Copy - paste?quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:48 schreef Asyniur het volgende:
Ik wou nog even met jullie delen hoeveel mijn 2 jongens op elkaar lijken
[ afbeelding ]
links is Harry 1mnd oud en rechts is Huubke 5dgn oud
Ik heb nog steeds mn positiebroek aanquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:09 schreef Zoë23 het volgende:
Wat heb je de 1e tijd na de bevalling aan trouwens?positiebroek en legging enz? (zelfde als tijdens zw.schap dus)? Ik neem aan dat de buik de eerste tijd nog wel bol is enz?
Net als KD bij E. zorgen dat je goed in de make-up zit voor de bevalling?quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:00 schreef Kersjes het volgende:
Zoe, je wil natuurlijk wel een beetje goed op de foto's staan als de kleine er eenmaal is!
Volgens mij is dat helemaal niet zo raar/zeldzaam. Lijkt me alleen maar 'handig', bedoel, je moet toch douchen. Dan beter op zo'n manier, kun je tenminste je kind in de gaten houdenquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:16 schreef Kyara het volgende:
Hier vooral jurkjes en leggings. Zit net zo lekker als een joggingbroek en het ziet er toch net wat Ik heb wel eens staan douchen met Midas in zijn wipstoeltje in de badkamer.![]()
Ik eigenlijk alleen naar mijn werk of een feestje, ben er te lui voor verderquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:17 schreef Kersjes het volgende:
Ophelia, ik draag verder nooit make-up dus dat kan me geen ruk schelen!
quote:Maar toch zit die uitgroei me in 2e instantie dan dwars![]()
Waaromquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:16 schreef Kyara het volgende:
Hier vooral jurkjes en leggings. Zit net zo lekker als een joggingbroek en het ziet er toch net wat gekleder uit.
(buiten dat je natuurlijk graag leuk om de foto's wilt staan, is het ook best lastig om tijd te vinden om je haar te verven met een kleintje. Zeker als je er alleen voor staat (man weer werken, kraam weg etc). Ik heb wel eens staan douchen met Midas in zijn wipstoeltje in de badkamer.![]()
je kan toch douchen als hij/zij slaapt?quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:19 schreef Kersjes het volgende:
Kyara, ik douchte met de eerste vrijwel altijd met hem in de wipper erbij als ik alleen met hem thuis was! Ik kon hem geen seconde missen en vond het zo zielig als hij ineens "alleen" was
Ohhquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:23 schreef Kersjes het volgende:
De kapper was mijn eerste uitje zonder baby, hij was toen bijna 6 weken oud en bleef met mijn man thuis. Ik was 'n kleine 2 uur weg en ik voelde me zo naakt en kaal... Ik heb hem bij thuiskomst helemaal platgeknuffeld.
Willikook!quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:23 schreef Kersjes het volgende:
De kapper was mijn eerste uitje zonder baby, hij was toen bijna 6 weken oud en bleef met mijn man thuis. Ik was 'n kleine 2 uur weg en ik voelde me zo naakt en kaal... Ik heb hem bij thuiskomst helemaal platgeknuffeld.
Had dat douchen niet zo heel veel nutquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:28 schreef Kersjes het volgende:
Nytar, mijn oudste deed niet zo aan slapen overdag. Dus ja, dan maar naar mama kijken! Zulke douchesessies duurden overigens nooit zo lang, door de warmte en aanblik van baby speelde ik al gauw voor melkfontein en daar kreeg hij dorst van
Gaat z'n gangetje hier. Moet zeggen dat ik wel steeds nieuwsgieriger word naar ons mannetje.quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoe zou het trouwens met Xanteh en Roosje gaan?
Zelfde malquote:
idemquote:Op zaterdag 14 april 2012 19:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha, ik vond t wel lekker wat,extra slaap te hebben (niet dat ie niet doorsliep)
Moet zeggen dat ik nu wel meer dag heb
Bij nummer 2 maak ik me geen illusies dat het weer kan
Ben ik idd heeeel benieuwd naar!quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:13 schreef nytar het volgende:
[..]
idem
Ik ben sowieso benieuwd hoe dan de ochtenden gaan lopen...lijkt me een behoorlijke klus...
Hahaha!quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:13 schreef bodpa09 het volgende:
Gefeliciteerd met je 30 weken Phaidra! Ik kijk er ook erg naar uit, kweenie, 30 weken klinkt echt alsof het al bijna zo is he? Terwijl er grote kans is dat je jongetje dan nog minstens 10 weken, (in mijn geval waarschijnlijk 12 ;-)) blijft zitten. Maar toch, het is een soort magische grens.
Ik heb vandaag van die enorme onderbroeken gekocht, met zo'n buikstuk. Het is harde buiken galore hier, en ik las dat zo'n broekje dan kan helpen.
Anyway: thuis trek ik er een aan (zo'n grote witte) waarop mijn 3-jarige peuter "mooi mam, je bent net Mega Mindy" verzucht.Toen kon ik weer een schone aantrekken want ik pieste in mijn broek van het lachen.
Wat een mooie mannen heb je daar Asyniur!
Oh, inderdaadquote:Op zaterdag 14 april 2012 16:48 schreef Asyniur het volgende:
[ afbeelding ]
Oh nee, ik zou het echt stom van mezelf vinden om hiervoor te bellenquote:Op zondag 15 april 2012 11:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Thanks Coco! Maak je niet teveel zorgen meid .. Wanneer mag je weer naar de vlos? En anders, wat ik hier wel van jullie geleerd heb .. als je je zorgen maakt: Bellen!
Tuurlijk kun je hetquote:Op zondag 15 april 2012 12:03 schreef Zoë23 het volgende:
Ook wel onrealistisch. Heb er veel zin in maar het is ook wel weer 'eng'. Kan ik 't wel enz enz.
Wat goedquote:Op zondag 15 april 2012 14:53 schreef Enfermera het volgende:
Met mij gaat het gelukkig al een heeeeeeeeeeeeel stuk beter... Damn. Die hoestsiroop is echt MEGAgoed joh, daar word je me een partij suf van!Goddelijk. Duurde wel weer ff voordat ik in slaap kwam maar heb uiteindelijk een heel stuk beter geslapen dan gister en zo'n 10 of 11 uur gok ik
![]()
Dus voel me helemaal op en top weer. Lekker wasjes gedraaid al, en mn nesteldrang komt al lekker naar voren; heb een zooi make up uitgezocht dat mee kan naar het komende familieweekend voor mn nichtjes
![]()
Zeker minders, komt ook mede door haar schildklieren die een parte speelt, gelukkig is het bloeddruk nu wel goed, dat was met de 1ste wel anders toen ze elke week weer voor hartfilmpje moest.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:31 schreef Zoë23 het volgende:
SpeedyGJ
Mooie update![]()
Wat min dat je vriendin zoveel pijn heeftmaar zo te horen ben jij een goede steun voor dr!
Pfff, behoorlijk zegquote:Op zondag 15 april 2012 15:26 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Wat goed![]()
Slaap is zo nodig hé!
Feli voor de jarige mannen
30 weken jompel, lijkt nog een eeuwigheid veraf
Zoë, vervelend die kramp. Maar wel beter een voorbereid lijf natuurlijk...
Ik vind 't hier echt dus zo'n lieve gezellige bende héquote:Op zondag 15 april 2012 15:53 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Pfff, behoorlijk zeg![]()
Daar knap je echt van op als dat goed gaat
Hoe ver ben jij inmiddels Lisa? Iets van 8 weken als het ik het goed uitgerekend heb? Hoe voel je je?
Whihiquote:Op zondag 15 april 2012 16:17 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Ik vind 't hier echt dus zo'n lieve gezellige bende hé![]()
Dinsdag 8 weken
ook heel erg moe, een avondje laat uit zitten wreekt zich de dag erop
erg misselijk, maar ik kom nooit tot![]()
momenten dat ik wel kan eten en de misselijk niet de bovenhand haal, zijn wel feest![]()
Lang leve fruitsalade en versgebakken krentenbrood![]()
Psies!quote:Op zondag 15 april 2012 16:30 schreef OooLizaooO het volgende:
Dinsdagen =![]()
daar komen goeie kinders van![]()
Ik vind Twinkel d'r verhalen wel behoorlijk grappig (en herkenbaar) trouwens. Gaan we er lekker verder over kletsen in SC ofzo?
Mijne is ook een dinsdagquote:Op zondag 15 april 2012 16:24 schreef Enfermera het volgende:
Whihi![]()
Oh echt, jij ook al op dinsdag?Ik 'vier' mijn jubilea ook op de dinsdag
![]()
![]()
vind ik leukquote:Op zondag 15 april 2012 16:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Mijne is ook een dinsdagKomende dinsdag 11 weken
quote:Op zondag 15 april 2012 16:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja eigenlijk hoor k op vrijdag te verweken hoor![]()
Mja baby is gunstig gemeten met de termijnecho![]()
Dus naar de dinsdag,gezet.
Oh en ik ben dinsdag 27 weken![]()
ik ookquote:Op zondag 15 april 2012 16:17 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Ik vind 't hier echt dus zo'n lieve gezellige bende hé![]()
Ik moet mezelf sowieso altijd temperen qua smiliesquote:Op zondag 15 april 2012 16:57 schreef Enfermera het volgende:
Liza: whaha echt he![]()
Leuk man
Sonnetje: joh! Wat toevallig, en cool natuurlijk![]()
![]()
Whaha ja bevallingsdatum weet je nooit he![]()
Coco jij ook al!![]()
![]()
Wat is dit joh? Kan toch geen toeval meer zijn
![]()
![]()
![]()
Nee, als ik enthousiast ben gebruik ik nooit zoveel smilies hoor.*kuch*
Neh, zegt niks.quote:Op zondag 15 april 2012 17:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik moet mezelf sowieso altijd temperen qua smilies
Oh, ben alweer de hele dag weeïg misselijk. Dus denk dat het wel goed zit
uhm nee, tis echt en ontopic, helaasch voor jouquote:Op zondag 15 april 2012 17:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Awww, je probeert me op de kast te jagen
Wat schattig
Nu weer fijn ontopic he![]()
Het feit dat het niet per se iets uit hoeft te maken wellichtquote:Op zondag 15 april 2012 17:49 schreef moussy het volgende:
[..]
uhm nee, tis echt en ontopic, helaasch voor jou
ja, dat, de rest was slap gelul.quote:Op zondag 15 april 2012 17:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Het feit dat het niet per se iets uit hoeft te maken wellicht![]()
quote:
Whihiquote:Op zondag 15 april 2012 17:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik moet mezelf sowieso altijd temperen qua smilies
Oh, ben alweer de hele dag weeïg misselijk. Dus denk dat het wel goed zit
Kunnen jullie het niet uittimen om samen/ gelijktijdig te bevallenquote:Op zondag 15 april 2012 18:33 schreef Zoë23 het volgende:
Ik moet nog even wachten, m'n zus met 39+5 heeft voorrang![]()
Zal ik doen
Dat wil ze nietquote:Op zondag 15 april 2012 18:34 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Kunnen jullie het niet uittimen om samen/ gelijktijdig te bevallen
Ja wel goed. Eigenlijk ging het na de opname in het ziekenhuis niet slechter of anders met me dan daarvoor. Ik heb wel soms pijn helemaal onderin in mijn bekkenbodem. Het is een moeilijk te omschrijven pijn, het voelt een beetje alsof mijn onderkant eraf valt. Dat had ik wel al langer. In het ziekenhuis hebben zij nog een blaasontsteking vastgesteld, dus nu heb ik weer antibiotica. Het rare is alleen, dat gevoel wat ik boven omschreef had ik al voordat de blaasontsteking werd vastgesteld. Verder heb ik niet andere kwalen daardoor.quote:Op zondag 15 april 2012 18:33 schreef Zoë23 het volgende:
Zal ik doen
Tinuviel
Ja warmte helpt wel voor n tijdje
Kan wel weer even n kruik maken
Hoe gaat t met jou?
Ik weet niet, het voelt niet als een bekkenprobleem, is veel lager. Echt de bekkenbodem/ bij de vagina. Ik heb het tot nu toe gewoon geschoven op de zwangerschapstermijn, dat alles naar beneden drukt enzo. Ik ben nu 35+3. Maar voor de zekerheid zou ik het donderdag as bij de controle kunnen vragen.quote:Op zondag 15 april 2012 18:42 schreef Zoë23 het volgende:
Is het geen bekken-probleem? Missch dat een bekken-fysio je kan helpen?
Of heeft 't een andere oorzaak denk je?
Oh echt joh, samen met je zus zwanger?quote:Op zondag 15 april 2012 18:33 schreef Zoë23 het volgende:
Zal ik doen
Tinuviel
Ja warmte helpt wel voor n tijdje
Kan wel weer even n kruik maken
Hoe gaat t met jou?
Dan zouden het toch je juist je banden, spieren etc van je bekken kunnen zijn?quote:Op zondag 15 april 2012 18:47 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Echt de bekkenbodem/ bij de vagina.
gewoon ff rustig aan doen, vergeet ook niet dat die blaasontsteking er al zat toen het ontdekt werd, dus het zou idd ook gewoon je blaas kunnen zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 19:02 schreef Tinuviel het volgende:
Ik ga het donderdag gewoon vragen. Misschien is het ook een heel "normaal"verschijnsel in verband met het verweken van al die spieren.
Moussy ik heb in ieder geval verder geen bekken of rugklachten. Het voelt ook niet alsof het het hele bekkenbodem gebied is, echter maar een deel. Donderdag weet ik meer.
Meestal is het hoe langer je jammert hoe langer het blijft..quote:Op zondag 15 april 2012 23:05 schreef Troeta het volgende:
Net ff gespiekt bij de verse baby van m'n buurvrouwIk wil oohook!!
Enne gaat dat gezeik op dit topic door anderen lang duren? Want dan ben ik voorlopig even weg hier.
jullie? wie?quote:Op zondag 15 april 2012 23:12 schreef Troeta het volgende:
Waar slaat dit op dan? Vervelen jullie je? Is er iets gebeurd? Heeft iemand lullig gedaan?
quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:48 schreef Asyniur het volgende:
[ afbeelding ]
ik denk dat we jullie zijn, ZE durft geen namen te noemenquote:
Ga lekker zelf weg hier, de weinige leuke reacties die je hier neerzet kan ik ook wel missen.quote:Op zondag 15 april 2012 23:15 schreef moussy het volgende:
[..]
doeiii, neem die andere zuurpruimen ook effe mee!
dus als niet zwanger mag je niet posten? Rot ff snel op naar een geheim besloten achter een slotje groepje! Fok! is niet van jou en dit topic óók niet.quote:Op zondag 15 april 2012 23:16 schreef Troeta het volgende:
En dan gaan jullie hier niet zwanger het topic verder vullen? Dit slaat echt nergens op zeg.
quote:Op zondag 15 april 2012 23:15 schreef moussy het volgende:
[..]
doeiii, neem die andere zuurpruimen ook effe mee!
Wat leuk! En lief ookquote:Op zondag 15 april 2012 23:34 schreef bijtje84 het volgende:
Ik heb vanavond van mijn vriendinnen een heuze babyshower gehad!! Ik had het totaal niet verwacht, was echt super verrast, zo leuk! Bij dochter nooit zoiets gehad.
Hele leuke cadeautjes gekregen enzo, lekker gesnoept van chocolaatjes en blauwe muisjes. Ze hadden het heel leuk aangepaktgelukkig geen spelletjes, ze kennen me goed
Vervelend Tinuvielquote:Op maandag 16 april 2012 08:28 schreef Tinuviel het volgende:
Covie, fijn om te weten dat je nu al melk hebt.
Bijtje watvan je vriendinnen.
Bijtje het rare is, ik kan de pijn niet vastmaken aan een bepaalde beweging of zelfs positie. Ik heb er weleens last van gehad als ik direct op de grond zit. Dus toen dacht ik, dat is misschien te hard enzo, moet ik gewoon niet doen. Maar dan had ik het ook weer na het slapen en mijn bed is toch echt veel zachter dan op de grond. Daarnaast was het de ene keer bij het zitten, de andere keer bij het liggen. Dus ik kan de vinger er niet op leggen: schijnt niet vanwege een positie of bepaalde ondergrond te komen.
Phaidra beterschap voor je keelpijn. Ik hoop dat die snel weggaat. Volgens mijn huisarts zou thee met honing helpen. Ik houd het meer bij de keelsnoepje, die je dan mag tijdens de zwangerschap. Heel veel plezier vanmiddag bij de 30 weken echo. Ikvoor je dat je man ook mee kan.
+ 1!!!quote:Op maandag 16 april 2012 09:37 schreef Zoë23 het volgende:
.. Wat jammer dat negatieve gedoe hier.
Reageer er meestal niet op maar als 't mensen wegjaagt vind ik 't toch wel minder..
Heb veel aan de dames hier![]()
En ik neem aan dat de anderen ook veel kwijt kunnen in dit topic.
Hoop dat, dat zo blijft en dat de mensen die weg zijn gewoon weer terug komen.
Ik kan alle tips en adviezen goed gebruiken iig.
(verder begrijp ik alle negativiteit niet zo goed, alles was volgens mij al gezegt & zonde om er constant op terug te komen...)
18 weken!quote:Op maandag 16 april 2012 10:31 schreef Kwisted het volgende:
joepie ik ben vandaag 18 wekenVoor mijn gevoel is dat al heeel ver
![]()
En ik begin nu steeds vaker te denken: 'He voelde ik nou iets?!' Dus laat het geschop en getrappel maar komen hoor![]()
Spannend!quote:Op maandag 16 april 2012 11:13 schreef Enfermera het volgende:
Ik ga morgen op mn werk vertellen dat ik zwanger ben, mn buik is ook echt een heel stuk dikkerVind 't wel heul spannend
.
Moet vanmiddag naar de vk, heb een heel lijstje met vragen gemaaktBen benieuwd!
Denk dat ik nu ook hoor of ik naar de gyn moet of niet
ik hoop het zo van niet! Zou zo graag thuis bevallen... Kijk als het echt moet, dan doe ik het wel, maar niet voordat ik ze 't hemd van het lijf heb gevraagd waarom ik dan zo nodig in het ziekenhuis moet bevallen.
Altijd assertief blijven in de gezondheidszorg
Voor 20 weken regelen? Waarom is dat? Puur uit nieuwsgierigheid overigens, Martijn en ik zijn getrouwd.quote:Op maandag 16 april 2012 10:33 schreef Xanteh het volgende:
Zoë: nu nog erkenning regelen? Bij mij werd geadviseerd om dat al voor week 20 te regelen. En ik zag het woordje trouwen voorbij komen?![]()
Zeker.. ja iddquote:Op maandag 16 april 2012 11:20 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Spannend!
Vanwege je darm-ziekte?
Je kunt altijd het e.e.a bespreken toch?
Nee precies.. Nee ik heb klysma's, omdat het in het laatste gedeelte van mn darm zitquote:Op maandag 16 april 2012 11:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, helemaal de mijlpaal van regenboogjes gemist.. Gefeli!
Enfermera, ik kan me voorstellen dat jij het zelf niet nodig vindt om in het ziekenhuis te bevallen. Jij krijgt (als ik het goed heb) Salofalk (gok op een tablet of 8 per dag)? Dat is inderdaad behoorlijk licht spul.
Sterker nog, ik vraag me af of het in mijn geval überhaupt per se nodig is. Moet vanaf 28 weken stoppen met de Remicade, en nu is dat wel behoorlijk zwaar spul, maar ik weet niet of het echt zo veel uitmaakt bij de bevalling (behalve als de ontstekingen terugkomen natuurlijk, al ga ik daar maar even niet vanuit). Nu maakt het voor mij toch niet uit, want ik beval bij voorkeur sowieso in het zhuis. Vind het wel een fijn idee.
Omdat 't regelen ervan na de geboorte lastiger is. Kindjes kunnen al geboren worden vanaf 24 weken dus het kan verstandig zijn om het op tijd te doen.quote:Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Voor 20 weken regelen? Waarom is dat? Puur uit nieuwsgierigheid overigens, Martijn en ik zijn getrouwd.
Ohhhh, klysma's zijn inderdaad nog lichter. Dan kan ik het me helemaal goed voorstellen.quote:Op maandag 16 april 2012 11:28 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nee precies.. Nee ik heb klysma's, omdat het in het laatste gedeelte van mn darm zitgebruik ze om de dag en het is de variant 2g/30g, dus ook heel weinig..
Ohja preciesJa, waarom zou jij het dan ook niet kunnen? Je gaat geen andere medicijnen gebruiken? En idd, als het rustig blijft... Zou mooi zijn
![]()
Je moet idd doen waar je je goed bij voelt
Eerlijk gezegd heeft de gyn me echt helemaal niks verteld over dingen waar ik op moet letten/niet mag eten/etc. Wel een berg foldertjes meegekregen en kan me niet herinneren dat daar iets over sushi in stond, maar dat zou ik thuis nog eens na moeten kijken.quote:Op maandag 16 april 2012 11:38 schreef Regenboogjes het volgende:
Wow! Dat is een echte mijlpaal sproet!Hoe voel je je verder?
Vraagje: Wat hebben jullie van je verloskundige c.q. gynaecoloog gehoord over sushi eten tijdens de zwangerschap? Dr. Google verwart me.
Wat lijkt me dat ergens spannend om je koffertje in te 'moeten' pakkenquote:Op maandag 16 april 2012 11:33 schreef sproet-je het volgende:
Ik ga zo even bij lezen maaaaaar MELD!!! Ben ik gewoon vandaag al 37 weken zwanger, nu moet ik toch echt mijn koffertje maar eens gaan pakken.
quote:Op maandag 16 april 2012 11:33 schreef sproet-je het volgende:
Ik ga zo even bij lezen maaaaaar MELD!!! Ben ik gewoon vandaag al 37 weken zwanger, nu moet ik toch echt mijn koffertje maar eens gaan pakken.
Hoe lang moet jij eigenlijk nog?quote:Op maandag 16 april 2012 11:41 schreef Sorbootje het volgende:
Sproet! 37 weken gewoon alweer! Time flies!
Ik heb net de eerste "Hoe lang moet je nog?"-vraag alweer gehad.Ik lijkt gewoon echt al wel zes maanden zwanger ofzo volgens mij
Zowel vlos als gyn gaven aan dat het geen probleem is als het verse vis is... dus bij een goede vishandelaar vandaan... oppassen met tonijn (ivm lood/kwik achtig iets) maar verder geen probleem.quote:Op maandag 16 april 2012 11:38 schreef Regenboogjes het volgende:
Vraagje: Wat hebben jullie van je verloskundige c.q. gynaecoloog gehoord over sushi eten tijdens de zwangerschap? Dr. Google verwart me.
Jeetje, dat is nog langquote:
Oh wauwquote:Op maandag 16 april 2012 11:41 schreef Sorbootje het volgende:
Sproet! 37 weken gewoon alweer! Time flies!
Ik heb net de eerste "Hoe lang moet je nog?"-vraag alweer gehad.Ik lijkt gewoon echt al wel zes maanden zwanger ofzo volgens mij
Daarvan zeggen ze dat je het niet vaker dan één keer per week moet eten. Nou, dat moet wel lukken...quote:Op maandag 16 april 2012 11:42 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
oppassen met tonijn (ivm lood/kwik achtig iets) maar verder geen probleem.
quote:
Nee, niet van de verloskundige. Wat ik begrepen heb, is dat eigenlijk alleen verpakte vis niet mag, rauw & vers van de visboer mag het wel. Maar omdat je nooit weet hoe vers de vis écht is, laat ik het voorlopig maar aan me voorbij gaanquote:Op maandag 16 april 2012 11:38 schreef Regenboogjes het volgende:
Nah dat doe ik maar niet. Daarvoor is vruchtbaarheid een veel te gevoelig onderwerp. Ik zeg liever dat ík tenminste een excuus heb voor mn dikke pensquote:Op maandag 16 april 2012 11:51 schreef Mangostine het volgende:
Sorbo, gewoon trots naar voren steken die buik, en anderen toesneren "ja, maar ík ben tenminste vruchtbaar" of "gelukkig ben jij niet degene die zich op dit moment voortplant"
edit: tegen buitenstaanders hè. Niet waar je schoonzus/ -broer bij is.![]()
quote:Op maandag 16 april 2012 11:51 schreef Mangostine het volgende:
Sorbo, gewoon trots naar voren steken die buik, en anderen toesneren "ja, maar ík ben tenminste vruchtbaar"
quote:Op maandag 16 april 2012 12:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
hmmm...Ik vind het goed dat jij dat zo kan denken maar bij mij gingen mijn nekharen rechtovereind staan.
He gats!quote:Op maandag 16 april 2012 12:05 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Nah dat doe ik maar niet. Daarvoor is vruchtbaarheid een veel te gevoelig onderwerp. Ik zeg liever dat ík tenminste een excuus heb voor mn dikke pens
Mijn buik fier vooruitsteken gaat nu niet zo makkelijk. Heb een blauwe en een paarse enkel, dus ik loop als een bejaarde.
Ja, snap ik maar ik begin zelf geloof ik ook een beetje zurig te worden van dat gedoe hierquote:Op maandag 16 april 2012 12:11 schreef Sorbootje het volgende:
Yep, door m'n enkelS gegaan. Strakke actie wel.
En Tante Soesa, ik heb gewoon geen zin in wéér gezeik om niks, terwijl het overduidelijk als een grapje bedoeld was, of het nou een misplaatst grapje is of niet.
En die buitenstaander zal net iemand zijn die niet vruchtbaar is, al jaren in de molen zit en zich toevallig geen houding weet te geven en nét een keer ongelukkig vraagt hoe lang je nog moet......quote:Op maandag 16 april 2012 11:51 schreef Mangostine het volgende:
Sorbo, gewoon trots naar voren steken die buik, en anderen toesneren "ja, maar ík ben tenminste vruchtbaar" of "gelukkig ben jij niet degene die zich op dit moment voortplant"
edit: tegen buitenstaanders hè. Niet waar je schoonzus/ -broer bij is.![]()
Ff inbreken (ja ik lurkquote:Op maandag 16 april 2012 11:43 schreef Regenboogjes het volgende:
Precies wat ik wilde horen.![]()
Dank u!
Snap je wel dat het voor een heleboel vrouwen als een enorm pijnlijke opmerking ervaren wordt? Ff nadenken voor je iets zegt/schrijft voorkomt een hoop ge-emmer..quote:Op maandag 16 april 2012 12:16 schreef Mangostine het volgende:
Jahaaa! Sorry! Gepost, gequote, heeft geen zin meer om het weg te halen, het spijt me.
Nee, verrek nu je het zegt ja. Dank voor je feedback.quote:Op maandag 16 april 2012 12:30 schreef Morretje het volgende:
[..]
Snap je wel dat het voor een heleboel vrouwen als een enorm pijnlijke opmerking ervaren wordt? Ff nadenken voor je iets zegt/schrijft voorkomt een hoop ge-emmer..
Tombo
Dat mag, maar het effect van haar opmerking blijft staan..quote:Op maandag 16 april 2012 12:31 schreef Kwisted het volgende:
Morretje, ik vind je opmerking nu wel onnodig. Ze bedoelde het zo niet en heeft al sorry gezegd.
Ze vond t niet leuk in de zin van; dat jij 'eerder' beviel dan haar?quote:Op maandag 16 april 2012 12:16 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik was ook tegelijk met mijn zus zwanger. En we waren zelf zo goed al tegelijk uitgerekend.
Alleen kwam ons meisje 6wk eerder en volgens mij vond mijn zus dat ook niet zo leuk. Tot ze zag wat voor zorgen dat gaf.
Dit heb ik ook nooit geweten.quote:Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef Mangostine het volgende:
Salami en cervelaat? Is dat rauw vlees? Dat is nieuw voor mij.
Heb ik toch een aantal keren gegeten en staat voor deze week weer op het menu door de pastasalade.
Waarom vind je dat? Ik dacht juist van alle google links dat dit de meest betrouwbare was namelijkquote:Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef Sorbootje het volgende:
Het voedingscentrum, da's wel de laatste instantie die ik serieus neem.
Weet je dan ook hoe het gemaakt werd? Of deed de slager dat niet zelf?quote:Op maandag 16 april 2012 12:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit heb ik ook nooit geweten.![]()
En ik heb nog wel bij een slagerij gewerkt.
Sorbo, als ik op wiki kijk lees ik het volgende:quote:Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef Sorbootje het volgende:
Het voedingscentrum, da's wel de laatste instantie die ik serieus neem. Alleen al de opmerking dat je alleen hardgekookte eieren moet eten, volstrékte onzin. Als er al salmonella op een ei zit, dan zit dat op de schaal. Als je et ei kookt, verhit je de schaal meer dan voldoende om de salmonellabacterie te doden.
Oh ja, ik ging werken.
Nee, sorry, vleeswarenafdeling van de supermarkt, maar dan nog. Als je echt met rauw vlees werkt moet je daar andere maatregelen voor nemen (tussentijds snijmachine schoonmaken etc) en dat is voor salami en cervelaat nooit van toepassing geweest, evenmin als voor rauwe ham.quote:Op maandag 16 april 2012 12:45 schreef Morretje het volgende:
[..]
Weet je dan ook hoe het gemaakt werd? Of deed de slager dat niet zelf?
In mijn ogen net zo deskundig als het voedingscentrum, dus prima aannemelijk.quote:Vleeswaren zoals salami, rauwe ham en rookvlees mogen wel.
Omdat ik ze wel (veel) vaker onzin als waarheid heb zien verkopen en bepaalde merkproducten aanprijzen. Weinig onafhankelijks aan.quote:Op maandag 16 april 2012 12:45 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Waarom vind je dat? Ik dacht juist van alle google links dat dit de meest betrouwbare was namelijk
Oh?quote:Op maandag 16 april 2012 12:36 schreef Kwisted het volgende:
Wat kun je beter niet doen
Soms kan wat je eet en drinkt schadelijk zijn voor je ongeboren kind. Daarom moet je hiermee uitkijken:
Broodbeleg: eet niet meer dan 1 boterham met leverproducten, zoals smeerworst of paté, op een dag om een teveel aan vitamine A te voorkomen;
Koffie: drink maximaal 4 koppen per dag vanwege de cafeïne. In thee en cola zit ook cafeïne, maar daarvan mag je, als je geen koffie drinkt, maximaal 8 glazen;
Kaas: eet geen zachte kaas gemaakt van rauwe melk. Harde kaas gemaakt van rauwe melk, zoals Nederlandse boerenkaas, mag wel;
Vis: vis is heel gezond. Maar neem geen:
a) voorverpakte kant-en-klare vis uit de koeling zoals gerookte zalm, paling, mosselen (deze producten kunnen wel gegeten worden als ze van te voren verhit worden);
b) rauwe vis of schaal- en schelpdieren, zoals oesters;
c) geen roofvissen, zoals zwaardvis, tonijn, haai en koningsmakreel;
d) geen paling uit de Nederlandse rivieren;
e) niet meer dan twee keer per week vette vis, vanwege de dioxines.
Vlees: eet geen rauw vlees (zoals tartaar, carpaccio, halfdoorbakken biefstuk), geen rauwe vleeswaren (zoals filet americain, ossenworst, rosbief, rauwe ham, salami, cervelaat) en geen lever;
Eieren: eet alleen eieren die hardgekookt of goed doorbakken zijn;
Drop: beperk je tot een paar dropjes en 1 tot 2 glazen zoethoutthee op een dag;
Kruidenpreparaten: Neem geen efedra, aloë, sassafras, dong quai, kava kava, absint-alsem, venkel, anijs, komkommerkruid, hoefblad, smeerwortel en boerenwormkruid. Neem niet te veel fenegriek, nigelle, moederkruid, senna, en meidoorn;
Keukenkruiden: beperk het gebruik van venkel, salie, dragon, anijs, basilicum, pesto en kaneel.
Rabarber: neem niet te veel rabarber;
Venkelthee en anijsthee, bijvoorbeeld tegen darmkrampjes bij baby's of om de melkproductie te bevorderen;
Pimba: gebruik geen pimba ofwel kalebaskalk tegen misselijkheid;
Alcohol en roken: drink geen alcohol en rook niet, het kan je vruchtbaarheid verminderen en je ongeboren kind schaden.
Bewaar verse producten zoals vleeswaren en rauwkostsalades niet te lang.
Bron: voedingscentrum.nl
Yup, sommige wel.. ik heb in de Jumbo een keer gevraagd; hij zei dat normale salami en cervelaat voldoende bewerkt is dat het geen kwaad kan, maar er ligt bijv. ook rundersalami (ziet er ook een stuk donkerder uit, meer rood), en dat mag dan weer niet, dat is echt rauwquote:Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef Mangostine het volgende:
Salami en cervelaat? Is dat rauw vlees? Dat is nieuw voor mij.
Heb ik toch een aantal keren gegeten en staat voor deze week weer op het menu door de pastasalade.
Hmm, da's heel andere info dan die ik heb inderdaad. Ik zal mijn, naar mijn weten zeer betrouwbare bron, nog eens aan de tand voelen. Laatst nog een stuk gelezen over dat je best een dooier zacht kunt houden en hem toch voldoende kunt verhitten om eventuele salmonellabacterien te doden. Maar dat was bij gebroken eieren. Ik weet niet hoe heet een zachte dooier wordt in een gekookt ei.quote:Op maandag 16 april 2012 12:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Sorbo, als ik op wiki kijk lees ik het volgende:
Eieren kunnen zowel binnen als buiten de schaal de Salmonella bacterie meedragen. Binnen de schaal bevindt de Salmonella bacterie zich vooral in het eigeel. Het gaat dan meestal om een specifieke stam Salmonella enteritidis, die in staat is om te overleven in de eierstokken (ovaria) of eileiders (oviducten) van de kip en zich in het eigeel kan vestigen voordat het ei wordt gevormd.
Nu zie ik uiteraard ook wiki niet als bijbel maar dit is toch de reden dat ik geen zachtgekookte eieren eet. Helaas...
Dat heb ik zelf ook inderdaad. Al moet ik zeggen dat ik nu bepaalde dingen wel écht begin te missen (zoals dus dat zachtgekookte ei van hierbovenquote:Op maandag 16 april 2012 12:52 schreef Kwisted het volgende:
duidelijk.
Er staat ook boven:
Soms kan wat je eet en drinkt schadelijk zijn voor je ongeboren kind.
Ik denk dus dat als jij af en toe een zacht gekookt eitje eet, je niet bang hoeft te zijn. Je moet het gewoon niet elke dag eten lijkt me..
Ik ben zelf zo para dat ik het liever helemaal niet doe.
Er staat bij dat rijtje kruiden ook kaneel...daar moet je echt veel van nemen voor het slecht is...dus idd beetje met een korrel zout nemen...quote:Op maandag 16 april 2012 12:51 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Oh?Nou, weer wat geleerd.
Maar ik vind het nog vaag, beperk het gebruik van? Ik heb net een tosti op met geitenkaas, tomaat en iets van 4 blaadjes basilicum.
Zit ik nu aan mn tax?
Ik neem het maar met een korrel zout, ik gok als je niet zo'n hele plant per dag opeet dat je goed zit
[..]
Yup, sommige wel.. ik heb in de Jumbo een keer gevraagd; hij zei dat normale salami en cervelaat voldoende bewerkt is dat het geen kwaad kan, maar er ligt bijv. ook rundersalami (ziet er ook een stuk donkerder uit, meer rood), en dat mag dan weer niet, dat is echt rauw
Ja joh. Komt echt wel goed. Vriendin van mij heeft ook de hele zwangerschap spiegeleieren gegeten enzoquote:Op maandag 16 april 2012 12:54 schreef Kwisted het volgende:
@enfermera: ik denk inderdaad ook dat je het gewoon niet belachelijk veel moet eten. Zo doe ik dat ook met mijn dropjesOh en je tosti klinkt wel heerlijk zeg!!
Misschien als ik het nou suuuuper lekker zou vinden dat ik het ook wel gewoon af en toe zou eten hoor. Maar ik kan het ook goed laten staan. Dat maakt de beslissing ook wel makkelijker. En ik ben het met je eens qua gezond verstandquote:Op maandag 16 april 2012 12:54 schreef Sorbootje het volgende:
Ik houd best rekening met wat ik eet. Ik drink geen alcohol, neem geen rood vlees etc.. maar verder, come on! Als je echt óveral zo spastisch rekening mee moet gaan houden kun je alleen nog maar rijstewafels eten ofzo. Gezond verstand goes a long way.
Maar dat gaat voor de eieren niet op. Daar is het een kwestie van net pech hebben als er salmonella in/op zit, en zo ook met het vlees en de vis.quote:Op maandag 16 april 2012 12:52 schreef Kwisted het volgende:
duidelijk.
Er staat ook boven:
Soms kan wat je eet en drinkt schadelijk zijn voor je ongeboren kind.
Ik denk dus dat als jij af en toe een zacht gekookt eitje eet, je niet bang hoeft te zijn. Je moet het gewoon niet elke dag eten lijkt me..
Ik ben zelf zo para dat ik het liever helemaal niet doe.
Hardgekookte biefstukquote:Op maandag 16 april 2012 12:55 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Nja eieren eet ik toch alleen hardgekookt, normaal al, net zoals biefstuk enzo.
+1quote:Op maandag 16 april 2012 13:01 schreef Spockjuh_ het volgende:
Kan wel het wiel opnieuw gaan uitvinden maar denk dat mijn vraag hier snel kan worden beantwoord!
we zijn namelijk op zoek naar een to-do list of een checklist waarop je kant afstrepen wat er allemaal bij een zwangerschap komt kijken als het gaat om aankopen, aanpassingen in huis, ziekenhuis bezoekjes e.d. Een lijst dus om nog enigzins het overzicht te houden gedurende de komende 6 maanden.
ik wist gewoon dat ie er zou komenquote:
Dan moet je geen biefstuk eten. Biefstuk is helemaal niet geschikt om doorbakken te eten. Dan wordt ie taai en vies. /culinairesnobpostquote:Op maandag 16 april 2012 13:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ik wist gewoon dat ie er zou komen![]()
Maar ik eet mn biefstuk eigenlijk nooit rood dusIk hou van doorbakken (zo goed
)
Ohhhhquote:Op maandag 16 april 2012 13:05 schreef Kwisted het volgende:
ik ga zo naar de H&M, heb echt positiebroeken nodig, ik puil uit!
En dan gelijk even over de kinderafdeling
Ik vind die uitzetlijsten vaak terug in van die zwangerschapstijdschriften die ik van de verloskundige krijg. En in de kraamzorgbrochure.quote:Op maandag 16 april 2012 13:01 schreef Spockjuh_ het volgende:
Kan wel het wiel opnieuw gaan uitvinden maar denk dat mijn vraag hier snel kan worden beantwoord!
we zijn namelijk op zoek naar een to-do list of een checklist waarop je kant afstrepen wat er allemaal bij een zwangerschap komt kijken als het gaat om aankopen, aanpassingen in huis, ziekenhuis bezoekjes e.d. Een lijst dus om nog enigzins het overzicht te houden gedurende de komende 6 maanden.
Daar was ooit een handig topic over. Even zoeken!quote:Op maandag 16 april 2012 13:01 schreef Spockjuh_ het volgende:
Oh bah.. Lijkt me ook niet lekker kotsen btw..quote:Op maandag 16 april 2012 13:06 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb deze zwangerschap vooral veel zin in fruit. En in gefrituurde waar die ik net zo snel weer uitkots.
Zoiets?quote:Op maandag 16 april 2012 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar was ooit een handig topic over. Even zoeken!
Niet als je goeie biefstuk hebquote:Op maandag 16 april 2012 13:04 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dan moet je geen biefstuk eten. Biefstuk is helemaal niet geschikt om doorbakken te eten. Dan wordt ie taai en vies. /culinairesnobpost
Ik ook fruit, is het enige wat ik op elk moment naar binnen krijg. Mijn overige cravings variëren per uur. Als ik uitroep dat ik zin heb in lasagna/ McNuggets/ pringles/ kentucky/ etc, zegt mijn vent al standaard "ok, als je over een uur nóg zin hebt, gaan we halen". Slechts 1 keer de daad bij het woord gevoegd.quote:Op maandag 16 april 2012 13:06 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb deze zwangerschap vooral veel zin in fruit. En in gefrituurde waar die ik net zo snel weer uitkots.
Oh, dat had ik hier hetzelfde! Ik vond ze echt stom. Gelukkig had ik een kleine kraamverzorgster, die wilde ook wel de controles doen zonder klossen.quote:Op maandag 16 april 2012 13:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
Daar ben je tochj voor BE![]()
Oh en klossen, ik vind t nu al onhandig. Als ik altijd lees bij mensen dat ze t fijn vinden, nou ik dus niet...Zodra de kraam weg was hebben we ze er onder vandaag gevist![]()
Kon k tenminste zelf mn kind uit bed halen...Combinatie hechtingen en te hoog bed was neit fijn...
Had daarna wel t idee of we op de grond lagen
Nee nooit iets van gehoord! Bizar he? Ben bang voor een monsterboete als ik ze nu alsnog terugbrengquote:Op maandag 16 april 2012 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Vergeten terug te brengen?
En daar zijn ze niet achteraan gegaan?
Whihiquote:Op maandag 16 april 2012 13:12 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ik ook fruit, is het enige wat ik op elk moment naar binnen krijg. Mijn overige cravings variëren per uur. Als ik uitroep dat ik zin heb in lasagna/ McNuggets/ pringles/ kentucky/ etc, zegt mijn vent al standaard "ok, als je over een uur nóg zin hebt, gaan we halen". Slechts 1 keer de daad bij het woord gevoegd.
Ik ben 1,64 en ik heb ook nog s korte benen (helpt ook neit echtquote:Op maandag 16 april 2012 13:20 schreef Morretje het volgende:
Oh en dan ben ik zelf niet klein he. Maar dat je dan op de rand moet zitten, en je voeten net niet bij de grond kunnen..
Ik ben 1.75 met lange benen, maar dat deed et em ook niet hier..quote:Op maandag 16 april 2012 13:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik ben 1,64 en ik heb ook nog s korte benen (helpt ook neit echt), dus moest met 1 bil op bed gaan zitten en dan zo erin schuiven...
Echt waardeloos (in combinatie met die hechtingenhoogzwanger ging t gelukkig wel)!
Was blij dat ie weer omlaag kon...
Ik ook.quote:
Ja, het is haar werk en zij moet nog langer mee, heel logisch dus.quote:Op maandag 16 april 2012 13:26 schreef Mangostine het volgende:
Logisch ook, dat bed moet dus op klossen voor de rug van de kraam, en zelf schieten bij elke poging om erin- of eruit te komen je hechtingen zo ongeveer los
Dat dus!quote:Op maandag 16 april 2012 13:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, het is haar werk en zij moet nog langer mee, heel logisch dus.
Want je valt normaal ook regelmatig uit je bed?quote:Op maandag 16 april 2012 13:31 schreef kaatjejannie het volgende:
In de zwangerschap vind ik het hoge bed doodeng. Jeetje, ik was zo bang er uit te vallen.
Ohja.quote:Op maandag 16 april 2012 13:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ze moet er ook je onderkantje () controleren enzo.
*proest*quote:Op maandag 16 april 2012 13:32 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Want je valt normaal ook regelmatig uit je bed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |