quote:Natasja Froger begeleidt samen met scheidingscoach Yolande de Best scheidende ouders naar een zo ideaal mogelijke situatie met hun kinderen.
Het aantal echtscheidingen is de afgelopen jaren fors toegenomen. Eén op de drie kinderen krijgt nog voor hun 16e te maken met een scheiding van hun ouders. Vaak zijn de ouders dusdanig verwikkeld in een onderlinge strijd dat er geen goede communicatie meer mogelijk is.
Met alle gevolgen van dien voor de kinderen. In Echt Scheiden staat het belang van de kinderen centraal.
Youp.quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:53 schreef Haaibaaike het volgende:
twitter:youpvanthek twitterde op zaterdag 14-04-2012 om 09:24:27de zaterdagse column: http://t.co/x0SEZXvh reageer retweet
Kan me wel voorstellen dat ze zo moest janken, als je vent zo met je omgaat.wat ze ook voor een groot deel zelf heeft laten gebeuren.. door zichzelf grenzeloos op te stellen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:05 schreef stevenmac26 het volgende:
ik werd echt gek van dat wijf dat ding scheiden
Elke keer dat gejank er door heen
dus ditquote:
Youp is een dooie die aandacht wil! Gewoon niet lezen.quote:
Hij slaat wel de spijker op z'n kop.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Youp is een dooie die aandacht wil! Gewoon niet lezen.
Youp krijgt op zijn twitter nav deze link van nrc veel retweetsquote:Op zaterdag 14 april 2012 13:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Youp is een dooie die aandacht wil! Gewoon niet lezen.
quote:CDA walgt van scheidingsshow RTL
Het nieuwe RTL 4-programma Echt Scheiden heeft tot woede geleid bij het CDA. "Het gaat hier om een bizar amusementsprogramma over kinderleed. Hebben die ouders weleens aan het belang van hun kinderen gedacht?", haalt CDA-Kamerlid Hanke Bruins Slot in het AD uit.
Eén van de meest spraakmakende scènes was die waarin vader Erik zijn twee kleine kinderen vertelde dat papa nooit meer thuis zou komen: "Papa gaat weg, hij gaat bij Astrid wonen. Maar weet wel dat papa van jullie houdt, ook al zal ik er bijna niet meer zijn."
Volkskrant-recensent Jean-Pierre Geelen heeft tevens veel moeite met het programma: "Wat RTL beweegt tot dit nieuwe emo-theater is duidelijk. Maar wat bezielde Erik, Miranda en Astrid (man, vrouw en nieuwe vriendin) toch de camera toe te laten tot hun diepste drama's, tot aan de kindergesprekken toe?"
Eerder liet tv-criticus Marcel Peereboom Voller zich kritisch uit over het programma van presentatrice Natasja Froger. Hij vindt dat RTL over de rug van scheidende gezinnen verdient. Ook de ChristenUnie is niet te spreken over de gang van zaken, meldt De Telegraaf. De partijen hebben inmiddels Kamervragen gesteld.
Cabaretier Youp van 't Hek liet zich zaterdag in zijn NRC-column nog het meest heftig uit over Echt Scheiden: "Ook een enge scheidingscoach en een derderangs psycholoog werken mee aan het programma. Je vraagt je als kijker af of hier serieus over vergaderd is! En welke conclusie trokken de kijkcijfergladjakkers toen? Dat dit wel uitgezonden kon worden. Dat kan toch niet waar zijn? Het kan toch niet dat de baas van RTL dit op de buis wil hebben? Dit doe je mensen toch niet aan? Je weet toch hoeveel pijn een scheiding doet! Daar maak je toch geen amusement van?"
Van 't Hek walgt van RTL 4-baas Erland Galjaard: "Ik zat steeds te denken aan die RTL-baas die hier zijn fiat aan gegeven heeft. En aan de vrouw van René Froger die dit alles op een zogenaamd meelevende toon aan elkaar praat. Mag je die twee oppakken en een tijdje opsluiten wegens kindermishandeling? Ja, dat mag. Dat moet zelfs."
Was dat Barrrrrbara Nanninga trouwens?quote:"Ook een enge scheidingscoach en een derderangs psycholoog werken mee aan het programma.
nope. Nog veel engerquote:Op zaterdag 14 april 2012 19:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Was dat Barrrrrbara Nanninga trouwens?
Nee? Dat kan toch niet?quote:
toch wel! Heb je geen link naar de uitzending;)quote:
Cornald heeft gelijk en Youp ook!!twitter:cornaldm twitterde op zaterdag 14-04-2012 om 17:54:38Lees @youpvanthek #nrc. Ben nog steeds woedend over #rtl-EchtScheiden. Zeg ik als kind v gescheiden ouders die 100 'lotgenoten' interviewde reageer retweet
Youp had gister over Echtscheiden lees maar eens goed en over Erland Galjaart dat klopt..quote:Op zondag 15 april 2012 08:55 schreef lady-wrb het volgende:
youp heeft het over erland galjaard die filmt in een ziekenhuis. dat was toch reinout oerlemans?
Die vrouw was helemaal een mafkees; kinderen op de wereld zetten met een volslagen vreemde.quote:Op zondag 15 april 2012 08:08 schreef FoXje het volgende:
Die vent was raar, geen enkele emotie. Was het eigenlijk een Terminator?
Huh?quote:Op zondag 15 april 2012 13:32 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Die vrouw was helemaal een mafkees; kinderen op de wereld zetten met een volslagen vreemde.
oke, dan snap ik het.quote:Op zondag 15 april 2012 10:52 schreef Ole het volgende:
Beide. Reinout de producent, Galjaard de baas van RTL4.
quote:Op zondag 15 april 2012 13:32 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Die vrouw was helemaal een mafkees; kinderen op de wereld zetten met een volslagen vreemde.
Als in, man nauwelijks kennen, maar wel alvast stoppen met de pil?quote:Op zondag 15 april 2012 13:32 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dat is no wayquote:Op zondag 15 april 2012 16:54 schreef Day het volgende:
Als in, man nauwelijks kennen, maar wel alvast stoppen met de pil?
Ja maar duhhh... Natas is wel met Froger he! In het zou me niets verbazen als René ook wel eens in een ander bed gelegen heeft dan de echtelijke sponde.quote:Op woensdag 18 april 2012 00:09 schreef miss_dynastie het volgende:
..... En dat terwijl ze nota bene zelf heeft toegegeven ooit vreemd te zijn gegaan
Vreemdgaan is niet goed te praten, maar er zit voor mij wel een verschil tussen iemand die 1x is vreemdgegaan, of zoals deze man die vlak na zijn huwelijk een relatie met een andere vrouw kreeg.quote:Op woensdag 18 april 2012 00:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou heb ik echt helemaal niks met vreemdgangers en vind ik hem een enorme eikel, maar ik krijg echt een enorme lachbui van Natas die elke keer knuffelt en zoent met die slappe doos vrouw en hem een laf handje en vuile blikken geeftEn dat terwijl ze nota bene zelf heeft toegegeven ooit vreemd te zijn gegaan
dan gaan we juist kijkenquote:Op woensdag 18 april 2012 07:45 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
In de Telegraaf is een oproep om het te boycotten
Dat laatste vond zijn vrouw helemaal niet erg, gezien het feit dat ze elke keer zijn koffertje inpaktequote:Op woensdag 18 april 2012 09:26 schreef roos85 het volgende:
[..]
Vreemdgaan is niet goed te praten, maar er zit voor mij wel een verschil tussen iemand die 1x is vreemdgegaan, of zoals deze man die vlak na zijn huwelijk een relatie met een andere vrouw kreeg.
Die jarenlang duurt en hij elk weekend bezocht...
Ja zo dom he? Hoe harder ze roepen dat je niet moet kijken, des te meer mensen er juist WEL gaan kijken.quote:
Ze vond het toch wel erg? Ze bleef maar hopen dat het een bevlieging was en hij bij haar zou terugkomen.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat laatste vond zijn vrouw helemaal niet erg, gezien het feit dat ze elke keer zijn koffertje inpakte
Ja tot het allerlaatste moment heeft ze alles gedaan om hem te pleasen. En maar hopen dat hij tot inkeer zou komenquote:Op woensdag 18 april 2012 09:39 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ze vond het toch wel erg? Ze bleef maar hopen dat het een bevlieging was en hij bij haar zou terugkomen.
Waarschijnlijk dacht ze, als ik maar "goed" voor hem zorg, komt ie vanzelf wel terug
Hij zag er niet uit alsof het hem ook maar iets deed....quote:Op woensdag 18 april 2012 10:07 schreef Ronaldsen het volgende:
Dan moet je je als man toch ook een lul voelen, een vrouw die alles voor je doet en dan toch weten dat je weg gaat.
Nou, Natasja had naar eigen zeggen een affaire he, da's ook niet voor een nachtje. Ik moet gewoon lachen om hoe zij daar zit te veroordelen terwijl ze zelf ook in de schoenen van die vent heeft gestaan- zij koos uiteindelijk wel voor haar eigen vent, maar die heeft stukken meer centjes en status dan de verlaten dame uit dit programma, dat zal ongetwijfeld hebben meegespeeld.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:26 schreef roos85 het volgende:
[..]
Vreemdgaan is niet goed te praten, maar er zit voor mij wel een verschil tussen iemand die 1x is vreemdgegaan, of zoals deze man die vlak na zijn huwelijk een relatie met een andere vrouw kreeg.
Die jarenlang duurt en hij elk weekend bezocht...
Nou ja dat is nog tot daar aan toe als hij altijd kostwinner is geweest. Maar hem z'n eigen huis uitzettenquote:
En dat z'n ex dan maar jaloers moge zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:36 schreef rozecroc het volgende:
Ik gun deze man wel een nieuw nest met een jonge godin.
Nou wat een geldgier!quote:Op woensdag 18 april 2012 20:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En dat z'n ex dan maar jaloers moge zijn.
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:36 schreef rozecroc het volgende:
Ik gun deze man wel een nieuw nest met een jonge godin.
Ja precies, iedereen heeft wel interesses die niet overeenkomen met die van zijn partner. Maar ik ga dan gewoon naar vriendinnen of klets hier een topic vol.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:39 schreef kwiwi het volgende:
"Om me met mensen in te laten die me wel begrijpen"Dat kan niet als je getrouwd bent?
Ja, dat doe ik ookquote:Op woensdag 18 april 2012 20:40 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja precies, iedereen heeft wel interesses die niet overeenkomen met die van zijn partner. Maar ik ga dan gewoon naar vriendinnen of klets hier een topic vol.
Tsja inderdaad... Want dit is wel een hele achterlijke reden om te scheiden. Lijkt wel alsof ze gewoon de eerste de beste reden zocht om te kunnen scheiden.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:42 schreef MissJ het volgende:
ik vind het nogal vaag hoor.
Ik denk dat zij een ander heeft
dus ditquote:Op woensdag 18 april 2012 20:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tsja inderdaad... Want dit is wel een hele achterlijke reden om te scheiden. Lijkt wel alsof ze gewoon de eerste de beste reden zocht om te kunnen scheiden.
Maar ze wil niet haar handje ophouden hoor!quote:Op woensdag 18 april 2012 20:45 schreef Ronaldsen het volgende:
Die man is gewoon een doodgoeie gozer, altijd netjes gewerkt en dan blijkt dat zweefteef 'iets' te missen en gaat ze op zoek naar spiritueel geneuzel
Ik heb zo het verkeerde beroep gekozenquote:Op woensdag 18 april 2012 20:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee daar zit die coach in volgens mij
Echt he, wat een vreselijk mens.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:45 schreef Ronaldsen het volgende:
Die man is gewoon een doodgoeie gozer, altijd netjes gewerkt en dan blijkt dat zweefteef 'iets' te missen en gaat ze op zoek naar spiritueel geneuzel
Of ze heeft een vriend met een beter inkomen waardoor het niet nodig isquote:Op woensdag 18 april 2012 20:45 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Maar ze wil niet haar handje ophouden hoor!
Ik keur haar kapsel ook af, maar dan kan je nog wel werken.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:46 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
was afgekeurd ofzo zeiden ze in het begin volgens mij
Inderdaad, zoek dan een rijke vent, maar nu moet die ex financieel bloeden voor haar egocentrische gezeik.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:45 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Maar ze wil niet haar handje ophouden hoor!
Ik moest lachenquote:Op woensdag 18 april 2012 20:47 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Ik keur haar kapsel ook af, maar dan kan je nog wel werken.
Hij kan altijd nog alle inboedel verkopen en dan bij ''help mijn man is klusser'' aankloppen om de boel te laten pimpen= win win winquote:Op woensdag 18 april 2012 20:47 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Inderdaad, zoek dan een rijke vent, maar nu moet die ex financieel bloeden voor haar egocentrische gezeik.
Haar rug.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:50 schreef RenRen- het volgende:
Ik vvraag me dan wel af waarop ze is afgewezen. misschien iets geestelijks of zo.
Zou kunnen, maar daar kiest ze niet voor.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:50 schreef Starlie het volgende:
O ja afgekeurd omdat ze last heeft van haar rug toch?! Ik weet het weer! Maar goed... dan begrijp ik er misschien niet zoveel van en dan denk ik misschien heel hard nu, maar als je last van je rug hebt dan kun je toch nog wel iets van thuiswerk doen ofzo?!
Dat is ook weer waar ja!quote:Op woensdag 18 april 2012 20:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar daar kiest ze niet voor.
Ze kon d'r tijd veel beter gebruiken; psychologisch geneuzel lezen.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zij is ook wel zo'n muts die er alles aan doet om niet te hoeven werkenquote:Op woensdag 18 april 2012 20:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het voor die man wel heel erg zuur.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:54 schreef Ronaldsen het volgende:
Met een uitkering in een huis van 270.000 willen blijven wonen
Ja, vreemd is datquote:Op woensdag 18 april 2012 20:55 schreef kwiwi het volgende:
Wat zit dat mens nou ineens betweterig te doen richting de bank, net kon ze d'r eigen inkomsten en lasten nog niet eens fatsoenlijk berekenen
Wie is erger? deze vrouw of die Breivik van vorige week?quote:Op woensdag 18 april 2012 20:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het voor die man wel heel erg zuur.
Ik vind deze erger.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:55 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Wie is erger? deze vrouw of die Breivik van vorige week?
Ja alles naar de kloten wat je al die jaren hebt opgebouwdquote:Op woensdag 18 april 2012 20:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het voor die man wel heel erg zuur.
Ik ken een hele lieve Astrid, ter compensatie.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:56 schreef Starlie het volgende:
Het zit hem denk ik in de naam maar die nieuwe vriendin van vorige week heet ook Astrid, deze heet Astrid en ik vind het beide vreselijke uhhh.. damesKen persoonlijk ook nog een Astrid en dat is precies zo'n typje!
Laat me raden; Astrid is een egeltje?quote:Op woensdag 18 april 2012 20:56 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik ken een hele lieve Astrid, ter compensatie. P
Dat is toch niet te verkroppen?quote:Op woensdag 18 april 2012 20:56 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ja alles naar de kloten wat je al die jaren hebt opgebouwd
Die ene is nog 15quote:Op woensdag 18 april 2012 20:57 schreef Starlie het volgende:
Die gasten zijn toch veel te oud om vast te leggen dat ze om het jaar bij papa en mama kerst enz. vieren!
Haha, nee.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:57 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Laat me raden; Astrid is een egeltje?
Dat wel ja. Alleen zo jammer dat hij degene is die moet bloeden voor haar fratsen.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:59 schreef kwiwi het volgende:
Die man moet blij zijn dat ie van die heks af is manJezus zeg...
als matras bij Beter Bedquote:Op woensdag 18 april 2012 21:01 schreef kwiwi het volgende:
Whehehehehehe of ze niet een liggend beroep kan doen
Uhuh. En alles op zijn kosten.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:01 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb het begin gemist, maar zij wil bij hem weg?
Het is gewoon zó onrechtvaardig.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:04 schreef Ronaldsen het volgende:
Gewoon alles kwijt. Zo sneu voor die man en dan straks honderden euro's per maand betalen voor dat wijf
Kunnen ze die alimentatie, zeker in deze tijd van gelijkheid, niet gewoon bij wet afschaffen?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:04 schreef Djeez het volgende:
Lijkt wel mijn situatie. Wijf trekt er van het een op ander moment de stekker eruit en komt er financieel beter uit. Al die wijven zijn hetzelfde
Bij familie van mij ging de vrouw vreemd, ze neemt de kinderen mee, en de man moet nog alimentatie betalen voor z'n ex ookquote:Op woensdag 18 april 2012 21:04 schreef Djeez het volgende:
Lijkt wel mijn situatie. Wijf trekt er van het een op ander moment de stekker eruit en komt er financieel beter uit. Al die wijven zijn hetzelfde
Ik vind het ook maar raar. Alimentatie voor kinderen, prima.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:05 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Kunnen ze die alimentatie, zeker in deze tijd van gelijkheid, niet gewoon bij wet afschaffen?
Helemaal met je eensquote:Op woensdag 18 april 2012 21:06 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik vind het ook maar raar. Alimentatie voor kinderen, prima.
Ik snap het wel, om een periode te overbruggen. Soms besluit je samen dat de vrouw thuisblijft en heeft dan jaren geen baan gehad, en om de periode tot een baan te overbruggen vind ik het prima. Maar daarna ook gewoon niet meer.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:06 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik vind het ook maar raar. Alimentatie voor kinderen, prima.
En maar zielig doen, over hoe gemeen haar man isquote:Op woensdag 18 april 2012 21:07 schreef kwiwi het volgende:
Ik word ook misselijk van die smile/grijns op dat wijf d'r gezicht de hele tijd.
Het systeem stimuleert het alleen niet om daadwerkelijk actief op zoek te gaan naar een baan. Zeker niet als er rancune in het spel is.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:07 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik snap het wel, om een periode te overbruggen. Soms besluit je samen dat de vrouw thuisblijft en heeft dan jaren geen baan gehad, en om de periode tot een baan te overbruggen vind ik het prima. Maar daarna ook gewoon niet meer.
Teleurgesteld over dat ze er niet zo goed uitkomt als ze eerst bedacht had zekerquote:Op woensdag 18 april 2012 21:08 schreef Lavenderr het volgende:
Ze is niet boos, maar wel teleurgesteld. What the fuck??
De opbrengst zal wel tegenvallen.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:08 schreef Lavenderr het volgende:
Ze is niet boos, maar wel teleurgesteld. What the fuck??
Ja, en ook teleurgesteld dat ze geen hulp van Maarten kreeg bij de verhuizing naar haar nieuwe woning. Wat had ze dan gedacht? Dat hij haar wel zou verhuizen?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Teleurgesteld over dat ze er niet zo goed uitkomt als ze eerst bedacht had zeker
Ze realiseert zich nu pas dat ze zonder haar man haar onderbroek nog niet eens kan ophoudenquote:Op woensdag 18 april 2012 21:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Teleurgesteld over dat ze er niet zo goed uitkomt als ze eerst bedacht had zeker
Nou hè?! Bijna denigrerend. Ervan slaan!quote:Op woensdag 18 april 2012 21:07 schreef kwiwi het volgende:
Ik word ook misselijk van die smile/grijns op dat wijf d'r gezicht de hele tijd.
Laatst is toch ook de termijn van partnerallimentatie verkort? Meen ik me te herinneren?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:08 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Het systeem stimuleert het alleen niet om daadwerkelijk actief op zoek te gaan naar een baan. Zeker niet als er rancune in het spel is.
Reikte de 3D TV-functie maar tot ver in het scherm...:(quote:Op woensdag 18 april 2012 21:10 schreef Day het volgende:
[..]
Nou hè?! Bijna denigrerend. Ervan slaan!
Nou ja, het is ook wel een grote onderbroek natuurlijk.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:10 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ze realiseert zich nu pas dat ze zonder haar man haar onderbroek nog niet eens kan ophouden
Die man heeft daar dan ook zelf voor gekozen hoor, om haar gewoon thuismoeder te laten zijn engeen afspraken te maken voor het huwelijk. Er zijn 2 mensen betrokken.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:12 schreef Djeez het volgende:
Ik leef helemaal mee met die kerel. Heb je je hele leven keihard gewerkt, je wijf heeft nooit een flikker uitgevoerd, en zij vertrekt met de kids en eist een dikke alimentatie op.Als ik die gast was, had ik haar om zeep geholpen. Beter en paar jaar zitten dan je hele leven moeten dokken voor je ex. Voor een keer ben ik blij dat de PVV aan de macht is, die wil de partneralimentatie beperken tot 5 jaar
Die man heeft hier helemaal niet voor gekozen, die is voor een voldongen feit gezet.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:13 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Die man heeft daar dan ook zelf voor gekozen hoor, om haar gewoon thuismoeder te laten zijn engeen afspraken te maken voor het huwelijk. Er zijn 2 mensen betrokken.
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook wel een grote onderbroek natuurlijk.
Zij is afgekeurd, dus ze 'kan' niet werken. Niets geen keuze van hem.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:13 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Die man heeft daar dan ook zelf voor gekozen hoor, om haar gewoon thuismoeder te laten zijn engeen afspraken te maken voor het huwelijk. Er zijn 2 mensen betrokken.
Ze had haar haar afgeknipt.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:19 schreef Chai het volgende:
Waarom wilde ze nou eigen per se scheiden. :S
Het is toch een keuze geweest om niet een document op te stellen voor het trouwen waar het in staat? Je gaat er natuurlijk van uit dat je voor het leven getrouwd blijft, maar de werkelijk tegenwoordig is dat het vaak niet meer voor altijd is.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:17 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Zij is afgekeurd, dus ze 'kan' niet werken. Niets geen keuze van hem.
Die man wordt gruwelijk genaaid. Huis kwijt, gezin kwijtquote:Op woensdag 18 april 2012 21:17 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Fout. Afgekeurd voor een bepaald beroep. Ze kan toch lezen? Ze kan toch zitten? Wellicht is secretaresse iets voor haar?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:17 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Mwa, het lijkt me dat ie wel over wat meer verdrietig is he.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:19 schreef rozecroc het volgende:
Dat joch krijgt een pruillip omdat de kamer wat kleiner is. Wat een verwend mannetje.
Hij zweeft niet meequote:Op woensdag 18 april 2012 21:19 schreef Chai het volgende:
Waarom wilde ze nou eigen per se scheiden. :S
Hij is er wsl ook niet vanuit gegaan dat ze afgekeurd zou worden.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:19 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Het is toch een keuze geweest om niet een document op te stellen voor het trouwen waar het in staat? Je gaat er natuurlijk van uit dat je voor het leven getrouwd blijft, maar de werkelijk tegenwoordig is dat het vaak niet meer voor altijd is.
Maar zij doet daar niets mee, terwijl hij dat wel wil...quote:Op woensdag 18 april 2012 21:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Fout. Afgekeurd voor een bepaald beroep. Ze kan toch lezen? Ze kan toch zitten? Wellicht is secretaresse iets voor haar?
Niet, ik zie een paar krokodillentraantjesquote:Op woensdag 18 april 2012 21:22 schreef kwiwi het volgende:
dat kreng staat er gewoon nog steeds om te lachen...
Nee tuurlijk! En zij is ook niet gaan werken om afgekeurd te worden, net als dat ze niet zijn gaan trouwen om te gaan scheiden. Daarom moet je je er gewoon op voorbereiden, voor het geval dat.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:21 schreef Chai het volgende:
[..]
Hij is er wsl ook niet vanuit gegaan dat ze afgekeurd zou worden.
ze zoekt naar tranen, voor de kijkcijfersquote:Op woensdag 18 april 2012 21:25 schreef Lavenderr het volgende:
Wat wil Natasja nu horen van Maarten?
Oh ja, is ook zo.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
ze zoekt naar tranen, voor de kijkcijfers
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:27 schreef rozecroc het volgende:
Ze had al getekend voor het papier goed en wel op de tafel was geland.
Neem maar van mij aan dat je ook behoorlijk wordt afgestompt tijdens een vechtscheidingquote:Op woensdag 18 april 2012 21:27 schreef kwiwi het volgende:
Hij zit erbij alsof ie helemaal afgestompt is, qua gevoel.
Kan ik me voorstellen, anders is het in sommige situaties gewoon niet vol te houden.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:27 schreef Djeez het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat je ook behoorlijk wordt afgestompt tijdens een vechtscheiding
Hij zal zich voelen alsof hij onder zijn eigen vrachtauto is gekomen.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:27 schreef kwiwi het volgende:
Hij zit erbij alsof ie helemaal afgestompt is, qua gevoel.
Ja, zij heeft echt alles ingepiktquote:
Dan staat ze gelijk bij de rechter...quote:Op woensdag 18 april 2012 21:31 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zou die allimentatie lekker structureel vergeten iedere maand en te laat betalen gewoon om haar te treiteren
Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 18 april 2012 21:31 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zou die allimentatie lekker structureel vergeten iedere maand en te laat betalen gewoon om haar te treiteren
Dat denk ik ook wel. Al zou hij maar 1 dag te laat zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dan staat ze gelijk bij de rechter...
Omdat ze misschien beseft wat ze aangericht heeft?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:32 schreef rozecroc het volgende:
Ze heeft nog veel moeilijke momenten. Waarmee vraag ik mij dan af.
Ik heb alleen tranen gezien in combi met een aan geld gerelateerd woord.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat ze misschien beseft wat ze aangericht heeft?
Leuk voor de kinderen!quote:
Zulke ijskonijnen niet hoor.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat ze misschien beseft wat ze aangericht heeft?
Lijkt mij ook sterk dat ze ergens moeite mee heeft, behalve met d'r kleinere huisquote:Op woensdag 18 april 2012 21:34 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Ik heb alleen tranen gezien in combi met een aan geld gerelateerd woord.
Dat begrijp ik ook niet. Waar slaat het op.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:34 schreef Day het volgende:
Ik word echt onpasselijk van het 'arme kindjes'-gezeik van Natas.
600, zo'n 40% van mijn loonquote:Op woensdag 18 april 2012 21:33 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Hoeveel ben jij nou kwijt in de maand? Ben wel nieuwsgierig hoeveel dat is
Blij in de bijstand:quote:Op woensdag 18 april 2012 21:33 schreef Ronaldsen het volgende:
Mooie keet heeft Astrid met haar uitkering
Echt verschrikkelijk wat er met haar is gebeurdquote:Op woensdag 18 april 2012 21:36 schreef Lavenderr het volgende:
Oh en nu een andere tragedie. Met zuur.
Pffff eerst maar eens een wijntje hoor. Wat een ellende allemaal
O ik heb gemist wat er is gebeurd.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:38 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Echt verschrikkelijk wat er met haar is gebeurdZe is enorm in een val gelopen
En kunnen bepaalde mensen gelijk zien dat een scheiding niet altijd voordelig uitpaktquote:Op woensdag 18 april 2012 21:39 schreef Lavenderr het volgende:
Maar in zekere zin dient dit programma wel een doel.
Kunnen mensen zien hoe onrechtvaardig dit soort dingen zijn en kunnen ze daar rekening mee houden als ze gaan trouwen.
Een gewaarschuwd mens enzo..
Fijn dat je iig het nuancerende stuk hebt gelinkt.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Blij in de bijstand:
http://www.volkskrant.nl/(...)in-de-bijstand.dhtml
Je wilt niet weten hoeveel er geregeld is voor steuntrekkers. Ze krijgt meer dan 2.500 euro om het huis volledig in te richten, gratis koelkast en wasmachine, alleenstaande ouderkorting, huur-, zorg- en kindertoeslag. Gratis uitstapjes en sportclub voor de kinderen. En natuurlijk een bijstandsuitkering.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Blij in de bijstand:
http://www.volkskrant.nl/(...)in-de-bijstand.dhtml
Dat wordt door de hele aflevering uitgelegd volgens mij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig wordt de ontvangen alimentatie daar volledig op in mindering gebracht.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel er geregeld is voor steuntrekkers. Ze krijgt meer dan 2.500 euro om het huis volledig in te richten, gratis koelkast en wasmachine, alleenstaande ouderkorting, huur-, zorg- en kindertoeslag. Gratis uitstapjes en sportclub voor de kinderen. En natuurlijk een bijstandsuitkering.
Verkeerde link inderdaadquote:Op woensdag 18 april 2012 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn dat je iig het nuancerende stuk hebt gelinkt.
Ja, en dat geldt natuurlijk voor iedereen in de bijstand, echt.... al even afgezien van het feit dat het vrouwen zijn die allemaal voor minimaal 3 kinderen kinderbijslag krijgen, wil het niet zeggen dat ieder een het in de bijstand zo breed heeft.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:42 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Verkeerde link inderdaad
http://www.laraaerts.nl/p(...)jstand_LaraAerts.pdf
Het is inderdaad absurd dat zo'n heks met een dergelijk inkomen zo'n appartment toegewezen krijgt
Dan moet hij dus zelf van bijstandsniveau (of net iets daarboven) rondkomen, maar dat is volgens sommigen hier geen enkel probleem.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Echt de horror, hoe kom je zelf nog rond? Wat een ellende lijkt me dat
Die mensen die klagen moeten zelf maar afgeschaft worden, stom volk.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:00 schreef utrecht1970 het volgende:
Ben benieuwd naar de kijkcijfers na alle gratis reclame. Op devoorpagina telegraaf zelfs oproep vanuit het parlement om programma te boycotten.
Sorry jongens, ik heb weer zitten smullen.
Je weet zelf wel wat er hiervan niet klopt.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel er geregeld is voor steuntrekkers. Ze krijgt meer dan 2.500 euro om het huis volledig in te richten, gratis koelkast en wasmachine, alleenstaande ouderkorting, huur-, zorg- en kindertoeslag. Gratis uitstapjes en sportclub voor de kinderen. En natuurlijk een bijstandsuitkering.
Die koelkast en wasmachine ontvang je pas na 5 jaar in de bijstand te hebben gezeten. Die 2500 euro verhuisvergoeding voldoet je ex ook niet aan.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Bah, wat een nare post Djeez. Zeer jammer dit.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:12 schreef Djeez het volgende:
Ik leef helemaal mee met die kerel. Heb je je hele leven keihard gewerkt, je wijf heeft nooit een flikker uitgevoerd, en zij vertrekt met de kids en eist een dikke alimentatie op.Als ik die gast was, had ik haar om zeep geholpen. Beter en paar jaar zitten dan je hele leven moeten dokken voor je ex. Voor een keer ben ik blij dat de PVV aan de macht is, die wil de partneralimentatie beperken tot 5 jaar
Doe hem ook maar de groeten van tante Staal.quote:Op donderdag 19 april 2012 01:40 schreef LoveProfuzion het volgende:
Ik zwem altijd bij dat steigertje...als ik hem daar een keer zie zeg ik dat ik hem een toffe peer vind.
Zij wilde graag zijn emotie horen of zien en die kreeg ze niet, daarom was ze pisnijdig, ze wilde dat hij zich ook net zo rot zou voelen als haar, maar hij was echt een ruwe bolster.
Ik vond hem ook niet erg sympathiek. Hij leek me echt iemand die alles bij het oude wilde houden en de nieuwe interesses van zijn vrouw maar onzin vond. Men kan haar een zweefteef noemen, maar wat me een gegeven lijkt, is dat dit echtpaar uit elkaar was gegroeid. Een ontwikkelt zich, de ander wil of kan niet mee. Dat kunnen beide partijen elkaar verwijten, maar de conclusie lijkt me linksom of rechtsom dat het beter is om uit elkaar te gaan. En ja, dat heeft nare financiële consequenties. Als het haar om het geld te doen was geweest, dan was ze wel gebleven, lijkt me.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou, men heeft hier wel heel veel medelijden met die man, maar ik vind hem ook een eikel eerlijk gezegd...... hoe 'ie te keer ging bij de bank, hallo zeg! De bank stort je niet in het ongeluk... Ik vond de hypotheek heel erg hoog als je je bedenkt hoe lang ze er al wonen ('huis waarin de kinderen zijn opgegroeid').
Hij lijkt me echt niet de makkelijkste man om mee samen te leven.
Toen waren de opnames al een poosje bezig he?quote:Op donderdag 19 april 2012 06:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vond hem ook niet erg sympathiek. Hij leek me echt iemand die alles bij het oude wilde houden en de nieuwe interesses van zijn vrouw maar onzin vond. Men kan haar een zweefteef noemen, maar wat me een gegeven lijkt, is dat dit echtpaar uit elkaar was gegroeid. Een ontwikkelt zich, de ander wil of kan niet mee. Dat kunnen beide partijen elkaar verwijten, maar de conclusie lijkt me linksom of rechtsom dat het beter is om uit elkaar te gaan. En ja, dat heeft nare financiële consequenties. Als het haar om het geld te doen was geweest, dan was ze wel gebleven, lijkt me.
Zij gaf aan dat ze wilde scheiden omdat ze zich met mensen wilde inlaten die zich wel in haar nieuwe hobby konden vinden. Maar sinds wanneer kun je je niet met andere mensen inlaten als je getrouwd bent?quote:Op donderdag 19 april 2012 06:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vond hem ook niet erg sympathiek. Hij leek me echt iemand die alles bij het oude wilde houden en de nieuwe interesses van zijn vrouw maar onzin vond. Men kan haar een zweefteef noemen, maar wat me een gegeven lijkt, is dat dit echtpaar uit elkaar was gegroeid. Een ontwikkelt zich, de ander wil of kan niet mee. Dat kunnen beide partijen elkaar verwijten, maar de conclusie lijkt me linksom of rechtsom dat het beter is om uit elkaar te gaan. En ja, dat heeft nare financiële consequenties. Als het haar om het geld te doen was geweest, dan was ze wel gebleven, lijkt me.
Jij noemt het hobby, ik denk dat het meer voor haar betekende. En als je eigen echtgenoot dat afdoet als 'onzin', dan lijkt me dat wel een breekpunt.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zij gaf aan dat ze wilde scheiden omdat ze zich met mensen wilde inlaten die zich wel in haar nieuwe hobby konden vinden. Maar sinds wanneer kun je je niet met andere mensen inlaten als je getrouwd bent?
Ja, dat. Ze wilde niet eens alimentatie, om mee te beginnen. Ze zal ook wel hebben begrepen dat hem in het huis laten wonen geen winst op zou leveren voor haarzelf (hooguit dat ze haar deel van de restschuld niet had hoeven betalen omdat ze dat dan zouden verrekenen met zijn voordeel dat hij in het huis kan blijven wonen). Na het lezen hier had ik de indruk dat we een macrobiotisch verantwoorde muts in biokatoenen lappen zouden zien, maar het was een doodnormale vrouw. Een die is gegroeid, ja. Omdat mensen dat nou eenmaal doen, in twintig jaar tijd. Met een man die voor geen millimeter wenst mee te buigen.quote:Op donderdag 19 april 2012 06:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan me niet echt voorstellen dat dat de enige reden is om na 22 (?) jaar te gaan scheiden. Maar goed, sommige mensen denken daar wellicht inderdaad wat lichter over.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij noemt het hobby, ik denk dat het meer voor haar betekende. En als je eigen echtgenoot dat afdoet als 'onzin', dan lijkt me dat wel een breekpunt.
Wat ik helemaal niet snap is dat die kinderen, want deze waren toch al wat ouder, daar aan meewerkenquote:Op donderdag 19 april 2012 09:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het een genant programma, ook genant om naar te kijken. Het gaat mij toch geen reet aan hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Maar onderhand ben je eraan gewend dat je bij dit soort privézaken 'mag' meekijken.
Dat is iets te kort door de bocht.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:40 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja precies, iedereen heeft wel interesses die niet overeenkomen met die van zijn partner. Maar ik ga dan gewoon naar vriendinnen of klets hier een topic vol.
Wat een onzin!.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |