Ik denk de meerderheid van de mensen niet, maar hard maken via een bron kan ik het helaas niet. Maar waar ik werk werken rond de 3500 mensen en uitgezonderd marketing en sales (die krijgen standaard een lease bak, vreemd hequote:Op donderdag 12 april 2012 13:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik heb het in mijn hele werkzame leven nl nog nooit meegemaakt.
Omdat je ze -net als wij- niet kent?quote:Op donderdag 12 april 2012 13:27 schreef betyar het volgende:
Nee, want ik ga niet zeggen dat er in mijn directe omgeving mensen zijn die een eigen auto moeten hebben van hun werkgever.
geef dan voorbeelden van welke bedrijven dat zijn als je geen bron kunt geven en graag de functie vermelden.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, want ik ga niet zeggen dat er in mijn directe omgeving mensen zijn die een eigen auto moeten hebben van hun werkgever.
Nu mag ik even, hè?quote:
Ik weet toevallig hoe het gaat bij de Appie bij ons verderop ..quote:Op donderdag 12 april 2012 13:19 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niks van het bedrijfsleven en dat het dus zeker wel een hoop verschil uitmaakt qua kosten en tijd (= ook kosten)!
Kun je best op solliciteren en als zij dan een rijbewijs aanbieden is dat toch mooi meegenomen, vrachtwagenchauffeurs krijgen over het algemeen ook een hun rijbewijs betaald door werkgever.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:27 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat ik afgewezen ben tijdens een sollicitatie omdat ik geen auto heb.
Maar ja, omdat ik geen rijbewijs heb solliciteer ik dan ook niet op vacatures waarin ze chauffeurs vragen.
Maar dan moeten ze wel eerst hun eigen vrachtwagen kopen.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Kun je best op solliciteren en als zij dan een rijbewijs aanbieden is dat toch mooi meegenomen, vrachtwagenchauffeurs krijgen over het algemeen ook een hun rijbewijs betaald door werkgever.
Ooh jawel hoor, maar vooruit: een zwager is projectleider bij een aannemer en dient in het bezit te zijn van een auto om naar de bouw te kunnen gaan een leaseauto krijgt hij niet, een andere zwager is blokkenlijmer en diende een eigen bus te hebben, ex-zwager werkt bij een ingenieursbureau en moet naar klanten toe maar krijgt ook geen leaseauto. Mijn zus werkt in de thuiszorg en dient met eigen vervoer naar de hulpbehoevende te rijden, door de afstanden tussen de patiënten is een auto noodzakelijk. Mijn andere zus is verloskundige en dient bij oproep direct beschikbaar te zijn.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Omdat je ze -net als wij- niet kent?
Of zijn het stuk voor stuk pakketbezorgers?
Klinken stuk voor stuk als functies waar langdurig werklozen zo aan de slag kunnenquote:Op donderdag 12 april 2012 13:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Ooh jawel hoor, maar vooruit: een zwager is projectleider bij een aannemer en dient in het bezit te zijn van een auto om naar de bouw te kunnen gaan een leaseauto krijgt hij niet, een andere zwager is blokkenlijmer en diende een eigen bus te hebben, ex-zwager werkt bij een ingenieursbureau en moet naar klanten toe maar krijgt ook geen leaseauto. Mijn zus werkt in de thuiszorg en dient met eigen vervoer naar de hulpbehoevende te rijden, door de afstanden tussen de patiënten is een auto noodzakelijk. Mijn andere zus is verloskundige en dient bij oproep direct beschikbaar te zijn.
Ja, terwijl een laagopgeleide gewoon fietsend of met het OV naar zijn werk kan.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klinken stuk voor stuk als functies waar langdurig werklozen zo aan de slag kunnen![]()
Laten we eerlijk zijn de mensen waar jij het over hebt zouden voor het verstrijken van de ww periode allang weer ander werk kunnen hebben, vooral degenen in de zorg. Dat ze de auto dus moeten wegdoen om eten te kunnen kopen zal in de praktijk nooit aan de orde zijn
Men wilde toch voorbeelden? De rest doet er niet toe. Een auto vergroot de kans op de arbeidsmarkt, je bent veel flexibeler.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klinken stuk voor stuk als functies waar langdurig werklozen zo aan de slag kunnen![]()
Laten we eerlijk zijn de mensen waar jij het over hebt zouden voor het verstrijken van de ww periode allang weer ander werk kunnen hebben, vooral degenen in de zorg. Dat ze de auto dus moeten wegdoen om eten te kunnen kopen zal in de praktijk nooit aan de orde zijn
Ditquote:Op donderdag 12 april 2012 13:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Men wilde toch voorbeelden? De rest doet er niet toe. Een auto vergroot de kans op de arbeidsmarkt, je bent veel flexibeler.
Toen ik voor een aannemer werkte moesten we altijd zelf rijden, degene die het verst van de bouwplaats af werkte haalde meestal de andere op langs de weg bij een benzinepomp langs de snelweg. Daar is de ik dooddoener weer. Slaat een discussie dood en straks komen we nog verder dan "Ik ken een vriend van de buurman in de vorige straat waar ik vroeger heb gewoond en daar een oom van"......... om je gelijk te proberen te halen.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:39 schreef Copycat het volgende:
Mijn broer de bouwvakker rijdt altijd in een bedrijfsbusje. Vind de multinational waar hij voor werkt ook fijn: herkenbaarheid.
Nou, ik vind het toch een behoorlijk inflexibele instelling om te zeggen: "Ik heb een auto nodig, anders kan ik niet werken/solliciteren."quote:Op donderdag 12 april 2012 13:39 schreef betyar het volgende:
Men wilde toch voorbeelden? De rest doet er niet toe. Een auto vergroot de kans op de arbeidsmarkt, je bent veel flexibeler.
Helemaal waar. Ik heb soms het idee dat er maar excuses worden verzonnen om een baan zo onmogelijk te maken.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:48 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nou, ik vind het toch een behoorlijk inflexibele instelling om te zeggen: "Ik heb een auto nodig, anders kan ik niet werken/solliciteren."
Bovendien zijn er veel meer banen waarbij een auto/rijbewijs niet noodzakelijk is dan banen waarbij dat wel noodzakelijk is. Die ieniemienie paar procent meer kans op een baan als je een auto hebt, wegen dus niet op tegen de kosten die je maakt bij autobezit. Kosten die je dus net zo goed aan eten had kunnen besteden i.p.v. aan je auto.
Maar dat staat er toch niet ?quote:Nou, ik vind het toch een behoorlijk inflexibele instelling om te zeggen: "Ik heb een auto nodig, anders kan ik niet werken/solliciteren."
Er gebeurt op de achtergrond meer dan dat jij hier schetst.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:29 schreef moussie het volgende:
Ik weet toevallig hoe het gaat bij de Appie bij ons verderop ..
loop even mee:
De spullen in de schappen worden nagekeken op houdbaarjheidsdatum. Hetgeen eruit moet wordt eruit gehaald. Dat wordt verzameld in het magazijn. Dit gebeurt hoe dan ook, ongeacht wat er later met de goederen gebeurt. Verschil in kosten nul cent.
De verzameling goederen in het magazijn wordt opgehaald door vrijwilligers van de voedselbank. Kosten: nul cent.
De verzameling goederen worden door je eigen werknemers in containers gestort die worden opgehaald door een ander bedrijf, en daarvoor moet je wel betalen.
Oftewel, weggeven aan de voedselbank is kostenbesparend.
Die dingen die uit de schappen komen worden dan ook niet eerst op een grote hoop gestort en daarna weer uitgesorteerd, dat gebeurt al op het moment dat ze uit de schappen naar het magazijn gaan. Vroeger gingen de natte producten (zuivel, groente, vleesproducten etc) in de ene container en de droge producten in de andere, omdat droog verwerken goedkoper is dan nat, het enige dat erbij gekomen is is dat er nu, op het moment dat die natte spullen uit de schappen worden gehaald al een schifting wordt gemaakt tussen voedselbank en afval. Dat kleine beetje extra werk wordt meer dan ruimschoots weer uitgespaard door de kostenbesparing op afvoer en vernietiging.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Er gebeurt op de achtergrond meer dan dat jij hier schetst.
Denk alleen al aan het filteren van producten die wel geschikt zijn voor de voedselbank en de producten die dat niet zijn.
Wat denk je wat voor imago Albert Heijn overhoudt als ze allemaal bedorven producten aan de voedselbank geven?
Hm kunnen we ergens achterhalen wat dan de motivering van de AH is? En van andere supermarkten (aangezien de AH echt niet de enige isquote:Op donderdag 12 april 2012 14:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Die dingen die uit de schappen komen worden dan ook niet eerst op een grote hoop gestort en daarna weer uitgesorteerd, dat gebeurt al op het moment dat ze uit de schappen naar het magazijn gaan. Vroeger gingen de natte producten (zuivel, groente, vleesproducten etc) in de ene container en de droge producten in de andere, omdat droog verwerken goedkoper is dan nat, het enige dat erbij gekomen is is dat er nu, op het moment dat die natte spullen uit de schappen worden gehaald al een schifting wordt gemaakt tussen voedselbank en afval. Dat kleine beetje extra werk wordt meer dan ruimschoots weer uitgespaard door de kostenbesparing op afvoer en vernietiging.
Ik vind wel mooi om te zien dat een huisvrouwtje op FOK! het beter denkt te weten dan een professioneel marketing-team (en overige professionele medewerkers) van een multinational als de Albert Heijn hoe er winst gemaakt moet worden!quote:Op donderdag 12 april 2012 14:32 schreef moussie het volgende:
Die dingen die uit de schappen komen worden dan ook niet eerst op een grote hoop gestort en daarna weer uitgesorteerd, dat gebeurt al op het moment dat ze uit de schappen naar het magazijn gaan. Vroeger gingen de natte producten (zuivel, groente, vleesproducten etc) in de ene container en de droge producten in de andere, omdat droog verwerken goedkoper is dan nat, het enige dat erbij gekomen is is dat er nu, op het moment dat die natte spullen uit de schappen worden gehaald al een schifting wordt gemaakt tussen voedselbank en afval. Dat kleine beetje extra werk wordt meer dan ruimschoots weer uitgespaard door de kostenbesparing op afvoer en vernietiging.
En ik heb soms het idee dat die mensen die zeggen dat het makkelijk zonder kan in een omgeving wonen waarin je makkelijk alles lopend of op de fiets kan doen.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef Lavenderr het volgende:
Helemaal waar. Ik heb soms het idee dat er maar excuses worden verzonnen om een baan zo onmogelijk te maken.
Ik heb op plaatsen gewerkt die 20 km verderop lagen en ik in die tijd geen auto had, alleen een fiets. Ik nam dat werk ook aan hoorquote:Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef moussie het volgende:
[..]
En ik heb soms het idee dat die mensen die zeggen dat het makkelijk zonder kan in een omgeving wonen waarin je makkelijk alles lopend of op de fiets kan doen.
Overigens heeft mijn zoon zijn huidige baantje alleen kunnen krijgen omdat hij kon toezeggen dat die eigen vervoer had, dat is dus ervaring uit eerste hand. Leuk voor diegene die een lease-auto krijgt aangeboden natuurlijk, of voor het kantoorbaantje waarvoor je helemaal geen auto nodig hebt en dat je makkelijk en op tijd kan bereiken op de fiets en met het OV, maar om dan je eigen situatie als norm neer te zetten slaat nergens op.
Er zijn maar heel weinig plekken in Nederland waar er geen winkels op loop- en/of fietsafstand zijn.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef moussie het volgende:
En ik heb soms het idee dat die mensen die zeggen dat het makkelijk zonder kan in een omgeving wonen waarin je makkelijk alles lopend of op de fiets kan doen.
En dus heeft jouw zoon blijkbaar gesolliciteerd op een functie waarbij een auto een harde eis is. Hij had ook kunnen solliciteren op een functie waarbij een eigen auto dat niet is.quote:Overigens heeft mijn zoon zijn huidige baantje alleen kunnen krijgen omdat hij kon toezeggen dat die eigen vervoer had, dat is dus ervaring uit eerste hand. Leuk voor diegene die een lease-auto krijgt aangeboden natuurlijk, of voor het kantoorbaantje waarvoor je helemaal geen auto nodig hebt en dat je makkelijk en op tijd kan bereiken op de fiets en met het OV, maar om dan je eigen situatie als norm neer te zetten slaat nergens op.
In dit topic van de reeks ging het er vooral om dat er iemand begon te roepen dat een auto een eerste levensbehoefte is en dat je zonder auto veel minder kans op een baan hebt, en dat is gewoon niet waar (uitzonderingen daargelaten).quote:En nogmaals, lang niet iedereen bij de voedselbank is werkloos. Daarnaast betekent het feit dat je het pakket ophaalt met een auto niet automatisch dat die auto van jou is. Of mag je als klant van de voedselbank nog niet eens meer een auto lenen, vanwege de beeldvorming?
Wtf, het gaat alleen om dat laatste stukje dat het product kost nadat het onverkoopbaar is geworden en hoe dan ook uit de schappen gaat. Maar ja, jij zal het vast beter weten dan de bedrijfsmanager hier die mij woordelijk heeft verteld dat het voor zijn bedrijf goedkoper is om de producten op te laten halen door de voedselbank dan ze te laten verwerken. Hij zei er zelfs bij dat als de verwerking goedkoper zou worden de voedselbank pech heeft. Maar ja, bij hem worden de producten dan ook op een logische manier vanuit de schappen naar het magazijn gebracht, voorgesorteerd zo je wil, als het bij jullie pas in het magazijn gesorteerd zou moeten worden, tja, dan ben je inderdaad inefficiënt en duur bezig, ja.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik vind wel mooi om te zien dat een huisvrouwtje op FOK! het beter denkt te weten dan een professioneel marketing-team (en overige professionele medewerkers) van een multinational als de Albert Heijn hoe er winst gemaakt moet worden!(En/of hoe ze geen extra kosten maken.)
Oftewel: je vergeet een heleboel kosten. Dat van het filteren van producten was slechts een voorbeeld.
Nogmaals: de kosten zitten 'm niet alleen in het ophalen. Maar ook in marketing/imago/uitzoeken welke artikelen wel en welke niet/enzovoort. Als die kosten hoger zijn dan dat het ze iets oplevert, dan zullen ze het gewoon niet doen.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:57 schreef moussie het volgende:
Wtf, het gaat alleen om dat laatste stukje dat het product kost nadat het onverkoopbaar is geworden en hoe dan ook uit de schappen gaat. Maar ja, jij zal het vast beter weten dan de bedrijfsmanager hier die mij woordelijk heeft verteld dat het voor zijn bedrijf goedkoper is om de producten op te laten halen door de voedselbank dan ze te laten verwerken. Hij zei er zelfs bij dat als de verwerking goedkoper zou worden de voedselbank pech heeft. Maar ja, bij hem worden de producten dan ook op een logische manier vanuit de schappen naar het magazijn gebracht, voorgesorteerd zo je wil, als het bij jullie pas in het magazijn gesorteerd zou moeten worden, tja, dan ben je inderdaad inefficiënt en duur bezig, ja.
Ongeacht wat de kosten zijn, de supermarkten zullen ook inkomsten mislopen. En ik weet zeker dat dit al lang en breed berekend is en dat de supermarkten een reden hebben om het te vernietigen ipv gratis weg te geven.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:02 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nogmaals: de kosten zitten 'm niet alleen in het ophalen. Maar ook in marketing/imago/uitzoeken welke artikelen wel en welke niet/enzovoort. Als die kosten hoger zijn dan dat het ze iets oplevert, dan zullen ze het gewoon niet doen.
Kijk, het kan dus welquote:Op donderdag 12 april 2012 15:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Trouwens:
Albert Heijn voorziet voedselbanken van verse levensmiddelen
Maar het gaat hier dus wel om verse producten die niet over de datum zijn en dat is natuurlijk wel goed voor hun imago en blijkbaar kunnen ze daar genoeg winst uithalen, anders zouden ze het niet doen.
Een van de redenen zal in ieder geval zijn dat sommige voedselbanken in het verleden nogal wat noten op hun zang hadden: geen ongesneden brood, alleen de beste merken, etcetera. Als je als supermarkt je overschotten ook nog eens moet sorteren, is vernietigen al helemaal goedkoper.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ongeacht wat de kosten zijn, de supermarkten zullen ook inkomsten mislopen. En ik weet zeker dat dit al lang en breed berekend is en dat de supermarkten een reden hebben om het te vernietigen ipv gratis weg te geven.
Ja, ik verbaas me erover dat sommige mensen willen/eisen dat multinationals charitatieve instellingen zijn. Ik vind dat nogal naïef. Zeikerig zelfs, als in 'ze hebben zoveel geld, ze mogen best iets weggeven'.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:11 schreef bijdehand het volgende:
Ongeacht wat de kosten zijn, de supermarkten zullen ook inkomsten mislopen. En ik weet zeker dat dit al lang en breed berekend is en dat de supermarkten een reden hebben om het te vernietigen ipv gratis weg te geven.
Klopt. Maar met baantjes wordt dat even anders. Vooral mensen in de kleinere gemeenten waar het OV pas laat op gang komt worden daar getroffen door een gebrek aan mobiliteit.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Er zijn maar heel weinig plekken in Nederland waar er geen winkels op loop- en/of fietsafstand zijn.
Yeah right, hij was lerende voor bouwvakker maar hij had maar moeten solliciteren voor wat? .. kantoorpikkie, dan had die geen auto nodig gehad? Get real.quote:En dus heeft jouw zoon blijkbaar gesolliciteerd op een functie waarbij een auto een harde eis is. Hij had ook kunnen solliciteren op een functie waarbij een eigen auto dat niet is.
Oftewel: omdat jouw zoon toevallig gesolliciteerd heeft op een functie waarbij een auto een harde eis is, wil nog niet zeggen dat een auto een eerste levensbehoefte is en dat er bijna geen banen zijn waarbij een auto geen harde eis is.
Tja, de werkenden van Nederland die een auto nodig hebben krijgen een lease-auto van hun baas, of hebben een kantoorbaantje waarbij je geen auto nodig hebt, ze beginnen allemaal op een tijd die makkelijk te doen is met het OV .. dat er situaties bestaan die buiten deze 'norm' vallen is blijkbaar te moeilijk om te behappen.quote:In dit topic van de reeks ging het er vooral om dat er iemand begon te roepen dat een auto een eerste levensbehoefte is en dat je zonder auto veel minder kans op een baan hebt, en dat is gewoon niet waar (uitzonderingen daargelaten).
Wie zegt dat? En waar lees je dat terug?quote:Op donderdag 12 april 2012 13:48 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nou, ik vind het toch een behoorlijk inflexibele instelling om te zeggen: "Ik heb een auto nodig, anders kan ik niet werken/solliciteren."
Ongetwijfeld zijn die banen er, wat is je punt? Dat een werkloze bouwvakker zomaar bij de bloemist op de hoek aan de gang moet gaan? Ik zie die bloemist al kijken.quote:Bovendien zijn er veel meer banen waarbij een auto/rijbewijs niet noodzakelijk is dan banen waarbij dat wel noodzakelijk is. Die ieniemienie paar procent meer kans op een baan als je een auto hebt, wegen dus niet op tegen de kosten die je maakt bij autobezit. Kosten die je dus net zo goed aan eten had kunnen besteden i.p.v. aan je auto.
Klopt, en dat ontken ik dan ook nergens, noch heb ik er een waardeoordeel over. Ik krijg de kriegel als ik zie hoeveel er verspild wordt, dat moet efficienter, dat is uiteindelijk goedkoper voor ons allemaal. Het moet zeker niet zo zijn dat je te riant inkoopt om hetgeen overblijft weg te kunnen geven.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:02 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nogmaals: de kosten zitten 'm niet alleen in het ophalen. Maar ook in marketing/imago/uitzoeken welke artikelen wel en welke niet/enzovoort. Als die kosten hoger zijn dan dat het ze iets oplevert, dan zullen ze het gewoon niet doen.
Duh, iedereen hier begrijpt best dat er situaties zijn die buiten de norm vallen. Alleen is het niet de taak van de overheid om dat op te lossen. Dat noem ik een stukje eigen verantwoordelijkheid. Je hoeft mij niets te vertellen over onmogelijke werktijden, ik heb jaren in de horeca gewerkt zonder rijbewijs of auto. Toch wist ik altijd op het werk en weer thuis te komen. Er zijn genoeg alternatieven te bedenken.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:18 schreef moussie het volgende:
Tja, de werkenden van Nederland die een auto nodig hebben krijgen een lease-auto van hun baas, of hebben een kantoorbaantje waarbij je geen auto nodig hebt, ze beginnen allemaal op een tijd die makkelijk te doen is met het OV .. dat er situaties bestaan die buiten deze 'norm' vallen is blijkbaar te moeilijk om te behappen.
Tja, iedereen die op de fiets/OV naar het werk gaat heeft een baan in de buurt.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:18 schreef moussie het volgende:
Tja, de werkenden van Nederland die een auto nodig hebben krijgen een lease-auto van hun baas, of hebben een kantoorbaantje waarbij je geen auto nodig hebt, ze beginnen allemaal op een tijd die makkelijk te doen is met het OV .. dat er situaties bestaan die buiten deze 'norm' vallen is blijkbaar te moeilijk om te behappen.
Ik. Daar. Als reactie op jouw 'flexibeler zijn'-reactie.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:22 schreef betyar het volgende:
Wie zegt dat? En waar lees je dat terug?
Ten eerste hoeft een werkloze bouwvakker niet alleen maar te solliciteren op een functie in de bouw (er is meer dan bouw en bloemen), ten tweede is het niet noodzakelijk om voor elke baan in de bouw een eigen auto te bezitten. En ja, er zijn banen waarbij een eigen auto een vereiste is, maar dat is wat anders dan zeggen: "Een auto is een eerste levensbehoefte."quote:Op donderdag 12 april 2012 15:22 schreef betyar het volgende:
Ongetwijfeld zijn die banen er, wat is je punt? Dat een werkloze bouwvakker zomaar bij de bloemist op de hoek aan de gang moet gaan? Ik zie die bloemist al kijken.
In welke post van mij zeg ik dat iemand zonder auto niet kan werken en of solliciteren, leg iemand anders geen woorden in de mond.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:32 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik. Daar. Als reactie op jouw 'flexibeler zijn'-reactie.
[..]
Ten eerste hoeft een werkloze bouwvakker niet alleen maar te solliciteren op een functie in de bouw (er is meer dan bouw en bloemen), ten tweede is het niet noodzakelijk om voor elke baan in de bouw een eigen auto te bezitten. En ja, er zijn banen waarbij een eigen auto een vereiste is, maar dat is wat anders dan zeggen: "Een auto is een eerste levensbehoefte."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vaak wel, bij een benzinepomp langs de snelweg........quote:Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef Mylene het volgende:
Ik weet niet hoor, maar bouwvakkers halen elkaar meestal op met een bedrijfsbusje.
Zeg ik dat dan dat jij dat hebt gezegd? Leg iemand anders geen woorden in de mond...quote:Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef betyar het volgende:
In welke post van mij zeg ik dat iemand zonder auto niet kan werken en of solliciteren, leg iemand anders geen woorden in de mond.
Ik heb geen rijbewijs en dus logischerwijs nooit een eigen auto gehad, en nooit het idee gehad dat de maatschappij ervan uitgaat dat een auto een eerste levensbehoefte is.quote:Een auto is een van de eerste levensbehoeftes, gewoon omdat dat de maatschappij hier daarvan uitgaat.
Gewoon thuis. Hier in de buurt welquote:Op donderdag 12 april 2012 15:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Vaak wel, bij een benzinepomp langs de snelweg........![]()
![]()
Echt klinkklare onzin, een eerste levensbehoefte is een levensbehoefte waarbij als je er niet in voorziet je grote gezondheidrisico's looptquote:Een auto is een van de eerste levensbehoeftes, gewoon omdat dat de maatschappij hier daarvan uitgaat.
Hier in de buurt? 073? Afspreken bij de Mcdonald's in Rosmalen voor richting Utrecht. Richting Nijmegen? De Lucht in Geffen. Richting Eindhoven? Liempse Barriere. Richting Tilburg? Tegenwoordig bij de McDonald's Udenhout..... Thuis ophalen doet men allang niet meer.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gewoon thuis. Hier in de buurt wel
Nee, je wordt opgehaald op een vaste tijd in de ochtend en weer thuis gebracht. Door degene die de bedrijfsauto rijdt. Hier in de straat staan ook van die busjes, een van Vaatstra en de ander van een schildersbedrijf.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:37 schreef betyar het volgende:
[..]
![]()
Thuis ophalen gebeurt echt overal, misschien dat mensen even richting een doorgaande weg moeten lopen maar de rest van de mensen die fietst gewoon naar het bedrijf.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Hier in de buurt? 073? Afspreken bij de Mcdonald's in Rosmalen voor richting Utrecht. Richting Nijmegen? De Lucht in Geffen. Richting Eindhoven? Liempse Barriere. Richting Tilburg? Tegenwoordig bij de McDonald's Udenhout..... Thuis ophalen doet men allang niet meer.
Er wordt hier veel te veel in uitzonderingssituaties en onmogelijkheden gedacht.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Thuis ophalen gebeurt echt overal, misschien dat mensen even richting een doorgaande weg moeten lopen maar de rest van de mensen die fietst gewoon naar het bedrijf.
Ja inderdaad, het doel van het inzetten van het carpoolen d.m.v. bedrijfsbusjes is om de autoloze werknemers nog even extra te treiteren.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:37 schreef betyar het volgende:
![]()
Ik zou me serieus afvragen hoe ik in de groep lig op mijn werk, als ze zouden zeggen dat ze me zouden afhalen bij een benzinepomp aan de snelweg. Dan was het tijd om nieuw werk te zoeken.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:52 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja inderdaad, het doel van het inzetten van het carpoolen d.m.v. bedrijfsbusjes is om de autoloze werknemers nog even extra te treiteren.
[ afbeelding ]
Echt wel. In Eindhoven. Of ze gaan eerst - met fiets/brommer - naar de onderbaas en stappen daar met elkaar in de bus.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:45 schreef betyar het volgende:
Thuis ophalen doet men allang niet meer.
9 van de 10 bouwvakkers wordt gewoon dicht bij huis opgehaald. Allleen de irritanten, die laten ze meestal wat verder reizen.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Echt wel. In Eindhoven. Of ze gaan eerst - met fiets/brommer - naar de onderbaas en stappen daar met elkaar in de bus.
Nou woon ik op kruipafstand van een benzinepomp dichtbij de snelweg, maar zelfs hier in de straat worden mensen opgehaald door collega's....... is trouwens ook een reden voor de woningeisen die sommige bouwbedrijven hanteren (binnen straal x wonen).quote:Op donderdag 12 april 2012 15:37 schreef betyar het volgende:
[..]
![]()
Die tijd is geweest best man.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Thuis ophalen gebeurt echt overal, misschien dat mensen even richting een doorgaande weg moeten lopen maar de rest van de mensen die fietst gewoon naar het bedrijf.
Carpoolen ja, op een carpoolplaats. Waar je eerst zelf naartoe kunt rijden om vervolgens over te stappen.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:52 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja inderdaad, het doel van het inzetten van het carpoolen d.m.v. bedrijfsbusjes is om de autoloze werknemers nog even extra te treiteren.
[ afbeelding ]
Nou, als ik 's ochtends naar het werk rijd dan zie ik overal busjes rijden die andere mensen ophalen. True story.quote:
Dicht bij huis ja een km. of 10, scheelt de chauffeur weer tijd.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
9 van de 10 bouwvakkers wordt gewoon dicht bij huis opgehaald. Allleen de irritanten, die laten ze meestal wat verder reizen.
Ik weet niet waar jij ergens woont maar zo gaat dat hier iig nietquote:Op donderdag 12 april 2012 16:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Dicht bij huis ja een km. of 10, scheelt de chauffeur weer tijd.
Mooi voor je, kijk een naar de plaatsen die ik heb gepost, rij daar eens langs. Daar zijn de voor de hand liggende centrale punten vanuit 073 en daar komt iedereen samen om vervolgens met 6 man verder te rijden in de bus. Of denk jij echt dat de chauffeur 5 man op gaat halen?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou, als ik 's ochtends naar het werk rijd dan zie ik overal busjes rijden die andere mensen ophalen. True story.
quote:Op donderdag 12 april 2012 16:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij ergens woont maar zo gaat dat hier iig niet
Of lopen, of fietsen, of met de brommer. En dat hoeft ook niet eens een 'officiële' carpoolplaats te zijn.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:38 schreef betyar het volgende:
Carpoolen ja, op een carpoolplaats. Waar je eerst zelf naartoe kunt rijden om vervolgens over te stappen.
Ik kom iig altijd langs de lucht en daar staat niemand. En ja, de chauffeurs halen gewoon 5 man op hoorquote:Op donderdag 12 april 2012 16:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Mooi voor je, kijk een naar de plaatsen die ik heb gepost, rij daar eens langs. Daar zijn de voor de hand liggende centrale punten vanuit 073 en daar komt iedereen samen om vervolgens met 6 man verder te rijden in de bus. Of denk jij echt dat de chauffeur 5 man op gaat halen?![]()
Nee hoor, ik mocht zelf het busje besturen. Maar waarom die persoonlijke aanval?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:46 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Of lopen, of fietsen, of met de brommer. En dat hoeft ook niet eens een 'officiële' carpoolplaats te zijn.
Maar goed, ik heb wel een beetje medelijden met je hoor, dat jij alleen maar baantjes hebt gehad waar je altijd getreiterd werd door je collega's.
De Lucht is een van de bekendste plaatsen om te carpoolen man.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik kom iig altijd langs de lucht en daar staat niemand. En ja, de chauffeurs halen gewoon 5 man op hoorKan je het wel afdoen met
![]()
maar dat is sneu.
Ik denk als een multinational.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:17 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Alles wat zo'n multinational doet is om winst te maken. Oók als ze aan giften doen. En als blijkt dat bepaalde giften niks opleveren, dan zullen ze er niet aan meedoen.
Dat al een persoonlijke aanval vinden. Ah gossie, jochie toch. Wat zul jij het zwaar hebben in je leven.quote:
Dat kan goed. Ik zeg ook alleen maar wat ik zie. En dan nog: als je naar De Lucht moet dan is dat zeer goed te doen op de fiets.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:53 schreef betyar het volgende:
[..]
De Lucht is een van de bekendste plaatsen om te carpoolen man.
Natuurlijk bestaan die, zat. Maar dat baantje begint dan wel op een tijdstip dat je het ook kan bereiken natuurlijk, en daar ging het nou juist om. Als je 1 uur moet reizen, en het werk begint om 7 uur terwijl de eerste bus pas om half zeven gaat, dan heb je een probleem niet waar? En die zijn er bij de vleet, gemeenten waar de eerste bus pas tegen die tijd gaat.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:32 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Tja, iedereen die op de fiets/OV naar het werk gaat heeft een baan in de buurt.
Er bestaan geen mensen die een uur naar hun werk fietsen of een uur in het OV zitten.![]()
Als dat je vak is waarin je liefst door wil leren solliciteer je in eerste instantie daarop. En als er dichtbij niets te vinden is kom je al gauw in de grotere gemeenten verderop terecht. Zo'n baas komt je nou echt niet thuis ophalen als je te ver weg woont, je ziet zelf maar om 7 uur bij dat centrale punt te staan. Sta je er niet omdat je te ver weg woont en het OV nog niet rijdt heb je pech gehad, genoeg anderen die dat wel kunnen. Maw, je kan op meer baantjes solliciteren omdat je flexibeler bent.quote:Ten eerste hoeft een werkloze bouwvakker niet alleen maar te solliciteren op een functie in de bouw (er is meer dan bouw en bloemen), ten tweede is het niet noodzakelijk om voor elke baan in de bouw een eigen auto te bezitten. En ja, er zijn banen waarbij een eigen auto een vereiste is, maar dat is wat anders dan zeggen: "Een auto is een eerste levensbehoefte."
quote:Op donderdag 12 april 2012 11:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Zijn er verschillende kwaliteitseisen dan binnen diezelfde fabriek ?
Waarin je gezellig meeloopt...quote:Op donderdag 12 april 2012 13:03 schreef trovey het volgende:
[..]
Neuh.Ik zie users graag in een kringetje ronddraaien.
Ik vind dat de werkgever daar dan maar rekening mee moet houden.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:47 schreef moussie het volgende:
Natuurlijk bestaan die, zat. Maar dat baantje begint dan wel op een tijdstip dat je het ook kan bereiken natuurlijk, en daar ging het nou juist om. Als je 1 uur moet reizen, en het werk begint om 7 uur terwijl de eerste bus pas om half zeven gaat, dan heb je een probleem niet waar? En die zijn er bij de vleet, gemeenten waar de eerste bus pas tegen die tijd gaat.
Opslagruimte is erg kostbaar, de winkelmagazijnen zijn dan ook zo klein mogelijk.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik weet toevallig hoe het gaat bij de Appie bij ons verderop ..
loop even mee:
De spullen in de schappen worden nagekeken op houdbaarjheidsdatum. Hetgeen eruit moet wordt eruit gehaald. Dat wordt verzameld in het magazijn. Dit gebeurt hoe dan ook, ongeacht wat er later met de goederen gebeurt. Verschil in kosten nul cent.
De verzameling goederen in het magazijn wordt opgehaald door vrijwilligers van de voedselbank. Kosten: nul cent.
De verzameling goederen worden door je eigen werknemers in containers gestort die worden opgehaald door een ander bedrijf, en daarvoor moet je wel betalen.
Oftewel, weggeven aan de voedselbank is kostenbesparend.
Toen ik nog geen rijbewijs had, heb ik zelfs enige jaren minimaal 3 uur per dag met het ov gereisd, vaak nog langer als ik de aansluiting miste.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:19 schreef Flow3r het volgende:
Er bestaan geen mensen die een uur naar hun werk fietsen of een uur in het OV zitten.
Geld maakt veel goed, voor een goed salaris wil iedereen wel een eind reizen, het gaat juist om de k*tbaantjes waar je niks mee verdient en waarvoor men geen moeite wil doen. Die banen zouden aantrekkelijker gemaakt moeten worden.
Ja en?quote:Op donderdag 12 april 2012 18:20 schreef GJonline het volgende:
De AH is btw een beetje hypocriet met haar donaties aan voedselbanken. Het bedrijf waarvoor ik werk brengt in opdracht van AH iedere dag, ook zondags, minimaal 20 ton voedsel per dag naar de verbrandingsoven in Moerdijk.
Hetzelfde geldt voor de C1000 en Lidl. Alleen noemen ze het: niet voor menselijke consumptie bestemd. Kosten voor de AH 67,50 per ton.
quote:Op donderdag 12 april 2012 18:23 schreef klipper het volgende:
[..]
Ja en?
Dat mogen die bedrijven toch zeker zelf uitmaken wat ze ermee doen.
Voedselbanken hoeven geen luxe te bieden, hooguit een simpele maaltijd.
Grutten en griesmeel schijnt ook gezond te zijn.
Idd.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:23 schreef klipper het volgende:
[..]
Ja en?
Dat mogen die bedrijven toch zeker zelf uitmaken wat ze ermee doen.
Voedselbanken hoeven geen luxe te bieden, hooguit een simpele maaltijd.
Grutten en griesmeel schijnt ook gezond te zijn.
Waarom moeten die banen aantrekkelijker gemaakt worden? Alles is beter dan handje ophouden.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:19 schreef Flow3r het volgende:
Er bestaan geen mensen die een uur naar hun werk fietsen of een uur in het OV zitten.
Geld maakt veel goed, voor een goed salaris wil iedereen wel een eind reizen, het gaat juist om de k*tbaantjes waar je niks mee verdient en waarvoor men geen moeite wil doen. Die banen zouden aantrekkelijker gemaakt moeten worden.
Nee, niet hypocriet. De Albert Heijn geeft alleen goede verse producten die nog niet over de datum zijn aan de voedselbank.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:20 schreef GJonline het volgende:
De AH is btw een beetje hypocriet met haar donaties aan voedselbanken. Het bedrijf waarvoor ik werk brengt in opdracht van AH iedere dag, ook zondags, minimaal 20 ton voedsel per dag naar de verbrandingsoven in Moerdijk.
Hetzelfde geldt voor de C1000 en Lidl. Alleen noemen ze het: niet voor menselijke consumptie bestemd. Kosten voor de AH 67,50 per ton.
Inderdaad.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nee, niet hypocriet. De Albert Heijn geeft alleen goede verse producten die nog niet over de datum zijn aan de voedselbank.
Wil jij dat afnemers van voedselpakketten bedorven voedsel krijgen dan? Ze gooien het weg omdat het niet meer geschikt is voor de consument. En ja, er zullen heus nog wel spullen tussen zitten die over de datum zijn, maar toch nog eetbaar zijn. Maar om dat allemaal te gaan uitzoeken kost veel te veel tijd (en dus geld). Als ze die over-de-datum-producten namelijk wel aan de voedselbank zouden geven en vervolgens wordt er iemand ziek van, dan heeft de Albert Heijn een heel groot (imago-)probleem.
Kop in de Telegraaf:
ALBERT HEIJN VERGIFTIGT ARME MENSEN!
Wat snappen veel mensen hier toch weinig van het bedrijfsleven/marketing/economie/enzovoort, terwijl het gewoon om basis-marketing/economie/enzovoort en een beetje eigen inzicht plus logisch nadenken gaat.
Als de voedselbanken in het nieuws zijn zakken de tonnages bij de AH ineens, dus ze kunnen het wel beter sorteren... Is vaak alleen maar tijdelijk. Als de luwte over is stijgt het weer. Zo bedoel ik het eigenlijk.. Geldkwestiequote:Op donderdag 12 april 2012 20:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nee, niet hypocriet. De Albert Heijn geeft alleen goede verse producten die nog niet over de datum zijn aan de voedselbank.
Wil jij dat afnemers van voedselpakketten bedorven voedsel krijgen dan? Ze gooien het weg omdat het niet meer geschikt is voor de consument. En ja, er zullen heus nog wel spullen tussen zitten die over de datum zijn, maar toch nog eetbaar zijn. Maar om dat allemaal te gaan uitzoeken kost veel te veel tijd (en dus geld). Als ze die over-de-datum-producten namelijk wel aan de voedselbank zouden geven en vervolgens wordt er iemand ziek van, dan heeft de Albert Heijn een heel groot (imago-)probleem.
Kop in de Telegraaf:
Wat snappen veel mensen hier toch weinig van het bedrijfsleven/marketing/economie/enzovoort, terwijl het gewoon om basis-marketing/economie/enzovoort en een beetje eigen inzicht plus logisch nadenken gaat.
Het is ook nooit goed hequote:Op donderdag 12 april 2012 20:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Kop in de Telegraaf:
Of voedselbonnen zoals in Amerika. Kunnen ze halen wat ze zelf het beste vinden.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:48 schreef Captain_Ghost het volgende:
Over datum heen is hoeven meestal niet giftige zijn.
Het kan ook dat kwaliteit na dit datum niet garanderen.
Toch blijft eigenlijk verkeer arme mensen fouten voedsel moeten geven.
Overheid zouden hen gratis fruiten moeten verstrekken.
Vind ik ook hoor. Maar ja, als die dat niet doet houdt het op hé. Daarnaast is het bij een boel banen gewoon onmogelijk, flexibele werktijden, als je er om 7 uur moet staan om samen met je maat de stijger op te bouwen en je staat er niet kan je maat ook niets doen.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat de werkgever daar dan maar rekening mee moet houden.
Mazzel voor hem, dat jij hem kon brengen. Als dat niet had gekund, en werk dichterbij is ook niet te vinden, moet die dus zijn opleiding afbreken en iets anders zoeken of eigen vervoer aanschaffen. Mocht jij in de bijstand zitten komt de laatste optie volgens sommigen hier te vervallen.quote:Vaak is dat zo in de zorg. Vroege diensten die om 7 uur beginnen. Mijn oudste heeft dat een paar keer gehad, dat hij dat met het OV niet haalde. Heb ik hem weggebracht. Maar anders had hij gewoon geen vroege diensten kunnen draaien. En dan is het óf aanpassen door de werkgever óf een baan dichter bij huis zoeken óf een autootje/scooter aanschaffen.
En moet die voor dat uur met de trein ook nog zo'n 10 of meer kilometer fietsen? Want dat is wat veel mensen uit de kleinere gemeenten moeten doen, met hun eigen vervoer naar het station dat niet echt direct om de hoek ligt. Daarnaast zelfs al zou de reistijd van je man uitlopen omdat hij naast sat uurtje in de trein ook nog 10 kilometer moet fietsen, hij hoeft zich niet druk te maken om zijn kinderen want die zitten gewoon bij moeders. Voor de alleenstaande moeder wordt het zoiets als 'ik zie ze hooguit een uurtje per dag'.quote:Mijn man begint overigens ook om 7 uur en moet daarvoor een uur met het OV, trein. Die rijden wel zo vroeg.
Het idiote is dat er zo'n fonds is, vanuit de EU, en daar betaald iedereen wel aan mee. Maar dat moet je dus aanvragen, en dat heeft Nederland niet gedaan. Het gaat om zo'n kleine 15 miljoen euro.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:48 schreef Captain_Ghost het volgende:
Over datum heen is hoeven meestal niet giftige zijn.
Het kan ook dat kwaliteit na dit datum niet garanderen.
Toch blijft eigenlijk verkeer arme mensen fouten voedsel moeten geven.
Overheid zouden hen gratis fruiten moeten verstrekken.
Alle normale mensen lossen dit soort 'problemen' gewoon op. Alleen in jouw wereld is er nooit een oplossing. Misschien moet je je eens afvragen waarom dat zo is.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor. Maar ja, als die dat niet doet houdt het op hé. Daarnaast is het bij een boel banen gewoon onmogelijk, flexibele werktijden, als je er om 7 uur moet staan om samen met je maat de stijger op te bouwen en je staat er niet kan je maat ook niets doen.
[..]
Mazzel voor hem, dat jij hem kon brengen. Als dat niet had gekund, en werk dichterbij is ook niet te vinden, moet die dus zijn opleiding afbreken en iets anders zoeken of eigen vervoer aanschaffen. Mocht jij in de bijstand zitten komt de laatste optie volgens sommigen hier te vervallen.
[..]
En moet die voor dat uur met de trein ook nog zo'n 10 of meer kilometer fietsen? Want dat is wat veel mensen uit de kleinere gemeenten moeten doen, met hun eigen vervoer naar het station dat niet echt direct om de hoek ligt. Daarnaast zelfs al zou de reistijd van je man uitlopen omdat hij naast sat uurtje in de trein ook nog 10 kilometer moet fietsen, hij hoeft zich niet druk te maken om zijn kinderen want die zitten gewoon bij moeders. Voor de alleenstaande moeder wordt het zoiets als 'ik zie ze hooguit een uurtje per dag'.
Maw, je kan in dit soort situaties geen one-size-fits-all regeling hanteren, daarvoor verschillen de situaties gewoon te veel van elkaar.
Ook wel zelfredzaamheid genoemd. Of eigen initiatief. Of: je niet afhankelijk opstellen.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:22 schreef Sachertorte2 het volgende:
[..]
Alle normale mensen lossen dit soort 'problemen' gewoon op. Alleen in jouw wereld is er nooit een oplossing. Misschien moet je je eens afvragen waarom dat zo is.
idd;quote:Op donderdag 12 april 2012 22:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ook wel zelfredzaamheid genoemd. Of eigen initiatief. Of: je niet afhankelijk opstellen.
Ja want dat werd ook bedoeldquote:Op donderdag 12 april 2012 22:26 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
idd;
koop een pistool en beroof de Rabobank.
quote:Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef betyar het volgende:
[..]
In welke post van mij zeg ik dat iemand zonder auto niet kan werken en of solliciteren, leg iemand anders geen woorden in de mond.na t lezen van deze hele discussie begin ik t eigenlijk schandalig te vinden dat de voedselbank geen auto's weggeeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
daar moeten we iets aan doen. ik eis dat de voedselbank gratis wagens gaat verschaffen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |