijn beebje.

Nu kan ik me voorstellen dat je denkt dat kan ik helemaal niet. Nou troost je ik ben ook absoluut geen mega creatief wonder met de naaimachine maar zolang je een stukje (enigzins) recht kan stikken en zin hebt kom je al een heel eind.
Veel dingen lijken namelijk enorm ingewikkeld maar dat valt in de praktijk reuze mee. Het is een kwestie van er goed over nadenken en meten voor je begint met knippen. En als je toevallig al een waskussenovertrek oid hebt dan kun je dat ook als voorbeeld gebruiken.

Dan nog een tip van flip Roosje. ]Mocht je er tegenop zien om een lakentje te maken, koop kant en klare van bijvoorbeeld de hema en pimp die met stof in dezelfde kleur als de gordijnen. Gordijnen zijn op zich ook niet heel erg lastig te maken maar eventueel kun je dat ook laten doen. Wij hebben in de buurt een stoffenwinkel (niet duur) waar je de gordijnen ook gewoon kan laten maken van de stof die je uitzoekt.

Ik heb inmiddels een kussen voor de voedingsstoel, 4 lakens voor de wieg en 2 hoeslakens helemaal zelf gemaakt en 2 lakens van de Hema gepimpt voor het ledikant. Kan wel eens kijken of ik een foto ervan kan maken.
pi_110320652
Tot Floris zich uit de wipstoel werkte heb ik gedoucht met hem daarin.
Hij werd vaak bv rond half 8 wakker, fles en dan gingen we weer verder slapen tot half 10 ofzo : ') mja moest k nog douchen en als k dan moest wachten tot.zn slaapje werd t pas heel laat douchen.
Tegenwoordig ben ik doordeweeks om 8uur gedoucht, omdat k anders pas om 13 uur kan douchen :P

*O* voor de 30 weken van phaidra!
  zaterdag 14 april 2012 @ 19:05:52 #33
258612 nytar
boys boys boys
pi_110321669
ja, maar ik ging dan juist om half 8 douchen, zodat dat vast was gedaan!
pi_110321761
Haha, ik vond t wel lekker wat,extra slaap te hebben (niet dat ie niet doorsliep :'))
Moet zeggen dat ik nu wel meer dag heb ;)
Bij nummer 2 maak ik me geen illusies dat het weer kan :D
  zaterdag 14 april 2012 @ 19:10:43 #35
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110321801
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:07 schreef _Ophelia_ het volgende:

Copy - paste? :D O+
Zelfde mal O+

Zoë, Huubke was bij geboorte al bijna 9 ons zwaarder dan Harry.
Op de foto is Harry ongeveer 1 maand oud en weegt hij ongeveer 3450gram.
Huubke is 5 dagen oud op de foto en weegt 3920gram :D
pi_110321889
Gefeliciteerd met je 30 weken Phaidra! Ik kijk er ook erg naar uit, kweenie, 30 weken klinkt echt alsof het al bijna zo is he? Terwijl er grote kans is dat je jongetje dan nog minstens 10 weken, (in mijn geval waarschijnlijk 12 ;-)) blijft zitten. Maar toch, het is een soort magische grens.

Ik heb vandaag van die enorme onderbroeken gekocht, met zo'n buikstuk. Het is harde buiken galore hier, en ik las dat zo'n broekje dan kan helpen.
Anyway: thuis trek ik er een aan (zo'n grote witte) waarop mijn 3-jarige peuter "mooi mam, je bent net Mega Mindy" verzucht. _O- Toen kon ik weer een schone aantrekken want ik pieste in mijn broek van het lachen.

Wat een mooie mannen heb je daar Asyniur! O+
  zaterdag 14 april 2012 @ 19:13:31 #37
258612 nytar
boys boys boys
pi_110321908
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 19:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha, ik vond t wel lekker wat,extra slaap te hebben (niet dat ie niet doorsliep :'))
Moet zeggen dat ik nu wel meer dag heb ;)
Bij nummer 2 maak ik me geen illusies dat het weer kan :D
idem :)

Ik ben sowieso benieuwd hoe dan de ochtenden gaan lopen...lijkt me een behoorlijke klus...
pi_110321997
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 19:13 schreef nytar het volgende:

[..]

idem :)

Ik ben sowieso benieuwd hoe dan de ochtenden gaan lopen...lijkt me een behoorlijke klus...
Ben ik idd heeeel benieuwd naar!
Nja.komt vast goed :D

Bodpa, die M O+ :D
Zal je zien,trouwens dat deze eerder komt :P
pi_110323078
Phaidra, 30 weken, ik ook bijna, zo snel :o. *O*

Wat een schatje die huubke, echt broertjes!

Lief ook de mega mindy reactie! O+.

Ik ben vandaag vooral moe. En ik ga beter op mn eten letten, ontbijten met danerol croissants en lunchen met kaasuibollen :+ is misschien niet zo handig. Hij is al spekkig genoeg heb ik gister gehoord. Alleen zo nog pizza, morgen begin ik echt! :@.
  zaterdag 14 april 2012 @ 19:57:36 #40
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_110323500
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 19:13 schreef bodpa09 het volgende:
Gefeliciteerd met je 30 weken Phaidra! Ik kijk er ook erg naar uit, kweenie, 30 weken klinkt echt alsof het al bijna zo is he? Terwijl er grote kans is dat je jongetje dan nog minstens 10 weken, (in mijn geval waarschijnlijk 12 ;-)) blijft zitten. Maar toch, het is een soort magische grens.

Ik heb vandaag van die enorme onderbroeken gekocht, met zo'n buikstuk. Het is harde buiken galore hier, en ik las dat zo'n broekje dan kan helpen.
Anyway: thuis trek ik er een aan (zo'n grote witte) waarop mijn 3-jarige peuter "mooi mam, je bent net Mega Mindy" verzucht. _O- Toen kon ik weer een schone aantrekken want ik pieste in mijn broek van het lachen.

Wat een mooie mannen heb je daar Asyniur! O+
Hahaha! _O-
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:50:42 #41
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110325872
Twinkle: haha zeker! Whaha ja ben jij ook zo iemand? :D Ik heb vanmiddag heerlijkkk bij mn schoonmoeder in de zon gezeten, was zo lekker! Ben er echt van opgeknapt O+ Wel nog een goeie hoestbui tijdens het eten natuurlijk, magoed :') Ik ga hoopvol de komende nacht in :P

Fiedertje wat ben je toch een liefje! :* O+

Asy nog gefeliciteerd, wat een heerlijke jongens! O+

Zoe: nee, mja -O- De arts bij de hap vond het nog meevallen, mn longen waren schoon, en ja, mn keel was wel wat rood, ja, ik moest het maar ondergaan en uitzieken, hij kon mij ook weinig geven omdat ik zwanger was :') :r Hij was opzich wel aardig hoor, ik barstte daar in tranen uit omdat ik al zo lang slecht slaap :@ heeft ie me iig wel pufjes en een sufmakend hoestdrankje voorgeschreven :P Ben benieuwd in hoeverre het werkt :+

Thx Ophelia :*

Kersjes :D die melkfontein _O- Maar idd, handig gewoon in de badkamer zetten toch, als je gaat douchen :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:58:22 #42
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_110326204
Hier duurt het niet lang meer :)
Paar dagen terug naar zijn we naar de verloskundige geweest, altijd weer leuk om het hartje te horen O+
Nu blijkt ZE ook al een beetje te zijn ingedaald dus begint nu wel spannend te worden :)
Uiteindelijk moet ZE nog een klein maandje, 16 mei mag ZE eruit O+ maar dat zal zeker weer eerder worden ;) misschien eind deze maand?

Ondertussen hebben we ook al een naam, alles is op orde dus van mij mag het nu wel komen O+
Ben wel erg benieuwd hoe mijn dochter van 3.5 hierop gaat reageren al kan ze zelf niet meer wachten O+

Mijn vriendin heeft het wel zwaar, veel pijn enzo, niet prettig iig en merk het ook aan me zelf dat ik het nu drukker heb dan bij mijn eerste kindje, dat mijn dochter hierbij mee speelt is natuurlijk logisch maar nu ook dat ik meer moet gaan doen, uiteraard ga ik hier niet moeilijk over doen ;)

Achtertuin inmiddels al bijna op orde :) nog even en ze kunnen zich uitleven ;)
Al hoop ik straks te kunnen verhuizen naar een grotere woning met grotere tuin :)
pi_110326878
Asyniur: wat lijken je twee jongens op elkaar!
Bij ons was een van de eerste babyfoto's van J. zo uitwisselbaar geweest voor de babyfoto van mijn man, ook leuk dat ze toen zo op elkaar leken. NU horen wij steeds of dat hij zo op mij zou lijken of dat hij zo op mijn zou lijken en weer anderen zeggen dat hij iets van ons allebei heeft. * Tinuviel Ik persoonlijk vind het laatste.

Kyara douchen met je baby in de wipper, deed ik ook weleens als ik alleen thuis was.

Kersjes dan wordt het douchen misschien wel minder prettig, maar kon je je kleine snel knuffelen :P En *O* voor de kilo's die terugkomen.

Phaidra *O* voor de 30 weken.

Bodpa die kinderopmerkingen zijn soms echt geweldig grappig.

Enfermera beterschap voor je! Ik hoop dat je geen longonsteking hebt, daar ben ik doorheen gegaan. Er zijn wel wat antibiotica, die je zou kunnen nemen als het een longontsteking door bacterie blijkt te zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_110327304
*O* voor de 30 weken van Phaidra!

Katy ja jij ook bijna he, woensdag toch? Ik vrijdag :) ik vind het ook zo'n mooie mijlpaal.

Zoe leuk weer even alles bijgewerkt ;) ik wil eigenlijk ook nog wel wat highlights in mn haar voordat ik ga bevallen. En ik denk dat ik maar even een pedicure moet gaan bellen... want ik kan echt niet meer bij mijn teennagels. Hm of ik moet de vent eens lief aankijken :)

Vandaag lekker in het kamertje van de jongens gerommeld! O+ ik zal morgen wat fototjes maken en posten in het kamertjes topic.
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:28:32 #45
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110327624
Tinuviel: dankje! Nee gelukkig waren mn longen schoon volgens de arts :) oh echt :o he gatsie... wat vervelend joh!
Ja wist ik idd dat je wel een aantal AB mocht... heb ook wel eens bronchitis gehad, maar das nog wat minder dan longontsteking :o
pi_110330719
Asy
:D dat verschilt nogal
Leuk dat je 2mooie mannen zo op elkaar lijken O+

Roosje
Lekker crea bezig :)!

Enfermera
Hè bah :( hoop dat je je snel beter voelt :*

SpeedyGJ
Mooie update :)
Wat min dat je vriendin zoveel pijn heeft :( maar zo te horen ben jij een goede steun voor dr!

Bijtje
Zelf highlights doen viel me nog best wel mee. Voor 20wkn heb ik high&lowlights laten doen bij de kapper, ze vond t zo richting de 40weken niet echt n goed idee om t bij te werken (omdat t de kleur door de hormonen anders kan uitvallen ofzo?)
(heb t nu dus maar zelf gedaan :@ )
Ben je van plan om naar de kapper te gaan of doe je 't zelf?

Leuk ben benieuwd naar de foto's :)!
m'n lief heeft vanmiddag t bedje en de commode anders neergezet :@
We hebben even nagedacht over de laatste dingetjes (plankje ophangen enz), gaat m'n lief me bij helpen nu hij vakantie heeft :) das wel fijn.

Hier vanmiddag erge kramp, steken enz. Nu nog steeds wel (menstru)kramp.
En een vreemd gevoel down there, moeilijk uit te leggen. Voelt niet echt prettig iig.

Baby beweegt anders nu ze lager ligt. Buik gaat echt naar links&rechts terwijl ze eerst veel rustiger was.
Vind het wel grappig hoe het steeds verandert.
pi_110330874
Ik douche nog steeds met Mex voor mijn neus, ik laat de badkamerdeur open en hij gooit balletjes van de trap af. Zo blij dat hij dat een half uur lang leuk vind, al is hij ook wel eens over mijn deurbarricade heen geklommen en stond hij gezellig met zijn kleren aan bij me onder de douche.
Straks gezellig met de baby er bij ook nog O+

Beterschap Enferma!

Xanteh en Roosje nog niet bevallen, succes met de laatste loodjes!

Asy, wat een mooie broer!

Verder ben ik alles weer vergeten, jullie hebben zoveel geschreven!
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 23:15:58 #48
43556 miss_dynastie
pi_110332703
quote:
[ afbeelding ]
Oh, inderdaad :o O+ O+ O+
pi_110340214
Hoi. Ben ik ook weer eens. Heb de laatste tijd geen tijd gehad om hier mee te lezen en hoop dat alles goed gaat met iedereen :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_110341852
Goeiemorgen!

* Zoë23 meldt zich, met scherpe (aanhoudende) kramp.

Op n gegeven moment is 't wel min al die kramp :{.
't is n lang aanhoudende kramp dus zegt niet zoveel :{
maargoed, vanmiddag verjaardag van m'n lief :) hopelijk wat fijne afleiding.
pi_110342490
goedemorgen allemaal

Spannend Zoë!
Asy wat lijken je jongens op elkaar zeg!
pi_110343258
Helpt een warme kruik of een warm bad niet Zoë? Straks beval je nog voor mij en Roosje :P

Hier is nog niks te melden. Geen krampen of andere lichamelijke ongemakken. Gisteren alweer 39 weken. Afgelopen vrijdag bij de verloskundige geweest, bloeddruk was goed (100/60) en gewicht is nu 74kg (begon op 62.5kg). Straks even douchen en wat schilderijtjes, foto's en spiegels aan de muur hangen en voor de rest.. Oh ja, spaghetti saus maken voor vanavond :9~
pi_110343412
Zoe wat vervelend dat je nog steeds die krampen hebt .. Zou het voorwerk kunnen zijn? Straks beval je inderdaad nog, zoals Xanteh al schreef, voor haar en Roosje.

Ow grappig vandaag ook verjaardag van mijn lief :P .. We hebben toch niet dezelfde he? :P
pi_110343606
Xanteh
Warmte helpt wel voor een tijdje :)

Haha wie weet :9

Jij bent zo lekker actief hè, ben jaloers! O+
Zijn jullie al helemaal verhuisd?

Twinkle
:9 m'n lief zit naast me, waar is die van jou? Haha

't zullen wel oefenweeën zijn & het dieper indalen van de baby?
Dinsdag weer naar de vk, ben benieuwd wat ze zegt :)
pi_110343752
Zoë & Twinkle, gefeliciteerd met jullie mannen :)

Ik heb een stomme dag vandaag :') Voor de eerste keer in ruim drie weken ben ik mezelf zenuwachtig aan t maken, en eigenlijk om niks. Was gisteravond niet moe. JA HALLO, da' ken nie he! Dus toen ik ook nog wat buikpijn en rugpijn kreeg... :') Nu check ik iedere vijf minuten of alles nog goed is :+

Mgoed, zal zo wel overgaan. ^^
  zondag 15 april 2012 @ 11:26:10 #56
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110343759
Zoe, kan heel goed voorwerk zijn idd, past wel bij je termijn natuurlijk.
pi_110343829
Dankjewel Coco!

:* niet leuk maar wel begrijpelijk zulke momenten.

Kersjes
Wat doet voorwerk dan precies? Al wel het voorbereiden (verweken enz)?
pi_110344644
Je lichaam klaar maken voor de bevalling denk ik?'

Thanks Coco! Maak je niet teveel zorgen meid .. Wanneer mag je weer naar de vlos? En anders, wat ik hier wel van jullie geleerd heb .. als je je zorgen maakt: Bellen!

Ja Zoe... nog max een paar weken .. Voelt dat niet ontzettend raar? :D
pi_110344795
:D haha soms wel
Ook wel onrealistisch. Heb er veel zin in maar het is ook wel weer 'eng'. Kan ik 't wel enz enz

& gefeliciteerd met je lief :)!
pi_110344838
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Thanks Coco! Maak je niet teveel zorgen meid .. Wanneer mag je weer naar de vlos? En anders, wat ik hier wel van jullie geleerd heb .. als je je zorgen maakt: Bellen!
Oh nee, ik zou het echt stom van mezelf vinden om hiervoor te bellen :D Besef me namelijk heel goed dat ik me dit zelf aan heb gepraat :+

Over ongeveer 1,5 week heb ik de 12weken echo bij de gyn. Nog even geduld dus :)
pi_110344853
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 12:03 schreef Zoë23 het volgende:
Ook wel onrealistisch. Heb er veel zin in maar het is ook wel weer 'eng'. Kan ik 't wel enz enz.
Tuurlijk kun je het O+
pi_110345561
Tuurlijk kan je het Zoe!! Denk aan je oma! Of aan welke sterke vrouw dan ook :D

Ja ik heb makkelijk praten ik moet nog een paar maanden .. maar tegen die tijd schijt ik vast ook zeven kleuren stront :X :D
pi_110345737
haha :D
dan kan ik 't ook tegen jou zeggen :9 "denk aan je oma"

Nee komt wel goed :)
zonet behoorlijke kramp, zit nu al n tijdje met n kruik op mn schoot haha, zal de kramp wel over zijn voordat de visite komt ;)
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 12:37:19 #64
309370 Nanadu
pi_110345804
gefeliciteerd Zoe en Twinkle met jullie mannen.

Zoe balen dat je steeds die krampen hebt, maar kan inderdaad voorwerk zijn. Logisch toch dat je af en toe gaat twijfelen of je het allemaal kan, het is ook niet niks een kindje krijgen. Ik heb het nu ook af en toe en dan met name hoe het zal zijn een tweede erbij en hoe ons meisje erop zal reageren. Maar even later maak ik mij daar dan weer totaal geen zorgen om :)

Hier gaat het goed. Wij zijn de laatste voorbereidingen aan het treffen voor de vakantie en morgen aan het eind van de ochtend vertrekken we richting limburg. zo eerst even langs mijn zus om mijn haar te verven.
pi_110347015
Zoe: Kan inderdaad goed v oorwerk of oefenweeen zijn maar je weet maar nooit je zult niet de eerste zijn die eerder bevalt.

Hier vannacht wakker geworden met flinke oefenween ben ik toch wel een goede 1.5 uur mee bezig geweest. Nu lekker niks doen en strakjes vluchttas inpakken (was er bij ingeschoten)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_110347033
oja zoe en twinkle gefeliciteert met jullie mannen;)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_110348041
Zoë en Twinkle, gefeliciteerd met jullie mannen!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 15 april 2012 @ 14:53:24 #68
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110350476
Thanks Zoë en Troeta :*
Zoë wat apart dat dat zo veranderd joh O+ en hoop dat jij je ook snel wat beter voelt! :*

Coco :* :P Je kan jezelf iig wel toespreken zo te zien :D

Nanadu: lekker joh ff op vakantie! O+

Sam: nou goed dat je er nu nog aan denkt en niet dat je je het herinnert als je al aant bevallen bent :+ :D

Met mij gaat het gelukkig al een heeeeeeeeeeeeel stuk beter... Damn. Die hoestsiroop is echt MEGAgoed joh, daar word je me een partij suf van! :D Goddelijk. Duurde wel weer ff voordat ik in slaap kwam maar heb uiteindelijk een heel stuk beter geslapen dan gister en zo'n 10 of 11 uur gok ik :D O+ Dus voel me helemaal op en top weer. Lekker wasjes gedraaid al, en mn nesteldrang komt al lekker naar voren; heb een zooi make up uitgezocht dat mee kan naar het komende familieweekend voor mn nichtjes :P :+
pi_110351991
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2012 14:53 schreef Enfermera het volgende:

Met mij gaat het gelukkig al een heeeeeeeeeeeeel stuk beter... Damn. Die hoestsiroop is echt MEGAgoed joh, daar word je me een partij suf van! :D Goddelijk. Duurde wel weer ff voordat ik in slaap kwam maar heb uiteindelijk een heel stuk beter geslapen dan gister en zo'n 10 of 11 uur gok ik :D O+ Dus voel me helemaal op en top weer. Lekker wasjes gedraaid al, en mn nesteldrang komt al lekker naar voren; heb een zooi make up uitgezocht dat mee kan naar het komende familieweekend voor mn nichtjes :P :+
Wat goed :Y
Slaap is zo nodig hé!

Feli voor de jarige mannen

30 weken jompel *O*, lijkt nog een eeuwigheid veraf :)

Zoë, vervelend die kramp. Maar wel beter een voorbereid lijf natuurlijk...
  zondag 15 april 2012 @ 15:40:43 #70
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_110352679
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:31 schreef Zoë23 het volgende:
SpeedyGJ
Mooie update :)
Wat min dat je vriendin zoveel pijn heeft :( maar zo te horen ben jij een goede steun voor dr!
Zeker minders, komt ook mede door haar schildklieren die een parte speelt, gelukkig is het bloeddruk nu wel goed, dat was met de 1ste wel anders toen ze elke week weer voor hartfilmpje moest.
En ja zolang ik thuis ben kan ik veel dingen voor haar overnemen :)
  zondag 15 april 2012 @ 15:53:37 #71
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110353306
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 15:26 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Wat goed :Y
Slaap is zo nodig hé!

Feli voor de jarige mannen

30 weken jompel *O*, lijkt nog een eeuwigheid veraf :)

Zoë, vervelend die kramp. Maar wel beter een voorbereid lijf natuurlijk...
Pfff, behoorlijk zeg :o :Y Daar knap je echt van op als dat goed gaat :D
Hoe ver ben jij inmiddels Lisa? Iets van 8 weken als het ik het goed uitgerekend heb? Hoe voel je je? :*
pi_110354319
quote:
7s.gif Op zondag 15 april 2012 15:53 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Pfff, behoorlijk zeg :o :Y Daar knap je echt van op als dat goed gaat :D
Hoe ver ben jij inmiddels Lisa? Iets van 8 weken als het ik het goed uitgerekend heb? Hoe voel je je? :*
Ik vind 't hier echt dus zo'n lieve gezellige bende hé O+
Dinsdag 8 weken *O*
ook heel erg moe, een avondje laat uit zitten wreekt zich de dag erop
erg misselijk, maar ik kom nooit tot :r
momenten dat ik wel kan eten en de misselijk niet de bovenhand haal, zijn wel feest c_/
Lang leve fruitsalade en versgebakken krentenbrood w/
  zondag 15 april 2012 @ 16:24:03 #73
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110354565
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:17 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Dinsdag 8 weken *O*
ook heel erg moe, een avondje laat uit zitten wreekt zich de dag erop
erg misselijk, maar ik kom nooit tot :r
momenten dat ik wel kan eten en de misselijk niet de bovenhand haal, zijn wel feest c_/
Lang leve fruitsalade en versgebakken krentenbrood w/
Whihi :D
Oh echt, jij ook al op dinsdag? :D Ik 'vier' mijn jubilea ook op de dinsdag :P :D *O*
Erg is dat he, die moeheid in het begin :o Je kan idd gewoon niks meer na een dag werken.
Nouja, ook wel weer fijn toch dat je niet hoeft te kotsen?
Lekker joh O+ Whaha ^^
pi_110354867
Dinsdagen = *O*
daar komen goeie kinders van :9
Ik vind Twinkel d'r verhalen wel behoorlijk grappig (en herkenbaar) trouwens. Gaan we er lekker verder over kletsen in SC ofzo?
pi_110355547
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:30 schreef OooLizaooO het volgende:
Dinsdagen = *O*
daar komen goeie kinders van :9
Ik vind Twinkel d'r verhalen wel behoorlijk grappig (en herkenbaar) trouwens. Gaan we er lekker verder over kletsen in SC ofzo?
Psies!
Vorige.keer was de dinsdag,ook mn verweekdag :P en nu weer ;)
(al is dreumes een zondagskindje O+)
pi_110355735
Buikbaby is op 'n zondag gemaakt, dus da's dan dubbelgoed? :D
pi_110355934
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2012 16:24 schreef Enfermera het volgende:

Whihi :D
Oh echt, jij ook al op dinsdag? :D Ik 'vier' mijn jubilea ook op de dinsdag :P :D *O*
Mijne is ook een dinsdag :D Komende dinsdag 11 weken :)
pi_110356015
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Mijne is ook een dinsdag :D Komende dinsdag 11 weken :)
vind ik leuk :)
  zondag 15 april 2012 @ 16:57:44 #79
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110356201
Liza: whaha echt he :D *O* Leuk man :D

Sonnetje: joh! Wat toevallig, en cool natuurlijk :D 8-) :P
Whaha ja bevallingsdatum weet je nooit he :P

Coco jij ook al! :o _O- *O* Wat is dit joh? Kan toch geen toeval meer zijn O+ oO< *O* *)

Nee, als ik enthousiast ben gebruik ik nooit zoveel smilies hoor. :@ *kuch*
pi_110356270
Ja eigenlijk hoor k op vrijdag te verweken hoor :P
Mja baby is gunstig gemeten met de termijnecho ;)
Dus naar de dinsdag,gezet.

Oh en ik ben dinsdag 27 weken :P
pi_110356343
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 16:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja eigenlijk hoor k op vrijdag te verweken hoor :P
Mja baby is gunstig gemeten met de termijnecho ;)
Dus naar de dinsdag,gezet.

Oh en ik ben dinsdag 27 weken :P
*O*
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 17:13:00 #82
7074 moussy
kuttekop
pi_110356841
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:17 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

ik ook O+ knus O+
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 17:19:26 #83
37843 lady-wrb
kortaf
pi_110357076
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:13 schreef moussy het volgende:

[..]

ik ook O+ knus O+
proest! _O-

je doet het echt!
pi_110357809
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:19 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

proest! _O-

je doet het echt!
Nou nou nou, wat een lef en wat een grap zeg :D

:')
pi_110357859
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:57 schreef Enfermera het volgende:
Liza: whaha echt he :D *O* Leuk man :D

Sonnetje: joh! Wat toevallig, en cool natuurlijk :D 8-) :P
Whaha ja bevallingsdatum weet je nooit he :P

Coco jij ook al! :o _O- *O* Wat is dit joh? Kan toch geen toeval meer zijn O+ oO< *O* *)

Nee, als ik enthousiast ben gebruik ik nooit zoveel smilies hoor. :@ *kuch*
Ik moet mezelf sowieso altijd temperen qua smilies :+

Oh, ben alweer de hele dag weeïg misselijk. Dus denk dat het wel goed zit :P
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 17:47:05 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_110357917
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Neh, zegt niks.
pi_110357939
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:47 schreef moussy het volgende:

[..]

Neh, zegt niks.
Awww, je probeert me op de kast te jagen :D

Wat schattig O+

Nu weer fijn ontopic he :) :*
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 17:49:01 #88
7074 moussy
kuttekop
pi_110357988
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Awww, je probeert me op de kast te jagen :D

Wat schattig O+

Nu weer fijn ontopic he :) :*
uhm nee, tis echt en ontopic, helaasch voor jou :)
pi_110358033
Moussy, je doet je ondertitel echt eer aan :')
pi_110358068
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:49 schreef moussy het volgende:

[..]

uhm nee, tis echt en ontopic, helaasch voor jou :)
Het feit dat het niet per se iets uit hoeft te maken wellicht :) Het op de kast jagen niet echt. Ik snap ook niet helemaal waarom je dat zou willen proberen, maar goed. Ieder zijn ding he :)
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 17:52:16 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_110358113
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Het feit dat het niet per se iets uit hoeft te maken wellicht :)
ja, dat, de rest was slap gelul.
pi_110358173
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:52 schreef moussy het volgende:

[..]

ja, dat, de rest was slap gelul.
:D

Je lijkt me niet iemand die dom is, dus je begrijpt vast prima wat ik bedoel.

Om het on topic te houden: ik ben dus al de hele dag weeïg misselijk :D En ik kies ervoor om te geloven dat dat een goed teken is O+ *O*
  zondag 15 april 2012 @ 18:01:26 #93
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110358434
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Whihi :D Ik probeer het niet eens :@ :+
Jeuj! *O* :D
pi_110358858
Bedankt! :)
Was gezellig vanmiddag. Zometeen maar wat eten.
de kramp kwam op n gegeven moment weer.. Nu lekker rustig aan & vanavond maar ff in bad ofzo.

Dankjewel enfermera :)
& fijn dat je je weer wat beter voelt!

Sam
Een ziekenhuistas is wel goed om klaar te zetten idd!
Heb er ook een lijstje bij met spullen die m'n lief nog bij elkaar moet zoeken (zoals camera enz want die gebruiken we nu ook regelmatig)

speedyGJ
Pff klinkt pittig..
pi_110358960
Is 't dan één lange kramp Zoë of zit er al ritme in?
Wel heavy voor voorwerk als ik het zo hoor.
Vanavond inderdaad gewoon even lekker relaxen...
pi_110359263
Contstante kramp, maar als ik bijv, een stukje loop of iets doe, dan word de kramp echt pijnlijk.

't is niet dat er echt n ritme in zit verder

Het kan nog wel een hele tijd zo doorgaan, zoals ik begrepen heb.. Dus ik wacht rustig af :9
pi_110359484
Hmmm, klinkt nog altijd niet fijn, maar op zich wel "goed" nieuws dat 't niet ritmisch is, want dan zou er al wat meer aan de hand kunnen zijn.
Ga nou maar lekker rusten joh :7
pi_110359555
Zoë beterschap met die krampen. Lekker veel warmte doen, dat leek toch te helpen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110359560
Ik moet nog even wachten, m'n zus met 39+5 heeft voorrang :9 ;)

Zal ik doen :Y

Tinuviel
Ja warmte helpt wel voor n tijdje
Kan wel weer even n kruik maken

Hoe gaat t met jou?
pi_110359615
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 18:33 schreef Zoë23 het volgende:

Kunnen jullie het niet uittimen om samen/ gelijktijdig te bevallen :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110359692
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 18:34 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Kunnen jullie het niet uittimen om samen/ gelijktijdig te bevallen :P
Dat wil ze niet :P daarom moet ik wachten :D
pi_110359796
quote:

Tinuviel

Hoe gaat t met jou?
Ja wel goed. Eigenlijk ging het na de opname in het ziekenhuis niet slechter of anders met me dan daarvoor. Ik heb wel soms pijn helemaal onderin in mijn bekkenbodem. Het is een moeilijk te omschrijven pijn, het voelt een beetje alsof mijn onderkant eraf valt. Dat had ik wel al langer. In het ziekenhuis hebben zij nog een blaasontsteking vastgesteld, dus nu heb ik weer antibiotica. Het rare is alleen, dat gevoel wat ik boven omschreef had ik al voordat de blaasontsteking werd vastgesteld. Verder heb ik niet andere kwalen daardoor.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110359906
Is het geen bekken-probleem? Missch dat een bekken-fysio je kan helpen?
Of heeft 't een andere oorzaak denk je?
pi_110360059
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 18:42 schreef Zoë23 het volgende:
Is het geen bekken-probleem? Missch dat een bekken-fysio je kan helpen?
Of heeft 't een andere oorzaak denk je?
Ik weet niet, het voelt niet als een bekkenprobleem, is veel lager. Echt de bekkenbodem/ bij de vagina. Ik heb het tot nu toe gewoon geschoven op de zwangerschapstermijn, dat alles naar beneden drukt enzo. Ik ben nu 35+3. Maar voor de zekerheid zou ik het donderdag as bij de controle kunnen vragen.

Ik heb begrepen, dat een blaasontsteking niet per se kwalen hoef te veroorzaken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110360259
Ja dat heb ik idd ook zo begrepen over blaasontsteking.

Je zou t idd even kunnen navragen, dan weet je 't voor de zekerheid.
Lijkt me iig een erg onprettig gevoel :(
  zondag 15 april 2012 @ 18:56:13 #106
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110360360
quote:

Tinuviel

Hoe gaat t met jou?
Oh echt joh, samen met je zus zwanger? :D Tof.. dat vinden je ouders wel leuk zeker of niet? ^^ Whihi ja idd straks bevallen jullie op dezelfde dag _O- :o Niet geheel onmogelijk... al hoop ik het natuurlijk niet!
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 18:58:15 #107
7074 moussy
kuttekop
pi_110360446
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 18:47 schreef Tinuviel het volgende:

[..]
Echt de bekkenbodem/ bij de vagina.
Dan zouden het toch je juist je banden, spieren etc van je bekken kunnen zijn?
pi_110360605
Ik ga het donderdag gewoon vragen. Misschien is het ook een heel "normaal"verschijnsel in verband met het verweken van al die spieren.

Moussy ik heb in ieder geval verder geen bekken of rugklachten. Het voelt ook niet alsof het het hele bekkenbodem gebied is, echter maar een deel. Donderdag weet ik meer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 19:03:12 #109
7074 moussy
kuttekop
pi_110360637
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 19:02 schreef Tinuviel het volgende:
Ik ga het donderdag gewoon vragen. Misschien is het ook een heel "normaal"verschijnsel in verband met het verweken van al die spieren.

Moussy ik heb in ieder geval verder geen bekken of rugklachten. Het voelt ook niet alsof het het hele bekkenbodem gebied is, echter maar een deel. Donderdag weet ik meer.
gewoon ff rustig aan doen, vergeet ook niet dat die blaasontsteking er al zat toen het ontdekt werd, dus het zou idd ook gewoon je blaas kunnen zijn.
pi_110360766
Enfermera
Haha vinden m'n ouders wel leuk idd maar ook wel spannend.

't is idd niet onmogelijk.. We zullen zien hoe het loopt ;)

Tinuviel
Zou fijn zijn al je weet wat het is, dan kun je er misschien iets mee (en soms is het ook gewoon fijn om te weten wat het is, voor je gemoedsrust ofzo)
pi_110360809
Ja de blaasontsteking zat er natuurlijk al een tijdje maar kan ook niet te lang zijn geweest omdat ik al begin midden mei in het ziekenhuis lag en toen is er nog geen blaasontsteking vastgesteld of ze hebben het over het hoofd gezien.

Maar volgens mij is het weer tijd om het over de leuke dingen tijdens de zwangerschap te hebben ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110361747
't Hoort er ook bij hé Tinuviel :).

En idd donderdag even navragen dan weet je 't zeker...
pi_110363592
Ja klopt Liza. Ik heb een beetje zoiets als Sorbo, bij deze zwangerschap last van zaken, die ik vorige keer helemaal niet had. Dat is dan wel even wennen, als je erin gaat met een idee van "vorige keer voelde ik me prima". Al met al ben ik toch blij hoe goed het gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110366979
Enfemera fijn dat je je beter voelt.

Nanadu veel plezier op vakantie!

Xanteh je bent idd lekker actief, wat fijn & dat je je zo goed voelt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110368357
Zoe en Twinkle gefeliciteerd met jullie mannen!

Zoe wat vervelend continu die krampen. Hopelijk doet het inderdaad iets qua verweken of zo.
pi_110373431
Getver, ik lijk wel een slak de afgelopen dagen :@
Als iemand wil weten wat ik heb gedaan vandaag, kan je gewoon het slijmspoor volgen :'(

Zoë ik zou maar vragen aan je zus of ze op wil schieten :P :+ het kan idd wel een tijdje duren het voorwerk maar het klinkt best heftig! :D

Tinuviel lijkt me idd met de termijn te maken te hebben, mss dat het in combinatie met de blaasontsteking nog gevoeliger is.

edit: En oh ja gisteravond een heus drupje melk gelekt, en vandaag onder de douche weer!
Dus dat werkt in elk geval ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door covie op 15-04-2012 22:31:46 ]
pi_110374121
Nanadu fijne vakantie!
Lekker uitrusten :)

Covie
Slakje :*
Soms heb je van die dagen..

:D *O* voor melk

Had m'n zus even gesmst, ze heeft alleen svonds/smorgens krampen..
Maargoed 't hoeft niet zoveel te zeggen
Ze is bijna uitgerekend dus ik hoop dat we haar kleintje eerst mogen ontmoeten *O*

Weltrusten dames :)
pi_110376418
Net ff gespiekt bij de verse baby van m'n buurvrouw O+ Ik wil oohook!!

Enne gaat dat gezeik op dit topic door anderen lang duren? Want dan ben ik voorlopig even weg hier.
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 23:08:07 #119
7074 moussy
kuttekop
pi_110376590
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:05 schreef Troeta het volgende:
Net ff gespiekt bij de verse baby van m'n buurvrouw O+ Ik wil oohook!!

Enne gaat dat gezeik op dit topic door anderen lang duren? Want dan ben ik voorlopig even weg hier.
Meestal is het hoe langer je jammert hoe langer het blijft..
pi_110376780
anders gaan jullie allemaal weg, baby's baren..dan is er tenminste weer plek voor leuke mensen O+

:+
pi_110376869
Waar slaat dit op dan? Vervelen jullie je? Is er iets gebeurd? Heeft iemand lullig gedaan?
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 23:13:43 #122
7074 moussy
kuttekop
pi_110376918
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:12 schreef Troeta het volgende:
Waar slaat dit op dan? Vervelen jullie je? Is er iets gebeurd? Heeft iemand lullig gedaan?
jullie? wie?
pi_110376987
quote:
[ afbeelding ]
O+ super lief!! Huubke is alleen iets spekkiger dan Harry. :D
Ze lijken inderdaad super veel op elkaar, 2 knappe kerels gebaard, hoe rijk kan een mens zijn Asy!
pi_110377004
verveling dus, goed, ik ben weg hier!
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 23:15:38 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_110377037
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:15 schreef Troeta het volgende:
verveling dus, goed, ik ben weg hier!
doeiii, neem die andere zuurpruimen ook effe mee!
pi_110377083
Zijn we opeens een team Moussy O+
pi_110377113
En dan gaan jullie hier niet zwanger het topic verder vullen? Dit slaat echt nergens op zeg.
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 23:17:23 #128
7074 moussy
kuttekop
pi_110377151
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:16 schreef Kleurdoos het volgende:
Zijn we opeens een team Moussy O+
ik denk dat we jullie zijn, ZE durft geen namen te noemen ;(
pi_110377222
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:15 schreef moussy het volgende:

[..]

Ga lekker zelf weg hier, de weinige leuke reacties die je hier neerzet kan ik ook wel missen.
Doe mij maar liever het gezeur over kwaaltjes van wel zwangeren, dan het gezeik en gestook van niet zwangeren.
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 23:18:38 #130
7074 moussy
kuttekop
pi_110377226
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:16 schreef Troeta het volgende:
En dan gaan jullie hier niet zwanger het topic verder vullen? Dit slaat echt nergens op zeg.
dus als niet zwanger mag je niet posten? Rot ff snel op naar een geheim besloten achter een slotje groepje! Fok! is niet van jou en dit topic óók niet.
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 23:19:38 #131
7074 moussy
kuttekop
pi_110377277
Als je nou een abo neemt kan je me negeren *O*
pi_110377302
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:15 schreef moussy het volgende:

[..]

:{w mijn pruim is heul niet verzuurd, last time he checked.
pi_110377306
Waar heb je last van? Ik vraag wat er aan de hand is en krijg alleen maar rare opmerkingen terug. En je overdrijft.
pi_110377537
Haha, hormonen hot n happening , trusten!
pi_110377705
pi_110378053
Twinkle en Zoë nog gefeliciteerd met jullie mannen!

Zoë vervelend van de aanhoudende kramp. Als het nou nog voor wat voorwerk zorgt dan is het niet verkeerd :)
Hihi zou je zus ernstig boos zijn als je eerder bevalt? Tis wel een beetje een kwestie van 'ligt niet in jou macht' natuurlijk.

Tinuviel, wat je omschrijft, alsof je onderkant er af valt, zo omschrijf ik mijn bekkenpijn ook vaak. Alsof mn doos breekt. Wanneer, bij welke bewegingen heb je die pijn?

Ik heb vanavond van mijn vriendinnen een heuze babyshower gehad!! Ik had het totaal niet verwacht, was echt super verrast, zo leuk! Bij dochter nooit zoiets gehad.
Hele leuke cadeautjes gekregen enzo, lekker gesnoept van chocolaatjes en blauwe muisjes. Ze hadden het heel leuk aangepakt O+ gelukkig geen spelletjes, ze kennen me goed :)
pi_110378137
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:34 schreef bijtje84 het volgende:
Ik heb vanavond van mijn vriendinnen een heuze babyshower gehad!! Ik had het totaal niet verwacht, was echt super verrast, zo leuk! Bij dochter nooit zoiets gehad.
Hele leuke cadeautjes gekregen enzo, lekker gesnoept van chocolaatjes en blauwe muisjes. Ze hadden het heel leuk aangepakt O+ gelukkig geen spelletjes, ze kennen me goed :)
Wat leuk! En lief ook :) O+
pi_110384036
Asy, ik zie het nu pas! Zo twee mooie baby's. En de gelijkenis is idd opvallend. Wel grappig dat ze wel een maand schelen.

Tinu: is idd extra vervelend als je vorige zwangerschap veel "makkelijker" ging. Maar ik merk 't hier ook: elke zwangerschap is écht anders...

Melk :D. En hoever ben je? Doet me denken aan alle momenten waarop je te pas en te onpas even die toeschietreflex krijgt :D.

Bijtje, wat lief van je vriendinnen! Zeker als ze 't zo als verrassing geregeld hadden!
pi_110384054
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:28 schreef Mangostine het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
pi_110384076
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:28 schreef Mangostine het volgende:
[ afbeelding ]
Mango! :o :9 !
pi_110384203
Bijtje, wat ontzettend lief van je vriendinnen O+.

Zoë, ik ben benieuwd wie van jullie als eerste 'mag'... Echt bijzonder dat jullie zo dicht op elkaar zitten. Ik ben nog een week of 8/9 samen met mijn zus zwanger geweest, maar dat lijkt al zó lang geleden ;).

Ik heb al drie dagen behoorlijk keelpijn. Niet leuk, hopelijk zet het niet door tot een echte keelontsteking. Maar vanmiddag de 30-wekenecho *O*. Omdat het alleen midden op de dag kon, heb ik lekker nog een dagje vrij. Mijn lief moet wel werken, hij hoopt wel eerder weg te kunnen maar dat wist hij nog niet zeker... Mijn schoonmoeder gaat iig mee, dat vind ik wel bijzonder.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110384398
Covie, fijn om te weten dat je nu al melk hebt.

Bijtje wat O+ van je vriendinnen.

Bijtje het rare is, ik kan de pijn niet vastmaken aan een bepaalde beweging of zelfs positie. Ik heb er weleens last van gehad als ik direct op de grond zit. Dus toen dacht ik, dat is misschien te hard enzo, moet ik gewoon niet doen. Maar dan had ik het ook weer na het slapen en mijn bed is toch echt veel zachter dan op de grond. Daarnaast was het de ene keer bij het zitten, de andere keer bij het liggen. Dus ik kan de vinger er niet op leggen: schijnt niet vanwege een positie of bepaalde ondergrond te komen.

Phaidra beterschap voor je keelpijn. Ik hoop dat die snel weggaat. Volgens mijn huisarts zou thee met honing helpen. Ik houd het meer bij de keelsnoepje, die je dan mag tijdens de zwangerschap. Heel veel plezier vanmiddag bij de 30 weken echo. Ik ^O^ voor je dat je man ook mee kan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110384541
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 08:28 schreef Tinuviel het volgende:
Covie, fijn om te weten dat je nu al melk hebt.

Bijtje wat O+ van je vriendinnen.

Bijtje het rare is, ik kan de pijn niet vastmaken aan een bepaalde beweging of zelfs positie. Ik heb er weleens last van gehad als ik direct op de grond zit. Dus toen dacht ik, dat is misschien te hard enzo, moet ik gewoon niet doen. Maar dan had ik het ook weer na het slapen en mijn bed is toch echt veel zachter dan op de grond. Daarnaast was het de ene keer bij het zitten, de andere keer bij het liggen. Dus ik kan de vinger er niet op leggen: schijnt niet vanwege een positie of bepaalde ondergrond te komen.

Phaidra beterschap voor je keelpijn. Ik hoop dat die snel weggaat. Volgens mijn huisarts zou thee met honing helpen. Ik houd het meer bij de keelsnoepje, die je dan mag tijdens de zwangerschap. Heel veel plezier vanmiddag bij de 30 weken echo. Ik ^O^ voor je dat je man ook mee kan.
Vervelend Tinuviel :{, zeker omdat je het niet kan linken aan een houding of beweging. Slaap je al met een (voedings)kussen tussen je benen? Dat heeft bij mij wel goed geholpen toen ik een tijdje opstond met pijn.

En dank je! Ik drink idd sloten thee met honing. Verder heb ik strepsils liggen, maar ik geloof dat die juist niet mogen tijdens de zwangerschap (bijsluiter ontbreekt uiteraard). Ik denk dat ik vanmiddag even op zoek ga naar iets anders. Of dropjes, tot nu toe heb ik een behoorlijk lage bloeddruk dus dan kan dat wel toch?
Paracetamol kan natuurlijk ook, maar toen ik net mijn vitaminepil in wilde nemen ging dat ook niet zo lekker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110384773
Ja t was echt super lief van mijn vriendinnen O+ had er totaal niet op gerekend dat iemand dat voor mij zou doen. Vanmiddag de mega tas cadeautjes maar eens uitpakken en inruimen op het kamertje O+

Tinuviel dan is het inderdaad wel heel lastig aan te geven, als de pijn niet consequent bij bepaalde bewegingen zich aandient. Ik heb het zelf bijvoorbeeld standaard als ik sta en ik wil met mijn voet iets wegschuiven (de wasmand, de stofzuiger noem maar op), of op 1 been staan kan ook absoluut niet. Zelfs zittend op een stoel is het optillen van 1 been funest, 2 tegelijk gaat prima.
Maar goed, allicht kan een fysio alsnog wel iets met je klachten natuurlijk!

Phaidra vervelend die keelpijn. Strepsils mogen volgens mij inderdaad niet. Misschien een bijsluiter zoeken op internet?
Ik heb ook vrij lage bloeddruk (120/60 standaard) en volgens mij mag je dan gewoon dropjes eten.
Ijsjes zijn ook lekker tegen keelpijn :9

Covie echt zomaar spontaan een druppeltje melk dat eruit kwam? Of als je knijpt?
pi_110384905
Phaidra, Strepsils mogen idd niet. Bij mijn apotheek kreeg ik tijdens een vorige zwangerschap van mijn apotheek Isla aangeraden, dat zijn ook keelsnoepjes en die mochten tijdens de zwangerschap. Vraag het voor de zekerheid even na in je apotheek. Ik gebruik verder een duits keelsnoepje, wat ik erg goed vind helpen. Het is puur plantaardig en daar zit Anijs, Venkel, honig, menthol en nog een plant/ wortel in waarvan ik niet weet hoe je dat in het Nederlands zegt. Ik weet echter niet of hetzelfde of iets vergelijkbaars hier te verkrijgen is: het heet Ipalat.

Phaidra ik slaap met een gewoon kussen tussen of onder mijn benen.

Bijtje veel plezier met cadeautjes uitpakken en inruimen. *O* Het enige wat ik me kwa bewegingen kan voorstellen is, dat ik tijdens het gaan zitten een soortgelijke beweging maak als tijdens het slapen, als ik me omdraai (en dat kom best vaak voor). Ik zou alleen niet weten welke precies.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tinuviel op 16-04-2012 09:27:26 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110385692
.. Wat jammer dat negatieve gedoe hier.
Reageer er meestal niet op maar als 't mensen wegjaagt vind ik 't toch wel minder..

Heb veel aan de dames hier O+
En ik neem aan dat de anderen ook veel kwijt kunnen in dit topic.

Hoop dat, dat zo blijft en dat de mensen die weg zijn gewoon weer terug komen.

Ik kan alle tips en adviezen goed gebruiken iig.

(verder begrijp ik alle negativiteit niet zo goed, alles was volgens mij al gezegt & zonde om er constant op terug te komen...)
pi_110385705
Ga nu naar t gemeentehuis :)
Erkenning enz regelen :)! Daarna lees ik hier nog wel even bij
pi_110385759
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 09:37 schreef Zoë23 het volgende:
.. Wat jammer dat negatieve gedoe hier.
Reageer er meestal niet op maar als 't mensen wegjaagt vind ik 't toch wel minder..

Heb veel aan de dames hier O+
En ik neem aan dat de anderen ook veel kwijt kunnen in dit topic.

Hoop dat, dat zo blijft en dat de mensen die weg zijn gewoon weer terug komen.

Ik kan alle tips en adviezen goed gebruiken iig.

(verder begrijp ik alle negativiteit niet zo goed, alles was volgens mij al gezegt & zonde om er constant op terug te komen...)
+ 1!!!
pi_110385825
Bijtje leuk zeg! Een babyshower :D
Ik zou er zo ook niet echt het type voor zijn, maar als er geen spelletjes zijn dan klinkt het toch wel aantrekkelijk :)

Lekker gezellig beppen en nog cadeaus krijgen ook! O+

Ooh Phaidra leuk 30 weken echo O+
Altijd fijn om de kleine te kunnen bewonderen!

Zoë wanneer ga je eigenlijk trouwen?!

En de melk kwam er spontaan uit, maar spoelde weg en toen heb ik zitten knijpen en heul hard (8> geroepen dat ie snel moest kijken :') dus bij elkaar wel 2 druppels. Eigenlijk echt niet eens de moeite van het vernoemen waard. Maar ben een beetje zenuwachtig over de borstvoeding :)
pi_110386257
Covie haha precies dat dus. Beppen, lekkere dingen, een versierd huis en cadeautjes. Nou zo vind ik een babyshower ook wel leuk! ;)

Niet te druk maken van te voren om de bv is mijn advies. Ik weet niet hoe graag je bv wilt geven en hoe hard je aan dat standpunt vast wilt gaan houden natuurlijk, dat is voor iedereen anders.
Maar je melkkliertjes werken ;) het was waarschijnlijk gelige melk? Als ik knijp dan komt er de ene keer een druppeltje en de andere keer niet.
Ik wilde bij mijn dochter erg graag bv geven, maar uiteindelijk is dat niet gelukt door spruw meteen in de opstartfase.
En nu wil ik het weer erg graag proberen, maar ik ga er geen halszaak van maken als het niet lukt. Het moet wel leuk blijven, zowel voor moeder als voor de baby's :)
pi_110386877
Bijtje, wat leuk zeg! Een heuse babyshower. O+

Mijlpaal: 8 weken! *O*
pi_110386901
Bijtje wat leuk dat je zo verrast bent door je vriendinnen!

Gister druk dagje gehad met verjaardag van manlief .. dus vandaar dat ik zo weinig reageerde. Was gesloopt 's avonds .. En vannacht om half 4 moeten braken ;( .. Vervolgens ook niet meer geslapen.
Dus zit zeg maar soort van slaapdronken op werk .. Wordt nog wat want heb vanmiddag lange vergadering .. Gaat goed komen!

Emf fijn dat je je weer wat beter voelt!

Ha en ik wilde nog een opmerking maken over dat negatieve hier van bepaalde personen.. Maar ik trap er lekker NIET in :9

Donderdag prenatale screening .. kijk ernaar uit om ons boontje weer te zien O+
En hopen natuurlijk dat alles nog steeds goed is.

Broeken beginnen u echt wel strakker te zitten hoor :o .. rondom mijn buik dan.
Rondom billen/bovenbenen zwabberen ze nog steeds omdat ik zoveel ben afgevaleln :')

Lekker twixen eten enzo :9
pi_110386916
Een *O* voor regenboogjes!

Phaidra succes metj e 30 weken echo? Is dat een zogenaamde pretecho? Zit er nog een speciale reden achter waarom je hem laat oden?
pi_110387076
joepie ik ben vandaag 18 weken *O* Voor mijn gevoel is dat al heeel ver :P
En ik begin nu steeds vaker te denken: 'He voelde ik nou iets?!' Dus laat het geschop en getrappel maar komen hoor :D

Bijtje, leuk zo'n babyshower! Ik zit eraan te denken om dat zelf te organiseren.

Zoë, ik ben het met je eens over de lullige opmerkingen hier. Ik zeg: laten we het met z'n allen negeren! Oh en de erkenning, goed bezig! Wij hebben besloten om te gaan trouwen zodat alles goed geregeld is. Dus trouwen meer als formaliteit :P

Twinkle, het helpt als je je knoop open zet en gewoon een riem eroverheen doet. Zie je niks van, en op die manier kon ik nog wel 2 a 3 weekjes vooruit :)
pi_110387137
Nou had ik vanmorgen een reactie getypt maar toen is halverwege mijn internet uitgevallen ;(

Wat aardig van je vriendinnen bijtje om spontaan een babyshower voor je te houden, erg lief van ze O+

Vandaag heb ik een project, namelijk.. hou de kat van mijn broer buiten de tuin/huis. Mijn broer laat zijn kat nooit naar binnen en nu wil zijn kat steeds bij mij naar binnen dus kan geen deur even open laten staan. Mijn broer weet er van hoor, maar doet er niks tegen. Nu kan mijn eigen poes niet eens een plasje doen in de tuin ;( Dus vandaag zit ik gewapend met een stok om hem de tuin uit te porren :+

Zoë: nu nog erkenning regelen? Bij mij werd geadviseerd om dat al voor week 20 te regelen. En ik zag het woordje trouwen voorbij komen? :P

Ik stap zo op de fiets naar de winkel, het is ieder geval lekker weer buiten :)
pi_110387142
Bijtje
:D m'n zus zou t niet leuk vinden
(ze begon erover dat ze graag wil dat ze n eigen verjaardag hebben enz. Ik had er verder niet over nagedacht want 't is idd een geval van 'dat heb je niet in de hand')

Wat lief van je vriendinnen! O+

Phaidra
Hoe zat dat toen met jou&je zus? Heb je toen een miskraam gehad?

Hoop dat je je snel beter voelt!
& hoop dat je lief ook mee kan :).

Strepsils mogen idd niet.

Covie
:D we gaan trouwen als de kleine kan lopen (lijkt me zo lief O+)
kunnen we mooi sparen enz voor een leuk feestje.
(of ik moet tegen die tijd weer zwanger zijn :9 maar dat zien we dan wel weer)

Lijkt me heel bijzonder om te zien, melk zo uit je borst.
Het werkt iig wel zo te horen :) hoop dat het bv geven gaat lukken :*

Xanteh
:D leuk project haha

Erkenning is geregeld! :)
En we zijn sinds 1jan verloofd, en sinds vorig jr geregistreerd partners

Vannacht trouwens enorme kramp
Werd er wakker van, wilde me omdraaien maar dat lukte niet, zo'n pijn deed het.
Ben dus gewoon blijven liggen :@ en uiteindelijk in slaap gevallen
:{
Kruik hielp gisteravond en vannacht niet tegen de pijn.
pi_110387390
Buhh Zoe ... je loopt dus echt tegen de laatste loodjes aan :{
Vind het echt vervelend voor je! Ben zelf geen ervaringsdeskundige dus kan me er geen voorstelling van maken ..

Maar je hoort weleesn vrouwen die die laatste maand echt helemaal zat zijn. Telt dat voor jou ook?
pi_110387397
Xanteh ik heb een nog leuker project in gedachten voor je :s)

*O* Project 'Bevallen' *O*
pi_110387459
*O* voor Regenboogjes!

*O* voor Kwisted! Wat leuk dat je wat begint te voelen! Dat eerste gepor en gefriemel is zo lief O+
Nee je wilt toch geen babyshower voor jezelf organiseren? Dat zou ik geloof ik niet doen hoor. Zoiets moet echt voor je gedaan worden. Of bedoel je voor een vriendin?

Xanteh ja zeg dat is ook niet handig! Waarom laat je broer zijn eigen kat nooit naar binnen?

Zoe wat vervelend dat de kruik ook niet meer hielp tegen de kramp. Je vk kon er ook niet zoveel mee geloof ik he? Een verklaring ervoor geven bedoel ik.
pi_110387461
Zoë, leuk! Al stelde het erkennen op zich niet zoveel voor, ik vond het toch wel heel speciaal :@.

Bedankt voor de tips voor de keelpijn. IJsjes, goed idee! Hoe kon ik dat vergeten :D O+.
Bij het opstaan is het rot en pijnlijk, nu gaat het gelukkig wel weer. Voel me verder ook niet ziek ofzo, dat scheelt :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110387471
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2012 07:53 schreef KatyM het volgende:

[..]

Mango! :o :9 !
Hield je het droog?
pi_110387596
Oh en Zoë (lees nu pas je volgende berichtje), mijn zus was al voorbij de 30 weken toen ik zwanger werd. Vandaar dat ik maar heel even samen met haar zwanger ben geweest. Ik geloof dat we het net een weekje voor haar bevalling hebben verteld. Maar toch vind ik het wel bijzonder, ze is namelijk 9 jaar ouder dan ik. Wie had ooit gedacht dat wij dan nog samen zwanger zouden zijn O+ (ok, zij van haar tweede, maar dat is een detail).

Twinkle, de 30-wekenecho is een groeiecho. Dat is bij onze praktijk tegenwoordig standaard :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110387628
En natuurlijk ook een *O* voor Kwisted!
pi_110387734
Regenboogjes 8 weken *O*

Kwisted 18 weken *O*. Oh en die eerste kriebeltjes zijn lief O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110387908
ik dacht eigenlijk dat dat de bedoeling was dat je dat zelf organiseert :P Maar dat moet dan eigenlijk voor je gedaan worden? In dat geval moeten ik misschien wat hints gaan droppen :P
pi_110387974
Ja dat moeten anderen voor jou doen .. en je dan kei verrassen :D

Wij zijn gisteren echt te erg verwend... Box gekregen, wandelwagen .. ledikantje .. pampers voor de rest van ons leven .. geld.. cadeaukaarten voor prenatal en alles. Durfde het bijna niet meer aan te nemen :@
pi_110388137
Kwisted nee dat moet je niet voor jezelf organiseren! :) Tis niet zoals je eigen verjaardag zeg maar.
Want dat zou bijna betekenen dat je je vriendinnen verplicht om cadeautjes voor je te gaan kopen. Nee dat moeten ze echt zelf willen natuurlijk.
Maar hier en daar wat subtiele hints rond strooien kan natuurlijk nooit kwaad ;)
Je moet het eigenlijk zien net zoals je vrijgezellenfeestje. Dat organiseer je ook niet zelf.

Wow Twinkle wat een cadeau's joh! Dat was ook bijna een babyshower!! O+
pi_110388299
wow Twinkle, dat zijn wel veel kado's ja! Wat een geluk!
Ik ben de eerste in mijn vriendinnengroep die zwanger is, dus geen idee of ze zoiets van plan zijn eigenlijk..

Oh en even reclame voor mezelf, ik heb 2 positiebroeken op vraag en aanbod gezet (mt 38). Komen net binnen met de pakketpost, maar ze passen niet. Verdorie ;(
  maandag 16 april 2012 @ 11:13:28 #169
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110388338
Phaidra vervelend van je keelpijn zeg -O- Beterschap iig! En ik hoop ook dat het niet doorzet :*

He Twinkle wat vervelend meis van dat kotsen! :(
Thanks :* Ja gelukkig wel zeg, lekker slapen is zo heerlijk! O+

Kwisted gefeli met je 18w! *O* :D

Zoe: gaat lekker zeg met die krampen :o :X Nouja, fijn dat je iig weer kon slapen... :P

Ik ga morgen op mn werk vertellen dat ik zwanger ben, mn buik is ook echt een heel stuk dikker :@ Vind 't wel heul spannend :o.

Moet vanmiddag naar de vk, heb een heel lijstje met vragen gemaakt :+ Ben benieuwd! :D Denk dat ik nu ook hoor of ik naar de gyn moet of niet :o ik hoop het zo van niet! Zou zo graag thuis bevallen... Kijk als het echt moet, dan doe ik het wel, maar niet voordat ik ze 't hemd van het lijf heb gevraagd waarom ik dan zo nodig in het ziekenhuis moet bevallen. O~) Altijd assertief blijven in de gezondheidszorg :{w
pi_110388454
*O*
regenboogjes!

Twinkle
:*!
hoop ook dat alles goed is donderdag!
& wat een kado's! Lief zeg!

Mmm of ik 't zat ben
Had al vanaf t begin last van m'n bekken, kon al snel niet meer werken, n stuk lopen en fietsen enz. Ben er zo langzamerhand aan 'gewend' dat ik rustig aan moet doen maar soms is het wel frustrerend (vooral nu met mooi weer, nesteldrang enz :9)
Op een gegeven moment wil je gewoon weer lekker je ding doen en 'jezelf' weer zijn. Dat mis ik wel.
Maar dat komt wel weer! 't kan altijd erger denk ik dan..

Kwisted
*O*
Hoop dat je dr snel voelt! O+

bijtje
Nee 't hoort er bij..zoals ik t begrepen heb
Morgen weer naar de vk, ben benieuwd wat ze nu zegt

Phaidra
:@ vond t ook speciaal
Ze krijgt m'n lief's achternaam O+
M'n lief blij, echt zo mooi om te zien.

Ah ok :@
Ja mooi is dat O+
m'n zus is 8jr ouder, en dit is hun 1e
Had het ook niet verwacht hoor haha, ze had het me verteld (ze was toen 6weken) en een dag later testte ik positief :D

Mango
Haha :D
pi_110388553
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:31 schreef Kwisted het volgende:
joepie ik ben vandaag 18 weken *O* Voor mijn gevoel is dat al heeel ver :P
En ik begin nu steeds vaker te denken: 'He voelde ik nou iets?!' Dus laat het geschop en getrappel maar komen hoor :D
18 weken! *O* O+ Als je denkt dat je iets voelt, dan zul je het vast wel echt gevoeld hebben (alleen herkern je het volgens mij gewoon nog niet). Yay! *O*
pi_110388562
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 11:13 schreef Enfermera het volgende:

Ik ga morgen op mn werk vertellen dat ik zwanger ben, mn buik is ook echt een heel stuk dikker :@ Vind 't wel heul spannend :o.

Moet vanmiddag naar de vk, heb een heel lijstje met vragen gemaakt :+ Ben benieuwd! :D Denk dat ik nu ook hoor of ik naar de gyn moet of niet :o ik hoop het zo van niet! Zou zo graag thuis bevallen... Kijk als het echt moet, dan doe ik het wel, maar niet voordat ik ze 't hemd van het lijf heb gevraagd waarom ik dan zo nodig in het ziekenhuis moet bevallen. O~) Altijd assertief blijven in de gezondheidszorg :{w
Spannend! :)

Vanwege je darm-ziekte?
Je kunt altijd het e.e.a bespreken toch?
pi_110388585
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:33 schreef Xanteh het volgende:
Zoë: nu nog erkenning regelen? Bij mij werd geadviseerd om dat al voor week 20 te regelen. En ik zag het woordje trouwen voorbij komen? :P
Voor 20 weken regelen? Waarom is dat? Puur uit nieuwsgierigheid overigens, Martijn en ik zijn getrouwd.
  maandag 16 april 2012 @ 11:22:40 #174
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110388613
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 11:20 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Spannend! :)

Vanwege je darm-ziekte?
Je kunt altijd het e.e.a bespreken toch?
Zeker.. ja idd :) De richtlijn is dat je alleen thuis mag bevallen als je ziekte rustig is en je geen medicijnen gebruikt. Nu is het bij mij rustig, maar ik gebruik wel medicijnen (lichtste type wat je voor deze ziekte krijgt, 1e keus zeg maar). Dus ja. Oh, ga ik idd ook zeker doen :Y Ik snap ook niet goed waarom ik dan in het ziekenhuis zou moeten bevallen, voor wie is er een hoger risico dan? Voor mij of het kind? En waarom? Nouja, dat ga ik allemaal es ff vragen :7 Komt vast goed!
pi_110388738
Oh, helemaal de mijlpaal van regenboogjes gemist.. Gefeli!

Enfermera, ik kan me voorstellen dat jij het zelf niet nodig vindt om in het ziekenhuis te bevallen. Jij krijgt (als ik het goed heb) Salofalk (gok op een tablet of 8 per dag)? Dat is inderdaad behoorlijk licht spul.

Sterker nog, ik vraag me af of het in mijn geval überhaupt per se nodig is. Moet vanaf 28 weken stoppen met de Remicade, en nu is dat wel behoorlijk zwaar spul, maar ik weet niet of het echt zo veel uitmaakt bij de bevalling (behalve als de ontstekingen terugkomen natuurlijk, al ga ik daar maar even niet vanuit). Nu maakt het voor mij toch niet uit, want ik beval bij voorkeur sowieso in het zhuis. Vind het wel een fijn idee.
pi_110388753
Enfermera
:) ja das allemaal wel goed om te weten!

En kwisted
Je kunt altijd hinten bij vriendinnen dat het je leuk lijkt!
Dan kunnen ze dat verder oppakken als ze dat ook leuk vinden :)
  maandag 16 april 2012 @ 11:28:59 #177
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110388816
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, helemaal de mijlpaal van regenboogjes gemist.. Gefeli!

Enfermera, ik kan me voorstellen dat jij het zelf niet nodig vindt om in het ziekenhuis te bevallen. Jij krijgt (als ik het goed heb) Salofalk (gok op een tablet of 8 per dag)? Dat is inderdaad behoorlijk licht spul.

Sterker nog, ik vraag me af of het in mijn geval überhaupt per se nodig is. Moet vanaf 28 weken stoppen met de Remicade, en nu is dat wel behoorlijk zwaar spul, maar ik weet niet of het echt zo veel uitmaakt bij de bevalling (behalve als de ontstekingen terugkomen natuurlijk, al ga ik daar maar even niet vanuit). Nu maakt het voor mij toch niet uit, want ik beval bij voorkeur sowieso in het zhuis. Vind het wel een fijn idee.
Nee precies.. Nee ik heb klysma's, omdat het in het laatste gedeelte van mn darm zit :) gebruik ze om de dag en het is de variant 2g/30g, dus ook heel weinig..
Ohja precies :) Ja, waarom zou jij het dan ook niet kunnen? Je gaat geen andere medicijnen gebruiken? En idd, als het rustig blijft... Zou mooi zijn :D
Je moet idd doen waar je je goed bij voelt :Y
pi_110388827
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Voor 20 weken regelen? Waarom is dat? Puur uit nieuwsgierigheid overigens, Martijn en ik zijn getrouwd.
Omdat 't regelen ervan na de geboorte lastiger is. Kindjes kunnen al geboren worden vanaf 24 weken dus het kan verstandig zijn om het op tijd te doen.
pi_110388891
Ah :@

Zijn m'n lief en ik gelukkig nog op tijd *O*

:@
pi_110388972
Ik ga zo even bij lezen maaaaaar MELD!!! Ben ik gewoon vandaag al 37 weken zwanger, nu moet ik toch echt mijn koffertje maar eens gaan pakken.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_110389134
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 11:28 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nee precies.. Nee ik heb klysma's, omdat het in het laatste gedeelte van mn darm zit :) gebruik ze om de dag en het is de variant 2g/30g, dus ook heel weinig..
Ohja precies :) Ja, waarom zou jij het dan ook niet kunnen? Je gaat geen andere medicijnen gebruiken? En idd, als het rustig blijft... Zou mooi zijn :D
Je moet idd doen waar je je goed bij voelt :Y
Ohhhh, klysma's zijn inderdaad nog lichter. Dan kan ik het me helemaal goed voorstellen.

Geen andere medicijnen nee. In principe zie je dat wanneer je 'gezond' de zwangerschap ingaat, je ook zonder medicijnen geen ontstekingen krijgt (dankzij de hormonen). Dus vanaf week 28 ben ik medicijnvrij. Andere medicijnen doen sowieso niks voor me (de lichtere bedoel ik).

Regenboogjes: doh. Had totaal geen rekening gehouden met vroeggeboorte. Logisch inderdaad :)
pi_110389150
Wow! Dat is een echte mijlpaal sproet! *O* Hoe voel je je verder?

Vraagje: Wat hebben jullie van je verloskundige c.q. gynaecoloog gehoord over sushi eten tijdens de zwangerschap? Dr. Google verwart me. :)
pi_110389228
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:38 schreef Regenboogjes het volgende:

Vraagje: Wat hebben jullie van je verloskundige c.q. gynaecoloog gehoord over sushi eten tijdens de zwangerschap? Dr. Google verwart me. :)
Eerlijk gezegd heeft de gyn me echt helemaal niks verteld over dingen waar ik op moet letten/niet mag eten/etc. Wel een berg foldertjes meegekregen en kan me niet herinneren dat daar iets over sushi in stond, maar dat zou ik thuis nog eens na moeten kijken.
pi_110389234
Voor alle mijlpalen: *O* !

Zo'n babyshower lijkt mij persoonlijk helemaal niks eigenlijk... ik vind het zoiets "gemaakt" Amerikaans. Cadeautjes krijgen is leuk, natuurlijk, maar de hele sfeer eromheen zou niet bij mij passen.
Ik hoop echt dat niemand het in zijn hoofd krijgt om zoiets voor me te organiseren. Ik moet al een vrijgezellenfeest straks :')
Maarre, als je daar lol in hebt, leuk!! Zeker als je goed verwend bent ^O^

Ik wil ook graag thuis bevallen als dat lukt.
Maar van het weekend sprak ik een anesthesist die vaak te maken krijgt met ruggenprikken tijdens de bevalling. Na haar opmerkingen over haar ongeloof dat vrouwen nog thuis durfden te bevallen na de horror die zij gezien had, gaven lief en ik fijntjes aan dat dat ook mijn voornemen was. Haar blik was echt priceless :+

Beetje suf ook om te veronderstellen dat iedere zwangere daar hetzelfde over denkt. En zij ziet natuurlijk net het percentage initiële thuisbevallingen dat niet naar wens verloopt.
pi_110389241
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:33 schreef sproet-je het volgende:
Ik ga zo even bij lezen maaaaaar MELD!!! Ben ik gewoon vandaag al 37 weken zwanger, nu moet ik toch echt mijn koffertje maar eens gaan pakken.
Wat lijkt me dat ergens spannend om je koffertje in te 'moeten' pakken O+
pi_110389249
Sproet! 37 weken gewoon alweer! Time flies!

Ik heb net de eerste "Hoe lang moet je nog?"-vraag alweer gehad. }:| Ik lijkt gewoon echt al wel zes maanden zwanger ofzo volgens mij }:|
pi_110389266
Voor alle mijlpalen nog even een *O* *)

Project bevallen wachten we nog even mee. Er zijn de komende 2 weken 4 jarigen in onze familie, dus ik hoop dat ik beval op een dag dat niemand jarig is :+ Morgen is schoonvaders aan de beurt.

Coco: dat zei mijn verloskundige toen ik 16 weken zwanger was. Of ze was gewoon bang dat we het zouden vergeten haha, ik weet het ook niet.

Mijn vriend en ik zijn vorig jaar verloofd op 22 augustus, en een week later kwamen we er achter dat ik zwanger was *)

En nog even over de kat.. Mijn broer woont alleen heeft een voltijds baan, dus als hij niet thuis is, is de kat buiten. Moet zeggen dat de stok prima werkt tot nu toe :+
pi_110389267
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:33 schreef sproet-je het volgende:
*O* LLM!!! :D
  maandag 16 april 2012 @ 11:42:17 #189
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_110389276
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:41 schreef Sorbootje het volgende:

Ik heb net de eerste "Hoe lang moet je nog?"-vraag alweer gehad. }:| Ik lijkt gewoon echt al wel zes maanden zwanger ofzo volgens mij }:|
Hoe lang moet jij eigenlijk nog?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_110389277
Regenboogjes: volgens mij mag je gewoon sushi, mits vers bereid bijvoorbeeld in een restaurant.
Die voorverpakte van de Lidl of van Tiny Tokio, effe overslaan dus.

Maar ik blief heul geen vis sinds ik zwanger ben. :{w
pi_110389289
quote:

Zowel vlos als gyn gaven aan dat het geen probleem is als het verse vis is... dus bij een goede vishandelaar vandaan... oppassen met tonijn (ivm lood/kwik achtig iets) maar verder geen probleem.

Zelf durf ik het ook wel aan bij bijv. zo'n all you can eat gebeuren, omdat de doorloopsnelheid daar erg hoog is, dus vis niet lang blijft liggen over het algemeen ;)
pi_110389314
quote:
5s.gif Op maandag 16 april 2012 11:42 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Hoe lang moet jij eigenlijk nog?
HEUL. LANG.! o|O

(16 oktober)
pi_110389332
Precies wat ik wilde horen. :+ :Y) Dank u!
pi_110389344
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:43 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

HEUL. LANG.! o|O

(16 oktober)
Jeetje, dat is nog lang :{ ik zat net naast iemand in het zkh die 34 weken zwanger was van haar 3e en haar buik was ongeveer de helft van de mijne :')
pi_110389352
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:41 schreef Sorbootje het volgende:

Oh wauw :D Als ik mijn buik helemaal ontspan, dan blaast 'ie zich ook nu al op tot een 'echte' zwangere buik. Maar alleen dan :+
pi_110389354
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:42 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

oppassen met tonijn (ivm lood/kwik achtig iets) maar verder geen probleem.

Daarvan zeggen ze dat je het niet vaker dan één keer per week moet eten. Nou, dat moet wel lukken...
  maandag 16 april 2012 @ 11:45:19 #197
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_110389386
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:43 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

HEUL. LANG.! o|O

(16 oktober)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_110389434
Mango deels daarom had ik het ook totaal niet aan zien komen, omdat ik het eigenlijk ook niks vind normaal gesproken zulk soort dingen! ;) Maar gelukkig kennen ze me goed en hebben ze niet spelletjes verzonnen ofzo, dan ben je bij mij echt aan het verkeerde adres. Dit was gewoon heel leuk thee/koffie leuten, beppen, en cadeautjes krijgen. Nou dat kan ik dan nog wel handelen :D

Heeft er trouwens misschien iemand een handig lijstje met wat er in je ziekenhuistas moet?
pi_110389438
Nou ja, mijn rijkelijk aanwezige vetjes worden omhooggedouwd. Daardoor heb ik al zo'n pens. En kennelijk gaat het gewoon sneller bij de tweede. Beetje van mezelf en een beetje van de baby. Ach 't heeft ook wel wat, nu nog wel, ik hoop alleen dat 't aan het einde mijn buik niet 't formaat van een driepersoonsskippybal heeft.
pi_110389525
En en en ik weet trouwens onderhand zeker dat ik de baby al voel! Dat héle lichte gekriebel ter hoogte van mijn blaas is alleen maar sterker geworden. Ik heb een wurmpje O+ of het is echt een spoelworm, dat kan ook
pi_110389593
Sorbo, gewoon trots naar voren steken die buik, en anderen toesneren "ja, maar ík ben tenminste vruchtbaar" of "gelukkig ben jij niet degene die zich op dit moment voortplant" >:)

edit: tegen buitenstaanders hè. Niet waar je schoonzus/ -broer bij is. :*
pi_110389594
Serieus Mango? :o
Dan hoop ik dat dat bij mij ook niet meer lang zal duren *O*

En een *O* voor Sproetje!

En ilk wilde nog eenh eleboel meer kwijt maar jullie gaan te hard :') .. en dan vergeet ik de helft weer :')
pi_110389777
quote:

Nee, niet van de verloskundige. Wat ik begrepen heb, is dat eigenlijk alleen verpakte vis niet mag, rauw & vers van de visboer mag het wel. Maar omdat je nooit weet hoe vers de vis écht is, laat ik het voorlopig maar aan me voorbij gaan ;(.

/spuit 11
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 16 april 2012 @ 11:59:50 #204
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110389872
Sproetje, gefeli! *O* 37weken, boh, gaaf O+

Coco: ja idd. :) En ik voel me super, mn darmen zijn mn darmen (onvoorspelbaar als altijd :+), maar wel rustig nu.
Nice! *O* Goed joh! Nee precies, anders zat je ook niet aan de remicade he :+

Regenboogjes: geen rauwe vis, tenzij direct van de visboer, anders goed verhit :) Heb nog nooit sushi gegeten btw dus was het nu ook niet van plan :+ :@

Wahahahaha Mango _O- geweldig! :D Te mooi, ik had die blik wel willen zien :D
Precies... Iedereen is anders toch!
En wat gaaf dat je 'm al voelt O+ :D
Spoelworm, ik hoop 't toch ff niet voor je :') XD
pi_110390017
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:51 schreef Mangostine het volgende:
Sorbo, gewoon trots naar voren steken die buik, en anderen toesneren "ja, maar ík ben tenminste vruchtbaar" of "gelukkig ben jij niet degene die zich op dit moment voortplant" >:)

Nah dat doe ik maar niet. Daarvoor is vruchtbaarheid een veel te gevoelig onderwerp. Ik zeg liever dat ík tenminste een excuus heb voor mn dikke pens :P

Mijn buik fier vooruitsteken gaat nu niet zo makkelijk. Heb een blauwe en een paarse enkel, dus ik loop als een bejaarde.
pi_110390035
quote:
Sorbo, gewoon trots naar voren steken die buik, en anderen toesneren "ja, maar ík ben tenminste vruchtbaar"
-O-
pi_110390080
Zullen we nou gewoon even niet óveral overgevoelig op reageren? 't Was een grapje van Mango.
  maandag 16 april 2012 @ 12:07:42 #208
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110390116

[ Bericht 100% gewijzigd door Tante_Soesa op 16-04-2012 12:08:40 (foutj) ]
  maandag 16 april 2012 @ 12:08:26 #209
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110390138
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:07 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

hmmm...Ik vind het goed dat jij dat zo kan denken maar bij mij gingen mijn nekharen rechtovereind staan.
  maandag 16 april 2012 @ 12:08:31 #210
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110390141
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:05 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Nah dat doe ik maar niet. Daarvoor is vruchtbaarheid een veel te gevoelig onderwerp. Ik zeg liever dat ík tenminste een excuus heb voor mn dikke pens :P

Mijn buik fier vooruitsteken gaat nu niet zo makkelijk. Heb een blauwe en een paarse enkel, dus ik loop als een bejaarde.
He gats! -O- Door je enkel gegaan? :( Beterschap :*
pi_110390210
ja, sorry :@ grof grapje, niet bedoeld om iemand hier te kwetsen.
Ik maak m zelf ook niet in het echt hoor! (maar ik denk het af en toe wel heel hard)
pi_110390218
Yep, door m'n enkelS gegaan. Strakke actie wel.

En Tante Soesa, ik heb gewoon geen zin in wéér gezeik om niks, terwijl het overduidelijk als een grapje bedoeld was, of het nou een misplaatst grapje is of niet.
pi_110390238
Ik vind trouwens wel dat je je buik trots naar voren moet steken, zelfs met een zere enkel :Y
Beterschap.
  maandag 16 april 2012 @ 12:13:42 #214
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110390312
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:11 schreef Sorbootje het volgende:
Yep, door m'n enkelS gegaan. Strakke actie wel.

En Tante Soesa, ik heb gewoon geen zin in wéér gezeik om niks, terwijl het overduidelijk als een grapje bedoeld was, of het nou een misplaatst grapje is of niet.
Ja, snap ik maar ik begin zelf geloof ik ook een beetje zurig te worden van dat gedoe hier :@.
pi_110390347
quote:

En die buitenstaander zal net iemand zijn die niet vruchtbaar is, al jaren in de molen zit en zich toevallig geen houding weet te geven en nét een keer ongelukkig vraagt hoe lang je nog moet......

Overgevoelig of niet, dit zijn écht geen grapjes/opmerkingen :N Dit is wel een andere categorie dan 'gezeik om niks'......
pi_110390385
Ik was ook tegelijk met mijn zus zwanger. En we waren zelf zo goed al tegelijk uitgerekend.
Alleen kwam ons meisje 6wk eerder en volgens mij vond mijn zus dat ook niet zo leuk. Tot ze zag wat voor zorgen dat gaf.
  maandag 16 april 2012 @ 12:16:30 #217
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110390396
Iets anders, vandaag mijlpaal *O* 26 weken *O*, een heel half jaar zwanger én qua levensvatbaarheid toch ook wel een mijlpaal O+
Het wordt gevierd met een grieperig gevoel, hoofdpijn en het gevoel al 6 maanden slaaptekort te hebben maar óók met een drukke buik (die ook al vanaf 10 weken flink duidelijk was :+).
pi_110390406
Jahaaa! Sorry! Gepost, gequote, heeft geen zin meer om het weg te halen, het spijt me.
pi_110390663
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:43 schreef Regenboogjes het volgende:
Precies wat ik wilde horen. :+ :Y) Dank u!
Ff inbreken (ja ik lurk :+ ); vriendin van mij is ook zwanger en sushi-addict, haar verloskundige zei dat eigenlijk alleen de "viseitjes" die wel eens aan de buitenkant zitten van bijvoorbeeld een califorian maki zoals hier:

een risico zijn omdat die uit een potje komen, de rest kan prima indien inderdaad niet 4x per week tonijn ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_110390839
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:16 schreef Mangostine het volgende:
Jahaaa! Sorry! Gepost, gequote, heeft geen zin meer om het weg te halen, het spijt me.
Snap je wel dat het voor een heleboel vrouwen als een enorm pijnlijke opmerking ervaren wordt? Ff nadenken voor je iets zegt/schrijft voorkomt een hoop ge-emmer..

:W Tombo
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_110390847
Hoe heerlijk ik sushi ook vind, ik waag me er toch niet aan.. De berichten over sushi zijn zo uiteenlopend.
pi_110390848
Nu heb ik dus zin in sushi
pi_110390869
Morretje, ik vind je opmerking nu wel onnodig. Ze bedoelde het zo niet en heeft al sorry gezegd.
pi_110390872
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:30 schreef Morretje het volgende:

[..]

Snap je wel dat het voor een heleboel vrouwen als een enorm pijnlijke opmerking ervaren wordt? Ff nadenken voor je iets zegt/schrijft voorkomt een hoop ge-emmer..

:W Tombo
Nee, verrek nu je het zegt ja. Dank voor je feedback.
pi_110390902
Ik heb nog nooit sushi gehad. Ik lust best vis, maar veel vissoorten kan ik dan weer niet eten, dan moet ik zeker weten spugen. En nu begin ik er helemaal maar niet meer aan. :P
pi_110390910
ik pak trouwens gewoon andere dingetjes bij de japanner, zoals gebakken garnalen. Of die heerlijke soja boontjes
pi_110390947
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:31 schreef Kwisted het volgende:
Morretje, ik vind je opmerking nu wel onnodig. Ze bedoelde het zo niet en heeft al sorry gezegd.
Dat mag, maar het effect van haar opmerking blijft staan..
pi_110390977
Ter nuancering (ook al betwijfel ik of dit nog zin heeft).

Ik heb zelf de ervaring dat een mannelijke collega mij "dikke" noemde, en ik op dat moment dacht: "Ha, maar ik plant me voort, en dat is van jou niet te hopen".
En dat ik dat dacht, heb ik toen wel met iemand gedeeld, en er demonisch om gelachen.
pi_110390980
Mooi. Weten we dat ook weer. Kunnen we er dan nu over ophouden?
pi_110391003
Dat was voor Morretje.

Anyway, ik ga maar eens aan 't werk
pi_110391023
Wat kun je beter niet doen
Soms kan wat je eet en drinkt schadelijk zijn voor je ongeboren kind. Daarom moet je hiermee uitkijken:

Broodbeleg: eet niet meer dan 1 boterham met leverproducten, zoals smeerworst of paté, op een dag om een teveel aan vitamine A te voorkomen;
Koffie: drink maximaal 4 koppen per dag vanwege de cafeïne. In thee en cola zit ook cafeïne, maar daarvan mag je, als je geen koffie drinkt, maximaal 8 glazen;
Kaas: eet geen zachte kaas gemaakt van rauwe melk. Harde kaas gemaakt van rauwe melk, zoals Nederlandse boerenkaas, mag wel;
Vis: vis is heel gezond. Maar neem geen:
a) voorverpakte kant-en-klare vis uit de koeling zoals gerookte zalm, paling, mosselen (deze producten kunnen wel gegeten worden als ze van te voren verhit worden);
b) rauwe vis of schaal- en schelpdieren, zoals oesters;
c) geen roofvissen, zoals zwaardvis, tonijn, haai en koningsmakreel;
d) geen paling uit de Nederlandse rivieren;
e) niet meer dan twee keer per week vette vis, vanwege de dioxines.
Vlees: eet geen rauw vlees (zoals tartaar, carpaccio, halfdoorbakken biefstuk), geen rauwe vleeswaren (zoals filet americain, ossenworst, rosbief, rauwe ham, salami, cervelaat) en geen lever;
Eieren: eet alleen eieren die hardgekookt of goed doorbakken zijn;
Drop: beperk je tot een paar dropjes en 1 tot 2 glazen zoethoutthee op een dag;
Kruidenpreparaten: Neem geen efedra, aloë, sassafras, dong quai, kava kava, absint-alsem, venkel, anijs, komkommerkruid, hoefblad, smeerwortel en boerenwormkruid. Neem niet te veel fenegriek, nigelle, moederkruid, senna, en meidoorn;
Keukenkruiden: beperk het gebruik van venkel, salie, dragon, anijs, basilicum, pesto en kaneel.
Rabarber: neem niet te veel rabarber;
Venkelthee en anijsthee, bijvoorbeeld tegen darmkrampjes bij baby's of om de melkproductie te bevorderen;
Pimba: gebruik geen pimba ofwel kalebaskalk tegen misselijkheid;
Alcohol en roken: drink geen alcohol en rook niet, het kan je vruchtbaarheid verminderen en je ongeboren kind schaden.
Bewaar verse producten zoals vleeswaren en rauwkostsalades niet te lang.

Bron: voedingscentrum.nl
pi_110391116
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:16 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik was ook tegelijk met mijn zus zwanger. En we waren zelf zo goed al tegelijk uitgerekend.
Alleen kwam ons meisje 6wk eerder en volgens mij vond mijn zus dat ook niet zo leuk. Tot ze zag wat voor zorgen dat gaf.
Ze vond t niet leuk in de zin van; dat jij 'eerder' beviel dan haar?

Als ze gezond is en de bevalling goed verloopt ben ik n heel gelukkig mens :)
De datum maakt me niks uit.
Ben allang blij dat ze niet toen met 30weken is geboren :) nu met bijna 38weken is ze welkom O+

Weet ook niet waarom m'n zus over de datum oid nadenkt :9

En nog een jompel voor tante soesa! *O*
pi_110391188
Wat veel eigenlijk he, wat je moet laten staan..

Vind de zin rond venkel wel wat vaag, mag je dat nu wel of niet gebruiken van ze? Van andere bronnen weet ik dat de werking zeker niet bewezen is rond darmkrampjes en borstvoeding..
pi_110391252
Het voedingscentrum, da's wel de laatste instantie die ik serieus neem. Alleen al de opmerking dat je alleen hardgekookte eieren moet eten, volstrékte onzin. Als er al salmonella op een ei zit, dan zit dat op de schaal. Als je et ei kookt, verhit je de schaal meer dan voldoende om de salmonellabacterie te doden.

Oh ja, ik ging werken.
pi_110391256
Salami en cervelaat? Is dat rauw vlees? Dat is nieuw voor mij.
Heb ik toch een aantal keren gegeten en staat voor deze week weer op het menu door de pastasalade.
pi_110391276
ja ik moet me bij sommige dingen echt inhouden, zoals bij drop. Wat gemeen dat dat niet (zoveel) mag. Ik ben gek op dubbelzoute drop!

Oh en van het weekend een feestje gehad. Alle vriendinnetjes aan de wijn en sigaretten. En ik kreeg me er toch ineens zin in :o
Maar ik wil eigenlijk na de zwangerschap proberen nooit meer te roken. Wil toch graag gezond leven en het goede voorbeeld geven. O-)
  maandag 16 april 2012 @ 12:45:16 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110391293
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef Mangostine het volgende:
Heb ik toch een aantal keren gegeten en staat voor deze week weer op het menu door de pastasalade.
Dit heb ik ook nooit geweten. :o
En ik heb nog wel bij een slagerij gewerkt. :o
pi_110391297
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef Sorbootje het volgende:
Het voedingscentrum, da's wel de laatste instantie die ik serieus neem.

Waarom vind je dat? Ik dacht juist van alle google links dat dit de meest betrouwbare was namelijk :P
pi_110391308
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit heb ik ook nooit geweten. :o
En ik heb nog wel bij een slagerij gewerkt. :o
Weet je dan ook hoe het gemaakt werd? Of deed de slager dat niet zelf?
pi_110391333
Ik kan me trouwens best voorstellen dat ik deze zomer, als ik op het terras zit met een schaal tapas, heel erge zin krijg in een koude corona ;(
  maandag 16 april 2012 @ 12:47:15 #242
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110391358
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef Sorbootje het volgende:
Het voedingscentrum, da's wel de laatste instantie die ik serieus neem. Alleen al de opmerking dat je alleen hardgekookte eieren moet eten, volstrékte onzin. Als er al salmonella op een ei zit, dan zit dat op de schaal. Als je et ei kookt, verhit je de schaal meer dan voldoende om de salmonellabacterie te doden.

Oh ja, ik ging werken.
Sorbo, als ik op wiki kijk lees ik het volgende:

Eieren kunnen zowel binnen als buiten de schaal de Salmonella bacterie meedragen. Binnen de schaal bevindt de Salmonella bacterie zich vooral in het eigeel. Het gaat dan meestal om een specifieke stam Salmonella enteritidis, die in staat is om te overleven in de eierstokken (ovaria) of eileiders (oviducten) van de kip en zich in het eigeel kan vestigen voordat het ei wordt gevormd.

Nu zie ik uiteraard ook wiki niet als bijbel maar dit is toch de reden dat ik geen zachtgekookte eieren eet. Helaas...
  maandag 16 april 2012 @ 12:47:45 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110391374
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:45 schreef Morretje het volgende:

[..]

Weet je dan ook hoe het gemaakt werd? Of deed de slager dat niet zelf?
Nee, sorry, vleeswarenafdeling van de supermarkt, maar dan nog. Als je echt met rauw vlees werkt moet je daar andere maatregelen voor nemen (tussentijds snijmachine schoonmaken etc) en dat is voor salami en cervelaat nooit van toepassing geweest, evenmin als voor rauwe ham.

Ik vind dit ook net op de site van een verloskundigenpraktijk:
quote:
Vleeswaren zoals salami, rauwe ham en rookvlees mogen wel.
In mijn ogen net zo deskundig als het voedingscentrum, dus prima aannemelijk. :Y
pi_110391395
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:45 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Waarom vind je dat? Ik dacht juist van alle google links dat dit de meest betrouwbare was namelijk :P
Omdat ik ze wel (veel) vaker onzin als waarheid heb zien verkopen en bepaalde merkproducten aanprijzen. Weinig onafhankelijks aan.
  maandag 16 april 2012 @ 12:51:36 #245
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110391484
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:36 schreef Kwisted het volgende:
Wat kun je beter niet doen
Soms kan wat je eet en drinkt schadelijk zijn voor je ongeboren kind. Daarom moet je hiermee uitkijken:

Broodbeleg: eet niet meer dan 1 boterham met leverproducten, zoals smeerworst of paté, op een dag om een teveel aan vitamine A te voorkomen;
Koffie: drink maximaal 4 koppen per dag vanwege de cafeïne. In thee en cola zit ook cafeïne, maar daarvan mag je, als je geen koffie drinkt, maximaal 8 glazen;
Kaas: eet geen zachte kaas gemaakt van rauwe melk. Harde kaas gemaakt van rauwe melk, zoals Nederlandse boerenkaas, mag wel;
Vis: vis is heel gezond. Maar neem geen:
a) voorverpakte kant-en-klare vis uit de koeling zoals gerookte zalm, paling, mosselen (deze producten kunnen wel gegeten worden als ze van te voren verhit worden);
b) rauwe vis of schaal- en schelpdieren, zoals oesters;
c) geen roofvissen, zoals zwaardvis, tonijn, haai en koningsmakreel;
d) geen paling uit de Nederlandse rivieren;
e) niet meer dan twee keer per week vette vis, vanwege de dioxines.
Vlees: eet geen rauw vlees (zoals tartaar, carpaccio, halfdoorbakken biefstuk), geen rauwe vleeswaren (zoals filet americain, ossenworst, rosbief, rauwe ham, salami, cervelaat) en geen lever;
Eieren: eet alleen eieren die hardgekookt of goed doorbakken zijn;
Drop: beperk je tot een paar dropjes en 1 tot 2 glazen zoethoutthee op een dag;
Kruidenpreparaten: Neem geen efedra, aloë, sassafras, dong quai, kava kava, absint-alsem, venkel, anijs, komkommerkruid, hoefblad, smeerwortel en boerenwormkruid. Neem niet te veel fenegriek, nigelle, moederkruid, senna, en meidoorn;
Keukenkruiden: beperk het gebruik van venkel, salie, dragon, anijs, basilicum, pesto en kaneel.
Rabarber: neem niet te veel rabarber;
Venkelthee en anijsthee, bijvoorbeeld tegen darmkrampjes bij baby's of om de melkproductie te bevorderen;
Pimba: gebruik geen pimba ofwel kalebaskalk tegen misselijkheid;
Alcohol en roken: drink geen alcohol en rook niet, het kan je vruchtbaarheid verminderen en je ongeboren kind schaden.
Bewaar verse producten zoals vleeswaren en rauwkostsalades niet te lang.

Bron: voedingscentrum.nl
Oh? :+ Nou, weer wat geleerd. :') Maar ik vind het nog vaag, beperk het gebruik van? Ik heb net een tosti op met geitenkaas, tomaat en iets van 4 blaadjes basilicum. :') Zit ik nu aan mn tax? _O-
Ik neem het maar met een korrel zout, ik gok als je niet zo'n hele plant per dag opeet dat je goed zit :+

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef Mangostine het volgende:
Yup, sommige wel.. ik heb in de Jumbo een keer gevraagd; hij zei dat normale salami en cervelaat voldoende bewerkt is dat het geen kwaad kan, maar er ligt bijv. ook rundersalami (ziet er ook een stuk donkerder uit, meer rood), en dat mag dan weer niet, dat is echt rauw :)
pi_110391494
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:47 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Sorbo, als ik op wiki kijk lees ik het volgende:

Eieren kunnen zowel binnen als buiten de schaal de Salmonella bacterie meedragen. Binnen de schaal bevindt de Salmonella bacterie zich vooral in het eigeel. Het gaat dan meestal om een specifieke stam Salmonella enteritidis, die in staat is om te overleven in de eierstokken (ovaria) of eileiders (oviducten) van de kip en zich in het eigeel kan vestigen voordat het ei wordt gevormd.

Nu zie ik uiteraard ook wiki niet als bijbel maar dit is toch de reden dat ik geen zachtgekookte eieren eet. Helaas...
Hmm, da's heel andere info dan die ik heb inderdaad. Ik zal mijn, naar mijn weten zeer betrouwbare bron, nog eens aan de tand voelen. Laatst nog een stuk gelezen over dat je best een dooier zacht kunt houden en hem toch voldoende kunt verhitten om eventuele salmonellabacterien te doden. Maar dat was bij gebroken eieren. Ik weet niet hoe heet een zachte dooier wordt in een gekookt ei.
pi_110391526
duidelijk.

Er staat ook boven:
Soms kan wat je eet en drinkt schadelijk zijn voor je ongeboren kind.
Ik denk dus dat als jij af en toe een zacht gekookt eitje eet, je niet bang hoeft te zijn. Je moet het gewoon niet elke dag eten lijkt me..

Ik ben zelf zo para dat ik het liever helemaal niet doe.
pi_110391556
Ik houd best rekening met wat ik eet. Ik drink geen alcohol, neem geen rood vlees etc.. maar verder, come on! Als je echt óveral zo spastisch rekening mee moet gaan houden kun je alleen nog maar rijstewafels eten ofzo. Gezond verstand goes a long way.
  maandag 16 april 2012 @ 12:54:35 #249
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110391558
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:52 schreef Kwisted het volgende:
duidelijk.

Er staat ook boven:
Ik denk dus dat als jij af en toe een zacht gekookt eitje eet, je niet bang hoeft te zijn. Je moet het gewoon niet elke dag eten lijkt me..

Dat heb ik zelf ook inderdaad. Al moet ik zeggen dat ik nu bepaalde dingen wel écht begin te missen (zoals dus dat zachtgekookte ei van hierboven :+ ).
pi_110391561
@enfermera: ik denk inderdaad ook dat je het gewoon niet belachelijk veel moet eten. Zo doe ik dat ook met mijn dropjes :P Oh en je tosti klinkt wel heerlijk zeg!! :9
pi_110391579
Trouwens, dat van die roofvissen wist ik ook niet. Maar gelukkig eet ik maar weinig haai.
pi_110391601
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 12:51 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oh? :+ Nou, weer wat geleerd. :') Maar ik vind het nog vaag, beperk het gebruik van? Ik heb net een tosti op met geitenkaas, tomaat en iets van 4 blaadjes basilicum. :') Zit ik nu aan mn tax? _O-
Ik neem het maar met een korrel zout, ik gok als je niet zo'n hele plant per dag opeet dat je goed zit :+

[..]

Yup, sommige wel.. ik heb in de Jumbo een keer gevraagd; hij zei dat normale salami en cervelaat voldoende bewerkt is dat het geen kwaad kan, maar er ligt bijv. ook rundersalami (ziet er ook een stuk donkerder uit, meer rood), en dat mag dan weer niet, dat is echt rauw :)
Er staat bij dat rijtje kruiden ook kaneel...daar moet je echt veel van nemen voor het slecht is...dus idd beetje met een korrel zout nemen...

Merk dat ik dit keer minder "voorzichtig" ben dan vorige keer.
Althans vorige was k een stuk spastischer met cafeïne bijvoorbeeld.
Nja eieren eet ik toch alleen hardgekookt, normaal al, net zoals biefstuk enzo. Meeste van de "verboden" dingen eet ik toch al niet. Tonijn bijvoorbeeld wel, maar daar ben ik ook niet zo dol op dat ik t regelmatig wil eten :P
  maandag 16 april 2012 @ 12:56:19 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110391614
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:54 schreef Kwisted het volgende:
@enfermera: ik denk inderdaad ook dat je het gewoon niet belachelijk veel moet eten. Zo doe ik dat ook met mijn dropjes :P Oh en je tosti klinkt wel heerlijk zeg!! :9
Ja joh. Komt echt wel goed. Vriendin van mij heeft ook de hele zwangerschap spiegeleieren gegeten enzo :') Gezonde jongen dat eruit kwam!! :9 :D
Whaha ja dropjes heb ik ook veel te veel gegeten toen ik ziek was. :') Mn bloeddruk is megalaag dus dat lijkt me voor nu geen probleem :+

Jaaaaaaaa :9 Ik ga er nog 1 maken denk ik :@ Moet er nog een middag op teren O-)
pi_110391629
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:54 schreef Sorbootje het volgende:
Ik houd best rekening met wat ik eet. Ik drink geen alcohol, neem geen rood vlees etc.. maar verder, come on! Als je echt óveral zo spastisch rekening mee moet gaan houden kun je alleen nog maar rijstewafels eten ofzo. Gezond verstand goes a long way.
Misschien als ik het nou suuuuper lekker zou vinden dat ik het ook wel gewoon af en toe zou eten hoor. Maar ik kan het ook goed laten staan. Dat maakt de beslissing ook wel makkelijker. En ik ben het met je eens qua gezond verstand ^O^
  maandag 16 april 2012 @ 12:57:00 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110391634
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:52 schreef Kwisted het volgende:
duidelijk.

Er staat ook boven:

Maar dat gaat voor de eieren niet op. Daar is het een kwestie van net pech hebben als er salmonella in/op zit, en zo ook met het vlees en de vis.
Maar voor de kruiden etc denk ik dat 'af en toe' en 'met mate' geen kwaad kan.
pi_110391650
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:55 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Nja eieren eet ik toch alleen hardgekookt, normaal al, net zoals biefstuk enzo.
Hardgekookte biefstuk :Y) :P
pi_110391696
Lekker, gebakken schoenzool :P
vragen mag!
pi_110391719
mijn zin in vlees is sowieso helemaal over! Maar ik heb daar nooit veel mee gehad. Ik vind deze zwangerschap spaghetti helemaal geweldig O+
pi_110391763
Kan wel het wiel opnieuw gaan uitvinden maar denk dat mijn vraag hier snel kan worden beantwoord!

we zijn namelijk op zoek naar een to-do list of een checklist waarop je kant afstrepen wat er allemaal bij een zwangerschap komt kijken als het gaat om aankopen, aanpassingen in huis, ziekenhuis bezoekjes e.d. Een lijst dus om nog enigzins het overzicht te houden gedurende de komende 6 maanden.
Hooray for boobies!
pi_110391793

en ijsjes

ik neem er gelijk maar even een! :D
pi_110391809
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:01 schreef Spockjuh_ het volgende:
Kan wel het wiel opnieuw gaan uitvinden maar denk dat mijn vraag hier snel kan worden beantwoord!

we zijn namelijk op zoek naar een to-do list of een checklist waarop je kant afstrepen wat er allemaal bij een zwangerschap komt kijken als het gaat om aankopen, aanpassingen in huis, ziekenhuis bezoekjes e.d. Een lijst dus om nog enigzins het overzicht te houden gedurende de komende 6 maanden.
+1 :Y
pi_110391819
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:57 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Hardgekookte biefstuk :Y) :P
ik wist gewoon dat ie er zou komen :P

Maar ik eet mn biefstuk eigenlijk nooit rood dus :P Ik hou van doorbakken (zo goed :P)
  maandag 16 april 2012 @ 13:02:49 #263
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110391838
2e tosti zit erin :@
pi_110391885
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:02 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik wist gewoon dat ie er zou komen :P

Maar ik eet mn biefstuk eigenlijk nooit rood dus :P Ik hou van doorbakken (zo goed :P)
Dan moet je geen biefstuk eten. Biefstuk is helemaal niet geschikt om doorbakken te eten. Dan wordt ie taai en vies. /culinairesnobpost
pi_110391916
ik ga zo naar de H&M, heb echt positiebroeken nodig, ik puil uit!
En dan gelijk even over de kinderafdeling O+
  maandag 16 april 2012 @ 13:06:30 #266
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110391969
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:05 schreef Kwisted het volgende:
ik ga zo naar de H&M, heb echt positiebroeken nodig, ik puil uit!
En dan gelijk even over de kinderafdeling O+
Ohhhh O+
pi_110391980
Ik heb deze zwangerschap vooral veel zin in fruit. En in gefrituurde waar die ik net zo snel weer uitkots. :')
pi_110391983
quote:

Ik vind die uitzetlijsten vaak terug in van die zwangerschapstijdschriften die ik van de verloskundige krijg. En in de kraamzorgbrochure.
  maandag 16 april 2012 @ 13:07:24 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110391998
quote:

Daar was ooit een handig topic over. Even zoeken!
pi_110392079
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:06 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb deze zwangerschap vooral veel zin in fruit. En in gefrituurde waar die ik net zo snel weer uitkots. :')
Oh bah.. Lijkt me ook niet lekker kotsen btw..
Het valt me deze keer mee, behalve het maagzuur dan (dat blijkbaar homonaal getriggerd wordt ofzo bij mij) Ik lust alles nog wel.
  maandag 16 april 2012 @ 13:10:03 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110392148
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:04 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dan moet je geen biefstuk eten. Biefstuk is helemaal niet geschikt om doorbakken te eten. Dan wordt ie taai en vies. /culinairesnobpost
Niet als je goeie biefstuk heb :P
En ik vind t wel lekker :6
(niet met alle biefstuk, maar die vind ik rood ook neit te eten...maar mn eetlust vergaat bij zo'n megarode biefstuk, een beetje rood mag wel trouwens)
pi_110392230
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:06 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ook fruit, is het enige wat ik op elk moment naar binnen krijg. Mijn overige cravings variëren per uur. Als ik uitroep dat ik zin heb in lasagna/ McNuggets/ pringles/ kentucky/ etc, zegt mijn vent al standaard "ok, als je over een uur nóg zin hebt, gaan we halen". Slechts 1 keer de daad bij het woord gevoegd. :P
pi_110392261
Als we jou toch niet hadden BE! :D

Ik hoef me daar gelukkig nauwelijks druk over te maken. Ik moet een tasje voor mezelf inpakken tzt en verder... klossen en ondersteek heb ik al (nog, kwamen er onlangs achter dat we ze 2,5 jaar geleden vergeten zijn terug te brengen :@) en een kraampakket moet ik hebben. Ik krijg geen baby, relaxed hoor ;)
  maandag 16 april 2012 @ 13:15:03 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110392329
:D Vergeten terug te brengen? :o En daar zijn ze niet achteraan gegaan? :o

En ja... ik herinner me nooit iets, maar topics nog wel. :') Heb ik nog ergens nut. :D
  maandag 16 april 2012 @ 13:18:24 #277
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110392502
Mmm, ik heb honger gekregen van al jullie geklets over eten!
Van de "verboden" etenswaren mis ik vooral die lekkere broodjes rosbief en biefstuk. En ik kan me nu al verheugen op mijn traditionele post-bevalling-carpaccio :9~
pi_110392514
Daar ben je tochj voor BE O+

Oh en klossen, ik vind t nu al onhandig. Als ik altijd lees bij mensen dat ze t fijn vinden, nou ik dus niet...Zodra de kraam weg was hebben we ze er onder vandaag gevist :')
Kon k tenminste zelf mn kind uit bed halen...Combinatie hechtingen en te hoog bed was neit fijn...
Had daarna wel t idee of we op de grond lagen :P
pi_110392572
quote:
12s.gif Op maandag 16 april 2012 13:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
Daar ben je tochj voor BE O+

Oh en klossen, ik vind t nu al onhandig. Als ik altijd lees bij mensen dat ze t fijn vinden, nou ik dus niet...Zodra de kraam weg was hebben we ze er onder vandaag gevist :')
Kon k tenminste zelf mn kind uit bed halen...Combinatie hechtingen en te hoog bed was neit fijn...
Had daarna wel t idee of we op de grond lagen :P
Oh, dat had ik hier hetzelfde! Ik vond ze echt stom. Gelukkig had ik een kleine kraamverzorgster, die wilde ook wel de controles doen zonder klossen.
pi_110392614
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
:D Vergeten terug te brengen? :o En daar zijn ze niet achteraan gegaan? :o
Nee nooit iets van gehoord! Bizar he? Ben bang voor een monsterboete als ik ze nu alsnog terugbreng :') en aangezien ik ze binnenkort toch weer nodig heb laat ik het er nog maar even bij...
pi_110392628
Oh en dan ben ik zelf niet klein he. Maar dat je dan op de rand moet zitten, en je voeten net niet bij de grond kunnen.. :X
pi_110392650
Ik vond het héérlijk zo'n hoog bed!
  maandag 16 april 2012 @ 13:21:27 #283
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110392659
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:12 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Ik ook fruit, is het enige wat ik op elk moment naar binnen krijg. Mijn overige cravings variëren per uur. Als ik uitroep dat ik zin heb in lasagna/ McNuggets/ pringles/ kentucky/ etc, zegt mijn vent al standaard "ok, als je over een uur nóg zin hebt, gaan we halen". Slechts 1 keer de daad bij het woord gevoegd. :P
Whihi :D :9
pi_110392730
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:20 schreef Morretje het volgende:
Oh en dan ben ik zelf niet klein he. Maar dat je dan op de rand moet zitten, en je voeten net niet bij de grond kunnen.. :X
Ik ben 1,64 en ik heb ook nog s korte benen (helpt ook neit echt ;)), dus moest met 1 bil op bed gaan zitten en dan zo erin schuiven...
Echt waardeloos (in combinatie met die hechtingen :P hoogzwanger ging t gelukkig wel)!
Was blij dat ie weer omlaag kon...
pi_110392778
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:23 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik ben 1,64 en ik heb ook nog s korte benen (helpt ook neit echt ;)), dus moest met 1 bil op bed gaan zitten en dan zo erin schuiven...
Echt waardeloos (in combinatie met die hechtingen :P hoogzwanger ging t gelukkig wel)!
Was blij dat ie weer omlaag kon...
Ik ben 1.75 met lange benen, maar dat deed et em ook niet hier..

Sorbo, hoe kom je je bed dan uit? Ik kon het de eerste dag echt niet zonder nog meer pijn van de hechtingen.. Zonder klossen was veel makkelijker
pi_110392850
Ik had geen hechtingen, misschien dat ik het dan ook wel vervelend had gevonden. Nooit zo bij stilgestaan.
pi_110392899
Het gaat zo snel hier, dat ik al best weer wat vergeten ben.

Tante_Sousa voor je mijlpaal *O*

Voor de andere mijlpalen *O*

Voor de beginnende schopjes *O*

Even voor de Sushi liefhebbers, die de rauwe vis niet aandurven. Vegetarische sushi is er ook, he en daar zijn er volgens mij geen problemen mee. :P

Van de zachte eieren en spiegeleieren wist ik helemaal niet. Zachtgekookt eet ik nooit, maar spiegelei wel. Ook wat er over de precieze vleeswaren en kruiden stond, was mij vreemd. Daarbij ben ik grote fan van verse basilicum & pesto. Ook andere kruiden heb ik weleens gebruikt & keelpastilles waar dat inzat (en dan heb ik toch echt eerst de bijsluiter gelezen, stond gewoon niets in dat het niet mocht tijdens de zwangerschap) :o

Klossen vond ik aan het eind van de zwangerschap handig om in en uit bed te komen. Na de geboorte was het handig, omdat het bed veel meer op de hoogte van de wieg stond. O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110392908
Logisch ook, dat bed moet dus op klossen voor de rug van de kraam, en zelf schieten bij elke poging om erin- of eruit te komen je hechtingen zo ongeveer los :')
  maandag 16 april 2012 @ 13:27:06 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110392912
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:21 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vond het héérlijk zo'n hoog bed!
Ik ook. :Y Had er wel een klein krukje net na de bevalling bij ivm trekkende hechtingen maar ik vond het echt wel prettig. :Y
  maandag 16 april 2012 @ 13:27:56 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110392948
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:26 schreef Mangostine het volgende:
Logisch ook, dat bed moet dus op klossen voor de rug van de kraam, en zelf schieten bij elke poging om erin- of eruit te komen je hechtingen zo ongeveer los :')
Ja, het is haar werk en zij moet nog langer mee, heel logisch dus. :Y
pi_110392988
quote:
12s.gif Op maandag 16 april 2012 13:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, het is haar werk en zij moet nog langer mee, heel logisch dus. :Y
Dat dus!
Die paar dagen heb ik ook overleefd dus tja...
pi_110393014
Kun je niet gewoon afspreken dat je man het bed verschoont? Of moet dat ook volgens kraamrichtlijnen gebeuren?
pi_110393087
Ze moet er ook je onderkantje ( :') ) controleren enzo.
pi_110393099
Het gaat niet alleen om bed verschonen, maar ook om je controles.
*poef* nu is het weg
pi_110393105
T gaat niet (alleen) om je bed verschonen :') Hechtingen moeten ook gecontroleerd worden enzo.

Oh spuit 11
pi_110393156
Echo echo echo
pi_110393157
In de zwangerschap vind ik het hoge bed doodeng. Jeetje, ik was zo bang er uit te vallen.
*poef* nu is het weg
pi_110393160
Phaidra, beterschap! Vervelend zo, ziek zijn en niet echt iets kunnen nemen. Nu als 't echt niet beter gaat, dan moet je maar aan de paracetamol... (of wat je dokter zegt).

Tinu, heb echt geen idee wat dat kan zijn. Raad vragen lijkt me 't beste.
Bijtje, klinkt zo pijnlijk :s.

Twinkel, hopelijk trek je 't vandaag en anders doe je maar een oogje toe tijdens de vergadering ;). Jij moet kotsen 's nachts, ik de hele tijd piesen :|

Zoë, misschien toch even luisteren bij je vlos, want klinkt best hevig die krampen...

Voor de 8, 18 en 30 weken: *O*

Ik zou zo heel graag met een bol buikje trouwen ;(
pi_110393179
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:31 schreef kaatjejannie het volgende:
In de zwangerschap vind ik het hoge bed doodeng. Jeetje, ik was zo bang er uit te vallen.
Want je valt normaal ook regelmatig uit je bed? ;)
pi_110393213
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2012 13:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ze moet er ook je onderkantje ( :') ) controleren enzo.
Ohja.
Maar dit zijn van die dingen die je je eigenlijk pas realiseert na de bevalling volgens mij. :P
  maandag 16 april 2012 @ 13:33:59 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110393247
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:32 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Want je valt normaal ook regelmatig uit je bed? ;)
*proest*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')